Föltoltak egy csomó képet a Határ úti végállomás megújításáról. A három kerület határán fekvő térnek sikerült annak idején úgy plázát kapnia, hogy az vajmi keveset javított az állapotán. Megújítása tehát már jó ideje esedékes.

Már tavaly megindult az előkészítés, aztán most György István főpolgármester-helyettes honlapjára felkerült jó pár kép a munkáról. Igaz többségükön a politikus látható, amint okosan néz, de azért néhány látványterv is becsúszott. Ezek azok, a szöveg pedig ez volt mellé (kiemelések tőlem):

Újabb szakmai egyeztetésre került sor dr. György István főpolgármester-helyettes részvételével a Határ úti végállomás megújítása kapcsán a Budapesti Közlekedési Központ, a BKV, a Főkert szakembereivel, valamint az illetékes önkormányzatok munkatársaival és tervezőkkel.

A megbeszélésen az körvonalazódott, hogy a terület egységes, modern burkolatot kap, több pihenőrészt is kialakítanak padokkal. A megállók mindegyikéhez fedett várót telepítenének. A végállomás Üllői úti szélén végig zöld sávot képzeltek el, és a metróaluljáró lépcsője előtti részen is zöld felületet alakítanának ki, szintén padokkal.

A csomópont Europark felőli részén az elképzelések szerint kis közösségi tér lenne, szintén pihenőhelyekkel, illetve itt egy víz-architektúra is helyet kapna, párakapukkal, esti ledes megvilágítással.

A középső, jelenleg elhanyagolt résznek is funkciót adnának a tervezők; átjárható pihenőrésszé alakítanák, gyalogösvénnyel, padokkal, amelyen keresztül gyalogosan meg lehet közelíteni majd az Europarkot.

A megbeszélésen elhangzott: megközelítőleg 200 nm-es területet fenntartanak üzlethelyiség kialakítására is, ahol olyan kereskedelmi tevékenység folytatható majd, amelyet a terület tulajdonos IX. kerületi önkormányzat rendelete megenged.

A Határ út rendezéséről az első vázlatrajzok készültek még csak el, a terveket két héten belül elkészítik a tervezők. Az elképzeléseket a helyi médián keresztül ismertetni fogják, amelyekre véleményeket várnak– tudtuk meg dr. György István főpolgármester-helyettestől.

Már csak az utolsó mondat értelmezése okoz nekem gondot: kik tudták meg mindezt György Istvántól, miközben ezt az ő honlapján olvasom - de ez már részletkérdés. Magam részéről örülök a helyrepofozásnak.

/Linktipp: Sadia, kösz!/

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés park tér állomás köztér kispest átépítés végállomás látványterv határ út burkolat zöldfelület x. ker ix. ker xx. ker wekerletelep józsef attila-lakótelep kúttó

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr995825225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.02.21. 10:45:58

a terület egységes, modern burkolatot kap=térkő?

felucca 2014.02.21. 11:06:41

Miért, aszfaltot szeretnél?

Kapanyanyimonyo 2014.02.21. 11:08:20

Hát, ez nagyon vérszegény...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2014.02.21. 11:15:26

A hurok és a széles út közti keskeny útpálya jelképezi a villamost?
Tehát ami történni fog:
- bódésor elbontása,
- térkő,
- növénykazetták,
- üvegpavilonok,
+ 1 sor fa az Üllői mellé.
Jól sejtem?

czjanos 2014.02.21. 11:34:27

A bekamerázott aluljáró zugárusai hol lesznek?

Kux 2014.02.21. 12:06:14

A buszforduló közepén levő fás részt, ahol a csövesek tanyáznak most, parkká akarják alakítani? Ki fogja használni? Át se lehet oda menni normálisan, a buszok meg folyamatosan járnak körülötte: szmog, zaj. Annak ott semmi értelme.

hatja 2014.02.21. 12:08:44

@Kux: a csövesek kulturáltabban piknikezhetnek majd.

zsoci 2014.02.21. 13:32:32

@felucca: Inkább, mint a térkő, ami ronda, folymaotsan karban kell tartani, nemvezeti el a vizet. Soroljam még ?

Amúgy nagyon rendbe kell már tenni a Határ utat, mert elfogadhatalna az állapot ami ott van.

