Újabb Budapest- illetve országimázsfilm került a netre, ezúttal a Sanghaji Expo kapcsán. A Budapest Business Region imázsvideója is hasonló volt, és bár az is egyensúlyozott a kötelező közhelyek határán, de tökéletesen megtalálta az egyensúlyt. Nem véletlen, hogy óriási népszerűségre tett szert - ami ennél a videónál szinte kizárt. Ebben egy fikarcnyi eredetiség sincs, ráadásul képi megoldásai, beállításai, vágásai stb. mind-mind a "készíts videókisfilmet lakóhelyedről!" diákköri versenyt idézik. Persze ha emögött az a koncepció, hogy a film nem nekünk készült és a kínai piac tényleg ezt a stílust kedveli, akkor mindent visszaszívtam. Bár akkor is marad pár nyitott kérdés, például, hogy miért kell felépíteni egy "Villányi" imidzset egy nemzetközi szinten nem túl eredeti bornak, mikor van egy évszázadok óta bejáratott, tényleg egyedi brand-ünk, a "Tokaji".
Na de a suszter maradjon a kaptafánál, lássuk a városfejlesztési koncepciókat!
Az itthon jól ismert, közbeszédbe került CET (3:35), az olimpiai felhőkarcolók (2:40), meg a csepeli lakóhíd (2:03) mellett felbukkan pár meghökkentő, nem sokat publikált ötlet. Ilyenek például a Citadella tetejére telepített panorámaliftek (1:36) - amelyek nem tévesztendők össze a Gellérthegy siklójával -, a Déli Pályaudvar befedése (5:00), a Budai Vár Sándor-palotával szembeni részének fejlesztése (6:17) - miközben a Honvéd-főparancsnokság marad amilyen volt.
Nem tudom, ezek a tervezett fejlesztések mit mondanak egy kínai befektetőnek. Félek, hogy semmit. Szerintem egyszerűen nem érdekli őket, hogy építenek-e egyszer valahol egy hegy tetejére egy liftes kilátót.
Engem, a budapestit persze érdekelne, de én meg nem hiszem el...
[via: Vastagbőr, tipp: Bálint, kösz!]