Azt már a Tankcsapda körútról szóló posztnál is felmerült, hogy bizony itt lenne az ideje megoldani Kőbányán a Fehér út és a Kőrösi Csoma-Jászberényi közti kapcsolatot. Az Éles sarok nagyon szűk és nagyon körülményes. Nos Sadia ráakadt a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. honlapján a megoldásra. (Akit érdekel a nagy felbontású pdf, kattintson ide.) Ezek szerint az autók és a villamos egy vasúti felüljáró alatt hajtanak majd el, aki pedig a Jászberényire kíván fordulni a fehér útról, az továbbra is a régi lyukat használhatja. A vonatok és az alattuk járó villamosok megállója egy közös csomópontban lesz mozgólépcsőkkel összekapcsolva - ami átszállás szempontjából nem rossz ötlet. A terven szerepel egy "távlati közúti felüljáró" is az Éles sarok felett. Na de mit keres itt a 4-es út bevezetése?
Ilyen lesz az Éles sarok. Új felül- és aluljárók, mozgólépcsők, közúti csomópont a villamos felett és a 4-es út bevezető szakasza
2009.06.03. 08:37
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:
Címkék: közlekedés vasút útépítés villamos gépkocsi fehér út éles sarok kőrösi csoma sándor út
A bejegyzés trackback címe:
https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr181160593
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.06.03. 10:04:29
Hát ezt, kedves blogger Úr: http://www.budapest.hu/resource.aspx?ResourceID=TirPortalBinary&documentversionid=68029
279. oldalon tessék figyelni, 24-es számkód.
Ez az anyag is megér egy posztot.
279. oldalon tessék figyelni, 24-es számkód.
Ez az anyag is megér egy posztot.
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.06.03. 11:34:31
Már megint az a 4-es út... Hol tökömben van itt olyan?
A terv időszerű volt már egy ideje, de a közlekedési igény legalább olyan erős a Jászberényi felé/felől is, mint a Körösi felé/felől. Hülyeség szétbontani. Mert az csak félmegoldás lenne.
A terv időszerű volt már egy ideje, de a közlekedési igény legalább olyan erős a Jászberényi felé/felől is, mint a Körösi felé/felől. Hülyeség szétbontani. Mert az csak félmegoldás lenne.
Kuruttya 2009.06.03. 12:08:21
Nagyon-nagyon halványan, szürkével a vasútvonal felett van egy út, és arra az van írva, hogy "Tervezett 4.sz. út bevezetése". De ezt én marhára nem értem, mert a 4es út már be van vezetve a vicces nevű Ferihegyi Repülőtérre Vezető Út formájában, és még csak az élessarok közelében sincs.. szóval itt valamit elírtak.
@városjáró: a Jázsberényi felől közel sem akkora szívás befordulni a Fehér út felé, mint a Kőrösiről.. abból az irányból mehetnének arra, mint eddig, azzal nem volt baj.
@városjáró: a Jázsberényi felől közel sem akkora szívás befordulni a Fehér út felé, mint a Kőrösiről.. abból az irányból mehetnének arra, mint eddig, azzal nem volt baj.
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.06.03. 12:36:02
Jól érzékelem: át szeretnék rakni a vasútállomást is?
óðinn 2009.06.03. 16:05:28
Viszont figyelemreméltó az "S-bahn rendszerű gyorsvasúti közlekedés kialakítása" cím...
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.06.04. 11:58:27
@Álmos: Valóban oda van írva. De az sehogy se a mai 4-es útat jelentheti. Ha a nyomvonalát továbbvisszük, akkor valahol a Keresztúri útba kötödne bele.
Veronka 2009.06.04. 19:27:18
Az egyetemen (BME) éveken-évtizedeken? keresztül volt féléves tervezési feladat :)vajon manapság van még?
Vaandor 2009.06.04. 22:53:52
"Na de mit keres itt a 4-es út bevezetése?"
Mit, mit?
Hát előkerült a fiókból egy 40 éves terv, a polcról meg egy akkoriban lejárt hivatalnok, aztán egymásra találtak. Úgyhogy most megint mindenhol feltüntetik, hogy "Márpedig az M4-et* be kell vinni a belvárosig!".
Az, hogy az összes Rákoson meg a Köztemetőn kell keresztülvinni, az nem baj. Az, hogy közben lett egy M0, az sem baj. Pedig az M6-nál már kezdett volna megnyugodni az ember, hogy felismerik a körgyűrű forgalom-szétosztó szerepét.
*Nem a metrót, az autópályát.
Mit, mit?
Hát előkerült a fiókból egy 40 éves terv, a polcról meg egy akkoriban lejárt hivatalnok, aztán egymásra találtak. Úgyhogy most megint mindenhol feltüntetik, hogy "Márpedig az M4-et* be kell vinni a belvárosig!".
Az, hogy az összes Rákoson meg a Köztemetőn kell keresztülvinni, az nem baj. Az, hogy közben lett egy M0, az sem baj. Pedig az M6-nál már kezdett volna megnyugodni az ember, hogy felismerik a körgyűrű forgalom-szétosztó szerepét.
