A CM-es feliratozó csapat újabb vidót magyarított. Ebben Mikael Colville Andersen, a copenhagenize.com és a copenhagencyclechic.com bloggere, dán "biciklis nagykövet" mutatja be városa bringaközlekedését. Egy város, ahol az ingázók 37%-a jár kerékpárral, egy bringasáv napi 38 ezer kerékpárossal és zöldhullámmal (!), villogó LED-del jelölt elválasztóvonal és egyéb nyalánkságok.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés kerékpár dánia koppenhága jelzőlámpa

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr392075700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.06.12. 10:59:07

Ez a ledes fénysor nem egy hülye ötlet. Budapesten is van olyan több helyen, ahol jobbra kanyarodó autós sáv keresztez egyenesen haladó kerékpárutat, hogy a kerékpár zölddel egy időben villog egy sárga figyelmeztető lámpa az autósoknak. Ezek azonban jellemzően elég hülye helyre vannak rakva, egyszerűen nem arra néz az autóvezető. (legalábbis saját tapasztalat alapján, kereszteződésben kocsival inkább a forgalmat figyelem) Ezek helyett jó megoldás lenne az aszfaltba épített led sor. Szegeden a nemrég átadott jelzőlámpás körgeometriájú csomópontban is használnak ilyet, ott a lámpafázisonként változó sávkiosztást jelöli a led.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.06.12. 15:09:14

Mindez szép és hasznos, de Koppenhága nem egy hegyvidék. Próbálnék meg én bejutni a munkahelyemre kerékpárral, tényleg a szívinfarktust kockáztatnám, nem beszélve, hogy a gyerek hokicucca alsó hangon is negyven kiló. (és ketten vannak)

Norvalent 2010.06.12. 19:25:24

@Dariengo:
Akkor te a kivételek közé tartozol.
DE ha javulna itt a kerékpáros infrastruktúra, lehet hogy hamarabb érnél az edzésekre, és több időt tölthetnél a gyerekeiddel az autón kívül.

gramercy 2010.06.12. 20:08:27

tehat a nyugati vilag - ha hihetunk a videonak - legforgalmasabb bicikliutjat kevesebb mint 40 ezren hasznaljak naponta

mennyi is egy tipikus budapesti buszvonal napi utasforgalma?
mennyi is lesz meg a legrosszabb becslesek szerint is a 4-es metro forgalma?

parasztvakitas az egesz

Friedmann Juci 2010.06.12. 21:13:03

@Dariengo: csak a lényeget nem érted. Igen, sok szempontból kivétel lehetsz, de ahova tudsz, oda mehetsz bringával.
nem kell/lehet csak fekete-fehérben gondolkodni.

Káposztakukac 2010.06.12. 22:03:22

@kreatívszajha: na ja... pest belvárosában, meg buda duna menti részén valóban nagyon előnyös a bringa. de azért a külvárosból bebringázni...

Stiel 2010.06.12. 22:48:38

@gramercy: Kerékpárral lényegében arra megy, amerre akar, a metró nyomvonala viszont rögzített. Én pl. egy időben Ferencváros-Újpest között bicikliztem sokat, és jellemzően nem pont a hármas metró vonalát követtem. Szóval ezt is kalkuláld bele.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.06.13. 00:47:51

Nagyon sokan járnak pl. Dél-Pest és Dél-Buda között, dolgozni, tanulni etc. Egyetlen átkelési hely a Lágymányosi-híd, de a gyakorlati részét hagyjuk, mert szinte kivitelezhetetlen. Persze lehet feljebb is menni átkelni, de nem érdemes, már kipróbáltam. Egyszerűen szűk ez a város ahhoz, hogy mindenki igényeit kielégítse. Lehet a fenti modell működne mondjuk Debrecenbe vagy Szegeden, mert ott elég szellősen építkeznek, de kizárt, hogy Budapest valaha is kerékpáros nagyhatalom legyen. Néhány partizán kivételével akik eddig kerékpárral rótták a kilométereket, hamar tömegközlekedővé válik minden ember. Inkább azt kéne fejleszteni. A Vámház körúti kerékpárút meg külön vicc.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.06.13. 12:31:19

