Ahogy írtuk előre, Városálom2010 címmel urbanisztikai konferenciát szervezett a Fidelitas. Mivel ez egy ifjúsági szervezet, ezt úgy kívánta fiatalossá tenni, hogy szimpatikus módon meghívott egy csomó blogot, például közlekedőset (Buszos), kreatív zsidózót (Judapest), jövőkutatót(Budapest jövője) helyi érdekekre ügyelőt (Városjáró) meg olyanokat is, akiket elsősorban az ingyen ebéd lehetősége vonzott (Urbanista). Számítottunk sok Demszkyzésre, meg "társadalmi párbeszéd szükségessége", illetve "hosszútávú koncepciók hiánya" tagmondatokra. Ehelyett teljesen élvezhető volt, viszonylag kevés pártpolitikával, sok valóban független arccal, meg Fideszes polgármesterekkel, akik ezúttal nem a sablonszöveget nyomták. Például ellenpéldaként nem csak Debrecen hangzott el rendszeresen, hanem mondjuk Szeged és Miskolc is.

Persze ennyi erővel nyugodtan meghívhattak volna pár szoci kerületvezetőt is, de azért ne legyünk telhetetlenek. A kötelező pártpolitikai panelek elmondása a szervezőnek jutott (Schneller Domonkos - budapesti Fidelitas elnöke). Nyitóbeszédében meglehetősen furának hangzott a "nyomuló tőkések" és az "ingatlancápák" emlegetése egy bazi nagy WING logó alatt - ugyanis ők is a rendezvény szponzorai voltak. Ezt követte a frakcióvezető üzenete: Tarlós István levelének első mondatára nem emlékszem, de a másodiknál már tuti elszunyókáltam, pedig egy kellemesen nagymellű nő olvasta fel.

No de a műfajából adódóan szenderítő bevezetőkön túllendülve tényleg érdekes lett az egész konferencia: jött egy csomó szakértő, meg valóban gyakorlati problémákat boncolgató polgármester. Minden különösebb kommentár vagy kritika nélkül felsoroljuk a legérdekesebb gondolatokat. Íme:

Rogán Antal (V. kerület polgármestere)
- egy sima utcaburkolat cseréjéhez 27 engedélyt kell beszerezni a kerületi önkormányzatnak

- sok lehetőségről lemaradtunk, de lehetne Budapest még Európa első e-city-je: elég elöljárunk internet és mobil kommunikáció területén, de ezt nem használja ki a város. Lehetne olyan, hogy valaki belép egy zónába és automatikusan kap egy sms-t, hogy milyen látnivalók vannak ott, vagy milyen programok lesznek arra aznap.


Schneller István (urbanista, egyetemi tanár, Budapest volt főépítésze)
- a nagy városálmok gyakran elfedik a valóságot. Budapest kulturális főváros pályázata azért is bukott el, mert a bírálók "átláttak a szitán"
- a barnamezők hasznosítás közül csak a Millenáris, a MEO és úgy-ahogy a Westend sikerült, de a kompakt város lehetőségét elszalasztottuk
- Duna-tengely. Sikeres: Graphisoft Park, Nemzeti Színház környéke, Kopaszi-gát (kár, hogy még nincs kihasználva). Ellenpélda: Marina-part. Eladott jövő: Csepel északi csücskét rendezési terv nélkül eladták
- Lakóingatlan fejlesztés. Pozitív példa: IX. kerületi rehabilitáció, negatív példa: Corvin-Szigony.
- A közterületek beszorulnak az álközterületekbe (bevásárlóközpontok)
- Józan budapesti álmok: Duna-korzó fejlesztése, a Deák téri metrómegálló felszíni épületének "eltűntetése"

Vitézy Dávid (a VEKE szóvivője)
- Hogy kerülhet többe a 3-as villamos egy megállóval való meghosszabbítása és az 1-es átvezetése a hídon, mint az M0 teljes keleti szektorának megépítése?
- Sehol a világon nem önfenntartó a tömegközlekedés. Alternatív finanszírozási forma lehet a "helyettesítő termékek" árának (parkolási és behajtási díj) növelése, ingatlanfejlesztési hozzájárulás, illetve uniós támogatásra is alkalmas projektek
- Az elmúlt 50 évben teljesen példa nélküli a Marina-part, hogy egy ekkora városrész tömegközlekedés nélkül épült meg
- Orléans-ban az új, gyepesített villamosvonalat kivezették a "prérire" is, mert tudták, hogy ott a következő évtizedben parcellázás és lakóparképítés lesz. Nálunk az új lakóparkoknak nincs megoldva a közlekedése


Urbanisztikai kerekasztal:

Miklóssy Endre (építész, író, egyetemi oktató)
- Le Corbusier: "Budapest olyan szép, hogy még az építészek sem tudják elrontani"
- Budapest átlag lakósűrűsége 27-28 fő/ha, ami egy kis dunántúli faluénak felel meg
- Angyalföldön volt jó közlekedés (M3) + terület (barnamezők), ezért fellendülhettek a fejlesztések (vö: Orléans)
- nem csak állami pénzből kellett volna felépíteni a Megyeri-hidat. Meg lehetett volna valósítani telekfelérétékelődésből is
- a rendszerváltás óta 80 sportpálya tűnt el Budapestről
- van országgyűlési képviselőnk, van kerületi is. Miért nincsen választott budapesti képviselő, aki engem képvisel?

