tabman

A két témát nem sok minden köti össze. Leginkább talán az, hogy néhány napja alig félóra különbséggel landolt a levelesládámban két levél, az egyik egy Tabánt bemutató virtuális térképre, a másik egy 160 éves manhattani fotóra mutató linkkel. Lássuk milyen volt a két világváros egy-egy nevezetes negyede!

Tabán. Szégyen és gyalázat, de ezt a 2006-2007-ben készült térképet nem ismertem, amíg Sadia fel nem hívta rá a figyelmemet. Pedig gyönyörűen végig lehet vele böngészni az egész környéket három egymásba mosható térképen: az egyik a XIX század végi, a másik a XX. század eleji, a harmadik a XXI. századi állapotokat mutatja be. Lehet, hogy álmodtam, de amikor először itt jártam, mintha lett volna rajtaegy csomó menüpont fotókkal, képeslapokkal, szövegekkel, amelyek huss, eltűntek azóta.* Remélem vissza rakja őket a fejlesztő, mert így kénytelen voltam a Wikipédiáról nyúlni egy fényképet: ebben a házban lakott Casanova, mielőtt a lányos apák jól el nem verték.

Manhattan. Ezt a linket viszont Szily Laci küldte: egy 1848-as dagerrotípia, amin az Upper West Side látható valahol a Broadway környékén. Ha minden igaz, ez a legrégebbi felvétel New Yorkról. Különösen élvezetesek az árverésre bocsájtott darabhoz fűzött kommentek: pl. hogy annyit ér ez a felvétel (50,000-70,000$), mint egy studiólakás havi bérleti díja ugyanitt. A kedvencem szerint meg az van ráírva a dagerrotípia hátuljára, hogy "de szépek is voltak az 1820-as évek, mielőtt még ez egész várost elszarták volna".

*Frissítés: Hopp! nem álmodtam, Djurika idekommentelte a linket, amit aztán lamap még frissebbre cserélttetett három év múltával: atlasz.tabanmuzeum.hu

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest new york térkép fénykép tabán i. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr421030565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thyles (törölt) 2009.04.15. 15:59:19

jbwan vmit félreért, v én vagyok teljesen hülye, de nincs az az isten, h az Upper Westen ötezer fölé menjen egy stúdió havi bérlete

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.04.15. 16:03:13

@thyles: lehet h éveset akart írni? mert ha igazad van, arra pont jó. nekem gőzöm sincs az ottani árakról

thyles (törölt) 2009.04.15. 16:19:07

@~dá~:

érti a franc, mégis csak ők a helyiek, de ez mindenképpen irreális. Havi 70K-ért neós/szecessziós szuperlux megaloftokat, komplett townhouse-okat lehet bérelni.

Gyorskereséssel a legdrágább amit találtam az Upper Westen 12,500, csakhogy az az Ansoniában van és kb 200 nm (2300 sqf)

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.04.16. 13:00:55

Ó a Tabán! :) Na majd arról is fogunk egyszer írni.

Djurika 2009.04.20. 21:52:44

"Lehet, hogy álmodtam, de amikor először itt jártam, mintha lett volna rajtaegy csomó menüpont fotókkal, képeslapokkal, szövegekkel, amelyek huss, eltűntek azóta."

Nem erre gondoltál?

mercator.elte.hu/~pivoj/taban/terkep/

lamap 2012.02.19. 20:56:44

A térkép linket át lehetne kötni ide:
atlasz.tabanmuzeum.hu/ ?
süti beállítások módosítása