Budapest buliváros. Nem csupán olyan budapesticumok vonzzák a szórakozni vágyókat, mint a romkocsmák, hanem limuzinflották hada is átszeli éjjel-nappal Budapestet.
A különféle, Ikarus-hosszúsággal vetekvő Hummerek, Lincolnok és társaik beszerzésének a Paganinije pedig – a limóflották titkos életét jól ismerő informátorunk szerint – nem más volt, mint a sokoldalú üzletember, néhai Welsz Tamás.
Fénykép:origo.hu
A Sólyom Airways apropóján, majd még inkább Simon Gábor bissau-guineai útlevelével kapcsolatban ismertté vált Welsz Tamás bevételei között bizonyára jelentősebb szerepet játszott a limuzinok költséghatékony beszerzése, mint például a hangtechnikusi ténykedése az Őszödi beszéd felvételekor. (Ezt nemrég egyébként is cáfolták.)
Az iker rendszámokkal bűvészkedő üzletemberről annyi már korábban is megjelent a médiában, hogy limuzinok alkatrészenkénti behozatala egyik fontos tevékenységi körének számított. Egy limuzin költséghatékony üzemeltetéséhez nyilvánvalóan jelentősen hozzájárulhat, ha sikerül megszabadítani néhány adó-, illeték-, és regisztrációs költségtől, mint szlovák cukrot az áfától.
Fénykép: Sárdi Zoltán
A limókban csapatösszekovácsoló tréningeken összecsiszolódó londoni vagy hamburgi biztosítási ügynökök, leánybúcsún tomboló amazonok, avagy legénybúcsún a frissen vasalt heréikkel csapató aranyifjak a pazarul felszerelt, tágas belterű járművekben pezsgőzve és a konzumhölgyekkel kulturáltan szórakozva még csak nem is sejtik, hogy egyben Welsz Tamás hagyatékát ápolják.
Természetesen egyáltalán nem biztos, hogy minden limuzinos cég Welsz Tamáson keresztül szerezte be a járműparkját és informátorunk szavahihetőségét sem ellenőriztük titkosszolgálati eszközökkel. Az összes limuzinost megilleti az ártatlanság vélelme: ha a transzparencia jegyében szeretnék átláthatóvá tenni flottájukat, bármelyik társaságnak lehetőséget biztosítunk a járművek közteherviselési és forgalombahelyezési adatainak a nyilvánosságra hozására.