Annyian annyiféleképp leírták, lerajzolták és filmre vitték, hogy miért jobb egy városnak, ha nem mindenki autóval jár - de ennél látványosabban talán még soha. A legszebb váltás, ahol a sofőrök alól eltűnnek az autók és egyszeriben láthatóvá válik, hányan foglalunk el egy széles utcát, ha autóval dugulunk reggel. [via Peter from Texas via Sploid]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés tömegközlekedés dugó villamos gépkocsi

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr165645039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gombperec hídlakó 2013.11.20. 09:51:38

Azért kicsit demagóg ez a kép. Igaz, hogy az autók jó részében egy ember ül, de azért nem a 100%-ban.
Azon kívül meg lehet nézni egy régi BKV buszt, amin pl. 10 ember ül. Ha ez a 10 ember busz helyett mondjuk 6-7 évesnél újabb autóba ül, akkor annak a 10 autónak a károsanyag kibocsájtása kevesebb, mint az egy, ezer éves koromgyárnak. (Igen, ez is demagóg, de nem jobban, mint a cikkben szereplő gif.)
És bónuszként megemlítem, hogy a BKV jegyáraival számolva sokszor olcsóbb kocsival menni, mint tömegközlekedéssel (ha pl. nincs az embernek bérlete, és át kell szállni - még egy embernek is).

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.11.20. 10:12:29

szükséges ecsetelni ennek a budapesti változatát vagy....gondoltam.

varisztor 2013.11.20. 10:35:07

Igény kérdése minden. Jobb ülni a dugóban, zenét, CD-t hallgatva egy tiszta, illatos autóban, mint a buszon a csövesek húgyszagát szívni, miközben 40 kis trónörökös szaggatja a ruhádat a hátizsákjával és paraszt ellenőr fenyeget, ha gyengébbnek vél. ....úgyhogy....szarok a tömegközlekedésre.

varisztor 2013.11.20. 10:37:10

No és még egy egyszerű tanulság, amit 23 éve nem képes levonni a BKV, BKK, pedig már annyi sikeres logópályázatot csináltak....a minőséggel át tudnak sokakat csábítani, de ilyen animgifekkel nem érnek el semmit. De semmit.

Chas01 2013.11.20. 12:15:21

Jó. Holnaptól a 2 létrával és 4 festékes vödörrel majd felülök a buszra... Azaz felülnék, amennyiben lehetne.
Szerintem...
De akár mondhatnám azt is, hogy oké, de a szervert is a hátamon vigyem le vidékre a telephelyre?
És még sorolhatnám...

Zotya 2013.11.20. 12:37:58

@Chas01: Nem demagógabb a kép sem a Te hozzászólásodtól. Senki nem várja el, hogy a buszon, vagy a metrón cipeld a létrát vagy a szervezed, mert ez teherszállítás kategóriába esik. Azonban a személygépkocsival történő utazások nagyjából 80%-a személyszállítás. Ezen belül is szűk, közúti szempontból nem bővíthető belvárosi területeken még ennél is nagyobb. Itt meg ugye nem kell részleteznem, hogy miért nem egészséges állapot az, ha belvárosban hat sávon dübörög a forgalom. Szóval, ha nincs nálad sem létra sem szerver, akkor lehet mást használni.

Lizzy01 2013.11.20. 13:10:53

@Gombperec hídlakó: Jegyárügyben teljesen igazad van. De én nap mint nap megyek át busszal az Erzsébet hídon és fentről látom,hogy sajnos az autók nagyrészében csak a vezető ül. A busz általában egy új Mercedes, elég gyorsan halad a buszsávban, szóval (bár van szép és viszonylag új autónk) nekem megéri megvenni a bérletet és használni a BKV-t.Gondolj a horror parkolási díjakra is...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.20. 13:12:29

meghalt blog utolsó nyerítése...

