Flórián terve

Akár ilyen is lehet pár év múlva a Flórián tér látképe, ha megvalósul az RG Stúdió terve, amit az üzletközpont átalakítására dolgoztak ki. Mint a honlapjukon írják:

A jelenlegi Flórián téri áruház meglehetősen avult állapotban van. A felújítás során az épület funkcióbővítésére is lehetőség nyílik. A bővítés során a bevásárlóközpont átalakul, a jelenlegi tetőfelépítmények helyén nyitott terasz létesül, új közösségi házzal. Az új építésű felső emeleteken irodaház, szálloda, és parkolóház létesül.

 

A képek mellé némi információt is kértem tőlük, a látványtervekről. Balázs Attila (aki Brjeska Gáborral közösen készítette a tervet) készséggel válaszolt:

Néhány éve a főváros értékesíteni akarta a Flóriánt.
Kiírt rá egy befektetői pályázatot, erre készült a terv. Sajnos a pályázatot végül eredménytelennek hirdették, így a terv is az asztalba került. A fő probléma az volt, hogy csomagban akarták értékesíteni, és a csomag többi része közel sem volt olyan érték mint az Flórián. A háttérben folyt az egyezkedés, hogy mikor írják ki újra, mi kerüljön bele a csomagba. Aztán jött a válság, ami elvitt mindent.
Úgy tudom a város továbbra is értékesíteni akarja a Flóriánt, mivel nagyon leromlott műszakilag, és költeni kellene rá, nem is keveset. De konkrét infóim nincsenek arról hogy ez mikor várható (bár nagyon érdekelne:))

Így aztán lehet tudni hogy ebből valószínű semmi sem lesz, hiszen a megrendelőink még az épületet sem vásárolták meg. Bár a kapu nyitva áll és a remény hal meg utoljára...

 

A Flórián Üzletház és a tér történetéről érdemes elolvasni Fidó remek összeállítását a hg.hu-n.

(Azt meg csak zárójelben jegyzem meg, hogy Attilával a Duna feletti lanovka ügyében kezdtünk levelezni, vagyis arra is hamarosan visszatérünk!)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest szentendrei út átépítés flórián tér bevásárlóközpont vörösvári út iii. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr412985708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pösti 2011.06.15. 12:26:43

A Flóriánon és környékén már csak javítani lehet, ezért hajrá hadd szóljon!
Off topic (vagy mégsem!):Westend2 tényleg kell a városunknak???

OkoskaTo:rp 2011.06.15. 13:23:49

... és nem mellesleg sokszorosára növekszik a kereskedelmi célú terület, és a beépítettség. Hadd zárja már le teljesen a környék kiszellőzését a Duna felé.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.15. 13:24:22

Sokadik semmit mondó stílustalan beton-üveg-kocka irodaház komplexumra szükség van ám, mint árvaházban a szülői értekezletre. Ezeket a terveket honnan az istenből szedik a tisztelt tervező urak s hölgyek?

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.15. 13:27:54

Azért ezen a terven lehetne még dolgozni. Ennyi kocka ház közé odatesznek még egy kockát?

Bővebben a Flóriánról:
hg.hu/cikk/epiteszet/12055-florian-vedoszent-ter-es-aruhaz

Tudtátok, hogy a Flórián áruház mögött épült fel Budapest első panelháza?

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2011.06.15. 13:32:55

@fovarosi.blog.hu: na ebből lástzik, h nem olvastad végig a posztot ;)

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.15. 13:36:29

Hatalmas ötlet a Flórián térre irodaház mellé újabb irodaházat létesíteni. De ha egy kicsit arréb megyünk: a Nagyszombat-Lajos utca-Bécsi út-Szépvölgyi út által határolt részen a bérlők-tulajdonosok 40%-a cserélődik. Van olyan irodaház melynek fele kihasználatlan. Az autóforgalomról már nem is teszek említést (Sok egoista "énmindentmegtehetek" irodistákat meg se merem említeni). Van olyan épület (a volt Újlaki mozi helyén), mely 1993 óta(!!) szerkezetkész, s szemétbedobónak használják az arrajárók. Étterem étterem hátán, amit néha csodálkozva nézünk hogy tud ennyi egymásba érve fennmaradni. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.15. 13:41:34

@fovarosi.blog.hu:

Ezért hívják kísérte... izé, kísérleti lakótelepnek. :)

záporjózsi 2011.06.15. 13:43:09

Nem lenne baj az újabb iroda- és egyéb tér, csak az 5-ös metró állomását, a hozzá tartozó 500-1000 férőhelyes P+R-t, a római emlékeket bemutató kiállítást meg a buszvégállomást tervezzék bele.