Láng Zsolt (II. kerület polgármestere)
- lehetnének szigorúbbak az építési szabályok, de Budapesten még ezeket sem tartatják be. Máshol elképzelhetetlen, hogy egy építész eleve olyan tervet ad be, amiről tudja, hogy nem felel meg az előírásnak, de azt is tudja, hogy át fog menni (lobbi). Ha betartatnák az előírásokat rá lehetne venni az ingatlanfejlesztőket, a kicsivel költségesebb, de a város érdekeit jobban szolgáló projektekre

Eva M. Amichay (városgazdász, újságíró)
- amikor Sarkozy harminc éve polgármester lett, leállított minden projektet, mert azt mondta, hogy az első, hogy a város tiszta legyen
- ha egy külföldinek megmutatnák, hová épült a szennyvíztisztító, azt mondaná, ezek elmebetegek. Csepel közelebb van a városközponthoz, mint a Hajógyári-sziget
- Izraelben nem adnak már építési engedélyt napkollektor nélkül. A panelprogramban miért nem gondoltak az alternatív energiaforrásokra?

László Miklós (városszociológus)
- Pozsonnyal, Prágával, Varsóval, mostanában Bukaresttel vetjük össze Budapestet, pedig történelme alapján Berlinnel meg Párizzsal kellene

Ezt követte a blogger-kerekasztal Ughy Attilával (Fővárosi Közgyűlés Városképvédelmi Bizottságank elnöke) kiegészítve. Az ő legérdekesebb gondolata az volt, hogy mennyire széttagolt például a Nagykörúton belüli városmag közigazgatása, de három különböző színben vezetett kerületeket elég nehéz lenne egyesíteni. Hogy mit gondol Kambekk, a Városjáró bloggere és Papp Géza a Budapest Jövőjétől, vagy ne adj Isten szerény személyem, azt úgyis elolvashatják a blogjainkban.

Ja és voltak más blogos kerekasztalok is, szerintem az adott blogerek arról is biztos beszámolnak. Ökológia: varos.blogter.hu, buszos.blog.hu, ilovebp.blog.hu. Kultúra, szórakozás: beyondbudapest.hu, judapest.org. A rendezvényen megjelentek a varoskepp.blog.hu bloggerei is, sőt BDZSH nyert is a fotópályázaton. Gratulálunk!

(Nyitóképnek az első helyezett Láng Péter Attila fotóját loptuk le a honlapról arcátlanul. Neki is gratulálunk!)

Amúgy Kambekk megjegyezte, hogy szinte napra pontosan két évvel a választások előtt rendezték meg a konferenciát, épp úgy, mint ahogy annak idején a Szeretem Budapestet is így időzítette a megalakulását. Szerinte ezt tanítják. Úgyhogy kíváncsian várjuk, mit lépnek a szocik, hacsak nem más politikamarketing-tankönyvből tanulnak.

A zárszóban azt ígérték, hogy a Városálom2010 folytatódik. Követni fogjuk az eseményeket...

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest politika közlekedés fidesz konferencia polgármester fidelitas v. ker ii. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr60696965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.05. 11:12:12

Köszi az összefoglalót!
Kiváncsian várjuk az Ökológia szekcióba került blogtársak élménybeszámolóját is. Sajnos azokról értelemszerűen lemaradtam :(

tallian.miklos 2008.10.05. 14:45:34

De most ez tényleg komoly, hogy Schneller adja el magát újdonságként? Basszus, _ő kúrta el_.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.10.05. 15:11:57

Fideszes Budapest? Az egy rémálom lenne... remélem, nem kerül rá sor.

grmindenyssa 2008.10.05. 15:55:24

"Lehetne olyan, hogy valaki belép egy zónába és automatikusan kap egy sms-t, hogy milyen látnivalók vannak ott, vagy milyen programok lesznek arra aznap." Ezt nem spamnek hívják? Én nagyon nem örülnék neki.

adler 2008.10.05. 16:20:28

szilárdan...: hát figyelj az mszp-szdsz már kapott lassan 20 évet, h megmutassa ők milyen bp-et szeretnének. abban lassan elég széles konszenzus van, h ez a rémálom. szóval remélem egyszer a fidesz is kap lehetőséget, h ő is megmutassa, mit tudna tenni a városért, és akkor lehet, h kiderülne, h nem is olyan lázálom az...

tallian.miklos: ki mondta, h schneller újdonságként adja el magát?

