Nem is olyan rég a small is beutifullal dobálóztam a ZP kapcsán, pedig ha valamire, akkor erre a kezdeményezésre igazán ráillik a híres idézet. Ez sem valami világújdonság (miniatűr erről arról, kátyúkertészetről írtam már én is), de hát a virágágyások sem valami eredeti dolgok a városokban, mégis nagyon örülök neki, hogy vannak. Kösz a tippet Anette Laboux:

A gerillakötéses posztban a t. Kommentelők hiányolták a virágos gerillákat. Csak szólok, hogy vannak ám ilyenek is. A csatolt fényképek a Déli pu. mellett készültek. A "védővállfák" is nagyon bájosak.
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest public art virág déli pályaudvar gerillakertészet zöldfelület i. ker street-art

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr134563473

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Járdakert 2012.06.07. 10:39:16

Annyira trendi lett a bekvárosi kert, hogy gomba mód szaporodnak a kerületben is: van a GrundKert, aztán a Leonardo Közösségi Kert, most meg ez a járdakert. Ami nem is egy, hanem három, az Ötpacsirta utcában. Járdakertnek sem az első, (hogy továbbra is...

Trackback: Járdakert 2012.06.07. 10:38:44

Annyira trendi lett a bekvárosi kert, hogy gomba mód szaporodnak a kerületben is: van a GrundKert, aztán a Leonardo Közösségi Kert, most meg ez a járdakert. Ami nem is egy, hanem három, az Ötpacsirta utcában. Járdakertnek sem az első, (hogy továbbra is...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2012.06.04. 20:17:51

Tiszta cuki!
De vajon mire való az a két kampós izé?

johnibyg 2012.06.04. 21:26:02

@retekblog: Könnyen ki-be lehet vele helyezni talán azt, amiben benne van a virág sztem.

maestro1 2012.06.04. 23:12:49

Áhh, én is be akartam küldeni :) Minden reggel felvidít!

Kopi3.14 2012.06.05. 09:31:04

@retekblog: a madzag megtartásához. van ott több is belöle, csak ez a kettö egykori vállfa, azok meg gallyak.

Kozi73 2012.06.05. 09:50:43

@Mitya Ivanov: Honnan kerül mindig elő egy ilyen gyökér?
Inkább örülnél, hogy ebben a gusztustalan, szürke városban van valaki, aki vette a fáradtságot, és kertészkedett egyet, önzetlenül, csak hogy nekünk egy kicsivel jobb legyen.

maestro1 2012.06.05. 09:54:50

Jelentem, a kertecske túlélte a tegnapi özönvizet is, éljen!

polly graph 2012.06.05. 10:11:08

Az árvácska a gerillakertész legjobb barátja. Ha jól tudom kétnyári, úgyhogy méteres hó alól is ugyanilyen üdén kerül elő tél végén. Legalábbis a mi kertünkben így történt.

jooasszony 2012.06.05. 10:14:36

Én is elmentem mellette .... hála az Ültetőknek...

Németh András 2012.06.05. 11:03:16

Szép és ötletes, de a műanyag vackok (vállfák, zsinór) nem emelik a kertecske értékét, szerintem ki kellene váltani valami faágból készült kerítéssel...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.05. 11:11:20

@Mitya Ivanov: "növénykínzás "

Szegény virágok most nem tudnak szabadon vágtázni a végtelen szavannákon... :(

Rák Attantam 2012.06.05. 11:19:00

Szerintem ha hirtelen kitörne a világbéke és minden ember egymás nyakába borulna, akkor is akadna pár gyökér, akinek ez "uncsi" meg "nyálas" lenne. :/

Reméljük, hogy a járdaszakaszt felügyelő fejesek közt található gyökerek most épp szabadságukat töltik, és így pár nappal tovább fog élni ez a kis kertecske. :)

Rókakígyó 2012.06.05. 11:22:49

@Mitya Ivanov: nem az. ezek a növények erre vannak kitalálva. Amúgy zseniális.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.06.05. 11:25:36

Most már csak az utakon lévő gödröket kellene teleültetni, de arra meg nincs elég virág.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.06.05. 11:32:20

Remélem az illetékesek megteszik a szükséges hm... lépéseket. Igaz ennek a kirívó szabálytalanságnak a megszűntetéséhez egy lépés is elég.