Phylemon 2011.06.15. 13:43:51

Minden szempontból jónak ítélem a tervet, városképileg illeszkedik a környezetébe, nem nő azon túl, ellenben városkapu szerűen a tört homlokzati síkkal minden irányból jól látható lesz, nem utolsó sorban legalább a mögötte álló panelházat kitakarja, amivel vizuálisan a téren kívülre helyezi a panel sajátos de főként más stílusát.
Óbudának nincs jó közlekedésű kulturális központja, a Bécsi út áruházaiba csak egyetlen mozit sikeredett elhelyezni, ha az új épület ezt a kulturális funkciót biztosítja, akkor szerintem elfogadhatók a járulékos hasznosítások.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.15. 13:45:36

@fovarosi.blog.hu: Nem, nem a kísérleti lakótelep, hanem a Szentendrei úti I. sz. házgyár első terméke:

egykor.hu/budapest-iii--kerulet/elso-hazgyari-haz/1461

verigudlajf 2011.06.15. 13:46:08

(A mai Nemzetben van egy cikk a lanovkáról, új látványtervvel. Várkabin a tervezett neve, majdnem úgy néz ki, mint egy léghajó.)

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.15. 13:46:20

@záporjózsi:

Itt már (Miklós tér volt asszem) ölég régóta nincs buszvégállomás... :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.15. 13:49:42

@Phylemon:

Elég ritkán járhatsz erre felé... :)

rio.pete 2011.06.15. 13:53:02

@Mityu: A Flórián környékén, főleg a Vörösvári úton is évről évre változik a panelek aljában található boltok profilja. Mindig elgondolkodom azon, hogy a kutyakozmetikából nyílt palacsintázóból nyílt csecse-bolt meddig marad fenn ilyen gyér forgalom mellett.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.15. 14:00:19

@rio.pete:

Bokor utcában most nyílt - a fodrász-kozmetikai szalon után - egy hiperszuper intergalaktikus alakformáló szalon. Előtte egy-másfél hónappal (ugyanebben az irodakomplexumban) két üzlettel arrébb csukott be egy hasonló profilú szolárium-alakformáló-fittness szalonocska. :)

Harcimókus · http://www.fantasyfan.hu 2011.06.15. 14:03:52

Majd jól átköltözik ide az Index is, nem kellene messzire vinni a bútorokat:P

záporjózsi 2011.06.15. 14:10:36

@Mityu: ...és ha a HÉV odaköltözik, akkor nem lesz hely a végállomásnak, vagy lehet gyalogolni 100-200 m-t.

loláb 2011.06.15. 14:17:17

Épp most akarnak pláza-stopot hirdetni, de biztos vevő lesz rá a városvezetés.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.06.15. 14:35:48

"Így aztán lehet tudni hogy ebből valószínű semmi sem lesz, hiszen a megrendelőink még az épületet sem vásárolták meg. Bár a kapu nyitva áll és a remény hal meg utoljára..."

Mármit Balázs Attila reménye ugyebár. Mert a helybéliek gondolom baromira nem akarnak oda egy ilyen épületet. Vagy ez jött ki a másfél évvel ezelőtti SM közvéleménykutatás adataiból?
obudai.blog.hu/2009/11/19/mi_legyen_veled_florian_ter
Aligha hihető...

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.06.15. 14:52:30

Amúgy lehet sokan nem tudnak róla, De Bús polgármester úrék idén augusztusban szándékoznak szétkapni az általam fentebb említett területet is (Nagyszombat-Lajos-Bécsi-Szépvölgyi). Óbudai Promenád fejlesztésére irányuló pályázat szerint 720 milliós összköltségű átépítést terveztek, s tavaly áprilisában pozitív támogatás döntés született erre a projektre. Díszburkolatok, útpálya szélesítés, forgalomtechnikai változások, átépítésekre kerül sor. Már régebben volt róla szó, hogy a Bécsi út egy szakasza sétáló utcává avanzsál.