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2008.10.05. 16:32:35

a schneller istvánt végigröhögtük, az első kerekasztalt végigszenvedtük, a második kerekasztal viszont jó volt, kár, hogy nekem el kellett jönnöm.
a fotópályázat egy vicc: az első három helyezettnek semmi köze budapesthet. kivéve természetesen bdzsh képét ;)

0xFFFF 2008.10.05. 16:34:28

Amíg a sok vidéki suttyó, aki felköltözött budapestre, "SZILÁRDAN" hisz demszkyben és a bandájában, addig a szerintük világszinvonalú budapest egy gettó lesz, rosszabb, mint harlem.

marosy 2008.10.05. 16:55:23

szilárdan:"Fideszes Budapest? Az egy rémálom lenne... remélem, nem kerül rá sor."
Én már 18 éve egy rémálomban élek: egy bolsevik cionista rémálomban. Itt az ideje felébredni. Ébresztő.

Kenedy1 2008.10.05. 16:58:02

Pedig jobb lesz majd a kommunista-cionista nélkül. Nem kell félni hogy bármikor kilövik a szemed vagy ilyesmi. Budapestet ezek 20 év teljesen ellehetetlenítették.

muskátli 2008.10.05. 17:01:01

Nem kap pénzt,(Budapest) úgy, mint 1998-2002 között. Leállítják a METRO-t (már régen utazhatnák rajta). Lehet, hogy akkor viszont vége lesz a szélső jobb oldal rombolásainak.

marosy 2008.10.05. 17:03:56

muskátli: Annyi IQ-d sincs mint egy muskátlinak, talán egy egysejtűvel összemérhetnéd.
További kellemes seggnyalást.

draft22 2008.10.05. 17:07:11

Az ilyen marosy féle kisbolsik ilyenkor élveznek

pógi 2008.10.05. 17:07:55

talán nem kellene erőltetni ebben az 1,7 mio lakosú városban 23+1 kiskirályságot 23+1 egyéni dilivel (rendeletek, szabályzások, stb.) meg sok-sok kerületi fiókzsenivel, aki osztja az észt
ja, kell a próbapálya a harmadik vonalnak, és az utánpótlásnak... látszik az eredményen
csoda, hogy így is elketyeg az egész... :-((

marosy 2008.10.05. 17:08:18

megmegvolt: talán a szádba bármikor...

draft22 2008.10.05. 17:08:22

és még ő bolsizik, hahaha...

draft22 2008.10.05. 17:09:25

köszi én nem vagyok meleg, de neked úgy látszik hiányzik már egy farok.

marosy 2008.10.05. 17:09:39

és még ő "kisbolsizik"
muhahaha

marosy 2008.10.05. 17:10:28

megmegvolt: amúgy a kurva anyád

draft22 2008.10.05. 17:12:34

juj lelepleződtél...
ne kell azt szégyelni..
ja és a szüleidet én nem kevertem bele nálatok kisbolsiknál ez szokás, jellemző

marosy 2008.10.05. 17:13:34

Azt nem értem ha valaki egyszer alijázik, az miért jön vissza Magyarországra??? Lásd Eva M. Amichay.
Talán elfogytak a zsíros állások Izraelben?
Az említett hölgy dicshímnuszokat zeng Gyurcsánynak a kapcsolat.hu -n.

ELÉG VOLT.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.05. 17:15:39

grmindenyssa
Gondolom, csak az kapna ilyen üzenetet, aki előfizet a szolgáltatásra.

draft22 2008.10.05. 17:17:49

de tájékozott vagy marosy kompenzálsz?

Kenedy1 2008.10.05. 17:25:31

Olvassátok el a titkos Rózsadombi paktumot. Még most is a kommunisták vannak Magyarország élén.

draft22 2008.10.05. 17:27:57

ja és ha valamit el lehet bárkinek olvasni az nem titkos kisbolsi.

snakekiller23 2008.10.05. 17:35:39

Kenedy1 2008.10.05. 17:25:31

Rózsadombi Paktum is soooooo 1994.

Most komolyan, a kurucon, bombagyáron legalább kreatívak az elméleteikkel. *ásít*

mizie 2008.10.05. 18:20:46

ON:
Igazából ígérgetésekkel a Demszky program is mindig tele volt.
Nem hiszem hogy ezek közül túl sok meg fog valósulni.
Az egyetlen problémám hogy Tarlósra a büdös életben
nem szavaznék (Demszkyre-re se). Állítsanak ki egy
kicsit kulturáltabb, nyitott arcot és talán elgondolkodom róla.
De így tuti nem.


OFF:
marosy te tényleg képes voltál végigcionistázni a regisztrációd óta minden egyes napod?

Engedd meg h gratuláljak!

Az nem baj hogy a postokhoz nem szólsz hozzá (már máshol is olvastam az agymenésed) de akkor inkább otthon copy-paste-eld be egy txt file-ba ahányszor csak jólesik. felesleges neked emberekkel érintkezned még így virtuálisan is.

benkoo 2008.10.05. 18:42:30

fidesze BP? miért nem jó? mindenhol magyar gárdás ellenörzőpontok:D

S. Annyi 2008.10.05. 19:08:50

Most, már két éve a nyolcvanas éveket élem újra. 2010-től remélem a 2010-es éveket. Szerintem élhetőbb és nyugodtabb lesz Budapest, ha mástól nem, hát attól, hogy nem a retrokomenisták kormányoznak, és nem fújják ki a szemem könnygázzal havonta, és nem lesznek kordonok. Hát ezt gondolom.

