Kordos Szabolcs Tilos a belépés című könyvéről négy posztot is írtam az Urbanistán, annyi izgalmas területet zsúfolt össze benne. Idén megjelent kötete csak egyetlen témával foglalkozik, de az elég sűrű ahhoz, hogy egy egész könyvet megtöltsön: a budapesti taxisoké. A Taxisvilág, Hungary nagyon sok oldalról járja körül a témát. Foglalkozik a hiénákkal, a repülőtéri "bandaháborúval", a sofőrszolgálatosokkal, a luxus taxisokkal, egy női vezetővel, a diszpécserekkel, vagy hogy milyen lehetett egy maffiafőnök sofőrjének lenni. Bár a könyv kifejezetten tárgyilagos és a személyes hangvétel ellenére nem nagyon mond ítéletet senkiről, engem természetesen az átverések érdekeltek. Szóval íme egy rövid részlet a könyvből, benne pár trükk, csíny, bűncselekmény (kiemelések tőlem):

 

A Wunderbaum csodája – hogy ver át a taxis?

Ne szépítsük a dolgot: nyilván a taxisok is felelősek azért, hogy a foglalkozásuk egybeforrt a simlisséggel. Nagy fegyvertény lenne, ha a jelenleg is zajló  taxisrendszer-átalakítási tárgyalásokra tiszta lélekkel érkezhetnének: mi, kérem, betartottuk a játékszabályokat, most önökön a sor! Mindannyian tudjuk, hogy ez nem így van. A döntéshozók is tisztában vannak vele, hogy az elmúlt harminc évben, a magántaxik felbukkanása óta a többség ott csalt, ügyeskedett, ahol tudott. Mára eljutottunk oda, hogy a becsületesen, minden szabályt betartva dolgozó taxisoknak nincs esélyük a túlélésre. Egyszerűen éhen halnak. És abban, hogy ez így alakult, részben ők maguk is sárosak. A többségük túlságosan el volt foglalva azzal, hogy a saját maga által kikalkulált rezsit minden egyes nap behozza, mint azzal, hogy megtisztuljon, átláthatóbb legyen ez a műfaj.

Sokan azért hagyják abba, mert rájönnek: nemcsak fenékkel, gyomorral is bírni kell a taxizást. Akinek túl zavarosak a viszonyok, azok kiszállnak, a többiek viszont maradnak, és egyre görcsösebben próbálnak hozzájutni a betevőhöz. Bármilyen áron.

Sok taxissal beszélgettem, akik hajlandók voltak megmutatni a szakmájuk árnyoldalait. Főleg arról meséltek, miként károsítja meg őket mindenki: az állam, a fuvarcégek, az utas. Sejtettem, hogy nem ez nem a Grál-lovagok közössége, és lennie kell még néhány szakmai fortélynak, de az igazán sötét titkokba végül egy kiugrott taxis avatott be. Csigának már nincs félnivalója, esze ágában sincs visszatérni a drosztra. Tudja, hogy csak akkor lenne képes eltartani magát napi tíz-tizenkét órás munkával, ha egy kicsit engedne a lelkiismerete szorításán. Erre azonban nem hajlandó.

„Ezerszer is végighallgattam a droszton, ahogyan egy-egy kolléga dagadó mellkassal elregéli, milyen frappánsan vágta át az utasát. Állandóan ez volt téma: ki mekkorát kaszált másokon. Besokalltam tőle – kezdi a beszélgetőpartnerem, aki mostanság egy futárcég kisteherautójával cikázik a városban, amiért nem kap magas fizetést, de legalább tiszta a meló. – Kezdjük az alapokkal. Szerintem a taxisoknak úgy nyolcvan százaléka pörgeti az órát. Vannak, akik mérhetetlenül pofátlanul teszik mindezt, mások csak alkalomszerűen.”

A taxiórát elvileg nehéz megbütykölni, de hírhedten kreatív nép vagyunk, ha egy kis csalásról van szó. A mai technika lehetővé  teszi, hogy a sofőrnek egyetlen gombot se kelljen az órán megnyomnia ahhoz, hogy az hirtelen magasabb összegért kezdje falni a kilométereket.

„Rengeteg lehetőség létezik. Tudok olyanról, akinek a váltójában, vagy a kárpitozás mögé rejtve van a kapcsolója. Mások távirányítóval szabályozzák a számlálót. A legleleményesebb megoldás, hogy az illatosítót kapcsolják össze az órával. Az utas csak annyit vesz észre, hogy a vezető néha megfordítja az illatosítót. Fogalma sincs róla, hogy éppen most kapcsolta a számlálót kétszeres, háromszoros, négyszeres szorzóra.”

Hogy kiről mennyit akasztanak le, az nyilván pofára megy. Egy törzsvendéggel, aki minden este az irodájából a lakásába viteti magát, nyilván nem játsszák ezt el. Ha viszont érződik, hogy az utas tájékozatlan, nem tudja pontosan, hová tart, pláne ha külföldi is, akkor ezt kegyetlenül kihasználják. Legalábbis egyesek. Ilyen szempontból a pityókás utas is könnyű préda.

A korábbi módszer, a körözés már a múlté: senki sem viszi városnéző körútra az utasát. Egy régi taxisvicc szerint egy külföldi turista útban a repülőtér és a budai szállodája között egy óra kanyargás után megkérdezte a sofőrtől: „Mondja, hány Duna van maguknál?” Addigra ugyanis már a harmadik hídon haladtak keresztül.

Hogy miként lehet védekezni a pörgetés ellen? Ha ragaszkodunk a pontos elszámoláshoz, akkor az okostelefonok világában könnyen belőhetjük a fuvardíjat. Elég utánanéznünk, hogy milyen kilométerárakkal dolgozik az adott társaság, majd az útvonaltervezőben kiválasztani egy szimpatikus megközelítési módot, és megnézni, hány kilométer vár ránk.

„A csalásnak van egy másik, jóval gyomorforgatóbb módja is, amit elsősorban külföldiekkel játszanak el. Az utas – véletlenül, vagy mert nem ismeri a bankjegyeinket – ötszázas helyett ötezrest ad, kétezres helyett húszezrest, és így tovább. Taxisszlenggel élve »benézi« az összeget. A simlis sofőr úgy tesz, mintha észre se venné a tévedést, és ötszázasból vagy kétezresből ad vissza ötezres, húszezres helyett. Ismertem olyan kollégát – már ha az ilyet taxisnak lehet nevezni –, aki ennél is tovább ment. A japán turista adott neki egy ötezrest, mire ő kinyitotta a brifkóját, elrakta a bankjegyet, és várt. Az utas értetlenül nézett rá, majd kérte a visszajárót, mire emberünk előkapott egy ötszázast, és mutatta: ezt kapta az előbb, kérné a többit… A japán zavartan kaparta elő az újabb ötezrest, és még ő kért elnézést.”

Ha nem is vágják át az embert, azt nem árt tudni, hogy a taxis minden pluszköltséget áthárít az utasra. A fuvarszerzésnek ezer módja van, ám közös jellemzőjük, hogy jattolással járnak. A szálloda recepciósa, a kórház portása, az étterem pincére mind tartja a markát, ha üzletet hoz. Egy négy-öt csillagos szállodában például kétszáz és ezer forint körüli összeget kérnek egyetlen fuvarért, amit a taxisnak a végső árból kell kigazdálkodnia. Éppen ezért a sofőrök belemennek nem éppen legális megoldásokba is.

