18382103_ee5563d4d4a641d293c46a8a333160f5_l.jpg_800x600

A "Budapesten minden rossz" típusú morgolódók egyik állandó témája volt, hogy miért nem képesek megtanulni nálunk az emberek, hogy jobboldalon állunk a mozgólépcsőn, hogy baloldalt gyorsabban  lehessen haladni (vesd össze autópályák leálló-, külső és belősávja). Nos a morgás jogos volt, már ami a bosszantó voltát illeti, így ugyanis sokkal lassabban lehetett haladnia annak, aki haladni akart és kevesebben tudták egyszerre használni a mozgólépcsőt. (Hogy ez mennyire volt budapesti vagy egyáltalán kelet-európai jelenség, azt nem tudom, annyit nem mozgólépcsőztem külföldön - főleg nem olyan helyeken, ahol egymás mellett két sor is elfér).

Mindenesetre örömmel tapasztaltam, hogy az elmúlt egy-két évben javult a helyzet, sőt valamikor simán végig lehet szaladni akár a melyebben fekvő megállóknál is - a rossz oldalon állókról meg gyakran kiderül, hogy turisták. A fenti képet például a Széll Kálmán téren lőttem a napokban.

Tök jó, egy csomó minden pozitív irányba változik a városban - például az ilyen apróságok...

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés metró tömegközlekedés lépcső gyalogos mozgólépcső i. ker széll kálmán tér

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr195236060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:23:36

@Thresher:

Te például mikor "siettél" legutóbb a mozgólépcsőn, és hová siettél?

Thresher 2013.04.20. 22:24:08

@Negyvenértelmiségi: Értem. Tehát két opció van, állok a mozgólépcsőn, vagy mozgok, de akkor mindenkinek kirúgom a veséjét és kárt okozok a tulajdonában. Más lehetőség nincs.

Nick Leeson 2013.04.20. 22:24:14

@Thresher: Nézd ha visszaolvasol, akkor észreveszed, hogy fentebb szaladásról volt szó.
Márpedig az igenis veszélyes.
Ha Te épp csak óvatosan elsétálsz valaki mellett az egészen más. Nem is erről van itt igazán szó!

Egyébként összefügg a "jobbra tartással kétszeres lesz a sor" és a nagyon sietés. Ugyanis azért kellne jobbra sorolni, mert egyesek sietnek, emiatt elveszik a kapacitás fele...

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:26:44

@Thresher:

Nézd már meg a bezzegképet. Szerinted faszán elfér az, aki "siet", vagy arrébb kell menetközben igazítania néhány táskát, szatyrot?

Nick Leeson 2013.04.20. 22:28:56

@Thresher: Nem jött le a lényeg? Akkor megpróbálom alacsonyabb szinten! A mozgólépcsőn ugyan olyan veszélyes sietni (futni), mint autópályán sietni (200-al menni). Tudod ez egy hasonlat akart lenni, az érthetőség kedvéért...
A mozgólépcsőn nincs seb.korlát., de ez nem jelenti, hogy ész nélkül lehet futkározni!

A hasonlat fogalma: hu.wikipedia.org/wiki/Hasonlat

Ha úgy gondolod, még ennél alacsonyabb szinten is elmagyarázhatom!

2013.04.20. 22:29:38

@Negyvenértelmiségi: Viszont te meg ne döntsd el, hogy behozhatom-e a késésemet azzal, hogy bunkó módon elállod az utam!

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:30:20

Jól látszik, milyen az, amikor bölcsészek kezdenek mérnökködni, számolgatni.

A kapacitás fele elveszik, a táskákat, szatyrokat lerúgják, másokat kényelmetlen mozdulatokra kényszerítenek, a természetes elrendeződést átneveléssel akarják orvosolni, feszültségeket keltve.

Jaffar 2013.04.20. 22:30:48

Mondjuk aki azt nem látja be már alapból, hogy a jobbra tarts a mozgólépcsön nem azért lett kitalálva, hogy akinek sietös, annak könnyebb legyen, hanem azért, mert általa sokkal nagyobb a mozgólépcsö áteresztöképessége, annak úgyis mindegy...

