corvina - palyazat.ro + ingatlan.net

 

Négy város (Piski, Déva, Vajdahunyad és Pusztakalán), valamint 15 kisebb település (Szántóhalma, Biharszentandrás, Sárfalva, Ópiski, Tompa, Bácsi, Batiz, Kiskalán, Szentkirály,  Zeykfalva, Sztrigyszentgyörgy, Hosdát, Alpestes, Kisbarcsa, Keresztúr) összevonásával új nagyváros jönnel létre Erdélyben.

A terv nem új, igaz 2007-ben még Rex néven tervezték az összevonást, amelyhez Szászváros is csatlakozhat. Állítólag már minden illetékes rábólintott az összevonásra, már csak a népszavazás van hátra, hogy az ott élők is támogatják-e az elképzelést. A 2012-ben megszülető új település Dél-Erdély és a Dél-Partium legnagyobb közigazgatási központja lesz, lélekszámában megelőzheti majd Nagyszebent, Gyulafehérvárt és Aradot is. - írja a PONT és az Evenimentul Zilei nyomán az Ingatlan.net
 
A térség településeinek jók a turisztikai, logisztikai és ipari adottságai, persze ennek kihasználásához még nem kellene várossá összeolvadniuk. A legfőbb ok alighanem az, hogy az új települést Bukaresthez hasonlóan körzetekre és kerületekre osztják majd fel, így 2020-ig háromszor annyi uniós pályázati pénzt tudnak bevonni a fejlesztésre, mint külön-külön.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: románia erdély városfejlesztés várostervezés corvina vajdahunyad déva piski pusztakalán

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr732112952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kuruttya 2010.06.27. 11:57:13

Térkép alapján egyáltalán nincsenek összenőve.. ennyi erővel bármelyik véletlenszerű települést összevonhatnánk, és nevezhetnénk ezentúl egy "városnak", de ettől még csak egy rakás falu lesz egymás mellett. Elég ciki pusztán azért meglépni ezt, hogy több pénzt tudjanak kicsalni az EU-ból :/

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.06.27. 12:01:04

Végülis, van közötte, ami elég szépen össze van nőve. Jogos. Bár, ha azt veszem, nálunk is van ilyen:
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=Galgah%C3%A9v%C3%ADz,+Hungary&sll=45.810615,23.015327&sspn=0.195513,0.528374&ie=UTF8&hq=&hnear=Galgah%C3%A9v%C3%ADz,+Hungary&ll=47.633007,19.526138&spn=0.094509,0.264187&t=h&z=13
A Domony-Kartal-Tura háromszögben minden összevonható lenne, de a Bag-Hévízgyörk-Galgahévíz-Tura soron úgy autózol végig, hogy ha nem sasolod a táblát, fogalmad sincs, épp melyikben vagy.

luzer 2010.06.27. 12:17:09

@Androidus: vagy a balaton-part, pl. keszthely környékén

Kuruttya 2010.06.27. 12:22:57

@Androidus: elkezdhetnénk sorolni azt is, hogy hány tucat Budapest-környéki települést lehetne Budapesthez csatolni, ha elég lenne annyi feltétel, hogy az útmentén összeérnek a házak :)

szcsongor 2010.06.27. 12:53:26

szerintem vonjuk össze egy várossá egész Magyarországot :) a világ egyik legnagyobb metropolisza lenne a miénk (területileg biztos a legnagyobb) :))

thor80 · http://www.index.hu 2010.06.27. 12:57:54

Miközben Magyarországon egymás után jönnek létre 500-600-as lélekszámú "városok" meg "nagyközségek" addig Erdélyben felismerték a kerületekre osztott nagytelepülések előnyeit. Hajrá!

Marco Aurelio 2010.06.27. 12:58:05

Végülis Budapest határai is húzódhatnának máshol, pl. Budaörs sokkal szervesebben illeszkedik, mint pl. Rákoscsaba vagy Rákoskeresztúr

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.06.27. 13:01:41

@Álmos: Milyen feltételre van még szükség szerinted?

Kuruttya 2010.06.27. 13:10:47

@Androidus: a hangsúly az "útmentén"-en van, ettől még nem feltétlenül alkot szerves egységet a két rész.

De tőlem legyen Budaörs, Törökbálint és Érd Budapest 24., 25. és 26. kerülete ;) Egyszer láttam valahol olyan térképet, amin Budapest északi határa valahol Visegrádnál volt :D

szcsongor 2010.06.27. 13:13:30

Nemrég meg pont arról lehetett olvasni az indexen, hogy az lenne a legjobb, ha Budapest kisebb lenne kevesebb kerülettel, és pl Pesthidegkút meg más külső részek megint önállóak lennének. Legalábbis már egy ideje vannak ilyen elképzelések.