S. Annyi 2008.10.05. 19:10:02

benkoo

te hule vagyol, de nagyon. De ha rettegni akarsz, akkor rettegj, csak lécci ne hangoztasd.

Netuddki. 2008.10.05. 19:16:46

"Lehetne olyan, hogy valaki belép egy zónába és automatikusan kap egy sms-t, hogy milyen látnivalók vannak ott, vagy milyen programok lesznek arra aznap."

Hogy örülnének neki az ottlakók! Hiába, semmi sem tökéletes. :)

adler 2008.10.05. 19:17:01

"a fotópályázat egy vicc: az első három helyezettnek semmi köze budapesthet. kivéve természetesen bdzsh képét ;)"

azért ezt jobb ha mégegyszer átgondolod. ne csak arra koncentrálj, h le akarod fikázni, és akkor lehet, h megérted...

de segítek picit. a három kép közül kettő, abból a szempontból érdekes, h van egy tipikus hangulata. ez a művészi értéke. meglátod, és tudod, h ez bp-en készült, és előjönnek emlékek vagy érzések, amik ehhez kötnek. a tv-t néző fiatal lány, háttérben a panellakóteleppel, meg egy létező társadalmi problémát jelenít meg.

Netuddki. 2008.10.05. 19:20:01

0xFFFF 2008.10.05. 16:34:28
"Amíg a sok vidéki suttyó, aki felköltözött budapestre, "SZILÁRDAN" hisz demszkyben és a bandájában, addig a szerintük világszinvonalú budapest egy gettó lesz, rosszabb, mint harlem."

Az a sok vidéki suttyó tart el titeket butapestiek.

S. Annyi 2008.10.05. 19:25:40

Budipesten több a suttyó. Vikéken kerek-perec kimondják, amit gondolnak, itt meg álca mögött vannak az emberek. Meg kordonok mögött.

snakekiller23 2008.10.05. 19:32:30

Eddig én úgy tudtam, hogy Demszky a belpesti judeoliberálbolsevik elit meg a cigányok kedvence. Erre most kell megtudnom, hogy a vidéki suttyóké?

Könnygázt meg gumibotot idén már sikerült rászorultsági alapon osztani szerencsére.

pógi 2008.10.05. 19:34:03

"...és nem fújják ki a szemem könnygázzal havonta..."

nekem nem fújják tele :-))
igaz, én nem is vonulok molotov koktélokat dobálva, törve-zúzva át a belvároson, felvonulókat vagy rendőröket heccelve...

kolimszkij 2008.10.05. 19:40:17

Kedves 0xFFFF !
Én is ilyesfajta suttyó vagyok (15 éve élek itt), de én eddig azt hittem, hogy az a sok birka pesti szavaz demszkyre:)
Rooszízű személyeskedést félretéve, szerintem az Ősbűn az, hogy ez az Istencsapása (D.G.) nem budapesten, hanem az agglóban lakik.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.05. 19:41:07

A fotópálya... Eh-eh! Hát azért valljuk meg, kicsit fura volt, hogy a rendezvény házifényképésze nyerte az első díjat - aki ráadásul a szervezők saját bevallása szerint is régi barátjuk.

Öt év múlva már csak egy oknyomozó riporter tudná kibogozni az összefonódásokat. De itt még volt egyfajta bája a dolognak.

pistii 2008.10.05. 19:41:10

Miért nem kapott Budapest 1998-2002 pénzt? Hazugság, amit a komcsik híresztelnek. A 4-es metró a legfontosabb gondja az országnak? Az ország nem Budapestből áll : 1.6 millió ember vs. 8.4 millió.

marosy 2008.10.05. 19:43:48

"marosy te tényleg képes voltál végigcionistázni a regisztrációd óta minden egyes napod?

Engedd meg h gratuláljak!"
Kösz. Jól esik a gratulációd.

snakekiller23 2008.10.05. 19:51:35

pistii 2008.10.05. 19:41:10

Nem az a legfontosabb, de ha akkor jórészt pártoskodásból (mert valljuk be, más "luxuskiadásokra" szántak pénzt) nem meszelték volna el, ki tudja, talán már járna is... és nem kéne most aközött dönteni, hogy újrakezdjük előlről (azaz kidobtunk a semmibe őrjítőan sok pénzt), vagy megépítünk méregdrágán egy lejárt szavatosságú metrót.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.05. 20:02:47

Re: snakekiller23
Ez a metró már 2002-ben is fölösleges lett volna. Sőt már 1998-ban is. És ha a maszoposok lefújhatták a Világkiállítást, akkor a fidesz lefújhatja a metrót. Nemde?

snakekiller23 2008.10.05. 20:17:30

kambekk · varosjaro.blog.hu/ 2008.10.05. 20:02:47

Ezt alá is támasztanád bővebben?

Másrészt pont erről beszéltem: pártoskodás, revanslogika, mint az oviban. Nem örülök neki, ha felnőtt emberek (akik ugye a szolgáink elvileg) e-pénisz-versenyt tartanak, nekünk meg a valódival kell előbb-utóbb orálisan megbarátkoznunk emiatt.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.05. 20:28:52

Röviden: rossz nyomvonal, hivbás végpontok, sűrű megállókiosztás, iszonyúan drága kivitelezés.

