Vitézy Dávid a BKK vezérigazgatója négy olyan 2020-ig megvalósuló fejlesztésről beszélt a Heti Válasz mai konferenciáján, melyeket itt jelentett be először, s melyekre már rábólintottak Fellegiék is a Nemzeti fejlesztési Minisztériumban. Gyorsan idesorolom őket, a részletekről és a konferencia többi előadásáról hamarosan külön posztban számolok be (vagy kövessétek online Twitteren a közvetítést). 

 

1. A kisföldalatti megújítása. Jelenleg 38 évesek a szerelvények, ráadásul egyedi fejlesztésűek, sehol a világon nincs ilyen. Emellett meg kell oldani az akadálymentesítésüket. Elkezdenek foglalkozni a zuglói meghosszabbítás koncepciójával is.

2. Gödöllői HÉV összekapcsolása a 2-es metróval. A HÉV-ek cseréje amúgy is időszerű, ahhoz úgyis uniós fejlesztésre van szükség.

3. Ötös metró - első ütem (vagyis a csepeli HÉV összekapcsolása a szentendreivel). (Ennek - mint arra egy kedves olvasó felhívta a figyelmemet - csak a déli szakaszát jelentette be, hogy a következő EU költségvetési periódusra kidolgozzák. Vagyis az Astoriáig vinnék be a soroksári és csepeli HÉV-et. Köszönöm a pontosítást!) Ezt is muszáj fejleszteni amúgy is, hiszen a csepelin járó szerelvények 47 (!) évesek.

4. Troli- és villamoshálózat kidolgozása. Rengeteg olyan terület van, amelyeket érdemes lenne fejleszteni (az 1-es meghosszabbítása Fehérvári útig és fejlesztése a 3-assal nem tartozik ebbe, az már ugyanis fix, hogy megvalósul. Tarlós a nyitó előadásában erre a ciklusra ígérte). Most számba veszik valamennyit (külső Bécsi út, 1-es Kelenföldre, Bajcsy stb.) és felállítanak egy prioritást 

 

Akkor mint fent ígértem, folytatás következik hamarosan, addig kövessétek a konferenciát Twitteren!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés metró hév villamos ötös metró kisföldalatti

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr643421868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SvenH. (törölt) 2011.12.09. 16:51:37

@Kara kán: jo akkor elozni hogyan lehet trotylival?
valaki itt belinkelt egy youtube horror videot hogy milyen sokaig tart visszailleszteni azt a fosch aramszedot...

gazuzemu amugy rulez, ez csak elhatarozas kerdese, hiszen koztudomasu hogy mindenre lenne penz ha nem tolnak ki talicskaval a BKVtol!!!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.12.09. 17:13:59

@SvenH.:
Olvasd el, amit feljebb írtam!
Nem fogok mindent kétszer írni.

SvenH. (törölt) 2011.12.09. 21:48:52

@Kara kán: elozesrol is irtal?
tudod a rendes busz alaptudasahoz hozzatartozik az hogy lehet expressz jarat is, ami kepes a lassabbat beelozni

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.12.09. 22:12:58

@SvenH.:
Ne rabold az időm! Nincs türelmem ostoba emberekkel vitatkozni.
Ha annyi fáradtságot nem veszel, hogy elolvass pár előző hozzászólást, amelyben a hozzád hasonló szellemi fogyatékosoknak kifejezetten leírtam, hogy olyan trolira gondoltam, amely félautonóm, aksijai vannak, aksijai - érted? - és ennek köszönhetően képes akár 1 kilométert is felső áramvezeték nélkül - vagyis: buszként - menni, és a hozzád hasonló idiótákat szállítani tudja.

Érted????!!!!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.12.09. 22:14:06

És egy troli expressz járatként is tud működni, mert akár 80 km-rel is tud menni.
Áh, elegem van.

SvenH. (törölt) 2011.12.09. 22:38:47

@Kara kán: ja en csak azt hittem hogy viccelsz azokkal az egy oras aksikkal, mert a jelenlegi elektromos autokat es aksikat nezve az koztudomasulag vicckategoria :)))

tudom hogy Romaban is van magyar gyartasu aksis troli meg hogy svajcban van kis falu ahol csak elektromos autok vannak, de hat az nem egy kategoria

záporjózsi 2011.12.09. 22:39:37

@Kara kán: "Nem igazán értelek, de lehet, hogy bennem van a hiba."
Nem benned. Az utasokban. Utazni akarnak. Valóban zavaró tényező...

"A Blahánál is, például, egy helyen van a 7, 173 buszok megállója. Pedig lenne hely, hogy szétválasszák ezeket."
Szerintem arra is lenne hely, hogy a csuklósok két részét kis ferdeszemű figurák gyorsan szétszereljék és külön-külön peronon lehessen felszállni a traktorra és a trélerre. Ja, és arra is, hogy ha épp úgy adódik, akkor a kocsi első részében legyenek a férfiak, hátul a nők, mint Iránban. Vannak még ötleteim, remek a fantáziám.

záporjózsi 2011.12.09. 22:47:27

@SvenH.: Ne becsüld le a villanyeszközöket. Lehet abban akku, tüzelőanyagcella, ezek kombinációja, felső vezeték, pályába épített mikrosütő, stb. Ezek teljesen működőképes cuccok. Csak bírd kifizetni. Emellett az adott útvonalon lehet vegyes üzem is, ami alatt nem csak a kétféle (?) gumit, hanem a gumi és a vaskerék házasságát is lehet érteni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.09. 23:59:10

@Kara kán:

Nagytudású vitapartnered arra gondol, hogyha trolivá alakítod a 7 és 7E buszokat akkor a 7E nem tudja megelőzni a 7-est. Viszont ha párhuzamosan két vezetéket feszítünk ki, és a belsőn megy az expressz, akkor ez a probléma már orvosolva is van.