Jelenleg a szabályok háromszáz forintban szabják meg az alapárat, azonban ha valaki a szálloda recepciósától rendel taxit, ne lepődjön meg, ha öt-hatszáz forintos óraállásnál ül be az autóba. Így a csúszópénzt voltaképpen maga az utas fizeti. Azt sem árt tudni, hogy az éttermekből vagy szállodákból kért kocsik esetében automatikusan a legmagasabb, úgynevezett vendéglátós tarifát számolják fel. Ezért ha garasosak vagyunk, érdemes előbányászni a zsebünkből a telefont, hogy magunk hívjuk fel azt a társaságot, amelyikben megbízunk – így biztosan olcsóbb lesz az utazás. Különösen, ha odafigyelünk, hogy hányszor babrálja a sofőr az illatosítót…

És természetesen azt sem árt ellenőrizni olykor, hogy a kocsinak sárga-e a rendszáma, vagyis tényleg taxis. Járjanak nyitott szemmel a városban: elképesztő, hogy milyen sok a „fehér rendszámtáblás” műkedvelő, akinek a valójában semmilyen engedélye nincs arra, hogy személyszállítást, fuvarozást végezzen. A harmadik lenyúlási módszer nem az utast, hanem az államot károsítja meg – a taxisok nem tartoznak a fegyelmezett adófizetők közé. Kilencven százalékuk trükközik, fuvarokat tüntet el, kikapcsolt órával fuvarozik, vagy más módon trükközik. Az a nagy szerencséjük, hogy túlságosan kis halak az adóhatóság számára, egyenként kellene őket levadászni, ha pedig megbuknának, akkor sem lehetne rajtuk behajtani az adótartozást. Maradnak hát a fekete gazdaság legsötétebb zugában.

Rengeteg rémtörténet kering arról, hogy milyen bűncselekmények részesei voltak taxisok, de nem árt hangsúlyozni, hogy a hatezer fős budapesti taxistársadalomnak ez csak egy-két százalékát érinti. Több sofőr került már be a „kaptárba” azért, mert betörőket furikázott az éjszakában. A taxisok ideális segítői lehetnek az ilyen bűnbandáknak: ismerik a jó címeket, és talán még azt is elkottyantják nekik az utasok, hogy mikor mennek szabadságra. Ráadásul az éjszakában köröző  taxikat a rendőrök ritkábban állítják meg, mint a civil autókat. Ugyancsak nagy előny, hogy egy tilosban várakozó vagy hosszabb ideig járó motorral álldogáló taxi nem kelt olyan nagy feltűnést, mint más idegen járművek.

„Aki kellőképpen elkeseredett, tartozásai vannak, az könnyen bűnbe esik – mondja Csiga. – Jellemzően az autójukat bérlő droidokat csábítja el az egyszerűen megkereshető pénz, sokan amúgy is úsznak az adósságban. Egy időben nagy divat volt az embercsempészés. A taxis nem kérdezett semmit, felvette a koszovói albánokat, grúzokat meg irakiakat és kirakta őket egy megadott ponton az osztrák–magyar zöldhatár közelében. A schengeni csatlakozás rosszul hatott az üzletre: a szerb és a román határszélen erősebb lett az ellenőrzés, azért pedig már nem fizettek sokat, hogy az ember átdobja nyugatra az illegális bevándorlókat. Kevés taxist meszeltek el embercsempészet miatt, arról viszont gondoskodtak a hatóságok, hogy időről időre berángassanak elbeszélgetésre egy-egy gyanús figurát. Amikor a haverod behívót kap a rendőrségre, garantáltan összecsinálod magad, és azon rettegsz, te mikor kerülsz sorra. Jó módszer volt ez az embercsempész kör megtörésére.”

Csiga mindössze egyszer hágta át az erkölcsi szabályokat: egy csapat román zsebtolvajt vitt Párizsba lopni. Mentségére szóljon, hogy az út céljáról már a sztrádán értesült, amikor beszédbe elegyedett a tört magyarsággal, angolsággal és még törtebb francia tudással felvértezett fiatalokkal. Ebben az időben a francia szabályok még lazán ítélték meg a kisértékű lopásokat, a piti bűnözők tudták, hogy legfeljebb pár napra kerülhettek hűvösre. Visszaútra már nem tartottak igényt: összelopták a pénzt repülőjegyre. Ki tudja, lehet, hogy még business osztályra is futotta.

„Ketten voltunk sofőrök, ők meg hárman szorongtak hátul. Egy pillanatra sem féltünk attól, hogy elviszik a kocsit. Sőt, félek bevallani, de egészen jó fejek voltak ezek a román zsebtolvajok.”

Látott már a világ maffia zsoldjában álló, valamint az éjszakában drogot furikázó  taxist is. Ismernek a droszton olyan sofőrt, aki belopta magát egy idős házaspár szívébe, majd nagyobb összegeket kért tőlük kölcsön, végül pedig a családi ezüsttel távozott. Az illető ma is egy nagy cég logójával ellátott kocsiban ül.

„Súlyos probléma, hogy a vétkező taxisok idővel visszaszivárognak a rendszerbe –  állapítja meg Csiga. – Hiába rúgják ki őket az egyik vállalattól, biztosan találnak egy olyan céget, ahol éppen szükség van a tagdíjra, és nem törődnek a jelentkező múltjával. A cégek sem érdekeltek abban, hogy azonnal elküldjék azt, aki a zavarosban halászik. Jobban kijönnek anyagilag, ha egy-két hétre eltiltják őket, hiszen addig is fizetik a tagdíjat. Olyan alakokkal találkozom a droszton, akikről pontosan tudjuk, hogy megjárták már a börtönt, vagy benne voltak néhány stikliben, de nem lehet velük mit kezdeni. Így nem tisztul a rendszer.”

A mai napig vesznek fel címeket olyan taxisok, akik a saját munkaadójukat verték át, méghozzá igen ötletes módon. Az utalványos rendszer gyengeségeit használták ki, nevezetesen, hogy a voucherek esetében minden a bizalmon múlik. Egyes cégek szerződést kötnek taxivállalatokkal, hogy a munkatársaik kizárólag az ő autóikat használják. A taxisoknak készpénz helyett utalványt adnak, ők ezeket a központban tudják beváltani. A cég a taxisvállalatnak havonta-kéthavonta utalja át egy összegben a letaxizott utalványok árát. Ezek a kreatív taxisofőrök létrehoztak egy fiktív vállalatot, szerződést kötöttek, majd elkezdték behordani az utalványokat – felvették a pénzt a soha nem teljesített fuvarokért. A taxiscég vezetőinek természetesen feltűnt, hogy az utalványokért fizetnek, utalás azonban még nem érkezett. Erre is gondoltak a cselszövők: egy összegben letettek kétmillió forintot a nem létező cég nevében. Ettől egy csapásra helyreállt a bizalom, vígan váltogatták be az egyre nagyobb összegről szóló utalványokat. Mire kipukkadt a lufi, már ötmilliót tapsoltak el a fiktív cég fiktív utazásaira…

Bár izgalmasan hangzik, azért együk hozzá, engem még nem vert át taxis. Vagy izé... legalábbis nem tudok róla. És Titeket? Írjátok meg kommentbe!

A kiegyensúlyozottság kedvéért kivágtam egy részt a kötetből, mely arról szól, hogyan verjük át mi a taxisokat, amit majd egy következő posztban olvashattok.

Vagy természetesen Kordos Szabolcs Taxisvilág, Hungary című könyvében.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest könyv taxi kordos szabolcs

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr744921024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.11.23. 10:28:11

Nem szoktak átverni, mondjuk 8 éve ugyanazzal a céggel járok.

2012.11.23. 10:30:21

Ötévente taximoz kb, majdnem mindig lehúzás van. A legemlékezetesebb az volt, mikor anno a ZP-ből taxiztunk haza, a cél a Deák lett volna. Ugye nem egy bonyolult dolog, Erzsébet hídon át, Oktogonnál balra, és ott vagyunk. Mikor húsz perc múlva még mindig a Parlament előtt csalinkáztunk, szóltam, hogy értem én a dolgot, de tán kicsit sok lesz már. Erre becéloztuk az Andrássyt, ahonnal sikerült egy behajtani tilosba behajtani, ahol leállított minket a rendőr, ekkor mondtam, hogy csá, innen gyalog is megvagyunk, te meg egyezkedj a yarddal.