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:31:34

@Marsi András:

Te vagy a bunkó, te akarsz engem félrelökni, és ha nem sikerül, akkor te anyázol, nem én.

dr. pretender 2013.04.20. 22:31:48

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
miért, a mozgólépcső így fele olyan lassan megy? ne legyetek már ekkora gyökerek, úristen! max a lépcsőre szállásnál van így nagyobb tömörülés, de az alapból lassú tömegben, mert mindig van egy rakat szerencsétlen...

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:33:14

@Jaffar:

Vezesd le.

Jelölje l a mozgólépcső hosszát, r a tömeg sűrűségét soronként, v a lépcső sebességét, n a sorok számát.

2013.04.20. 22:34:38

@Negyvenértelmiségi: Ha meg olyan baromira ráérsz, akkor menjél inkább gyalogolva, és akkor nem kell mozgólépcsőznöd sem! Az lenne a legjobb!

Thresher 2013.04.20. 22:35:21

@Nick Leeson: De, kiscsillagom erre van szó, hogy én sétálok. Mert én sétát írtam, és nem szaladást.

Ugyanis erre a sétálós opcióra kaptam meg tőled(!) hogy én mindenkit lebunkózok, aztán kiderült hogy nem, most meg valahogy megvilágosodtál, hogy én nem szaladást meg futást írtam, hanem sétálást.

És teszek rá hogy te milyen szinten akarsz nekem valamit elmagyarázni, ugyanis olyan érvek ellen hadakozol velem, amiket nem is én mondtam, innentől kezdve meg leszarom a wikipediás linkeket.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:35:28

@dr. pretender:

És mi legyen a "rakat szerencsétlennel"? Kitilcsuk vagy betilcsuk őket?

Mint a haverod, aki méltatlankodott, hogy a Volvo buszokon mindég a vészcsengőt nyomja meg valaki a leszállásjelző helyett. Eszébe sem jut, hogy esetleg félreérthető a kapcsoló, a zembereket akarja ő is átnevelni, amikor az összes többi buszon mindenki tudja, melyik gomb mire való.

Nick Leeson 2013.04.20. 22:35:33

@Nap Pali: Ja, a sínek közt az alagútban is futni kéne. Nem is kell vonat szerelvény! Az úgyis mindig tele van és még csak nem is áll jobb oldalt a sok marha!

Te barom!

Jaffar 2013.04.20. 22:37:35

@Nap Pali:
Van hová fejlödni, az tény, de amint a posztban lévö kép is mutatja, még van remény. Én elég sokat metrozom Bécsben és elöször nekem is furcsa volt, de beláttam, hogy így tényleg sokkal gyorsabb. Ha nem sietek, beállok jobbra, ha meg késésben vagyok, akkor gyaloglok felfele a bal oldalon. S, csodának csodájára müködik. Persze itt is van egy- két bunkó, de ha másképp nem, egy taszajtás után tudja, hogy hol a helye :)

2013.04.20. 22:38:13

@Negyvenértelmiségi: A közlekedésnek vannak szabályai. Ki van cimkézve a mozgólépcsők elején, hogy hogyan kell használni!

Jaffar 2013.04.20. 22:38:39

@Negyvenértelmiségi:
Trolololololololololollolololololo

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:39:17

@Marsi András:

Ráérek, engem megvárnak.

Nem szoktam bumlizni, autóval, robogóval vagy gyalog járok, néha taxival.

Az egész téma a matematikai és a lélektani vonatkozásai miatt érdekel.

Érdekes, hogy a matematika szabályait hogyan próbálják felülírni a londoni niggerek és éppen a magukfajták által kitalált új rendszertől hasra eső feketemosogató bölcsészek.

Jellemző, hogy éppen Moszkva a másik ősatyja az új rendnek.

