Ismerve a budapesti útviszonyokat, talán nem olyan súlyos dolog, amit Pilgram szúrt ki a Kerepesi úton - bár azért nekem is feltűnt például, hogy az Aréna előtt elhajtva kifelé a városból hirtelen óriásit nyekkenünk. Az ilyen apróságokban inkább az a bosszantó, hogy egy kis odafigyeléssel meg lehetett volna csinálni normálisan is.

 

Nekem azt mondjátok el (és már akartam erről Dának írni egy levelet), hogy a Kerepesi úton, ezen a szakaszon (www.norc.hu/pano/Cn1julRz/) miért sikerült úgy felújítani az utat, hogy MINDEN EGYES KIBEBASZOTT (elnézést) csatornafedél egészen pontosan az autók kerekeinek nyomvonalában van? Nem gondolt erre valaki, hogy esetleg (mert hely lenne) az egész úttestet 20-30 centivel jobbrább vagy balrább alakítsák ki, és a megfelelő útburkolati jelekkel úgy megoldani a csatornafedeleket, hogy azok középre, vagy a sávok közé essenek?? Hihetetlenül töketlen, impotens, idióta, barom banda dolgozik a városvezetésben, ha ilyen minimális dolgokra is képtelenek odafigyelni, főleg ismervén a remek minőségű magyar aszfaltot, a magyar építőipari vállalkozók lelkiismeretes voltát, illetve az útpálya (különös tekintettel a csatornafedeleknél történő) világhírű ú.n. "echte magyar" szintezési technológiát, melynek lényege, hogy a csatornafedél, még VÉLETLENÜL SE legyen egy szintben az úttesttel.

 

Továbbgurulva a Kerepesin, találkozhatunk a hazai szervezőkészség, odafigyelés, igényesség és hozzáállás újabb csimborasszójával, ezen a szakaszon (www.norc.hu/pano/9DMsH5ux/) ugyanis ezt a kb 100 méteres máv felüljárót nem sikerült felújítani: előtte és utána elfogadható az aszfalt (leszámítva a csatornafedeleket), ellenben ez a szakasz úgy ahogy van kimaradt a felújításból, és a régi Thököly út legszebb dudorjait és lyukait idézi, melynek eredményeképpen a dinamikusan autózható Kerepesi út ezen szakaszán nyomni kell egy satut, hogy ne b@ssza szét azonnal a felfüggesztéseket az úttest. Nem tudom, hogy ki volt a kerepesi út felújításának felelőse, de innen gratulálok, és kívánom neki, hogy egy jó szálkás lapátnyelet kelljen viselnie élete végéig az ánuszrózsájával szorítva.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés út viii. ker kerepesi út

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr241991687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2010.05.11. 09:50:59

Szegeden az egész nagykörúton (Berlini-Párizsi-Brüsszeli) a nyomvájúba esnek a fedlapok, több kilométer hosszan. És jelenleg még ott dübörögnek a balkáni kamionok is.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.05.11. 09:56:08

Grassalkovich utat 2 eve ujitottak fel, tavaly ujra szintbe hoztak a csatornafedeleket, nem sok sikerrel

azota BP-rol kifele a kulso savban nem nagyon celszeru autozni, kiveve ha szeretsz szlalomozni :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.11. 09:58:23

Szerintem a történet banálisan magyarosch. A felüljáró szerintem a MÁV kezelésében lévő műtárgy és ők a felújítás idején (sem) nem tudtak/akartak rá költeni.

