Szerelmes lakat a LánchídonMiután a Borfesztiválon végigkóstoltuk a Lisicza teljes szortimentjét oda-vissza, lesétáltunk a várból és átballagtunk a Lánchídon Pestre. Lehet, hogy már korábban többször elmentünk mellette, de most egy kis pécsi cirfandlival élesített szemünkkel kiszúrtuk, hogy egy lakat van kattintva a díszkivilágítás egyik lámpájára. Meg a mellette levőre is. Meg tulajdonképpen az összesre, ami elérhető magasságban van. Némelyikre kettő is. Olyan, mintha itt kezdene csírázni a híres pécsi lakatos kerítés (ahová szerelmesek zárnak lakatot örök hűségük jeléül) budapesti párja.

Ha ez egy spontán izé, akkor nekem nagyon tetszik! Ráadásul messziről lehet követni mennyire szerelmes a város: ha már mindenki mindenkibe szerelmes lesz, akkor teljesen elsötétül éjaszaka a Lánchíd. (Ha prózaibb megfejtése van, akkor bocs, ígérem nem nézek több Bűvöletet. Lám, egyesek szerint a pécsi kapu sem a szerelmeseknek köszönhetően van tele lakattal, csak egyszerű szerencsekívánságok miatt.) [A fotókért köszönet Viktornak, aki a telójával kattintott pár éjszakai képet. Ja és nem csak a történet kerekségért írtam, tényleg pécsi borokat ittunk előtte.]

 

Szerelmes lakat a Lánchídon
Szerelmes lakat a Lánchídon
Szerelmes lakat a Lánchídon
Szerelmes lakat a Lánchídon

Frissítés: Többen jeleztétek, hogy lehet szerelmes lakatozni az Erzsébet téren is. Nos ez igaz, csak az nem éppen spontán dolog volt. Az kifejezetten annak épült, ki is van írva rá (még a szponzor neve is), az elsőt pedig maga a polgármester kattintotta oda ünnepélyesen.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest pécs híd street art lánchíd belváros v. ker i. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr601388723

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Állj meg egy kicsit a Lánchídon! 2009.09.17. 20:10:13

Unokáink is olvasni fogják?Latin feliratok Budapesten I. Ha valaki gyalogosan kel át a Lánchídon, a híd elején, az oroszlánok alatt egy címert fedezhet fel (a budai oldalon, jobbfelől, de vélhetőleg a többin is). A címer régi szokás...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MikiMecky 2009.09.17. 17:13:11

Aki ismeri a várost az tudja, hogy a felújított Erzsébet téren már elég régóta létezik egy lakatos kerítés (pontosabban egy fa köré épített rács)

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2009.09.17. 17:20:16

@Andromedius: igy van. bar sose tudtam h az erzsebet terre egyszerre tette ki valaki azt a sok lakatot, vagy a pecsihez hasonloan a kollektiv tudat eredmenye-e...

Mylady 2009.09.17. 17:20:42

@Andromedius: pont ezt akartam mondani :)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.09.17. 17:35:03

Pécsen, mikor arra jártam, nem is tudtam, hogy létezik ilyen, de véletlenül arra sétáltunk abban a szabad fél órában. Jó élmény volt, ahogy maga a város is.

Maab 2009.09.17. 17:37:06

Szerintem ez még elment Pécsett, amikor egy kerítésen voltak a lakatok de már ott is mindent "összelakatolnak". Pont a Lánchidat kell? Nekem ez olyan, mint a grafitti, ha nem jó minőségű és nem a megfelelő helyen van.

Zsola777 2009.09.17. 17:37:16

Az Erzsébet tér Duna felőli oldalán van egy lakatos oszlop, elég sok van már rajta - talán még áll, egy bő hónapja láttam.

gramercy 2009.09.17. 17:41:34

Tatán is van az Öregtó mellett

négyszemü 2009.09.17. 17:41:47

Google: "Ponte Milvio"

laszy001 · http://www.autostat.hu/ 2009.09.17. 17:44:40

Ez is egy tök jó dolog! jól mutatna az egész Lánchíd néhány tíz év múlva lakatba borulva.