Kuruttya 2010.06.27. 13:22:56

@szcsongor: elképzelések mindig vannak, de ennek nem lenne semmi értelme. Budapest most is nagyobb, mint a közigazgatási határa, ezen úgysem változtat semmilyen önkormányzati reform. Ellenben az egységes fejlesztési elképzeléseket rendesen megnehezítené, ha Kispest és Pestszentlőrinc önálló települések lennének.

Egyébként ha jól emlékszem most nem arról volt szó, hogy a külső kerületek teljesen önállóak lesznek, csak arról, hogy a belsőket összevonják.

ag100 · http://terelout.blog.hu/ 2010.06.27. 13:28:53

Budapestet is fel kellene osztani 405 ezres részekre. Most túl nagy, nem illik bele a környezetébe. Budapest helyett alakíthatnánk 500 db kisvárost és nagyközséget. Jobb lenne mindenkinek.

szcsongor 2010.06.27. 13:34:46

@Álmos: Hát nem tudom én se, mennyi értelme lenne. Láttam sokféle koncepciót, csak kerületösszevonósat is, meg olyat is ahol levágnák a külső részeket is. Utóbbit én se díjaznám.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.06.27. 13:36:20

Náluk az ilyen összevonások rutin. Általában ugyan falvakat vonnak össze, kb. négyet-ötöt-hatot, mikor, hogy, ami azért is praktikus, mert ezáltal kisebb nyelvszigeteket símán el tudnak tűntetni a térképről, ha a földolgozás, és így szokott lenni, összevont településenkénti, nem tényleges falvankénti. Pedig megtalálható a külön adat.

sala 2010.06.27. 13:38:21

Vagyis egy csomó falut összevonnak, hogy utána rögtön körzetekre és kerületekre oszthassák?

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.06.27. 13:46:49

@Álmos: Persze, hogy nem alkot egységet. Ennek az az oka, hogy nincsenek összevonva, és a két önkormányzat egymás ellen fejleszt. Ahhoz, hogy szervesüljenek egymással, előbb össze kell vonni. Budapest is apró településeket falt fel, azokból jött létre, most is eltérően fejlődött szegmensek összessége, és igencsak hézagosan van beépülve (kivéve a belső kerületeket, természetesen).

Rusher4587 2010.06.27. 13:47:13

Gondolom, bocskorosék már megint azon ügyködnek, hogy hogy tudjanak még több oláhot betelepíteni a földjeinkre. Aztán majd ez is egy ősromán város lesz, ami bizonyítja, hogy Erdély őket illeti...

Kuruttya 2010.06.27. 13:54:35

@Androidus: csak hogy tisztázzuk az álláspontokat, Budaörs Budapesthez csatolását tényleg támogatnám, ellenben random falvak összeolvasztásának nem látom értelmét. Nem ettől lesznek város. Az ilyen összevonásoknak akkor van értelme, ha funkcionálisan már valamennyire összetartoznak a részek, és ehhez igazítják hozzá a közigazgatási határokat, hogy ezentúl tudatosan együtt fejlődhessenek.

Kivételt képez ezalól, ha "mesterségesen" a semmiből akarnak várost építeni, de ez a történelem során elég ritkán jött össze..

HgGina 2010.06.27. 14:01:38

Végülis van térképem, ahol Románia határa a Tisza, a Tiszántúlra írva "Zona de ocupatie Ungara". Láttam térképet, ahol Szlovénia határa kb. a Balatonnál van. Ha így megy tovább, akkor Magyarország lesz Bukarest egyik külső kerülete.
Azt hiszem ideje megtanulnom románul, pálcikával már úgyis tudok enni.

Kuruttya 2010.06.27. 14:24:19

@HgGina: valamit nagyon félreértettél.

ag100 · http://terelout.blog.hu/ 2010.06.27. 14:35:09

@Androidus: De igen. Egy kis településen jobb lakni mint egy nagyvárosban.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2010.06.27. 14:40:16

Egy magyar feliratos térkép összeácsolása nagy dolog lett volna?!

Egyébként valóban, a Balaton, az egy nagy város.