Azt azért tisztázzuk, hogy az egyek közlekedési módok területigénye hogy néz ki. Az autózásnál nyilván kisebb terület kell a kerékpározáshoz, azonban még kisebb a tömegközlekedéshez. Tehát most azért lehet Budapesten jól közlekedni bringával, mert nincs olyan sok bringás, illetve aki hétköznap van, az mint úgy küldi mint az állat 30-40nel. Én is. :) Aztán jön a hétvége, és kijönnek a lassabb bringások akiknek ez sport, kikapcsolódás, és ha éppen sokan vannak, vagy van egy kisgyerek aki mellett mondjuk nem akarok 40nel eltépni, akkor már belassulok a hétköznapi üres, vagy haladós bringaúthoz képest. Plusz én izzadósabb fajta vagyok, ami egyetemen/munkahelyen már ciki. Ezzel szemben egy kényelmes sokszáz fős légkondis motorvonat 120szal becammog az emberrel pl Érdről, vagy Isaszegről, akárhonnan. Van kapacitása, és azért kulturáltabb bír lenni mint a bringa azt be kell látni, őersze kellenek fejlesztések. Nálam az 5-10 km az amire a bringát alkalmasnak tartom, afelett azért zuhanyoznék utána, amit általában nem tudok megtenni. Meg a már említett kapacitás, egy budapesti elővárosi áramlat kerékpáros területigénye azért brutálisan nagy lenne, ha nem akarnánk bringás dugót, és még 2*1 sávot a kocsiknak is meghagynánk mindenhol.

Friedmann Juci 2010.06.13. 22:26:59

@Dariengo: délpest és délbuda pikkpakk megvan biciklivel, izzadás nélkül. csak lusták vagytok kisszívem. :) kifogást kurva könnyű találni, bármiről is legyen szó.
(nem gondoltok a jövőre, és saját egészségetekre. most egy rohadék kis felbújtó voltam, tessék szídni, puszika)

EvilHedgehog 2010.06.14. 08:55:14

@kreatívszajha: Kérem lépjenek hátrébb és ne etessék a trollt....

Stiel 2010.06.14. 09:33:26

@EvilHedgehog: ? Ez nálam nem volt trollkodás.

@Dariengo: pl. Lágymányosi híddal mi a gond?

'Persze lehet feljebb is menni átkelni, de nem érdemes, már kipróbáltam.' megint csak, mi a gond? Pl. Petőfi híd teljesen rendben van szerintem.

halar 2010.06.14. 10:45:54

jaj, mindig csak a de meg a de, meg a de...
közben ott az példák ezrei, amik mind megcáfolják ezeket. mert lehet például ha messziről jössz kombinálni a közlekedési módokat, le lehet lassítania végén, hogy ne szakadjon rólad a víz, vagy ott a váltópóló. lehet ésszerűen autózni és nem minden esetben vinni a hokicuccot, és nem is muszáj midnenhova biciklivel menni.
sok de,de,de, özben pedig csak körbe kell nézni, mert egyre többen megoldják.
nem koppehágában, londonban vagy bécsben, BUDAPESTEN.

pösti 2010.06.14. 16:33:20

A bringázás nálunk még extrém sport, de ha jönne egy jó nagy és tartós olajválság, biztos mi is felismernénk(?)az előnyeit...
Én addig is próbálkozom a túléléssel...

halar 2010.06.14. 21:45:47

na akkor még egy hely, ahol nem extrémsport:
(sztem itthon sem az)

www.youtube.com/watch?v=hRrA-Zq9iqs

halar 2010.06.14. 21:51:51

ja, és akkor ha new yorkban is ennyire pörög, nálunk mi lenne az akadálya?

www.youtube.com/watch?v=I3sGsno0uiE

ZNy · http://www.kep.tar.hu/zny 2010.06.16. 21:29:42

Jó lenne, ha már mi is itt tartanánk! Itthon gyakran parkoló autók vannak a biciklisávokon...

