Na jó, legalábbis a kerékpárosok szempontjából tökéletes kereszteződés ilyen lenne szerintük. Bár a teljesen elkülönített bringaút szembe megy az európai trendekkel - nálunk a kerékpársáv a divat -, azért érdekes elképzelés. (Főleg abban az országban, ahol amúgy ilyenek a kereszteződések.) Ha nem is lenne érdemes nekimenni az összes meglevő kereszteződés átalakításának, ahol úgyis átépítés folyik, ott érdemes lenne beemelni egy-két ötletet belőle.
Hogy mik is ezek?
A legfontosabb a sarkokon kialakított védőjárdasziget és az a szabály, hogy a bringaátkelő sávok előtt és után is egy autónyi szabad hely maradjon biztonsági okokból - így a kanyaradó kocsi nem fordul rá egyből. A járdasziget eredményeképp a biciklisek előbbről is startolhatnak. E mellé jön még kerékpárosoknak kedvező zöldhullám.
Nekem kifejezetten tetszik, bár benne van a pakliban, hogy egy igazán jól és biztonságosan kialakított kereszteződésben akkora sebességgel lehet átrongyolni, hogy a következő lépés megint egy gyalogosvédelmi fejlesztés kell legyen.
Nektek hogy tetszik?
[Még több infó a projekt honlapján. Via: io9]