SvenH. (törölt) 2011.12.10. 00:05:54

@záporjózsi: en csak a szemelyautoval levo analogaval tudok elni, es annal egy gazuzemut kialakitani nagysagrenddel olcsobb mint elektromosat

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.12.10. 00:10:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A nagy tudású vitapartnerem hülye, mert most már harmadszorra írom le, hogy az aksis troli tud előzni másik trolit, ugyanis leereszti az áramszedőket, előz, majd újra felengedi őket. De akinek külön magyarázkodás nélkül ennyi nem jut eszébe, az hülye, azzal kár tölteni az időt.
Aztán itt van ez a másik hülye, a záporjózsi.
Szerinte nem fér el ott több busz. Próbáltam megértetni vele, hogy különböző járatok megállóit szét kell választani, el kell tolni térben, és akkor mindjárt nincs torlódás.
Pl. A bBahánál, amely szerintem a legzsúfoltabb buszmegálló, - megnéztem GPS-navigációs készüléken, mert én veszek annyi fáradtságot, nem nyomatom a süket dumát agyatlanul - az Erzsébet krt. és a következő utca között (Osváth u.) a Keleti pu. felé 140 m van. Ekkora távolságon 5 busz simán elfér. De ha nem férne el, akkor kell tenni egy megállót az Osváth u. Hársfa u. közötti szakaszra.

Na, nem folytatom, mert nem az én dolgom. Mérnök vagyok, de nem BKV-s, nem fogom itt megoldani az ő problémáikat, mert van elég szagértő lókötő ott, aki felveszi a nagy fizetéseket a mi pénzünkből, és ráadásul lusta idióta.
Megjegyzem, volt olyan fórum, nem is egy, hogy adtam ötletet, amelyet aztán
felhasználtak, pénzzé tettek stb. és annyi bőr nem volt az illető pofáján, hogy megköszönje nekem. Emiatt konkrét kérdésekben nem is szívesen segítek. Inkább azt hangsúlyozom, hogy légy erkölcsös (mármint nem te, hanem úgy általában), és tanulj meg gondolkodni logikusan, következetesen, és használd a józan paraszti eszed, és légy szorgalmas.
Ha ezek megvannak, akkor már minden megvan.

SvenH. (törölt) 2011.12.10. 01:04:02

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: gondolom a nagytudasu jelzot azzal erdemeltem ki nalad amikor a gugliban kepes voltam rakeresni hogy az M2-GHEV 100 metere az valojaban 60 - 170 Mrd :)

tudod en is be tudok am ilyen okossagokat irni hogy legyen az a rendszer mint Saas Fee -ben, hiszen ha ok megoldottak hat mijjen konnyu lenne itt is :)))
csak mint korabban irtam a valosag az mas...

Tommmyka 2011.12.10. 08:40:12

@Teszt.Elek: Na igen de itt a probléma az átszállással van. Nem lenne jobb ha pl valaki éppen csepelre menne szentendréről akkor nem kéne sehova átszállni hanem egyszerűen ülne a seggén amíg oda nem ér? A villamosoknál és a buszoknál sem értem ezt hogy hatalmas végállomásaink vannak a város közepén amikor szerintem csak a város szélén vagy vonzáskörzet végén szabadna hogy végállomások legyenek. Ezzel jóval kevesebb átszállás lenne ami sokkal jobb az utazóknak (időben, kényelemben, pénzben). Talán a kivételek a 4-6 villamos és az 1-es de ott meg azt nem értettem soha miért nem mennek egy teljes kört hanem csak egy C betűt. Eléggé átgondolatlan a BKV rendszere, 8 általánossal és józan paraszti ésszel sokkal jobbat lehetne tervezni.

cso zsi 2011.12.10. 11:57:23

@Tommmyka: A domborzati viszonyokat figyelembe vetted?
Az 1-es villamos ugyanazért nem teljes kör, mint az M0-ás pályánk. Vagy hegymászó villamos kell, vagy alagút, és néha feljárat, mint a metróból. Előtte alapos feltárás, hogy a forrásvizekben nem okoz e kárt. Az úgy 30-40 évig biztos eltart. :)))
A 6-osnak semmi akadálya nem lenne. Az 1-es esetében a Bécsi úti végállomást eleve kijjebb kéne vinni, minimum a temetőig, neadjisten, Solymárig.

SvenH. (törölt) 2011.12.10. 13:19:05

@cso zsi: miert veszed itt el az emberek kedvet?
legyen alagut is na...
sot lehet akar busz is kozben, csak a legkozelebbi kozbeszerzesnel okosan kell donteni, hogy menet kozben alakuljon at bussza, hiszen csak elhatarozas kerdese!!!

amugy nem gond hogy az Arpad-hidon 30 -al docog vegig, de merjunk nagyot almodni! hogy korkoroson docogjon setatempoban!!!

záporjózsi 2011.12.10. 16:55:46

@SvenH.: A járműveknek nem a legnagyobb tétele a beszerzési költség. Üzemeltetni meg olcsóbb.

SvenH. (törölt) 2011.12.10. 20:17:08

@záporjózsi: aksit uzemeltetni nagy tetelben huzos, 1000 -szeres toltesi ciklusa van
es itt ugye olyan eszkozrol beszelunk, aminel nem par szazezer km -re van megadva a futasi teljesitmenye hanem 30 evre ugy hogy napi 10 orat fut :)

záporjózsi 2011.12.11. 16:34:08

@SvenH.: Örülök, hogy ennyire rossz dolog az akkumulátor, mert akkor már csak a felső vezetéket, az alsó vezetéket, meg a tüzelőanyagcellát kell elutálni és végre megállapodhatunk a belsőégésű motoroknál hidraulikus+mechanikus hajtással.

BPO654 2011.12.12. 09:32:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Egy kicsit feljebb leírtam, h egy Combino 1 Mrd Ft, de az utódja a S.Avenio az több kb 1,2Mrd Ft/db.

BPO654 2011.12.12. 09:36:13

@007Gergő: "Az EU minden új kötöttpályás elektromos tömegközlekedést majdnem 100 %-ban támogat.
Buszbeszerzést az EU egyáltalán nem támogatja.
Tehát metrót trolit vagy villamost kell építeni, hogy támogassák.
Tehát EU pénzből lesz, nem a mi adónkból (hanem pl. németekéből) (Ha nem költjük el az EU-s pénzt, az elvész.)"
Már egyszer belinkeltem, h nem igaz, h nem kaphattunk volna pénzt buszra.
www.iho.hu/kozut 2011 09 28 "ha akartuk volna..."- megkeresed ha tényleg érdekel és nem csak a hazugságot nyomod itt!!!

BPO654 2011.12.12. 09:38:01

@Cs: A neved azt sugallja, h egy nagycsé vagy.:D

BPO654 2011.12.12. 09:39:45

@záporjózsi: Athén vagy Barcelona c topik 1. hsz. Olvastad? Tényleg uannyiba kerül...:D Azért építettek Nantesban a franciák villamos helyett BRT-t.:DD

BPO654 2011.12.12. 09:43:21

@Kara kán: Mert a buszhoz nem kell fvezeték, áramellátók, a buszhoz csak aszfalt kell, a cucializmusban ezért lett busz. Ráadásul az akkori troli nem voltak önjáróak.
Ma meg Rogán nem szeretne fvezetéket látni! Csak ennek picit ellent mond a tervbe vett Rákóczi úti villamos visszaállítása, hisz annak is kell fvez....... . Ráadásul akkor minek is épül M4 ha fölé újabb 100 Mrd-ért combinós vonalat akarnak???

