Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

329999_521645471180135_2000748116_o_1_1355225402.jpg_2048x1536

A fenti képet az Urbanista Facebookos idővonalán kaptuk, a címnél jóval szellemesebb szöveggel. Ahogy Gáspár Sára írta:

"Bécsi út III. kerület. Még nincs szerintem leleplezve, szóval leplezetlenül."

Aki nem tudná belőni, itt a pontos helyszín. Alighanem a mostanában bejelentett óbudai fejlesztések egyike lehet. Valószínűleg az egyik szóban forgó szökőkút, mert Puskás-szobornak kicsit durva lenne. Amúgy elárulná valaki, mi az a Vigalmi tér? A linkelt MTI-híren kívül szinte semit nem dob ki rá a Google...

Frissítve: Igen, az egyik szökőkút az és alább látható végleges formájában. Úgy már már nem ilyen hetyke, mint most a hidegben:

 obudai promenad 07[1]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest szex szobor szökőkút bécsi út iii. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr684959668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mélyszegény 2012.12.11. 13:16:37

Erről a pazarló látszatberuházásról már írtam én is, egy rossz vicc az egész.

Azt hiszem, lett volna ezekben az időkben jóval, de jóval fontosabb helye azoknak a százmillióknak... főleg így karácsony előtt.

lelegeztetogep.blog.hu/2012/11/17/obudai_promenad_a_rezsim_cinizmusa_nem_ismer_hatarokat

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.11. 13:22:52

Pénteken adták át. Puskás Öcsi szobor még nincs, arra most írtak ki pályázatot, mely jövő tavasszal kerül felállításra és felavatásra. Az alkotóknak egy régi fotó alapján kell dolgozniuk. Az avatás a tervek szerint Puskás Ferenc születésének évfordulóján (április 1.) alkalmából várhatóan jövő márciusban lesz megtartva. :)

Nem tudom kinek az ötlete volt a Bokor utcai forgalmi rend. Lehet újabb környezet tanulmányt kéne alkotni. Mert Az említett utca egyirányúsítása 1995 környékén nem véletlenül lett kérve. Az utca baloldalán a helyben dolgozók és az üzletekbe, irodákhoz érkezők parkolnának (jelenleg is parkolnak), s nem P+R parkolóként funkcionál. De ha már az egyik oldalon várakozni és megállni tilos, ugyan miért kerültek a parkolóhelyekre a fával beültetett ládák? Pár üzlet tulajdonossal beszélgettem, s "köszönik szépen", de ez így nem kóser. A lakó-pihenő övezet jelzés se igazán érthető egy irodaház-üzleti negyed körzetre.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.11. 13:26:49

@Mélyszegény:

Ráadásul igen érdekes a kontraszt. A Bécsi út egyik oldala csili-vili új burkolat, utca bútorok, szökőkút, ihaj-csuhaj trillárom. A másik oldalon boka törés esélyes a járda állaga nem egy helyen. Félig lebontott régi házak, foghíjas telkek. A felújított részen (Symbol épületével szemben) 1993 óta áll az Újlaki mozi helyén egy szerkezetkész bevakolatlan, befejezetlen épület. Szemétlerakoként, nyilvános wc-ként funkcionál. :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.12.11. 15:01:14

Na, lássuk mi történt Óbudán ebben a ciklusban:
- olcsó krumpli a nyugdíjasoknak: pipa
- látványos, semmire sem jó flincflanc az egyik köztérre: pipa
Minden adott tehát a 2014es választáson a polgármester úr újraválasztásához.

hopptarisznya 2012.12.11. 15:46:07

elmondom mi volt: szerették volna megszüntetni azt a parkolási káoszt, ami jellemezte a környéket. Ehhez ugye mélygarázs kellet volna építeni. A felszínen meg valami emberi életteret. Namost pénz hiányában a mélygarázs nem készült el, de azért volt pofájuk a meglévő többszáz parkoló helyére odakúrni a csöveseknek pár padot, meg szökőkutakat.
Most van egy piacunk, és "vigalmi negyedünk" parkolási lehetőség nélkül. BRÁVÓ! A jó kurva anyját az összes képviselőnek. Így az üzletek is be fognak csődölni, de legalább nem lesz miért odajárni. Elmebeteg állatok.