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2013.11.20. 13:40:15

@Chas01: Fogd fel úgy a dolgot, hogy ha azok akik nem visznek sem létrát sem szervert, villamossal mennének, akkor azok akik létrát vagy szervert visznek sokkal gyorsabban eljutnának oda ahova akarnak. :D

Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere 2013.11.20. 14:10:45

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: egy normális ny-európai városban igen, de itthon szerintem egy ezeréves füstokádó ikarus többet szennyez, mint ha a 100 utasa mind külön autóban ülne

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2013.11.20. 14:17:52

@Trollmagnet: Gondolom Neked sincs pénzed, hogy megfizesd az autót, így lefaszozol mindenkit, akinek jobban megy Nálad. És igen, külföldön nem mindig bérlek autót, Amsterdamban pl. használoma tömegközlekedést. Ott van. Ez itt egy hulladék, nem tömegközlekedés. Bunkó ellenőrökkel, gyökér sofőrökkel. Emberi fogyasztásra alkalmatlan.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2013.11.20. 14:19:29

@Zotya: Ma amikor 500 forintért elvágják a torkod? Szép lenne tablettel, notebokkal grasszálni egy buszon. Javaslom, próbáld ki a 95-ös buszt sötétedés után.:)

tujasofőr 2013.11.20. 14:33:46

@Trollmagnet: kiváncsi lennék az érvelésedre,mert szerintem igaza van.Napi 8-9 órában tapasztalom.Miről nincs tájékozódva?

tujasofőr 2013.11.20. 14:46:57

amíg az utasok fel vannak háborodva ha egy hajléktalant--aki bűzlik,térdig lóg a takony az orrából--le akar szállítani a villamosvezető,sőt rendőrt hívnak a villamosvezetőre(mert leszállította a hajléktalant,pedig elötte utasok szóltak neki hogy csináljon valamit,aztán persze akik szóltak eltüntek egy pillanat alatt)addig felesleges tömegközlekedésre motiválni az embereket.Ez konkrét,megtörtént eset volt.

varisztor 2013.11.20. 15:19:59

@Ulbert István [Biyadhoo]: Említhetjük jó példának londont is, ami a maga szerencsétlen metróvonalaival fényévekkel előttünk jár. Ott sokszor megéri lemenni a metróba, ha egy utca túloldalára akarsz átmenni. (Enyhe sarkítás a faszozó trollok miatt.) Sajnos nálunk a tömegközlekedés kimerül logópályázatokban és vitézy módon túrkált orrokban. Lassan az a három metró vonal is leáll, ami van, a négyes meg már annyiba került, hogy a londoniak abból olyan hálózatot fúrnának össze, hogy mindenkinek a nappalijából vezetne metró a wc-jébe. (Újabb enyhe túlzás a trolloknak) :)

varisztor 2013.11.20. 15:27:30

Mai aktualitás: index.hu/belfold/budapest/2013/11/20/kigyulladt_a_3-as_metro/
Az autómmal ilyen nincs, azt nem közpénzből használják sikkasztásra ilyen hajjakendek. No, remélem trollmenedzser elvtárs is rajta ült, rettenetesen egészséges anyagok szabadulnak ott fel egy ilyen eset kapcsán! :)

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2013.11.20. 15:49:13

nagyon klassz kis gif.
az index címlap tényleg bevonzza a trollokat :)

fenrirr 2013.11.20. 18:57:20

@Chas01: Mert az összes ember aki közlekedik létrával és szerver géppel jár ja :D Lehet, hogy te csak autóval tudod megoldani, de az emberek 95%a nem, úgyhogy ne hozz fel hülye példát.

kutya vacsorája 2013.11.20. 19:58:23

450 huf naftánál szerintem tényleg (majdnem) csak az autózik, akinek muszáj. a tömegkeözlekedés még budapesten sem alternatíva, ha nem 1 utad van 1 nap, pl. olyan a munkád, hogy mozogni kell a város több pontján. igen, vannak városok, nem is kevés, ahol eszembe sem jutna autózni. ezeknek olyan a metrótérképük, mint a burda szabásminta.
na de a vidék? napi kettő buszjárattal? detényleg. vidékhez: 3 vasúti sint kell átszeljek, ha pechem van, mind 3 piros min.5 percig. hosszú sorokban várakozunk, a sorban egy tömött busz is, mindösszesen min.80 ember. a vonaton ül vagy 10. frankón. csak azért mondom, mert meg lehetne csinálni a gif inverzét is.

FeR1 2013.11.20. 20:52:29

Cseppet demagóg. Ha időmilliomos vagy, járj tömegközlekedéssel. Ha sok időd van, járj autóval. Ha azt a kevés idődet, ami van, élvezni is szeretnéd, járj motorral! ;)

Derabitz 2013.11.20. 21:14:21

Gondolom,az összes autós aki utassá avanzsált, egyirányba, egy uticélra ment.

Don Quixote de la Ferko 2013.11.20. 21:53:50

Ilyen gifekkel lehet a gondolkodáscsökkentőt szedő egyedekből sötétzöldet csinálni.

