Cseppkő a Nyugati aluljáróban

Könnyen lehet, hogy a Nyugati metrómegállót nem mint épületet, hanem mint természeti képződményt nyilvánítják védetté. Ilyen csodát fedezett fel benne ugyanis Dani, a Dunai szigetek bloggere.

 

 

"Ezt a nem túl szép, de annál érdekesebb jelenséget ma fotóztam a Nyugati metróállomás Westend oldali mozgólépcsőjénél. Régóta tarthat a folyamat, nem lehetett egyszerű munka a csepegő víz számára, hogy szétrohassza a fémlemez burkolatot. Mikor felszakadt a burkolat kiderült a korrózió oka; valahonnan szivárog a víz, mely ezt a metróban szokatlan jelenséget okozza."

 
Cseppkő a Nyugati aluljáróban 2.
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest metró nyugati tér vi. ker belső-terézváros

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr293399191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bbalint85 2011.11.21. 11:04:33

az egyik lámpáról is lóg egy cseppkő, már vagy 3-4 centis lehet...

EgyszeriUser 2011.11.21. 11:21:06

Ez nem új keletű dolog a metróban, volt szerencsém az M2 és az M3 utazóközönség elől elzárt részeiben túrákat tennem és mindenhol van lent cseppkő, pl. a nagy állomási főszellőzőkben is, van ahol fent is cseppkő, lent is cseppkő és még egy 40-50 év és összeérnek :)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.11.21. 11:22:09

úgy látszik a magyar metróban ehhez nem kellenek évezredek, évmilliók :)

Xebulon 2011.11.21. 11:48:39

Azon tűnödök, hogy ha ez tényleg mészkőcseppkő, akkor a meglévő barlangokban sem kellene védeni annyira a cseppköveket - nem évezredek alatt, hanem évek alatt épülnek újra.
Egyébként miből van a metró-cseppkő?

mnandy 2011.11.21. 12:47:51

A beton-cseppkő lényegesen gyorsabban nő, mint a természetes. Egyébként ugyanabból van, mint az "igazi".

A növekedés sebességét főként a környezet hőmérséklete és az oldat összetétele határozza meg. Pl. trópusokon, ahol az éves átlaghőmérséklet magas, és a beszivárgó vízben oldott CO2 tartalom is magasabb, a cseppkő növekedési sebessége az itthon "megszokotthoz" képest többszörös is lehet.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2011.11.21. 12:52:17

Bár a 4-es metró épülne ilyen gyorsan.

bodesco 2011.11.21. 13:00:52

Ha a beton-cseppkő gyorsabban nő, mint az igazi, megvan a megoldás a barlangokban lévő cseppkövek pótlására is: betonozzuk ki az összes barlangot :)

Mad Mind 2011.11.21. 13:47:23

A Moszkva téren is nőtt ilyen cseppkő, csak mindig letördelték. :)

zdanee 2011.11.21. 13:51:46

Viszont ha nem sietünk a 4-es vonallal, lehet, hogy mire megnyitnák, már tömör csepkő-erdő állná a közönség útját!

magyar bucó 2011.11.21. 14:10:44

@zdanee: Az lesz a 4-es cseppkőbarlang. A világon egyedülálló látványosság, ebből fogunk meggazdagodni. :)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.11.21. 14:20:07

@zdanee: "borzalmas baleset történt a négyes metró ünnepélyes megnyitóján, mikor is az első szerelvény 700 budapesti és országos politikussal, valamint a sajtó számos képviselőjével a fedélzetén a móricz körtér előtt nyílt pályán egy hatalmas cseppkőnek rohant. a szerelvény kocsijai teljesen feltekeredtek a cseppkőre, eddig túlélőkről nem érkezett hír"
hmmm...

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.11.21. 14:40:10

csodálatos,olyan mint egy pattanás Budapest szívén:)

tőzegmalac 2011.11.21. 15:09:04

legalább valamiben jók vagyunk:D

homér 2011.11.21. 15:22:44

Budapest legdrágább ingatlanja: ingatlan.com/elado+tegla-epitesu-lakas/budapest+8+kerulet+ulloi+ut/30280.32mft+111m2/6152286?sid=17

De az is lehet, hogy az eladó nem ismeri a pénznemeket :)

FrankieG 2011.11.21. 15:35:02

Ez semmi. Párizsban több helyen is fel lehet fedezni a metró, de még inkább RER állomásokon "szarcseppköveket"! Saját szemmel is láttam őket, többet le is fényképeztem, de most hirtelen nem tudok belinkelni képet...

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2011.11.21. 15:35:55

@homér: hehehe valószínű! bár a faburkolat tényleg szép!

Peetee 2011.11.21. 16:06:13

Ilyenkor kell visszanézni, hogy kinek a barátai számláztak be karbantartás, meg ellenőrzés címszó alatt 50milliókat az elmúlt 15évben!!!!

moesko 2011.11.21. 16:31:47

erre az izére mindig olyan félve tekintettem.. gyenge idegzetemnek az a teljesen kirohadt fal már pont eléggé hatásos látvány: D

Csigafattyú 2011.11.21. 16:35:00

Pont ma mentem el mellette. Az a durva, hogy eddig fel sem tűnt. Ennyire le van rohadva a Nyugati.

