corvina - palyazat.ro + ingatlan.net

 

Négy város (Piski, Déva, Vajdahunyad és Pusztakalán), valamint 15 kisebb település (Szántóhalma, Biharszentandrás, Sárfalva, Ópiski, Tompa, Bácsi, Batiz, Kiskalán, Szentkirály,  Zeykfalva, Sztrigyszentgyörgy, Hosdát, Alpestes, Kisbarcsa, Keresztúr) összevonásával új nagyváros jönnel létre Erdélyben.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: románia erdély városfejlesztés várostervezés corvina vajdahunyad déva piski pusztakalán

Vidra Papagáj Tengerimalac Aranyhal Mókus Kígyó

[+tippek: Csaba, Droli, Cook Kapitány. Kösz!]

Ráadásként itt van még egy hirdetés, ahol a leírás szerint egy "kedves teknős" is jár az ingatlanhoz. Ja és ha már állatok, ne feledkezzünk meg a korábban bemutatott tévé-távirányítókat babráló kitömött rókáról, illetve arról a cicusról sem, amelyik albérlőtársat keresett.
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: állat ingatlansaláta

Locals and Tourists #39 (GTWA #21): Budapest

 

A Flickr-en aki feltölt egy fotót megjelölheti, hogy pontosan hol lőtte a képet - szép szóval geotegelheti azt. Egy Eric Fisher nevű fószernek eszébe jutott, hogy városonként megnézi, hogy a helyiek (akiknek a a szülőhelye vagy a lakhelye az adott település) merre fényképeznek, aztán ezt kékkel jelölte a térképen. Azután azt is hogy mit kattintgatnak az idegenek - ezt meg pirossal. Akikről nem volt adat azokat sárgával jelölte. Azután legyártotta egy rakás nagyváros térképét.

Nem mondom, hogy nagy következtetéseket lehet belőle levonni, ráadásul a jpg-fájl kicsit nehezen böngészhető a legnagyobb nagyításnál (katta a képre), de nagyon érdekes ötlet. Mindenestre annyi látszik, hogy más városokkal ellentétben Budapestenek nincsenek kék gócai, bár ebből szerintem inkább a Flickr használatáról következtetéseket levonni, mintsem a városéról. [Tipp - Lesley, 8ker. Kösz!]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest térkép fénykép

A Magyar Turizmus Zrt. marketingstratégiájának egyik alappillére lett a "budapesti romkocsma". Nem rossz ötlet, még ha nem is igazán friss a téma. De tényleg jellemző a fővárosra, Magyarországra (akár szóösszetevői külön-külön is), a külföldiek imádják, beszélnek róla, terjesztik. Szóval végre van valami arculatelemünk, amit nem egy kreatív ügynökség izzadott ki magából Budapestnek, hanem csak úgy jött és működik. Egy csöppent ront ugyan a vonzerejükön, hogy Erzsébetváros alpolgármestere kitalálta, este tízkor zárjon be minden kereskedelmi egység a VII. kerületben, na de miért ne lehetne betiltani az életveszélyes fürdést a Balatonon vagy az egészségre káros alkoholt Tokajban. Az attól még vonzana turistákat nem?

Az eredetileg állítólag egyetlen mondatból álló rendeletterv abszurditására alkotói is rájöttek. Így valószínűleg finomítva terjesztik be pénteken a közgyűlés elé. A finomításba belefér az is, hogy a záróra éjfélre módosul, na meg az is, hogy némiképp csökkentik az érintettek körét. Így például a New York-szálló vendégeinek nem kell éjjel pizsamában toporogniuk a Körúton reggel hatig, hogy visszaengedjék őket az ágyukba.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest szórakozóhely vendéglátóhely zaj zsidónegyed erzsébetváros vii. ker

 

Újabb Budapest- illetve országimázsfilm került a netre, ezúttal a Sanghaji Expo kapcsán. A Budapest Business Region imázsvideója is hasonló volt, és bár az is egyensúlyozott a kötelező közhelyek határán, de tökéletesen megtalálta az egyensúlyt. Nem véletlen, hogy óriási népszerűségre tett szert - ami ennél a videónál szinte kizárt. Ebben egy fikarcnyi eredetiség sincs, ráadásul képi megoldásai, beállításai, vágásai stb. mind-mind a "készíts videókisfilmet lakóhelyedről!" diákköri versenyt idézik. Persze ha emögött az a koncepció, hogy a film nem nekünk készült és a kínai piac tényleg ezt a stílust kedveli, akkor mindent visszaszívtam. Bár akkor is marad pár nyitott kérdés, például, hogy miért kell felépíteni egy "Villányi" imidzset egy nemzetközi szinten nem túl eredeti bornak, mikor van egy évszázadok óta bejáratott, tényleg egyedi brand-ünk, a "Tokaji".

Na de a suszter maradjon a kaptafánál, lássuk a városfejlesztési koncepciókat!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: marketing budapest film híd olimpia déli pályaudvar felhőkarcoló látványterv cet gellérthegy xi. ker ix. ker i. ker xxi. ker

large 167006 0931678 13

 

Úgy négy-ötszáz millió éves lemaradásban vagyunk még a fejlett nyugattól, már ami a giccseskastély-építészetet illeti. Mikor tudunk mi ennyire meghökkenteni egy vendéget? Amikor már végigvezettük az óriási fenyőfák mellett (tényleg, miért fontos, hogy nyáron egy hatalmas fenyő foglalja el a hall nagy részét Kanadában, ahol nem tartozik a legegzotikusabb növények közé?), megmutattuk neki azt a folyosót, amilyeket egyik irányból egy mozigépész-kabinnak álcáztak, és bebizonyítottuk, hogy az egész lakásban nincs olyan négyzetméter, ahova ne sikerült volna legalább két össze nem illő cuccot belepréselni - szóval akkor még mindig hátra van a gyerekszoba! Argh...

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: kanada giccs kastély fura ingatlan

süti beállítások módosítása