Mert nekem senki ne mondja, hogy az a "több évszázada nyírt" angol módi, hogy a másokat letaposókat még segítjük is.

Thresher 2013.04.20. 22:39:57

@Negyvenértelmiségi: És ha én a fenti képen látható sor mellett kényelmesen felsétálok, sűrű elnézések közepette, akkor megkapom a fizikai Nobel-díjat?

Mondd, nem vagy te véletlenül nagyon kövér?

dr. pretender 2013.04.20. 22:40:31

@Negyvenértelmiségi: épp azt mondom, hogy ezzel nem lehet mit csinálni, ergo legalább a lépcsőn hadd menjen már el, aki sietne.
amúgy áruld már el, te milyen gyakran metrózol?

Nick Leeson 2013.04.20. 22:41:56

@Thresher: Én meg leszarom, hogy te a mozgólépcsőn fogyókúrázol!

Thresher 2013.04.20. 22:42:14

@Jaffar: Na ezt pofázom én is, a felgyaloglást, erre itt mindenki azon majrézik hogy azért kell jobbra állni, hogy én tigrisbukfencekkel felsprinteljek a bal oldalon.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:42:46

@Thresher:

Nem vagyok kövér, soha nem is voltam, és amióta az eszemet tudom, sportolok (nem mozgólépcsőn).

Van egy olyan érzésem, hogy 10 méteren 20-at vernék rád. Na nem a mozgólépcsőn, hanem olyan helyen, amit futásra találtak ki. Más helyen szépen urasan szoktam közlekedni.

Thresher 2013.04.20. 22:43:28

@Nick Leeson: Nem fogyókúrázok, hanem sétálok. Ha neked a kettő ugyanaz, az egyéni szocprobléma.

Nick Leeson 2013.04.20. 22:44:32

@Thresher: Egyébként a fenti képeken többen is a bal vállukon tartják a táskájukat. Én egy tülekedő barmot elsőre simán néznék táskatolvajnak is...

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:45:48

@dr. pretender:

Semmilyen gyakran, nem járok aluljárókban, és a felszínen sem szoktam bumlizni.

Diákkoromban viszont sokszor volt szerencsém ehhez a sietős fajtához, miattuk nem lehetett leszállni a buszról.

Most is sokat látok sietősöket az utakon, ők azok, akik a többiek rovására nyernek napi 1-1 perceket, miközben a frászt hozzák mindenkire. Ők szoktak az előttük álló seggébe állni a körforgalomban meg a kereszteződésben is, eldugítva azt. És a követési távolságot is a sietősök nem tartják, mert azt hiszik, előbb odaérnek, ha 4 helyett 1 másodperces követési távolságot tartanak.

Nick Leeson 2013.04.20. 22:46:34

@Thresher: Hát ha neked ezt jelenti a séta... én inkább jó levegőn szoktam, tömeg nélkül... Nem vagyunk egyformák!

Jaffar 2013.04.20. 22:47:29

Ne etessétek már. Erre veri ez a szerencsétlen...

2013.04.20. 22:47:47

@Negyvenértelmiségi: Remélem, te igazából csak egy provokátor vagy, mert ha tényleg ilyen emberek vannak, az szomorú.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:47:48

@Nick Leeson:

A szarhegesztésnek mindig ez a vége.

Késik a vonatuk? Nyelnek egyet, aztán megpróbálják behozni mások kontójára.

Thresher 2013.04.20. 22:50:56

@Nick Leeson: Igen, azt jelenti. Amikor a lábaimmal haladok, az séta. De most már kíváncsi vagyok, hogy amikor nem vagy friss levegőn, akkor hogyan közlekedsz? Tolószékkel, mert nem bírja a lábad a szmogot?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:53:43

@Marsi András:

Te mikor és hová "siettél" legutóbb a mozgólépcsőn?

Thresher 2013.04.20. 22:53:45

@Jaffar: Mit ne etessem? Másképpen hogy tudnék meg olyan gyöngyszemeket, hogy aki siet, az úgy siet hogy más nem tud sietni, illetve hogy sétálni csak a friss levegőn lehet?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:56:25

@Thresher:

Hát te mikor és hová "siettél" legutóbb a mozgólépcsőn?