(Forrás: Óbuda újság 2011/10. szám, 2011 május 25.)

2011.06.15. 15:44:16

Az szép lesz, az egész környék tele irodákkal, a Flóriánban lévő üzletek is jól-rosszul (inkább rosszul) eldöcögnek (mindenki kisebbe költözik vagy lelép), de biztosan nagy szükség van erre.
Inkább rendbetennék Budapest legnagyobb kutyaszaratóját, a Flórián teret...
Időnként kiszórnak egy kevés murvát az utakra, lekaszálják, meg ott a szétbarmolt "Nők sétánya" vagy mi a halál, mellette a 40 éve földbe ágyazott autógumik, a betonpálya, ami BMX-ezni sem jó, de ronda és balesetveszélyes, stb.
Tényleg nagy szükség van egy újabb üveg-beton hányadékra...

a Lojalista 2011.06.15. 16:24:32

Én ott a környéken nőttem fel, még általánosba jártam, amikor a Flórián épült és a Miklós téri buszvégállomásról közlekedtem. Emléxem arra az épületre, ami a Flórián helyén volt, a Tavasz utcai kis boltocskákra, a Féórián mozira és a Vince cukrászdára...:)) Nekem sajnos szomorú látnom, mi lett imádott Óbudámból. Amikor valami okostojás szétbombázta a Szél utcai piacot és a helyére építették azt a borzalmas betonförmedvényt, konkrétan sírtam. Volt ott egy nagyon érdekes kis épület, Körház volt a neve, 4 utcát ölelt át, körbe lehetett menni és sok kicsi üzlet volt benne. Pld a Laci pecsenyés, ahol 1Ft volt a lángos és sokszor a Vörösvári útíg állt a sor. S a piacon volt egy nagyon szép nagy márvány kút, abban mosták a kofák az árut, úgy hallottam a Városliget domb feltöltésekor az is oda került, mint töltelék. Na jó nem nosztalgiázom, de biztos, hogy már nem vágyok újra ott lakni. Nagyon-nagyon sajnálom szegény Óbudát, sokkal többet-jobbat érdemelt volna.

a Lojalista 2011.06.15. 16:25:12

@fovarosi.blog.hu: Én igen és láttam is épülni:))

a Lojalista 2011.06.15. 16:29:19

@Mityu: (Sok egoista "énmindentmegtehetek" irodistákat meg se merem említeni). Hidd el nem az irodisták tették tönkre Óbudát és nem olyan kellemes ám egy olyan irodában dolgozni, ahol meg kell szakítani mondjuk a telefon-beszélgetést, ha jön egy nagyobb vagy hangos jármű. És az irodisták is csak "mezítlábas" dolgozók-többnyire.-

Paulybird 2011.06.15. 16:39:58

@Mityu:

te márcsak gondolom tudod, mi a stílus.

De gondolom otthona légkondi meg a digitévés tányér a homlokzatra van felbaszva rozsdás csavarokkal. Ha belvárosban laksz, gondolom még a gipszstukkót is leverted az ablak mell@fovarosi.blog.hu: ett, hogy a kábelt oda lehessen húzni. Tele a világ ilyen suttyókkal, de az irodaházakhoz meg az építészethez mind kurvára nagyon ért.

@fovaros.blog
mert milyen házat kellene a kockaházak közé tenni, hogy az neked is, meg a többinek is tessen? gömbházat? háromszögházat? hengerházat?

www80 2011.06.15. 16:57:14

nemes egyszerűséggel szerintem nagyon szar és oda nem illő ez az épület a látványterv alapján

www80 2011.06.15. 17:00:30

@Phylemon: ez most vicc volt vagy komoly?

nagyvárosi lány · http://chef-sisters.blogspot.com/ 2011.06.15. 17:30:35

remek, éppen most költözöm oda. legyen meg minél előbb!:)

nemecsek ernő áruló 2011.06.15. 17:36:15

@pösti: Hát javíts ki nyugodtan, ha tévednék, de ahová a Westend 2-t tervezik, tudtommal ott most egy romos putri van. Nem nagyon értem, miért jobb a lerobbant kőhalom, mint egy szökőkutas, kávézós sétány... Szóval igen, KELL a Westend 2.