BPO654 2011.12.12. 09:49:24

@Kara kán: Az Athén v Barcelona topika belinkeltem az Ikarus v187T-rőlegy videot, amikor itt volt a 80-on. Akit érdekel megnézheti. Abban asszem van áramszedős jelenet is talán.

BPO654 2011.12.12. 09:55:25

@SvenH.:
1. a gázüzeműhöz kutak is kellenek kút pedig eddig csak 1 van a Kőbányai úton.
2. a gáz is drága, nem is kicsit. Mondjuk ha 15 éve kb átálltak volna akkor azt mondtam volna h okés.
3. A manyup pénzbő 3000 Mrd Ft kijönne Paks II, és akkor nem kéne a ruszkik gázára rászorulni ugyebár. Paks I 10-12 Ft-ért ad áramot brutto, Paks II 25-27 Ft-ért adná, mert új építésű lenne. Megfelelő cikk volt erről pár hete a hvg.-ben. A kettő együtt tehát 18 Ft-ért adna áramot. Nem államadósság csökkentésre kellett volna fordítani a pénzt, hanem eberuházásra... . Anno nicolae csaucseszku is államadósságot csökkentett 1980-1989-ig. A nép meg nyomorgott. Aztán kinyírták azt a hülyét, és felvettek újra egy csomó hitelt... .

BPO654 2011.12.12. 09:58:06

@SvenH.: Igaza volt, h nem adott pénzt, mert 98 Mrd az országos keret, Tarlós meg bejelentkezett 118 Mrd.-ért... .

BPO654 2011.12.12. 09:59:50

@Tommmyka: Az Athén v Barcelona topikban leírtam ezekre a választ másnak ha érdekel nézd meg.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.12.12. 10:03:22

@BPO654:
A Rákóczi úti villamos lenne a legnagyobb marhaság, amit csinálni lehet. Egy kötött pálya akkora helyet foglalna azon az amúgy is szűk úton, hogy állandó lenne a dugó. A trolinak épp ez az előnye, hogy szabadon szárnyalhat, mint a madár, ráadásul nem bocsát ki gázokat.
Ha lenne most ihletem, dicshimnuszt írnék a troliról és a villanyautóról.

SvenH. (törölt) 2011.12.12. 17:26:21

@BPO654: busznal a gazkut az akadaly? gyakorlatilag egyet kellene kialakitani pl. a Bosnyakon, ott mindegyik megfordul

a gaz ara azert olcsobb mint a dizel nem? amugy ez relativ, mert csak pl. AFA vagy jovedekiado mentesse kellene tenni a tomegkozlekedest
(jol tudom a BKV meg a dizel AFAjat se kapja vissza?)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.12. 18:19:44

@SvenH.:

Kétlem, hogy a Bosnyákon adottak lennének a feltételek egy nagyméretű gáztartályból történő tankolásra. Egyszerűbb a telephelyen.

BPO654 2011.12.13. 09:25:36

@Kara kán: Most már igen nagy marhaság lenne, de ha nem épült volna meg M4, akkor éppen meg lehetne csinálni, mert jó átmérős vonalakat lehetne kalakítani É-Buda és D-Buda felé egyaránt. Így viszont a metró fölé rakni azt is, tök felesleges, egyetértünk.

BPO654 2011.12.13. 09:33:03

@Tommmyka: Azért leírom, mert mindig van aki előjön ezzel a kör6-ossal. Szóval;
direkt lesüllyesztették a 6 v.á-st a körtéren, h ne is lehessen összekötni, de; oda kell tenni a nagy kapacitást ahol igény van rá az pedig Hűvösvölgy (autóst is nézd ne csak a buszról leszállókat). Tehát:
6: Hv-Móricz Pesten át
61:Hv-Móricz Budán át.
A kör4 ellen abocskain lakók évtizedek óta tiltakoznak sikeresen.

BPO654 2011.12.13. 09:35:40

@SvenH.: Ahogy Karl Frigyes írja inkább a garázsokban kellene elhelyezni ezeket.
Az Áfa kedvezményes volt a 90-es években még, aztán megváltoztatták a barmok. Kb 9 Mrd lenne évente plusszban, ha megint kedvezményes lenne az áfa a Bkv-nak, v visszaigényelhetné ahogy a Máv és a Volán.

BPO654 2011.12.13. 10:32:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "A 14-es villamos a metrónak épült pályát használja. A vasút mellé meg 20 éve képtelenek vagyunk egy megállót építeni. Pedig most már jó a vonatra a bérlet is."

Ezt is tegyük tisztába végre. Pontosan így van amit írsz, de nem végig metrósított az a pálya, másrészt meg ott van a 70-es fővonal, tehát valóban sokkal egyszerűbb lenne a vasútra terelni az káposztásiakat, mintsem újabb pazarló megalomán módon a metrót hosszabbítgatni.

záporjózsi 2011.12.13. 16:07:03

@BPO654: "Ráadásul az akkori troli nem voltak önjáróak. " Volt 1 kísérleti önjáró, teljesen működőképesnek bizonyult.

"de nem végig metrósított az a pálya"
Nincs metrósított pálya egy centi sem. Metró pálya van villamososítva.

"Athén vagy Barcelona c topik 1. hsz. Olvastad? Tényleg uannyiba kerül."
Belinkelted? Nem? Rossz neked. Valószínűleg olvastam, csak nem úgy tűnt, hogy érdemes komolyan venni.

@Kara kán: Jelenleg van 2x2 sáv. Utána szintén lenne 2x2 sáv. Ha nagyon muszáj, 3 helyen kell külön kanyarodósáv ahol még nincs. A Rákóczi úton nem venne el többlet teret.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.12.13. 16:16:47

@záporjózsi:
Értem.
És mi lesz a kerékpárosokkal (?), taxikkal, mentőkkel, rendőrautókkal, tűzoltókkal, amelyek használhatják a troli/busz sávot. Zötyögjenek a síneken?