A nap nagy részében több autós ül a HÉV sorompó előtt várva, mint amennyien a HÉV-en összesen utaznak ugyanakkor a 6 kocsiban.

Don Quixote de la Ferko 2013.11.20. 21:55:01

@Derabitz:

Ja. Vajon hogy nézne ki az utca, ha az összes ember összes járatát odazsúfolnák, nem csak azt az egyet, amin összetalálkoztak.

Don Quixote de la Ferko 2013.11.20. 22:12:41

Elgondolkodtam. Tényleg megéri sötétzöldnek lenni. Mi az nekem, ha Békásról Rákoscsabára nem 30 perc alatt megyek autóval, hanem 2 óra alatt buszokkal.
De csak azért, hogy néhány sötétzöldnek megfeleljek.

v2peti 2013.11.20. 22:13:26

@varisztor: Az ilyeneknek 1000 forintos benzinár kellene!

Kár, hogy nem megoldható az, hogy a tanyavilágban 200, míg a Hungárián belül 1000 forint legyen egy liter benzin!

Az a baj, hogy túl kicsi a a Kecskeméti tanyavilág és a Budapesti belváros között ahhoz, hogy trükközni lehessen ezzel! :(

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.20. 22:25:51

Reggelente a Budakeszi úton páran jönnének tömegközlekedéssel is. Nem egyedi eset azonban, hogy az elöttem jövő 22-es nem áll be a megállóba, mert oly mértékben zsúfolt, így sokszor 10-20 ember marad a megállóban.

sidol 2013.11.21. 00:13:01

Tök faja, megmutatja valaki, hogy a 6-800 kilós cuccaimmal melyik villamosra tudok felszállni ha esetleg dolgoznom kellene mennem?

varisztor 2013.11.21. 06:08:17

@v2peti: Az olyanoknak meg, mint te, akik ilyenekeznek, meg sem kéne születniük, mert semmi kapcsolatuk nincs a valódi világgal, álmodnak és valóságnak élik meg és nem értik, hogy vannak akik felébredtek életük elején.

encir 2013.11.21. 09:19:47

@Don Quixote de la Ferko:
remélem, majd úgy 50 év múlva az unokádnak is meg tudod majd magyarázni (aki már nem jut egy korty friss levegőhöz), miért volt jó autózni nagypapinak.

encir 2013.11.21. 09:23:55

@Don Quixote de la Ferko: remélem majd úgy 40 év múlva az unokádnak (aki már nem jut egy korty friss levegőhöz)is meg tudod magyarázni, miért volt jó nagypapinak autókázni.

Eufemia 2013.11.21. 09:48:52

@Lizzy01: Majd ha megoldott lesz a P+R parkoló, ami ingyenes, hogy utána bérletet véve tömegközlekedjek a városban, ja és fel is férek a metrora, buszra villamosra, akkor oké. Miután azonban a tömegközlekedésben is akkora fennakadások vannak mostanság, hogy már többször annyi időt kellene utazással tölteni, mint kocsival, még ha dugóban ülök is néhanapján, nem fogom ezt az alternatívát választani. Majd ha lesz színvonalas és tiszta (igen a húgyszagú, vagy tisztátalan utasokra is értem) tömegközlekedés, akkor átgondolom. Bejárok az agglomerációból, ahol jár a hév, ha jár. A távolsági bérlettel együtt viszont már nem sokkal többe kerül az autózás. És akkor jövök megyek amikor akarok nem kell fél órákat a hévre várnom, és gyalogolnom az átszállások között (pl.ráckevei hév- 1-es villamos...).

optics 2013.11.21. 11:25:45

Egy egyszerű példa: Autóval megyek reggelente a metróig, hogy onnan azzal jöjjek a belvárosba. És miért? Mert autóval otthonról 3-4 perc alatt vagyok ott a metrónál, míg ugyanez BKV-val 45-50 perc! Azért a kettő között van különbség.

encir 2013.11.21. 12:11:44

Értem én, hogy a kényelem meg az önzés mindenek felett... mert "megérdemlem"...de gondoljátok el ezt a mérhetetelen mértékű környezetszennyezést... gyerekeitek, unokáitok mit fognak csinálni? És az enyémek is szívnak, holott én nem járok autóval.

Derabitz 2013.11.21. 12:37:41

A döbbenet pedig az, hogy nem lesz ám üresebb az utca ahogy a mélyzöld vízionálja, hanem zsúfoltabb, mocskosabb, élhetetlenebb lesz.
Az már köztudott, hogy ahol tömegközlekedés van, ott forgalmomlassulás és káosz is van.