Legyen minden rendben! Nehogy az illetékes bürokrata elvtársnak baja származzon abból, hogy ez a dolog létezik.

Hajrámagyar! És akkor még az EU-s elvárásokról nem is beszéltünk! Nagyon vigyázzatok!

bioLarzen 2012.06.05. 11:40:49

@Kozi73: Hagyd sztem. Nyilván fogalma sincs, mi jó egy növénynek és mi nem - csak nyomot akar hagyni - és ennyire telik neki.

bio

Törökátok 2012.06.05. 12:02:33

Mennyi unatkozó neohippi performansz-pöcs értelmetlen idióta van, már bocsánat... ez most valami ún. "trend" már megint?

fénycsepp 2012.06.05. 12:07:07

léteznek olyan emberek, akik nem mosolyognak el a kis apróság láttán? remélem, nem sok ilyen van, bár valószínú, hogy a csikket eldobó valaki észre sem vette a virágokat.

belekotty 2012.06.05. 12:07:16

@endike: Az IMF hitelt és az értelmiséget kihagytad. Jól vagy?

belekotty 2012.06.05. 12:09:02

@Törökátok: Az viszont egy régi trend hogy egy barom beleokád valamit egy falatnyi szépséget méltató posztba.

belekotty 2012.06.05. 12:09:48

@Biro_Peti: De van, ha biorezonancia kezelt. :-))

belekotty 2012.06.05. 12:10:37

@Mitya Ivanov: "növénykínzás " - A te lobotómiád. Az az volt.

jozsineni 2012.06.05. 12:23:43

Fogadjuk, hogy az éj leple alatt valami barom széttapossa...

Jokkura 2012.06.05. 12:25:21

Több ilyet!!
A mi utcánkba kitett az orrkormi két beton virágvályút. Eredetileg ,hogy valami növényzet kerüljön bele, ehelyett szarospista és szarosnáncsi szarik az egyikbe , a másikat meg alvókának használják. És itt ezen az utcaszakaszon 8 zabálda és iválda van terasszal és sokáig nyitvatartással...

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.06.05. 12:39:21

Na ez legalább jópofa, üde színfolt! A virág szép, az igénytelenül kivitelezett kötögetés nem az.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.06.05. 12:41:44

@retekblog: A két kampós izé az műanyagvállfa újrahasznosítás gerilla kert kerítésként!:D

a távoli rokon 2012.06.05. 12:44:30

kedves ötlet. van még remény...
(netán szimbólum?^^)

mirx 2012.06.05. 12:48:42

persze ott figyel a csikk mellette

political ideology 2012.06.05. 13:02:19

@Törökátok:
Az a baj hogy a sok kötsög fassopóból (mint te) sokkal több van...

Terbull 2012.06.05. 13:05:46

@Törökátok:

"neohippi performansz-pöcs"

Hol tanulod ezeket a kifejezéseket? A Jobbik/Fidesz képzőben, fröcsögés szakon? Küldjél már egy ilyen tankönyvet!

Jobb ha készülgetsz az ilyenekre, az időtök lassan lejár.

hurrrdurrr · http://joallas.net 2012.06.05. 13:09:57

az ott két cigi csikk körülötte?ha már fényképez,legalább odébb rugdosta volna(kukába kidobásra gondolni is alig merek)

bekbórd! 2012.06.05. 13:12:02

Igen, ez az, amit a kötős akcióból hiányoltam. Itt ez a kis ágyás felhívja a figyelmet egyből 2 hiányosságra is.

Peetee 2012.06.05. 13:17:54

Nagyon jó, kurv@ nagy 5let!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2012.06.05. 13:29:51

Néhány ARC-kiállítással ezelőtt volt egy hasonló témájú plakát, amelyiken egy ekkora méretű (és ugyanígy kialakított) gyep mellett ott volt a tábla, hogy "fűre lépni tilos". Ahogy ma köztérnek álcázott kő- és betonsivatagokat csinálnak (Városháza park, Erzsébet tér, Kálvin tér, MorZsi), ez nagyon is jó fricska...