A rajzokon nem látszik, de két dolgora nagyon figyelni kéne:

1, Hogy a kialakítás ne tegye lehetelenná a villamos továbbviteleét egyik potenciális irányba sem, illetve teremtse meg az egyjárdaszigetes átszállást a viszonlatok között.
2, legyenek a közúti kapcsoltok a mostaninál áttekinthtőbbek, rendzettebek. legyenek, ne kelljen körbemenni egyes irányokba.

Amivel nem éretek egyáltalán egyett, az egyrészt a padok, mert az semmire sem jó. 201Xben senki nem ül ki, főleg nem a Határ úton. Viszont jó a hajléktalanoknak. Másrész nem egybefüggő óriási betonfelületek kellenek, hanem rövid átszállások.

ittazidő 2014.02.21. 14:29:25

@zsoci: Egyetértek!
Azért én arra is kíváncsi lennék, hogy az évek óta ott tátongó, üres telekkel mi lesz? Budapesten talán ez az egyetlen olyan kerület, ahol egymást követően, az 50-es villamos mentén, a legtöbb foghíjas telek található. Természetesen gazosan, szeméthegyekkel és sok undorító dologgal.
Többször hivatkozott már arra az önkormányzat, hogy magánterület, nem tehetnek semmit. Dehogynem! Büntetés kiszabása mellett kell rávenni őket, hogy az üres telkeiket gondozzák, tartsák rendben.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.21. 14:47:52

Gíakorlatilag elbontják a bódésort, és ha az alapot rendbe kell tenni alattuk, akkor már letérkövezik az egész placcot, és elszórnak néhány bokrot.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.21. 14:51:38

@atpijkamo: Á, az sem volt több 6-7 évnél.

Már hónapok óta kész a Thököly, de az autósok még mindig nem szoktak vissza.

Deszkás 2014.02.21. 15:05:08

@felucca: Azért is jobb az aszfalt, mert legalább normálisan lehet rajta gurítani bármit. Legyen az banyatank, kerekes bőrönd, vagy utcaseprő által vitt kuka. Én egy olyan épületben dolgozom, ahol a járda térkőből van, egy sarokra kollégium. Nagyon örülök neki, amikor hallgathatom, ahogy csattagnak rajta a felsoroltak. Ezért lesz jó kis hanghatás majd a Keletinél is. Mert szépnek szép, de nem odavaló és erre nem gondolnak az elefántcsont-toronyban ülők.

2014.02.21. 15:49:08

@Kux: ahol 5 milliárdért csónakázó tavat csinálnak a jégpályából, semmi sem lehetetlen...

hatja 2014.02.21. 16:02:06

@zsoci: kifejtenéd, mik ezek a potenciális villamoshosszabbítások? remélem nem egy újabb építsük vissza a villamost a metró fölé mozgalom...

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2014.02.21. 17:53:11

Csak nekem néz ki úgy, hogy ez konkrétan semmit nem fog változni? igazából sosem értettem, hogy egyáltalán mi szükség van két buszállomásra egymástól mintey 2km távolságban, hasonló irányba közlekedő buszokkal (KöKi és Határ)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2014.02.21. 18:20:50

bódék dózer, sok beton, a sziget középen marad, ami volt: csövestanya.
kurvanagyot alkottak a városházán.

Palazeti 2014.02.21. 19:43:53

@Deszkás: Akkor szerintem kerüld el Nyugat-Európát messzire: Barcelonát, Londont, Párizst, de legfőképp Brüsszelt, ugyanis ezekben a városokban szinte mindenhol térkő van, szemben a gyönyörű magyar aszfalt és beton burkolatokkal, amelyek rondák, de legalább mindenhol repedeznek és elképesztő mértékben rontják az utcaképet, jó adag balkáni, posztszovjet hangulatot kölcsönözve a városnak, arról nem is beszélve, hogy néhány felbontás után máris úgy néz ki mint egy kirakós puzzle...

nemeza 2014.02.21. 20:21:06

@atpijkamo: nem, mert itt már megépült a metró. Ennek legalább van is értelme.