Tahó Sandokan 2011.11.21. 16:41:02

Kiváncsi vagyok mikor költöznek be a denevérek is...

szgy 2011.11.21. 16:46:11

nálunk vidéken annyira meszes a víz hogy kb. 40-50 literből kijönne ami ehhez kell. 10 literes fazékban a víz felforralása után már kb. egy evőkanálnyi "fehér trutyi" marad.

bőrmók 2011.11.21. 17:38:19

szép vöröses színét pedig a feloldott fémburkolatból nyeri, ki van ez találva

kisvi 2011.11.21. 17:41:58

Az aluljáró nyitott részén a skála előtt is volt egy a földön (a semmi közepén, ahova fentről kb a korlátról csöpöghetett valami) (a Kaisers kijáratánál) csak tavaly felkaparták, pedig már vagy 2 centis is lehetett.

poszt toló 2011.11.21. 18:05:26

Én is egy hete szemezek már ezzel a darabbal, elég szembetűnő és zavaró ott a mozgólépcső alján...
De nem csak a Nyugatinál van a metróban cseppkő, hanem az Árpád hídnál is, csak itt nem álló, hanem függő formátumú. A peronról lehet néhol megcsodálni a plafonon, leginkább a lámpatestek mellett. Azok sem mostanában kezdtek el képződni.

Matt Kirby 2011.11.21. 19:37:30

És még azt mondják, hogy az aggteleki a leghosszabb cseppkőbarlangunk...

röhhencs 2011.11.21. 20:01:39

@Imiface: ja. Ha sokat totojáznak, akkor pár év alatt maguktól is kialakulnak az állomások. Lehet még szebb is lenne.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.11.21. 20:08:06

Múlt héten láttam én is. UNDORÍTÓ! De jellemző, hogy már meg se ütötte a posztírói érzékenységemet. De ezért jó, hogy másnak még igen!

Kiváncsian várom a trékávé válaszát!

Katzeryn 2011.11.21. 22:04:03

Szerintem szép. De sajnos az emberek nagyrészére jellemző, hogy csak rombolnának, pusztítanának... Majd biztos a 4-es metró fogja megoldani az ország összes problémáját, kezdve az államadósságoktól, az éhbérért való dolgozástól a "kisebbség"-problémákig... :) (Félreértés ne essék, csak mindenki a metróval van, és még a legkisebb jónak se tudunk "örülni"? Bár aki a természetet nem szereti, becsüli... hát "érdekes" ember lehet...)

Kopi3.14 2011.11.22. 02:26:51

Rokonom házépítésbe kezdett még jó régen, majd sajnos meghalt. A ház egy szintig felhúzva állat, örökösök semmit nem kezdtek vele, aki odafigyelt az ingatlanra az tett rá fóliát. A fólia alatt salak volt. A víz leszivárgott, alig pár év alatt nőttek öt-tíz centis szalmacseppkövek a mennyezetre. Nem újdonság ez, ha van mész akkor lehet cseppkő.

gabest1 2011.11.22. 06:55:40

Talán aggtelket is eredetilueg metróalagútnak építették az ősmagyar agysebészek.

Hullamosó Papagáj 2011.11.22. 08:04:44

Azért ez durva. Nyilván az alagútrendszer egyfajta féregjáratként funkcionál, ergo: Aki sokat metrózik, hamar megöregszik!

ildsisy 2011.11.22. 08:15:32

Hogy ezt én nem vettem észre!!!... :) )igaz, utálom a Nyugati környékét, lent-fent...)

akva 2011.11.22. 09:44:05

Ez a cseppkő ugyanolyan cseppkő, mint amilyen pl. a budai hegyekben is nő: a víz (akár talajvíz, termálvíz vagy egyéb hőforrás) kioldja a talaj mészkövéből vagy a betonból a meszet, mészkövet (CaCl) és ez rakódik le, miközben a víz eltávozik.
Egyáltalán nem jó a folyamat, ugyanis beázásra utal és a tartószerkezeteket gyengíti.

mnandy 2011.11.23. 09:13:42

@mnandy: további cseppkövek betonből, igaz ezek környezetében lényegesen kisebb a forgalom, mint a Nyugatinál, a metróban:
www.facebook.com/media/set/?set=a.323335124349783.98827.100000198939230&type=1&l=d115b0e3e3

Ezek tegnapi (nov. 22.) képek, sok-sok érdekességgel. Szalma-cseppkő, brutális hosszal, meg sztalagnit, feltehetően a huzat miatti kezdődő heliktitesedéssel, stb.

Ja, ez Kőbánya, a sörgyár elhagyott pincerendszere, aminek az alsóbb szintjeire már beindult a nemzetközi extrémbúvár-turizmus..

mnandy 2011.11.23. 09:24:31

@akva: így igaz, ez már bekövetkezett szerkezeti kárra utal. Kéne vele kezdeni valamit, és a burkolat helyreállítása csak tüneti kezelés..
süti beállítások módosítása