Void Bunkoid 2012.11.23. 10:33:19

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: bizony. már a Coogan's Bluff című 1968-as film nyitójelenetében is beszól a taxisnak a Clint Eastwood által alakított vidéki zsaru főszereplő, hogy most vagy három ugyanolyan kinézetű, X nevű áruház van Manhattanben, vagy háromszor mentünk el előtte :P

És ez Amerika, az igazság hazája. Lehet, hogy csak egy film, de az ilyen jeleneteket sem a légből kaphatta a forgatókönyvíró.

orient 2012.11.23. 10:36:57

@shitgun: ZP- Deák útvonal: Erzsébet híd és oktogon balra??? Ezzel azért magadat is átvágod rendesen azért az elég nagy kerülő...

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2012.11.23. 10:37:40

@shitgun: Erzsébet hídon át, Oktogonnál balra. Értem.

szellemkor 2012.11.23. 10:40:14

Nem vagyok taxis, nincs taxis rokonom, ismerősöm. Mint heti rendszerességgel taxizó utas, így elfogulatlanul ki tudom jelenteni hogy ez az állítás hazugság: "Kezdjük az alapokkal. Szerintem a taxisoknak úgy nyolcvan százaléka pörgeti az órát."

Ebből kiindulva a könyv nyilvánvalóan hatásvadász és a többi állítása is ennyire lehet megalapozott.

Ma egy androidos telefonon pik-pak kiszámolható a legrövidebb útirány, innentől te mondod a taxisnak, merre menjen ha nem bízol benne. (van tarigfakalkulátor app is) A másik, hogy mielőtt taxit rendelsz, a taxitarifa.com oldalon is beírhatod az indulási és érkezési címet és forintra kiírja hogy melyik társaság melyik tarifával mennyiért visz oda. Gyakorlati tapasztalataim alapján pár % eltéréssel tényleg ennyi szokott lenni a tarifa, (azt is beleértve hogy néha kevesebb)

Persze alapvető az utas részéről hogy mezítlábas taxiba nem ülök be, csak telefonon hívom valamelyik társaságot. Vannak olcsóbbak, vannak drágábbak, de nem igazán nagyságrendi az árkülönbség. A "fapados" társaságok olcsóbbak, de nem olyan gyorsan érnek ki vagy a sofőr töbször pötyögi induláskor a GPS-t, a drágábbak pedig cserébe gyorsabban kint vannak címen (=több autó) és rutinosabbak.

Nem akartam véletlenül sem védeni a hiénákat, gengsztereket, de szerintem a taxisok többsége tisztességes, normális, a megélhetéséért és a családjáért sokat dolgozó és egyáltalán nem irígylésre méltó munkát végző ember, aki megérdemli, hogy ne legyen hatásvadász általánosítások céltáblája.

orient 2012.11.23. 10:40:22

@Void Bunkoid: természetesen. Nekem volt olyan utam USA-ban (csak taxiztam), hogy mikor a hiéna látta hogy céges kártyával fizetek nem saját kártyával (adtam neki zsebből 10$-t mert hosszú út volt) akkor szólt hagy húzzon már le extra 50$-t a kártyámról mert látja céges, úgysem veszi észre egy ekkora cég és neki 5 gyerek van otthon akit etetni kell....etc. AZt hittem nem hallok jól és megint valahogy a balkánra lettem transportálva. Mondtam szó sem lehet róla örüljön a 10$-nak és viszlát.

prometheus_X 2012.11.23. 10:44:24

Velem időnként megpróbálják eljátszani, amikor budapesten nagyobb távot teszek meg (például újpestről csepelre), hogy bemennek minden második mellékutcába, mondván hogy ott jobb a forgalom. Egyszer egész alja módon kihasználták azt, hogy nem ismertem az útvonalat. Azóta ha úgy megyek valahova, hogy nem ismerem az utat, akkor előbb megnézem. Ha pedig már ismerem az utat akkor szépen megkérem az illetőt, hogy arrafelé menjünk. Persze, meghallgatom a közlekedési érveket és az alternatív útvonalakat, van is amikor ezek elfogadhatóak, de ha nem, akkor kötöm az ebet a karóhoz inkább.

2012.11.23. 10:47:19

@Panther_V: PetőfiPetőfiPetőfi. Rég volt, már azt se tudom, hol van a ZP, vagy hogy hol volt, de azt se, hogy most hol van. Az Erzsébetnél egy másik hely volt, a nevét nem tudom. Romkert talán?

TH 2012.11.23. 10:48:03

@shitgun: ez nagyon ravasz útvonal, soha nem jutna eszembe. :D

orient 2012.11.23. 10:48:04

@szellemkor: Mindkettő túlzás szerintem. Maradjunk a 50-50%-nál. A cikkben említve van hogy a törzsutasokat (és tudatos utasokat) amilyen te is vagy többnyire nem verik át. Mondjuk kíváncsi lennék ha nem az okostelefonoddal ülnél be értelmes emberként, hanem éjfél után részegen és azt sem tudod hol vagy akkor mennyire lenne tisztességes a srác.

Volt egy norvég barátnőm itt pesten és sokszor ment taxival haza tőlem. Mindig nagy társaságot hívtam, mindig lementem és letárgyaltam a sofőrrel, hogy hova és kb. mennyiért vigye, tehát sosem verték át így (kb. 1800-2000 ft körül volt a dolog). Egyszer nem mentem le mert mondta, hogy úgysem verik át soha, nincs rá szükség szerinted mennyit fizetett? Fiatal külföldi angolul, a nagy társaság hívott taxi-4000 Ft. Kifizette, de mondta hogy fele ennyi sem szokott lenni ugyan ezzel a társasággal minden alkalommal, úgyhogy panaszt tesz.
Ennyit a tisztességes taxisokról..

TH 2012.11.23. 10:48:38

@shitgun: hát a petőfin átmenve sem valami ésszerű megoldás elmenni az oktogonig, de mindegy...

2012.11.23. 10:52:08

@TH: Nem vagyok taxis, de éjfél háromkor ez tűnt a leglogikusabbnak, de akárhogy is, a lehúzás csimborasszója volt, a taxis meg a fiatal srác volt, kezdő, gondolom be akarta játszani a nagy trükköt, de hebegett-habogott meg izzadt közben, nem ment (még...) túl jól neki a trükközés, nagyon levágós volt. És kínos.

Tíz kicsi indián 2012.11.23. 10:53:31

@prometheus_X: Én ennek elébe megyek, szerencsére elég jól ismerem Budát és Pestet is, ezért először telefonon megrendelem, majd a kiérkező taxisnál, amikor megmondom, hogy milyen névre rendeltem és enyém-e a kocsi, máris megkérdezem tőle, hogy odanavigáljam-e? (Mondjuk szomorú, hogy gyakorlatilag eddig nem volt olyan cím, amit fejből tudtak volna.) Innen láthatja, hogy _tényleg_ ismerem a várost, és inkább nem ügyeskednek.

glc 2012.11.23. 11:02:01

@TH: Na, eddig se terveztem utat a guglival, ezután se fogok...az az U-forduló az üllőin, hááát... :)

Messzi Vetek 2012.11.23. 11:07:30

egyszer hibáztam több ponton is, azóta odafigyelek.:

1. leintettem egy kocsit (ahelyett, hogy telefonon rendeltem volna).
2. nem néztem meg az órát, mennyin áll, mikor beszálltam.