nemeza 2014.02.21. 20:23:03

Szerintem is ez csak egy facelift. Ha nagyon nekilendülnek, őszre még kész lehet.. :)
Ennyi haszna van minimum az átlagembernek a választásokból :)

fénycsepp 2014.02.21. 22:29:05

Na de hova rakják a bódékat? hol parkolnak a buszok? Most is van egy db fedett buszmegálló a 194-esnél, nyáron pont jól esik a plexitető alatt álldigálni. semmi árnyék sincs az egész téren (?), inkább a járdát (?) kellene kiszélesíteni, mondjuk azal, hogy a táskásbodé ne a bódétól egy métere rakjon még több táskát állványokra. a zöld szigetnek semmi értelme, inkább védett váróhely kellene.
Kispest szégyenfoltja a Határ úti megálló, bezzeg a Kós téri pakra költöttek 700 eu-s millát:-o

zsoci 2014.02.22. 01:12:59

@hatja: Több mindent. Elsősorban azt, hogy egy csomópontban nem szabadlehetelenné tenni a kötöttpálya meghosszabítását, éás olyan mereényleteket elkövetni mint pl. a Móriczon, ahhol 2 villamost is sikerült aluljáró lejáróval lezárni. Ha én terveznék kötöttpályás fejlesztést, akkor egyrésza két villamost közös végállomásra tenném, utána elkezdenék egy Kőbánya kereszirányú vonal építésén gondolkodni, át a hegyen a Maglódi és Jászberényi út felé. Utána pedig igenis visszaépíteném a Üllői úti villamost, mert pont hogy kell egy nagykapacítású párhuzamos közelekdési lehetőség a metroval. Ezt legalább a Nagyváradig, de szívem szerint a Nagykörútig folytatnám. Mondom ezt úgy, hogy én alapvetően autós ember vagyok, de egy sáv elvesztése ezt megérné.

@fénycsepp: Bódékat el kell törölni végleg. Viszont a normális fedett megálló az nagyon hiányzik szinte minden fejlesztésből. Egyszerűen áldozatul esik a designolásnak, meg az okoskodásnak. Igazából a teljes peron fölé kéne tető, ami a járműig tart. A foltokban zöld izé szerintem is felesleges.

qmatch 2014.02.22. 06:18:11

....még az Ady E. út sincs kész.

Deszkás 2014.02.22. 07:11:22

@zalap: Ha.Nyugat-Európában is ez van, akkor számodra már be is van bizonyítva, hogy ez jó?! Nem mondom, hogy nem szép, de vannak helyek, ahol nem használnám. Pl pályaudvarok közelében. Inkább legyen beton, azt könnyebb javítani, mint az aszfaltot. Egyébként javítás után a térkövet is képesek szarul visszarakni.

Zetor75 2014.02.22. 08:22:35

Ne már... A giroszos arab csak most nyitott, a kínai is nemrég bővített a téren. És hogy eltűnik az ÉdiMéry? Pfff.
A zöldségesért vszont tényleg kár lenne, szép az áruja. Az Europark felé eső részért viszont szerintem nem nagy kár, bár a pékség nem túl rossz ott, de az ételes-italos... mióta nincs nyitva éjjel, nem sok ember életét menti meg :-)

A középső zöld területet én elbontanám, és valahogy a Ferde utca - üllői út felé nyitnék visszaforduló részt. A BKV gombát szanálnám, a BKV-s testvéreknek csinálnék egy normális helységet. Padok vonatkozásában én olyanban gondolkodnék, mint a Móriczon a kavicsok. Leülni okés, de a csövi nem alszik rajta.

vendegtroll 2014.02.22. 09:00:59

@Deszkás:
Javítani öntott burkolatot nem lehet szépen. Ez köztér esetében nem is alternatíva, szerintem ezen ne rugózzàl többet. Mondjuk megértem, hogy deszkásként nem a szíved csücske ez.

Amúgy ha valóban értéket akarnának teremteni, valódi teret kellene belőle csinàlni, amit nem hàrom főút keretez. Le velük a föld alá, a metróval meg a Pöttyitől fel. Ez nem annyira költséges, mint amilyennek hangzik.

Shopping 2014.02.22. 09:05:24

Jönnek a választások!
Nanà, hogy minden polgármester előjön a "ha én maradok, ezt csinálom" kamu terveikkel.
Aztán meg valahogy mindig elmarad a dolog...

monddazigazatmar 2014.02.22. 10:41:46

@zsoci: "1, Hogy a kialakítás ne tegye lehetelenná a villamos továbbviteleét egyik potenciális irányba sem, illetve teremtse meg az egyjárdaszigetes átszállást a viszonlatok között."
A határ úton jár villamos. Az adyn és az üllőin jár villamos. Az üllőin befele metró jár. Melyik irányba szeretnél villamost még?