Németh András 2011.12.13. 16:25:19

@Kara kán: a Rákóczin a kerékpár nem mehet a buszsávban, tehát ha középen a villamos és marad a 2 sáv akkor még jobban is jár aki ott bringázik. A megkülönböztető jelzést használó járművek haladása azért biztosított (van a városban sok út ahol nincs buszsáv). A taxisok tényleg rosszul járnak, de ha beleveszem hogy az elmúlt néhány évben hányszor használták úgy a buszsávot hogy nem vittek utast akkor azért nagyon sok könnyet nem ejtek értük.

záporjózsi 2011.12.13. 16:45:28

@Kara kán: A kerékpárosoknak elvileg tilos. A síneken nem kell zötyögni, nézd meg a Gellért rakpartot. Igen, így az 5-ös busz is be tud menni.

Németh András 2011.12.14. 09:00:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: no beírtam a gugliba, és a 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 36. § (8) bd) pontja szerint a személytaxi használhatja a buszsávot, és mivel nincs kifejtve hogy mikor innentől kezdve mindig. Szóval elismerem hogy totál legálisan mennek a buszsávban, de könnyet így sem ejtek ha véletlenül eltűnik egy szakaszon a buszsáv (hisz más váltja fel) és így a taxi a többi autó közé kényszerül.

BPO654 2011.12.14. 11:43:26

@záporjózsi: Provokációra és trollkodásra nem fogok reagálni.
Majd ha konkrétumokat írkálsz...:D
Képzeld belinkeltem az adott cikket, méghozzá ide, guberáld ki az 540 hsz. közül. Jó munkát.

BPO654 2011.12.14. 11:46:11

@Németh András: Fizeted a villamost? Számokat is tudsz írni, v csak süketelsz?
A széteső EU majd finanszírozza......... . Na persze. Alatt meg M4 amiről maga a Veke írta (amikor még Vitézy Dávid is VEKÉS volt), h "nem lesz rajta utas". Akkor minek fölé villamos?:D

BPO654 2011.12.14. 11:54:11

Ahogy már máshol leírtam KÖZÖS METRÓVONAL KELL A NÉGYES METRÓT ÖSSZEVONNI AZ ÉSZAK-DÉLI REGIONÁLIS GYORSVASÚT PROJECTTEL. Miért? Mert nincs az utóbbira pénz. M4-nek már évek óta járnia kéne... . Útvonal:
Kelenföld-Keleti (M4)-(Lövölde tér kihagyható)-Kodály körönd-Lehel tér-Margit sziget -Szépvölgyi út. VAGY: ...-Kodály-Nyugati-Margitsziget-Margit híd budai hídfő.
Margit-sziget kihagyható ha csökkenteni kell a ktg.-eket. A Keletitől kifelé meg lehet villamos a Thökölyn Rkp-ig, v duplacsuklós troli. Regionálisra az EU mindenképp ad pénzt, kivéve ha szétesik addig.. .

BPO654 2011.12.14. 11:56:42

Mellesleg a nullára amortizálódott jparkból elvileg semmit nem érdemes javítani mégis ezt tesszük mert nincs más. Akkor a G2-t miért nem újítják fel? Nem éri meg? Miért? A többit megéri?:P
videa.hu/videok/jarmuvek/16-eve-hianyzol-g2-metro-3-as-vonal-xSMHgcToDU2qWoEt

Németh András 2011.12.14. 13:16:39

@BPO654: No idefigyelj te drága, nem süketelek hanem egy kérdésre válaszoltam, ami nem az volt hogy mennyibe kerül, sőt nem is az hogy van-e értelme, és nem is az hogy van-e a tulajdonomban RMT, hanem az hogy ha adott esetben a buszsáv helyett villamos lesz a Rákóczi közepén akkor mi leszen vala pár közlekedési járművel (bringa, mentő és tsi, taxi).
Lehetsz nyugodtan indulatos a széteső EU, a 4-es metró meg a Dávidka miatt, de ne rajtam akard levezetni.
Ja és hogy fizetem-e? Hát igen, teljes bérrel vagyok bejelentve (nincs cégem, devizahitelem, meg 4 gyerekem, sőt még narancsos barát sem vagyok hogy adómentes életem legyen), itthoni boltokban vásárolok, támogatom a BKV-t a havibérletekkel, sőt még kocsim is van és köztudomású hogy akinek autója van az fizet mindent a világon.

Lehet hogy jobban értesz a budapesti közlekedéshez nálam (hisz én nem vagyok szakember, de azért az is igaz hogy sokan vannak a blog.hu-n akik csak azt hiszik hogy szakértők), de az látszik hogy nem olvasod el hogy mihez szól hozzá az ember. Hisz én arra válaszoltam hogy mi lenne ha a RÁKÓCZIN villamos menne középen, erre te meg jössz itt azzal hogy ott megy alatta a 4-es metró. Hát ja vagy inkább a 2-es ha már számokat akarsz :)

BPO654 2011.12.14. 13:23:28

@Németh András: Na látod még M2 is ott van! Tehát fölösleges a villamos a Rákóczira max a II.szakasz helyett a Keletiig, v duplacsuklós troli.

BPO654 2011.12.14. 13:32:43

BKV forráshoz juttatása:
- Áfavisszaigénylés: 9 Mrd
- tanulóbérletek árkieg.-nek emelése v a bérlet emelés 2300 Ft-ta/db: 5 Mrd Ft
- 65 év felettiek utazási kedv.-nek megvonása: 6 Mrd Ft
Ez eddig 20 Mrd Ft biztos bevétel lenne, szemben az iparűzési adóemeléssel ami 40 Mrd-ra taksál Tarlós, csakhogy a cégek egyszerűen elpattannak, és akkor nem lesz meg még a fele sem... .
Parkolási díjak egységes beszedése és mindet a tömközl.re fordítani: 5 Mrd Ft.
Dugódíj mihamarabbi bevezetése.
Persze másból is lehetne faragni, íme ezt a 255 Mrd.-ot ha ráköltenék az utakra, járművekre, akkor nem így nézne ki a fővárosi tömközl.:

www.napi.hu/magyar_gazdasag/kulfoldre_viszik_a_gyogyszerpenzeket_255_milliard_forint_tavozik.504875.html

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.14. 13:58:04

@BPO654: A Bosnyák fele villamossal az a baj, hogy betesz egy átszállási kényszert a Keletinél az utasnak, miáltal az M4-nek még kevesebb értelme lesz. Ha már csináljuk, akkor csináljuk végig Újpalotáig.

