Hat blog egyszerre csapott le ugyanarra témára: a járdákon parkoló autókra. Percre pontosan ugyanakkor lőtték ki posztjaikat, lássuk mit találtak a szemfüles budapesti bloggerek!

A második kerültre szakosodott Egypár megalkotta a zseniális F+P fogalmát, vagyis flexelj és parkolj eljárást: egyre inkább teret hódít az előre megfontolt szabálytalanul parkolás, amit a Demszky-karók kivágása előz meg.

A Fővárosi blog hét pontba szedve elemzi végig a budapesti autós-gyalogos problémáit: 1. Mi határozza meg a parkolási díjak mértékét? 2. Ki foglalkozzon a parkoltatás üzemeltetésével? 3. Mi a helyes hely-felosztás egy kisebb utcában? 4. Legyen-e kötelező parkolóhelyet is vásárolni bizonyos lakásméret felett az új építésű lakásoknál? 5. Hol legyenek P+R parkolók Budapesten? 6. Legyen-e behajtási díj, népiesch nevén dugódíj Budapest belső területein? 7. És a Végső Kérdés: Mi a közlekedési módok helyes aránya Budapesten?

A 6ker arra figyelmeztet, hogy épp a Terézvárosban sikerült működő modellt kialakítani, amely azoknak a boltoknak is megfelel, akik a parkolóhelyek számának csökkenésétől féltették a forgalmukat.

A 8ker egy különös helyzeten mereng: mi van akkor, ha a szabályszegő egy önkormányzat? "Pont találkoztam két közteressel, meg is kérdeztem tőlük, miért nem bírságolnak ebben az utcában. Persze, tudom a választ, itt parkolnak az önki dolgozói, direkt nekik lett kialakítva, miután eladták azt az - azóta is üresen álló - telket, ahol azelőtt parkolhattak."

A Retekblog a Klebelsberg Kultúrkúria környékét járta be, ahol a rendezvényre érkezők nem épp kulturáltan hagyják a kocsikat: "a műsornak vége, lehet hazamenni. A kocsik emléke azonban tovább él: széttrancsírozott "fű", széttört járdaszél, kifordult keramittéglák és törmelék".

A Városi metamorfózisok a nyugaton bevált "shared space" fogalmát említi, ahol közös teret használnak a járművek és a gyalogosok - így muszáj figyelniük egymásra a szereplőknek. Nálunk is kezd elterjedni, igaz nem az utca teljes szélességében: "Budapesten is alkalmazzák ezt az elvet, mégpedig olyan módon, hogy mivel axiómaként a szent úttestet autón kívül más nem érintheti, a járda lép elő shared space-szé. Ide festik fel a bicikliutakat és a parkolóhelyeket."

Jó kattintgatást, bosszankodást, merengést és kommentelést mind a hat blogban.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr172000833

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Akikre nem vonatkozik a KRESZ 2010.05.14. 08:43:57

 Tisztelt Főpolgármesteri Hivatal!   Nem tudom, hogy jó helyen kopogtatok-e a panaszommal, vagy inkább nevezném javaslatnak, bár a két dolog egymásból adódik, szóval nem tudom, hogy jó helyre írok-e, de az igazat megvallva nem tudom, hogy m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Picsasereghajtó 2010.05.13. 20:12:08

@www.BiSex.hu: Én csak végigkattintgattam őket, és végignéztem a képeket, ahol voltak. Mondjuk ugyanezt az eredményt egy félórás városi sétával is elérem, szomorú, hogy mennyire általánossá vált leszarni a szabályokat (és a gyalogosokat, bringásokat)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.13. 20:40:12

Az önki dolgozók szabálytalan parkolását nem büntetik a közteresek? Szépen rájuk hívni a yardot. Majd az büntet.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.05.14. 07:44:25

@KolompárRómeó: huhh azért egy-két szót fűzhettél volna hozzá, mert így majdnem lendületből kimoderáltam :)

Olgicsq 2010.05.14. 08:50:26

a 6. kerületi megoldás tetszetős :)
süti beállítások módosítása