"Ha én terveznék kötöttpályás fejlesztést, akkor egyrésza két villamost közös végállomásra tenném, utána elkezdenék egy Kőbánya kereszirányú vonal építésén gondolkodni, át a hegyen a Maglódi és Jászberényi út felé."
A 3 as villamosról hallottál már? ecseri-bihari-éles sarok. Elég sárkányos lenne a villamos a metró+vasút+hegyen át.

monddazigazatmar 2014.02.22. 10:54:49

@vendegtroll: "hàrom főút keretez. Le velük a föld alá, a metróval meg a Pöttyitől fel. Ez nem annyira költséges, mint amilyennek hangzik."
Tényleg. Ez egy filléres megoldás

zsoci 2014.02.22. 11:11:43

@monddazigazatmar: egyrészt nem olyan meredek az a hegy, van Pesten meredekebb vonal is. Pontosan azokat a vonalakat hosszabítanám meg amiket írsz, mert féloldalas a hálózat. Az 52-es Jászberényi út felé, és aztán tovább kifele, a 50-est Ferihegy felé, és befele.
Egy városi kötöttpályás hálózatnak pont párhuzamosság, a viszonylatok összefűzése a többszörös összefüggés a lényege. Ami most van az rossz hálózat mert a vonalak a semmiben érnek véget, és sok átszállásra kényszerítenek. Pont ezért feljesztik most Budán is a fonódó villamosokat. Ennek a magja megvan a pesti oldlaon a 3-69-62-28-37 viszonylaokban, csak a Köbánya-Erzsébet-Kispesti oldalon sánta és befele a Nagykörút kettévágja, illetve a M3 miatt túl korán véget ér. Ennek részeként lehetne a Repülőtéret is elérni késöbb. Mintahogy ezt a hálózatot terjeszti majd ki a már előkészített Bajcsi-Zsilinszky úti villamos és M2 rákospalotai meghosszabítása.

monddazigazatmar 2014.02.22. 11:31:16

@zsoci: Tényleg nem értem amit írsz. Milyen Bajcsi Zsilinszi úti villamos?
Szerintem nem azért kell villamost csinálni, hogy párhuzamosak legyenek, hanem azért mert igény van rájuk.
Ki a bánat és minek akarna a Jászberényire menni? Reptérre villamossal? Elég sok reptéren jártam már sajnos, de ilyen marhaságot sehol sem láttam.

Azon is elgondolkodhatna egyszer valaki, hogy a határúti csomópontnak elsősorban funkciója van. Marha szép egy tér, meg 4-5 fa, de az utazók nem tudnak venni egy újságot, jegyet vagy egy fornettit, mert a bódékat megszűntetik.
Szóval az utazók biztos, hogy rosszul járnak, akkor ki nyer? A 3 kerület lakosai odajárnak piknikezni majd?

zsoci 2014.02.22. 12:38:27

@monddazigazatmar:
A tér funkcionalitásval teljesen egyetértek. Óriási gond, hogy mérnökök helyett építések terveznek teret, parkot és ugyan jól néz ni, csak éppen nem arra van amire kéne.

A 47-49 meghosszabítás eldöntött tény, már ennek megfeleően került kialakításra a felújítás után a végállomás, csak folytatni kell. A reptérre mindegy, hogy S-bahn,metro vagy mi megy. Az a lényeg, hogy kötöttpályás legyen. Tervezni pedig úgy eklkl, hogy a közeledés KÍNÁLATI legyen, keresletre tervezni már késő.

egy igazi barom vagy mária 2014.02.22. 12:45:06

@zsoci: Mi a bánatnak meghosszabbítani a 47-49et? Remélem nem valósul meg, hülyeség. Ott a metró.