Törökátok 2012.06.05. 13:43:36

hát nem tudom, ehhez hogy sikerült politikát keverni... :) kellemes gerillaunatkozást, találjatok ki még valami égbekiáltó értelmetlen marhaságot, amit hájpolni (sic!) lehet :)

vittore 2012.06.05. 14:00:09

Tetszik, vidám, de nem adok neki 2 napot és vagy a közterület éber őrei, vagy valami törökátok féle balfasz visszaállítja az eredeti állapotot....

belekotty 2012.06.05. 14:01:00

@Törökátok: Vadász, vadász, te szopni jársz ide! :-))

-ling 2012.06.05. 14:31:43

kedves törökátok, ugyan mitől lenne ez értelmetlen?

a gerillakertészkedés egy közérthető és kultúrált figyelmeztetés, vagy ha úgy tetszik, emlékeztető fricska a városok építészethez kapcsolódó vagy egyéb vezetői pozícióiban ülőknek arról, hogy az ember alapvetőleg szereti a természetet, és nem elzárkózni szeretne tőle, hanem együtt élni vele.

az üzenet csatornája bármely tetszőleges járókelő, aki a meghökkentő látottakat továbbadja, annak hírt ver - gy aztán akár még egy blog vagy nagyobb média is tudósít róla.
még kérdés?

xenuka 2012.06.05. 14:37:54

Ez a gerillakertészet, gerillakötögetés olyan trendi és cuki! Vágod?
Rögtön fel is tette a facebookra a kertész, aki előzőleg minimum angyalkommandós volt. Este meg együtt nézegették a romkocsmában - cydert iszogatva - a lájkokat a cimbikkel és hazabicikliztek a tömegszállásra, amit ma lakóparknak neveznek. Most rögtön elmorzsolak egy könnycseppet a szeme sarkában, hogy vannak még ilyen emberek.

A növények rövidesen kipusztulnak, mert ez nem élőhely számukra: se víz, se tápanyag, se napfény folyamatosan és kellő mennyiségben, viszont állandóan életveszélyben vannak, mert valaki, akár teljesen véletlenül rájuk taposhat.

Rókát idézem az Üvegtigrisből: "Okos!"

ErrOr 2012.06.05. 14:38:46

ez szép meg jó, csak hogy fogja ez elviselni a téli sózást? (ezzel feltételezem azt, hogy addig nem barmolják szét)

belekotty 2012.06.05. 14:48:37

@xenuka: Ez meg a gerilla kommentelés.

-ling 2012.06.05. 14:49:51

xenuka, nem az a lényeg, hogy valami trendi vagy cuki-e, hanem, hogy ér-e valamit vagy sem (a közösség vagy az egyén számára). ezt a kis izét, amit valaki (jó, szerinted a blogíró) odapakolt, tedd át a fogalmaidban egy másik kategóriába: a "fák, bokrok, erdőket benépesítő zöldségek" helyett a "virágok a virágboltból" szekcióba. úgy már talán nem fáj annyira, hogy valószínűleg tényleg rövidéletű lesz a kis "kert".

Törökátok 2012.06.05. 15:14:57

@xenuka: agree :D kiakadt a cinizmus-o-meter, helyes! :D

voodoux 2012.06.05. 15:16:31

aki odadobta a csikket az meg száradjon el!

Mitya Ivanov 2012.06.05. 15:24:49

@Kozi73: @Dr. Gy. Dr. Fűegér: @belekotty:
szerintetek meddig maradnak ott azok a virágok? hányan fogják kikerülni? MEddig bírják ott a száraz levegőt? Ki fogja öntözni?
Mi értelme van az egésznek, azon kívül, hogy fényképen jól mutat, meg a blogon lehet posztot írni róla?