Ferenciek-Kosztolányi így lett 7000HUF. és még röhögött is a kisgetszi.

belekotyogok 2012.11.23. 11:17:15

Nemrég járásképtelen voltam, így kénytelen voltam taxit hívni, hogy a kórházból hazamenjek, nem is volt para, 1900ért hazavitt.
Egy hónap múlva kontroll, a visszaútra szintén taxit hívtam, hm, már az első kanyar után 900-nál tartottunk, mivel elég szarul voltam, úgy döntöttem, hogy nem nézem tovább az óraállást, leszarom, hogy mennyibe kerül.
Na, a végeredmény pont a duplája lett. (Mindkét alkalommal ugyanarról a portáról hívattam a taxit, kora délután, ugyanazon az útvonalon mentünk, ugyanannyi idő alatt) Aztán összeszedtem magam, és bepróbáltam egy kérdőn nézést, ami bejött, mert elkezdte csóválni a fejét, hogy jajj, nemis érti hogy, de hát, egy kicsit sok lett. Mondom neki, hogy pont duplája, mint a szokásos, most mi legyen? Aztán kiegyeztünk kétezerben.

Szóval tök jó, hogy a beteg embereket is átverik...

Amúgy meg rohadt nagy szemétség, hogy van ugye km-díj, meg van a várakozási díj, ami a piros lámpánál ketyeg.

Pamuk 2012.11.23. 11:31:27

olyan ország vagyunk, aki ha taxis tarifákról van szó, a nyugathoz, ha taxis adózásról, a kelethez méri magát.
És a gáz ebben az, hogy a taxis szót bármire cserélheted.

Tudtad, hogy szófiában 70 Ft egy kilométer? És sok ezer taxi van, amit az átlag ember is leüthet? Mentünk fél órát, és fizettünk 600 Ft-ot. Hihetetlen volt, főleg, hogy egy magyar taxis ennyiért kiröhög.

Spanyolországban néhány euróért vitt ki a reptérre a fekete mercédeszes, oxfordi tájszólást hibátlan beszélő taxis hajnali fél négykor.

Itthon a világ minden kincséért nem hívnék taxist, mert szemétládák, mert lehúznak, és mert a legalja undorító népség.

Épp, mint a cikkben.

Sosem leszünk rendes ország.

zotyesz11 2012.11.23. 11:31:42

Engem még soha nem vertek át taxisok.
Pont.

Azt azért hozzátenném, hogy kb ennyiszer használtam taxit. Kerülöm őket, mint a ...

pg2 2012.11.23. 11:39:33

Általában meg tudom saccolni, mennyit megyek, úgyhogy mielőtt beszállok, megkérdem, mennyi lesz. Aztán nem szállok be, hamar megalkuszunk (általában 50-100%-ot próbálnak ráverni). Óra persze nincs, érdekes mód kerülők se...

Egyszer szivattak meg nagyon: megbeszéltük, hogy mennyi a körút-Újpest (akkor 2400), aztán kiszáltam a Keletinél és a gyerekemnek adtam egy ötezrest, hogy a ház előtt fizessen. Nem kapott vissza. Mentségére legyen mondva, 8 éves volt akkor...

különvélemény 2012.11.23. 11:39:42

Eleve csak telefonon szabad taxit rendelni, ha gyanús a dolog, el kell kérni a blokkot, azon rajta van a tarifa, meg a megtett kilométer is, az alapján könnyen fel lehet nyomni az illetőt.
Ha "véletlen" elromlott a nyomtató az órában, akkor telefon a központba, vagy megegyezni félárban. :)

Gazdagréti Jack Bauer 2012.11.23. 11:41:29

Én azt gondolom, hogy a 'táxi az urak sportja, mert ők megengedhetik maguknak, hogy átkúrják őket.

különvélemény 2012.11.23. 11:43:53

@belekotyogok: "Amúgy meg rohadt nagy szemétség, hogy van ugye km-díj, meg van a várakozási díj, ami a piros lámpánál ketyeg."

Ezzel nincs gond, ha az utas a dugó közepébe akar utazni, fizesse ki az araszolást.

különvélemény 2012.11.23. 11:45:52

@Gazdagréti Jack Bauer: "Én azt gondolom, hogy a 'táxi az urak sportja, mert ők megengedhetik maguknak, hogy átkúrják őket."

Nem feltétlenül, ha nem kell sokat cipekedned, vagy nagymamit orvoshoz vinni, vagy telekre rohangálni, akkor a taxi olcsóbb, mint fenntartani egy autót.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.23. 11:47:09

meghoztad a kedvem el fogom olvasni a könyvet is.

felcsúti kimdzsongil fan club 2012.11.23. 11:47:39

ja és ha óra nélkül, előre lezsírozott összegért visz, ne aggódj csak 1 duna lesz pesten, vagy még annyi se, rövidebb úton fog elvinni a getzi mint két pont közt az egyenes. ui.: amikor hallom a tv-ben hogy megint pofán qrtak egyet, meg kiraboltak meg megbökték, csak röhögök. igen, röhögök...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.23. 11:50:03

Mindenki szidja a magyar taxisokat, pedig nem igazán különböznek a külföldi társaiktól. Nézzétek meg bármelyik nagyváros útikalauzát, mindegyik azt írja, hogy mezítlábas taxishoz ne menj oda és gyakran felsorolnak 1-2 taxitársaságot, amelyik megbízható, a többit meg kerülni kell.

Engem Pesten még nem vertek, de külföldi ismerősök rendszeresen pórul jártak. Velem próbálkoztak portugálok, görögök, angolok, arabok is, szerencsére észrevettem. Volt óriási alapdíjról indulás, véletlenül rosszul beütött tarifakód, városnéző túrára indulás, stb.

zsg? 2012.11.23. 11:51:54

Az amerikai taxis pont úgy átveri a rutintalan túristát. Legalábbis én ezt tapasztaltam, ott egy harminc dolláros reptéri fuvar már átverésnek minősül.

Itthon már 10 éves csak a City-vel utazok, náluk még sose tapasztaltam átverést, nem volt még rossz érzésem kiszálláskor. Régebben volt tapasztalatom számos más társasággal és volt közöttük pár érdekes eset is.

Szerintem a 80%-os órabuherálási arány nem igaz, hatásvadász túlzás, én nem ezt tapasztalom. Ma már a nagy társaságok ezt nem engedik, a mezitlábasok, meg a kis társaságok aránya meg nem éri el a 20%-ot sem.

különvélemény 2012.11.23. 11:53:35

@belekotyogok:
Ha áll a forgalom, arról a taxis nem tehet, viszont az idő pénz.
Ha te 3 kilométert akarsz megtenni a legnagyobb dugóban 1 óra alatt, azt nem a taxisnak kell bebuknia. Ha csak a kilométert fizetnéd, 1000 forint lenne az az egy óra.

A jelenlegi rendszer működik mindenhol a világon, ha állunk akkor perc, ha megyünk akkor km.

Gazdagréti Jack Bauer 2012.11.23. 11:55:22

@különvélemény: Nyilván csak viccből írtam, de amennyire lehet kerülöm a taxikat. Vannak olyan emberek, akiknek tényleg jobban megéri évente 10-15 alkalommal taxit hívni, mint autót fenntartani, ez tény, de nekik bele kell kalkulálni, hogy valamennyivel szinte biztosan át lesznek dobva.

belekotyogok 2012.11.23. 11:56:51

@különvélemény: na persze, bár szerintem ez egyáltalán nem fair.

belekotyogok 2012.11.23. 12:00:50

@belekotyogok: pláne, hogy plusz trükköket is bevetnek a díj emelésének érdekében.

különvélemény 2012.11.23. 12:03:15

@belekotyogok:
Persze egy normális taxis szól előre, hogy dugó van, sokba fog kerülni az a pár kilométer.
Neki is jobb, ha haladni tud, mint ha áll, többet keres vele.