Ennyi

snakekiller23 2008.10.05. 20:32:56

kambekk · varosjaro.blog.hu/ 2008.10.05. 20:28:52

Hát... tényleg röviden.

is 2008.10.05. 20:34:18

tök mókás, hogy mennyire info nélkül jönnek a határozott vélemények. a helyzet alapját az jelenti, hogy a fővárosnak kétszintű irányítása van. a fővárosnak szinte semmibe nincs beleszólása a kerületi önkormányzatok nélkül. Budapestet 23+1 hatóság irányítja egyszerre. ha bajod van akármivel, abban legalább annyira benne van a kerületi önk., mint a fővárosi. ha szar a III. kerület, akkor az Tarlós is.

Rogánra figyelj: a 27 engedély teszi tönkre a várost, nem a döntéshozók. a metróhoz 54 hatóság kell (Madridban 1, azaz egy) stb. a kormányzati negyed is a bürokrácia miatt halt el (akár tetszett, akár nem; bár európai díjat nyert a terv).

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.05. 20:34:24

Hát mivel jövőre talán pesti egyetemista leszek, ezért isten óvd a teknőcöt a fidesz pestjétől.
Üdv,
amitlatok.blog.hu/

kraut 2008.10.05. 20:46:02

fuhh, az index címlap tényleg bevonzza a hulladékot...

Nekem érdekes a gondolt, hogy "Fideszes Budapest". Szóval Budapest jövőjét politikai alapon kellene akkor elképzelni? Mintha eddig nem az lett volna a gond, hogy minden pártpolitika alapon dőlt el, és nem a szakvélemény, a közösség, és a praktikum szerint. Erre most jön egy ilyen dörgölőzős - egyébként hasznos - poszt.
Hát, a blogíró tudja mennyire akar következetes lenni. De nekem ez így elég nevetséges.
Tarlós "gumicsizma" Istvánra aztán józan felvilágosult ember nem szavaz. Narancs színű klasszikus pártitkár, disznózsíros ujjakkal.

Az ilyen "kilövik a szemed" típusú demagóg hülyeséggel meg mit lehet kezdeni? Minden ember szemét kilövik? Ha kilépsz az utcára automatikusan fújják rád a könygázt? Igen? Nem? Akkor miért kell hülyeségeket beszélni? (mert hülyék vagyunk?)
Ha odamész ahol kordon van és nekiállsz követ hajigálni a rendőrökre, akkor az a saját szellemi szegénységedet jellemzi ha meglepődsz az erőszak ellentételes alkalmazásán. (speciel szerintem a kődobálókat akár még fokozottabb eszközökkel is lehetne kezelni; aki követ dob, tudja mit csinál. Ha nem tudja és követ dob, akkor meg végképp...)
Erről ennyit.

Budapest jövőjével kapcsolatban hitelesen maximum azt lehet elmondani, hogy mit SZERETNE az ember, arról beszélni hogy mi fog TÖRTÉNNI, nem lehet. Ennyire kiszámíthatatlan és labilis helyzetben + ilyen ork mentalitású hordákkal feltöltve, egy ilyen mentálhigéniás állapotban lévő ország fővárosaként aki azt mondja látja a jövőt az hazuduik.

kpkp 2008.10.05. 20:56:23

Demszky 18 éve Budapest polgármestere, az eredmények és az állapotok ismertek és láthatok, lehet ezután bárki lesz is a polgármester még ennél rosszabb ?

adler 2008.10.05. 22:29:18

"A fotópálya... Eh-eh! Hát azért valljuk meg, kicsit fura volt, hogy a rendezvény házifényképésze nyerte az első díjat - aki ráadásul a szervezők saját bevallása szerint is régi barátjuk."

te eddig másról beszéltél! szóval akkor most pontosan mi a is a bajod? mert kicsit nevetségessé tesz, h egyik pillanatban azzal van bajod, h mi van a képeken a másikban meg azzal, h ki nyert...

de a kérdésedre válaszolva a honlap adminjai kapták a pályázatokat emailen. ez én voltam és egy másik srác. majd amikor lezárult a pályázat, akkor egy cd-n nevek nélkül adtuk oda a zsűrinek az anyagokat. ők döntöttek és mi ezek után tettük nyilvánossá, h a díjazott képekhez milyen nevek tartoznak.

ettől függetlenül igaz, h az a srác nyert, aki fotózta a rendezvényt. de mielőtt erről kezdődne az észosztás javaslom megnézni a nevezett képeket és a győztes fotót is. amúgy aki vezette díjátadást az nem is tagadta, h régóta ismeri a fotóst...