KeMa 2013.11.21. 13:55:32

Jópofa-jópofa, de lemaradtak a csomagok ;)

magas les 2013.11.21. 14:59:30

én tömegközlekedés-párti vagyok, de a fenti cucc csak akkor állná meg a helyét, ha mindenki ugyanonnan ugyanoda, vagy legalábbis egy vonalon utazna. De autóval különböző a kiindulási és az érkezési hely. Az a nem mindegy

Don Quixote de la Ferko 2013.11.21. 15:32:45

@encir:

Buta, demagóg érv.
Amikor nagypapi leszel, majd elvárod, hogy görkoris mentők járják a várost.
Na bumm, nem értek ki hozzád, így jártál, nem kár érted.

encir 2013.11.21. 18:15:10

@Don Quixote de la Ferko:
Nem kéne hülyeségeket írnod- természetesen nem a mentőkre, sem egyéb fontos okból közlekedő járműre gondoltam - ennyire nem vagyok "mélyzöld".
Hogy demagóg vagyok? :-) Mondd ezt a hurrikánok túlélőinek.
Buta? - várjuk meg azt a 40 évet, majd akkor elbeszélgetünk - Isten adja, hogy neked legyen igazad!

Don Quixote de la Ferko 2013.11.21. 18:31:08

@encir:

Hülyeségre én mindig hülyeséget írok.
Hurrikán vs. tömegközlekedés.
Gratula, újabb hülyeség.

encir 2013.11.21. 18:49:44

@Don Quixote de la Ferko: tipikus szűk látókörű

nagysok légszennyezés-üvegházhatás-klímaváltozás-gyakori, erős hurrikánok stb.

Lehet tagadni, meg homokba dugni a fejeket meg a jövőt feláldozni azért, hogy kényelmesen a kocsiban terpessz és még sz@rni is autóval járj - de attól még van.

encir 2013.11.21. 18:50:48

Na kicsit összezavarodott az eleje: sok autó - nagyarányú légszennyezés...stb.

cso zsi 2013.11.21. 18:55:34

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Az egy hazugság, nem a szmogot mutatja, hanem a párát-csapadékot.
Van amikor azt sem, mert verőfényes nyári napon a Hortobágy közepén mutat nagymértékű szennyezést. Biztos odaautózott az összes városi.
De a magyarázószöveg "mindent visz":
"A légköri aeroszolok képződésében nagy szerepe van a gépjárműforgalomnak. A dízel üzemű járműveknek számottevő az aeroszol kibocsátása, de a kerekek is felverik a port, amit a levegőben aeroszolnak nevezünk."
Például a villamos, vagy a síneken száguldó nénósautók. A megállóknál még elfogadom, hogy homok, de közte mi gyülemlik fel?

cso zsi 2013.11.21. 19:00:26

@encir: A bevásárlásodat házhoz-szállítják, dugódíjas területen kívülről. De a bennmaradó üzletek árait sem fogod megfizetni.
Szakembert hívnál mert elromlott a valami?
"Lesz egy megkezdett óra 5000,
alkatrész 300-10000,
parkolás 400,
behajtás 800.
Itt kérem átvenni"

Don Quixote de la Ferko 2013.11.21. 19:43:49

@encir:

Tipikus sötétzöld hozzáállás.
Próbáld meg elolvasni a hozzászólásokat. Nagyon sok igazságot találsz bennük, többek között nem én voltam az egyetlen, aki nem dől be az infógrafikának.
Próbálj meg elvonatkoztatni a gyűlölettől, ami vezérel az autósok ellen, és próbálj meg elgondolkozni azon, vajon mennyi esély van arra, hogy az a 40 autós egy házban lakik, és egy házban dolgozik. Ha sikerült, akkor talán megérted, miért nevetjük ki néhányan ezt a manipulatív valamit, ami nálad láthatóan elérte a célját, de hidd el, a zöld szemléletmód nem arról szól, hogy kibaszom az autót a kukába, és átülök a kerékpárra. Ezt csak a nagyon egyszerű egyedek hiszik.