Girhes Joe 2012.11.23. 12:13:37

Engem vert már át taxis és tudok is róla. Csak éppen nem tudtam mit tenni ellene. Még a mobiltelefon-korszak előtt, egyetemista koromban kellett gyorsan eljutnom a Nyugatiból a Délibe, nem volt más megoldás, mint a pályaudvari hiéna. Talán 3 kilométer a táv, és lett a számla 4000 forint, mondom mobilkorszak előtt, tehát még 90-es évek... Láttam a saját szememmel, ahogy hosszan nyomta az egyik gombot a taxiórán, aztán persze pörgött mint a veszedelem, dehát mi a francot csináljak? Szólok, én, a csóró egyetemista, aki akkoriban 50 kiló volt vasággyal, hogy bácsikérem, ne számlázzon túl? Vagy kiverem a balhét és rendőrt hívok, de akkor lekésem az utolsó esti vonatomat? Vagy ott hagyom faképnél, fizetés nélkül, és reménykedek benne, hogy nála gyorsabban tudok futni? Szóval a lényeg az, hogy nincs is szükség elrejteni az órabuherát, az utasok egy nem kis része a nyilvánvaló csalás ellen sem tud mit tenni.

Cáfolom azt is, hogy nincs már városnéző túra. Talán csak óvatosabban, de azért csinálják most is. Müpa - Margit híd budai hídfő: körbe a Hungárián, Árpád híd, rakpart, például... de a külföldi vendégeink is amikor taxiznak a szállodából ide a céghez, mindig ugyanazon az útvonalon, de évek alatt nem volt kétszer ugyanannyi a számla...

Vidéki fuvarnál meg hiába van megmondva világosan minden cégnél, hogy a KÖZIGAZGATÁSI határnál kell magasabb tarifára váltani (a barna (régebben zöld) táblánál), próbáld meg a taxisnak elmagyarázni, hogy Budapestnek nem a fehér, lakott terület vége táblánál van vége... úgy tesz, mint aki fel se fogja, mit mondasz, és van ahol sok-sok kilométer a differencia...

soproni1 2012.11.23. 12:17:13

A citisek mindig az ülés alatt nyomkodnak valamit, mintha csak mocorognának. az a baj, hogy átvernek és még jattot is adok.

Jó Estét 2012.11.23. 12:32:56

El lehet menni Bukarestbe ha itt hisztzunk. Repter-belvaros tavolsag, hivatalosan, ora szerint 20-25 lej (1500HUF), de ez altalaban inkabb 60-70 (ha elore megegyeztunk hogy 60 akkor mar siman szalltam is be), az extrem csucs az 270 lej volt... Ott az van, hogy bizonyos taxiban ugy nez ki, hogy minden elindulasnal radob +1km-nyi dijat, aztan minden megallaskor 1percet, igy a dugoban araszolva hipp-hopp 500m-es utszakaszon felszaladt 4-5km-nyi dij...

Pesten kb hetente taxizok, sose basztak at, csak egyszer egy taxis nem akarta elfogadni a kedvezmenyes kartyam, mert ugyis talal jopenzert mast, melle meg jo nagy paraszt is volt, na onnan kiszalltam, es a kovetkezo taxisnak elmeseltema sztorit, es a bunkot letiltottak 2 hetre jol...

hungarisztan 2012.11.23. 12:42:31

„az a baj, hogy átvernek és még jattot is adok”
Ez tényleg baj... :o)

Még régebben, mielőtt a román lejből levágtak volna 4 nullát (tehát kábé szotyit ért a névértéke a forinthoz képest), rendszeresen eljátszották, hogy a külföldi baleknek, aki nem ismerte a forintot, lejben adtak vissza.
Húszezer forintból mondjuk 15000 lej vissza: delikvens kapott kábé 90 forint értékű visszajárót, a taxis meg zsebre rakta a 14910 forint különbözetet, plusz a borravalót. (És akkor a városnézés, pörgetés, tarifázás stb. még benne sem volt.)

A másik, személyes történet: idén nyáron külföldi barátaim érkeztek, egyikük a reptéren váltott pénzt, másikuk a taxit fizette – egymástól függetlenül mindketten kaptak egy marék szakadt papír kétszázast... Ugyanaznap, két különböző „szolgáltatótól”. A dologra akkor derült ki, mikor a boltban fizetni akartak, és nem fogadták el a kétszázasaikat. Pofámról égett a bőr, becseréltem nekik fémre, majd valamikor beviszem az MNB-be beváltani.

lobster thermidor 2012.11.23. 12:44:47

Én bizony csak vészhelyzet esetén ülök taxiba, és ha nem telefonon rendeltem a kocsit, akkor minden alkalommal előre megbeszélem a viteldíjat.

Tudjátok úgy, ahogy a tuk-tukossal szokás Indiában, vagy Bangladeshben előre megalkudni.

kandel 2012.11.23. 12:46:25

maskent is lehet csinalni. ellenpelda-spanyolorszag. terv: szallodabol taxival a buszallomasra majd onnan repuloter. taxis felvesz bennunket a szallodanal utkozben mondja kivisz a repuloterre 20 euroert. mondom ok. 40 fok utkozben tuntetes. repuloternel 25 eurot mutat az ora, adnam de az 5-t visszaadja. megbeszeltuk, mondja es elhajt.

Sanz 2012.11.23. 12:50:15

4 éve Pestről utaztam Brno-ba busszal.
Nyugatiról a Népligetbe akartam jutni, és nem tudtam, hogy a metróval odaérek-e. Ezért aztán egy hiénataxis kisegített, 8000 Ft volt a Nyugati-Népliget táv.
(A Pest-Brno út busszal oda-vissza 7000 Ft volt).
A fickó azóta is a minden Nyugatiba érkező InterCitynél ott áll, és mondogatja "taxi, taxi, taxi?"... biztos jól megél belőle.

Fashionistas 2012.11.23. 12:51:11

@hungarisztan: Régebben? Egy Budapesti 5 csillagos szállodában dolgozom és hovonta panaszkodnak a vendégek hogy átverték őket.... Szánalom komolyan!!!....

hungarisztan 2012.11.23. 12:58:35

Finnországban az egészségbiztosító állja a taxit, ha nem tudsz másképp hazajutni. (Ebbe beleértendő az is, hogy mondjuk az éjszaka közepén ér véget egy vizsgálat, és beleértendő akár a vidéki fuvar is.)
Ilyenkor az utas kap egy kézzel írott (!) cetlit a kórház recepcióján, amit odaad a taxisnak, ezzel igazolja a taxisnak, hogy jogosult a fuvarra. Az utas bemondja a címét (bármit! senki nem ellenőrzi! ennyi erővel akár 1000 km-re is elugorhatna a rokonaihoz vagy nyaralni!), a taxis elviszi, utas fizet valami bagatell önrészt, majd taxis ráfirkantja a cetlire, hogy hova volt a fuvar (megintcsak senki nem ellenőrzi, még az utasnak sem kell ellenjegyeznie, taxis is ráírhatna akár 1000 km-es fuvart), majd a cetlit hó végén leadja a társadalombiztosítónál, az meg jól elutalja neki a fuvardíj önrészen felüli maradékát.

A dologhoz az szükségeltetik, hogy se az utas, se a taxis ne akarja átbaszni az államot (illetve saját magát). Mert nyilván fél perc alatt megtehetné bármelyik – csak akkor következő hónaptól nem élne ez a szolgáltatás... Valahogy felfogják az emberek, hogy ez így működik, átbaszósdival meg nem. Ja, meg van nekik valami gerincféleségük.

lobster thermidor 2012.11.23. 13:01:19

@hungarisztan:

Ember...!
Te nem tudtad, hogy Finnország Európában van?

hungarisztan 2012.11.23. 13:22:48

@lobster thermidor: akkor ők most nem félázsiai népség, mint mi? Na, a felvágós nyelvrokonok! A fene a kényes ízlésükbe! Nekik már nem is jó a kelet fele orientálódás?! Ahelyett, hogy a láthatatlan unorthodox sikereket kopíroznák! Nagy bukta lesz ebből, Gyuri atyánk is világosan megmondta, hogy márpedig mindenkinek bennünket kéne másolni!