Amúgy a piac előtti részen azt a két füvesített ugratót tudja valaki értelmezni?

hopptarisznya 2012.12.11. 15:48:55

@Mélyszegény: hülyeséget írtál, de látom már ki is osztottak a blogodban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.11. 16:21:17

@hopptarisznya:

Épül parkolóház a Symbol melletti telken. nem a parkolási káoszt akarták megszüntetni, hanem abban a tévedésben vannak önkormányéknál íróasztal mögött, hogy ezen a területen az aglomerációból autóval bejárók használták P+R parkolónak a területet. Hatalmas tévedés. Ezen iroda-, és üzleti negyed generál akkora autóforgalmat, hogy alig találunk parkolóhelyet délelőtt 10 órakor. A parkolóhelyek szűkítésével, a Bokor utca kétirányúsításával és zsákutcává alakításával lett csak igazán közlekedési káosz. Kisteherautókkal forgolódnak vagy az egyirányú Galagonya utcába hajtanak be szembe. Mivel az igény a kétoldali parkolásra nem szűnt meg, így napközben mind a két oldalon parkolnak. Most viszont azon az oldalon, ahol tilos megállni-várakozni legalább lehet segíteni a szabálysértési bírságok bevételének teljesítését. Közel 19 évig jó volt mind a két oldalon parkolni, most egyszeriben nem jó. Logika sehol (ha a bírság-bevételéhséget nem nézem). :)
Az Óbudai Promenád költségénél a 761 millió meg felduzzadt 900 millióra. :)
Pénz szórására nem ez az egyedüli akció a kerületben. Az Árpád gimnázium előtti parkot eddig négyszer szedték szét, rakták össze. Pluszban az automata öntözőrendszer miatt újra felszántották a területet. Vajon még hányszor szedik szét? Meg mertem kérdezni ugyan ki finanszírozza? A válasz annyi volt, hogy az iskola, az önkormányzatnak semmi köze hozzá. Kertészektől tudom, hogy közel négy hónapot kellett várni a kifizetésre amit az önkormányzat teljesített. :) :)

Gukker 2012.12.11. 16:35:04

Egyébként azok akik ott laknak mit szólnak ehhez a "vigalmi negyed"-hez? Nem zavarja őket ez a hangoskodás, kirakodó vásár? Egyáltalán lehet ilyet lakóházak mellé csinálni?

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.11. 16:41:20

Na mielőtt azt hinnétek, hogy csak ellendrukkerek és autóval parkolni vágyók szólnak hozzá, itt vagyok én, helyi, gyalogos-kerékpáros, kocsmajáró lakos.

Ami az elmúlt években Óbudán végbement, az páratlan, ismerve a korábbi "eredményeket".

Ez csak a Promenád első szakasza amúgy, szépen tovább fog kanyarogni az Amfiteátrum-Lajos utca-Fő tér irányába, és talán valamikor a Margit híd felé is.

Az újlaki részt csodálatosan gyorsan és profin, alig pár hónap alatt megcsinálták: térkövezés, parkosítás, díszítő elemek - természetesen minden házat nem építhettek újjá ennyi idő alatt.

Alig várom már a tavaszt, így, a karácsonyi vásárral is szuper lett a hangulat, bár persze, hogy parasztvakítás. Persze, de ez jó.

És igen, a Bécsi út másik oldala + a majdani fonódó rendezése is sokat fog dobni a projekten, nem szabad végleg hátradőlni.

Valami végre alakul, és ez a valami ez nagyon jó. Köszönjük szépen.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.11. 16:41:22

@Gukker:

Lakóházak fajlagosan messze vannak a "vígalmi negyedhez" akkora zajjal meg nem jár a banzáj, hogy elhallatsszon, vagy elnyomja a Lajos utca általános utcazaja. Tudni kell, hogy itt ezen a Bécsi út, Csemete utca, Kolosy tér, Bokor utca Lajos utca egyik oldala részen szinte csak irodaházak, üzletek, éttermek, üres telkek (fizetős parkolók) kávézók, piac vannak. Ezért sem értjük a lakó-pihenő övezet jelzést. :)

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2012.12.11. 16:45:13

Vajon mire gondolt a művész amikor elképzelte?
Ezzel a kérdéssel sose tudtam mit kezdeni de most elég egyértelmű :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.11. 18:23:24

@Italboltos Sanyi:
"
Az újlaki részt csodálatosan gyorsan és profin, alig pár hónap alatt megcsinálták: térkövezés, parkosítás, díszítő elemek "

Én emlékszem, a felhalmozott apró térkő szó szerint kifolyt az útra, a melósokat többszőr láttam szalonnázni, mint dolgozni.

Parkolni meg már lehetetlenség lett ott. Egy környékkel több, amit kerülök eztán.

Díszítő elemek: A piacnál a szánkóugratók minek? Miért nem lehetett oda egy normális parkolót csinálni?

Külön tetszik, hogy várakozóhelyek vannak kialakítva, majd a sarkon az utca elején egy megállni tilos....

medvemackó 2012.12.11. 18:54:16

A Csemete utcában dolgozom. Valaki azt hitte, klasz lesz, ha ezt "sétálóutcává" alakítják. A kutya nem sétál erre, jó példa a karácsonyi vásár, egy lélek nincs az utcán, itt csak irodák vannak, lakók sehol ki a franc jönne ide és miért.