Balt 2009.09.17. 17:46:09

@Maab: Egyetértek!

Ez sem esztétikai, sem kultúr-/tecnikatörténeti, sem statikai értelemben nem járul hozzá a Lánchíd imidzséhez. Flexet neki, de komolyan!

Maab 2009.09.17. 17:48:50

Ráadásul, hogy rosszindulatú is legyek :), a szerelem elszáll, a lakat meg marad.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.09.17. 17:52:50

@Andromedius: @hírbehozó: @Mylady: @Zsola777: igen, de ha ez a lakatozás olyan, mint a graffiti, akkor az Erzsébet téri az egy legál fal, ahova ráadásul biztatásként pár négyzetmétert előre felfújtak :)

Flat Eric / sta press (törölt) 2009.09.17. 18:02:58

@Maab:
Igazat szólsz!
Pécs, az Pécs!
A többi "lakattartó" már csak tartalom nélküli másolat. A Lánchídért pedig igazán kár lenne, van annak elég legendája lakatok nélkül is.

amerea 2009.09.17. 18:08:28

nem preferalom a lakatot a lanchidon. nem oda valo!

i2 2009.09.17. 18:13:17

Egyébként Pécsett se bírták megállni és terjed a hülyeség, már gondoltam, hogy valamelyik nap flexel megyek ki de biztos engem vennének őrizetbe nem azokat akik sunyiban felrakják:

hu.wikipedia.org/wiki/Szerelmesek_lakatjai

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.09.17. 18:23:47

A lakatok le lesznek verve a Lánchídról, ebben biztos vagyok ... amúgy tényleg nem odavalóak.

'it's cool to know nothing' 2009.09.17. 18:28:37

Leginkább az háborít fel, hogy az ötletet lopják. Minden városnak kell, hogy legyen egy jelképe és mára a lakatokkal teli kerítés Pécs egyik jelképe lett.

Miért másolják? Nincsen eredeti ötlet? Főleg az Erzsébet téri háborított fel, hiszen azt jóval több turista látja mint a pécsit és így azt gondolhatja, hogy az ötlet onnan ered. Megmondom őszintén én leszedettetném az Erzsébet térit, vagy minimum kiiratnám rá, hogy az eredeti Pécsett található.

Egyébként meg már az egész ország tele van ilyen mesterséges utánzatokkal. Személyesen láttam ilyet Nyíregyházán is, de még pl. Gönyün is.

Az első lakatot egyébként Pécsett is a nyolcvanas évek elején tették fel. Jelentkezett is az a pár, akié az első lakat volt. Sokáig, évekig egyedül árválkodott a lakat (minden nap elmentem mellette), aztán el kezdett szaporodni.

Flat Eric / sta press (törölt) 2009.09.17. 18:28:42

@Balt: @i2:
Elég azoknak a lakatoknak egy áttételes fogó. Még zajt sem csap.:)

Zsola777 2009.09.17. 18:31:32

A hídról verjék is le a lakatot, SPAIN felirattal...
Magyar hídra magyar lakatot! Legyen Elzett!

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2009.09.17. 18:35:54

Szerintem csak néhányan oda láncolták ki a bringájukat, aztán ennyi maradt belőlük.:)

[Sven] 2009.09.17. 18:45:54

Így lámpára erőszakolva tényleg elég béna. :(

2009.09.17. 18:51:30

Ezen képek tanulsága szerint kb. 3 db lakat van a hídon.
Fúúúj, milyen dolog már, nem járul hozzá a híd imázsához ez a 3 db lakat. Tiszta szégyen! :D:D:D

Mekkora megahüjék vagytok ti!

Meg h csak Pécsett lehet ilyen, hát perszeee!

Meg parkoló, meg Teszkó, meg fagyizó és söröző is csak ott lehet! Sehol másutt a világon.