Nick Leeson 2013.04.20. 22:56:56

@Thresher: Kocsival! Pont a topikban tapasztaltak miatt...

Jaffar 2013.04.20. 22:58:12

@Thresher: :)

Ettöl függetlenül az álmoskönyv nem ír semmi jót a trollok etetéséröl.
Ha beépített ember, akkor azért, ha meg egy valódi hülye, akkor meg azért.

2013.04.20. 22:58:43

@Negyvenértelmiségi: Még egyszer mondom: a szabály egyértelmű, jobboldalon állhatsz balon mehetsz.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 22:59:04

@Jaffar:

És te mikor és hová "siettél" legutóbb a mozgólépcsőn?

Thresher 2013.04.20. 23:03:53

@Nick Leeson: Ajve, az se jó, azzal nem lehet vécére menni.

@Negyvenértelmiségi: Nem siettem sehová. Vagy nem "siettem" sehová. Fasz se tudja. Lényeg hogy felsétáltam, asszem egy nő táskája belógott a képbe, de elnézést kértem és mentem tovább. Persze figyeltem hogy ne okozzak súlyos testi sértést, de a lelkiekről nem tudok nyilatkozni. Lehet hogy szegény azóta pszichiátrián van, mert azt hitte hogy meg akarom erőszakolni. :(

király vagyok 2013.04.20. 23:04:13

kiszphassa káromat amejik metroval megyen asz mint paraszt geci

ember telepjároval jár dik bmv audi

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 23:05:01

@Thresher:

Tehát nem siettél sehová.

Akkor miért nem álltál be jobbra a birkák közé?

Hiszen pont ez a szép az új módszerben, hogy aki nem siet, az jobbra áll, ezért dicséri mindenki.

Reggie 2013.04.20. 23:05:10

Ha nagy a tomeg a mozgolepcsonel, akkor nem fogok addig varni, mig lesz hely a jobb oldalra allni, hanem szepen allok a bal oldalon. Ha ez zavar valakit, nyugodtan atugorhat.

2013.04.20. 23:05:43

@Negyvenértelmiségi: Ha utaztál már metróval, akkor észrevehetnél a mozgólépcső elején egy kis piktogramot, amin ezt közlik veled. Gondolom a BKV helyezi el.

2013.04.20. 23:07:09

@Reggie: Ha nem sietsz, akkor nyugodtan kivárhatod, amíg lesz állóhely a jobboldalon is ugyebár.

Reggie 2013.04.20. 23:10:11

@Marsi András: Mindenki siet, kerdes, hogy mennyire. Annyira azert nem erek ra, hogy varjak a lepcso aljanal, de nem is sietek annyira, hogy haladjak a mozgolepcson.
A BKV szabalyzat azt mondja, hogy lehetoleg a jobb oldalra kell alni. Ha van hely es lehet, akkor jobbra allok. Ha nincs erre hely, akkor marad a bal oldal.

Thresher 2013.04.20. 23:12:47

@Negyvenértelmiségi: Nem siettem, hanem "siettem". Vagy fordítva. Lényeg hogy siettem, miközben meg nem.

De már megint kezdesz elborulni kispajtás, itt sír a szád miért kell olyan szabályt betartani ami nincs leírva, nálam meg megkérdőjelezed hogy szabad-e sétálnom a mozgólépcsőn?

Nick Leeson 2013.04.20. 23:12:52

@Thresher: Most tényleg nem érted meg, hogy nem ez ellen álltak itt ki néhányan, köztük én is?
Beleképzelted abban a helyzetbe amiről mi itt vitázunk. Aztán magadra vetted és elkezdtél szart köszörülni. Te miért nem futsz a mozgólépcsőn? Talán azért, mert szerinted sem fasza dolog?
Akkor meg minek adod itt a lovat másik alá?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 23:15:57

Vajon Londonban miért nem balra, hanem jobbra tartás van a mozgólépcsőkön, mint Moszkvában?