;)

hátmármindennicknévfoglalt 2012.11.23. 13:33:57

Bátran állíthatom, engem nem vert át taxis, valami 22 éve. A taxisblokád alkalmával megfogadtam, hogy soha nem ülök taxiba - sikerült is tartanom.

T...... 2012.11.23. 13:53:48

Hetente-kéthetente taxizom. Nem jó környéken kellene sötétben hazamennem egy darabon, este nyolc-kilenc után nem kockáztatok.
Tizenéve citys vagyok, ők szövetkezetként működnek. Nem vettem észre, hogy átvertek volna valaha, az árakat pontosan tudom az irodától, sportplacctól hazáig, és nagyjából u.annyit számolnak. Vagy mind átver. :D
Náluk nem sokáig tűrik meg, ha 2-3 panasz érkezik rájuk, akkor kivizsgálás után könnyen repülnek.
Nem a marketingesük vagyok, csak jelzem azért.

Silent Bob 2012.11.23. 13:58:04

@Sanz: Metrónál bármi gyorsabb városban? :D

B. Bíró 2012.11.23. 14:01:27

Mint hetente legalább egyet taxizó: tök jók ezek a történetek, csak 15 évvel ezelőttiek. Én mostanában semmi ilyet nem tapasztalok.

Girhes Joe 2012.11.23. 14:05:52

@Silent Bob:

A vasút. Már ahol van persze, fejlett országokban...

szellemkor 2012.11.23. 14:10:43

@orient:
www.origo.hu/nagyvilag/20050117albajuszban.html
Kérem, hogy mindenki képzelje maga elé erősen Tarlóst az alábbi álcában:
"olasz turistának öltözött a taxisok leleplezéséhez. Álbajuszt és ragasztható kecskeszakállat vett fel, haját feketére festette és hátranyalta, és felvett egy napszemüveget is a biztonság kedvéért."
Mindenkinek megvan? :-D
Ezt kellene itt is!!! :-)))

Dr. GGG77 2012.11.23. 14:12:37

Mostanában nagyon ritkán taxizom, de a 90-es évek végétől 5 évig heti szinten átlag 4x.

Lehet, hogy volt olyan, aki az 1500 Ft-os fuvart feltolta 1600-ra, de kb ez lehetett a maximum. Igaz, sosem ültem be mezítlábashoz, és mindig telefonon rendeltem, szinte sosem intettem le.

Dr. GGG77 2012.11.23. 14:13:25

@Tééé: City tarifái magasabbak, de megéri.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.11.23. 14:20:20

Első autóm egy 2105-ös Lada volt, mely több, mint valószínű taxiként üzemelt. Jó kis gép volt. Viszont jó sokáig nem értettem milyen funkciója lehetett a sebbváltón lévő nyomógombnak... :D

Egyszer fizettem Budapest Sportcsarnok - Óbuda viszonylatra 6 000,- Huf-ot. S taxis ismerős akkor azt mondta, örülhetek, ez még arénylag olcsó volt (kb. 1995 körül lehetett, amikor ez az összeg kicsit más értéket képviselt).

Aztán van még a taxisok közlekedési kultúrája. Ha megfigyeled, ha utasért megy mindenkin átgázol, letol, levillog. Ha utasra vadászik képes a körúton a belső sávban is megállni, s ha rászólsz értetlenkedve néz rád, ő csak a munkáját végzi. Minden platz taxisdroszt. Ha úgy tartja kedvük egymás mellé állnak, ők csak beszélgetnek, utasra várnak. Leszarja, hogy szembe forgalomba kerülöd. Legutóbb nehezen értette meg pár félkegyelmű, hogy a Gresham előtt a Roosevelt téren az a három sáv nem taxisdroszt. :D :D

Egyik haverom egy volt taxis cégénél dolgozik... Mesél dolgokat, milyen ostoba gondolkodással bír a góré. Sokszor csak annyival intézzük el: Mit vársz tőle? Taxis! :D

orient 2012.11.23. 14:24:09

@szellemkor: na erre várhatsz. És tegyük fel elkapja a taxist mit mondana a taxis? Maga von felelőségre engem? És a szomorú az, hogy igaza lenne a taxisnak. Mondjuk ez nem magyarázza a taxis lopását...

@hungarisztan: na még csak ez kéne mikor így is a többség semmit nem fizet vagy fizetett az egészségügy ellátásért soha az életében...az összes indián az én adómból taxizná végig az egész pereputtyot...

szellemkor 2012.11.23. 14:32:28

Én senki történetét nem kérdőjelezem meg, csak azt tudom mondani, hogy hetente párszor 3-4 társaság kocsijaival járok, és Pest belváros - Buda belváros különböző célpontok között 3 kb. buszjegy áráért visznek egy úton. Most legutóbb volt egy utam városhatár-belváros viszonylatban, 2600 Ft-ért. De ez a csúcs, általában ezres körül megvagyok.

nyehehe 2012.11.23. 14:40:00

ehhez képest az állam a fiatal kocsival akarja szűrni a taxisokat. Pedig ez pont a rohadék nyomulósoknak kedves. Ahelyett, hogy rászánnának két hetet, és civil ellenőrökkel lebuktatnák a mocskokat, és máris nem lenne olyan sok taxis. Persze ebben az elbaszott országban ilyet ne is várjon az ember.

nyehehe 2012.11.23. 14:51:47

@Sanz: csak azt nem értem, hogy mennyibe kerülne rákérdezni, hogy kb mennyi lesz?
Azt szoktam, hogy 1000-ért (2000-ért) belefér-e X célállomás. Ha nem, akkor megyek a következő taxishoz. (ez persze csak akkor, ha épp nem tudok telefonon taxit hívni)

fingerbangs 2012.11.23. 15:44:25

Ausztriaban ha egy taxist csalason kapnak kirugjak, orokre eltiltjak, plusz oriasi karteritest kell fizetnie
Itthon semmit

lifelike 2012.11.23. 15:50:24

Engem pár hete vitt városnézésre egy taxis, azt mondta erre rövidebb, én meg nem adtam neki jattot
Ugyanott voltunk

Vándorló Sasfészek 2012.11.23. 16:33:04

"-Szia, mennyiért viszel el ide vagy oda?
-kb. ennyiért.
-rendben, menjünk."
200Ft-nál nagyobb eltérés még sosem volt az előzőleg mondott és a fizetendő között. Az meg, hogy pörgette-e az órát (ha egyátalán bekapcsolta)? Istenem, és akkor mi van? Előre megalkudtunk a fuvardíjban, annyi is lett...

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.11.23. 16:38:55

@B. Bíró:
Két hónapja: 1,2 km út, napközben oda 1500, vissza 2200 Ft.
Taxi tarifa kalkulátor szerint, olyan 550-650 között lenne becsületesen.

Két napja: 4,8 km út 3000 Ft.
Taxi tarifa kalkulátoron, olyan 1500-1600 között lenne becsületesen.

mojszipupi 2012.11.23. 16:42:32

Vannak egészen megbízható társaságok, mindig azt kell hívni amelyik bevált. És mindig telefonon kell rendelni. A probléma azokkal a hiénákkal van akikkel teli a város, rendőrség által nem zavartatva teljesen nyilvánvalóan működnek...