Felújították a piacot, de a zöldségeseket kifelejtették... Új tetőt kapott, gázfűtést a tető alá (amlelg nem főlfelé száll?) úgy, hogy van egy méteres légrés az üvegtető és a háztető között, ha beindítanák a fűtést - nem fogják, mert nagyon drága - konkrétan az utcát fűtenék.

Megszüntették a parkolóhelyeket úgy, hogy helyette nincs alternatíva, aki nem fér be a céges garázsba, oldja meg...

Lesz nagyszerű szökőkút, meg padok, de ki a halál fog ücsörögni a Lajos u-kereszteződésében zúgó folyamatos csúcsforgalomban?

Szeretném magamnak karácsonyra azt a pénzt, amit itt most elloptak...

medvemackó 2012.12.11. 18:56:02

Ja és nagyon okosan olyan "Demszky-karókat" raktak le mindenhol, amik kellemesen terepszínű szürkék, vékonyak és alacsonyak, nehogy egy kocsi üléséből parkolás kzben látni lehessen őket, de szerintem még a biciklisek is nekimennek párszor.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.11. 20:24:06

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Remélem, minél több parkolni vágyó fogja elkerülni a környéket. Ezzel szerencsére a lakók nagy része így van, ahogy azzal is, hogy nagyon jót tett ez most a kerületnek.

Szalonnázás ide vagy oda (a melós eszik..?), elkészültek az első ütemmel, és ez dicséretes.

@medvemackó: A karók szerintem is balesetveszélyesek.

Sétálnak arra bőven, nézz el arra szombaton v. vasárnap is, tele volt a vásár területe. Bár mínuszokban én se szeretek sétálgatni, legfeljebb tényleg csak itt pár száz méteres körzetben.

Tavasztól hatalmas élet lesz itt, már késő ősszel is ott korzózott a fél kerület jobb időben.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.11. 20:31:40

@Italboltos Sanyi:

Nem parkolni járok oda, hanem ügyintézni, vásárolni, stb....

Az, hogy a kocsimat nem tudom a hátamon bevinni a boltba......

Ha tehetném, kint hagynám. Majd eztán oda járok, ahol kint tudom hagyni.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.12.11. 21:09:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: van ott madaras teszko vagy hova jarsz bevasarolni?
amugy le lehet rakni az otot es racuppanni a tomegkozlekedesre, ha jol tudom arrafele jar HEV is? wowww

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.11. 21:10:13

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Új Udvar parkolója felejtős? Haverom állandó jelleggel is ott tartja a kocsiját, állítólag nem drága.

A parkolás közterületen meg egyre kevesebb kerületben olcsó mulatság.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.11. 21:49:39

@Italboltos Sanyi:

Szoktam állni az Újudvarban. Nem szeretem. Szar helyről lehet lehajtani. HA ugyanis álla sor a Bécsi úton, a lámpánál,. márpedig általában áll, akkor nem hagyják szabadon a lehajtót, a mögöttem jövők meg nem díjazzák, hogy le akarok hajtani, ők dudálnak (joggal).

Általában 15-45 percet szoktam ott eltölteni. Ennyit ki lehet bírni anyagilag közterületen.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.12. 02:11:21

ez a kép nem friss. a szőkőkutat azóta készre csinálták, és ugyanígy (meredtek) maradtak a csöcsei. jópofának jópofa, bár a terveken nem egészen így festett. ahogy az egyvonalba lerakott óra-malomkövek sem. (amiket egyébként a vásár miatt máris telepakoltak bódékkal) ja és a régi lámpák/padok is eltűntek a levesbe, helyettük jöttek sosemvolt újak. kérdeztem a promenád projekteseket hogy kinek adták tovább ezeket, de csak annyit ismételgetnek, hogy kérdezzem a BDK-t. azóta semmi reakció. gyanítom: hazudnak! arról meg hogy nem készült el határidőre, meg hogy 200 millióval több lett (összesen 900 milla!), már nem is beszélek. mert minek?! hisz ez Agyarország.

D4D 2012.12.12. 09:37:00

Korábban futárpostával foglalkoztam. Már az átépítés elött is egy szar volt a környék, nem lehetett soha normálisan megállni.

Csak becsülni tudom az ott működő cégek számát, de olyan 600 körül lehet.

Nem mondom, hogy optimális volt a kaszinó és a Klubrádió közötti területen, ami parkolás címén ment, de a nullánál jobb volt.

Mondjuk mindennel ez megy. Van igény a parkolásra, nem építenek helyeket, hanem fizetőssé teszik és/vagy tiltják.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 12:07:09

@városjáró: A környékbeliek, a lakók örülnek és tetszik nekik, és nem a Kolosy téri metrómegállót kérjük számon az önkormányzaton, pedig volt már arra is ígéret.

