Isten, Haza, Család

 

Tyű még csak január közepe és nálunk már egymást érik a kampánytémák. A hétvégén megjelent a Jobbik programja (pdf), amit azonmód szét is szedett a Mandiner közönsége. Ezúttal csak az urbanistás dolgokkal foglalkozunk - vigyázat kegyetlenül szenzációhajhász módon. Természetesen kiemelések lesznek, mint az már az MDF panelbontása kapcsán joggal felmerült, ugyanis az olyan alapvetéseket, amelyek minden párt programjában szerepelnek, nem érdemes cincálgatni. Lássuk tehát milyen a Jobbik programja.

A szokásos élhetőbbé tevő intézkedések (pl. több zöldfelület, környezettudatos építészet) mellett fontosnak tartják megőrizni "a hagyományos városképet, hogy elkerüljük a túlzsúfolt belváros kialakulását". Hogy ez pontosan mit jelent, az rejtély (milyen a hagyományos nem túl zsúfolt belváros? egyáltalán milyen a hagyományos belváros?). Amivel viszont elég sokat foglalkoznak, az a főváros közlekedése. Na ebben már van pár furcsa pont:
 

  • Szükségessé vált az egyéni és közösségi közlekedési lehetőségek minőségi megújítása, a közlekedési infrastruktúra fejlesztése, az optimális járathálózat és a megfelelő járatsűrűség kialakítása.

  • A nagyvárosokban a közlekedés céljára igénybe vehető közlekedési terek lényegében elfogytak. Terjeszkedni, új közeledési tereket kialakítani már csak a föld alatt lehet. Új közlekedési tereket (pl. alagutak, eltérő szintű csomópontok,közúti aluljáróhoz kapcsolódó parkolóházak) alakítunk ki a városok területei, terei alatt.

  • A fővárosban kiemelten támogatjuk a kötött pályás közlekedés fejlesztését. Gyors kapcsolatot hozunk létre a belváros, a külső kerületek és a városkörnyéki települések között, a városközpontok ismét működőképessé válnak, és jelentősen csökken a gépjárműforgalom, a levegőszennyezés, a balesetek száma.

  • A felszín alatti és feletti kötöttpályás közlekedés alkalmas a belváros teheráruigényének célba juttatására is. A városkörnyéki teheráru-terminálokkal való összeköttetés eredményeként a városok kényszerforgalma jelentősen csökken.

  • Az M0 budai szektor nyomvonalát a jelenlegi tervezetthez képest a Budai Tájvédelmi Körzetet elkerülve javasoljuk megvalósítani, 3 forgalmi sávos kialakítással, autópályákra vonatkozó tervezési jellemzőkkel.

  • A metróvonalakat tovább vezetjük a városhatár irányában a felszín közelében vagy a felszínen.

  • Magas színvonalú kötöttpályás kapcsolatot alakítunk ki a belváros és a repülőterek között.

  • A közösségi közlekedésben valós tartalmat adunk a Budapesti Közlekedési Szövetségnek. Általánossá tesszük az időalapú díjszabást és vonzóbbá a kombinált bérleteket. Az integrált közösségi közlekedést a menetrendek összehangolásával, a ráhordó szerep növelésével és a jelenleg kihasználatlan infrastrukturális kapacitások vállalatok közötti közös kiaknázásával támogatjuk.

  • A főváros és az agglomeráció közösségi közlekedését rendszerszemléletben kezeljük, bevonva és érdekeltté téve a Budapest körüli településeket is a fejlesztésben és működtetésben.

Lássuk a három legérdekesebbet:


1.) A föld alá terelt forgalomról tényleg baromi sok terv született egy időben, de mára már (egy-két rövidebb szakasztól eltekintve) meghaladott a dolog.

2.) A tehervillamosok viszont nagy szerelemeim (érvek és ellenérvek elolvashatók a linken), viszont a tehermetró nem túl nyerő. Kísérleteztek vele más nagyvárosokban is, hiszen éjszaka kihasználatlanok a pályák és senkit nem zavar a zaj, meg a pakolás, csak hát ugye hogy hozom föl az árut mondjuk a Moszkva téri állomásból, az más kérdés. Szóval ez kicsit elkapkodott dolog.

3.) A Budai Tájvédelmi Körzet elkerülése szintén jó ötlet.

Az ökológiailag fenntartható településfejlesztésnél írják, hogy "az ízléstelen, eklektikus új épületek korrupcióra és szabályozatlanságra utalnak az önkormányzati hatóságok munkájában". Hm. Értem mit akarnak írni, de azért ez így elég sánta.

Ugyanitt olvasható "az ökológiailag és gazdaságilag fenntartható városmodell egyik sarokköve a takarékos területfelhasználás. Amíg alulhasznosított (vagy teljesen használaton kívüli) barnamező található egy-egy település városszövetébe beékelődve, addig nem támogatunk újabb belterületbe vonást és zöldmezős beruházást."

Mindezek mellett szó esik még a programban a lakásépítés támogatásáról és egész hosszú szakasz foglalkozik a panellakótelepekkel (bár ezekben azért nagyon meglepő dolgok nincsenek).

Összességében elég meglepő, hogy mennyi ökológiai elem van benne, igaz többnyire csak nagy általánosság szintjén. Kíváncsian várom az újabb fejleményeket a többi párttól is, amint van valami városos cucc, az Urbanista belpol rovata azonnal jelentkezik!

Fotó: habeebee

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest politika jobbik

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr341681510

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politikusbűnöző a Jobbikban 2010.01.18. 13:22:59

A Jobbik rendet és közéleti tisztaságot ígér. Ebben más politikai erőkkel szemben könnyíti a helyzetét, hogy csak kevés helyen került hatalmi pozícióba. Márpedig a népi bölcsesség szerint a csúnya lányoknak mindig könnyebb szüzen maradni. Azonban most ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joszip 2010.01.18. 12:21:51

Szerintem a éjszakába az a jó hogy züllesz bazmeg.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.18. 12:24:31

Úgy tízenakárhány éve, vidáman ballagtunk hajnaltájt a Margit körúton, mikor is fura zajt hallottunk. Megfordulva láttuk, hogy egy bazi nagy mozdony jön felénk.
Azonnal eldobtuk az üvegeket, ami nálunk volt, pedig nem hallucináltunk.
Tehát a lehetőség adva van.Viszont olyan hangja volt, hogy abba az öreg, elvadult nyugdíjasok tutira belekötnének.

vagabund622 2010.01.18. 12:26:38

Nem rossz ötlet ez a föld alatti áruszállitás és amugy EUs követelmény a mozgás sérülteknek liftet épiteni erre támogatást lehet kérni és ezzel az árut is ki lehet hozni gond nélkül

Villy 2010.01.18. 12:30:20

Miből gondolják, hogy az agglomerációs települések egyáltalán bele akarnak szállni a közösségi közlekedés finanszírozásába? Az ottani önkormányzatoknak nagyon kényelmes, hogy nem kerül sokba/semmibe.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.18. 12:38:27

@espadazo: Az biztos, hogy nem ilyeneken menne a dolog, ha meg is valósítanák. Egyébként valóban gyakorlat volt anno, hogy arrafelé este mozdonyokat utaztassanak a Déli és a Nyugati között, de tudtommal már régóta nem csinálják....

ladislaus 2010.01.18. 12:40:20

@Villy: dehogynem kerul nekik sokba.

Amugy valoban az ejszakai metro, villamos nem rossz otlet!!!

DjZoNe · http://djz.hu/blog/ 2010.01.18. 12:41:26

Ha Prágában járhatnak éjszakai villamosok, nálunk vajon miért nem jutott senkinek eszébe (a nyári időszakon kívül is)?

ladislaus 2010.01.18. 12:42:25

Jah a Ferihegy - Belvaros otlet tamogatando!!!
Bar a vonat megy már a F1-re, de F2-re meg csak a busz... mondjuk peldakent szolgalhat Heathrow, Gatwick Londonban...

KolomparVinetu 2010.01.18. 12:43:12

Ehhez a cikkhez csak gratulálni tudok. Nem, nem magyarázom meg, te már rég túl vagy azon ponton, mikor még tudtad használni az eszed.

Teherszállító metrók és villamosok. Ilyen lenne a jobbikos Budapest

Ezt azért te se gondoltad komolyan, ugye?

Cigány hordák és kiirtott magyarok. Ilyen lenne az MSZP-s-SZDSZ-es Budapest.

Konzumidióták és panelprolik. Ilyen lenne a FIDESZ-es Budapest.

Ja és nem látom más párt programját, te igen?

KolomparVinetu 2010.01.18. 12:44:12

@Villy: Mert a többi párttal ellentétben beszélnek is (ezekkel) az emberekkel.

gramercy 2010.01.18. 12:45:05

lóf@sz

1. lózung, semmit nem mond

2. föld alá maximum a belvárosban, nem az egész városban mert az isten pénze nem elég rá
különszintűk igen

3. itt csak és kizárólag az S-bahnra utalhatnak. S-bahn 3000 milliárd forint. TESSÉK LEÍRNI AZ ÖSSZEGET ÉS HOGY HONNAN TECCCIK ELŐTEREMTENI. mert ez így SEMMIT nem mond. ja, hogy maximum PRIVÁT TŐKE bevonásával lehet egy emberöltőn belül megoldani, hoppá..