érdektelen 2012.11.23. 16:45:01

Egyszer, nagyon égen, még a kilencvenes években kellett Szegeden, a Nagyállomáson taxiba ülnöm, mert késő volt és tél. Mondtam neki, merre menjen, rögtön látta, helyi vagyok.

Aztán mesélte, hogy a románokat viszont körbeautóztatja a nagykörúton, városnézés célból.

Nem gyakran taxizom, csak egy hónapja kellett, megnéztem most a taxitarifa.com-ot, nem vert át.

Zöldövezeti 2012.11.23. 17:40:51

@Void Bunkoid: Speciel mi pont 4 x taxiztunk New Yorkban és ólcsóbb volt mint Mo. -on.

Zöldövezeti 2012.11.23. 17:43:19

Amúgy a dzsi pi -esz világában nagyjából előre elehet tuni a távot és az árat, de nem nálunk. Én itthon nem taxizom !!
Ja hogy írják ennek a csoda masínának a rendes nevét ??

dennisthemenace 2012.11.23. 18:07:46

@Zöldövezeti: GPS, azaz:Global Positioning System. Az angolok inkabb a "satnav" szot hasznaljak.

Herr Glatzkopf 2012.11.23. 18:16:26

Tavaly augusztustól idén október 31-ig laktam az Árpád-hídnál, hétvégén édesanyáméknál ebédeltem, ők a Blahától nem messze (Nagy Fuvaros u., nem messze a Mátyás tértől: sűrű emberkék lakhelye...) laknak. Útvonal Árpád-híd-Dózsa-Hősök tere-Damjanich utca-Rákóczi úti felüljáró-Fiumei úti baleseti sebészet-Népszínház út-Nagy Fuvaros u. Általában dugó nélkül mentünk, így szokott 1400 körül kijönni. Árpád-hídtól Oktogonig, Hősök terén át: 1000 Ft. Ja, én csak a Taxi 4-gyel szoktam utazni, tisztességesek, normális fazonok voltak eddig a sofőrök. Nem azért mert egy nagydarab kopasz figura vagyok...Korábban, míg Budafokon laktam, közel a 7-es főúthoz (Arany János u.-i ltp. mellett), a Rádió Taxinak a fix tarifás (2999 Budapesten belül) viteldíját szoktam akkori barátnőmmel kihasználni, érdekes módon mindig a legjobb útvonalon mentünk. Egyszer, valamelyik szilveszterkor követtük el azt a meggondolatlanságot, hogy miután az Astoria-tól a Móriczig gyalogoltunk, beültünk egy ott álló taxiba, ami finom 7000 Ft-ért vitt haza...nagyot nyelve fizettem ki. Megjegyzem, ekkor sem a taxissal volt konfliktusom, azóta viszont kizárólag telefonon rendelek. :)

Jó hétvégét mindenkinek!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.11.23. 18:43:17

Nagyon-nagyon ritkán taxizom, viszont egyszer a lakásomig hozott el ingyen az egyik taxis, pusztán azért, mert megsajnált és szimpatikusnak talált.:) (Még egyetemista koromban lekéstem az utolsó vonatot, és 25 km-t kellett volna hazáig gyalogolnom, éjfél körül. Még stoppolni is hajlandó voltam - azért volt nálam egy gázpisztoly;-) -, és így vett föl egy taxis.:)) Angyal volt a vezetékneve.:)

-szerk- · http://www.minuszos.hu 2012.11.23. 18:46:51

Nekem az egyik jó barátom taxis. lehet, hogy már átvert?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.11.23. 18:55:11

@glc:

A legegyszerűbb és legrövidebb út szimplán elmenni a rakparton a Szabadság-hídig, aztán végig a kiskörúton.;-) (Éjfél körül ugyebár sima ügy.)

rcfan 2012.11.23. 20:02:34

A becsületes taxisoknak és taxis társaságoknak nem tesz jót a csalás.

Egy időben sokat taxiztam, aztán egyik alkalommal kb. 3-szoros összegre lehúzott egy taxis. Azóta nem járulok hozzá a taxis szakma megélhetéséhez, leszoktam a taxizásról.

lioliom 2012.11.23. 20:14:54

Nem értem sokan miért példálóznak az amerikai taxisokkal.Kizárt ott az átverés!Minden taxi ajtaján ott van felfestve,hogy pl.:JFK 60 dolcsi,stb.Traifa reggel este.Egy centtel sem több.Mi 12 dolcsiért a térképről lementünk,csak azzal jártunk és arányaiban mindig tudtuk mennyit fogunk fizetni.A kocsiba szerelt monitorról ne is beszéljünk ami mutatja a legrövidebb utat és azt,hogy hol is járunk közben.Pedig túristák voltunk.Itthon 10 km 5000.-.Mikor felhívtam a sok 6-ost egyszer/ a diszpécsert/ mennyi a tarifa a XVI.ker.-ből a Várba 15.000.-mondott.Mondom miért,mi van?Erre mondta vidéki a fuvar.Mert a GPS-ük már vidéket mutatott ,mert nem messze a BP tábla.Már a központ is átver,nem csak a taxis.Azt sem értem,hogy többszörösen büntetett előéletű,börtönviselt,hogy lehet taxis.Erkölcsi nem kell?Nem vállalkozó?

na4 2012.11.23. 20:46:51

Hülye sumák, simlis csürhe, mindig is utáltam öket. Ráadásul milyen foglalkozás? Manapság mindenki ek van már jogsija.

Betfair user 2012.11.23. 21:26:43

Ha taxi, akkor Citytaxi! Róluk hallott már valaha valaki rosszat, mert én még nem.

Zabaalint (törölt) 2012.11.23. 21:31:35

@Betfair user:
soproni1 2012.11.23. 12:17:13
A citisek mindig az ülés alatt nyomkodnak valamit, mintha csak mocorognának. az a baj, hogy átvernek és még jattot is adok.

Napkutya 2012.11.23. 21:38:04

Kollégám felesége rendőr. (Jó, mondjuk ettől még egy bombanő. Kis, gurulós bőrönd volt nála, akkor jött Miskolcról, ott rakta ki a munkatársa.)

Taxiba szálltunk be az Örs-vezéren, a cél a Batthyányi-tér volt, (a férjének a Moszkván volt egy megbeszélése, de már félig lesétált a Csalogányon, úgyhogy, jó volt a Batyi..)

Taxi jön. Én előre, Erika hátra. Cél megad, taxi elindul. A FEHÉR úton...

Hát, elég hülyén néztem. Erika is Budapesten volt főiskolás, talán jobban is ismeri a várost, mint én. Nem ragozom, büdös volt egy kicsit a dolog...

Basszus, a Könyves Kálmán körúton, a Lágymányosi-híd előtt szóltunk rá a fickóra, hogy itt álljon meg, mert feljelentenénk!

És, most jön a poén: A fickó elkezdett óbégatni, hogy nem megyünk sehová, rögtön hívja a kollégákat tanúnak!

A kis puffancs csak akkor higgadt le, amikor Erika közölte, hogy nem gond, csak ő is hívna néhány kollégát, -mert amúgy is kellenének.

HÁNY embert szopatnak így be NAPONTA?

Mérges 1234 2012.11.23. 21:42:41

Taxis majdnem mind geci.

De reptérről van oda vissza fix áras tarifa, az tuti, nem vernek át és általában kedvesek is, hiszen szerintem még így is megéri nekik, amelyikkel meg el tud az ember beszélgetni, annak meg ad egy kis borravalót, 300-500 Ft.

Városon belül is van már olyan, ahol előre le lehet fixálni a tarifát, azok sem basznak át.