Ez a sopánkodás teljesen felesleges - az pedig, hogy mindenki a parkolás miatt nyafog, az csak azt jelenti, hogy jó irányba haladunk.

Ivás, kocsmázás, éttermezés, korzózás, kerékpár. Egyre több lehetőség van rá Óbudán, ld. belső-óbudai bicikliutak.

zebu_ba 2012.12.12. 12:34:46

Ez a sétálóutcásítási láz nem tudom, miből táplálkozik, gondolom, relatíve kicsi ráfordítással lehet jó nagy EU-pénzeket akasztani, vagy nem is tudom. Mindenesetre az autók kitúrásával lehet tök jól tönkrevágni egy-egy negyedet. Mert az étterembe is el kell jutni valahogy, és ha parkolni nem lehet, akkor majd olyan helyre megy a vendég, ahol igen. Üzleteket meg végképp ne álmodjon senki olyan helyre, ahol nincs parkolási lehetőség, vagy drága. Nézzétek meg a haldokló Belvárost, ahol max turisták veszik a méregdrága cuccokat, a hazai nép már átszokott a plázákra meg hiperszupermarketekre, ahol mindig van parkolóhely, lehetőleg legalább 1-2 óra ingyenes.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 12:41:52

@Italboltos Sanyi:

Környékbelinek számít-e az a biciklibolt ahova lehet te is néha betévedsz? Nyafog-e, ha azt mondja bevétele nagyban változik az új helyzettel? S nem pozitív irányban? Bútorboltos mellette kettővel környékbeli-e, s nyafog-e ha azt mondja nem tud nagyobb megrendelés esetén rakodni, mert 3500 kb-nál nagyobb teherautó nem hajthat be (lakó-pihenő övezet), s nincs hol megállni a bolthoz egészséges távolságra? Lámpaboltos környékbeli-e, és nyafogni tűnő kritikával él, ha azt mondja jól ki csesztek vele, mert ha a vevő nem tud hol parkolni (vagy megbüntették egyszer harmincezerre) messze elkerüli a környéket? vagy ott a Brokernet, nem kevés autóforgalmával. S ezek csak pár szösszenet a teljesség igénye nélkül a helyi üzleti, vállalkozások napi működéséről. :)

Te szerintem messze vagy a környékbeli lakótól, mint Schmitt Pál a doktori címtől. Először kérdezzél, aztán írj baromságokat. A nevünkben legyél szíves ne nyilatkozzál. Köszi. :)

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 12:44:44

@Mityu: Mindenkit nem tehetünk egyszerre boldoggá - és ha végigkérdeztek volna minden boltost meg fuvarost, 30 év múlva se lett volna promenádunk.

Környékbeli vagyok nyugi, nézd csak meg a blogomat, ha nagyon foglalkoztat a kérdés.

De itt a hasonlatból már kezdem érezni, honnan fúj a szél.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 13:07:16

@Italboltos Sanyi:

Akiket felsoroltam közvetlen érintettek. A Kandó mozdony mellett lakó persze, hogy örül, de minek is örül pontosan? :)

Megnyugodhatsz, nem fúj sehonnan a szél. Nálam egykutya az összes megélhetési. Nem diszkriminálom őket, utálom mindet. Nincs hitele egyiknek sem! :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 13:10:58

@Italboltos Sanyi:

S amúgy kerületünk vezetése a választások után sem változott, ergo Tarlós után ugyan az a bagázs maradt, mint a MaSZoP idején. Mint írtam, akkor nem a promenádra szórták el a feleslegesnek tűnő milliókat, hanem az Árpád előtti parkra. De előre láthatólag a Római kori romok is fognak kapni díszvilágítást. Hogy erre eddig nem jöttem rá, hogy nekem erre szükségem lesz. :)

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 13:15:59

@Mityu: Pl. annak, hogy tőle 100 méterre kezdődik a Promenád már készen levő szakasza (Bokor-Csemete u.), így mindennapos sétáját a Zsigmond téri Gilda irányába sokkal kellemesebb körülmények között teheti meg.

Továbbá reménykedem, hogy ez az új tömb fellendíti majd a fogyasztási motivációjú idegenforgalmat is. Több vendéglátóipari egység beköltözését várom, tavasztól őszig terasszal.

Kinek mi.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 13:27:08

@Italboltos Sanyi:

Beköltözött a Symbol... érdekelnek a részletek? vagy mindegy csak örömködjünk? :D

Részletek: Symbolnál néha olyan jelenetek zajlanak, mint némely olasz maffia-akciófilmekben. Természetesen egyszeri földi halandó jobb nem teszi be a lábát, mert a felső tízezernek fenntartott szórakozó hely.
Bezárt a Leroy, teraszos kiülős, eléggé nívós helynek tűnt. Megszűnt a Rolling Rock. Teraszos-kiülős semmilyen hangulatú van helyette. Royalból kidobják a vendégeket.
A mozi az Újudvarban már réges rég bezárt.