@Rókakígyó:
egy növényt nem találnak ki semmire. A növénynek élni kell, csak valamelyik tág tűrésű, valamelyik meg nem. Az árvácska sokat kibír, ez tény. De mitől zseniális az az ötlet, ahol az ötlet alanya halálra van ítélve?

az igazi istenfája 2012.06.05. 15:25:33

@xenuka: @Törökátok:

Szegénykéim, de sivár a lelketek....

az igazi istenfája 2012.06.05. 15:35:43

@Mitya Ivanov:
A "virágágyás" jó helyen van, majdnem a járda szélén. Nagyon igyekezni kell nem észrevenni - ezért könnyű kikerülni. A Jóistenke már locsolja, és szerintem a környező -képen ugyan nem látható árusok - se sajnálnak tőle időnként vizet.Lehet, h ők ültették. Értelme - hát, szerintem egy egészséges lelkű embernek mosolyt csal az arcára. Gondolom, nemesítésről, azaz a környezethez alkalmazkódó növény típusok kitenyésztéséről (szárazságtűrő, árnyéktűrő, stb.)nem nekem kell felvilágosítani. Miért lenne tehát halálra ítélve - ha csak valami brutális faszfej meg nem öli - direkt.

Mitya Ivanov 2012.06.05. 15:49:52

@az igazi istenfája: éppen a brutális faszfejek miatt

Az a véleményem, hogy virág nem való ilyen környezetbe, száraz a levegő, por van, sovány a talaj, ha van egyáltalán. Talán még az is jobb lenne, ha valaki cserépbe, megfelelő alátéttel rakta volna oda. Persze az öntözést sem szabad elfelejteni.

A lényeg az, hogy aktívan kertészkedő és a növényeket ismerő emberként én ezt kínzásnak tartom. De nekem persze mások a szempontjaim...

belekotty 2012.06.05. 15:51:08

@Mitya Ivanov: Okoska, az egy kivehető cucc. Szerintem a tulaj elviszi.

belekotty 2012.06.05. 15:52:51

@Mitya Ivanov: ...ásít... akkor tudnád hogy a növény nem érez fájdalmat, te okoska! Na mennyé vissza kaszálni, az való neked! Ez itt egy értelmiségi blog.
Mára hazamentem, ne is írj többet!

2012.06.05. 15:59:20

"Na mennyé vissza kaszálni, az való neked! Ez itt egy értelmiségi blog."

@belekotty: Igen, ez egy értelmiségi blog, ezért nem való neked... ilyen kommentet írni öcsém...

Mitya Ivanov 2012.06.05. 16:00:01

@belekotty: ha így van, akkor mégiscsak a fénykép miatt rakta oda? Csak kérdezem...

"Ez itt egy értelmiségi blog."
ezt rögtön észrevettem.

-ling 2012.06.05. 16:19:18

@Mitya Ivanov:
mivel nem érted, és valószínűleg nem olvastál korábbi postokat:
"a gerillakertészkedés egy közérthető és kultúrált figyelmeztetés, vagy ha úgy tetszik, emlékeztető fricska a városok építészethez kapcsolódó vagy egyéb vezetői pozícióiban ülőknek arról, hogy az ember alapvetőleg szereti a természetet, és nem elzárkózni szeretne tőle, hanem együtt élni vele.

az üzenet csatornája bármely tetszőleges járókelő, aki a meghökkentő látottakat továbbadja, annak hírt ver - gy aztán akár még egy blog vagy nagyobb média is tudósít róla.
még kérdés?"

Patics1 2012.06.05. 16:21:57

@xenuka: A gerilla kötögetés nem "trendi" és nem cuki legfőképp nem "vágod".
Vágni szívemszotty azt vágnám, de jól képen, aki ezeket a csodás kifejezéseket becsempészi anyanyelvünkbe.
Sajnálom, hogy egy ilyen apró és kedves kis kezdeményezés is ennyi gúny és megvetés tárgya lehet. Pedig a nagy dolgok az ehhez hasonló kis apróságokból növik ki magukat.
Az viszont már engem is megdöbbent amikor a véresszájú biorasszista természetvédő 6 literes motorral szerelt benzintemetővel megy természetet óvni:)