Az az érzésem, hogy a mi feketemosogató bölcsészeink honosították meg ott a new ordert, és most azt weyerbélázzák vissza.

Nick Leeson 2013.04.20. 23:16:02

@Reggie: @Thresher: Miért? Te metróval jársz szarni?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 23:17:14

@Marsi András:

Jó látni, hogy Romániába még nem gyűrűzött be az új módi, hanem szépen természetesen helyezkednek el a családok a mozgólépcsőn.

Reggie 2013.04.20. 23:18:11

@Nick Leeson: Szerintem osszekevertel valakivel.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.20. 23:23:02

@dr. pretender: igen pontosan FELE annyi embert tud atengedni, elvegre fele akkora helyen tudnak atjutni

amikor all lent az egesz tomeg akkor osszessegeben az lenne az optimalis hogy mindenki ramozdul rendesen a mozgolepcsore

Thresher 2013.04.20. 23:26:52

@Nick Leeson: Najó, gyorsítsuk ezt fel:

-Én most megkérdezem hogy mikor és hol kezdem el szart köszörülni, mikor csak senkinek sem címezve leírtam egy kommentet, amire pont én kaptam olyan vádakat, amiket el se követtem.
-Te megint rájössz, hogy szó sem volt ilyesmiről, és hogy nem ez a lényeg, mert a lényeg azt hogy...passz, nem tudom.
-Én akkor megint rávilágítok arra, hogy egy kurva bötüvel se mondtam semmit a futásról, csak a jobbrataratásról.
-Erre te azt mondod megint, hogy nem szabad felsétálni, mert akkor az emberek zsebtolvajnak néznek, ettől megijednek, pánik tör ki, sokan elesnek, aztán a vértől síkos lesz a lépcső, amitől még többen elesnek, és ettől a lépcső tele lesz kibelezett hullákkal. Meg hogy hogy úszni is csak a jó levegőn lehet.

Szerintem hanyagoljuk már egymást és ne szóljunk egymáshoz, én szívesen vállalom ezt a kimerítő terhet.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.20. 23:27:19

@Negyvenértelmiségi: "A kapacitás ott feleződik, hogy 2 helyett 1 ember áll a lépcsőn a londoni bölcsészek és niggerek által megtervezett rendszerben."

Londonrol jut eszembe...
mondjuk ez vasut, de olyan tirpak extra balfaszok ott, hogy a vonatnal is csak egyenkent engedik ki a leszallokat, ez tok komoly!!! odaallnak rendesen hogy ne tudjanak leszallni

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 23:30:05

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Ennek nem az az oka, hogy a feketemosogatók tolakodását megakadályozzák?

Engem még mindig az érdekelne igazán, miért pont jobbra tarts van a bezzeglondoni mozgólépcsőkön.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 23:35:48

Úgy tűnik, hogy Moszkvából indult a divat, ott szorították először a jobb oldalra a polgárokat, és aki nem állt oda, feltartva ezzel a sietős elvtársakat, azokat akár le is lökték, ahogy az itteni beszámolókból megtudhattuk.

Onnan gyűrűzhetett be Londonba is a jobbra tarts divatja, majd onnan gyűrűzhetett vissza hozzánk, vagy egyenesen Moszkvából.

Reggie 2013.04.20. 23:36:41

@Marsi András: Es itt van a szoveg hozza: "A mozgólépcsőn lehetőleg jobb oldalon kell utazni, és a bal oldalt szabadon kell hagyni a haladó utasok számára."

Tehat nem kotelezo jobbra allni, csak ha van ra lehetoseged. Azaz felszallsz a mozgolepcsore es ha van hely jobb oldalt a kozeledben, akkor atmesz a jobb oldalra. Ha nincs akkor maradsz ahol vagy. Ennyi.