Waldi! 2008.10.05. 22:53:48

Elobb lesz az Orban fold alatt, mint Budapesten Fidesz vezetes :)
Ha 2006-ban, az oszodi beszed kiszivarogtatasa utan 2 hettel sem volt kepes Tarlos gyozni, akkor mi kene itt egy fidesznyik gyozelemhez? :)

Waldi! 2008.10.05. 22:59:04

Amugy Budapest GDP-je egyedul nagyobb, mint az 5 millios bezzeg Szlovakia-e. Ugyhogy ki is tart el kit?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.05. 23:16:34

adler! Szerintem most összekeversz valakivel. Én nem beszéltem a fotók tartalmáról és a nyertes képek művésziségét sem firtattam. Csak megemlítettem, amit láttam/hallottam - bocs ha megbántottalak vele.

dex.ion 2008.10.05. 23:32:22

nem tudom, miért olyan nagy szó ez a marina-part tömegközlekedés nélkül. aki már betette oda a lába, az tudja, h ott olyanok laknak, akik az életben fel nem ülnének buszra, ott áll az audi a mélygarázsban. mellesleg gyalog 5 perc a metró. szóval nem értem, mire gondoltak, h nincs tömegköz ott?

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2008.10.06. 00:30:33

kedves adler, az azért mindenképp fura, hogy túl hamar túl profi képek érkeztek, amik biztos hogy nem erre a pályázatra készültek; ráadásul az eredeti dobogós helyezetteknek tulképp semmi közük sincs budapesthez, ami pedig elvileg a téma volt.

kraut 2008.10.06. 01:07:16

sztem 2006 őszén eléggé egyértelmű volt, hogy miért nem akartak resetet a városvezetés élén. Ha épp nem ég a tévé székház, akkor a nyugalom és stabilitás kevésbé esett volna latba.
Az hogy T.Pifta nem tudott győzni.. hmm.. mondjuk úgy: nem lep meg.

Polgármastereknek asszem sokkal jobb lenne ha független jelöltek kerülnének, mert akkor talán eljutnánk oda, hogy a polgármesterség és lokális önkormányzás az SOKKAL fontosabb, mint a pártpolitika (eccerűen azért, mert azt a hétköznapokban sokkal jobban megérzi az ember a saját bőrén. Polgármesternek lenni más műfaj, mint a parlamentben politizálni. Mondjuk, az is beszédes, hogy az önkormányzati szférábana legmagasabb a korrupció aránya...)

betanított magfizikus 2008.10.06. 01:50:00

krauttal teljes mértékben egyetértek. mind Tarlós "gumicsizma" (:D) Istvánt, mind pedig a "lemegyek az utcára, és képen lőnek könnygázzal" jellegű demagóg marhaságok elítélését illetően.

Demszkáj (akiért nem rajongok, sőt), azért nyert 5 választást, mert nem az ellenkező oldalak nem voltak képesek nívós ellenfelet kiállítani ellene. akárcsak Tarlós győzelmei Óbudán, holott semmit sem fejlődött a kerület alatta, viszont legalább mindig mondott valami nagy tahóságot, amivel bekerült a médiába, és hát ez a lényeg, a szereplés.
szóval ők jól egymásra találtak így ketten. sajnos a számok azt mutatják, hogyha az mdf nem indít saját jelöltet, akkor már négy éve fideszes vezetésű lenne a főváros. de nekem a Tarlós által képviselt mentalitás az, amitől borsódzik a hátam. és egyébként legutóbb nem is szavaztam már a főpolgármester-jelöltekre, Demszkájtól meg hát tudjuk, mit várhatunk, a világ legdrágább Luca-metróját, és a legforgalmasabb villamos-útvonalra megvett sehogysejó elővárosi vasutat, ezt tudja ő.

amúgy a fidesznyikek szerint sikeres a nemzeti környéke? ez azért megdöbbentő. persze védik a mundér becsületét, de az a környék olyan undorító (oda járok suliba, a Duna másik partjára, szóval nap mint nap látom), hogy ha lenne egy ostromgépem, mint tomketnek, nem félnék használni, ha kell :). a színház önmagában egy okádék, az a mauzóleum-szerűség mellette kész röhej, és végül a lilában villogó, betegsége tüneteként tüskés kinövéseket felszedett panelházra hajazó MűPa, hát komolyan mondom, tiszta káeurópai giccsparádé.
nomega Kopaszi-gát, ha jól tudom, az Leisztinger (áron aluli) biznisze, tehát balos találmány. akkor csak csurran-cseppen nekik is valami onnan. szóval vonjuk le a következtetéseket: ha a fidesznek _ez_ a siker, akkor ők Demszkájnál egy fokkal sem lesznek jobbak :). uff, én szólottam :).

wagabound 2008.10.06. 03:08:31

Nincs Fidszes Budapest és Maszopos Budapest. Magyar Budapest van és lesz, huszonhárom, egymással versengő és egymásnak keresztbe tevő, amúgy teljesen fölösleges kiskirálysággal. És egy töketlen, pártfüggetlenül velejéig romlott és korrupt városvezetéssel. A fideszesek gödröket csinálnak, ocsmány szinházakat építenek, a balosok évtizedekig épitenek egy tetves metrót, és átgondolatlanul feldúlják a város útjait. És mindketten betegre keresik magukat a telekspekulációkon.

Budapest soha nem lesz már élhető város, akár Fidesz, akár Maszop, akár bármelyik pártnak nevezett gengszterbanda.