Viszont részegen beszállos, nagyon sietős taxizás alkalmával mindig átbasztak.

svájcinéger 2012.11.23. 21:48:40

Tudomasotok szerint a felesegetek , ferjetek megcsal titeket? Biztos nem. Na kb annyi huseges feleseg vagy ferj van amennyi nem csalo taxis. Es ez nem magyar sajatossag mint e fent emlitett pelda sem. Igy megy ez. A kulombseg a mertekben van. Ha egy taxis csak par szaz vagy 1-2000 ft-tal basz at, azt elnezzuk, de ha a ferjunk vagy felesegunk csak szopott /szopatott es nyalt, az mar megcsalas. De mar a csok is az. Nagyon nem lehet ezek ellen semmit tenni. "Adozas", volt, van es lesz! Allelujah :))

svájcinéger 2012.11.23. 21:53:40

@Napkutya: Micsoda? A magyar rendornok? Hat en keresve se nagyon lattam csunyat.Biztos van koztuk bokabol combosodo de eleg ritka. Szerintem ha rendeznenek egy Eu legszebb rendornoje versenyt, a magyar csajok tuti nyernenek. Ha nem akkor, nem dobtak szet a combokat elegge.( na jo csak vicceltem).

dennisthemenace 2012.11.23. 23:50:17

@svájcinéger: Es akor hol lennenek a magyar rendorluvnyak, ha korrektsegi es szakmai hozzaertesi verseny lenne?? a bus p..ban sem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.24. 01:37:21

Taxisból is van tisztességes, és geci is. Ők is csak emberek.

peppemaci 2012.11.24. 08:42:47

Találkoztam olyan pesti taxissal, akire mikor rászóltam, hogy nem városnézésre akarok késő éjjel enyhén pityókásan menni, hanem csak haza, akkor az illető a tök fölösleges 3 km-es kerülő előtt megállította az órát, és csak azt a zsugát kérte.

bbandi 2012.11.24. 21:00:28

Egy pesti belvárosi éjjelnappaliban beszélgettem egyszer a boltosokkal, hogy milyen rossz hamis pénzekkel próbálták már átvágni őket. Ők mondták, hogy kaptak olyan ezrest, amire rá volt ragasztva egy másik ezresről kivágott plusz nulla. Mikor mondták, hogy ez csak ezres, kiderült, hogy a taxis adta vissza a húszezresből 10000-ként a külföldi turistának.

kroll 2012.11.24. 21:55:30

@Void Bunkoid: A Dögkeselyű c. film nyitó jelenete is egyből egy kis pitiáner csalást mutat be, aminek -minő véletlen- egy taxis az egyik résztvevője.

kroll 2012.11.24. 22:12:43

@szellemkor: Lófaszt pár százalék az eltérés. Most néztem meg egy múlt heti taxizásom árát. A főtaxinál 4200,- ft-t hozott ki arra az útra, amire én 6000,- Ft fizettem. Pedig sehol sem kellett hosszan várakozni. Na ennyit a taxis "becsületről"

Napkutya 2012.11.25. 11:12:34

@svájcinéger: Én, azért láttam egy-két, nos, nem annyira szépet is... De, a fiatalok tényleg nagyon szépek, ápoltak, kisportoltak.

Mondjuk, ebben az is benne van, hogy több tucat kandúrral dolgoznak együtt, nap mint nap, úgyhogy, a mérce állandóan magasan van.

Ja, és civilben IMÁDNAK öltözködni. Sokkal inkább, mint azok a nők, akiknek egyáltalán nem kell egyenruhát hordani. :))

Komraak 2012.11.26. 12:27:18

Nekem alapvetően nincs bajom a taxisokkal, persze ehhez az is kell, hogy jó sofőrt fogjunk ki. Amit felrónék nekik az a modortalanságuk, mert némelyikük egyszerűen vérlázítóan bunkó.

Van viszont egy pozitív élményem velük kapcsolatosan, bár ez nem itthon, hanem Szabadkán történt.
A szomszéd településről, Palicsról kértünk taxit. A célállomás 14 km-re volt, ráadásul városhatáron kívül. A sofőr úgy nyomta neki, hogy majd kiestünk a kocsiból, ami mellesleg piszok jó állapotú volt. Mikor megérkeztünk a számláló 700 dinárt mutatott, ami nagyjából 2100 forint, mi meg csak pislogtunk, hogy hogy hogy ilyen olcsón megúsztuk, mikor odahaza a 7 km-ért 2000 forintot alsó hangon elkérnek (és már akkor piszok büszke vagyok magamra, hogy sikerült ilyen olcsón megúszni). Szóval lehet így is csinálni.

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.12.03. 23:52:56

Van egy cimboram aki taxizik, az o elmondasa szerint ha becsuletesen csinalna akkor ehenhalna. Raadasul (o annak idejen a Zona taxinal volt) tobb taxis van Budapesten, mint amennyire szukseg van, igy a taxisok is furjak egymast, betesznek egymasnak.

Van egy regi taxis tortenetem, amin ma mar rohogok. Leintettunk egy taxit az akkori baratnommel a koruton. Hideg tel, jo meleg a taxiban, elindulunk. A fuvar Pestlorincre volt, de a Ferenc koruton egy haz elott megallt a fazon, majd dudalt egyet. Mondom neki:"komam elnezted a cimet, Pestszentlorinc egy kicsit kijebb van". Azt mondja, tudja, csak felveszi az egyik cimborajat, mert el kell ot dobni a Hatar utra es ugyis utba esik. Hat azt hittem dobok egy hatast, kopni-nyelni nem tudtam, reg talalkoztam ekkora luzerseggel. De 'rendes' volt, megallitotta az orat amig vartuk a cimbit :)

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.12.03. 23:58:40

@Safrane(k): "a Rádió Taxinak a fix tarifás (2999 Budapesten belül) viteldíját szoktam akkori barátnőmmel kihasználni"

Szerintem is a fix tarifa a legbiztonsagosabb. Mar ahol van ilyen.

kzolika 2013.01.12. 08:17:14

Épp tegnap este (na jó, éjjel 2-kor) már nem szomjasan estünk ki egy helyről, be a telefonon rendelt taxiba. Nem kellett ránk várnia, de az óra 1100 HUF-on állt. Ha véletlenül nem veszem észre, már keresett volna 800 HUF-ot. Magyarázat: jaj, az elozo fuvar után nem ütöttem ki az órát.

Mentolosmájkrém 2013.01.12. 11:29:54

Lenne megoldas a korrekt tarifakra. Mondom ezt taxiskent. Jelenleg Észak-Europában tekergetem a kormanyt. Itt az összes fuvar, amennyiben tarsasagnal dolgozol a fuvarszervezö ceg könyvelesen megy keresztul, vagyis az alkalmazott altal megtermelt, teljesitett fuvar ellenerteke a honap vegen kerul atutalasra es kerul a vallakozo szamlajara. Minden szamitogepen megy es meg azt is latjak merre mesz, söt van olyan ceg, ahol a soför tudta nelkul ellenörizhetik a beepitett kameran keresztul, hogy mit csinal, hogyan szolgaltat, de adott esetben az utast is erheti meglepi, ha "emberkedni probal . Ennyi...

Jano 19 2013.02.22. 06:44:57

@Mentolosmájkrém:

Kis cimboram taxizik as USA-ba, es miutan ezt itt olvastam rakerdeztem hogy korbe vissz e? Esze agaba sincs
1.tekergessel el tojt ido 1/4 dollar per par haztombok. Teljesen hulyeseg lenne. Nem jattra dolgoznak hanem teljes bevetelre. Naponta kicsengett $100 a kocsiert a taxi cegnek plusz benzin kb $17-20 hibrid/ $30-$35 benzines. Minden efolott a tied. Nem fogsz lodorogni/tekeregni fillerekert, ha nem ledobod az utast a legrovidebb . leg gyorsabb modon, hogy a kovetkezott felvegyed.
Mindenki Boldog.
süti beállítások módosítása