BPO654 2011.12.14. 17:29:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Közös peronos átszállás a megoldás. Nekem nem ér meg helyette 150-200 Mrd-ot a Bosnyákig tartó szakasz. Küönben sem arra vinném... .

BPO654 2011.12.14. 17:30:45

Itt egy ismerős ember által alkotott gyöngyszem 2004-ből. Azóta a 30 az 51-re lett átszámozva. Mindkettőn volt pályafelújítás is, ami teljes pénzkidobást jelent.

www.freeweb.hu/ak52/letoltes/bkvvezer52p.pdf

záporjózsi 2011.12.14. 20:49:47

"- 65 év felettiek utazási kedv.-nek megvonása: 6 Mrd Ft"
Eddig mennyit kapott a BKV ezért? Mennyi abból a 65+, mennyi a 6-, mennyi a fogyatékos?

"Parkolási díjak egységes beszedése és mindet a tömközl.re fordítani: 5 Mrd Ft."
Ez a parkolási bevétel vagy a parkolási rendszer üzemi nyeresége?

"Majd ha konkrétumokat írkálsz...:D"
Csak utánad. :)

SvenH. (törölt) 2011.12.14. 20:55:36

@Németh András: a 7es vonalon levo villamosos otleted a 4es metroval van utkozesben, azt kellene vegre mar atadni
amugy szeretett VEKEd szerint a 4es metro a belso szakaszon ki lesz hasznalva, es szerintuk a kulso szakaszon kellene villamos

persze en mint kulvarosi es a leendo valamijuket hasznalo elobb szeretnek latni egy mukodo gyorsvillamost, ami nem zold, es a csepeli HEVet ne fessek at sargara mert ugy nem er!!!
csak azert picsogok az u.n. gyorsvillamos ellen mert a 4es metro II. szakaszan 3, azaz HÁROMSZOR annyi kozbulso megallo lenne mint most a busszal (= egy helyett harom)
es azert nem ohajtom hogy az ottlako zugloi prolik kedveert az en gyorsjaratomat ledegradaljak setavonalla, es ez meg penzbe is keruljon :)))

SvenH. (törölt) 2011.12.14. 20:56:21

@SvenH.: ja hozzatennem hogy U.palotarol meg R.palotarol jelenleg mar VAN villamosjarat a kisfoldalattihoz!!!

SvenH. (törölt) 2011.12.14. 21:00:13

@BPO654: persze es honnan szedik be azt a tobb adot hat a budapesti cegektol!
egysegesen kellene aki az aggloban van az is fizessen, elvegre ok is valamilyen uton modon hasznaljak a tomegkozlekedest!

megjegyeznem hogy agglonak minosul Dunaujvaros is :))))

záporjózsi 2011.12.14. 21:00:23

@SvenH.: Rákospalotáról gondolom a 12+14+1 kombinációt érted ez alatt.
Egyébként a zuglói prolik kérdését úgy is meg lehet oldani, hogy Budapestet elvágjuk a körvasútnál, oda teszünk egy vasúti megállóhelyet, ahol 15 percenként megáll a vonat, aztán járjál be a Bosnyákra Volánbusszal vagy a Nyugatiba vagy Újpestre vonattal. Dunakeszin a lakótelep is így él, Érden is van lakótelep, stb.

SvenH. (törölt) 2011.12.14. 21:13:32

@záporjózsi: nem tudod hol kezdodik Rakospalota ugye?
de igazad van a 69 tenyleg nem a kozepen megy

ha megoldjak a vonatot a 173as vonal menten en benne vagyok :))) elvegre ott kozeputt csak egy shell kut van pluszba es hely is van annak a vonatnak
amugy atszallni atszallnek en szivesen a bosnyakon az nem lenne gond, de mire is tudok atszallni, buszra???
igy elegge illogikus az ervelesed, mivel eppen hogy a 173e aranyaiban kint nem szennyez

SvenH. (törölt) 2011.12.14. 21:19:36

@záporjózsi: oh elnezest tenyleg ez rossz pelda volt
az elovarosi vasutra gondoltam, de ugy tunik azon se lenne rajta?

Németh András 2011.12.14. 21:40:11

@SvenH.: milyen ötletem van? meg miért szeretem én a vekét?

SvenH. (törölt) 2011.12.14. 21:48:02

@Németh András: ja csak vicc volt...
a 4es metro az mar regen lefutott dolog hogy a 7es buszt kivaltja a belvarosi reszen es abba a VEKE is beleegyezett
viszont a kinti setavillamost allandoan nyomatjak es az nem tetszik!!!

hozzatennem hogy okes lenne a setavili abban az esetben, ha pl. a budaorsieket is beszopatjak egy setavillamossal ott a tovaros mellett, elvegre regen arra ment a budaorsi HEV :)))

záporjózsi 2011.12.14. 23:10:00

@SvenH.: Milyen elővárosi vasút? Rákospalota a Nyugatival van kapcsolatban nem a földalattival. Újpalota is, csak ott a vonat nem áll meg, mert nincs hol. Újpalota egyedül a 69-essel kapcsolódik a földalattihoz.
A körvasúti megálló azért lehet fontos, mert odáig a gyorsok is sok helyen állnak meg, viszont ha az jól terít a városban, érdemes átszállni. De nem 60-as pályán, hosszú átszállásokkal.
A villamos elég sok ok miatt képes lehet hozni a gyorsbuszok eljutási idejét. Pl. zárt pályán engedélyezhető most is a 70 km/h, illetve át lehet verni azt is, hogy a villamos maga zárja a kereszteződéseket. Ezzel az alagutat lehet kihúzni a dologból, pontosabban a körvasút alatt azért illene egyet építeni. Igazán problémát Zugló megállóhelytől jelent a dolog, mert ott már mindenképpen sokat kell építeni, ellenben nincs sok megálló. A villamosnak kétféleképpen lehet értelme. Első körben úgy, hogy a Baross tértől kifelé, de a létező villamos hosszabbításával és kerülő a Blaha felé. Második körben a Rákóczi út újravillamososításával, amivel szintén több ütemben érdemes foglalkozni. Ezek megvalósulása esetén a buszoknál nem hosszabb menetidővel Újpalota közlekedése biztosítható, miközben nem kell metrót építeni hozzá a Keletitől kifelé.