Paulybird 2011.06.15. 17:38:08

@www80:

Nyilván egy tízemeletes panelház sokkal jobban illene a többi tízemelets panelház közé. Végülis abból ott van sok, elférne, nem?

Sok szardarab akadályozó ember, aki szerint fölsöleges, erre bezzeg van pénz, mindek ez ide, ez enm is illik ide. Hogy mi illik azt persze egyik proli sem tudja, sőt, ők maguk soha semmit létre nem hoztak, de hát akkormár más se csináljon semmit se, mert az úgysem illik oda. Egyedüli lehetőségük az életben, ha akadályt képeznek mások előtt. Mert ennél többre nincs képességük, tehetségük.

gastro, missing in action 2011.06.15. 17:39:33

Én végigasszisztáltam ezt a pályázatot, de mindenki áron alul és valóban csak a Flóriánt akarta megszerezni.. A baj az épülettel, hogy Full-full azbeszttal van tele, így nagyon nagy körültekintést igényel a lebontása az épületnek, így drága is...

Paulybird 2011.06.15. 18:05:15

bár valahol tényleg felmerül a kérdés, hogy szükség van-e mindere?

Egy ilyen cigány népnek, egy ilyen cigány országba új valamit, bármit is?

Ha a sok proli, meg úgy általában ez a suttyó ország nem volt képes vigyázni harminc-negyven éve épült új és korszerű épületekre, és mindenáron bontani akar, hogy aztán helyébe valami divatosabbat, a percnek jobban megfelelőt lebaszhasson, akkor mindek egyáltalán? Mitől nem lesz majd húsz-harminc év múlva ez a ház is egy lelakott szarkupac?
Mitől nem lesz majd szétfurkált, szétgányolt, szétbarkácsolt putri ez is?

Vipera01 2011.06.15. 18:31:50

Már megint egy undorító üvegkocka... Nincs még elég Budapesten?

Egyenként törném el a főépítész ujjait, amelyik ilyen hányadék épületeket engedélyezni mer... aztán csodálkozunk hogy Prága sokkal gyönyörűbb.

cso zsi 2011.06.15. 18:35:56

Akár még jól is sülhet el. Igaz, a magasabb épületnek az ős-panel lakói nem nagyon fognak örülni.
A Váci-Dráva sarkára épített monstrum is csak "kicsit" nőtt túl a 6-7 szintes épületeken.
Azok a lakások, amik 1962-63 óta napfényben fürödtek, most csak árnyékot kapnak.
Valamint az "üvegcsoda" látványát.

2011.06.15. 18:44:09

Förtelmesen néz ki. Komolyan mondom első látásra az volt a reakcióm, hogy lényegében ugyanolyan csúnya lenne a Flórián tér mint ma, csak másképp.
Arra egyébként miért nem gondol senki, hogy talán zöldterület is lehetne a Flórián helyén?

Hipper 2011.06.15. 18:45:46

Ronda egy dög, ráadásul nem is illik oda szvsz... a tervező nem vette észre, hogy lakótelepi házak közé tervez épületet? Nem a lakóteleppel van bajom mert talán az egyik legjobban rendben tartott telepről van szó. Ráadásul unalmas már ez a stílus, nem lehetne tényleg valami szépet építeni a földre az űrállomásdizájnt meg hagyhatnánk a NASAnak...

cso zsi 2011.06.15. 19:23:15

@ébrenjáró: A zöldterület jó gondolat. De, ha hátat fordítasz az üzletközpontnak, a villamosmegállón túl a "faluház" előtt egy igen méretes zöld placc van.

2011.06.15. 20:07:53

@cso zsi: "Méretes" zöldterület? Mihez képest méretes? Budapesti viszonyokhoz képest igen, de más nagyvárosok zöldterületeihez képest az csak egy fűcsomónak számít.

cso zsi 2011.06.15. 20:38:04

@ébrenjáró: Igaz, hogy a Belvárosban még ekkora sincs. De azért ott a tágabb perspektívában van némi gyep, fű, fa, bokor...
img1.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/12053511_8ee8e0dffad548161a616075ed386b84_xl.jpg

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.15. 20:47:27

@Paulybird: Szépen kirohantál Mityu ellen...
Amúgy nem háromszögházat kérek oda, egyszerűen csak egy olyan épületet látnék ott szívesen, ami a környék sablonos kockáit nem megismétli, hanem feloldani igyekszik.

cso zsi 2011.06.15. 22:02:07

@fovarosi.blog.hu: A piramist már ellőtték, marad a kúr.