-ling 2012.06.05. 16:27:17

@Mitya Ivanov:
még csak egy meglátás: nem nagyon, de érzésre valamennyire hasonlít ez az egész dolog az állatkertekhez. A mi önző ideáink szerint nem ideális, ahogy ott az állatok élnek (más kérdés, hogy a természetben lényegesen többet szenvednek, kevesebb ideig élnek, veszély leselkedik rájuk, stb...). De az állatkerteket elsősorban leginkább azért hozták létre, hogy "bárki" (aki fizetni tud, persze) láthasson "bármilyen" állatot, amire egyébként nem lenne módja.

a gerillakertészkedésnek nem az érintett növényke életére való felhívás a célja, hanem arra a tényre, hogy urbánus környezetünkben siralmas módon alig marad hely a természetnek, és hogy ezen változtatni kell. (ha gondolod, tekintheted a növénykét nemes célért való áldozatnak is)

Németh András 2012.06.05. 16:31:05

Amire ez a virág nagyon jó, az az hogy egy szép szeletet mutasson nekünk arról ami miatt itt tart ez a tízmilliós nyáj ahol tart.

Nehéz ma olyan témát találni amit ne forgatott volna már ki valami, ami nem ébreszt zsigeri reakciókat (pártok, kisebbségek, történelmi személyek stb).

Így viszont a kommentelők azt írják le hogy milyenek is ők. És nagyon jól lehet látni hogy van egy réteg aki totál agyhalott (de ez talán mindenhol így van), van egy elég (sőt túl) széles réteg, aki olyan nagyon tipikusan magyar hogy még itt csak a negativitást veszi észre, aki egy ilyen akcióban is csak azt keresi hogy mibe köthet bele, aki itt is csak siránkozik, de tenni egy fűszálat sem tenne keresztbe azért hogy jobb legyen. Na ez az a réteg ami szerintem egy normális világba nem való, mert ezek az emberek egyébként teljesen normálisak, képesek is lennének arra hogy előre vigyék a saját/környezetük/településük/hazájuk ügyét, de van bennük valami amit én manapság már csak úgy szoktam meghatározni hogy magyarok, ami ebben megakadályozza őket, hisz: "úgyse jó meg egyébként is fölösleges, meg minek ez meg én akkor sem örülnék ha ingyenteát is adnának hozzá szép lányok két puszival megspékelve, mert nekem egy kesergőnek kell hogy maradjak" és ezek közül van aki szimplán azért sír hogy úgyis kiszagatják, vagy kiszárad, vagy nem jó a föld, vagy sír a virág vagy mittomén.

De basszus emberek, egy normális világban erre amikor ideér az ember akkor örüljön egy kicsit, mosolyogjon, ha teheti öntsön rá egy kis vizet, és ha hazamegy és úgy érzi hogy ő jobban tudná csinálni akkor mutassa meg (valaki itt is írta hogy az utcájukban van virágláda amit az önkormi odatett de senki nem tett bele virágot, pedig van ott szórakozóhely is) hát vazze, fogja meg szerezzen pár virágot és ültesse el.
Mutassa meg hogy lehet jól is felfogni a dolgokat, és akkor egyszer talán majd változik ez a lükeegér ország.

De amíg ennyi savanyúcukor ücsörög a képzelt babérján addig ott maradunk ahova valók vagyunk...

Nem is csodálom ha a többség a mögöttes tartalmat nem képes észrevenni és megérteni ha még azt sem képes felfogni hogy ez egy aranyos dolog.

Ui.: Virág "lelkért" aggódóaknak meg annyit, hogy ez a virág már az ültetés során kapott annyit amit egy útszéli tömegkiskertben egész életében nem. Kapott hírnevet, kapott lehetőséget hogy sok embernek felvidítsa a napját és kapott figyelmet. Még akkor is ha lehet hogy mire ezeket a sorokat írom már valami agyhalott kiszaggatta. Ja és feltételezzük már hogy a virág alá bekerült egy tejfölöspohárnyi föld, meg feltételezzük már hogy aki ültette az néha visszajön meglocsolni.