SvenH. (törölt) 2011.12.15. 01:13:43

@záporjózsi: annak a vasutallomasnak a neve Ujpest-Rakospalota, a masik fele Rakospalotanak a 69es villamosvonala
vagy te csak neeeeeeeeem? ugye nem Rakospalota Kertvarosrol beszelsz? fujj

hat ennekem mindegy ez a villmos kerdes... csak elobb az 5os metro legyen keszen :)))
addigra ugyis nyugdijas leszek

BPO654 2011.12.15. 11:57:32

@záporjózsi: 65 év feletti=6Mrd
Parkolási bevétel/év.

BPO654 2011.12.15. 11:58:24

@SvenH.: Vagy csak az aggloig közlekednek a járatok!

BPO654 2011.12.15. 11:59:21

@záporjózsi: Buszoknál nem hosszabb menetidő az neked pozitívum?:D

BPO654 2011.12.15. 12:04:08

@SvenH.: A mai hálózatból is kialakítható az ötös-metró.
Ráckeve-Pesterzsébet felső-gubacsi (Hév-3 összekötés-tervezik), onnan 3 rávezetése 1-re Erzsébet kirné nem kanyarodan el jobbra aMillfavnál hanem tovább egyenesen, aluljáró átépítésével. Ekkor a környező járatokat is lehetne rendezni. 69 marad a Mex.-en, 70,82 is mehetne oda a Mexikóira, v akár össze is lehetne kötni őket. A bécsi úti hosszabbítást is tervezik 1-en, bár sztem necces, a lakóparkig, onnan meg kb 100 a 2-es vasútvonal Esztergomig. Kész is. Ráckeve-Esztergom.

cso zsi 2011.12.15. 18:05:00

@Németh András: "A taxisok tényleg rosszul járnak, de ha beleveszem hogy az elmúlt néhány évben hányszor használták úgy a buszsávot hogy nem vittek utast akkor azért nagyon sok könnyet nem ejtek értük."
A sokat emlegetett Amszterdamban a villamossínt is használhatják. Részben a gyorsabb haladás miatt, részben, mert a megállóban felvehető utas is állhat. Mint ahogy a hazai buszsáv is megálló mellett megy. Ahol pl. utast lehet felvenni, vagy akár kirakni. Aztán persze megy a szövegelés az üres taxiról, mint az "egyemberes kocsiról" reggelenként, pusztán azért, mert azt nem látta a hőbörgő, hogy egy sarokkal korábban kirakta a családot, vagy a fél falut a metrónál. A taxi jelenleg része a tömegközlekedésnek (nem vicc), és befizető oda, nem úgy, mint a BKV. A taxisnak nem buli üresen gurulgatni, azt nem fizeti senki. A benzin meg neki is ugyanannyi, mint a magánautósoknak.

SvenH. (törölt) 2011.12.15. 23:39:22

@BPO654: igen ha mar olyan gyors lenne mint a 173e akkor en is ittlakokent beleegyeznek, hogy kurva nagy lovettat beleoljenek :)))

megjegyeznem hogy a megfelelo szinvonal eleresehez alaposan fel kellene kotni a gatyeszt, hiszen a VEKE szerint is:
"A helyi szint nem feltétlenül rövid távolságú ráhordó járatokat jelent, mint ahogy a gerincszint sem feltétlenül gyorsvasút. Példa lehet a munkamegosztásra a mai 7-73-as buszcsalád, ahol a helyi szintet
képviseli a „fekete” 7-es és 73-as busz, míg a gerincvonalat a gyorsjáratok (7gy és 173gy) alkotják."

SvenH. (törölt) 2011.12.15. 23:40:38

@cso zsi: ha ilyen jo elkepzelesed van a taxikrol akkor miert is nem vagy pozitivabb olyan tekintetben hogy igenis a belvarosi nyugik adjak csak le az autot, hiszen amikor nekik tenylegesen kell akkor pl. a taxi sokkal gyorsabban elszallitja oket!!!

záporjózsi 2011.12.16. 05:49:38

@BPO654: "Hév-3 összekötés-tervezik"
Nem tervezik, lefújták.
Az a gáz, hogy nincs külön az ingyenesből a 65+. Vagy van megosztott adatod?
@SvenH.: Rákospalota-Újpestnek semmi köze a jelenlegi 69-eshez. Az még régen volt, amikor a 69 egyáltalán megközelítette Rákospalotát, akkor, amikor átment Rákosszentmihályra a HÉV-hez. Rákospalotán jelenleg csak a 12-es villamos közlekedik.

SvenH. (törölt) 2011.12.16. 22:05:48

@záporjózsi: hu beleborzongok milyen elvetemult helyet illetnek meg Rakospalota nevvel :)))
megneztem tenyleg az ott van...

viszont oda vinni kulvarosi metrot az furasos lenne, ami megint csak ellentetes mindennel...

en nem ohajtom nagyon nyomni hogyan kell a 4es metrot meghosszabbitani mert nem kell, csak hat ha megis, na ott van a 173e vonalan kozeputt jo nagy hely hagyva, szinte arra lett teremtve
es hidd el en oszinten nem ohajtanam mindenhol leallitani csak egy kis fold alatti cucc a korvasuton hogy a zugloiaknak is jo legyen es egy legyen a kozpontban, igaz az nekem + 3-5 perc de eppen ezt ohajtottam vegig kepviselni hogy en inkabb lesetalok tobbet de utana csapassa a gerincvonal :)

ja es a polus utan hat az egy mezogazdasagi terulet, na most kormanynegyed es P+R is lehet akar ott... szoval megvalositani csak azzal a kettovel szabadna

záporjózsi 2011.12.18. 22:01:05

@SvenH.: "viszont oda vinni kulvarosi metrot az furasos lenne, ami megint csak ellentetes mindennel..."
Hová? Rákospalotára? A veresegyházi vasút nem elég jó nyomvonal? Mert oda Rákospalota-Újpestről egész egyszerű eljutni, ha egyszer a metró odáig is eljut.
"szinte arra lett teremtve"
Nem szinte. Arra.
"ja es a polus utan hat az egy mezogazdasagi terulet"
Egy metró járműtelep bőven elfér. Egyelőre legyen elég annyi. A P+R természetesen lehet az M3-nál, de az azért odébb van.

BPO654 2011.12.19. 12:01:14

A 65 felettiek kb 4,5 .5 Mrd Ft.