Paulybird 2011.06.15. 23:56:20

@ébrenjáró:

ott van bazdmeg tíz hektár zöld előtte. Azt sem képes enki rendben tartani, a sok paraszt ott szaratja ki a kutyáját.

De persze agyatlan ötleteket ideböffenteni bárki tud: Legyen ződ, legyen halastó, legyen faszom.

A zöldterületet gondozni is kell, erre meg senki nem hajlandó költeni. Nézz meg egy akármilyen lakótelepet pesten: a házak között több hjektár zöld van, annó a várostervezők hatalmas parkokat álmodtak ide. Csak a büdös paraszt nem vigyáz rá, nem az övé, államé, gondozza, épíccsen má jobbat, boncsa má le eszt a rondát az állam épíccsenek má hejébe valami újat, hogy legyn végre mit lelakni.

Az meg külön baszott vicces, hogy okoskodsz arról, hogy külföldön mi számít zöldterületnek, és mi fűcsomónak. Talán ha jártál volna csak legalább néhányszor külföldön, hitelesebben tudnád előadni a külföldön mi jobb sztorit, nyomorult

@fovarosi.blog.hu:
Mert ez itt mit ismétel meg? mégis mi az, ami ennél jobban oldja a kockaságot? Ne ilyet, hanem másmilyet. De ha történetesen egy másmilyet rajzolt volna ide az, aki iderajzolta, akkor is ugyanígy itt lenne a sok fanyalgó szarember, hogy ne ilyet, hanem másmilyet, mer ez hogynézezki, mer mér ilyen.

@Hipper:
Ja, szép az, ami neked meg a kispolgári ízlésednek hirtelnjében megtetszik. Bár gondolom igazából nyilván te sem tudod, hogy mi tetszik.
Egy ilyen foltos "antikolt" bitumeneszsindellyel fedett mediterrán tető sokat dobna rajta, mi?

2011.06.16. 00:06:09

@Paulybird: Az, hogy más mennyire paraszt hozzád képest, abba most ne menjünk bele.....

Egyébként meg valóban jártam pár helyen már külföldön és nem csak turistaként, Londonban is éltem fél évig, úgy egész más ott lenni.

ildsisy 2011.06.16. 07:59:49

Ekkora lakótelephez, egyáltalán nem illik ez a látványterv, nem úgy szolgálná ki ezt a sok embert aki ott lakik.
Plaza jellegű kellene, ott ugyanúgy lehet benne iroda is a felső emeleteken. Minden nap teli lenne a Plaza (mozival is, persze). Sikere lenne. Ide, a Flórián helyére erre lenne szükség! Ez biztos!
Körülötte ugyanúgy szépen zöldek, padok, szökőkút, egyebek, és sokkal kultúráltabban nézne ki.
Ennek a látványterven látható épületnek semmi értelme nem lenne... Megint csak pár kis bolt működne, egy közérttel.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.06.16. 09:14:22

szia ildsisy! az óbuda blog már nem frissül? :(

Intizar 2011.06.16. 13:29:16

De miért ilyen randát? A mostani Flóriánnak legalább az az előnye megvan, hogy nem hatalmas. Van körülötte némi hely. Ez semmivel nem szebb, viszont lóbaszó nagy. Pfúj.

Intizar 2011.06.16. 13:35:33

És még azt is szeretném, ha elmagyarázná valaki, hogy mi a jó döghalálnak kell egyáltalán annyi irodaház? Nem létezik, hogy akár csak a felére is szükség van!

verigudlajf 2011.06.16. 13:56:23

Budapest, 2011. június 16., csütörtök (MTI) - A főváros saját tervező kft.-t szeretne létrehozni, amely hatékonyabban és olcsóbban tudná ellátni a kisebb és közepes feladatokat - jelentette be György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes csütörtökön a Fenntartható város - válaszok a jövő kérdéseire című konferencián.

ehpkb5 2011.06.16. 15:57:14

szvsz: se szállodára, se irodaházra nincs már szükség, viszont felújítás és egy jó nagy P+R elkelne oda
nem kéne mindig ilyen szép nagyot álmodni, elég lenne csak a problémákat megoldani

ZboroKrisz · http://artinterior.blog.hu/ 2011.06.16. 16:03:37

@fovarosi.blog.hu: jogos. dobhattak volna bele egy adag fantáziát is...