Na megyek haza...

norbonc 2012.06.05. 16:39:06

Tök jópofa dolog.
Jó arc lehet,aki ilyet csinál.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.05. 16:39:21

@Mitya Ivanov: "Ki fogja öntözni? "

Gondolom, aki odaültette. De tudod mit, én, nem lesz nagy kerülő reggelente.
Amúgy szerinted egy cserépben több föld van?

aVs 2012.06.05. 17:10:13

A cikk aranyos, egy szép kis fricska a közternek, a kommentelők egy jó része meg natúr barom.

Ha lefotózod az eget abban is fog hibát találni, vagy felhős lesz neki, vagy nem, de baja lesz vele. Miért? Mert nem az számít, hogy mi a jó/rossz benne, hanemhogy kommenteljen.

Túléli-e ez a virág? majdnem lényegtelen, ha valaki annyira "bio" hogy ezen csuklózzon, az meg is érdemli, és remélem soha nem fogyaszt semmilyen zöldséget/gyümölcsöt.

Sztem a cikk elérte célját.

Gerilla-e? nemtom...
Viszont jópofa görbetükör azoknak, akiket érint, hogy ennek nem itt kellene lenni! Itt másnak kellene lenni. Mondjuk mondjuk... talán egy újabb "járólapnak"?

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.06.05. 17:32:07

@xenuka: ma már minden civil frankón. Csegevárás gerillák tiptop minikertet rittyentenek a szétrohadt civilizáció romjain.
Már csak egy mini holokauszt emlékmű kéne mellé meg egy kutyaszarporlasztó és kész az újzsélandi miliő.

szellemkor 2012.06.05. 17:42:27

Hajrá gerillakertészet, szerencsére nem minden jobber ilyen gyomorbeteg savanyújóska (sőt, legtöbbünk mindenkinél jobb fej. ;-). @Németh András: Pont így van: mindenkinek minden ingyen kell, rögtön, és úgy hogy semmit ne kelljen érte tennie. Viszont éljen a civil virtus!

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2012.06.05. 18:09:32

tetszik, keresek is Zombihelyen egy hasonlót és teleültetem, sőt veszek gumikacsákat a pocsojákba, tócsákba. Ne hogy már minden az IMFről meg a Viktorkirályról szóljon. Respekt akárki csinálta is :)

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2012.06.05. 18:23:42

Nem utolsó sorban baleset megelőző szerepe van hiszen az ember nem botlik meg mert messziről észreveszi és kikerülni.

Kopi3.14 2012.06.05. 18:44:59

@Mitya Ivanov: aktív kertészkedöként és növényeket ismeröként talán rájöhettél volna, az árvácska meg tud élni a járda repedésében is, a fal tövén is, s bokrosodni is tud. Magától, ültetés nülekül. S szintén aktív kertészkedöként talán azon kellene inkább sipákolnod, hogy a rendes bokrosodáshoz oda három-négy tö is elég lett volna, nem kellett volna hat, mert így csak megnyúlnak a növények, nem lesznek szép formájú, erös szárúak.

@belekotty: hol vna a kivételt biztosító fogantyú, vagy bármilyen egyéb elem körülötte? Vagy a cserép pereme, a vödör széle, a fólia csücske?

xenuka 2012.06.05. 18:59:07

Széplelkű, flashmob-os, alulról szerveződő civilek:

Ha a Délinél az Alkotás úton egy járdaszéli oszlophoz - amelyik rögtön a járda és az úttest találkozásánál van - kikötsz mondjuk 5 kutyát pórázon az oszlophoz étel, ital nélkül. Az autókkal szembeni védekezésre képtelen kutyákat egy elbambuló autós bármikor akaratlanul is elcsaphatja, akkor ugye nyilvánvalóan felelőtlen vagy?

Ugyanezt tettétek ezekkel a növényekkel.

Idézet a Made in Hungária filmből:
"Világos a képes beszédem?"

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.05. 19:05:26

Aranyos.

Majd jól megcsinálják a hiányt, és felszámolják a kertet.

wolf girl (törölt) 2012.06.05. 19:09:15

Nem lehetne a többi térkövet is felszedni?