Közlekedés kínálati legyen? Hmm. Csináljunk metrót Jászkarajenőig, hátha majd arra akar menni mindenki.

humorpalanta 2014.02.22. 18:51:57

Ennek az egésznek semmi értelme, még fejlesztésnek sem nevezném, sőt, vissza-fejlesztésnek, mint a Ferenciek esetén. Egyszerűen lefestik a rozsdásodó részt és kész. A szart bevonjuk arannyal, attól az még szar marad.
A legelső lépésnek annak kell lennie, hogy az Ibis-hotel előtti utat bekebelezni, s eltolni a végállomást, hogy ne egy elszigetelt semmi közepén legyen, ráadásul nem elég, hogy ott van, de másik oldalt van villamos, a hotel előtt meg megint egy sor busz.
Legelőször a hotel előtti utat bekebelezném, az egészet elcsúsztatnám a hotel felé. Az aluljárót igaz, hogy egy kicsit meg kellene hosszabbítani, de körülbelül két teherautónyi földet kellene megmozgatni. De akkor már be lehetne építeni a mozgólépcsőket, meg liftet. Kellene egy nagy fedett tér, váróteremszerűség, oda érkeznének be a mozgólépcsők. Itt lehetnének bolthelyiségek, esetleg, ha az Europarknak megérné, lehetne fedett összeköttetés aluljáróban, ha akarja.
Ezután, az egész eddigi elképzelést el kellene felejteni a buszvégállomásról, ami megragadt bennünk. Ezen buszok nagy része ugyanabba az irányba tart, tehát az utasoknak alternatívák között kell dönteniük. Ezért egy nagy megállót alakítanék ki, ahol 3-4 busz közvetlen egymás mögött tud megállni, s csak az indulás előtt közvetlenül állnának be, így akinek több busz is jó, könnyen tud választani. (Pont úgy, ahogy az ideiglenes végállomás volt a tér túloldalán) Amíg pedig nincs indulási idő, az emberek a váróteremben várakozhatnának. Lehetne két nagy tábla a FUTÁR-ra rákötve, hogy mikor indulnak a buszok. Közvetlen a váróterem előtt lenne az indulási hely, hogy az utasok lássák a buszokat.
Aztán foglalkozzunk kicsit a villamosokkal. A legelső lépés, amit meg kellene csinálni, hogy a hotel előtt egy többhelyes végállomást kialakítani, legalább két vágány pedig a kocsiszín felé folytatódna. Az 50-es villamost az Europark mögötti utcában áthoznám az Ady Endre útra, s innen érkezhetne be a végállomásra.
Na, ez már fejlesztés lehetne. Innen pedig ugyebár következik a 42-es villamos hosszabbítása, a buszjáratok fejlesztése. Az 50-esnek nem látom értelmét, hogy hosszabbodjon, így is egy élet amíg az ember végigutazik rajta, inkább egy metró-kiágazást kellene csinálni abban az irányban. (A repülőtérre nincs értelme elvinni, mert nincs akkora forgalom és nem is várható 10 éven belül) Egyébként a 3-as villamosnak is itt kellene végállomást kialakítani. A hotel parkolóját a föld alá kellene elhelyezni, de szerintem a minőségjavulás jót tenne nekik is. Ilyen egy XXI. századi végállomás-felújítás, kérem szépen, tisztelt Városháza és Vitézy Dávid! (Azt sem értem a mai napig, hogy a Kökin miért nem egy megállót csináltak, ahova az éppen induló járatok csak beálltak volna, nem várakoztak volna ott. Ráadásul ezzel rettentő sok helyet nyerhetett volna a Terminál, mert a buszok egy földalatti várakozóhelyen is várakozhattak volna, nem kellett volna ilyen elcseszett kialakítás az üzletközpontnak.)

vendegtroll 2014.02.22. 20:08:31

@humorpalanta:
Ezek nagyon jó gondolatok. +1

@monddazigazatmar:
A "milánói módszer"-ről hallottál már?

Az egyik tanárom mondta azt, hogy mi a pazarló szegénység országa vagyunk. Azt gondolom, ez -főleg ilyen "fejlesztések láttán"- egyelőre cáfolhatatlan.

Deszkás 2014.02.23. 08:14:48

@vendegtroll: Azon rúgózok, amin akarok. Azt hiszem, itt meg szólásszabadság van. Szólj, ha tévednék!
Egyébként azt fejtegetem, hogy szép,de nem praktikus az ilyen burkolat bizonyos szempontból.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.23. 22:00:46

Egyébként ki a tököm akar egy minden oldaláról forgalmas úttal körülvett helyen leülni pihenni?
süti beállítások módosítása