Picsasereghajtó 2010.05.11. 09:58:36

Szerintem ez nem egészen úgy van, hogy a csatornafedelet csak úgy megfogjuk, és arrébb tesszük. A csatornafedél ugyanis - ahogy neve is elárulja - csak a fedele valaminek, és a fedelet oda tesszük, ahol az a valami - jelen esetben csatorna - van.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.11. 09:59:34

Egy csomó helyen van így (csatornafedél). Sokat bosszankodtam már én is emiatt, de nem jutott eszembe háborogni az illetékesnél, mert feltételezem, hogy miattam nem fogják odébb húzni a csatornát. Az okára viszont kíváncsi lennék.
Épeszű magyarázatot elfogadok.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.11. 09:59:53

JA HA VALAKI ESETLEG MEG AKARNÁ NEKÜNK MAGYARÁZNI HOGY EZ TELJESEN RENDBEN LÉVŐ DOLOG, AKKOR AZT CSAKIS NÉVVEL ÉS TITULUSSAL TEGYE! köcönnyük

Poll 2010.05.11. 10:03:54

Ez a csatornafedél dolog egy országos probléma. Gyakorlatilag képtelenek nem a kerekek alá rakni (vagy az utat úgy épiteni, hogy ne alá essen) és arra is képtelenek, hogy ha már a kerekek alá rakták, akkor ne süllyedjen meg 1-2 év alatt vagy 10 centit. Néha pedig "javitás" cimén az úttest fölé emelik 10 centivel, igy nem beleesik az autó, hanem ugrat rajta egyet. Persze nem lenne ez olyan nagy probléma, ha mondjuk az útépitést/felújitást nálunk a világátlag feléért csinálnák, de...

schdl (törölt) 2010.05.11. 10:03:59

Nem az a baj, hogy ott vannak a csatrnafedelek, ahol. A baj az, hogy még véletlenül sincsenek szintben. Soha. Sehol. Nemrég a Lágymányosi hídon (Budáról Pestre)hoztak szintbe pár fedelet. Egy hétig bírták.

nothing.at.all (törölt) 2010.05.11. 10:04:06

a csatorna az út alatt megy. az út a csatorna fölött van. se az utat nem lehet arrébb húzni, se a csatornát. a minőséget meg általánosságban ismerjük. mi nem világos?:)

PiBá 2010.05.11. 10:04:47

A Kerepesi út elég rossz, de csatornafedél ügyben a saját tapasztalatomból a Pesti út külső szakaszát tudom ajánlani, ott különösen jól eltalálták, hogy hová tegyék a csatornafedőt, jobban, mint a Kerepesin és ráadásul egy-egy kilóg a sorból, hogy izgalmasabb legyen. Azért a tervezésért valami negatív díj kijárna ...

Nymus 2010.05.11. 10:04:54

Sokszor jarok arra, de engem meg nem zavart. Ha azt irnak, hogy 3 milliarddal tobbe kerult az ut felujitasa, hogy a csatornafedok a savok kozepere keruljon (hiszen vagy a teljes utat toljuk valamelyik iranyba, vagy a teljes csatornarendszert), akkor meg azert haborognatok. De jo magyarnak lenni, legalabb mindig van min hapogni.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.11. 10:05:52

@városjáró: A kérdésem nem a csatornaáthelyezésre vonatkozik, hanem a felüljáróra. Mindazonáltal egyszer áttérhetnénk végre az úgynevezett közműalagút használatára is. Hogy a járdán se kelljen 10 méteren 5 fedlapot kerülgetni (és pótoltatni, ha szétrohad).

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.11. 10:11:10

Na látom, külön poszt lett belőle, azér' ide is beírom, hogy szvsz az alapprobléma az, hogy nincsenek szintben azok a nyavalyás fedelek, illetve ha véletlenül most még szintben is lennének, akkor fél év múlva már nem lesznek, mert jól megereszkedik majd. Magyar munka, magyar minőség, magyar géniusz.