Gyani · http://skypesuli.hu/ 2011.06.16. 19:14:05

valami kormányhivatalt kéne emelni

ildsisy 2011.06.17. 08:02:18

@városjáró: De, már gondolkodom rajta, de nem találom sok értelmét... senki nem ír, és nem is olvassák...
Max. a Flóriánról tudnék írni, amit itt úgyis megírtak. Nem is értem, minek alakult az óbudai blog, egy-ketten írtak, de tavaly!!! Én nem vagyok óbudai, nem is járok arra, csak egy évben egyszer... tehát ritkán tudok csak valami témát szerezni. Éppen tegnap akartam a Flóriánról, a véleményemről írni, de már írtam tavaly erről... :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.06.17. 09:44:18

@ildsisy: Pedig szerintem jó blog volt - és egész régóta (2007) futott. Elköltözött vajon a szerkesztője Óbudáról? Vagy csak bejutott a testületbe? :)

záporjózsi 2011.06.17. 12:44:23

@ehpkb5: Tehát ahelyett, hogy a költségek legalább egy részét ráterheljük egy magánzóra, mindent fizessünk ki közösségi forrásból, ami után jóval kisebb adóbevétel fog keletkezni.

@Paulybird: Az 50 évre tervezett panelekről beszélsz? Azok még fussák ki a 10-20 évüket, aztán lehet bontani. Pénzügyileg a szigetelésük sem éri meg, mert a befektetést nem megfelelően hozza vissza. Viszont most olcsóbb, mint ugyanennyi lakást felépíteni...

Egy épületet kb. 5-10 évente belülről ki kell pofozni. Ennek az az oka, hogy egyrészt a gépészet könnyen cserélhető része ennyi idő alatt el tud avulni, másrészt a kor esztétikai követelményeinek nem felel meg. Ezt persze soha senki nem tervezi bele, pedig kellene. A teljes felújítás más kérdés, az 25-30 évente kellene megvalósuljon. Ezt sem tervezi bele senki.

lexmaaaaa 2011.06.20. 13:29:09

Ez az, még több munkahelyet, boltot a városban, úgy sincs elég nagy dugó még.

Quick_6 2011.06.20. 22:13:14

Bármi épüljön a mostani komcsi szocreál undormány helyére! Támogatom!

szépjuhászné 2011.06.23. 17:33:14

@Phylemon:

Nem tudom, olvassa-e még ezt valaki, de szerintem Óbudán kíváló kultrális központot lehetne csinálni a Zichy kastélyból. Botrányos állapotban van, rohadnak az oldalai, a Kassák mzeum van benne, az Önkormányzat irodái és még valami. A téren alig van ház, tele lehetne kis kéváházakkal, kocsmákkal, ehhez képest csak a Sípos van nyitva, alig lézengenek. A Kobuci kert a kastélyban elég jó, de drága. Ott lehetne a hiányolt kultrális központ, csak tatarozni kéne!

sorica123 (törölt) 2011.11.14. 16:12:37

@Mityu: hát ez kb a mi környékünkön is ilyen (Damjanich-illetve Király utca). Egyszerűen aki idejön boltot nyitni, nem néz se jobbra se balra, így van egy valag közértünk, millió zöldségesünk, két hónapot élt irodalmi kávézónk (pedig még jó is volt a hely, de nem volt elég a reklám, magától meg az eb se találta meg). Óbuda Kolosy tér környéki része egy para, van több jópofa tömb is, de az az irodás rész egy égedelem - kb a fele épület vagy rogyik össze, vagy még nincs kész évek óta, iroda, ebből a fele folyamatosan átjáróház, mert a másik fele elviszi előle a forgalmat, parkoló, üzletház aminek a fele lépcsőház, a másik fele kong... csúcs.
@szépjuhászné: az túl egyszerű lenne, még a végén működne, az meg nem illik a profilba.
süti beállítások módosítása