Ha eddig nem tűnt volna fel így is tele van kajáldával, sörözővel, kávézóval a negyed. Mit szeretnél még ide nyitni? Most a faházas karácsonyi vásár is remek ötlet a meglévő üzletek bejárata elé pakolva... :D
Vagy azzal a '93 óta gázbeton szerkezetkész épületvázzal
akarsz valamit kezdeni? :)

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 13:36:29

@Mityu: A Leroyt most alakítják át, ha jól láttam - a mozi helyén ott van a Cinema Hall.

De sajnálom, ha neked ez nem tetszik, amivé a környék vált-válik. Akkor nem tudom, beszéljétek meg a Balázzsal, hogy legyen mégis parkoló a Kolosyn és négysávos Bécsi út, a 17-es helyett meg újabb metró, nem tudok jobbat.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 13:48:46

@Italboltos Sanyi:

Koncepciótlan ötletelés az egész, ami nem kevés pénzbe került. Amire viszont költeni kellene 15 éve nincs rendbe téve, hivatkozva arra, hogy az a fővárosé. Főváros meg hivatkozik arra, hogy a kerületi vezetés nem enged hozzányúlni.

Leroy már igen régóta "átalakítás alatt" van. :)

Jah és még egy új divatot hozott a rég működő vígalmi negyed. A kapualjba való hugyozást. S még nem is tetszik, ha szól érte az ember. :)

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 13:53:00

@Mityu: Tényleg sajnálom. Nekem tetszik, de biztos lehetne jobban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.12. 14:01:30

@Italboltos Sanyi: Neked ez biznisz (nem tagadhatod). Ennélfogva máshogy szemléled a dolgot. Nekünk viszont csak egy elkummantott óriásberuházás.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 14:04:49

@városjáró: Biznisz? Hát ha azt veszem, hogy

-emelkedik a lakásom értéke
-több étteremben és kocsmában költhetek ezentúl járótávolságon belül
-javul az általános közérzetem,

akkor igen. :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.12. 14:09:10

@Italboltos Sanyi: Frászkarika emelkedik. Meg aztán ki nem szarja el? A legtöbbek itt lakni akarnak továbbra is, nem elbizniszelni a kecójukat.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.12. 14:12:40

Persze nem azt mondom, hogy nem fért rá a területre a helyrepofozás, de közel 1 milliárdot elkölteni egy új térkövezésre, kissé sok(k). Ráadásul olyan utcabútorokkal rakták tele a rész, amilyen nem volt itt soha - de másutt se.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 14:18:06

@városjáró:

Valamikor 2006 vagy 2007 környékén rakták újra a macskaköveket a területen.
Hogy még rakjak hozzá: melósokkal beszélgetve nem tudtuk eldönteni röhögjünk-e azon, hogy ezeket a fehér fa virágládákat, amibe a facsemetéket rakták kivitették Olaszországba festetni. Hát nem tudom, a közelben nem volt egy festőmester sem... Speciel én Sopronba tudok egy egész osztályra való brigádot. :D

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.12. 15:21:50

@Mityu: Hát erről beszélek... De sörcsapoló barátunk ezen szegmensét mintha nem akarná látni a projektnek. Pedig itt keseredik meg az íz a szájban. Nem a Kőbányaitól.

D4D 2012.12.12. 15:31:52

@Italboltos Sanyi:

"A környékbeliek, a lakók örülnek és tetszik nekik, és nem a Kolosy téri metrómegállót kérjük számon az önkormányzaton, pedig volt már arra is ígéret."

- Az Evező és Dereglye utcai lakóknak tetszik a tőlük 2 utcányival végzett átalakítás, minek következtében többen bolyonganak az ablakuk alatt parkolóhelyet keresve?

" az pedig, hogy mindenki a parkolás miatt nyafog, az csak azt jelenti, hogy jó irányba haladunk."

- Az mitől jó, ha nem lehet parkolni egy környéken? A lakók sem tudnak parkolni, és ennek örülnek?

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 15:34:55

@D4D: Igen, tetszik. Haverunk pont az Evező utcában lakik, és imádja az új kilátást a térre.

Lehet az Új Udvarban fűtött garázsban parkolni olcsón. A közterület nem feltétlenül (ingyen)parkoló, bármennyire is ez még sokaknál a szokásjog.

De biztos vissza lehet ezt csinálni, ha a többség úgy akarja.