Attól még, h lefújták, attól még az átalam leírt összekötés megvalósítható, Ráckeve-Óbuda vonalon mindenkép, onnan kifelé viszont nincs villamosítva a 2-es MÁV vonal, és nem is tervezik. Viszont van pl: Dízel-Combino is a világon (duo-Combino: Nordhausenben).
A BKK tervei:
ingatlanmenedzser.hu/varos/2011/11/17/Buszok_helyett_villamosok_lesznek_Budapeste_FQVYFT
Ezzel szemben METRÓ HELYETT VILLAMOS HELYETT TROLI.
A tolik összekötése révén M4 II.szakasza kiváltható trolikkal, ahogy azt már írtam soxor.
Íme:
72-77 összekötése;
72: Deák-Nyírpaolta u (közös szakasz után kivezetni Csömöri-Drégelypalánkra, és mehet duplacsuklóssal kiadva - Hess Lightram3.
Sőt, 72 elvihatő Kelenfödi Pu-ig, 49 helyett!!!!
77: Arany J-Öv utca.
82-70: Kossuth-Örs Vezér
73-80: Deák-Örs Vezér
78-80A: Kossuth-Csertő u.
79-80A-81: Dózsa-Örs Vezér
(70,80,80A számok megszűnnek, az elöl álló számokkal mennének a járatok).
74: Deák-Erdőkerülő (62-69 pályájára rávezetni Írottkőnél).
75,76,81,maradna 83 Liget térre 9 helyett.

záporjózsi 2011.12.19. 13:17:48

@BPO654: "A 65 felettiek kb 4,5 .5 Mrd Ft."
Hogy jött ki?

BPO654 2012.03.31. 14:07:58

Azoknak akik nem haladnak a korral, és/vagy jó sokat akarnak leakasztani ezermilliárdos 50 év múlva megvalósuló projecteckből;
Amerika.
Metró:
-10 kocsis szerelvények
-több vonal uazon a vágányon, azaz közös pályahasználat
-minimális akár 60 mp-es követési köz
-ráadás: az állomás a kanyarban van, plussz 3. vágány ahol az expressz járatok mennek.
Tehát ennek alapján M3-és az ötösmetró megvalósítható, a Szépvölgyi-Nyugati tér, ill. a Kálvin-Boráros szakaszok kiépítésével és M3 felújításával.

www.youtube.com/watch?v=tJeEhr8K_v0&feature=relmfu

Egyébként meg a ruszkiknál is 8 kocsis szerelvények vannak, és 90 mp-ként követik egymást.:D

De ettől agyban is messze vagyunk lásd "molnibalage" beírásait... .
Ezért tarunk itt mert sok ilyen ember van.

Deszkás 2013.01.15. 14:43:18

@Kara kán: Aztán hogy előzné a gyors a lassú járatot?

Deszkás 2013.01.15. 14:49:48

@Kara kán: Az a baj, hogy ezekkel az indulatos válaszaiddal koránt sem válaszoltad meg a feltett kérdést. Értjük mi, hogy megy felsővezeték nélkül is. De valahol, valamikor vissza kell rakni az a nyamvad áramszedőt az előzés után. Előtte meg ugye le kell venni. Magyarán meg mondva, időbe kerül így az előzés, elég sokba. Már pedig a 173E nem egy darab 7-173-178-5 buszt fog megelőzni haladása során Újpalota és Kelenföld között. Szóval nem éri meg, hogy a gyors járatok leszedjék, feltegyék minden előzésnél az áramszedőt. Végig akksival meg nem bírják, után hosszú ideig kellene tölteni őket. Szóval elég hülye egy ötletet vetettél fel, már ne is haragudj!

Deszkás 2013.01.15. 14:59:22

@Kara kán: "A nagy tudású vitapartnerem hülye, mert most már harmadszorra írom le, hogy az aksis troli tud előzni másik trolit, ugyanis leereszti az áramszedőket, előz, majd újra felengedi őket."

És mivel ez elég időigényénes, addigra a normál busz elindul, kb nem nyertél semmit, max, hogy a következő megállóban a másik járat előtt jár, de ha esetleg utolér egy újabbat, kezdődik minden elölről. Ezzel pedig azt érted el, hogy jelentősen nőtt a járat menetideje, a sofőr meg elfárad a sok le és felszállásban. Biztos, hogy a vitapartner a hülye, és nem te?!

"Szerinte nem fér el ott több busz. Próbáltam megértetni vele, hogy különböző járatok megállóit szét kell választani, el kell tolni térben, és akkor mindjárt nincs torlódás."
Persze, eltolhatod, és ezzel az utasokkal tolsz ki, ők majd rohangálhatnak a szerint, hogy épp melyik járat jött, és hova áll be, ugye? Már megint gondolkozás nélkül beírsz baromságot, és a másikat hülyézed. Közben meg ezekkel a beírásokkal csak azt bizonyítod be, hogy te magad nem látod át az egészet, kitaláltál valami hülyeséget, és akkor próbálja megmagyarázni, hogy ez így hülyeség, azt lehülyézed. Érdekes, de észre kéne venni, hogy nem a többieket kell lehülyézni, nem a sokaság a hülye jelen esetben, hanem te, aki egyedül szembemész a többiek véleményével.
"nem nyomatom a süket dumát agyatlanul" LoL! Csak ezt ne mondtad volna! :DDD

Deszkás 2013.01.15. 15:15:07

@záporjózsi: Erről próbáltam már másokat meggyőzni, nem ment. hiába számoltunk együtt, és mutattam meg, hol lenne hely villamosperonnak, ő akkor is kötötte az ebet a karóhoz.

Deszkás 2013.01.15. 15:30:12

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Vagy az M4 a Keleti után jöjjön fel és folytassa az útját villamosként, persze ehhez más jármű kellene. És valószínűleg még jó pár dolgon kéne változtatni.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.01.15. 15:38:40

@Deszkás:
"És mivel ez elég időigényénes"

Automatizálni kell!!!
Ne szálljon le a sofőr.

Deszkás 2013.01.15. 15:40:14

@BPO654: Akkor már nem egyszerűbb a V2-re vezetni, majd azt a V4-6-ra és a Margit-hídon át Budára, majd rávezetni V17, majd HÉV? Kicsit gyorsabb, mint amit te írsz. Bár tény, kellenének körbe metrók is, nem csak sugár irányúak.

