Jaj ne haragudjatok, tudom, hogy genyó vagyok. Én is szívből utálom az ilyen átverős címeket, de ezt nem hagyhattam ki, mert persze én is azért kattintottam az Inhabitat cikkére, mert benne volt, hogy BKK.

Nos ez BKK egy ausztrál építésziroda, melynek neve nagyon kreatívan a három alapító építész nevének kezdőbetűjéből áll össze: Tim Black, Julian Kosloff and Simon Knott. Van jó pár klassz projektjük, érdemes nézelődni kicsit a honlapjukon.

clarke-street-apartments-BKK-architects-skinny-tower-melbourne[1].jpg

A szóban forgó 73 emeletes melbourne-i felhőkarcoló állítólag egy csavaradó virágszárra emlékeztet majd, és baromi vékony meg karcsú lesz. A legkeskenyebb pontján alig 12 méter széles, miközben közel 230 magas. Vagyis kihozták a maximumot a telekméretből. Szó szerint torony lesz, amibe 256 lakás fér majd bele mindenféle tutiságokkal, meg zöld megoldásokkal felszerelve. Most bólintott rá a projektre az önkormányzat.

Az biztos, hogy alaposan átrajzolja majd a város képét. Na persze nem annyira, mintha a budapesti BKK húzna fel egy ilyet nálunk.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: ausztrália felhőkarcoló melbourne bkk

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr145787561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sírjatok 2014.01.29. 16:19:43

Aranyos volt a mentegetőzés :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.29. 16:23:11

Zubreczki Dávid egy idióta!

Mármint az a kisbürgözdi, vöröshajú, félszemű tízenkétéves srác, nem te, kedves cikkiró :P

Alaister Grand 2014.01.29. 16:43:07

Felrobbanok a méregtől!!! Ez inszemináció!!!
őőő... vagyis... :D

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.01.29. 17:22:04

Van, aki a BKK-n is csomót keres, de nem merem megnevezni... :)

czjanos 2014.01.29. 17:23:29

A BKK-nak inkább elhúznia kellene, a hatalmas gyakorlatú vezérigazgatójával (alias primadonna) együtt!

Egyenes Ági (törölt) 2014.01.29. 17:30:18

:D

Shopping 2014.01.29. 18:05:35

oszt mér jó neked hogy idekattintott sok ember?
( miután átbasztad őket)

Na most lehet generáltál egy kis látogatottságot, de szereztél legalább ugyanannyit aki pipa lett és nem kattint rád soha többet.

megérte?

különvélemény 2014.01.29. 18:31:35

Azt hittem Bangkokban lesz, az is BKK. :D

megadeth1 2014.01.29. 18:52:24

Csavaradó? Ne add a tippeket, ne add :-))

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2014.01.29. 19:00:04

Nem vagy genyó!

Én régóta ugatom (most kerületi polgármester és OGY-képviselő, amúgy építész fideszesnek is mondtam a szemébe bele!), hogy Budapesten is kellene felhőkarcoló.
Mert milyen főváros az, amelyiknek nincs felhőkarcolója? Semmilyen!

Ja, és nem azért mondom ezt, mert én magam is építőmérnök vagyok - de erdélyi származású lévén hiába végeztem jeles eredménnyel Bukarestben, itt soha nem kaptam esélyt, így nem is dolgozom a szakmámban - hanem azért, mert minden városnak szüksége van megújulásra, új eszmékre, ötletekre, arcokra, épületekre is.
Ezen túlmenően, a fenti képen látható, kúszónövényekkel befuttatott felhőkarcoló határozottan tetszik, mert esztétikus, mert pihenteti a rajta legelő szemet, és jövőbe vetett hitet, reményt ad, főleg egy minél inkább elszmogosodó városban. (Ez Bp. lenne...)

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2014.01.29. 19:27:18

@Hoppácska: :D elfogadom :)@Shopping: ez nem a kattintásról szólt, azért is figyelmeztettem minden megosztásnál, hogy turpisság van a dologban :) ez csak egy poén volt. aki régi urbanista-olvasó, az tudja, hogy ilyen belefér - szándékosan nem szoktam megvezetni az olvasókat :)

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2014.01.29. 19:28:19

@megadeth1: hopp de szép találat, nem is javítom - remélem döntéshozók nem olvassák :)

_most_ 2014.01.29. 19:53:53

@Kara kán: ne aggódj, lesz nemsokára felhőkarcoló is, csak nem Budapesten, hanem Felcsúton :D

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2014.01.29. 19:58:27

@_most_:
Mindegy, csak valahol már legyen.
Engem az sem érdekel, hogy kiépíti, milyen pénzből, milyen emberekkel, milyen céllal, csak legyen már felépítve a magyarok első felhőkarcolója. A tetejére meg lehet tenni Turulmadarat, Mária-szobrot, Szent Koronát, vagy amit akartok.
:-))

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2014.01.29. 19:59:59

Még az sem érdekel, ha zsidó pénzből épül. Na, tessék!