Don Quixote de la Ferko 2013.11.21. 19:49:40

@encir:

Ma délelőtt 9 órakor ültem a HÉV sorompó mögött, a tükörbe nézve durván 40 autó állt mögöttem. Szembe hasonló számú autó ácsorgott várva az átjutást.
Számoltam, a hat szerelvényben összesen volt 8 utas. Délután négyig nagyjából ez az átlag, kevesebb mint tíz perces rendelkezésre állással.
Mi legyen? Le a HÉV-vel?
Omnibus megfelel az igényeiteknek? Vagy sokat fingik a ló? Elönti a Földet a metángáz?

cso zsi 2013.11.21. 21:49:16

@magas les: Anno, még egy másik érában a főpolgi mutogatta, hogy agglobol vonattal királyság.
Az kimaradt a mérésből, hogy a nép nem a gödöllői állomáson lakik, és nem a Keletiben dolgozik. Ha kibővítettük az utat egy Sasadi út céllal, és egy Gödöllő Vadász utca kiindulóponttal, akkor az állomásig tartó séta alatt már a fele úton vagyok kocsival.

M3 38,5 km, 46 perc
A jelenlegi forgalmi viszonyok között: 46 perc

M0 80,2 km, 1 óra 0 perc
A jelenlegi forgalmi viszonyok között: 1 óra 1 perc

A jelenlegi BKV-t ne akard tudni, reggel elvileg egy fél órával rövidebb.
Vonattal csak annyival szebb a helyzet, hogy a vonat a Keletibe ér annyi idő alatt, míg a HÉV az Örsre.

encir 2013.11.22. 08:34:00

@Don Quixote de la Ferko: jól van drágám, osszad azt észt :-)

Elismerem, úgy látszik nem tudok olyan jól fogalmazni, hogy megértsétek amit mondani szeretnék. Sajnálom.

Don Quixote de la Ferko 2013.11.22. 08:48:34

@encir:

Nem baj, ha nem értesz valamit. Tanulj, tanulj, tanulj, és ha felnőttél esélyed lesz egy normális életre.

joszip 2013.11.22. 10:43:10

Kurvára megtetszett, el is határoztam, hogy ezentúl így. De nem találtam síneket a közelben.

Don Quixote de la Ferko 2013.11.22. 19:02:27

@joszip:

No problem. Felszállsz a buszra, a következőre, ha kell akkor a harmadikra is, és elmész a sínig. Utazol vele 3 megállót, utána felszállsz egy buszra, a másodikra, akár a harmadikra is, és megfelelsz a követelménynek, mely szerint megmented a környezeted, hiszen 3 megállót villamossal mentél. Az azt megelőző, és utána jövő 36 megállónyi busszal meg nem kell foglalkozni, mint az a sötétzöldektől megtanulhattuk, ha nincs a képen, akkor nem létezik.

v2peti 2013.12.14. 14:28:46

@varisztor: Sétálj át csúcsidőben az alagúton, és közben lélegezz mélyeket!

varisztor 2013.12.14. 15:03:19

@v2peti: Az a te dolgod én meg közben gázt adok odabent.

varisztor 2013.12.14. 15:07:12

@encir: Én akarom a klímaváltozást és a hurrikánokat. Van még kérdésed? Költözz el, ha nem tetszik!

varisztor 2013.12.14. 15:08:28

@encir: Ezt még írd le 30, 20, 10 és 5 évvel is! Az hiányzik....

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.14. 15:29:09

@v2peti:

"Kár, hogy nem megoldható az, hogy a tanyavilágban 200, míg a Hungárián belül 1000 forint legyen egy liter benzin!"

- Marhaság. Ha godolkozol, magad is rájössz, miért.

v2peti 2013.12.20. 16:18:57

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Persze, hogy az, de valamilyen módon el kellene venni sok ember kedvét a belvárosi autózástól. És a parkolásin társaságok megfeszített erővel küzdenek e nemes célért, de mégis az autósok állnak nyerésre, pedig minden trükköt bevetnek, de hasztalanul, hiábavaló minden próbálkozásuk.:(
Dacára a sok nullával végződő csekkeknek, mégsem választják sokan inkább a BKV-t!

v2peti 2013.12.20. 16:20:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én nem, de ott lehet érezni a legerősebben a környezetszennyezés hatását, ezért javasolt ott egy kis séta, hogy nyomatékosítsa az emberben azt, hogy ő is felelős a klímváltozásért.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.20. 22:31:49

@v2peti: Gyöngyösvisontán jobban érezni szerintem. A látvány ott nyomatékosabb!

De volt alkalmam a Dunai Finomítóhoz is.

.

"de valamilyen módon el kellene venni sok ember kedvét a belvárosi autózástól"
- Mi lenne, ha a bíróságok-ügyészségek-minisztériumok-hivatalok nem a belvárosban lennének?
süti beállítások módosítása