Deszkás 2013.01.15. 15:42:46

@Kara kán: Van ilyen a világon? Mutass már rá példát! Rómában állítólag van, ahol joystick-kal rakják vissza, de azzal sem egyszerű. Automatát meg kifejleszteni nem 2 fillér. Akkor már inkább minden megállónál legyen váltó, a beálló busz a belsőre vált, a másik így el tud mellette menni a külső vezetéken.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.01.15. 16:13:04

@Deszkás:
Muszáj nekünk mindig a külföld mögött kullognunk?
Az amcsi repcsik menet közben, a levegőben tankolni is tudnak kerozinnal.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.01.15. 16:13:51

@Kara kán:
Ja, és az űrállomáshoz az űrrepcsik automatikusan is tudnak dokkolni. :-D

Deszkás 2013.01.15. 17:53:09

@Kara kán: És? Gondolod, hogy az a technológia árban megfelelne ide?! Gondolom, ezt se sem gondolod komolyan. Az meg hogy a gépek a levegőben tudnak tankolni. Miért hasonlítod te az almát az eperhez?! Csak mert piros mind a kettő? :DDD

Deszkás 2013.01.15. 17:59:04

@Kara kán: Egyébként meg menniyre kell pontosan dokkolni? Ismered a technológiát? Jó lenne ha utána néznél, és tudnád, hogy egymásba kapaszkodnak, és egymáshoz hozzák egymást, így kapcsolódnak össze. Megnézném, ahogy az áramszedő és a vezeték összekapaszkodnak. :DD (Ezért mondom, hogy nyomatod a süket dumát, anélkül, hogy konkrétan belegondolnál, és utánanéznél annak, amiről vitázni akarsz. Így csak saját magadból csinálsz hülyét. De hát hiába mondom neked, hogy ha te mész szembe a forgalommal, akkor nem a többieket kell hülyének nézni.)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.01.15. 19:30:39

@Deszkás:
Azért mert te vmihez buta vagy, attól még az nem lehetetlen, akár olcsón is.

Deszkás 2013.01.15. 20:11:14

@Kara kán: Tudsz rá bármilyen példát hozni? Látod, megint engem butázol, mert te kitalálsz valami egetverő baromságot. De nem baj, menj csak szembe a forgalommal, mikor 4-en mondják, hogy a kitalációt nem megoldható, de te csak mész előre, mint egy bika. Én már mondtam egy olcsó és kivitelezhető megoldást. De te inkább az űrtechnológiát képzeled ide. Hát képzelegj csak! De ne másokat tarts butának, és hülyének, ha azt mondják, butaságot írsz.

Vaandor 2013.01.16. 13:13:12

@Deszkás: @Kara kán:
Nem tudom, miért pont most, pont egy tavalyelőtti cikkben indult be a flame-war, de hadd adjak hozzá én is valamit.

Űrtechnológia a Kálvin téren: www.youtube.com/watch?v=XlLu2DAq14k

(Persze ennek semmi köze ahhoz, hogy a Rákóczi útra nagyon kéne a villamos.)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.01.16. 13:34:44

@Vaandor:
Nézd, én ezt rég tudtam, hisz a villamosvezető sem száll le, amikor az áramszedőket le/felrakja.
Ezért is nem álltam vitatkozni ezzel a félkegyelmű deszkással, az ilyen emberek a fejlődés kerékkötői.

Deszkás 2013.01.17. 08:00:19

@Kara kán: Ide figyelj, te idióta! Most már jó lenne, ha a mások hülyézéséről és félkegyelműnek minősítéséről leszállnál, mert már nagyon unalmas, hogy itt mindenki hülye, csak te vagy helikopter. Kapj már az agyadhoz, mert ez a vitastílus már régen lejárt. De ha te csak ebben tudsz megmutatkozni, az elég szánalmas, és csak magadat írod le.

Deszkás 2013.01.17. 08:03:04

@Vaandor: Tudod, ez nem éppen az, amikor az egyik busz a megállóban áll, a másik pedig előzi. Elég precízen kell ehhez a művelethez egymagában is megcsinálni a vezetéket. De mondom, itt a megállóban áll a busz a művelet közben, ott pedig egymás előzéséről volt szó, aminél kicsit nehezebb ezt a le-fel-szedést megoldani.

Deszkás 2013.01.17. 08:07:01

@Kara kán: Ja és még valami, amivel megint bebizonyítottad mennyire hülye vagy. A villamos áramszedője (és a villamosmozdonyoké is) merőleges a vezetékre, lényegében egy széles fémlapot nyom a vezetékhez. Ebből látszik, közöd nincs ahhoz, amiről beszélsz. Hogy is mondtad korábban? Nyomod a süket dumát, anélkül, hogy utána néznél? Hát igen. És csak magad alatt vágod a fát a sok idióta baromságoddal. Nem tudom, minek égeted még itt magad. :DDD

Deszkás 2013.01.17. 08:14:33

@Kara kán: Villamos áramszedő: veke.hu/files/14/img1411.jpg
Troli áramszedő: img4.indafoto.hu/9/9/439_c3c59e5f8b3e9753913f4d435b53c308/5273219_2e4a1e72e3e438d84fa78df835461282_l.jpg

Aki e kettő között párhuzamor próbál felállítani, mint Kara kán, az egyszerűen nem ért a témához, és jobb lenne, nem is szólna hozzá. Főleg nem félkegyelműzné le a másikat, mikor ekkora idiótaságokat ír le. Szóval Kara kán, tényleg jobb lenne, ha a süket duma helyett elkezdenél néha gondolkozni is, mert ennek így nem lesz jó vége, nagyon le fogsz égni. De persze mondom, mehetsz a tömeggel szembe, lehetnek ők az idióták, félkegyelműek, hülyék, és lehetsz te egyedül az okos. Azaz képzelheted ezt, de ettől még nem ez lesz igaz, hanem a fordítottja. Szóval gondolkozz kérlek, mielőtt megint beírsz valami ordas baromságot!

Vaandor 2013.01.17. 10:13:24

@Deszkás: Nyilván az előzés akksiról menne, a fölengedés pedig a következő, expressz által is érintett megállóban.
A villamos áramszedő idekeverése tényleg kár volt.

Személyeskedések és hülyeségek írásához pedig így visszaolvasva egyikőtök sem ment a szomszédba... :-/

F*ck this shit, I'm outta here!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.17. 11:12:26

Ezt a szedő le-fel-cirkuszt ti komolyan is gondoljátok?

Ha már a kultúrált vitához nem tudtatok felnőni, a témához sem fogtok....

De hogy érthető legyen: Az "Expressztroli" és a sima is megy a saját vezetékén. Az expressz vezetéke belül van. - Mit nem lehet ezen megérteni?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.01.17. 11:30:00

@Deszkás:
Kedves Deszka!
A lényeg az, hogy nincs igazad..
Várom a bocsánatkérésed.
süti beállítások módosítása