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2008.10.06. 09:23:11

elnézést, most látom hogy már kaptam válast
adler! én továbbra is fenntartom amit mondtam. ez központilag azért egy urbanisztikai konferencia volt, aminek részeként rendezett fotópályázatra nem hiszem, hogy hiteles csak ilyen fotókat győztesnek kihozni. bármelyik városban készülhettek volna, hangulatiság, társadalmi probléma ide-oda.
vagy akkor hívjuk fel a figyelmet erre a kiírásban, hogy hohó!, a pályázat nem illeszkedik szigorúan a városálom 2010 konf. tematikájába.

Salsa · http://gondolatimunkafazis.blog.hu/ 2008.10.08. 11:45:11

No,úgy látom, hogy ha valamilyen politikai szervezet szerepel a posztban, akkor a kommentelés mindenhol átcsap az értelmetlen, intellektuálisan tökéletesen igénytelen vagdalkozásba. végletes megnyilatkozások, csúnyabácsizás, stb. mi lenne esetleg érdemben foglalkoznánk a leírtakkal (tisztelet a kivételnek, aki ezt tette)?
ja, én is tervezem, hogy hozzászólok de most nincs időm rá, szóval majd délután leírom a gondolataimat.

Salsa · http://gondolatimunkafazis.blog.hu/ 2008.10.08. 15:56:09

no, ez most hosszú lesz:

Rogán:
- 27 engedély: jogos, ezzel kéne valamit csinálni
- e-város: nem rossz ötlet, de alapvetően nem sokat számít. de mindenesetre lehetne hasonló szolgáltatásokon gondolkodni. pl hogy ne spam legyen hanem valóban szolgáltatás

Schneller:
- a kultfőváros dolog a lobbin bukott el. de persze a pályázattól sem lehetett elájulni.
- nem tudom, hogy mi az a kompakt város, így annak lehetőségének elszalasztásához sem tudok hozzászólni
- a Duna-tengely témát még Schneller Demszkyékkel együtt találták ki annó. az "eladott jövő" szépen hangzik, de alapvetően nem, vagy legalábbis messze nem csak a fővárosi vezetést érheti emiatt kritika. mivel a területet a csepeli önkormányzat adta el a főváros egyet nem értésével. lehet mondani, hogy jobban is együttműködhettek volna, de az már nem lenne olyen erős állítás, mint amit Schneller itt tesz.
- a Corvin-Szigony projektet lehet szídni is meg nem is. szídni amiatt, hogy eltűntettek egy városrészt, ami a hagyományosan konzervatív ízlésű magyarok szemében mindenképp értékrombolásnak számít. kérdés, hogy tényleg az-e, és nem lesz-e értékesebb, amit helyette kapunk. (tessék csak az egykori Pest központi részének szétrobbantására gondolni, amelynek során egy egész városrész tűnt el, és lett helyette egy csomó fényűzű palota a Ferenciek tere-Március 15-e tér zónájában. meg egy híd, ami rámászik a templomra. meg eltűnt a Pesti városháza, és a főtér. most akkor nyertünk inkább, vagy vesztettünk akkor?)
- közterületek: értem a fanyalgást és bizonyos szempontból jogos is. de ez legalább annyira a kerületek hibája, mint a fővárosé. hiszen a városvezetés sokszor bele sem tud szólni ezekbe az ügyekbe
- a józan álmok ötlete nekem tetszik. más kérdés, hogy a józan álmok miatt meg azt a kritikát szokás megkapni, hogy nincsen egy nagy vízió, meg koncepció. az már csak a dolog pikantériája, hogy épp fideszes oldalról szokott jönni mindez. :)

Vitézy:
- nem kerülhet többe a villamosok meghosszabítása. de az M0 belengetése legalábbis érdekes, már legalábbis annyiban, hogy abba nem sok szava van a főváros vezetésének. csak örülhet, ha elkészül, Demszky vigyorog, meg szalagot vág, azt' ennyi
- a tömegközlekedés tényleg nem önfenntartó, nálunk sem az.
- Marina part: szerintem nem példa nélküli a dolog (az agglomerációban sorra épülnek a tömegközlekedés nélküli negyedek). mindazonáltal a Marina part egy luxusgettó féle: autóval be, autóval ki, épp az a réteg vesz ott lakást aki a büdös életben nem fog tömegközlekedni. mert ha ezt tenné, akkor nyilván nem okozna nekik gondot az az 5-10 perces séta a metróig.
- Villamos a prérin: Orleáns-ban. hozzátenném, ha kivezetné a főváros a villamost a prérire, ahol valaki lakóparkot épít majd, akkor ugye rögtön az a kérdés merülne fel, hogy "a beruházó kinek a rokona, kit mennyiért vett meg, hogy azért építünk villamost hogy ő könnyebben eladja a telkeket, miközben egy csomó belvárosi villamosfejlesztési terv ott porosodik a fiókban" nyilván nem gondolja komolyaa Vitézy Dávid, hogy amikor a napirenden lévő villamosfejlesztések sem valósultak meg, akkor a prérire azért kivezetjük majd a villamost.