D4D 2012.12.12. 15:40:08

@Italboltos Sanyi:

"De sajnálom, ha neked ez nem tetszik, amivé a környék vált-válik. Akkor nem tudom, beszéljétek meg a Balázzsal, hogy legyen mégis parkoló a Kolosyn és négysávos Bécsi út, a 17-es helyett meg újabb metró, nem tudok jobbat."

- Ha a 17-es helyett metró lenne, azzal mi a bajod? A többi feltevésed annyira ferdítés, hogy nem is érdemli meg a reagálást.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 15:42:45

@D4D: Nem szeretem a metrót. Sokat kell lépcsőzni, drága a fűtése, fenntartása, vonzza a bűnözést (tudom, krosszmotoros rablók). A villamosnak ellenben bejön a sárga színe, hogy csak felpattanok néha egy-két megállóra (szégyen, de igaz), szóval olyan hangulatos.

De mondom, döntsön a többség. A helyi lakosok többsége. És szerintem a többség szereti a Promenádot.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 15:49:28

@Mityu: @városjáró: Engem a részletek nem érdekelnek. Helyi lakos vagyok, és szebb városrészt szerettem volna mindig is. Most szerintem sokkal előrébb tartunk, mint mondjuk akár csak 2011-ben vagy 2005-ben.

D4D 2012.12.12. 15:49:49

@Italboltos Sanyi:

Az Evező utcának egyedül a Lajos utcai saroképületéből lehet a térre látni. Persze ha derékig kihajolsz, esetleg jobban, és a család tart a bokádnál fogva,....

Eddig sem volt ott elég parkolóhely, ha nem vagy vak, akkor ezt láthattad. Azzal rendezni a problémát, hogy ott az Új Udvar, nettó marhaság, mivel az Új Udvar egyrészt kicsi, nehezen megközelíthető, és az átalakítás miatt nem lett nagyobb.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 15:51:55

@Italboltos Sanyi:

Új udvar alatti garázs fűtött??? Mióta? :D
Éjjel nappal nyitott be és kihajtóval. :D

Fel kéne már fogni nem a környékbeli lakosoknak kell megfelelni az üzleti negyedben kialakítandó forgalmi rendnek, mert azok magasan leszarják. Hanem az ott napi szinten dolgozó, rakodó a boltot, éttermet, egyéb szolgáltatást végző embereknek. Igen, bármennyire is furcsa, egy kerékpáros bolthoz, egy kozmetikushoz, sőt van itt gyermekorvosi rendelő is, de a sokat emlegetett Symbolnak is nem kicsi autóforgalom párosul. Taxisok rendszeresen félpályás útlezárásokat produkálnak a vendéglő utasaira vadászva. Brokernetről nem is teszek említést, mely cég autóit számtalanszor kellett arrébb küldeni a garázs elöl, hogy ki lehessen jönni... :D :D

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 15:53:50

@D4D: Az az, nem kevés lakásról beszélünk itt. Hát mit csináljon szegény, ha pont ott lakik.

Sajnálom, engem tényleg nem érdekelnek a parkolóhelyek. Biztos sokakat igen, hát akkor talán valami civil kezdeményezés kéne az autóval is élhető városért, aláírást gyűjteni, népszavazást kiíratni, hasonlók.

De nem tudom, a lakosság mennyire tudna ilyen autóspárti kezdeményezések mellé állni. Úgy látom, a térkő-szökőkút-sültkolbász mindenhol inkább bejön a népnek :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 15:55:19

@Italboltos Sanyi:

"Engem a részletek nem érdekelnek."

Akkor legyél szíves maradj csendben és ne osszad az észt. :D

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 15:56:17

@Mityu: Az Új Udvar előtt megyek el mindennap gyalog - nyáron hideg, télen meleg áramlik kifelé. Biztos megéri nekik így is, de ők tudják.

Ha nagyon nem működik ez az új rendszer, biztos meg fogjuk érezni. Mondjuk tönkremegy az összes ruhaboltos. Hátha nyílik a helyükön kocsma, valahogy az összes sétálóutcában megoldották eddig, hogy odavigyék a piát, ld. Palotanegyed, Váci utca.

A Symbol mellett nem parkolóház épül?

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 15:57:58

@Italboltos Sanyi:

"Úgy látom, a térkő-szökőkút-sültkolbász mindenhol inkább bejön a népnek :D"

1100,- Huf-ért 10 deka hurkát egyen az akinek két anyja van. Elmegyek a Lehel piacra, hentestől veszek 1100,-ért kicsit többet és itthon megsütöm. Oszt feldughatja a kolbászát a pavilonos. Okos! :D

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 15:59:52

@Mityu: Hát majd mindenképpen csendben fogok maradni, ha úgy érzem - egyelőre ez sem kevésbé off a posztot tekintve, mint a te meglátásaid. Esetleg a blog adminja moderál, ésvagy kitilt.