Németh András 2012.06.05. 20:04:28

@xenuka: a te hasonlatod olyan érdekes, hogy megkérdezném: komolyan gondolod?

csagota 2012.06.05. 20:05:49

@Németh András: "Savanyúcukor" és haragoszöld... Minden szavaddal egyetértek. Még azt is el tudom képzelni (nem azonnal, persze), hogy egyszer csak, aki meglátja ezt vagy majd a kiültetett követőit, hogy esetleg meggondolja, eldobja-e a csikket, vagy betegye egy kis dobozba (nálam mindig van zsebhamutartó), mert nem akarja elrondítani a saját környezetét/életét. Nem vagyok optimista. Sőt. Elég csak megnézni az Andrássy utat, a "gazdag vásárlók" negyedét. Ha nem tisztítja az önkormányzat kis dünnyögője, a boltok tulajdonosaitól térdig gázolhatnánk a mocsokban. Egyszer ki kéne menniük Párizsba, ahol MINDEN reggel letakarítják az utcát a bolt előtt. És "wolf girl" kérdése az igazi: "Nem lehetne a többi térkövet is felszedni?" Persze, amíg a Parlament mellett ősfákat lehet pillanatok alatt tarra vágni, semmi esély...

Mitya Ivanov 2012.06.06. 08:24:35

@-ling: tisztában vagyok a gerillakertészet alapvető mondanivalójával, azonban én más dimenzióban élek, sajnálom.

Nekem továbbra is öncélúnak és hat, mert a tevékenységben a növény a legkevésbé fontos, inkább csak egy eszköz.
Peace

Különleges Sörök Boltja 2012.06.06. 11:02:33

Sörrel kell öntözni!!! Tele van élesztővel és vitaminnal!
Különleges sörök újra! 1148 Bp. Adria Sétány 8/A.

nem tömegember ;) 2012.06.06. 15:22:27

szerintem ha csak minden 2. lakos készítene vmi ehhez hasonló gerillaakciót, akkor budapest lennne a világ legvidámabb városa :)

jó, hogy még vannak olyan emberek, akik az ilyen apróságokat is tudják (pozitívan) értékelni...

Patics1 2012.06.06. 16:13:58

@xenuka: Képtelenség ebben a képzavarban eligazodni persze képletesen szólva.
Amiről te beszélsz azt állatkínzásnak hívják.

Csak nem, a kis hörpintő nevű, talpon-fetrengő becsület süllyesztő korcsmahivatal kutya parkolójáról beszélsz.

Sebaj, erről is beszélgethetsz a pszihó mókussal. Úgy is sok munkája lesz még veled:)

aVs 2012.06.06. 16:46:42

@xenuka: nem gondolod demagógnak kicsit?

Összehasonlítani néhány árvácskát, néhány kutyával?
Ez kicsit olyan, mintha összehasonlítanálak egy orángutánnal... hisz még közelebbi rokonságban van a zember meg a zorángután egymással, zélettanilag, mint a zárvácska és a zkutya...

Ügyes húzás, elkaptad a lényegét a cikknek! gratulálok a kommentedhez. :-) Sokakanak boldog perceket szereztél, azzal, hogy nem maradtál csendben :-)

-ling 2012.06.06. 22:41:25

@Mitya Ivanov:
szerintem egy ilyen "alkotás" üzenete:
lehet természet (kedveség, élet, stb) ott, ahol most az ellenkezője van

nem értem, miért gondolod ezt öncélúnak. az öncélúság lényege, hogy az alkotó indokolatlan és egyben megmagyarázhatatlan eszközt (de többnyire a célszerűnél figyelemfelkeltőbbet) vet be az üzenet kódolása során (mondjuk 1%-os kulturális célra hívó kampányhoz nagycsöcsű pornósztárokat). itt viszont átmegy az üzenet és az eszköz is szolid. bár igaz, hogy erről az alkotó tudna bármit is mondani, lehet, h csak zavarta a luk, és ez a megoldás tűnt kézenfekvőnek :)

Németh András 2012.06.07. 10:23:55

@xenuka: képzeld el az az ember milyen felelőtlen lehetett aki odament a kőbányába, ott a barátai közül kivágta, fűrészelte, véste azt a szegény szerencsétlen járólapot és utána felelőtlenül olyan helyre tette ahol az emberek ráléphetnek, sőt valami figyelmetlen lehet hogy még autóval is ráment amitől szerencsétlen kőlap kettétört, kilazult, majd valaki kivette a darabokat, odébdobta, elszakítva őt a társaitól...