Ha vhol kitalálják a metrót, akkor az csak ott lehet, másutt nem lehet ilyet csinálni, mert milyen maxigáz már! :D

:D Igazi lol emberek vagytok!

ergerberger 2009.09.17. 19:16:48

Ritka nagy nyálas buziság ez.

wogboy 2009.09.17. 19:32:22

@laszy001: aztán lakatoshídra keresztelnék :))

Shopping 2009.09.17. 20:34:38

nem kell a lakat !!!!!!

ördög_ (törölt) 2009.09.17. 20:41:25

Egyébként nemcsak a szerelmesek lakatolnak, oda, nagyon sok olyan lakat van ott, amit egyetemisták tettek oda, amikor vége lett a diákéveknek (mert szívük egy darabját Pécsett hagyják), szerintem a lakatok kb. fele nem szerelmes lakat.

mbenedek 2009.09.17. 20:46:13

Fehérvár belvárosában is van...

Johny the mocsok 2009.09.17. 20:57:19

nem jó ez emberek nem jó. rá kell szabadítani néhány cigányt sec-perc alatt levagdossák.

mayfly9 2009.09.17. 20:58:17

Réges régen van már Miskolcon is a pécsihez hasonló lakatokkal telepakolt hidacska. Aúgy pedig tök hülyeség olyat állítani, hogy csak Pécsnek van joga egy ilyen lakatos hídhoz. És egyébként sem egyedülálló a világban, más országokban is vannak hasonló lakatos hidak.

1bambi 2009.09.17. 21:09:27

Aki a Lánchídra lakatott tesz, az légyszi magát is mellékelje a lakathoz, hogy amikor leveszik a lakatot, az illetőt el tudják vinni egy kis közmunkás hídpucoválásra - ha már ennyira kedves neki a Lánchíd.

sonneNSchein_ 2009.09.17. 21:15:25

Szóval van sok helyen az országban, egymástól elszigetelt spontán, fél-spontán kezdeményezés eredményeképpen.

Ha valahol most kezd ilyen lakat-sztori indulni, az már korántsem eredeti ötlet...

Ha mondjuk több 10 éves legenda lenne Pesten.. de nem az...

Legyen valami új ötlet... És amúgy is a Lánchíd műemlék... le a lánchidi lakatokkal! :))

barbár 2009.09.17. 21:31:37

Most jó pécsinek lenni, végre minket másol a nagy főváros. Persze divat lett ez is, mint sok más dolog. Hétvégenként már vagy húsz éve sétálgatok a pécsi lakatok előtt, melyek felett nem múlt el az idő. Anno TUTO meg GOGI volt a többség, egy két szép réztestűvel körülvéve, a kopott rácson. Aztán időnként lecsupaszították, helyre állították a rácsot,hogy natúr valóságában csodálhassuk. De a lakat rakok nem adták fel a harcot, megjelentek vésettek, gravírozottak, és a világ minden táján gyártottak. Mikor arra járok érett szőlő fürtökként csüng a sok száz lakat. Jó bele olvasni, hogy ki mikor és hol fogadott örök hűséget párjának. Már régóta nem naturalizálják a rácsokat,(mert kettő van ám, egymástól nem messze), hanem igazítják rajta a fürtöket, és az egykoron sarkokat takaró rács környezete is megszépült. Így válik egy legenda valósággá, egy városi legendává.

Almaspite 2009.09.17. 21:39:03

Baján is van ilyen! A Sugovica és a Duna találkozásánál áll egy kilátócska, annak a fémkorlátja is full tele van lakatolva.

'it's cool to know nothing' 2009.09.17. 21:48:53

@Hivatásos beszólóművész:

Rendben, akkor legyen Bp-en is Manneken Pis, meg velencei gondola és építsünk mindenhova Eifel tornyot...

Hadd lássa mindenki, egy Bp-i embernek semmilyen saját ötlete sincs, csak másolni tud.

Egy városnak az egyedisége adja meg a báját. Teljesen mindegy, hogy mitől egyedi. Van, ahol egy óriás mango-t építenek a városka határába, ha azt ott termesztik.