A lényeg, hogy nagyon tetszik a gigantikus csöcs-szökőkút és az egész Óbudai Promenád-projekt, és SZERINTEM nagyon jó ez az irány. És kicsit sajnálom, hogy a dugódíjat a III. kerületre már nem akarják kivetni a tervek szerint.

De ha mégis túl nagy a lakosság ellenállása, akkor minden bizonnyal az önkormányzat is lépni fog.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 16:01:18

@Mityu: Hát igen. Én is inkább a Pastramiban szeretek kajálni.

D4D 2012.12.12. 16:04:18

@Mityu:

Meleg van lent, de nem azért, mert fűtik, hanem a hulladékhő miatt.

Egyébként az Új Udvart egy időben éjszakára be is zárták (a parkolót).

@Italboltos Sanyi:

Csak szólok, a metrót nem fűtik. Szellőztetik. Most nem megyünk bele olyan részletekbe, hogy ez az áramoltatott levegő mitől melegszik meg, de a talaj természetes hőmérsékletével kapcsolatos.
Ami hő ott lenn képződik, az a szovjet kocsik fékellenállásaiból jön.

Azt elismerem, egy-két megállóra nem feltétlen alternatíva a metró. De vedd tudomásul: A modern gyorsvasúthálózat az egyik alappillére annak, hogy odafenn ne legyen zaj és tömeg. A lerövidülő eljutási időket most szintén nem tárgyaljuk részletesen, mindenesetre egyszer ha akarod, majd elmesélem mennyivel gyorsabban haladhat a metró, és ez nem csak a vasúthatósági specifikációknak köszönhető, melyek a villamosénál gyorsabb haladást tesznek lehetővé számára, hanem annak is, hogy a sarki lámpa nem állítja meg. Tudod, a kínai étteremmel szemben.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 16:04:58

@Italboltos Sanyi:

De az épül. Oszt ki fog oda beállni, főleg, ha a parkolódíj a kacsalábon forgó villára fog kelleni az üzemeltetőnek? Lásd Új udvar parkolója... :D

Mondok neked más érdekes megoldást. A Maharaja étterem előtti járdaszakaszon felcölöpözték a járdát egy autónyi szélességben. Ha kicsit utána olvasol KRESZ nevű tankönyvben, akkor rádöbbensz, hogy ebben a formában szabálytalan a járdán való parkolás. Mi több a Bécsi úti felújítás során még megállni várakozni tilos tábla is volt kitéve, amit azóta kiütöttek a helyéről, azóta nem került pótlásra. Enélkül is ebben a formában nem megengedett a járdán való parkolás. Mi ezzel a gond? Csupán az, hogy büntethető, elvitethető az ott parkoló autók mindegyike. Legtöbb autó tulajdonos helyi lakos. Pedig itt is kérve lett (sor büntetés után) a járdán való parkolás engedélyező tábla kihelyezése. Tulajdonképpen mit is akart itt az agyonképzett tervező? A kérdésre közöny a válasz. Másik kérdést hoz maga után a történet: ki van kiért? :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 16:09:37

@D4D:

Persze, de nem is én említettem, hogy az Új udvar garázsát fűtik. :D

A metro alagútban még fűthet az a pár nagyfeszültségű kábel is, ami ott futkorászik a kábellétrákon. :)

D4D 2012.12.12. 16:12:02

@Italboltos Sanyi:

"Sajnálom, engem tényleg nem érdekelnek a parkolóhelyek. "

- Lehet, nem dobott annyit a gép, hogy legyen egy verdád? Esetleg alkalmatlan vagy valami miatt a járművezetésre, és ezért így kompenzálsz?

NEm járok biciklivel, gyalog is keveset az erdőt leszámítva, de örülök neki, ha valahol JÓ kerékpáros infrát adnak át, mivel az az én életemet is jobbá teszi. Ahol lakom, ott meg az iskola elötti zebra egy sövény takarásában volt. Nem bújtunk el álságos klisék mögé a zebra megközelítéséről, hanem beláthatóvá tettük. Több szülő összeállt, és egy éjszaka alatt eltűnt a sövény. Mintha nem is lett volna.

Senki sem kéri, hogy legyél te a Parking-Man, de húzd ki a fejed a kapucnidból, és lásd a világot összefüggéseiben!

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 16:14:45

@D4D: Hát ha egyszer elkészül az ötös metró, szívesen átmegyek vele majd a Margitszigetre vagy a Szt. István Parkba, ígérem :) Addig a Ganz u-i törzskocsmámba eljutni jó nekem a 17-es, még ilyen állapotában is.

@Mityu: Durva.