Azt, hogy arrébb lehetne-e tenni, azügyben nekem is vannak kételyeim, főleg olyan helyeken, ahol régi csövek vannak az út alatt, de hogy mondjuk a Lágymányosi hídon miért nem lehetett eleve úgy tervezni, hogy ne a kerék alá kerüljön, arról én is szívesen meghalgatnék egy építésügyekben járatosabb szagértőt.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.05.11. 10:14:32

bocs h belekotyogok az "arrábtevés" kérdésébe, de Pilgram nem a csatornát akarta áthelyezni, hanem az útburkolatot vagy a jeleket. Mivel az egész Keleti előtti/melletti térséget újrarandezték/-rendezik a 4-es metró miatt, erre meg volt az esély. (sőt lehet, hogy a csatornák sem maradtak érintetlenek a földmunkák során - de ez már részletkérdés)

PiBá 2010.05.11. 10:17:07

És ha normálisabb helyre teszik, akkor nem is használódik el olyan hamar, meg komfortosabb is ... hány autó is megy át rajta a mostani helyén?

pöttöm anya 2010.05.11. 10:21:41

Szerintem sokkal bosszantóbb, hogy mennyire bénán lettek beállítva a lámpák szabad illetve piros jelzése az Aréna miatt. Hosszú percekig áll teljesen feleslegesen a feltorlódott kocsisor mindkét irányban, hogy aztán egy, max 2 db autó kihajtson a parkolóból.

Foma 2010.05.11. 10:23:12

Sokáig terveztem Budapesten közműveket, főleg csatornát. A föld alatt a meglévő hálózatok olyan sűrűek, hogy gyakorlatilag szinte semmit sem lehet arrébb tenni, ezért kéne végre tisztességes minőségű útburkolatokat építeni, és a fedlapokat rendesen, tartósan szintbehelyezni. Megvan rá a technológia, de mivel nem az a legolcsóbb, nemigen alkalmazzák.
Nem is bírtam idegekkel azt a melót, azóta csak a pusztákat átszelő hétmérföldes csöveket tervezek. :)

scottish 2010.05.11. 10:37:52

Az nem úgy van, hogy a csatorna levezető akna egy bizonyos szintig van megépítve, onnan meg arra tolom el az aknafedelet, amerre csak akarom. Nem kell az aknának függőlegesen futnia és így tényleg megoldható lenne, hogy a nyomvonalak között legyenek a tetők. De ehhez biztosan Nobel-díj kell, vagy rálátás.

Régóta gondolkodom, hogy aki várostervezéssel,építéssel foglalkozik játszon már két napon mondjuk a Sim City-vel, aztán rájön, hogy ha nem birkamagyart kellene éltetnie a városban, seperc alatt szétrúgnák a seggét.

ziza133 2010.05.11. 10:39:08

Kurva jo a stilus, tetszik a level :D

Es amugy igazat adok, evek ota papolom ezt, hogy mi a jo budos francert sikerult ennyire hibatlanul eltalalni a nyomvonalat, szerintem ez vm hobbi lehet a tervezoknek, mert kerekek koze nem lehet venni mert akkor atlogok, mellette meg nem ferek el..beszaras...

Foma 2010.05.11. 10:48:34

@scottish: az akna azért van, hogy a szaki lemászhasson néha a csőig. Lent, az aknakamrában középen fut a nyitott cső, onnan bizony függőlegesen kell feljönni. Annyit lehet vele játszani, hogy az 1 méter átmérőjű aknakamrán kerületén excentrikusan el lehet forgatni a 60 cm-es fedlapot. Ez üzemeltetési szempont, az FCSM nem venne át ferde aknákat.

Foma 2010.05.11. 10:51:54

Nagy átmérőjű csatornáknál ma már oldalra teszik az aknát, hogy be lehessen menni a csatornaszelvénybe, de akkor sem végtelen számúak az elhelyezés lehetőségei. Sőt.

papugaja 2010.05.11. 10:58:51

Az "echte magyar" csatornafedél-szintezési technika része az, is, hogy a szintbeállítást a betonelem alatt elhelyezett pár féltéglával oldják meg. El lehet képzelni, milyen terhelést bír.
Létezik olyan rendszer, amit akár egy újabb aszfaltréteg után is feljebb lehet emelni, de basznak használni.

scottish 2010.05.11. 10:59:57

Próbáltam nem azt írni, hogy 45°-os dőlésű aknát gyártsanak, de igen, valahogy úgy, hogy a csatorna mellé helyezzék.