Nick Leeson 2013.04.20. 23:41:12

@Thresher: Most mit nem értesz ezen?
Felfelé sétálni, futni stb. semmiképp sem okos dolog, ételemét sem látom. Aki meg emiatt azt várja, hogy mindenki más úgy táncoljon, ahogy ő fütyül az nézzen magába.
Az, hogy te épp csak felsétáltál, sűrű bocsánattérések mellett, és nem rohantál mindenkit eltaposva, mindenképp pozitív.
És egészen máshogy szemlélendő.
De ettől még maga a jobbra tartás, meg az egész tülekedés egy nagy szarság.
Az, hogy nem tartozol a kemény magba, de mellettük állsz ki, szerintem feljogosít arra, hogy közöljem az ellenvéleményem!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.20. 23:43:32

@Negyvenértelmiségi: nem tudom, viszont azt megneznem hogy a moszkva teri mozgolepcson hany itteni sietgeto szaladna fel, en a kalvinon csinaltam heti rendszeresseggel hazafele roplabdaedzesrol de akkor meg fiatal voltam es sportoltam
igaz hozzatennem azt csak akkor tudtam abszolvealni amikor en ertem a mozgolepcso elejere, mert a sok u.n. "sieto" de valojaban elottem csak totymorgo soha nem huzodott le elolem, most filozom hogy fel kellett volna azokat rugni :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.20. 23:48:49

@Marsi András: az is ki van irva hogy at kell adni a helyet az idoseknek, megis leszarjak sokan... meg az is hogy jegyet kell valtani a BKVra
ez egy balkani allam, tul van szabalyozva es nem tartatjak be a szabalyocskakat, akkor miert kellene valamit, aminek meg ertelme sincsen kiragadni es elvezkedni ra?

xGéza 2013.04.20. 23:49:25

nálunk a többség londoni szokásnak gondolja, de én is először Moszkvában találkoztam ezzel a rendkívül praktikus megoldással. Ott azok a széles mozgólépcsők dívnak, amiken kényelmesen elfér egymás mellett egy álló, meg egy haladó sor. Olyannyira kifinomult a rendszer, hogy a komótosan sétálók gyakorta beállnak egy üres lépcsőfokra, hogy a rohanókat elengedjék. Amúgy ott az udvariasság kevéssé dívik, ha valaki pestiesen mozgólépcsőzik, akkor bizony szó nélkül félrelökik.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 23:54:56

@xGéza:

Jellemző.

Az is, hogy Moszkvából merít az bölcsész"értelmiségünk" közlekedés-szervezési ügyekben, meg az is, hogy aki nem siet elég látványosan, azt ellökik a mozgólépcsőn. Meg az is, hogy aki nem fújja az ő nótájukat, az debil és troll.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 23:56:22

@xGéza: plusz balkáni és mucsai, nem nyugati, nem ejropéer, szemben a derék ruszki kispályás maffiózókkal, akik futkároznak és lökdösődnek a moszkvai mozgólépcsőkön.

arod75 2013.04.21. 00:00:27

Belátom, hogy nagyon kulturált dolog jobboldalra húzódva bámulni a messzeségbe, de engem nagyon feszélyez, hogy olyan szorosan állnak előttem-mögöttem. Sőt, az is, hogy ha véletlenül nem egyedül utazom, akkor a beszélgető társammal is olyan fura helyzetbe kerülök. Ha meg valamelyik gyerekem fogja a kezemet, magától nem akarja elengedni. Közben nem értem, hogy egyes emberek akár 15-ször is elmormolják, hogy "elnézést! legyen szíves" előre engedne!" csak hogy nyerjenek néhány méter előnyt. Akkor ez most hol kulturált?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.21. 00:02:36

@arod75:

Minek utazol gyerekkel, miért akarsz beszélgetni a mozgólépcsőn? Az arra való, hogy siess, vagy ha az nem megy, akkor a falhoz lapulva elengedd a sietőket.