Blista 2014.01.30. 01:20:08

@Kara kán:
Például Bernnek nincs, és benne van a világ 10 legélhetőbb városában. Alapvetően nagyon szánalmas valamit azért csinálni, mert mások is csinálják. Lásd metróépítés.

third 2014.01.30. 01:20:38

@_most_: Attol, hogy Felcsuton epul majd, attol meg lehet a felhokarcolo fovarosi. Mint tudjuk, a fovaros neha athelyezodott a tortenelem soran, most maid kinevezuk Felcsutot fovarosnak, oszt osztan fovarosi lesz az a felcsuti felhokarcolo. Ahol van mar akademia (meg ha csak foci is), van mar repter, stadion, ott epulhet felhokarcolo is, es kinevezheto fovarosnak is.
Nnnahat.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2014.01.30. 02:19:28

@Blista:

Nem úgy van az!
Én például sokat töprengtem azon, hogy minek a francnak építették az egyiptomiak a piramisokat. Ráadásul kiderült, hogy még csak nem is rabszolgák építették, akiket korbáccsal vertek, hanem szabad emberek önszántukból.
Ahogy öregszem, sok mindenre rájövök.
Csak egy tipp: gondolj bele, hogy ezek az építkezések mennyi agyat megmozgattak, kezdve a szakbarbár mérnököktől a csapatmunkák megszervezőiig.
Hegyezték az elmét, fejlesztették a társadalmat.

Blista 2014.01.30. 03:46:45

@Kara kán:
Remélem azért tisztában vagy azzal, hogy Latin-Amerikában a '70-esévekben épített toronyházak az egyik legnagyobb urbanisztikai probléma, mivel évtizedek óta szellemtornyok, drogosok és bandák tanyája, többször kiégtek, és semmit nem tudnak velük kezdeni, viszont a skyline-t meg ezek adják. Remélem tisztában vagy vele, hogy a bécsi Donau City micsoda egy kihalt terület munkaidőn kívül, teljesen szétesik építészetileg, és magas épületei ellenére iszonyatosan városszéli élményt nyújt. Remélem tisztában vagy vele, hogy a szintén bécsi Wienerberg City-t mennyire utálja a lakosság, mert közegidegennek tekintik. Remélem azt is tudod, hogy a Défense a párizsiak szerint egy rosszul kitalált koncepció, mivel nem alkalmas a megszokott térhasználatra, valamint ugyanebben a Párizsban a Tour Montparnasse egyáltalán nem váltota be a hozzá fűzött reményeket, és nem pörgette fel a környéket, hanem inkább problémának tekintik. Magyarul ez nem úgy működik, mint ahogy a hozzád hasonlók elképzelik például a fásítást meg a "lakásépítést" is, hogy csak úgy lerakunk valahova mennyiségikvótából meg monumentalitás-rajongásból akármit, és mindegy hogy hol, a miértet meg nem kell megválaszolni. Hanem nagyon ki kell találni a dolgot. Például kapásból egy felhőkarcolós irodanegyed rengeteg irodakapacitást leszív. (a jelenlegi 40%-ban üres irodakapacitás közepette) Ez pedig valahol a városban végzetes lehet a jelenlegi közigazgatással, ahol a kerületek egymással versenyeznek általában mindenben, például az irodaépítésben is. (löltségvetési okoból) Bizonyos irodaterületek elhalnának, és ott kiesne a kerületnek a bevétele, vagy esetleg a katalizátorprojektje. Szerintem a felhőkarcolóra ez a város nincs felkészülve például azért, mert kerületi önkormányzatok vannak, és nincs egy illetékes agy egy átfogó koncepcióra a városrészeknek szánt szerepekről. Márpedig egy felhőkarcoló majdnem olyan, mint egy metró. Ha egyszer valahova felépül, akkor nagy eséllyel szinte örökre ott marad. (ha le is bontják szinte biztos hogy nem 4 emeletes épül a helyére.) Ezen kívül pedig klasszikus ismeret, hogy a város tornyai a város prosperitását tükrözik. Ez kb 2000 éves szabály. Márpedig Budapest jelenleg nem prosperál. Nincs egy új valami a láthatáron, amit lehetne szimbolizálni.
Egyébként meg az egyiptomi piramisok építői a mezőgazdasági népesség volt, akiket így kötöttek le a Nílus áradása alatt. Az építés oka pedig az volt, hogy volt jelentésük a kultúrában. A mai kultúrában egy üres toronynak nincs pozitív jelentése, és nem is olyan épületeket építünk, amiket magukra lehet hagyni 6000 évre (-> fenntartási költség)

Blista 2014.01.30. 03:47:26

@third:
jön még hozzá a nemzetközi vasútvonal (V0)

third 2014.01.30. 04:21:44

@Blista: "Latin-Amerikában a '70-esévekben épített toronyházak az egyik legnagyobb urbanisztikai probléma, mivel évtizedek óta szellemtornyok, drogosok és bandák tanyája, többször kiégtek, és semmit nem tudnak velük kezdeni, "

Nem kell olyan messzire menni, eleg a pecsi szellemhazat megnezni. Nem annyira felhokarcolo, de elrettento peldanak tokeletes.
@Blista: hajozasi utvonal is lesz, oceanjaro-meretu hajoknak? Mert az meg nem volt. Vagy csak lemaradtam a hirrol :)
süti beállítások módosítása