D4D 2012.12.12. 16:15:15

@Italboltos Sanyi:

"kicsit sajnálom, hogy a dugódíjat a III. kerületre már nem akarják kivetni a tervek szerint."

- Győzz meg róla, miért lenne jó!

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 16:16:37

@D4D: Hát lehet. A pénzemet autó helyett inkább eliszom, elmulatom! A kerthelyiségben nóta szól :)

Meggyőzni? Ugyan, senkit nem akarok én meggyőzni. Csak mondom, így gondolom.

D4D 2012.12.12. 16:17:22

@Italboltos Sanyi:

Használd a 60-86 buszokat, közelebb tesznek le, és a közös követésük is sűrűbb.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.12. 16:18:47

@D4D: Igen-igen, de az nem olyan hangulatos! Hazafelé, pár sör után persze néha már inkább jövök busszal.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.12. 17:13:52

@Mityu: Legalább szépek lettek?

.

Már tudom honnan ered a mediterránfehér elnevezés:)))

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.12.12. 18:02:16

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Szépek, csak trükkösen arra az oldalra kerültek, ahol parkolóhelyek lettek kialakítva. Valamint kellettek ezek ide, mint üveges tótnak a hanyatt esés. Valahogy tényleg olyan érzése van az embernek, hogy idekerültek a máshol fel nem használt köztéri szir-szarok. Ergo valahol el kellett sütni őket, mert legyártottuk őket. Szinte semelyik részlet nincs harmoniában a másik részlettel. Ha valaki összenézi a kandellábereket, a padokat, a bicikli tároló korlátokat, a forgalom szabályozó karókat, a virágládákat, szobor-szökőkút kompozíciókat, macskakő rendszertelen váltakozását szinte alig van összhang az összképben. :D

hopptarisznya 2012.12.13. 13:50:32

@Italboltos Sanyi: nem fogsz te itt örömködni, ha szép lassan tönkremennek az üzletek. Egy piac parkoló nélkül = csőd. Lehet, hogy neked a szemközti házból nem nehéz átcipelni a dolgokat, de nem az a pártucat lakó fogja eltartani az üzleteket. A Symbol, a Rolling Rock, a Leroy a távolabbról jövő vendégekre épít, és ha azok nem tudnak parkolni, akkor a kis hangulatos helyeidnek is hamar vége lesz. Marad a BKV-hoz igyekvőkre támaszkodó trafik-kiskocsma-hurkaárus. Kőbánya-Kispest fíling. Én az Ürömi út fölött lakok. Varrónőhöz, fodrászhoz és a henteshez gyakran jártam a piacra. (munka előtt vagy után) Ezeket most mind hanyagolni fogom. (pedig az a fodrász már 20 éve vágja a hajam) Bíztam az átépítésben, mert egy kis rendet jó lett volna vágni (bár szinte mindig le tudtam parkolni). Egyszerűen csak fizetőssé kellett volna tenni, hogy pörögjenek a parkolóhelyek. De hát muszáj volt elkúrni. Azt is érdemes megnézni, hogy hétvégén szinte kiürül a környék. Ebből is látszik, hogy nagyon sokan jártak ide munkába. Ezekkel nettó kibaszás a parkolóhelyek felszámolása.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2012.12.13. 15:27:16

@hopptarisznya: Meglátjuk - ha nagyon szar lesz, ígérem, szólok. Az tuti, hogy át fog alakulni a környék profilja: a jellemzően üzletekkel teletűzdelt utcákban több lesz a vendéglátóipari hely. Ez szerintem eleve célja is volt az önkormányzatnak.

Azért én bízom benne, hogy új parkolóhelyek is fognak létesülni, ld. az épülő parkolóházat. Jövőre meg úgyis fizetős lesz a parkolás Óbudán, úgyhogy mindegy.

Gukker 2012.12.14. 08:09:17

@hopptarisznya: "A Symbol, a Rolling Rock, a Leroy a távolabbról jövő vendégekre épít, és ha azok nem tudnak parkolni, akkor a kis hangulatos helyeidnek is hamar vége lesz."

Úgy legyen. Kurvára senkinek nem hiányzik ott az éjszakai hangoskodás, részegen kapualjba vizelés és a folyamatosan dübörgő basszus hajnali háromkor is. Menjenek csak tönkre.

Gukker 2012.12.14. 08:11:55

Ráadásul, ha jól emlékszem eredetileg arról volt szó, hogy _egyáltalán nem_ lesz parkoló hely kiépítve és autók be sem mehetnek. Ehhez képest lettek parkoló helyek és be is lehet hajtani.

Brekkerzolt 2012.12.14. 22:40:18

Gigantikus mellek...
Ha valaki így keresne a google-ban és a te oldaladat adja ki, az vajon mit mond erre? :D
süti beállítások módosítása