Állj a gyerekkel oldalra fordulva, és akkor tudtok beszélgetni, plusz több helyet hagytok a sietőknek is.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2013.04.21. 00:03:10

@Nap Pali:
HATALMAS TROLL OF THE WEEK VAGY EMBER :D szakadok

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.21. 00:04:21

@arod75:

Na meg azon a néhány méteren az is múlhat, eléri-e a következő bumlit, amivel elérheti a hathúszast, amit ha nem ér el, akkor csak a hatötvenessel tud hazamenni, amiért lehet, hogy kidobja az asszony, amitől hajléktalanná válik és éhenhal. "A szög miatt a patkó leesett." Minden méter, minden másodperc számít.

tbubrfdves (törölt) 2013.04.21. 00:13:02

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: kurvára van értelme. például az, hogy ha elállod az utat, akkor fellöklek!

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.21. 00:15:09

@Marsi András:

Reklámarca lehetnél az új, Moszkvából importált közlekedés-szervezési rendszernek.

Herbert_West 2013.04.21. 00:51:15

Késhegyre menő, 300+ hozzászólásos vitát voltatok képesek lezavarni arról, hogy ki melyik oldalra áll azon a kurva mozgólépcsőn?

Magyar neurózis, baszdmeg.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.21. 01:00:12

@Herbert_West:

Most már 301+ így együtt a te semmiről nem szóló "hozzá"szólásoddal.

Reggie 2013.04.21. 01:02:21

@tbubrfdves: De sietek. Csak nem annyira, hogy haladjak a mozgolepcson.

Stohl András 2013.04.21. 02:34:56

Az baj, azonkivul, hogy a sok kis kocsog balra all, hogy lassuak a mozgolepcsok. HA kb 3-5 szorosere gyorsitanak, akkor fol sem merulne ez problema. Amugy en is lerugdosnam a sok balos buzit.

Jaffar 2013.04.21. 06:20:38

@Megyko:
Ha számodra ö egy troll, akkor mit mondasz erre a tudathasadásos értelmiségire?

ildsisy 2013.04.21. 08:36:57

A fotó nagy kár, hogy a felfelé haladó mozgólépcsőt mutatja, sűrűn utazok metróval, és lefelé futnak az emberek a lépcsőn, nem felfelé, mert annyira sietnek a metróhoz... én mindig jobb oldalon állok, le és felfelé haladó lépcsőn is, de még akkor is hátulról súrolnak, ha futnak lefelé... néha félek, hogy lelöknek!!!

Uni1002 2013.04.21. 09:42:51

1980-ban a Moszkvai metrón már természetes volt, hogy mindenki jobbra áll a mozgólépcsőn, a sietősek a baloldalon rohantak lefelé.
Aki nem így tett, annak szóltak, vagy simán félrelökték, ezért a szabályt be kellett tartani.
Érdekes, hogy 33 év múlva Pestre is megérkezett eme szokás.
Ebből is látszik, hogy a Szovjetunió mennyivel előrébb járt tőlünk. :-)

whitemike 2013.04.21. 12:22:59

Mozgólépcső-kultúra tekintetében tényleg rettenetesen "Balkán" vagyunk... Párizsban érdekes módon mind a 13 metróvonal minden egyes mozgólépcsőjén utazó minden egyes ember tudja, hogy ha nem siet, akkor jobbra tartással utat ad a sietőknek...

whitemike 2013.04.21. 12:44:26

(p.s.: pedig ott egy picivel több ember használja a metróhálózatot nap mint nap...)

Nap Pali 2013.04.21. 12:46:56

@whitemike: de ott volt egy hejde nemfülke foradalom !

ot már győztek a polgárok !

itt még a sötétség, a sötét parasztok uralkodnak....