4. tehervillamos jó drágán (tengelyterhelés és egyebek) egy minimális területet tudna kiszolgálni, mondjuk a vágányok 30 méteres körzetét, ezen kívül pedig maximum a városon belüli nagyobb ipartelepek közötti forgalmat tudná bonyolítani. egy komplett vágánycsere után avagy jóval gyakrabban kéne cserélni a sokkal hamarabb elhasználódó vágányokat. nem éri meg vagy csak limitált esetekben

5. M0 a tájvédelmi körzeten kívül? mikor veszik észre a környezet-vérző nemzeti cocialisták, hogy az Alkotás úton kívül NINCS a budai részén gyűrű?? vezettek e már az 1-es főút-Budakeszi-Szépjuhászné-Hidegkút-Solymár útvonalon? RÉMÁLOM
ezt a problémát nem oldja meg ha esztergomot összekötjük bicskével!!!!
a tájvédelmi körzeten kívül MAXIMUM úgy lehet hogy egy jó részét alatta, azaz alagútban visszük

6. metróvonalak a városhatárokig? tőletek, akik felkötnétek demszkyt mert metrót épít oda ahova KELL? a belvárosba kell metró, nem 10%-os kapacitással szellemmetró a városszéléhez
majd 30 év múlva amikor kész van az m4, kész van az m5 és van s-bahn alagút, akkor tessék városszéli falunéző metrót hirdetgetni

7. kötöttpályás közlekedés egy 9 milliós forgalmú stagnáló reptérhez NAPI 20-25 ezer utas számára, ezt meg tudjátok ígérni mi? de amikor egy KÉTSZÁZ-HÁROMSZÁZ EZER fő számára épített kötöttpályáról van szó akkor hazaárulásról beszéltek

8.-9. gúd lák

papugaja 2010.01.18. 12:45:43

Elképzelem, ahogy hajnalban megáll a Körúton a pékáru-szállító villamos, kiteszi a vészvillogót, meg az A4-es fóliázott "ÁRUSZÁLLÍTÁS" papírt a szélvédő mögé, a 4-6-os meg próbálja kikerülni valahogy amíg az rakodik.

Viccen kívül:
Egy komplett logisztikai rendszert kellene ráilleszteni egy meglehetősen rugalmatlan hálózatra/infrastruktúrára. Nem erre épült, és az átalakítása valószínűleg nem éri meg. Van rá egy húszasom.

Archenemy 2010.01.18. 12:46:45

Csoda-e, hogy ilyen kiemelt szerepet kapnak a vagonok a Jobbik kampányában?

(éjjen a zindeksz cínlap!)

Picsasereghajtó 2010.01.18. 12:46:45

@szalas: Én gyakran járok éjszakai busszal. Péntek-szombaton ugyan zsúfolásig megtelik egy csuklós Ikarus, de ez metrón kb két metrókocsinyi utas (vagy még ennyi sem) ennyi emberért pedig fölösleges a metró költséges, energiazabáló infrastruktúráját működtetni. Gondolj bele, állomásonként min. 2 mozgólépcső, világítás, szellőzés...

A 6-os villamos meg hajnal 1-ig jár, utána pedig tízpercenként valamely éjszakai járat a Körút egyes szakaszain (906, 914, 950 stb)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.18. 12:48:18

Szerintem ezeket a mondatokat mar jo parszor eldurrogtattak mas partok mas fogalmazasban.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.01.18. 12:49:46

@KolomparVinetu: lélegzet-visszafojtva csodáltam, hogy egy Index-címlapon kinn levő politikai posztról milyen sokáig csak szakmai vita folyik. Komolyan élveztem!

Tudod, ez egy városblog, ez a várostervezésről meg ilyesmiről szól. A hétvégén történetesen ez a párt jelentette meg a programját, megnéztem, mit ír a városról. Két poszttal előtte az MDF-ről volt szó, mert ők írtak vmi idevágót.

Természetesen meg van a magánvéleményem a pártokról, de az nem ezen a blogon téma - igyekszem kizárni ebből a pártok egyéb ügyeit.

Mint írtam azt emelem ki, ami a legérdekesebb. Ez volt az MDF-nél is és ez történt most a Jobbiknál is.

Aradebil 2010.01.18. 12:51:39

hát gyerekek ebből így deportálás lesz:D

Kuruttya 2010.01.18. 12:53:24

@Villy: ha törvénybe iktatják nem lesz más választásuk ;) Ezzel teljesen egyetértenék. Az agglomerációs települések csak pengessenek Budapestnek!

Nem vagyok fideszes 2010.01.18. 12:59:21

@espadazo:

Akkor talán még ment arra egy iparvágány, látszik is a bekanyarodója abba a marha ronda nagy épületbe a Millenáris bejárata előtt, illetve annak az udvarára.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.18. 13:04:56

@Lófasz Hadnagy: Én úgy emlékszem, hogy a villamos sínen jött. De mondom, nem voltunk teljesen a reális érzékelés birtokában :-)

hááááát 2010.01.18. 13:05:30

És ezzek mindezt komolyan is gondolják.
hűűű mi lesz itt tavasz-ig!!!

gramercy 2010.01.18. 13:06:50

@espadazo: nem hallucináltatok

viszont különbség van heti 2 mozdony és napi több tucat megrakott szerelvény között

pillanatokon belül szétesne a vágányhálózat amit NEM erre terveztek

lehet a belvárosban kőolajos meg cementes kocsikat huzigálni, csak a jelenlegi 3-4 évtized helyett ötévente kell majd vágánybontás miatt feltúrni az összes közlekedési folyosót

és kifizetni

élősködők 2010.01.18. 13:13:30

Nyuaton már minimum30 éve az a divat, hogy a hajnali órákban szállitják el a szemett és rakják le az áruk nagy részét.
Ehhez semmiféle beruházás nem kell, csak a a munkarend átszervezése.
Párizsban, Münchenben felébresztett a hajnali 3 órás csörömpölés,egy héten egyszer, de vissza is aludtam. Viszont napközben jobban lehet közlekedni, nem kell egy kukás vagy rakodó autó után fél óráig állni egy helyben. A jó ötleteket miért nem veszi át SOHA Magyarország? A baromságra vagyunk vevők, hogy görbe répát tilos /volt/ árulni, vagy hóvirágot most is tilos!?! Ezer éve árulják az öreg nénik vagy cigány asszonyok, még sem tünt el a növénypopulációból!?!
Lehet, hogy én vagyok hülye, de őrület mi megy a világban. Az Európai Parlamentbe több milliós fizetésekért a "szakértők" osztják az észt, mikor egészséges paraszti logikával minden jobban müködne és nem éhezne annyi ember

Nem vagyok fideszes 2010.01.18. 13:13:40

@espadazo:

Igen, jól láttad, onnan kanyarodik be. Jó régen nem használatos már.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.18. 13:13:49

@gramercy: Tisztában vagyok vele:-) Csak azt nem értem, hogy ezt valaki hogy tudja komolyan gondolni!
Vagy csak folyton növekvő ingerküszöb miatt kell olyat kitalálni, amire odafigyel valaki?

Blackrock (törölt) 2010.01.18. 13:15:47

Tök jó program, azt ugyan nem tudom, hogy miből valósítanák ezt meg...
de esetleg még bele lehetett volna írni, hogy menetrendszerinti űrhajójáratokat indítanak a szíriuszi őshaza bolygójára, valamint nyugdíjasok számára kedvezményes időgéphasználatot biztosítanak, valamint ingyen sört adnak minden utasnak.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.18. 13:15:47

...de ha lehet rá valami kis pénzt szakítani, biztos megvalósul. Jól vagy rosszul, az mindegy.

v2peti 2010.01.18. 13:17:23

Tehermetró: Ha minden állomáson lenne felvonó, mint Bécsben, akkor lehetne ilyesmi. De mivel éjszaka karbantartás is van, ezért nincs túl sok idő. 23:15-kor indul az utolsó metró, a tehernek így 23:20-kor kéne mennie. De versenyt kéne futnia a karbantartókkal. De még az is kérdés, hogy ha még lift is lenne, akkor az az Blahánál valószínűleg a Rákóczi út közepén egy járdaszigeten érne fel. Ott meg nem lehet elosztóraktárat csinálni, ahonnan az üzletek vihetnék tovább az árut.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.01.18. 13:18:58

@gramercy: egyszeruen tudatlan vagy, ha azt hiszed, hogy a belvarosnak kell a metro.

a metro nagy tomegek (varosi meretekben) nagy tavolsagra valo utaztatasara valo, nehany km-es utazasnal nincs kimutathato idonyeresege. (ritkabb megallokozok miuatt tobbet gyalogolsz esetenkent, sok idot vesz igenybe a lepcsozes, tobbet kell varnod a kovetkezo jarmure)

egy normalis metrovonal nem 8km, hanem 25.

az s-bahn penzt nem tudom honnan szedted, de egy milanoi jellegu hev rendszer, ahol az osszes vonal ossze van kotve egy kozos alagutban a belvaros alatt, es van 5-7 kozos megallo, az nehany szazmilliardbol kihozhato. 3000-bol egy teljes rendszer felepitheto az alapoktol, de azt a nemetek sem ket ev alatt dobtak ossze

v2peti 2010.01.18. 13:20:08

"Nem erre épült, és az átalakítása valószínűleg nem éri meg. Van rá egy húszasom."

De igen, annó komoly teherforgalom volt. Sőt olyan is volt, hogy a személyforgalom már megszűnt, de teherforgalom még volt. (Külső Váci út)

OmegA404 (törölt) 2010.01.18. 13:21:59

Demszky monomolekuláris rétegeivel vonjuk be a metrot.

OmegA404 (törölt) 2010.01.18. 13:23:36

BME n tervezzek egy villamost, amit a Rába legyárt... nagyügy?
Nem hinném.

Nem vagyok fideszes 2010.01.18. 13:24:14

A tehermetró tényleg problémás, de talán a tehervillamos nem is hülye ötlet. Pl. a Moszkva tér környékén lévő bótokba lehetne árut szállítani. Vagy nem?

kispista 2010.01.18. 13:28:45

@Álmos: Budapest mennyivel is támogatja a BKV-t? Lényegében semmivel, az állami pénzt várja el. Pont amiatt vesztességes a bkv, mert a főváros nem teszi bele a maga pénzét. De akkor milyen alapon várja el, hogy az aglo fizessen a bkv-nak, miközben azt az összes magyar adófizető tartja el.
Az agglomerációból bejárók meg az iparűzési adón keresztül jelentős összegeket adóznak a fővárosban (Bp-en dolgoznak és vásárolnak, mindekettő jelentős IPA bevételt jelent)

@gramercy: a metró hosszú szakaszon éri meg, és nem pár km-en keresztül a belvárosban, ahol amúgy is számtalan villamosvonal van. A dugó a bevezető utakon van, nemcsak a belvárosban.
Metrót oda éri meg építeni, ahol megtérül. A 4-es metró nem térül meg sohasem. A külvárosi metró sem feltétlenül, ezért lehet jobb a máv elővárosi szakaszait fejleszteni, vagy olyan metrót építeni, ami a külső részeken villamosként működik (az részletkérdés hogy metrónak vagy villamosnak hívjuk. A kisföldalattit is metrónak nevezik, pedig csak egy földalatti villamosvonal. A csepeli hévet is át lehetne nevezni metróvá)

Zus 2010.01.18. 13:29:35

@gramercy: ja, de ha egyszer feltúrják és a változatosság kedvéért izmosabb tömbsíneket, vagy izmosabb talpassíneket tesznek le, akkor mehet a teherszállítás a városban. 1995-is ez a buzi békávé a bevételének JELENTŐS RÉSZÉT a belsőpályás teherszállításból szerezte ! M43-as Dácsiák meg tartályvagonok jártak a Margit körúton, meg a Délinél a kihúzón. Simán meg lehetne ezt csinálni ma is. A XXII-ben sokan szeretnék visszakapni az egy pályás (!) 43-as villamost, amit 1984-ben szüntettek meg. Az lement Budafok központjába, majdnem a városhatárig (a Rózsakertig) és azon is szállítottak árút, meg sörösüvegeket rekesz-számra a Budafok-Rendezőbe. Minden ilyet meg lehet csinálni, csak akarni kéne végre.

Amúgy meg, hogy akarják a belvárosból kitiltani az autókat, ha nincsenek villamosok, meg teherszállításra alkalmas sínek ?! Mégis, milyen alapon akarják kitiltani így a kocsikat, meg a teherautókat ?!

kispista 2010.01.18. 13:30:44

@ladislaus:
Ferihegyre elegendő lenne egy expressz buszjárat, ami csak a két reptéren és a metróvégállomáson állna meg. (ahelyett hogy legalább 10 helyen megáll) Szinte semmibe sem kerülne, de olyan gyors lehetne mint egy metró.

Mice007 · http://kutyazzunk.blogspot.com 2010.01.18. 13:31:16

Drezdában használják a villamos vágányait teherszállításra, hogy hány helyen ezen belül azt nem tudom, de konkrétan a VW "üveg" gyárba így viszik a nagyobb cuccokat, pl a csupasz karoszériát bedobozolva stb.
Hogy Budapesten milyen módon és hol lehet ezt így kihasználni viszont már nehezebben tudom elképzelni. Drezdában eleve sokkal komolyabb a villamos hálózat a város méretéhez és a lakosság számához képest, illetve az ilyen szállításokhoz külön vágány megy a gyárhoz, vagyis át van gondolva az egész rendszer. Persze itt van olyan kereszteződés ahol sok sávos utak és sok vágány megy minden irányba, ami szerintem a budapesti várostervezésnek és a BKV-nak elképzelhetetlen feladat lenne.

Zus 2010.01.18. 13:31:18

@v2peti: a tehermetró pedig működött régebben, a Corvinba meg a Skála Metróba így szállítottak árút. Ma is megvannak még azok a liftek.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.01.18. 13:31:55

Teherbusz! A csuklós busz eleje maradna az utastér, a hátulja pedig platós lenne. A platón meg lehetne homokot, téglát, murvát stb. szállítani.

Már csak azt az apróságot kellne megoldani, hogy az utasok arra akarjanak utazni, amerre a murva.

De ezt majd oldja meg a Jobbik. Nem fogok helyettük mindent kitalálni.
:)

kispista 2010.01.18. 13:33:52

@Zus: A tehervillamoson sem ólmot szállítanának, egy átlagos boltba szánt árúval megrakott villamos nem feltétlenül nehezebb mint egy utasokkal zsúfolt.
A teherautókat senki sem tilatná ki a belvárosból, sőt pont az áruszállítás járna jól, ha korlátoznák a személyautóforgalmat (pl dugódíjjal), mert kevesebbet állnának a dugóban és több parkolóhely lenne.

kispista 2010.01.18. 13:35:51

A tehervillamosokhoz normális bkv meg máv szükséges. De ma sokszor a metrószerelvényeket is közúton viszik ahelyett hogy a máv vágányokat használnák.

Mice007 · http://kutyazzunk.blogspot.com 2010.01.18. 13:37:14

@kispista: A busznál az egy gond ilyen esetben, hogy a közlekedésileg megoldott reptereken a repülők folyamatosan szállnak le, amikről darabonként többszáz utas lép be az országba és legtöbbjük a főváros felé akar majd utazni. A buszok kapacitása nem igazán elégséges ehhez, és mindkét irányban szerintem probléma lenne a le-fel szállás logisztikájával, illetve azzal is, hogy ezek a buszok a városban hova és milyen útvonalon érkeznek majd meg. Az egész kialakítása bonyolult lehet amúgy, még most sem teljesen tiszta a reptéri minibusz esete, pedig ez sokkal egyszerűbb dolog. Ha jártál már igazán nagy forgalmú reptereken megfigyelhetted, hogy elég egyértelműen vezet az út a reptér közvetlen közelébe (inkább alá) befutó HÉV szerű megoldása felé amit a népek igen nagy arányban igénybe is vesznek, hiszen sokkal olcsóbb és egyszerűbb a városból tovább jutni akár tömegközlekedéssel, akár taxival mint a reptértől.

Zus 2010.01.18. 13:37:41

@Mice007: 1964-ben kábé 400 km villamos sín volt Budapesten, ezek jórészének a helye, meg a felsővezetékhez az oszlopok és a falikampók megvannak, csak vissza kéne a síneket fektetni ! 1964-ben még a legeldugottabb helyet is villamos sínek kötötték össze Budapesten. Debrecenben 6 vagy 7 villamosvonal működött. Mennyibe telen ezeket visszafektetni, ahol lehet és megindítani rajtuk környezebarátabb, kihasználtabb villamosjáratokat. Inkább villamos, mint ez a sok szar füstokádó szemétláda.

Mice007 · http://kutyazzunk.blogspot.com 2010.01.18. 13:38:22

@hüjehalyó: Jó gondolat! És opcionálisan ledolgozhatod az utazás árát egy kis rakodással :D

miskolc 2010.01.18. 13:39:56

Kamion helyett villamos

k, 2008-01-08 22:26 | Szerző: hf
Cimkék:amszterdam autómentes belváros kamion villamos
Amszterdam nagy fába vágta a fejszéjét - a holland fővárosban egy új városlogisztikai rendszert fejlesztenek ki, melynek egyik központi eleme a Cargotram, azaz a tehervillamos. A városban a múlt év márciusában kísérletképpen két némiképp átalakított villamoskocsival szállították az árut, az új rendszer azonban ennél többet kíván; a város ezért ötven tehervillamos-szerelvényt vásárol. A szerelvények külvárosi logisztikai központokból indulnak majd (ezek az autópályák bevezető szakaszai mellett találhatóak)- és terítik szét az árut mindenfelé a városban, a lerakodás ún. "hub"-oknál történik majd. A tehervillamosokat kicsi, elektromos hajtású gumikerekű járművek ("E-car") egészítik majd ki, ezekkel szállítják az árut a rendeltetési helyre.

Zus 2010.01.18. 13:40:41

@kispista: okay, igazad van, de ha az autókat kitiltod, akkor azok, akik nem májerkedésből ülnek kocsiba, hogy jutnak el céljukhoz ? Hát pont ehhez kéne soksoksoksoksoksoksok villamosvágány és fonódott villamos vonal. Emellett mehetne a közúti szállítás, de a gépjárműterhelés mégis kisebb maradna. A VEKE Vitézi Dávid, vagy hogy hívják, emiatt miért nem kampányol ? Miért egy Jobbiknak kell ezt előhozni ?

Zus 2010.01.18. 13:43:43

Üzenem a VEKÉ-nek, meg ennek gennyes féreg békávé menedzsmentnek, hogy ARCCAL A VILLAMOS SÍNEK (meg a vonatsínek) FELÉ !!!!!!!

Mice007 · http://kutyazzunk.blogspot.com 2010.01.18. 13:43:43

@Zus: Abszolút így van, nagyon sok járat és összeköttetés szünt meg, sokat olvasgattam hamster féle elveszett sinek oldalt, tanulságos.

sanyix 2010.01.18. 13:49:27

@espadazo: nagyon lehetséges, bár nem mostanában. Ugyanis a budapesti körvasút része volt a margit híd is, az újpesti összekötő híd előtt bizony a 4-6-os villamos pályáján mentek át a nagy vonatok pestre ;)

Zus 2010.01.18. 13:49:48

@Mice007: igen, én is olvastam, továbbá efgy csomót végig is jártam GPS-el.

Figyi, az egyik legszembetűnőbb baromság, amit ez a gyökér cég a gyíkarcú városvezetéssel közösen összegányol, az a Kádár utcai hurok. Ott volt a 12-14-es (és a régi 3,33,55-ös) villamosok végállomása. Ha leszálltál a Nyugatinál a felszínen bármiről, oda besétáltál és felszálltál a villamosokra. Kellett vagy 100 métert menni. Most pedig mi van ? Leszállsz a Nyugatinál a felszínen, 1 kib@szott, gennyes megálló erejéig le kell menned a metróba, aztán meg feljönni, hogy felszállhass a 14-esre !!! Mi a nyavajáért van erre szükség ?! Rohadjon meg tíz generációra, aki ezt kitalálta.

burian 2010.01.18. 13:53:32

Ezek elég jó ötletek.
A kötöttpályás közlekedés favorizálása, a Budai Tájvédelmi körzet elkerülése az M0-val, a zöldterületek növelése, a teherforgalom megszervezése és lehetőség szerint föld alá vitele mind olyan gondolatok, aminek van értelme, iránya, célja, jövője.
A legtöbb elképzelést máshol már sikerrel bevezették, a szemléletmód pedig európaibb, mint eddig bármi, amit tapasztalhattunk a rendszerváltás óta.

Veér Farkas 2010.01.18. 13:55:19

Azért ezt az időalapú díjszabás már kurvára időszerű lenne a BKV-nál (meg a többi vidéki közlekedési vállalatnál is).

Röhej, hogy ez a jelenlegi vezetésnél fel sem merül, nyugaton már évtizedes gyakorlat (meg mondjuk a cseheknél, szlovákoknál is jó pár éves).

budai zöld 2010.01.18. 13:55:35

Tényleg fontos, hogy az M0 (majd egyszer) ne nyírja ki a Budai Tájvédelmi körzetet. De erre nem feltétlenül a teljes elkerülés a megoldás.
- mert akkor továbbra is a Budakeszi-Kapy út-Kiscelli kastély-Árpád-híd (meg a Szépjuhászné)marad a de facto M0
Szerintem inkább alagút. Drága, de legalább nem szigeteli el teljesen a Budai-hegységet a Pilistöl.

A városban alagút viszont nettó baromság: a lehetö legdrágább beruházással vonzanánk még több forgalmat a városba. Persze tapasztalatból tudjuk, választási programként nem hangik jól, hogy 'drága, fölösleges beruházások helyett inkább a felszíni kötött pályás közlekedést fejlesztenénk'.

sanyix 2010.01.18. 13:57:04

"A felszín alatti és feletti kötöttpályás közlekedés alkalmas a belváros teheráruigényének célba juttatására is."

Ez jó ötlet, mintha régen így is ment volna :)
aki szerint ez gáz mert nem lehet megkerülni, annak egyet mondok: éjszaka
Metrónál persze teherlifteket kéne építeni, de hév villamos használható. Tengelyterhelésről meg ne beszéljünk, mert régen tehervonatok kószáltak a villamossíneken, másrészt nem biztos hogy több méteres acélrudakkal megrakott vonatok fognak közlekedni, hanem mondjuk boltok áruival.

"A metróvonalakat tovább vezetjük a városhatár irányában a felszín közelében vagy a felszínen."
Ez is teljesen korrekt, alapból így kellett volna csinálni, sőt sokkal egyszerűbb... összekötni a hév pályával.

Tényleg azt kéne hogy fejleszteni a kötött pályás közlekedést a közutak kárára... hiszen az autókázásnak nincs jövője, sokba kerül nem hatékony, és akárhogy építgetnek úgy is csak egyre rosszabb lesz.

Veér Farkas 2010.01.18. 13:57:42

@Zus:
A VEKE fideszes tahók gyülekezete.
Budapest éjszakai közlekedését már sikerült elbaszniuk, és ezt ráadásul sikerként propagálják.

kispista 2010.01.18. 13:59:15

@Zus: Az autókat nayg területről sehol sem tiltják ki, de a dugódíj csökkentheti a számukat (az V. ker. egy részéből jelenleg is ki vannak tiltva.)

@Mice007: Az utasok nem egyszerre rohannak a buszokhoz, hanem 20-30 perc alatt eloszolva. Most is tudnak utazni a busszal, a gyorsjárat új buszokkal vonzóbb lenne, de töredékébe kerülne mint egy metró. 20 db új busz 1 Mrd Ft, egy metróhosszabbítás 100 Mrd (ami persze másnak is jó lenne)

Az összes busz kicserélése és néhány új buszsáv sokkal több embert csábítana át az autókból, mint az 5x-ébe kerülő metró.

kispista 2010.01.18. 14:01:44

@Veér Farkas: Valóban rossz, hoyg kevesebb átszállással és gyorsabban lehet éjszaka közlekedni.

Jelenleg pl. a kukásautók összegyűjtik a szemetet, majd jó részük a Rákospalotai égetőhöz megy. Egyszerűbb lenne a távolabbi kerületekben egy ipari részen átrakodni villamosra vagy vonatra, és azzal vinni az égetőbe. De ezen kívül tucatnyi más lehetőség is van.

elég.volt 2010.01.18. 14:02:11

Én messze nem vagyok jobbikos, de százszor inkább tehervagonokkal szállítanám a sok budapesti parasztot (tisztelet a becsületes, tisztességes és kevés kivételnek), mint combinoval.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.01.18. 14:03:13

éjszakai villamosok voltak a 90es évekig, a busz gyorsabbnak és rugalmasabbnak bizonyult. például régen járt éjszaka a 14es villamos, busz meg csak a Központig (182é). viszont a villamos a ritkábban lakott részeken (pl szilágyi út) ment nyilvánvaló technikai korlátok miatt, ellenben az azóta közlekedő busszal ami a Leiningen utcán keresztül a sűrűn lakott részeken megy végig.

Zus 2010.01.18. 14:04:40

@Veér Farkas: ja, azt nem tudtam. Köszi a felvilágítást. Akkor már értem: ha van belőle politikai haszna, akkor a kiscsákó ugrabugrál.

@kispista: de olvastam valahol, hogy az a távolabbi terv, hogy a nagykörút, vagy a belső körvasúton belülről teljesen kitiltják/kurvára korlátozzák az autóval történő átjárást/belépést. Akkor pedig soksoksoksok villamossal lehet csak kiváltani a megjelenő közlekedési káoszt. Egy kis kopasz mezei villamos is duplanannyi embert el tud vinni, mint egy szar csulkósbusz (pláne, a 435-ösök, vagy a 7700-es Volvók).

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.01.18. 14:05:44

@Veér Farkas: nagyon elvakult lehetsz ha visszasírod a régi rendszert, amikor volt 8-10 vonal a buszok meg 2-3 dolgozóval kóricáltak tucatszámra az éjszakában (szolg. járat).

Zus 2010.01.18. 14:06:23

Ez a köcsög blogmotor fideszes vagy békávés ? Elnyelte az írásom.

tronguy 2010.01.18. 14:10:32

Nem értem, hogy miért az időalapú díjszabást emlegetik mindenhol mint megoldást.
Hiszen a lényeg szerintem az utazás hossza. Persze ha úgy értik, hogy meghatározzák 2 megálló közötti utazási időt és azt tekintenék az utazás hosszának az már más. Ezt viszont jó lenne részletesebben kifejteni.
Amúgy egész ehető tervezet, még ha a nagyja csak tölteléknek is került be.

Laciii 2010.01.18. 14:15:43

Ebbe szerintem a ROLA is beletartozik, emelni kell az autópályadíjat ahogy a környező országok teszik, és akkor a kamionoknak nem éri meg BP útjain keresztül kerülni Szlovákiát, legfeljebb vasúton.

@Zus: a VEKE kampányol, a 4-es metró helyett is villamost akartak arról olvashatsz is.
Az hogy nem hallani a médiában az nem a VEKE hibája, a Jobbikra többen figyelnek.

Hans Lopkowitz 2010.01.18. 14:16:37

A jelenlegi szdsz-es bagázs (van még ilyen párt?) csak elbaltázni tudott mindent. Szerintem nem él olyan ember, aki ennél ne csinálta volna jobban. Megérdemli Budapest azt, hogy ilyen retek város lett – erre szavazott.

Veér Farkas 2010.01.18. 14:18:30

@kispista:
Gyorsabban? Az éjszakai buszok kb. kétszer annyi idő alatt járják végig ugyanazt a távot, mint a nagy VEKE-reform előtt, mivel egy csomó helyen várakoznak 5-10 percet.
Egy csomó helyre meg simán nem tudsz eljutni. Próbálj meg mondjuk a Móriczról a Vérmezőig eljutni éjszaka. Korábban erre jó volt a 49É.
És mondjuk a 923-as mi a lófaszért is kanyarodik be a Nyugatinál a parkolóba?
Átgondolatlan faszságokkal van tele és totál szervezetlen az éjszakai közlekedés, mióta a VEKE belenyúlt (és a járatritkításokról még nem is szóltam).

figyelem (törölt) 2010.01.18. 14:23:55

Nem kell túlbonyolitani:kitiltani a BKV-t a belvárosből, csak szennyezik a levegőt és lassitják a forgalmat..a várost átépiteni-mint a századfordulon-és csökkenteni az autósok terheit..akinek nem tetszik, az menjen vidékre

Veér Farkas 2010.01.18. 14:24:01

@mybudapest:
Ez mondjuk nem igaz. Röviden ennyi. Régen is el lehetett jutni szinte mindenhová, egy csomó helyen éjszakai villamos járt, nem busz.
Viszont nem járt kilométereken át egymást átfedve 5-6 járat, mint most (907, 908, 990, 956, 973, 931, vagy 906 és 923).

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.01.18. 14:28:04

@Veér Farkas: jaja, tiszta gáz hogy egy 2 milliós világváros központjában jó eséllyel 5 percenként jön egy busz a négy 20 percenként járó vonalból, le a párhuzamokkal. hagyjuk is, tökéletes rendszer nincs, csak "tökéletesebb" emberek.

Float 2010.01.18. 14:30:27

Nekem az "tetszik" a legjobban, hogy előjönnek ezek a jóemberek az ötleteikkel, és egyből elkezd pár ellenirányultságú károgni, hogy miért hülyeség/szar/megvalósíthatatlan az egész. (A fika-kampány is szar volt, a pozitív kampány is szar lesz ezek szerint)

Amióta Demszky atyánk az úr, kérdem én történt érdemi és pozitív ebben a városban? Nem aszondom, hogy mekkora bölcs városatyák lennének, de legalább ötletelnek, a mostani bagázs meg már csak a lenyúlásra ötletel...

agyament 2010.01.18. 14:31:06

@Krajcs: de hogy vitték ki a mozdonyt a körútra? (nem hülye vagyok, csak fiatal :))

Laciii 2010.01.18. 14:42:25

@Veér Farkas: ember a VEKÉnek nincs döntési joga, amit te VEKE-reformnak hívsz az az amit sikerült megmenteni a BKV-reformtól, persze hogy lehetett volna jobban is, a VEKE is jobbat akart, de csak ezt sikerült kialkudni.

Nem vagyok VEKE tag, de a rossz döntések miatt ne azokat szidjuk akiknek semmi hatásköre nem volt.

Veér Farkas 2010.01.18. 14:44:11

@mybudapest:
Az a baj, hogy ezek a buszok egyszerre járnak (szó szerint egymás sarkában), utána meg 15 percig semmi.

eszkep 2010.01.18. 14:44:51

"fontosnak tartják megőrizni "a hagyományos városképet, hogy elkerüljük a túlzsúfolt belváros kialakulását".
Vélhetőleg azt jelenti, hogy ha már beépítés, akkor a városképbe illő. max 5 emeletes épület. (Magyarán az épületek magasságkorlátozását meghagynák, és remélhetőleg nem engednék az üveg-förmedvéyneket sem a belvárosban).

Veér Farkas 2010.01.18. 14:46:45

@Laciii:
Ez 1 az 1-ben a VEKE terve volt, a BKV csak elfogadta, mert a VEKE nagy pofával verte már akkor is a mellét.
Gondolkozni meg se ők nem gondolkoztak, se a BKV illetékesei. Valószínűleg egyik sem lakik az érintett útvonalakon. Ahol laknak, oda biztos megcsinálták jóra.

urge 2010.01.18. 14:52:13

Szánalmas korlátolt gondolkodás mód ez megint, amit a szar ballib média rág a szánkba. Ócska és üres dumákkal (mint, hogy a jobbik szar mer bár lehet még nem tolvajok de úgyis azok lesznek).
Két kérdést teszek csak fel baromarcúak:
1) ÉJJEL JÁR METRÓ? ->
2) ÉJJEL KIHASZNÁLATLANOK A SÍNEK?

Rágcsálgassátok csak

brlv24 2010.01.18. 14:54:36

@Veér Farkas: Ne haragudj, de a legtobb szakember szerintjol sikerult az ejszakai kozlekedes atszervezese. Nyilvanvalo egy ilyen atalakitasnak vannak vesztesei es nyertesei.
Te valoszinuleg az elobbi csoportba tartozol, ettol azonban a teny nem valtozik. Magasabb szolgaltatasi szinvonalon, hatekonyabban, kevesebb eroforrassal tudjak uzemeltetni.

Laciii 2010.01.18. 15:00:13

@Veér Farkas: Igen a VEKE terve volt, azt tudod-e viszont mi volt a BKV terve?
De nagyon eltértünk a tárgytól.

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2010.01.18. 15:01:22

A németeknél már léteznek a tervek a teher-szuperexpresszre, ez most a válság miatt egy kicsit kitolódik, de meg fogják építeni. Tiaco névre hallgat, a Velaro alapokra épül, és a repülőgépes egység-konténereket lehet rá igen gyorsan (természetesen önrakodó) felpakolni. Jellemzően az elsődleges nagy repülőtereket (pl. Frankfurt) és a naygvárosok belvárosi pályaudvarait kívánják vele összekötni - sebessége 300 km/h körül lesz.
Ezeknek a konténereknek a városi szétosztására keresnek még megoldást az S-Bahn és U-Bahn hálózat igénybevételével.

brlv24 2010.01.18. 15:05:59

@urge:
Egyebkent szeretnem felhivni a figyelmet, hogy a tehervillamos nem jobbikos otlet. Nem is tudom, hogy juthatot az eszukbe:)

A BME Közlekedésmérnöki Karán mar legalabb egy eve folyik ezirányú kutatás. Budapest City-logisztikai koncepciojanak kidolgozasat takarja, amelynek resze az ejszakai aruszallitas, tobbek kozott az kotott palya kihasznalasa is.
Tobbeknek mondom, hogy ezt nem ugy kell elkepzelni, hogy majd porekocsin behozzak a Blahara es lepakoljak a raklapokat a jarda szelere:)
Hosszu tavu projekt, de elorelathatolag 2-3 even belul "pilot projek" is megvalosul belole.

nyekk 2010.01.18. 15:08:04

@agyament: a villamoshálózat HÉV hálózat sok helyen csatlakozott (csatlakozik) a nagyvasúti hálózathoz. Ugyanis megegyezik a vágányaik nyomtávja. Lásd pl. a nyáron, hogy az esztergomi vonat bejárt a Margit hídhoz a HÉV síneken.
A villamosvágányokon meg nyílván elsősorban a boltok ellátása oldható meg. Konténeres egységrakományokkal (kialakítandó lerakóhelyekre) percek alatt lerakható a villamosról az áru. De akár a szemét is elszállítható cserekonténerrel. (A kukásautó, meg az áruszállító autó most sokszor csak úgy tud megállni, hogy a rakodás alatt feltartja a forgalmat)

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.18. 15:11:53

Föld alatti alagút ásásra van ötletem. Olcsó :)
Összes köztörvényest (de akár fehéringest is) bezavarni a föld alá aztán ássanak! Dupla haszon :)

Pilgram (törölt) 2010.01.18. 15:13:30

pont most gondolkodtam el azon, hogy némi gógyit felhasználva lehet még újat mutatni a nagyvárosokoban. erre példa Bécs, ahol vannak olyan kerületek, természetesen a belvárosi részen, (főleg 4-5-6-7ik kerületben), ahol minden egyes játszótér alatt magántulajdonban lévő mélygarázsok vannak, nem olyan vészes havi bérlési lehetőséggel (70-80 EUR/hó autónak és 30-40 EUR motorknak). az ötlet szerintem zseniális. nem tudom hogy hány játszótér lehet BP belvárosában, még saccolni sem tudok (Dá, mennyi van, te biztos tudod!), de ha csak 2-300, akkor ha abból a fele alá tesznek csak egy 100 férőhelyes mélygarázst, akkor az már 15ezer parkoló autóval kevesebb, nem kevés azt gondolom..a cég megépíti a mélygarázst, vállalja, hogy cserébe a felszínen kialakít egy játszóteret/kutyafuttatót/parkot/közösségi teret, és üzemeltetheti a garázst. mindenkinek hasznos.

Pilgram (törölt) 2010.01.18. 15:14:27

@brlv24: A BME-n is vannak jobbikosok :)

Pilgram (törölt) 2010.01.18. 15:19:22

@urge: te mit agresszívoskodsz itt? menjél, sétáltass csigát, vagy szedjél hangyát, ez egy politikamentes blog, van elég más oldal, ahol fröcsöghetsz, itt senki sem teszi, csak érvel és ellenérvel, politikamentesen.

Veér Farkas 2010.01.18. 15:21:17

@brlv24:
Az a legtöbb szakember az, aki a főváros közlekedését egyébként is szervezi?
Mert akkor a szakértelmükről talán elég is ennyi.

Kis gondolkodással sokkal jobban meg lehetne szervezni, és még közlekedésmérnöki diploma sem kell hozzá, csak egy számítógép, amivel lehet hálótervet készíteni (csak hogy ne papíron kelljen).

"Magasabb szolgaltatasi szinvonalon, hatekonyabban, kevesebb eroforrassal tudjak uzemeltetni."
Ezen meg röhögnöm kell. Mikor utaztál te utoljára bármilyen éjszakai járaton?

tony zionist 2010.01.18. 15:27:15

csak valami nagyon korlátolt mszp-s vagy feideszes barom hiheti azt, hogy a jobbikosok tehervonatokat akarnak közlekedtetni a nagykörúton...

persze, hogy hülyeség, hisz hollandiában és németországban már megszokott. akkor biztosan hülyeség

images.google.hu/images?client=opera&rls=en&q=cargo%20tram&sourceid=opera&oe=utf-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=hu&tab=wi

verebek...

brlv24 2010.01.18. 15:27:23

@Pilgram: De nem a kutatok kozott. Szemelyesen ismerem oket. Ezert lepett meg ez a dolog.

Ebbol sem kellene politikat csinalni, mint oly sok minden masbol.

rádió 2010.01.18. 15:30:00

Régen ugyhivták MUKI

ergerberger 2010.01.18. 15:31:45

"csak hát ugye hogy hozom föl az árut mondjuk a Moszkva téri állomásból, az más kérdés."

Teherlifttel mondjuk.
Lift úgyis kell a mozgássérülteknek minden metróállomáshoz.

nyekk 2010.01.18. 15:32:10

A metróhálózaton történő éjszakai áruszállítás, esetleg átalakítással (rakodó kitérő, teherliftek)még nappal nem csúcsidőben is nem csakhogy megvalósítható, de még akár automatizálható is.

Pilgram (törölt) 2010.01.18. 15:33:40

@brlv24: hát jó azt értem hogy nem a kutatók között, de talán a kutatókon kívül biztos hogy egy-két diák is hozzáfér, nem? és abszolúte egyetértek, nem kellene ebből politikát csinálni. egy jól működő közlekedés annyit tud dobni egy város élhetőségén...

nyekk 2010.01.18. 15:33:56

@rádió: A MUKI tehervillamosokból miért kettő járt mindíg? Egymagában olyat sosem lehetett látni.

gramercy 2010.01.18. 15:40:59

@Pályaelhagyó autóversenyző: ha én tudatlan vagyok akkor te meg tudathasadásos

a 4-es metró általad rövidnek gondolt szakaszát napi HÁROMSZÁZ EZER ember fogja használni
igen, a BELVÁROSI szakaszát
utána lehet folytatni újaplotáig, de a tény akkor is az lesz hogy a bosnyáktól kifelé jó ha negyedig lesznek tele a szerelvények
evvan

az meg hogy honnan szedtem az s-bahn árát, nézz utána wazze.., például a NIF honlapjáról le lehet tölteni
de ha azt gondolod hogy az s-bahn pár száz milliárd akkor sík hülye vagy, mert a pár száz milliárd még a hajtányokra sem elég nemhogy a bevezető 11 vonal szorozva 60-120 kilométerrel

brlv24 2010.01.18. 15:41:15

@nyekk: Teljesen egyetertek. Automatizalhato, csupan szervezesi es technologiai kerdes.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.01.18. 15:44:43

Olvastam a (náci)program kiemelt részét. Ajvé most mi lesz??? Indul a metró ...-ba???

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.18. 15:45:00

@nyekk: hu.wikipedia.org/wiki/Muki

A háború után [Mukikkal] szállították Budapest jelentős részén az élelmiszert. A Mukik látták el áruval az üzleteket, rendszeresen jártak a Déli pályaudvar és a Ganz Villamossági Művek (ma részben Gazdasági Minisztérium, részben Millenáris Park) között, hatalmas transzformátorokat vonszolva keresztül a Moszkva téren.

Az 1950-es évek-től a metróépítések idején a Mukik szállították ki a belvárosból a kitermelt földet.

A teherforgalom az akkori BSzKRt, majd a Fővárosi Villamosvasút, végül a Budapesti Közlekedési Vállalat vonalain 1996-ig rendszeres volt.

A Mukik egy részét síncsiszolóvá vagy hóseprővé építették át; néhányat pedig eladtak vidéki villamosüzemeknek.

Manapság már csak mozgásképtelen villamoskocsikat, alkatrészeket szállítanak (leggyakrabban forgóvázakat és nyitott teherkocsira pakolt áramszedőket). Szállításkor két mozdonyt használnak; ez egyik a terhet mozgatja, a másik pedig annak túloldalán biztosít.

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 15:48:42

A teherszállító villamosokkal és metrókkal semmi gond... Gondoljuk végig, hol is mennek ezek a villamosok?
v4-6 körút, üzlet-üzlet hátán, és westend
v1 nagykörút, itt is van néhány üzlet, s átszeli a várost
v14 újpestről a lehel csarnokig...

m2 két vasúti pályaudvart is érint, moszkva tér (mammut), deák, aréna pláza

m3 végig pesten: újpest, nyugati (westend), kőbánya-kispest...

Nem betontömböket meg ólmot kell szállítani, hanem élelem, ruházat, stb... nem nehéz, nem koszos, nem nagy...

A város alatti alagút pedig kitűnő ötlet lenne, kár, hogy egy ilyen ország, ami 4évente 180fokos fordulatot vesz nem lehet megcsinálni, mert ez egy hosszú 10-15 éves építkezés lenne...

A metrók, villamosok hosszabbítása sem hülyeség, kevésbé környezetszennyező, gyorsabban halad...

Azért, mert ezeket az mszp/fidesz még nem nyögte be, lehetnek jó ötletek...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.01.18. 15:49:23

Ez most egy blog, vagy belpol sajtótermék?
Mert ha az utóbbi, akkor én is úgy űállok majd a témákhoz. MDF? Jobbik? Selejtemberek gyűjtőhelye.

brlv24 2010.01.18. 15:50:23

@tony zionist:
Es, ahol mar ezen tulleptek.
Igy is el lehet latni a belvarost:
www.cargocap.de

www.youtube.com/watch?v=0kCADmDxPKM

Persze nem ez a cel:)

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 15:54:23

@gramercy:
Talán vonzóbbá kellene tenni a 4-es metrót... összekötni valami másik vonallal, hogy hosszabb legyen...
És ez a sok megálló... .) 13km-en 16 megálló! Ez nem semmi, minden sarkon megáll, mint a 4-6villamos? nem csoda, hogy ilyen drága... :))
Kelenföldtől ki kellett volna húzni még tovább, és a bosnyák téren sem kellett volna megállni... a sok átszállás nem túl vonzó...

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 15:55:40

@városjáró:
Te mi lennél? szdsz? fidesz? mszp? :)

rbalage 2010.01.18. 15:59:51

Nem értem miért vitatkozunk programról, amikor ez jól láthatóan nem egy program.

Ilyet én is tudok írni:

-Csinálunk nagyon gyorsan nagyon sok alagutat és mélygarázst és jólesz.
-Minden egészségesebb lesz és zöldebb
-A menetrendet megcsináljuk másmilyenre mert ez nemjó (az hogy miért jobb vagy roszabb mint bármi az ugye mindegy)
-A villamos meg metró legyen kihasználva rendesen (de hogy a pálya és a logisztikai rendszer átépítése hány év alatt térülne meg?)
-Csak szép épületeket lehet majd építeni.

Általánosságban így van minden mondat leírva:
"Vonzóbbá tesszük, jobbá, ésszerűbbé"

Csak én nem látok emögött konkrét elképzelést?

Ez abszolút nem a jobbik ellen való kirohanás, de külföldön a fejlesztési programok elérhetőek komplett kidolgozott üzleti terv formájában. Hajrá magyarisztán:)

Kedves Szomszéd 2010.01.18. 16:02:19

Aki járt már svájcban, az láthatott dögivel tehervillamosokat... akik mellesleg utast is szállítanak és az egyik kocsi meg építőanyagokat, vagy akármit... láttam már olyat is, amelyik hűtőkocsi volt és valami áruháznak szállított fagyasztott termékeket.

Szóval egyáltalán nem hülyeség ez a gondolat! Svájcban ráadásul nincs metró, de ha lenne, biztos vagyok benne, hogy lenne teherszállító metró is...

gramercy 2010.01.18. 16:03:23

@Kheopsz: a 4-es metróval a legnagyobb baj jelenleg hogy a Keleti-Bosnyák között mélyvezetésben akarják 160 milliárdért, holott simán lehetne cut&cover a Bosnyákig, a Bosnyák és a külső körvasút között szint, a Bosnyák után pedig a Szentmihályi útig elevated

ez ki is jönne a 160-ból kb., ehhez képest jelenleg úgy áll hogy fúrni fogják - agyarém

--

a megállókiosztással SEMMI gond nincsen, aki mást állít, az sorolja fel hogy a 2-es és a 3-mas metróból melyik állomást hagyná ki, egyébként képmutató

--

a hosszabbítás Újpalota-Virágpiac között kb OK, de a Virágpiacig is fúrni akarnak holott lehetne cut&cover is

a következő meghosszabbítás pedig a Fehérvári úti villamos legyakása a föld alá cut&coverrel, majd egy kb. 2 kilométeres fúrt alagút Budafok és a Campona között, hogy a vasútnál legyen vége

(a Kamaraerdei villamos pedig Törökbálinttól járhatna keresztben Észak-Csepelt érintve a Határ útig/tovább, ehhez persze kell az Albertfalvi híd)

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 16:04:07

@rbalage:
Ez egy politikai program, minden párt ilyet ír :) ekkor nem az a lényeg, hogy pontos költségvetéssel alátámasztott tervet kell kiadni, hanem csak nagy általánosságokat, amik szépnek tűnnek az emberek szemében... :))

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.01.18. 16:10:18

Nem azért, de választások előtt úgy illik, hogy az egyik párt programját hasonlítjuk a másikéhoz.

Melyik pártnak van még ilyen kidolgozott programja? Ja hogy a többieké egy-egy mondat:
- lopunk tovább amit tudunk
vagy
- neazemberekkelfizettessékmeg

Fikázni könnyű ám, de azt is fikázzátok, aki még semmit nem tett le az asztalra...

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 16:12:22

@gramercy:
Nos, kb 800-900méterenként van egy állomás... nem lett volna olcsóbb egy elkerített villamosvonal?? :)
2-es metrón nem találtam, de a 3-ason pl DózsaGyörgy út és Forgách utca... mindkettő 10 perc gyalog az árpádtól... és semmi nincs ott..

Nyilván a fúrással valahová több pénzt lehet eltüntetni...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 16:13:06

A plázák, meg nagyobb üzletek metrós áruellátása szerintem nem hogy jó ötlet, de kötelezővé tenném.
Most nem mindegy, hogy a -1 szinten lévő garázsból, vagy a -3 szinten levő metrómegállóból kéne felhozni az árut?
Amúgy is csak úgy engednék ilyet építeni, ha villamos, metró, hév vagy vonat hálózatra csatlakoznak.

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 16:13:06

@anti_troll:
Erről van szó, a Jobbik programja legalább létezik...

gramercy 2010.01.18. 16:15:41

@anti_troll: politikusnak a retorikája A tette

(és ebbe nem csak a hülye lózungokkal teli közelekedési programjuk tartozik bele, hanem például beöltözni paramilitáris maskarába majd a korona másolata előtt esküt tenni
olvasni meg tudni kell, nem pedig szopogatni ahogy teszi azt a sok agyhalott...országalmástul)

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 16:16:07

@newtehen:
Csakhogy a megépítéshez, több, mint 4 év kell, és egy intelligens ország... sajnos itt egyik sincs...

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 16:17:22

@gramercy:
Hát az is valami, hogy legalább ők esküt tesznek valamire... a többi politikus a saját zsebére esküszik...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 16:18:03

@Kheopsz: Építettek ennél nagyobb dolgokat is rövidebb idő alatt. Meg aztán nem úgy kéne nekiállni, hogy úgy sem fog sikerülni...

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 16:19:03

@gramercy:
Ja, és az, hogy kikről nevezték el a fúrópajzsokat, minősíti pestet és az országot.

gramercy 2010.01.18. 16:19:35

@Kheopsz: nos, én egyet tudok mondani, a fővám teret, de azt is csak úgy, hogy ha a megállót a kiskörút kálvin-fővám közötti részére tették volna és mindkét irányban mozgó járdával (is) ki van szolgálva a két tér

de így se gond, pl. nézd meg a Ferenciek terét, az sincs túl messze a másik kettőtől :)

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 16:20:05

@newtehen:
Építettek persze, csak nem itt, ahol minden lassabb, minden drágább, és minden más lesz, mint amit kifizetünk... Itt nem lehet értelmes dolgokat csinálni.

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 16:22:05

@gramercy:
Szóval mégiscsak ki lehetett volna hagyni egy megállót? :))

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 16:22:45

@gramercy:
szóval mégiscsak ki lehetett volna hagyni egy megállót? :))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 16:22:46

@Kheopsz: Ez is egy olyan témakör, amit rendbe kell tenni, és erre is vállalkozik a jobbik. A mutyicégek kisöprőse, és nem 6 offshore cégen keresztülhajtani az összes állami beruházást, hanem a végén a magyar vállalkozóknál landoljon a pénz, akik mondjuk jóval kevesebbért megcsinálják.

gramercy 2010.01.18. 16:25:15

@Kheopsz: ha megerőszakolnak akkor ezt mondanám

amúgy ez a van sapka-nincs sapka esete

UGYANEZEK AZ EMBEREK jajjgatnának ha ki lettek volna hagyva megállók: jajj, nem lehet átszállni a 2-es villamosról. úristen miért nem lehet a 4-esről átszállni. egész kőbányát megbecstelenítették mert nincs megálló a népszínház utcában

mégegyszer: UGYANEZEK az emberek jajjgatnának

ennek tükrében még politikailag is a jobb döntés született, nemhogy szakmailag..

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 16:27:16

@newtehen:
Igen, ezen mind változtathatni lehetne...
Én nagyon remélem, hogy bejutnak a parlamentbe olyan arányban, amilyenben tudnak a rossz dolgokon változtatni...

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.18. 16:28:35

@gramercy:
Hát, ez a metró inkább politikai döntés, mint szakmai...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 16:29:29

@Kheopsz: Hát ennek vagy nekiállunk egyszer, vagy 25 év múlva is itt hápogunk, hogy de hát eltűnt a pénz...

gramercy 2010.01.18. 16:32:48

@Kheopsz: melyik metró nem politikai döntés?

mindegyik az, észre kéne venni hogy több száz milliárd elköltése mindig politikai keretbe van ágyazva, és ez így is van rendjén

nem szakmai? hát ezt lehet mondani most, aztán amikor 10 év múlva Morvai elnökasszony átvágja a szalagot a bepázsitozott téren a Klotild-paloták között ahol már nincs szükség buszsávra az autóknak meg 2 sáv a föld alatt van, na akkor majd lehet szakmaiságra hivatkozni..

Netuddki. 2010.01.18. 16:34:16

"Összességében elég meglepő, hogy mennyi ökológiai elem van benne, igaz többnyire csak nagy általánosság szintjén."

Ez így van amikor a laikusok nekiállnak ötletelni.
De mielőtt nekiállnánk költséges beruházásokat eszközölni, előtte nem ártana a gazdaságot rendbetenni. Vagy ezt az egészet újabb kölcsönből kívánják finanszírozni?

gramercy 2010.01.18. 16:36:19

@newtehen: Náncsi nénit én még nem láttam árpád-sávos keszkenővel

de hogy egy klasszikust idézzek: I LEAVE SYMBOLS TO THE SYMBOLMINDED

Netuddki. 2010.01.18. 16:36:20

@gramercy: "amikor 10 év múlva Morvai elnökasszony átvágja a szalagot "

B+, ne ijesztgess!

sanyisanyi 2010.01.18. 16:40:13

A többi párttól programot várni? Akkor valami csinálni is kéne, az pedig nem megy, csak az egymás szidása, meg a pénzek eltüntetése.

Lehet szidni a Jobbikot, és bele lehet kötni a programjukba, de ők legalább letettek valamit az asztalra, nem csak anyáznak, mint a Fidesz és az Mszp.

FeroxX 2010.01.18. 16:51:51

nekem ez idáig tetszik

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.18. 16:54:54

@gramercy: Nem tudom, hogy milyen ruhában szoktatok Náncsi néniddel talizni, de minden esetre furcsának tartom, hogy egy olyan társaságról ez a véleményed, akinek az az róható fel összesen, hogy árvízkor rakták a homokzsákot, vért adtak, köztereket, régi temetőket újítottak fel. És gond nélkül elmégy a valóban paramilitáris maskarába öltöző valóban fegyveres félkatona szervezetek előtt, akik a legtöbb törvényre és szabályra, de akár még a kreszre is fittyet hányva valódi páncélozott járművekkel szaladgálnak külföldi érdekeket szolgálva.

TechMon 2010.01.18. 17:25:18

Szerintem a trolihoz hasonló megoldás a legjobb ráadásul léteznek már a nagyon nagy kapacitású kondenzátorok (BME fejlesztés), melyeket pillanatok alatt fel lehet tölteni a megállóban és kibírja a köv. megállóig. Magyar fejlesztés, magyar munkahelyteremtés és magyar, tisztább közlekedés, esetleg még exportra is meg újraéledő járműipar meg... !

Amúgy meg hajrá LMP

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2010.01.18. 17:29:50

Ez csak egy pártprogram, amit kampánycélokkal ír meg minden párt, és igen a Jobbik is. Az ötletek közt vannak jók, vannak homályosak, és vannak vitatható dolgok, de igazából ennek túl nagy jelentőséget nincs értelme tulajdonítani, mert ezt a 88 oldalt végül senki sem kéri számon senkin.

Majd ha lesz főpolgármesterjelölti program, na azt talán érdemesebb lesz boncolgatni, gyerekek tartogassátok meg akkorra a puskaporotokat.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2010.01.18. 17:31:04

@sanyisanyi: Ember nézz már körbe a világban, és ne beszélj baromságokat. Ha kicsit utánanéznél tudhatnád, hogy mindegyik párt lerak ilyen programot, csak a Jobbik éppenséggel ezt mostanra időzítette, a többiek későbbre.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2010.01.18. 17:32:49

@sanyisanyi: Mindegyik pártnak van illetve lesz programja, talán körbe kéne nézni, mielőtt ajnározol itt akárkit is. Jóreggelt!

Sanyix 2010.01.18. 18:24:08

@Pilgram: Igen, ezt megerősíthetem, itt vagyok én is! :-)

Sanyix 2010.01.18. 18:25:45

Ezt erre írtam: @brlv24: A BME-n is vannak jobbikosok :)

nyekk 2010.01.18. 19:25:17

@BDzsH: Csak a többi pártokat nem nácizzák a jelenlegi hataslom s.ggnyalóli, haszonélvezői. Ráadásul úgy, hogy el sem olvassák a programot, amit fikáznak. Szerintetek van a jelenlegi (tolvaj) hatalom, és vannak a náciantiszemitarasszistakirekesztőfasiszták. Punktum!
A Jobbiké egy korrekt, konkrét program. (És véletlenül sem láttam benne náci programpontokat)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.01.18. 19:40:19

@Kheopsz: LMP :)))))) De leginkább valami független - vagy leginkább annak látszó képződmény-hívő lennék. Ilyen nagypolitkában nincs. Remélem helyhatósági szinten lesz majd.

StavrosMenace 2010.01.18. 19:43:41

@BDzsH: A többieknek volt 20 évük, hogy csináljanak valamit! Csináltak valamit? Nem. Tehát a leglogikusabb döntés a Jobbik. Ha bejön, jó. Ha nem, szar ügy. A többinél viszont helyből tudjuk, hogy szar ügy.

gramercy 2010.01.18. 19:49:54

@nyekk: nem kell lenácizni azokat akik sorszámozott egyenruhában árpádsávval biztosítják a rendezvényeiket

csak rá kell nézni a kép(ernyő)re

gramercy 2010.01.18. 19:54:17

@StavrosMenace: mi az a NEM amit csináltak az elmúlt 20 évben?

NEM épült M0
NEM épült 2 új híd
NEM épült át 1 új híd teljesen
NEM újult fel 1 híd teljesen
NEM újul meg 1 híd teljesen
NEM épül 1 teljesen új metró
NEM vettünk 90 új motorvonatot
NEM épültek új autópályák a város és az ország többi része között
NEM vettünk egy rakás új villamost
stb.

StavrosMenace 2010.01.18. 20:17:59

@gramercy: 20 év alatt tudod hol kéne lenni? Hát nem ott ahol Hungary van. Nem ott ahol Budapest van. M0? Hol van a körgyűrű alagutakkal? Drága? A 4-es metró meg nem drága? Hidak? Persze, mert különben leszakadtak volna. Villamos? Nem lehet rajta leülni. 4-es metró? Lenne más olcsóbb és jobb alternatíva is. Zónás, csipkártyás közlekedés? MÁV? Railjet szinten kéne lenni. Ez volt a minimum. Itt nem a Jobbikról van szó. A probléma az, hogy amit elkezdtek azt is elkúrták. Már úgy van az ember, hogy amit írtál annak is örül, mert legalább valami történt. Egyetlen egy jó ötletük volt a szociknak. Ez a kormányzati negyed volt. Nem hiába nyert az a terv ami nyert. Az a terv a világon bárhol megállta volna a helyét. Arról volt szó, hogy a modern város és a modern Magyarország hogyan épül (hosszútávú koncepció).

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2010.01.18. 20:21:18

@nyekk: Ki beszélt itt erről Te üldözési mániás. Akkor tessék ezt mondani, de ne cirmus baromságokat arról, hogy kinek mije van. Programja mindenkinek van, aztán van aki szarik belőle bármit is megvalósítani pedig lenne rá lehetősége, valaki homlokegyenest mást csinál. A Jobbik programját egy pillanatra sem minősítettem.

@StavrosMenace: Te sem voltál képes felfogni amit írtam. Itt egy ember a többi párt programját hiányolta. Ilyen programjuk, mármint fizikailag hasonló nekik is van, illetve lesz. Nem csináltak semmit a 20 évben? Oké, de én nem erről beszéltem. Ezt tessék tudatosítani.

StavrosMenace 2010.01.18. 20:30:21

@BDzsH: Hú, azért ez nem ennyire serious! ;) Ok, tudatosítom.

gramercy 2010.01.19. 09:42:23

@StavrosMenace: na és mégis ki a puhapöcsű istenfasza kiáltott bitófáért amikor a kormányzati negyedről volt szó????

StavrosMenace 2010.01.19. 10:35:35

@gramercy: A kormányzati negyed egy érdekes dolog. Tudni illik nem az a terv nyert amit a szocik nyomtak vagy más. Olyan terv nyert ami világszintű volt a nullemissziós házaival és a földalatti vasúttal. A koncepciót senki nem értette meg. Senki nem értette meg miért lenne ennek jelentősége. Még egyszer: nem a Jobbikról van szó. Arról van szó, hogy amit elhatároztak azt sem csinálták meg. Bármi. Bármi jó lett volna.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.01.20. 10:50:27

@Veér Farkas:
Az éjszakai buszok összforgalma kb. megháromszorozódott 2005 óta. Jól elbaszták a fideszestahóvekések.

Miskaa 2010.01.21. 00:18:16

Magyarország nem egyenlő Budapesttel. Azért ezt ne felejtsük el.

Miskaa 2010.01.21. 00:20:23

Bár az állítás igaz, de ez absz. nem kapcsolódik a témához. Mellé. :)

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.01.21. 13:46:06

@gramercy: ha hagynad, hogy egy kicsit megzavarjanak a tenyek, a terkep meg amit irtam, mar elorebb lennenk.

Te nyilvan azok koze tartozol, akik a keletitol a blahaig metroval mennek. Ellenkezo esetben nem olyan nehez megerteni, hogy a 4-es metro elso szakasza szinte senkinek nem hoz idonyereseget.

Sok utas lesz rajta? Attol fugg. kiirtjak folotte a 7es csalad nagy reszet, meg a villamosokat, akkor lehet rajta tomeg - csak azt felejtetted el, hogy metrohoz kepest rovid szerelvenyekkel. Amit persze boviteni sem lehet, hiszen sikerult a peronokat is ekkorara epiteni.

Muszaj volt epiteni? Elegge, tekintve a fenti eszkozok zsufoltsagat. Felesleges allomas: fehervar ut, fovam ter, koztarsasag ter. Ebbol legalabb 2.

A hosszabbitashoz kapcsolodo elkepzeleseid meglehetosen viccesek. Kit erdekel, hogy a vegallomason nincs tele a metro? Sot, miert jo az? Hogy ne tudj felferni ra a masodik allomason? A gazdasagossagi szamitasban az osszes megsporolt ido szamit, ha egy negyed szerelveny megsporol 5 percet (pl. -1 atszallas), az jobb, mint ha egy teljes szerelveny 1-et. (- 1-2 megallo) A te gondolatmeneteddel be is temethetnenk a 2-es metrot a moszkvanal, az a nehany hulye majd elvillamosozik a delibe...

a metro epitesebol nem az alagut draga, hanem a melyallomas. maga a cut&cover is az allomas miatt olcsobb igazan, a vonalepites akkora kuplerajjal jar egy modern nagyvarosban, amit ritkan vallalnak fel. persze kettevaghatod a hungariat (lagalabb) harom honapra, de nem leszsel nepszeru. emlekeim szerint a thokoly talaja nem kedvez a c&c-nek, nezz utana.

3000 milliardos sbahn koncepciot en is tudok gyartani, az altalam mondott nehany szazmilliard tovabbra is arra vonatklozik, hogy 2 vagy tobb allomas koze alagutat fursz a (tagabb ertelemben vett) belvarosban, es epitesz erre a vonalra nehany melyallomast. Miutan jelenleg is vonatoznak az ingazok, nem szamoltam plusz szerelvennyel. Az egesz koncepcio lenyege, hogy a fehervar fele erkezot ne kenyszeritsd leszallasra kelenfoldon vagy a delinel, ha a nyugati vagy kobanya-kispest (vagy a masik 3-4 megepitett megallo) fele van dolga. (az 5-os metro hasonlo lesz kicsiben) rossz hir, hogy a 4-es metro szamai csunyabbak lennenek.
süti beállítások módosítása