Nem is olyan rég tippelgettük, hogy vajon hogyan alakítják át a Skála Metró előtti teret. Nos megérkeztek a látványtervek és a West Balkán sajtóközleménye is. Bevallom én az előzetes hangok alapján több zöldet vártam (mivel akkor nem volt a cikkhez illusztráció), de az eddigi állapotoknál ez is mindenképpen jobb lesz. A sajtóközleményben ráadásul van néhány egészen érdekes észrevétel is. Budapest amúgy is a különös szórakozóhelyek városa (Corvintető, A38, Gödör stb.), szerintem az új WestBalkan is gyönyörűen illeszkedik a sorba. Íme:
Ilyen lesz a zöld Nyugati. Különös párhuzam: amerre a WestBalkan járt, arra mindig új városrészek születtek
2010.06.18. 09:21
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:
Címkék: budapest tér nyugati tér zöldfelület vi. ker belső-terézváros
Ismét pentaton skála szól majd a Mátyás-templomból. Újraöntik a régi harangokat és feloldják a szélsebesség-korlátozást is
2010.06.17. 14:21Hatvanöt év elteltével újra eredeti szépségükben szólalhatnak meg a Mátyás-templom harangjai. Az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmus közel 320 ezer eurós támogatásával nemcsak a háborúban megsemmisült történelmi harangokat rekonstruálják, de egy olyan különleges lengéscsillapító szerkezetet is építenek a toronyba, amely megóvja annak szilárdságát. Jelenleg ugyanis statikai okokból bizonyos szélsebesség felett tilos harangozni Magyarország legismertebb templomában. - áll a Váti sajtóközleményében. Teljes szöveg alant.
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:
Címkék: budapest templom töri harang budai vár i. ker mátyás-templom
Egyforma színű taxik Budapesten is? - Frissítve
2010.06.17. 07:06"A busz kék, a villamos sárga, a troli piros, a HÉV zöld, ezt minden fővárosi gyerek tudja – és a taxik is beállhatnak a sorba." - foglalja össze a Totalcar Bojár Iván András MTI-hez eljuttatott tervét. A Fővárosi Önkormányzat városarculati tanácsnokának, amikor épp nem a graffitikkel és vadplakátokkal van elfoglalva, jó ötletei szoktak lenni (nagy kedvencem a Budavár lejtőjére telepítendő szőlő) és szerintem ez is az. Van egy rakás nagyváros a világon, ahol működik a dolog, bár a fekete + sárga tető máshol is van (a Totalcar fotóin argentin kocsik vannak)*, nem lenne nagy baj, ha egységes szint kapnának a taxik is a fővárosban.
*A Totalcaros cikkel ellentétben, a tervekben narancsárga és fekete kombinációról van szó. A Főpolgármesteri Hivatal elküldte a részletes prezentációt, amelyben nem csak a látványtervek, de más nagyvárosok példái valamint egy klassz összefoglaló is van arról, hogy miben egyedi például London arculata.
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:
Címkék: budapest közlekedés taxi városkép gépkocsi
Veszélyesek a budapesti fák?
2010.06.16. 17:20A mellékelt képen egy gyönyörű mátyásföldi nyárfa látható gallyazás közben, kivágás előtt. Muszáj volt, nem lehetett megmenteni: villám csapott bele a hétfői viharban, végighasította a törzsét, végigszaladt rajta a gyökerekig, közben baseballütőnyi fadarabokkal terítette be a környéket. Itt tehát nem volt mese, vágni kellett. Viszont a ma kapott fotókról eszembe jutott az eset, amikor egy bringás merült el egy kifordult fa gyökere helyén keletkezett gödörben, na meg a fővárosi figyelmeztetés, hogy
"A Duna áradása és a tartós esőzéstől megemelkedett talajvízszint miatt a Margitszigeten, a Hajógyári szigeten, és a Duna partvonalánál gyakorlatilag bárhol számítani lehet a stabilitásukat vesztett fák kidőlésére."
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:
Címkék: budapest fa park zöldfelület xiv. ker
Megújul a Nagycsarnok környéke
2010.06.14. 08:25
A Központi Vásárcsarnok nagyon jól néz ki. Egy barátom mesélte, hogy egy angol ismerőse magyarázott neki valamiről hogy "az a templom a Váci utca végén", és eltartott egy darabig, míg rájött, hogy a Pecz Samu tervezte, Zsolnay-tetős, neogótikus szépségről van szó. Na most úgy néz ki, rendbe teszik a környezetét is. Nem mintha nagyon sok mindent lehetne ott tenni, hisz az egyik oldalról egy szűk utca, a másikról egy kocsilejáró határolja. A homlokzata pedig a Kiskörútra néz, amit pedig épp most pofoznak helyre metróstul.
Van viszont a háta mögött két zugocska, ami egyrészt teljesen kihasználatlan, másrészt nagyon szeretem az ehhez hasonlókat.
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide: