fortepan.hu

 

Egész fura, hogy tulajdonképpen alig változtak. Legfeljebb olyan apróságok, hogy mondjuk a szemetes lett újabb típus. Mégis elég nehéz elsőre felismerni őket, persze nem lehetetlen...

fortepan.hu

 

(A forrás természetesen Fortepan.hu és természetesen Sadia adta a tippet, kösz! Archív képek szemezgetésére a közelmúltban egy önálló blog is indult, érdemes bekukkantani a Budapest Annóba is!)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest fénykép töri aluljáró

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr602841639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

goumba 2011.04.20. 09:20:48

KORSZERŰEK - ez a kulcsszó a 60-as évekhez ;-)))

Szemerey Samu · http://www.smrsm.hu 2011.04.20. 10:55:31

Az első fotón a kirakatban látható egy perspektivikus nézet ábra a metrómegállóról. A teljes sorozat és egy rakás plusz anyag fent van itt: www.freeweb.hu/metros/gal/abrak.html

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2011.04.20. 14:50:39

Gondolom, rögtön az átadás után készültek a képek. :) Egyébként hol vannak ezek? Megfordultam én már az összes budapesti aluljáróban ezerszer, de így most nem nagyon ugranak be. A felső talán a Deák tér?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.04.20. 14:55:39

Amikor életemben Bécsben először láttam ilyesmit, nem hittem a szememnek. Hihetetlen, hogy Budapest egykor _szép_ és _rendezett_ _város_ volt.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2011.04.20. 15:12:35

Goose: igen, Deák tér, most a sarokban a Földalatti Vasúti Múzeum látható.

A poszt címe kissé megtévesztő.
Takarítás után mindig tiszták a pesti aluljárók, de amint megjelentek az első járókelők, annak annyi volt.

1970 körül nem éltek hajlékonyok odalenn, de nagyban ment a seftelés (pl. "háromé az első tavaszi hóvirááág", vagy "szóró, a csillagszóró, szaloncukor akasztóóó"), a fiatalok egy része ott töltötte az egész napot és ezek nem nagyon takarítottak maguk után.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.04.20. 15:14:31

Az első kép a Deák tér a Károly körút felé. A három elfordítva elhelyezett ajtónál van a Földalatti Múzeum bejárata, tőle balra a kis bérletpénztár ablak.

A másik húzósabb. Talán a Kálvin téren a már lezárt, most már a 4-es metró építése miatt nem járható aluljárószakasz? Vagy ez is a Deák tér?

mákosnudli 2011.04.20. 15:31:11

Az alsó nem a Blaha? (A lépcső megy fel a villamoshoz, szemben a metró)

felucca 2011.04.20. 16:19:38

A második is Deák, az evangélikus templom mellett, árulkodik a korlát.

kukulec 2011.04.20. 16:28:01

sztem a 2. a lehel tér váci úti feljárója.

otapi 2011.04.20. 16:47:57

Hát, kövezzetek meg, de a második képen a járólapok közé betuszakolt 45 fokban elfordított fedél a frissen átadott aluljáróban elég csúnyus volt már akkor is...

IP-címvadászok kedvence 2011.04.20. 17:31:12

A második kép az Élmunkás téren készült, újabban Lehel...

renevol 2011.04.20. 17:46:24

@felucca: Szerintem a második nem lehet a Deák, mert ha balra nyílik egy tér-rész, akkor ott nem lehet jobbra a metró, márpedig a tábla jobbra mutat. (A korlátokat inkább változtathatták az utóbbi néhány évtizedben, mint az egész aluljáró szerkezetét, már ha jól gondolom.)

felucca 2011.04.20. 17:57:20

@renevol: Stimmel, akkor a villamosperonhoz vezető lépcső. Az elforgatott koordinátarendszerű burkolat és világítás Deák-specifikus, és a korlát is az. A 3-as vonalon szögletes profilú alukorlátok voltak kezdettől, úgyhogy nem Élmunkás. A tábla pedig a 2-es vonal üzemének legelejéről származik, úgyhogy Deák:)Na.

IDEyoda 2011.04.20. 18:41:12

@Goose-T:
A vicc az, hogy a budapesti metró híres volt a tisztaságáról egészen addig, amíg a társadalmi változások következményeként át nem alakult a napi utazóközönség. Nem csak az aluljárók, de a metróállomások és a szerelvények is patika tiszták voltak mindig.

A felső kép a Deákon van, az alsó pedig a Kálvin téri aluljáró Üllői úti lépcsőjének a széle. Ez már jónéhány éve le van zárva, ahogy a sarkán lévő virágbolt is kb 20 éve bezárt. Emlékszik még valaki pl. a Kálvinon a réz cégérekre, amiket az átadáskor kialakított üzletekhez készítettek? Őrült jók voltak, a kedvencem a BKV-é volt gyerekként, valami kerekes hajótestű villamos, de ennek a virágboltnak és az újságosnak is volt.

IDEyoda 2011.04.20. 18:49:39

@az igazi medwe:
Kissé könnyedén dobálózol az évtizedekkel :) A 70-es években nem volt ott semmilyen seft, még hóvirág sem, az a 80-as években kezdődött, de az 3 parasztnéni márciusban 1 hétig akkor is inkább tavaszt hozott, mint koszt. Csillagszóró dettó, karácsony előtt. A pénzváltásos időszak is a 80-as évek közepe már, de azt sokáig nagyon diszkréten intézték és csak később pofátlanodtak el látványosan.

mallac 2011.04.23. 20:11:22

A második a Blaha lujza tér,ez a lejáró a Corvin előtti terecskéről jön. Vagy nem.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.04.26. 03:21:31

Milyen jó lenne végre egységes piktogramokat bevezetni a tömegközlekedésben. Jelenleg ahány tábla, annyi féle. Sőt metrólogoból is vagy 3 fut párhuzamosan. :(

felucca 2011.04.26. 15:54:03

@mallac: Mai helyszínelésem eredményeként a második kép a Deák téren készült, a villamosmegállóba vezető lépcsőt mutatja.

A réz-metrótábla tipikusan 2-es vonalhoz tartozott. A rézkorlát árulkodó, csak a Deákon van ilyen. Fontos még a világítás és a burkolat elfordult rasztere is.
süti beállítások módosítása