Norberto Sarto 2010.06.18. 14:44:02

Először épüljenek kerékpárutak, és a drága bringások a számukra épített utakat használják és ne a főútvonalon a kocsik között cammogjanak 20km/h-val.
Én is jártam Koppenhágában kerékpárral és onnan mentünk fel egészen Stockholmig. Náluk a kerékpársáv olyan széles mint az autósok számára létesített sáv. Északon a kerékpárosoknak eszükbe nem jut, hogy az autósok sávjában tekerjenek...
Nálunk a jan 1-e óta módosított kresz szabályok miatt káosz van Budapest utcáin...
Nem a tetővel kellene kezdeni a ház építését...

kispista 2010.06.18. 18:08:56

@Norberto Sarto: Ha a kerékpárutak nem lennének életveszélyesek, senki sem tekerne az úttesten.
Mint te is írtad, Koppenhágában széles kerélpársávok vannak. Nálunk a járdából választanak le egy csíkot, és az ott közlekedőnke a kanyarodó gépjárművek nem adják meg az elsőbbséget. Bp-en már több halálos gázolás volt azért, mert valaki szabályosan haladt a kerékpárúton.

Bp-en meg azért van káosz, mert 5x annyi autó közlekedik, mint amit az úthálózat elbír.

kispista 2010.06.18. 18:12:24

@Norberto Sarto: Ja hogy szerinted a tatai úti járda az kerékpárút? Tekerj ott végig párszor és utána pofázz! Már ha az egyik ipartelepről kihajtó gépjármű nem gázol el, mert éppen nem vesz észre.

Norberto Sarto 2010.06.19. 19:29:05

@kispista:
Arra járok kocsival minden nap te nagy okos, sőt amikor kerékpárral közlekedem, mindíg a kerékpár utat használtam (tatai úton) is, és egyszer sem gázoltak el...
A szarházi kerékpárosok egyáltalán nem tartják be a kresz szabályait. Piros lámpán átmennek, karjelzéssel nem jelzik ha kanyarodni akarnak, nem néznek körül..
Azt hiszik ők az utak királyai...
Nem lepődnék meg ha valaki elgázolna egy kerékpárost mert nem tudja betartani a kresz szabályait...

Nzoltan 2010.06.21. 07:26:49

@Norberto Sarto: Az autósok nem is nézik a karjelzést, vagy nem értik mit akarsz? Nincsenek hozzászokva. Lóbálhatod a kezed naphosszat, 90 százalékban nem fogják mi van.
Bár ha megkérdeznénk melyik tábla mit jelent, nem tudnák jobban mint a jogsival nem rendelkező bringások. Ez van. Sokan még mindig veszik a jogsit. vagy egyszerűen nincs. Ugyanis ha nincs, akkor el sem tudják venni.

Nzoltan 2010.06.21. 07:32:00

Simán lehet kombinálni a tömegközlekedéssel a bringázást. Sokaknak nem mondanak semmit ezek a nevek: Bike Friday, Brompton, Birdy?

Norberto Sarto 2010.06.21. 16:34:21

@Nzoltan:
Az okos kerékpáros mi a francért nem tudja használni a nyamvatt kerékpárutat, hamár elkészítették neki?
Hogyha nem akarják használni, akkor pl. a Vámház körúton szüntessék meg, és az ott lakók újra le tudnak parkolni, vagy az Andrássy úton..
Egyébként a kerékpár használatot is alapszintű kresz vizsga elvégzéséhez kötném...
Az egyetlen közlekedési eszköz amivel minden hülye közlekedhet a közúton anélkül, hogy a kresz szabályait ismerné...
süti beállítások módosítása