Szinte hihetetlen, hogy van egy Duna-sziget, amelyik nagyjából olyan messze esik a város szívétől mint a Margit, csak épp csodálatos fejlesztési potenciálja van. Ennél már csak az hihetetlenebb, hogy a főváros bölcs vezetése épp erre az eszményi területre helyezte a város iszaprothasztó tornyait, de még ezzel együtt is klassz lehetőség - főleg, ha megoldják a közlekedését, de ne szaladjunk előre. Zobóki Gáborék most elég merészet álmodtak erre a területre (ahova persze már álmodtak pár merészet korábban is hongkongi kis Manhattan-től kormányzati negyeden át budapesti olimpiáig.
Szóval a nagy terveknek eddig leginkább az mondott ellent, hogy hiányzik 2x2 nagy forgalmú híd (vagy alagút), a sziget két oldaláról. A mostani nagy terv egyik érdekessége, hogy egyszerre oldaná meg a közelekdést és az ingatlanfejlesztés, ráadásul Csepel mellett egy másik kihasználatlan, de hatalmas lehetőséget is kiaknázna: Albertfalvát. Mindezt egy hétemeletes lakóhíddal összekötve. Ahogy az Ingatlanmagazin írja:
"A projekt egyik meghatározó eleme egy rambla lesz, amely a Csepel felé menő hídfőt és Albertfalvát nyitott, zöld térséggel köti össze a belvárossal és az albertfalvai vasútállomással. Ezen a területen a villamos is csökkentett sebességgel halad majd. "Kettős közlekedési rendszert alakítanánk ki: az egyik az átmenő forgalmat biztosítaná, és a hídról lefutva menne az M7-es autópálya felé. A másik a hídról lefutó babakocsi-, gyalogos- és kerékpárforgalmat szolgálná ki, és bemenne Albertfalva elképzelt városközpontjába.
Tervünket megtoldottuk a living bridge ötletével. A híd méreténél fogva persze nem lehet Ponte Vecchio-szerű, hiszen ahhoz, hogy a Dunán nemzetközi hajóforgalom legyen, szükséges egy adott magasság és a fesztávolság. Olyan szerkezeti méterekben kell hát gondolkodnunk, ami lehetővé teszi, hogy ne csak az autós- és a villamosforgalom, valamint a közművek átvezetése legyen lehetséges, hanem ingatlanfejlesztést is lehessen végezni a hídon." De hogy mit lehet csinálni egy ilyen szerkezeten? "A hídon lehet lakni, lehet rajta vásárolni és étkezni, zenés helyeken mulatni, a várost egyik legszebb pontjáról nézni, és természetesen irodázni is" – sorolja a lehetőségeket Zoboki, aki a hidat hétemeletesre tervezi: "Ez a hét emelet 150 ezer négyzetméternyi további ingatlanfejlesztésre ad lehetőséget. A cél azonban nem az, hogy a beépítési sűrűséget kihozzuk a Duna fölé, hanem az, hogy utat adjunk a hídépítésnek azzal, hogy ne kelljen arra várni, míg a közszféra megmozdul. Meggyőződésem, hogy a közösségi és a privát financiális háttér ez esetben is összehozható."
További részletek itt, aztán majd meglátjuk...
Frissítve: Zoboki Gábor levele itt olvasható.
Az utolsó 100 komment: