Vadkemping a TabánbanMa már nem kerül sokba egy sátor, sőt akár ingyen is beszerezhető (és itt nem a "teherautóról leesés" esetére célzok, hanem arra, hogy van egy csomó külföldi, aki nem vesződik azzal, hogy hazavigye a filléres betyárbútort). Ez eléggé átalakította a hajléktalanok életét is, én kapásból 4-5 helyet tudok ahol a közelmúltban sátrat vertek (egy időben a Pillangó utcai metrómegállóval szembeni parkban volt egy kis tábor, aztán elég sokan tanyáznak a Szentmihályi út melletti erdőben és még sorolhatnám).

Bár az Urbanista-olvasók szavazatai alapján nem a legnépszerűbb szálláshely, azért sokan választanák a parkokat, ha hajléktalanok lennének. Na de a Tabánban egyelőre még nem találkoztam velük. Géza bácsi viszont igen:Vadkemping a Tabánban2

 

Sziasztok!

A Tabánban fényképeztem ezeket a vadkempingező sátrakat, nem tudom nálunk hol a tolerancia határa, de azért mindenesetre elgondolkodtató, hogy senki nem érzi magát felelősnek, hogy intézkedjen.

üdv,Á.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest hajléktalan park tabán i. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr291553617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.11.26. 13:00:18

Azért az érdekelne, milyen intézkedésre gondoltál. Egy parkban jól néznek ki a sátrak, azt mutatják, van ott élet, használják a teret.
:)

*Anna · http://csakaszepre.blog.hu/ 2009.11.26. 13:47:55

Van még a Gellért-hegyen is egy. Meg a 61-es vonalán a János Kórház után, a fák között... egyre több van belőlük. :(
Mondjuk nyugaton elég sok park körül van kerítve és őrzött... ezzel nem azt mondom, hogy itthon is körül kéne keríteni őket, de azért több parkőr, polgárőr sétafikálhatna az ilyen helyeken -és nem csak a hajléktalanok miatt!

Spikk 2009.11.26. 14:22:35

@*Anna: Mégis, szerinted hol lakjanak, a Holdon?

_andris 2009.11.26. 14:26:32

Csak a valódi vadkempingezők védelmében: Mo.-on közterületen, erdőben, stb. 24 órát bárki eltölthet egy helyen, akár le is sátorozhat. De a területgazda engedélye nélkül tovább nem táborozhat.

helium 2009.11.26. 14:35:47

ha a maltaiaktol kapjak a satrat,akkor kibirhatoo....
ligetben is vannak ilyenek...arcok mindig olvasnak....

eloszto · http://eloszto.hu 2009.11.26. 14:37:39

@_andris:
"Csak a valódi vadkempingezők védelmében: Mo.-on közterületen, erdőben, stb. 24 órát bárki eltölthet egy helyen, akár le is sátorozhat."

erről van is jogszabály vagy csak szájról-szájra terjed mint a warezoldalak röhejes "ezt a programot 24 órán belül le kell töltened" mondata?

Fat Jew Biatch 2009.11.26. 14:40:51

Vérlázító. Ukrajnában a kamaszok ilyenkor megcsicskáztatják, felgyújtják a sátorozó zombikat. Aztán felteszik a cuccot a megcsicskáztatott, felgyújtott zombis videomegosztóra. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy Budapest balkanizálódhatna - erről kérdezzétek Sertés Imrét - hanem valami mást. Viszont ezek a vadkempingesek legalább a közműveket nem használják, szemben a hétvégi házakba költözőkkel. De hát azok már az élcsapat, onnan már csak egy lépés, hogy a Sándor-palotába költözzenek.

Fat Jew Biatch 2009.11.26. 14:49:19

@tárhejj: nem, ez nem elszomorító. Ez vérlázító. Ez a (nagyforgalmú) Hegyalja útról frankón látható. Ezek nem szegény, elesett, menekülő áldozatok. Ezek kibaszott, hivalkodó antszociális gecik, akik a túlméretezett egójuk, félreértett szabadságeszményeik és az őket körülÖLELŐ közeg puhasága miatt szinte bármit megengednek maguknak. És nincs vesztenivalójuk.

darvicor 2009.11.26. 14:56:48

Ez van már több éve. Egész évben ott laknak, nem új keletű a dolog. Néha megkérjük őket, hogy a szeméthalmokat amit felhalmoznak a sátraik körül és széthordja a szél akkor szedjék már össze, illetve ha nagyon teleszarják a környéket akkor szólunk, hogy vannak kihelyezve kutyaszarszedő zacskók, használják bátran. Van cserebere börze is jó időben egy fa tövében, használható de már senkinek se kellő dolgokat kirakunk. Átnézik, ami kell kiveszik a többit kidobjuk, sok régi könyv is gazdát cserél. (sokat olvasnak, néha egész meglepődöm, hogy milyen témákban is járatosak)
Mindig elgondolkodom rajta, hogy ha bármi kataklizma történne a világban szerintem ők túlélnék. Gyakorlottak, minden nap ezt teszik.

csaknem?! · http://csaknem.blog.hu 2009.11.26. 15:01:28

Bpn az összes parkot bekeríteni, bekamerázni, őrizni, nyitva csak nappal legyen és akkor lehetnek olyan minőségű parkjaink mint pl amilyenek Londonban vannak, olyanok amiket használni is mer az ember. Nem ilyen koszfészkek, hajléktalantanyák, éjszakai részeg bulizók által teleszemetelt, szétvert, összehányt undorító helyek amik Bpn vannak.

Blany 2009.11.26. 15:02:30

Óbudán, a Flórián téren a római kori romok között sátraznak szintén évek óta.
Tavaly részt vettem egy kis, XII.kerületi természetvédelmi terület takarításában, elképesztő, miket szedtünk össze az elhagyott hajléktalantanyákról! Ha nem saját szememmel látom, nem hittem volna el.

Fat Jew Biatch 2009.11.26. 15:26:48

De már látom az irányt. Be lesz építve a Tabán, ahhoz szoktatnak. Hogy örüljünk amikor eltűnik a "fertőző góc". Hát inkább az ukrán mobcsisokat küldeném az "ingatlanfejlesztőkre" is, akik további Tabán-Gellérthegy zöldterületekre fenik a fogukat. Mondjuk nem olyan pitiánerekre gondolok mint Gyetvaiék a teniszpálya-szemétteleppel. Amit ők nyomnak, az lófütty mondjuk egy Tabáni lakópark tervéhez képest.

ÁkiBáki (törölt) 2009.11.26. 15:37:33

@Môžeš mi pomôct'?:

Egyetértek!
És ha ez a demokrácia, hogy egy országban mindenki azt csinál, amihez éppen kedve szottyan, s ezt még hivatalosan támogatják is, sőt elősegítik, akkor éppen megérett arra, hogy egy jó nagy lendülettel lehúzzuk a klotyón. Hogy nincs jobb helyette? Dehogy nincs, csak kicsit kényelmetlenebb.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.26. 15:46:00

Jelzem; a Pillangó utcánál kb egy hónapja ugyanúgy megvolt a kis tábor.

Nagyvakond 2009.11.26. 16:01:04

@eloszto:
Igen!

kalandorvizitura.blogspot.com/2009/03/xii-alapmuveletek-tilos-kell-lehet.html

Ld. "Vad" kemping-e a vadkemping itthon? c. résztől, ill. a belinkelt törvényt.

aTavasz 2009.11.26. 16:07:13

Ha már Tabán...
Miénk itt a tér...

Picsasereghajtó 2009.11.26. 16:09:36

Kempingezzenek a Tabánban, hugyozzanak a fák tövében. Inkább, mint a Nyugati aluljáróban...

HumorosSzurikáta · http://goodgagteam.blogspot.com/ 2009.11.26. 16:17:53

Ott nőttem fel. A Tabánban. Csőszök jártak felszúrós bottal és begyűjtötték a faleveleket. Akkor ott ne lehetett volna sátrazni. Mi sátraztunk, de csak lombokból, kaszált fűből "barlangoztunk". Az játék volt. A mostani nem annak látszik. Nehogy má' akárki is be akarja építeni! Már az a Rácz fürdős szálló is sok!

SimiTomi 2009.11.26. 16:45:54

@csaknem?!: Hát, igen, azok a londoni parkok. Gyanítom, sosem lesz Budapesten olyan minőség...

Franky4fingers 2009.11.26. 16:57:28

@ÁkiBáki:
Kiegészítés:

kényelmetlenebb azoknak, akik abban lelik örömüket, hogy a közösségi normákat áthágják.

Érdekes, engem nem zavarna a biztonsági őr. Vagy az, hogyha a parkba szarókat elvernék a rendőrök és bevinnék. De a kamera sem zavarna.

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2009.11.26. 17:02:32

pár éve mikor rendszeresen héveztem szentendre felé, az óbudai 56-os zászló-gyönyör körül is voltak állandó sátorlakók

ÁkiBáki (törölt) 2009.11.26. 17:20:05

@Franky4fingers:
Igaz.
Csak egy érdekesség: Angliában szinte a minimálisra szorították vissza a stadionokban randalírozók létszámát. Hogyan? Kamera felvesz, rendőrség azonosít, klub kitilt.Vandál öt évre off a meccsekről, törjön- zúzjon otthon, mert csak a tv marad, ahol nézheti.
Eredmény: Jack gyerek hatszor meggondolja, hogy viselkedjen.Max. külföldön duhajkodik, ahol nem verik péppé a rendőrök.
Egyébiránt nekem senki ne mondja, hogy egy csövesnek a Tabánban kell kempingeznie, mert ehhez van joga. Nekem meg ahhoz van jogom, hogy tiszta, rendezett városban éljek, ahol nem borítja el az utcákat, tereket az állati és emberi ürülék.Ha meg ez nem tetszik az ombudsmannak, akkor feküdjön a csöves mellé.

ApropoApo 2009.11.26. 17:38:02

Felháborító; ha én kimegyek az utcára, és valakinek a kezébe nyomok egy szórólapot, akkor az már tiltott reklámtevékenység, és a közterületfelügyelő megbüntethet; mások pedig életvitelszerűen laknak, sz@rnak, szemetelnek, botrányosan viselkednek folyamatosan a város legforgalmasabb pontjain - és ez valahogy nem zavarja a hatóságot. Ez itt megint egy kisebbség terrorja a többség fölött. Tudom, hogy a hajléktalanság nem hatósági, hanem szociális probléma (többnyire), na de aki hajléktalan, annak mindent szabad? Úgy látszik, Magyarországon igen.

Picsasereghajtó 2009.11.26. 17:41:27

@ApropoApo: Mondjuk a szórólapozók sem kevésbé idegesítőek, mint a csövesek.

Baj, hogy a csövesek szabadon összeszarhatják az aluljárót, ez tény. De az is baj, hogy egyesek szabadon elállhatják a négyeshatosról a nyugatiba lezúduló tömeg útját, mert neki pont a lépcső közepén kell osztogatnia a papírhulladékát. Menjen mindkettő.

Tell Vilmos 2009.11.26. 18:53:39

Kérem szépen! - ez a liberalizmus!
Még egy kis ízelítő:
-melegfelvonulás
-szabad droghasználat
-bűzös aluljárók
-szemetes utcák
-cigánybűnözők védelme
-kutyaszar
-parkolóbiznisz
-BKV
-kurvák a közterületeken
nem folytatom...

Kosz, mocsok mindenütt. Aki akar nézzen szét Kijevben, Moszkvában, Bukarestben, Prágában. Fényévekkel járnak előttünk, és direkt nem írtam nyugati városokat! Ezeken a helyeken nem látni brunyáló okádó homles-eket az utcákon. Nyilván vannak, de nem engedik be őket a belvárosba.

Budapestiek, 20 éve folyamatosan ezt választjátok, megérdemlitek. Tisztelet a kivételnek...

Üdv:

Tell.

zöld dani 2009.11.26. 18:57:48

Nem az a gáz, h ott sátraznak, hanem h ott kell sátrazniuk.
Bárki önhibáján kívül utcára kerülhet, ne legyetek ilyen kegyetlenek. S ha az állam építene szociális bérlakásokat, akkor lehetne arról beszélni, h ki kell őket szorítani a parkokból, addig viszont ne. Az se volna sokkal drágább mint a mostani "megoldás" csak máshol lennének a költségek.
Egyébként aki sátrat, kunyhót használ, azt még könnyebb reintegrálni, mint aki csak a kartonpapíron fekszik valami aluljáróba.

Jedlik 2009.11.26. 18:57:52

@Tell Vilma:
- szabad droghasznalat nincs. buntetik. a szocializmus alatt nem volt semmilyen jogszabaly a fuvezesrol. szabad droghasznalat akkor volt.
- buzos aluljarok mindig is voltak.
- szemetes utcak mindig is voltak.
- a kutyak mindig is szartak
- kurvak mindig is voltak, es igen, kozteruleten (Rakoczi ter?)

A liberlizmus vivmanya a ciganyok elkanaszodasa meg a melegfelvonulas.

A korrupcioe meg a jelenlegi BKV es a parkolobiznisz.

Ezt csak ezert irtam ide, hogy teljesebb legyen az egyszeru eleted.

Jedlik 2009.11.26. 18:59:00

zöld dani: azert te meg ne lasd ennyire rozsaszinben a vilagot. barki kerulhet onhibajan kivul utcara, de azert nem barkik szoktak tobbnyire.

ÁkiBáki (törölt) 2009.11.26. 18:59:40

@Tell Vilmos:
Hozzátenném még a lengyel és szlovák városokat is...
Sajnos tökéletesen jogos a kritika.
Lassan szégyen itt lakni.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.11.26. 19:13:54

ÉS mit szóljanak azok, akiknek a panelrengeteg közepén álló társasházuk kerítésének tövébe tanyáztak le a hajlékonyak? Kábé 5 éve. Bebútoroztak, és ott laknak. Fasza, mi?

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2009.11.26. 19:25:00

én ha megunnám a munkát, inkább valami melegebb országba mennék csövezni, nem a Tabánba

bár inkább a Tabánba, mint egy lakótelepre

hubertusz 2009.11.26. 19:33:50

Igen Tell.
Jedlik (első bekezdés főleg) valószínű, nagyon fiatal, vagy ha nem, forduljon neurológusához.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.11.26. 19:50:39

Töredelmes vallomást teszek: én bizony már vadkempingeztem városi parkban. Nem is egyszer. Nem, nem vagyok hajléktalan, csak bicajtúrákon sportot csinálunk abból, hogy szállásért nem fizetünk. Eleinte városon kívül sátraztunk, de most már kényelmesebbek vagyunk, oda megyünk, ahol van a közelben WC, mosakodási lehetőség, kaja, pia :-) Este 8-9 körül felverjük a sátrat, reggel 8-ra már le is szedjük, nem szemetelünk, nem fáj ez senkinek, nem is volt belőle eddig egyszer se problémánk, pedig Szófiától Letenyéig már többször csináltuk ezt.

Persze életvitelszerűen csinálni más kérdés. No de ha már a hajléktalanoknak is aludnia kell valahol, akkor én szívesebben látok a parkokban sátrakat mint szedett-vedett karton- meg bádogbódékat, szétszórt rongyokat.

apcsel 2009.11.26. 20:33:44

@Agyalapi: Nos, nálunk pont ez volt a helyzet. A ház mögötti parkoló részen valakik a múltban padokat helyeztek ki, hogy a lakók nyári estéken kiülhessenek. Az egyikre költözött két hajléktalan úr. Szépen elvoltak olvasgattak kulturáltan. Aztán a nyár beköszöntével megjelent a kannásbor. Hőzöngés, hangoskodás, megöllektegeci, stb. Rendőrség napjában többször kint. Odajöttek a rendőrök a hajléktalanok elmentek. Elmentek a rendőrök a hajléktalanok visszajöttek. A legutolsó rendőri intézkedésnél lementem. Szó szót követett emeltebb hangnemben. Megmondtam, hogy speciális megoldást fogok választani ha nem mennek el. A két rendőr hátrább húzódva hallgatta a fenyegetőzéseimet, egy szót sem szóltak... Azóta az urak máshol táboroznak. A speciális megoldást amit ígértem, most nem írnám le.

Jedlik 2009.11.26. 20:37:18

@hubertusz: Hubikám! Nem vagyok nagyon fiatal. Bőven emlékszem milyen lakótelepen lakni (szemét, kutyaszar meg a stb). És nem 1989 után láttam először kurvát utcán strihelni. Valamint Viktor kormánya óta büntetikszigorúan a droghasználatot. (Amit azóta enyhítettek eltereléssel)
Na, mi nem stimmel?

azértmertcsak 2009.11.26. 20:38:07

senki nem érzi magát felelősnek, hogy intézkedjen? mész te a picsába.. fogadd be őket a lakásodba, házadba faszfej

Yasashi Tanuki 2009.11.26. 20:56:56

Amikor a Tabán nagy részét eladták az izraeli ingatlanbefektetőnek akkor se intézkedett senki. A csövesek jóval kevesebb kárt tesznek mint az izraeli befektetők, úgyhogy a befektetőt kellene előrevenni az intézkedés sorában.

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2009.11.26. 21:22:04

Városligetben is hédereznek. Nem ez a lakáskultúra, hanem szabadeges + van egy két építmény, amiről már lemondott az üzemeltető. Néha kicsit kiég. A közeli bokorban megy a szarás meg a szex. Szoktak a környéken bográcsozni is. Ilyenkor finom illat száll a levegőben, és vidámsággal telik meg a Liget. Csap is van a játszótér bejáratánál, ott lehet lábat mosni.

aNd aNd · http://andraskonyhaja.blog.hu/ 2009.11.26. 21:56:10

Nem értem a sok fikagépet itt, miért lenne ciki Budapesten lakni? Miért lenne jobb a helyzet más világvárosokban? A nagyvárosok sajátossága hogy kosz van piszok és igen a hajléktalanok is előfordulnak. Mindenki jön a jogaival, de ti mit tesztek? Befizetitek az adót? Megveszitek a menetjegyet vagy a bérletet? Vagy ti is a klasszikus nagy a pofánk, de bliccelünk, és nem tartjuk be a törvényeket? Ha ekkora szar Budapest akkor ellehet költözni vagy tenni érte hogy jobb legyen. Ha zavarnak a csövesek, nem kell rájuk figyelni, miért kell mindig mindenen fennakadni? Persze zavaróak, de ha minden dolgon idegeskedünk és felhozzuk, hogy ez is, de szar és ez is, de szar attól ne lesz jobb. Aki szerint meg jobb a szlovák vagy bármelyik környező ország az sosem járt ott, vagy csak a szokásos szomszéd fűje mindig zöldebb effekt mutatkozik meg, a minket persze kiégette a nap ugye…

Tiltakozó · http://naphegy.blog.hu 2009.11.26. 23:09:35

Egyszer majd kell intézkedni, de nem most, télen, amikor szerencsétlenek amúgyis szétfagynak. Gondolj bele Géza bácsi, hogy milyen rossz lehet ezeknek az embereknek, amikor 3-4 fokban szakad az eső, mint ahogy erre néhány napja már volt példa. Amikor elkattintottad a fotókat, remélem belegondoltál, hogy milyen lehet ezeknek a nyomorult embereknek a helyükben lenni. Köztudott, hogy a hajléktalanszállók zsúfolásig tömve vannak, úgyhogy nincs hova menniük, hagyjuk szépen békén őket nyárig.

Amúgy az ilyen jelentőségteljes ügyek helyett inkább a naphegyi teniszpálya beépítése ellen kéne tenni valamit... Olvassatok Naphegy blogot!

Darvon 2009.11.26. 23:16:50

Egyes kommenteket elolvasva ("vérlázító" "ez a liberalizmus") igazán sajnálom, hogy Budapesten nincs a házfoglalás kultúrája, pedig igazán sok lehetőség lenne rá, nagyon sok hely áll üresen.
Felhívná a figyelmet arra, hogy miközben egyeseknek az utcán/parkben kell lakniuk, máshol egész sok hely lenne, hogy emberek élhessenek, csak hát "nem gazdaságos".

A liberalizmushoz: Moszkvában rendőrök verik agyon a melegeket, Berlinben meg nem zavarnak senkit. Ha valaki ez alapján dönti el, hogy hova költözik, akkor hajrá, de aztán ne panaszkodjon ha éjjel kirabolják a metrón, és meglepő módon még több hajléktalan van mint itthon.

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2009.11.27. 00:26:11

Pont a félrenézés és a tűrés ami nem sokat segít. Már miért kéne eltűrnie egy adót fizető embernek, hogy a hajlékonyok nem az adójából erre a célra fenntartott infrastruktúráját használják a túléléshez, hanem az adójából fenntartott másik infrastruktúrán (rekreáció) élősködnek? A hajléktalanos szolidaritás ennek a harmadik köztársaságnak az egyik legmakacsabb tévhite. Nincs joga senkinek parkban sátorozni, bográcsozni, koszt csinálni, járványügyi kockázatot jelenteni a jelenlegi szociális ráfordítások mellet.

geza ba 2009.11.27. 02:01:45

azértmertcsak 2009.11.26. 20:38:07
senki nem érzi magát felelősnek, hogy intézkedjen? mész te a picsába.. fogadd be őket a lakásodba, házadba faszfej

ezek szerint a net is be van vezetve van a sátorba...
hajléktalanszálló hallottál róla kretén?

akkor mondom 2009.11.27. 05:48:43

@Tell Vilmos: még valamit kihagytál a fene nagy libelarizmusból!
-lövöldözés az iskolák falain belül,és vagy kívül
-utcán...
-bankban...

...szóval ezt sikerült valóban elérni a 20 év alatt...

éljen éljen éljen a demokrácia

ÁkiBáki (törölt) 2009.11.27. 10:21:06

@aNd aNd:

"Ha ekkora szar Budapest akkor ellehet költözni vagy tenni érte hogy jobb legyen. "

Van valami diszkrét bája ennek a retorikának. Bár mintha már hallottam volna valahol?
Apropó, szabad megkérdeznem te mit tettél eddig, csak hogy mint követendő példaképet vizionálhassam magam elé.

aNd aNd · http://andraskonyhaja.blog.hu/ 2009.11.27. 10:36:23

@ÁkiBáki:

Például megveszem a bérletet, amit sokan nem mondhatnak el magukról. Ergo nem bliccelek és fizetek a szolgáltatásért, nem dobálom el a szemetet úton útfélen, nem firkálom a köztulajdont, nem szólogatok be az utcán bunkó, lenéző módon más embereknek. Persze, ez nem sok, de mint magánember többet nem nagyon lehet tenni. Amúgy meg a kiragadott mondatnak nem az volt a fő tartalmi mondanivalója, hogy itt egyénenként mit kell tenni, hanem az, hogy felesleges állandóan Budapestben a hibákat keresni, mert hasonló és más problémák vannak mindenhol a világon. Valószínűleg itt sokan bárhol laknának az örök elégedetlen emberek táborát gyarapítanák.

ÁkiBáki (törölt) 2009.11.27. 11:27:30

@aNd aNd:

Na ezt ne! Nagyon sokan cselekszenek hozzád hasonlóan, sőt vannak, akik még arra is hajlandóak, hogy a saját lakóhelyükön összeszedjék a szemetet, és szépítsék a környezetüket, stb. De ezt úgy gondolom, hagy alap.
Félreértettél. Aki "normális" életet él, és van igénye arra, hogy tiszta környezet vegye körül, az alapból így viselkedik.
Viszont, akkor kérdezem mégis mitől ilyen koszos ez a város? Amikor volt tisztább is?
Elég sok helyen jártam a világban, igen van nem egy hely, amelyhez képest Bp. egy tiszta, rendezett város. De én itt élek, bocsánat itt élünk, és azt szeretném, ha olyan vezetése lenne a városnak, aki nem csupán azzal foglalkozik, hogyan tömje ki a saját és a haverok zsebét azzal a pénzzel, amelyet a fentiekben vázoltakra kellene költeni. Tojok rá, milyen politikai beállítottságú a vezetés, miattam lehetnek Mars-lakók is, csak: legyen a város tiszta, rendezett, közlekedhető, emberi- és állati ürülék, és hajléktalan mentes. És legyen elegendő rendőr, aki mindezt felügyeli, csak mint ahogy a nevükben is ez jelződik. És legyenek szabályok, melyeket ha valaki nem tart be, akkor következményei lesznek, tudod, mint egy olyan helyen, ahol az emberek tudomásul veszik, hogy az együttélés miatt sok dolgot kell szabályozni, mert ha nem ez történik abból csak a káosz lesz. És ehhez én, mi, csak azzal tudunk hozzájárulni, amelyeket pl. felsoroltál. Valamint azzal, hogy ilyen, olyan adókat fizetsz, de ezt azért teszed, hogy a felsoroltak formájában visszakapd. Valamint azzal, hogy ha valaki bizonyítottan nem alkalmas arra a posztra, ahova került, azt nem szavazzuk meg negyedszer is.
Nem vagyok demagóg, nem mondom, hogy az elmúlt húsz évben nem történt semmi, és az is rosszul. Sok minden fejlődött, sok minden épült, csak a város általános állapota, élhetősége az amely egyre negatívabb képet fest.

aNd aNd · http://andraskonyhaja.blog.hu/ 2009.11.27. 11:52:46

@ÁkiBáki:
Teljesen egyet értünk. Én is új vezetést akarok annak ellenére, hogy látom Budapest fejlődését, de látom azt is, hogy sokkal több van ebben a városban. Hátha más kitudja aknázni. A jelenlegi emebereknek nem sikerült.

ÁkiBáki (törölt) 2009.11.27. 12:17:58

@aNd aNd:
Ebben a városban lényegesen több van, szerintem. Nekem nagyon sok külföldi vendégem van és mindenki "ájul" a város szépségétől, különösen, ha mondjuk napsütésben, tiszta égboltnál mondjuk a Citadelláról, vagy a Várból néz körül. Ez egy adottság, mellyel kevés ilyen nagy város rendelkezik. Gyönyörűnek tartják a múlt század eleje körüli épületeket, az Operát, Hősök terét, Városligetet, a Várat, a múzeumokat.
Viszont egyre több kritikát kapunk a mentalitás miatt. Az olaszok is "lehúzzák" egy kicsit ( vagy nem is kicsit ) a turistákat, de legalább kedvesen teszik.
Vagy nézd meg az osztrákokat, akiket nem jellemeznék egy kedves nációnak, de értik és tudják, hogy a turizmus adja a költségvetési bevételük 90 %-át, ennek megfelelően, alkalmanként ha fogcsikorgatva is, de úgy állnak hozzá a turistához, ahogy kell.
És a környezetükkel kapcsolatban is ez a mentalitásuk. Tudják, hogy az övék. A tér is, az utca is, a park is, nem csak a lakás, vagy a ház.
Nálunk meg? Sz@rjon a csöves a parkba, a buszra ( amit nem kevés pénzért te is használsz ) sz@rjon a kutya a járda közepére, ha szólsz a gazdájának, még ő van felháborodva. Minden híd, aluljáró, házfal, szét grafitizve, undorító, ahogy kinéznek. Megoldás? Semmi - mindenki hivatkozik, mutogat, joggal példálózik, mi történik - semmi. Ülünk a mocsokban.
Na többek között ezért mehet mindenki a levesbe, aki az elmúlt években ott ücsörgött a városvezetésben. Egy dolgot bebizonyítottak: alkalmatlanok arra, hogy ezt a feladatot ellássák.
Csak ahhoz, hogy változtatni lehessen közakarat kell. Nem csak te, én, hanem egyöntetűen mindenki mondja azt, hogy elég.
Azonban csendben jegyzem csak meg: mit vársz egy olyan néptől, akinek az első királya a testvérét kellett, hogy felkoncoltassa, hogy a többiekkel megértesse: egy út van, különben elveszünk. ( ? )

aNd aNd · http://andraskonyhaja.blog.hu/ 2009.11.27. 12:24:53

@aNd aNd: Na de pont erről van szó, még azok vanak felháborodva akik odaszarnak a sarokba, akika széthányják a Ferenciek terét, vagy firkálják a falakat. Végülis nekik bárit szabad:S A mentalitásunk vérciki, az elle eg nem tudo lehete tenni. Most mindenki ujjal mutogat a kormánypárta, egy év múlva mindenki majd Orbán Viktorra fog mutogatni, hogy nem lettünk gazdagabbak, nem lettünk szebbek... Ördögi kör.

ÁkiBáki (törölt) 2009.11.27. 12:54:06

@aNd aNd:
Mondok neked egy érdekes példát. Vagy kettőt.
Az egyik: Ausztria.
1955-ben kivonultak az oroszok, a megállapodások szerint. Az osztrákok összedugták a fejüket, hogy akkor most? Aztán szépen megegyeztek, hogy mivel nincs sem iparuk, sem mezőgazdaságuk, de valamiből hosszútávon meg kell élni, kitalálták, hogy akkor a turizmus, és a hegyek. A hegyekben elkezdték fejleszteni a síturizmust, Bécsnek pedig hangulatot adtak a "Császárváros" miliővel. Mennyire jött be? Szerintem nagyon. Haider papa esetén kívül hallottál belpolitikai problémákról a szomszédban? Nem. Élnek, mint Marci Hevesen, elhitetik magukról, hogy ők a "nyugati világ" jelenlegi utolsó bástyája, ( mert Bécstől keletre az már a Balkán )és ahogy elnézem, ez a pénzügyi válság sem ütötte meg őket annyira. Na jó, nem x-százezer turista érkezik decemberben hozzájuk, hanem egy picit kevesebb.
Másik példa: Olaszország.
Ha jól emlékszem kb. két-három éve, hogy a Prodi féle kormány kezdte el áldatlan működését. Egy év alatt sikerült mindent a feje tetejére állítaniuk - általános felháborodás közepette elzavarták őket jó messzire. Berlusconi vissza, gazdaság ismét visszaáll ahova kell, emberek megnyugszanak.
Egy éve hangos a sajtó Berlusconi botrányaitól: kurvákkal hentereg, 18 éves csajai vannak, stb. Szerinted mennyire érdekli az átlag olaszt.Megsúgom. Röhög rajta, le sem sz@rja. Rendben megy az élete, rendben a mindennapok, mit foglalkozzon azzal, mit csinál a miniszterelnök a magánéletében.
Ja és majd elfelejtettem: az összes román cigányt, aki koldulni ment Olaszországba, úgy vágták ki, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Akik hasonló hajléktalan telepeket hoztak létre a nagyvárosok határában, mint a braziloknál. Érdekes ezt ők tudták kezelni.

kispista2 2009.11.27. 15:21:19

@Tiltakozó: "Köztudott, hogy a hajléktalanszállók zsúfolásig tömve vannak, úgyhogy nincs hova menniük, hagyjuk szépen békén őket nyárig"

Hazudsz, a hajléktalanszállókon mindig van hely.
Ezek nem hajléktalanok, hanem csövesek. Szállón tilos inni, azért nem mennek oda.

kispista2 2009.11.27. 15:23:00

@Darvon: "hogy Budapesten nincs a házfoglalás kultúrája, pedig igazán sok lehetőség lenne rá, "
Dehogy nincs a cigók ezt csinálják.

szpal 2009.11.27. 20:02:19

meg lehet nézni, hogy a Mátyás teret is hogy elrondították olyan címen, hogy döglenek benne a csövesek. Igénytelen vasrács, rossz az egész.

olvas0 2009.11.27. 22:01:39

Sajnos én ott élek a környéken, van egy kicsi lányom akivel tavaly még lehetett sétálni az amúgy sem tisztaságáról híres Tabánban vagy a Gellért hegy I.kerületi oldalán, de ami mostanában ott van az horror... Ott végzik a dolgukat hol a templom, hol a Tabáni Terasz oldalában, hol éppen ahol jól esik. A munkások is játszótéren dobálják el a csikjeiket meg a kétdekásaikat, állandóan rájukszólok, összeszedem utánuk, de még ők akarnak nekem esni, hiába magyarázom szépen hogy pici gyereknek szórakozás felszedni mindent a földről, megkóstolni vagy csak kidobni a szemetesbe mert az úgy illik és ő azért dicséretet is kap.... Mióta volt a rakpart feltúrás, meg jobban ráfeküdtek a fürdőra azóta tiszta csikágó... :( Múltkor odamentem két járőrhöz ott posztoltak a rakparton, mondom jöjjön már csináljon valamit, nem mertek, most telik le a munkaideje, különben is fáradt, meg mit tud csinálni... Mondom játszótéren alkoholt fogyasztanak, cigiznek, vizelnek, és maguk nem csinálnak semmit??? Csak a vállát rándította... Maximum azt lehet hogy az ember lefényképezi és mit ér vele.... Van rakparti házsarkát levizelős képem, van játszón cigizős, sörözős képem, felteszem változik valami???Akkor lenne ha szélesebb lenne a társadalmi felelősségvállalás, de még a rendőrre se lehet számítani madzsjarlandon...

olvas0 2009.11.27. 22:06:04

Még annyit, hogy lehet szidni a XI.kerület polgármesterét- van is miért - de aki megmássza a Gellért hegyet az tudj meddig tart az XI és hol kezdődik az I... Még játszóteret sem adnak a gyerekeknek, mi is a XI oldalába járunk át, az Gellért I.ker oldala meg a Tabán, de még a Várbazár is kvázi kutyafuttató hajléktalan csikágó... budai elit mi???

tabaniember 2009.12.03. 16:12:02

Aki legközelebb a Gellérthegy dunai meredélye alatt halad el gyalog vagy akár villamossal, nézzen föl a sziklákra. Olyan barlanglakások gyönyörködtetnek, hogy ihaj. Kifeszített madzagon száradnak a gatyák a magasban, a barlangbejárattól lefelé meg széles sávban gyűlik, ömlik lefelé a szemét. Egyébként a közig. határ a Rudas fürdő déli sarka, onnantól lefelé már XI. kerület - ez persze nem menti az én falumat se, mert a Tabán meg a miénk. Az azért remélhető, hogy ha végre elkészül a Rác fürdő, akkor a most teljesen lenullázott kerékpárutat és a parkot legalább a Kereszt utcáig rendbe teszik. Szentigaz, hogy a csatornaépítés meg ez az építkezés minden szempontból, morálisan is nagyon rosszat tett és tesz a környékkel. A fürdőépítkezésre érkező autósok például állandóan tucatszám parkolnak a bicikliúton és a füvön, a buszmegállóhoz vezető járdán jönnek-mennek, tökig ér a sár, a mocsok, plusz ott van három érthetetlen szemeteskonténer, amiből a hajleszok rendszeresen az útra meg a fűre dobálják a cuccot.

Mesteri Margarita 2009.12.05. 13:27:10

Budafok-Albertfalván, a vasúti megállóhelynél is vannak sátrak, sőt, utána Kelenföld felé is van egy kisebb tanya & Budatéténynél is vannak tákolmányok.
Ezek a fentieknél persze félreesőbb helyek, de úgy gondolom, méltatlan, hogy egy embernek télen (de nyáron is) ott kelljen élnie.

Hogy ki miért és hogyan lett hajléktalan, az egy dolog. A kérdés az, hogy aki akar ezen változtatni, az miért nem találkozik a szociális ellátórendszerrel?
süti beállítások módosítása