Miklóssy:
- Le Corbusier-nek igaza van. :)
- átlag népsűrüség: igen, de ez egy átlag, semmire sem megyünk. ebben benne van a Budai Tájvédelmi Körzet, a Merzse mocsár, az, hogy pl a XVII., meg a XXIII. kerületnek jó ha a fele van beépítve, a többi meg susnyás.
- egyéni fővárosi képviselő: lehetne ilyet is, de ahhoz szerintem nem csak más választási rendszer, hanem más fővárosi közigazgatási rendszer is kellene

Amichay:
- "az első, hogy a város tiszta legyen": ezért leállítjuk az építkezéseket? és akkor? kitakarítjuk a várost és? újrakezdjük az építkezéseket? utána mi lesz? nem értem. tényleg nem.
- szennyvíztisztító: igen, lehetett volna ideálisabb helyet is találni
- napkollektor: aranyos. de tényleg. gondoljunk az alternatív energiaforrásokra! node, szerintem egy kicsit más a napsütéses órák száma a fővárosban, mint Izraelben. meg egyébként is: a panelprogram pusztán arról szól, hogy szigeteljük már le azokat a házakat.

László:
- azért vetjük össze ezekkel a városokkal Budapestet, mert ezekkel van egy súlycsoportban. tetszik, nem tetszik ez van. történelme alapján Egyiptomot is összevethetnénk Olaszországgal, de értelme az nem sok lenne. Prága, Varsó, Bukarest: Budapesthez hasonló méretű települések, amelyek mind pontosan ugyanabban a történelmi szituációban vannak. most. nem 100 éve. ezek közül egyik sem igaz sem Párizsra, sem Berlinre (mármint Bp vonatkozásában). és ezek a városok (mármint Berlin és Párizs) nem azért olyan meghatározó városok ma a világban, mert olyan baromi jó ott a városvezetés (lehet, hogy pl a Potsdami sokkal jobb, mint a Berlini. ki tudja). hanem azért, mert Németország és Franciország fővárosai. értve ezalatt mindent, amit ez a két ország ma a világban és Európában jelent. egyébként pontosan ugyanilyen egyszerű okból számít Varsó a régióban, (vagyis a volt kommunista, első körös eu tagállamok régiójában) a legfontosabb városnak. mert Lengyelország a legnagyobb, a legfontosabb gazdasági tényező ezek közül az országok közül. és épp ezért fogja -szerintem- jelentőségben Bukarest is lehagyni Budapestet. Budapest -akárcsak Prága- egy ilyen Bécs-szerű dolog lehet majd egy idő múlva. Szép város, közepes fontossággal.
egyébkénz népszerű fideszes toposz Debrecenekkel, meg Kaposvárokkal összevetni Budapestet. no, az viszont merő tévedés. egyszerűen itt a méret akkora különbséget jelent, hogy nem lehet őket összevetni. mert Budapest nem egyszerűen egy tizenakárhányszor akkora város mint Debrecen. az ilyen városok már eleve másképp működnek. (nem beszélve arról, hogy a közigazgatási rendszere is teljesen eltér a MJV-ktől)

Összeségében:
Alapvetően kétféle kritikája létezik a városvezetésnek, várospolitikának. mindkettőnek van létjogosultsága. csak a megfelelő helyen. az egyik alapjáraton abból indul ki, hogy hogyan is kéne normálisan működnie a dolgoknak. ebben a tekintetben teljesen irreleváns, hogy hány kerület van, meg milyen hatáskörök, az elővárosokkal mi a helyzet meg együtműködik-e a máv, ha kell, vagy nem, hogyan néz ki a forráselosztás, meg mit segít az állambá, milyen a főváros költségvetése, hol mit lehetne benne változtatni, stb. tényleg nem számít, mert az ember arról beszél, hogy mi lenne a jó, mi lenne az ideális, szerinte hogyan kéne működnie ennek az egésznek. a másik az, amikor az ember arról beszél, hogy "én hogyan csinálnám, ha én ülnék ott". és itt már rohadtul számít, hogy milyenek a körülmények. hogy ki a többi szereplő, meg hogy miből gazdálkodok, meg hogy meddig ér a hatásköröm. az alapvető baj a leírtakkal az, hogy nagy többségében az első típushoz tartoznak. márpedig ha egy párt azt akarja megmutatni, hogyan is csinálnák ezt, ha őket szavaznánk be, akkor ez édeskevés. azért édeskevés, mert ehhez hasonlót (sokmindenben szinte szó szerint ugyanazt) bizony mondanak a jelen városvezetők is, ha arról van szó, hogyan is kéne ennek az egésznek lennie, úgy en bloc. de nekik ennél konkrétabb helyzeteben kell konkrét ügyekre keresniük a megoldást. és ezzel az egésszel épp az a bibi, hogy az ember nem látja belőle, hogy mindezt hogyan csinálnák a Fideszék, ha ők lehetnének ott.

persze ez még mindig sokkal, de sokkal magasabb szinten van, mint annó a Schmitt Pál féle "+3 metró, +4 duna híd", meg két éve a "nem ígérek semmit, de még azt is bunkón teszem" Tarlóstól. van még két évük, majd meglátjuk, hogy ugyanezen a szinten maradnak-e.
süti beállítások módosítása