*Nem a metrót, az autópályát.
Vaandor 2009.06.06. 18:11:58
Amúgy a vasútállomás-villamosperon kapcsolat nagyon jó.
Csak azt nem látom ebből, hogy a kelet-nyugati villamosvonal (28?) vékony szürke jele melyik szintet keresztezi. Az aluljárót, vagy a felül futó kanyarodósávokat?
Csak azt nem látom ebből, hogy a kelet-nyugati villamosvonal (28?) vékony szürke jele melyik szintet keresztezi. Az aluljárót, vagy a felül futó kanyarodósávokat?
hatja 2009.06.19. 00:45:43
a ferihegyi gyorsforgalmi egy halva született dolog, érdemben bővíteni nincs hova. a Jászberényi viszont komoly potenciál, a kőbányai szakasza szellős és többek közt lakatlan így civil jajgatás sem lenne. a legtöbb szakaszán van akkora ráhagyás, hogy akár már ma 4 sávosra lehetne bővíteni, keresztforgalom 0 stb stb... Kőbánya egyébként is a legmenőbb kerület lesz néhány évtized múlva, lényegében a fél kerület szanálásra érett vagy beépítetlen, városrésznyi területek állnak parlagon.
SzaSza0909 2009.06.19. 09:38:47
@hatja: Az túlzás, hogy halva született, a 40-es évek elején építették, a II. vh. alatt, jó pár évtizedig jól kiszolgált, mára lett csak túlhaladott (most viszont nagyon)
hatja 2009.06.19. 12:19:43
@SzaSza0909: hát és még finoman fogalmaztál. vicc, hogy úgy kell elindulnod egy nemzetközi repülőtérre, hogy a menetidő fél órától másfél óráig bármennyi lehet. van egy kis kocc, és kész. ráadásul ha egyszer felhajtottál, nem nagyon van menekvés. ezért kéne leválasztani róla a 4es forgalmát, az a két védett sáv pont arra elég, hogy egy 90es tempóval lehessen menni a reptérre nyugiban.
atompyka 2011.01.10. 10:35:08
Tizenpár éve láttam olyan (X.) kerületi rendezési tervet, ami szerint valahonnan a Helikopter felől bejön a 4-es egy nagy felüljáróval a Keresztúrira, a gyógyszergyár után a mostani prérin át az Éles-saroknál becsatlakozik az Albertirsaiba és azon keresztül a Kerepesibe.
Persze a Keresztúri és az Albertirsai is 2×2 sávos addigra.
Hogy ez hogy áll most, azt nem tudom, de az biztos, hogy a Keresztúrin a mai napig ennek megfelelő a szabályozási vonal, azaz a későbbi telekhatárok.
Persze a Keresztúri és az Albertirsai is 2×2 sávos addigra.
Hogy ez hogy áll most, azt nem tudom, de az biztos, hogy a Keresztúrin a mai napig ennek megfelelő a szabályozási vonal, azaz a későbbi telekhatárok.
Kovacsla 2011.01.10. 17:49:14
Ha a Fehér út-Kőrösi Csoma irány megkapja a szép új aluljárót, a meglévő régit nem lehet teljes egészében a Jászberényi út felől érkezőknek adni? Így meg lehetne takarítani egy kanyarodóágat is.
Iza Béla (törölt) 2012.11.05. 21:50:25
"Na de mit keres itt a 4-es út bevezetése?"
Semmit. Az M4 bevezetője van ott.
@odinn: Az újszülöttek és a viccek esete.
@Ibigoo: Igen/nem. A vasútállomást nem, a peronokat igen.
@Vaandor: Az M6 mellett van egy M7 és egy M1, a Hungária pedig a kanyarban sincs. Viszont dombok vannak... Az M4 esetében az M5 bevezetője lehet a megoldás az M0-n keresztül, csak az már most is elég vérszegény. (Az M1-M7 bevezetője majdnem a Hungáriáig ér, az M5 bevezetője az ecseri piacig...)
Semmit. Az M4 bevezetője van ott.
@odinn: Az újszülöttek és a viccek esete.
@Ibigoo: Igen/nem. A vasútállomást nem, a peronokat igen.
@Vaandor: Az M6 mellett van egy M7 és egy M1, a Hungária pedig a kanyarban sincs. Viszont dombok vannak... Az M4 esetében az M5 bevezetője lehet a megoldás az M0-n keresztül, csak az már most is elég vérszegény. (Az M1-M7 bevezetője majdnem a Hungáriáig ér, az M5 bevezetője az ecseri piacig...)
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.01.18. 12:05:50
nekem nem gyön be a nagyfelbontású...
Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2013.01.18. 12:06:39
@Comandante en Jefe: leszedte a nif :(
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.01.18. 12:07:35
Most veszem észre, hogy ez egy három éves poszt...:)
Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2013.01.18. 12:08:15
@Comandante en Jefe: :D igen, mostanában már van annyi eszem, h az érdekes doksikat lementem :)
S z a b i 2013.03.02. 21:26:38
Na és hogy lehetne balra kanyarodni a Fehér útról a Jászberényire?