Már régebben kitaláltam, hogy Budapestnek a kutyáját a járdára szarató öregasszony lehetne a jelképe, azt kellene szobornak megformálni. Kis szobrokat is lehetne belőle készíteni, ízléses ledekkel villogna és azt árulhatnátok a váci utcában. Alternatívakén tudnám még javasolni a járdán parkoló műkörmöst, vagy a szotyit köpködő nyóckeres focidrukkert, esetleg egy aluljáróban, a saját szarában alvó csövest. Ilyen szobrokkal kellene telerakni a várost és akkor nem szorulnátok rá mások jelképeire, legendáira.

JucusMucus 2009.09.17. 21:49:45

Hahó, ébresztő!
A megfejtés tényleg sokkal prózaibb:
A Lánchídon azért vannak a lakatok,hogy a csökött agyú magyaroknak (EU-polgároknak)nehezebb legyen ellopni a díszkivilágítás kompakt fénycsöveit!!!!!!

'it's cool to know nothing' 2009.09.17. 21:53:23

@Johny the mocsok:

Egyébként én is ezért nem izgatom túlságosan magam a budapesti lakat-kísérletek miatt. Bízom a Budapestiekben. Nem lesznek azok a lakatok ott sokáig, kis idő műlva Budapesten kő-kövön nem szokott maradni, bármi is készül el (lásd az említett Erzsébet tér, Király utca). Két éven belül már csak a romjai vannak.

amerea 2009.09.18. 00:08:06

@\'it\'s cool to know nothing\': ja persze, Pecs az etalon.. mert Cinque Terre-n nem tobb evtizede vannak am lakatok.. biztos az olaszok is Pecset utanoztak.. ehh

sárkányszív (törölt) 2009.09.18. 06:01:48

Elég drágák a lámpák ,de ha gyűjtenék a lámpa vasat a lakat semmit nem véd ,viszik azt is az sem a legolcsóbb,és súlyos ,ha a burát védi,egy kővel megoldják,akkor minek,a diáknak drága megvenni,ez egy rejtély.

MikiMecky 2009.09.18. 11:00:37

@JucusMucus: Hát ha ez igaz, akkor ez egy jó nagy poszt a semmiről :)
De miért akarná értelmes ember ellopni a használt kompakt fénycsövet, amikor tud venni újat a boltban?

MikiMecky 2009.09.18. 11:18:02

@Maab:
Off:
Ha már szóba került a graffiti, ami nem ide tartozik, de tényleg nem hiszem el, hogy nem lehetne határozottan fellépni ellenük. Én 1-2 hete mentem át gyalog a Lánchídon, és meg kell mondanom, nagyon elkeseredtem mert egy hányadék, ahogy kinéz az egész. Zéró tolarencia, kőkemény retorziók, és fel kéne számolni ezt a várost emésztő leprát.

fgm 2009.09.18. 12:29:11

Ez gyakorlatilag egy szentpétervári hülyeség, ami átszivárgott ide is.
englishrussia.com/?p=4857
Szóval szerintem kár ezen idegeskedni, hogy ki milyen ötletet lop el.

fgm 2009.09.18. 12:31:43

Rosszul emlékeztem ráadásul. Moszkva, és ők is az olaszoktól szedték.

gondolkodjmár 2009.09.18. 16:00:16

azért nem csak pécsen van ilyen...
Pl. Tatán az Öreg-tó gátján van kb két m2 4-5 lakat vastagságban. Az egyik alsóbbik lakaton 1938-as dátum látható...

Bambuló Házisárkány 2009.09.18. 22:00:39

Nekem is van majd százéves lakatom a sufnin. Elvigyem?

bate · http://bateman.hu 2009.09.26. 12:02:02

Hmm, ha már lakat, akkor ez igazából nem Pécs másolása, hanem Kölné, hiszen ott a Dómhoz legközelebb eső vasúti híd gyalogos része van teleaggatva lakatokkal.

farm3.static.flickr.com/2421/3612019780_1c558121f4_m.jpg
süti beállítások módosítása