Szörnyű egy történet, ezek a felelőtlen emberek, pedig az a kő semmit nem ártott nekik, hanem az emberek öncélúan kiragadták őt a saját közegéből belekényszerítették egy olyan munkába amit nem kíván sőt a végén még ki dobták...

Gonosz öncélú járdaépítő emberek...

Herbert_West 2012.06.08. 13:52:17

@-ling: Bár alapvetően zöldövezet-kedvelő vagyok, de a városi hobbimélyzöldek (akik annyira azért nem természetközeliek, hogy kiköltözzenek Bivalybasznádra, mert jajj, akkor órákig kell bemenni dolgozni) csoportjaival az a legnagyobb probléma, hogy számukra a "város" az "élhetetlen, lelketlen, koszos, fujjundorító", a természet meg élet, vidámság, szánsájn, heppiness, gimme a head with hair.

Ez pedig egy teljesen fals szembeállítás, ráadásul ez a "vissza a természetbe" eléggé kontraproduktív. Vannak minden városnak koszos, ronda, szürke részei, mert azok munka és építésterek, és vannak zöld és szép részei, mert azok kikapcsoló "élőhely" terek. De ne keverjük a kettőt.

bobijub 2012.06.11. 13:31:22

lehetne aztán meseíróversenyt kapcsolni a kertecskéhez. mer' a kiskert önmagában jó történet.

de hogy is lesz egy ilyen helyen térkőhiány?

arraröppen egy pipi, felcsippent egy elhullajtott szotyit és csak a városszéléigrepülés után veszi észre, hogy nini egy kis rágógumival hozzáragasztódott a szotyihoz egy térkő??

esetleg odasettenkedik egy gonosz városi boszi, és amikor látja hogy senkisefigyel van, akkor gyorsan négyrét hajtja, hogy beférjen, belerejti az ájpadtáskájába és hazaviszi alátétnek a forró edényekhez?

vagy csak simán átfújja a szél egy halom sitt tetejére, ahol nem veszi észre senki, hogy nini ezt kéne visszavinni és szépen pontosan visszapasszítani rá a virágok tetejére ?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.11. 13:35:31

@bobijub:

Szerintem a kertészek vették fel, mert már fárasztó volt cipelni a palántát.

-ling 2012.06.13. 20:36:24

@Herbert_West:
Ha azt mondod, "vissza a természetbe", akkor abban egyetértek, hogy az egy csúsztatás, és menjenek nyugodtan, ha annyira akarnak.
De hát az "élhetetlen, lelketlen, koszos, fujjundorító város" vs "csodálatos, harmonikus, idilli természet" pusztán a két véglet. A kérdés, hogy hogyan sikerül megvalósítani egy valóban kellemes, ideális kombinációt, ami kellően zöld, hogy madárcsicsergés is kerüljön a motorzaj közé, de megfelelően steril is, hogy ne kelljen szarban-sárban taposva dagonyáznunk a gyalogátkelők táblákkal jelzett helyén.

Én éppen azt gondolom, hogy több természet kellene Budapestre, az ideálomhoz közelebb áll Bonn, Stockholm, Nizza, egyfajta szellős, sétányokkal, parkokkal fellazított városkép. Van persze, akinek éppen ez egyenlő lenne a dögunalommal :)

Azért bízom benne, hogy a városok bizonyos "koszos, ronda, szürke részei" neked sem tűnnek ideálisnak :)

Németh András 2012.07.16. 18:04:30

Valaki tudja egyébként hogy mennyit élt a kertecske? Volt róla infó indulás után? Ránézett még valaki? (olyan nem érdekel hogy: "biztos szart rá aki csinálta, de csak gondolom") Szóval van-e tuti infója valakinek a növények utóéletéről?

Csak azért merült fel mert ma reggel arra jártam és próbáltam (legalább a rég kihűlt helyét) felfedezni, de nem jártam sikerrel...
süti beállítások módosítása