Kuruttya 2010.06.27. 14:40:45

@ag100: egy nagy lófszt jobb :)

ag100 · http://terelout.blog.hu/ 2010.06.27. 14:45:12

@Álmos: Én itt megindokoltam, hogy miért és hogyan
terelout.blog.hu/2010/06/27/felosztani_budapestet

Valami értelmesebb hozzászólást várnék tőled is.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2010.06.27. 14:51:34

Egyébként Párizs lakossága hivatalosan 2 millió fő! Merthogy a határ a Peripherique mentén van.
Gyakorlatilag meg 10 milliós metropolis.

Simán el lehet menni 30 kilométerre úgy, hogy összeérnek a házak, szinte bármelyik irányban.

en.wikipedia.org/wiki/Paris#Demographics

Csak a 75-ös körzet a valódi Párizs. Például a Defense és a Grande Arche valójában nem Párizsban van.

Kuruttya 2010.06.27. 14:52:16

@ag100: már ne is haragudj, de egy árva indok nincs abban a posztban, hogy ez miért is lenne jó. Az egyetlen amit írtál az az, hogy elkerülhető lenne az országházhoz hasonló épületek építése :D, de incs megindokolva, hogy miért is akadályozná ez meg, sem az, hogy mi a baj a magas épületekkel.

Egyébként pedig szerintem ez valami kommentvadász provokáció. Ezért is válaszolok inkább itt. :)

szamoca@Shaw.ca 2010.06.27. 14:55:11

nagyon szeretem olvasni a beirasokat///egyebkent senki nemirta/-vajon ez az uj varosnev{ami nem uj}vajon Magyar lesz-vagy roman ???

Kuruttya 2010.06.27. 14:56:04

@Brendel Mátyás: időről-időre ott is felmerül, hogy Párizst is ki kéne bővíteni a külvárosaira is:

www.20minutes.fr/article/169001/Paris-Sarkozy-relance-le-projet-d-un-Grand-Paris.php

ag100 · http://terelout.blog.hu/ 2010.06.27. 15:05:57

@Álmos: Én legalább megpróbálok következetes lenni. A te hozzászólásaidból sem derült ki eddig, hogy miért NEM BAJ, ha magasépületek épülnek, meg hogy miért NEM jJÓ, ha Budapestet felosztják.

szamoca@Shaw.ca 2010.06.27. 15:06:13

@HgGina: az osszes beiras kozul ez volt a legjobb.....Tisztelettel

Kuruttya 2010.06.27. 15:11:13

@ag100: én nem vagyok következetes? :D Ahh, nincs kedvem vitatkozni veled.

Villy 2010.06.27. 15:18:02

Ja, és Dorogot tessék Esztergomhoz csatolni, mint ahogy 41-ben tervezték is, mert vagy 2-3 km-en át az utca két oldala két város.

kvivor 2010.06.27. 15:44:24

Két éve nyáron, egy útfelújitás miatt két óra alatt jutottam el busszal Déváról Szászvárosra. Úgyhogy csak hajrá!

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.06.27. 15:51:13

@ag100: A saját egyéni véleményt nem úgy kell alátámasztani, hogy azt mondjuk, mindenkinek az a jó. Nem, szerinted jó a tanyaközpont. Egészségedre, költözz ki, ha még nem tetted. A többség inkább az egyre nagyobb városokat _választja_, tekintettel arra, hogy tudtommal most is erősebb a városba vándorlás, mint az elfele.

De még ha igazad is lenne, és jobb lenne kistelepülés, azt nem úgy kell csinálni, hogy egy metropoliszt apró települések halmazának nyilvánítunk. A felmerülő szempontok egy nagyváros szempontjai lesznek, a zsúfoltság nagy volumenű beruházásokat igényel, amit a sok kis tanyaközpont kölsgévetéseiből kihozni baromság. Névleg lehetnek együtt vagy külön egy ilyen összenőtt konglomerátum darabjai, de a lényeg az, hogy egyként gondolkozzanak.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.06.27. 15:52:19

@Álmos: Ne bántsd már. Évekig azon fog nosztalgiázni, hogy a mai napon mekkora forgalma volt a blogjának :)

ag100 · http://terelout.blog.hu/ 2010.06.27. 16:01:51

@Androidus: Akkor mivel magyarázzátok, hogy egyre több kistelepülés szakad ki a nagyobb szomszédvárosból? A legujtóbbi ilyen eset:
nol.hu/belfold/20100107-uj_falu_szuletik__mosonudvar

ag100 · http://terelout.blog.hu/ 2010.06.27. 16:05:20

@Álmos: Én nem is kértem, hogy kommentet hagyj az oldalon, de hát számszerint eddig te hagytad a legtöbbet (nem mellékesen a legsemmitmondóbbat). Szóval részemről a vita lezárva.