Kíváncsi lennék, hogy az amerikai akciósztárok, akik feljönnek a csatornából és a kamion elől épp csak le tudnak feküdni, mit szólnálnak hozzá, ha amiatt hiúsulna meg a világmegmentés mert a kocsik mindig vissza**szák a csatornatetőt a hős fejére.

Foma 2010.05.11. 11:09:56

@scottish: ott a pont! :D
Konklúzió nincs, marad a káosz. Minden tiszteletem a Budapestet farigcsáló mérnöktársadalomnak, higgyétek el, hogy a legtöbben nem hülyék és még csak rosszat sem akarnak. Éppen csak többnyire eleve lehetetlenre vállalkoznak.

azigazivideki 2010.05.11. 11:54:08

két dolog:
1. ha az aknafedelek pont a jármûvek nyomvonalába esnek, akkor mindig meg fognak süllyedni, akármilyen NASA-technológiával és -minôségben is készülnének – persze tudjuk, hogy nem így készülnek. persze a skandináv országokban is vannak utak és ott meg hideg is van nagyon, meg sokáig és mégis megoldják a kátyúk és a csatornafedelek pronlémáját. ráadásul szerintem nem is kerül többe, mint nálunk!
2. a XIV. és XV. kerület határán van egy útszakasz – Rákóczi út –, kb. 350 méter hosszú és van rajta hozzávetôleg 150 db!!!!!!!! csatornafedél. namost akármennyire is adottság a csatornarendszer BPesten, azért azt senki ne mondja már, hogy ezt így lehet csak megoldani.
be kellene már fejezni ezt a qrva kóklerkedést, ha én ilyen minôségben dolgoznék, már rég éhen haltam volna!
na.
vébé

Pilgram (törölt) 2010.05.11. 12:16:12

nem olvastam végig a kommenteket, de a sok okoskodónak, akik azt mondják, hogy a csatornát meg az utat nem lehet arrébb vinni: igen, a csatornát, mint közművet rengeteg pénz áthelyezni, nem is erről van szó!
de ha teszem azt a jobb oldali járdából lecsípnek 20 centit pl, akkor kicsit máshova tudják rögtön felfesteni az útburkolati jeleket, mely után a csatornafedelek már a sávok KÖZÉ esnek, így nem zavarnak. mit nem lehet ezen érteni?

ketharmad 2010.05.11. 12:16:43

2 éve kerékpárturáztam Németországban és egy föld(!!!)utas szakaszra érve meglepve láttam, hogy csatorna fedelek vannak a földúton és mind mm pontosan illeszkedik

nálunk csak lopnak

Pilgram (törölt) 2010.05.11. 12:19:31

@~dá~: tudom, csúnya szó, és rettenetesen magyartalan, de hirtelen felindulásból született a poszt, mert a kerepesin mentem befelé, és hirtelen nem találtam jobb és tömörebb kifejezést:)

krj 2010.05.11. 12:29:27

a közműveket áthelyeztetni és az egészet engedélyeztetni piszok sok pénz, ezt a meglévő hálózatnál nem nagyon fogják bevállalni. a baj az, hogy az új utaknál is a közmű az úttest alatt van, ahelyett, hogy valamelyik járda alá raknák.

a felüljáró meg valószínűleg máv-kezelésű (mint ahogy már páran írták) és ők meg szartak bele.

nyilván ez nem mentség arra, hogy miért üt minden egyes fedél. kéne egy német vagy osztrák építésvezető, aki rendesen megcsináltatná a gépsorral.

Pilgram (törölt) 2010.05.11. 12:30:14

@~dá~: tényleg nem pedig azt hittem. beteg vagyok, úgy látszik az agyam is offon van.

Plumper 2010.05.11. 12:36:09

A csatornafedelek rossz elhelyezése egy dolog, de azt mondjátok meg nekem, MIÉRT VAN/KELL sokezer csatornafedél, hogy pl. a Róbert Károly krt-on 3 méterenként van egy, a többségük természetesen besüllyedt gödör, némelyik kiálló gumivágó képében?! De hogy még a felüljárónak majdnem a közepére is jut a kibeb@szott csatornafedelekből?! Nem lenne elég a negyede? Vagy naponta kell lemászni a csatornába, és nem mindegy, hogy 10 méterrel odább kéne.

Magyarvagyok_Nemturista 2010.05.11. 12:36:59

Az említett felüljáró minősége valóban kritikán aluli, de legalább a kátyúkat befoltozták. Persze a szokásos magyar minőséggel. Mindegy két hétig még kitart! :)

*fox* 2010.05.11. 12:39:48

Az útviszonyok illetve azok nem léte egész Budapestre jellemző.
Ha az Örs Vezér téren haladsz keresztül a Fehér útról, a Nagy Lajos irányában akkor a villamos sinen esik ki a futómű alólad. Az aszfalt már régen megsüllyedt a sinek meg természetesen pont merőlegesen vezetnek át a főúton. Had bas**on oda a futóműnek.

A másik hajmeresztő példa Újpalotán van. A Nyírpalota u. és Zsókavár u. kereszteződésénél, szintén villamos sin problémák adódtak. Itt szépen leaszfaltozták az egész útszakaszt, de a sinek között kihagyták. Ha haladsz a Szentmihályi út felé minden rendben egy darabig, de a sineknél satuféket kell nyomnod, vagy deffektet kapsz.

Az a bosszantó, hogy emelik a benzint, fizetünk ezer féle adót, de vissza semmit nem kapunk.És akkor szalonképesen fogalmaztam!!!

Sobrijóska 2010.05.11. 12:45:54

Ez tipikus magyar dolog, 3 méterenként csatornafedél és szinte mindig a jobb kerék vonalában - tehát egyáltalán nem csak Kerepesi, ez az egész országra igaz.
Kedvencem a csepeli Szabadkikötő út, nemrég újították fel, jobb sávban mégsem érdemes menni.

KaPé 2010.05.11. 12:54:18

Nem tudom, kit mennyire nyugtat meg, de Ausztriában sok helyen durvább döccenőket produkálnak a csatornafedelek, mint nálunk. Mondjuk ott a kontraszt is nagyobb, mert legalább az aszfalt sima.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.11. 12:54:55

@Sobrijóska: "szinte mindig a jobb kerék vonalában" Nem is igaz, a Lágymányosi pl. balos, csak hogy polkorrektek legyenek a csatonafedelek is... ;-)

Alikam 2010.05.11. 13:03:39

Perelt már valaki a jármű gyorsabb amortizálódásért a fővárosi önkormányzatokat?

Ha igen, mi lett az eredmény?

záporjózsi 2010.05.11. 13:32:55

@városjáró: Melyik felüljáró? Mert ott kettő van. Az egyik a Százlábú híd, amelyen a HÉV közlekedett, ez a város felé tartó irány 2 sávját hordozza. A másik pedig a régi, két, széles sávra tervezett, a 3, azonos irányú sávot befogadó híd.
A közműalagúttal egyetértek.

Az Aréna pláza előtt személygépkocsival nem találkozhatsz a csatornafedelekkel.

@Plumper: Minden bekötésnél kell akna műtárgy is. A víznyelők sokkal többen vannak és sokkal hülyébben sikerült elhelyezni. szerencsére már kezd terjedni az oldalt befolyós változat is. Az aknafedlapokhoz van szintezhető, utánállítható közdarab, Magyarországon nem használatos, csak a jóval szegényebb államokban, ahol nem évente cserélik a csatornafedlapokat süllyedés miatt...