Anyátok picsája! 2013.04.23. 00:28:58

@whitemike: Fél lábon ne álljak, hogy elférjél?
Na csak találkozzak egy ilyen futóbarommal, tuti, hogy eltöröm a lábát!

sorica123 (törölt) 2013.04.23. 00:45:09

@Anyátok picsája!: én nem vettem észre, hogy nagyon oltogatott volna a csávó bárkit is.
De az tény, hogy aki nem akar az araszoló mozgólépcsőn áááálllnyi, mint lóf a lakodalomban, annak kész horror, amikor szembetalálja magát két sor előreszegett fejű betonbalépett pógár hátával. Nem azért, mert "siető", meg "futóbarom", hanem mert miért lenne kötelező mindenhol álldogálni meg tötyörögni, ahol lenne hely különféle sebességgel haladni. Utcán szoktam úgy járni, hogy kurvára nem sietek, de amikor beáll elém az én átlagsebességem fele családostul, faltólfalig, akkor egy idő után elkezdem unni a helybenjárást. Sokan láthatóan utálnak gyalogolni (pardon: sééétálni), én meg elég sokat gyaloglok, plusz 178 centi vagyok, úgyhogy így jártam:) Na de érted, még csak sietni se kell ahhoz, hogy az ember a maga tempójában akarjon haladni.

albino combino 2013.04.23. 18:28:17

hú még mindig megy a vita
elmondom SZERINTEM hogy kéne lennie
ha kevesen vannak akkor odaállsz a jobb oldalra, had siessen akinek siethetnéke van. nem nagyon tudok olyan kifogást elképzelni, ami miatt ne bírnál ki 2 percet ott
ha tömeg van akkor áll mindenki kettessével, és ne hisztizzen akinek sürgős, csak azért mert ő rohanna, nem fog 50-100 másik ember lent várni

szóval ha van lehetőség jobbra állsz, ha nincs akkor nem, aztán kész.

whitemike 2013.04.23. 23:08:34

@sorica123: Jól megfogtad a lényeget, én is - még ha nem is sietek - szeretek haladni. Persze nyilván ezt sokan nem értik és összekeverik a sietéssel, de hát az legyen az ő bajuk... :)

whitemike 2013.04.23. 23:12:43

@Anyátok picsája!: Már a nevedből is sejtettem, hogy nem számíthatok tőled túlzottan kulturált megnyilvánulásra, úgyhogy nem hiszem, hogy érdemes lenne azzal foglalkoznom amit itt gagyogsz... Tulajdonképpen azt csinálsz a mozgólépcsőn, amit akarsz, felőlem fél lábon is állhatsz, vagy akár még a fejeden is. Kéz és lábtörést! ;)

bioLarzen 2013.04.24. 15:27:39

@GoreX: "Na ez tipikusan az a dolog, amit sokan nem értenek meg: Hiába ez a szabály, ha valakinek a jobbkeze valamiért gyengébb, vagy ügyetlenebb, azt hiába morogják nem, fog a jobboldalra állni.
Gondoljunk csak bele, egy hirtelen leállításnál az ilyen ember előreesve letarolná a többieket..."

Ezek szerint Budapest telis-tele van gyenge jobbkezű emberekkel...

bio

bioLarzen 2013.04.24. 15:33:28

@whitemike: Nyugi, sztem hagyd rá, az szokott így, a neten izmozni, aki az életben nem meri vagy nem tudja megtenni.

bio

Anyátok picsája! 2013.04.29. 20:50:43

@bioLarzen: Majd rájössz verébfej, amikor a műtőben próbálnak összerakni...

Macskond 2013.10.11. 11:24:45

Az egy oldalra állással hamarabb megy tönkre a lépcső, mert féloldalasan van kitéve terhelésnek. Azért mert pár barom képtelen megvárni hogy a lépcső vigye fel. Azért mozog a lépcső hogy neked ne kelljen. :-)

MosoMasa 2013.11.14. 14:06:41

Megbaszhatják a sietősek. Középen állok és nem mozdulok.

2014.04.20. 08:36:21

Amúgy nem balesetveszélyes az álló utazók mellett a mozgólépcsőn felfelé törni úgy, hogy egy termetesebb ember, vagy csomaggal közlekedő ember mellett alig van férőhely.
süti beállítások módosítása