kvivor 2010.06.27. 16:16:01

Különben a poszt annyiban nem stimmel, hogy az emlitett falvak közigazgatásilag most is a négy városhoz tartoznak, amelyek igy határosak egymással. A külterület nagy része pedig nem valódi zöldövezet, hanem ipartelep, meddőhányó, repülőtér, ilyesmi.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.06.27. 16:22:46

@ag100: Ugyanazzal, mint az egyesülést. Több pénzt remélnek tőle.

pakesz (törölt) 2010.06.27. 18:40:31

erdekes a megkozelites az itt levoknek hogy mit hogyan kell osszevonni Budapesttel
amugy tudni kell hogy eppen hogy Pest megye akart levalani Budapestrol pont azon meggondolasok menten mint amit a romanoknal lattunk

TOBB PENZ

de nem kell felni, csalas az mindig van (ld 4es metro, hogy elszamoltak meg a Kalvin-teri orgona felujitasi ktg -t az EUnak meg a Sasadi uti csomopont at/ki -epiteset is) aztan az EU nem hulye, szepen visszadobta
ez lesz itt is, ha nagyon durvan latszodik, visszdobja, hogy a varosnak nem felel meg :)

pakesz (törölt) 2010.06.27. 18:42:04

@ag100: ez azert lehet mert enm birjak egymast, es aki kivalt ott az elso ember tuttira tobb penzt tud az uj helyzetben sajat maganak elsibolni
vagy az hogy van egy kis gazdag telepules(pl ott mellette egy gyar lasd: Budaors) aztan nem akarja a tobbit seggiteni (amugy itt is tuttira az elso ember az tobbet tud lopni ha kisebb a testulet)

pakesz (törölt) 2010.06.27. 18:50:02

@Androidus: a tanyakozponttal az a jo, hogy az egyik csirket tart a masik orra alatt a masik meg muanyagot eget minden este, a harmadik kis geci telepules meg megengedi a sajat nagybecsű pógárainak, hogy minden nap egethessek az avart
ez lenne a legszebb!!!

minek pl a rakospalotai egetomu??? hiszen az NAGYVAROSI!!! otthon is el lehet azt egetni a kazanyban, hat az a legjobb WOOWOWOW

WonderCsabo 2010.06.28. 01:28:50

Tampának van magyar neve is: Székelytompa.

Sajnos itt már alig élnek magyarok. A legtöbb településen törpekisebbség, talán egy faluban többség. Déván élnek legtöbben, ott ~5000-en az 60000 lakosból.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.06.28. 06:24:35

@WonderCsabo: Szerintem az egy másik település Székelyföldön hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A9kelytompa - de lehet h én tévedek

ehpkb5 2010.06.28. 10:34:58

@pakesz: budaörsön hol van gyár? :)

WonderCsabo 2010.06.28. 18:09:48

@~dá~: Nem, igazad van, ezt benéztem. A többi infóm korrekt. :)

Ez a Tampa magyarul simán Tompa.
eo.wikipedia.org/wiki/T%C3%A2mpa_%28B%C4%83cia%29

pakesz (törölt) 2010.06.28. 19:03:25

@ehpkb5: nem gyar hanem mas, tudod a logisztikai kozpont meg a kereskedelmi is fizet adot
de lehet hogy gyar is van ott: BITEP

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.06.28. 21:52:45

@WonderCsabo: kösz, akkor kiigazítom e-szerint
@Brendel Mátyás: megúszósan átvettem az idézett cikkből a térképet. egyébként én nagy hirtelen nem találtam a neten - kár h pl. a magyar nyelvű GMaps-ban nincs fordítás a határon túl

Kuruttya 2010.06.28. 23:49:15

@~dá~: maps-ben nincs, de earth-ben szépen odaírja zárójelben a magyar neveket is. Érdemes felrakni legalább a plugint. :)

v2peti 2013.11.18. 19:09:37

@Androidus: Lukácsháza-Vasszécseny is majdnem folyamatos egységet alkot. Lukácsháza-Gyöngyösfalu-Gencapáti-Szombathely egyben van. Táplánszentkereszt csak párszáz méter, majd onnan nem messze van Tanakajd, ami egyben van Vasszécsennyel.

Na de Balatonberény-Balatonmáriafürdő-Balatonkeresztúr-Balatonfenyves-Bélatelep-Fonyód is eléggé szép egységet alkot.
süti beállítások módosítása