egyelőre csak egy helyen, az androidportal.hu-n láttam kihírezve, amúgy teljes hallgatás van róla, pedig szerintem egy nagyon jó kis dolog történt budapesttel: elérhetővé vált a google maps forgalomfigyelő szolgáltatása. a maps.google.com-on sima maps nézetben (műholdas képeken nem működik) rá kell ereszteni a térképre a "traffic" layert, és tádámm.
- figyelmeztetett Péter. Na de lássuk mit is ír az Androidportál, mert klasszul összefoglalták a lényeget, ráadásul felvetnek egy izgalmas kérdést is:
Ahhoz, hogy aktiváld ezt a funkciót, a Google Maps indítása után a felső ikonsorból a "Layers" ikonra tappantva ki tudod választani a "Traffic" layert, és mikor visszatérsz a térképre, már láthatod is a (Budapesten többnyire) piros, vagy zöld utakat.
A technológia érdekessége egyébként, hogy itt "élesben" láthatjuk, ahogy a Google által háttérben gyűjtött adat (esetünkben a geolokáció) hogy szolgálja egy alkalmazás érdekeit. Ha ugyanis a Google Maps-et a "My Location" szolgáltatást bekapcsolva használod, és még a GPS-ed is megy, a Maps alkalmazás a Google-nak adatot szolgáltat arról, hogy merre, és milyen gyorsan haladsz. Ez egy Opt-out jellegű szolgáltatás, úgyhogy ha nem tetszik az ilyen irányú adatgyűjtés, kikapcsolhatod.
A Traffic layer elvileg még egy helyről kap adatot: az USA-ban működik a DOT szenzorok adatszolgáltatása, vagyis az úttestbe épített érzékelők adatait is használja a Google a közlekedési információk kijelzéséhez. Kérdéses, hogy Magyarországon létezik-e ilyen, illetve hogy a meglevő szenzorok adatai elérhetőek-e valahogy. A magam szkeptikus fejével inkább azt gondolnám, hogy a szenzorok adatait egy 200 fős közalkalmazotti csapat a monitorról leolvasva kézzel leírja egy adag papírra, amit aztán elküldenek iktatásra, és végső soron semmi nem történik velük, az "interface" pedig az adatszolgáltatási perek végeredményeként évekkel később kiadott információ képében jelenik meg...
Na de ne negatívkodjunk, hiszen most annak kell örülni, hogy végre a reggeli kommutálás előtt meg tudjuk nézni, hogy merre nem érdemes elindulni!
Na és lássuk, milyen a gyakorlatban - legalábbis netbookon, hajnali háromnegyed háromkor. A fenti térkép szerint meglepő módon lehet közlekedni, bár azt nem tudom miért csak egy út, egy szakaszán jelez a rendszer, miközben Pest egy elég forgalmas és fontos részébe nagyítottam bele.