Pilgram (törölt) 2010.05.11. 13:34:11

@KaPé: én bécsben élek és kurvára nem vettem észre.

záporjózsi 2010.05.11. 13:34:56

@*fox*: ...és hogy menjen a sín, cikk-cakkban?!
A vágányzónák a BKV kezelésébe tartoznak, így ott a BKV-t kell mogyorózni néhány kiló aszfaltért.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.05.11. 13:41:09

Azért hőbörögtök mert nem lássátok át teljes egészében.
De én most világoságot gyujtok a setét fejekben (vagy legalábbis megpróbálom).
Szóval.
1., rámegyünk (igen, én is) a csatornafedélre
2., futómű tönkremegy
3., jóesetben trélerrel (rosszesetben sajátlábán) autó megy szervízbe
4., szervíz alkatrészt beszerez
5., kiskereskedőtől alkatrész elfogy, így ő beszerzi nagykertől
6., nagyker megrendeli gyártótól
7., gyártó megrendeli nyersanyagokat, legyárcsa, munkát ad X embernek (jómunkásemberek, takarítók, beszállítók, bányászok, wc-s nénik, etc)

szóval:
ennek (többekközt az echte magyar csatornafedél) köszönhetően működik a világ gazdasága. ti meg itt reklamáltok. ahelyett, hogy büszkék lennénk magunkra ... nemértelek titeket :) (én nem reklamálok. már beletörődtem a helyzetbe, ill. eldöntöttem merre tovább, összeszedek pénzt egy kiszuperált T34 -re, megveszem kilóra az ex. elvtársaktól, az talán kibírja a pesti utakat)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.11. 13:41:28

Városi környezetben nagyon nehéz úgy elhelyezni új közművet, hogy be lehessen tartani a védőtávolságokat az egyes vezetékek között, de ugyanakkor figyelembe is vegyék a felszínt.
Csatornafedlapokat meg tisztességesen kellene megépíteni. Na ez ami nálunk nem angyon megy. Ahogyan a hidak, felüljárók mögötti háttöltést sem sikerül jól megépíteni.
Kerepesi felújítását meg sejtésem szerint a megaplázára verték rá. Nyílván minél kevesebb munkát akart elvégezni.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.11. 13:51:12

@záporjózsi: Nem tudom hány darabból áll, de valószínűleg mindegyik a MÁV-é. Vagy nem.

*fox* 2010.05.11. 15:41:45

@záporjózsi: Pusztán arra gondoltam, hogy ha nem kilencven fokot zár be a sín az uttal akkor kíméletesebben lehet rajta átmenni.
Igen ez igaz, hogy a sínek között a BKV üzemelteti az utat, de ez szerintem nem mentség arra, hogy ott ne legyen megcsinálva.

Plumper 2010.05.13. 07:53:41

@záporjózsi: akkor autózzanak a víznyelő "szakemberek" a 100.000 csatornafedél városában, és legyen nekik tengelytörésük, felni deformációjuk.

záporjózsi 2010.05.14. 08:18:50

@*fox*: Igen, de ott a pálya merőlegesen kell menjen, mert arra megy a villamos. Mellesleg kicsit kisebb (20-30%) lenne a csomópont kapacitása ferde villamossal.

@Plumper: O.K. És?

Quick_6 2010.05.15. 16:29:08

Gondolom nincs politikus aki naponta járna errefelé az autójával. Én igen gyakran megyek errefelé és a felüljárónál mindig vissza kell lassítanom, mert félek, hogy kár keletkezik az autómba.

záporjózsi 2010.05.15. 17:15:27

@QuickSixx: Mikor Melyik irányból? Hagy menjek olyankor arra! Kifelé a lámpa ott éppen megfogós, illetve ha senki nincs az úton, akkor lehet 60-nal menni. Annyival jól járható az út. Befelé 50-es a Százlábú híd, azzal sincs semmi gond, simán lehet haladni. Lehetőségek:
- Ferrarid van, ami túl alacsony építésű, ebben az esetben elnézést, igazad van.
- Normál építésű autód van, ebben az esetben max. a kátyúktól kell tartani.
- Túl gyorsan mész - ebben az esetben javasolom sűrűn elhelyezkedő traffipaxok beszerzését...
süti beállítások módosítása