Van ugye a Szeretem Budapestet Mozgalomnak ez a Szexi Budapest elképzeléscsomagja, amelyiknek egyik sarkalatos pontja a budai borkultúra feltámasztása, vagy legalábbis megidézése. Ennek egyik eleme, a Vár keleti lejtőjére telepített kis szőlőültetvény már meg is valósult. Jópofa dolog, örülök neki. A Tabán lejtőjének beépítése ugyanakkor már neccesebb kérdés.

Bojár Iván Andrásék abból indultak ki, hogy a budai területek jó részén szőlőt műveltek, ami aztán a filoxérajárvány idején (1800-as évek utolsó évtizedeiben) kipusztult. Csak míg mondjuk Bécs környékén (Grinzingben) ezeket újratelepítették ellenálló fajtákkal, nálunk nem. A legtöbbjük helye beépült, de van, amelyik nem. Többek közt ezért lehet most szánkózni, síelni a Normafánál.

A Szexi Budapest programban a Tabán lejtőjére 22 pincét/kocsmát telepítenének, ami nem csak emléket állíthatna az egykori szőlősgazdáknak, de nagyszerű turistacsalogató is lenne. A vendéglátóhelyekhez egy szabadtéri színpaddal kombinált, tájba simuló központi szolgáltató épület is tartozna. (Nagyításért katt a felső képre, de a kis képek részletesen megtekinthetők itt.)

Persze ellenvetések is vannak. Egyrészt: ha már egyre nagyobb területrészeket hasítanak ki szállodáknak és wellnesscentrumoknak a csöpp I. kerületi zöldből, akkor biztos, hogy erre van-e szükség még a Tabánban? Vagyis itt nem csupán a nyugalomra vágyók vs. mulatós idegenforgalom kérdésről van szó, mint a romkocsmák esetében, hanem újabb zöldterületek beépítéséről is.

A Grinzingben valóban szőlőművelés folyik és a helyben termelt bort mérik ki. Vagyis egy óriási mezgazdasági, kertterülethez tartoznak vendéglátóhelyek. Itt arról van szó, hogy egy nem túl nagy városi parkba 23 épületet építenének. Kicsit olyan mintha jó ideológiával lehetne megvalósítani azt, ami a Gellért-hegy tetején nem sikerült az élelmes vállalkozónak, aki egyetlen kávézót akart építeni.

Bárkinek is van igaza, a környék lakói mindenesetre tiltakoznak:

(Tipp: Orsi, kösz!)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest építés vendéglátóhely városkép látványterv tabán i. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr972855513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tabaniember 2011.04.26. 16:48:53

@VV Dávid: Lehet, hogy neki semmi. De nekünk érdekünk, hogy segítsen. És neked ugyan milyen érdeked fűződik ahhoz, hogy ebbe beleszólj??

kén-e egy nick? 2011.04.26. 16:56:52

@Csokis:
Igen, csak ezek nem a Három nyulak, hanem inkább az Ali baba meg a 40 rabló.

VV Dávid 2011.04.26. 17:01:14

@kakukk2: csak furcsállom, hogy ennyire "nyomul". Amúgy meg, ha tudni akarod a környéken lakom, nekem ennyi az érdekeltségem.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.04.26. 17:11:32

@kén-e egy nick?: Miért is kihasználatlan terület egy park?
Miért kéne minden zöldterületet beépíteni?

Egyszer hallottam, amikor egy közgazdász kollegina elmagyarázta középiskolás diákoknak, hogy lehet olyan dolgok "hasznosságát" is mérni, amik nem csak gazdasági célra létesültek. Tehát azt, hogy egy erdő nem csak kitermelendő fa és kilövendő állat, (esetleg portól megszűrt levegő és megtermelt oxigén) hanem pihenési célú hely is. Ha odamegy hetente X fő, és azok erre valamennyi szabadidőt és benzint fordítanak, akkor az szépen összeszorozható és összeadható, azaz számítható, hogy nekik mennyit "ért meg" ez a hétvége. Gondolom ugyanígy alkalmazható parkokra is a módszer, és könnyen kiderülhet, hogy egy belvárosi park meglepően értékes akár az így számított társadalmi hasznosság értékén is.

denever333333 2011.04.26. 17:15:05

Baszd meg! csak tudom mert ott voltam végig a kilencvenes években! S tavaly nem volt ott mentem el villamossal!!! Délután! Minden áron okoskodni akarsz!!!!!!! S nem egyszer volt 2-3 napos buli még a kilencvenes években és míg nem kezdték el az építkezést! Ott voltam!!! Tudom két szemmel láttam és tanukat tudok felhozni!!!!! ÚÚÚÚÚtálom mikor meghazudtolnak mikor én meg jelen voltam!!!! A 93-tól hippiként majdnem minden blues-rock bulin ott voltam a Tabánba és országszerte! Szóval nem kell túljátszanod magad!!! Azt mondja a haverom aki itt áll mellettem, hogy hagyjalak mert te az elmúlt 20 éveben a Tabán környékén nem jártál! Lévén a volt párjával is Augusztus 20.-án a Tabánban jött össze 97-ben. Pl a Budapest Búcsú is volt a Tabánba nem egyszer a 90-es években. Sőt volt olyan is, hogy pénteken volt Május 1. ás 2.-án is volt buli főleg új bandák. Általában a Török Ádám mellett meg Balázs Fecó, Nagyferó, Régebben meg a 90-es években Deák Bill, Tátrai Tibuszék Ferenci Gyuri és ilyenek léptek fel!!! Azóta nincsenek a Tabánba bulik mióta odaépítették a szállodát illetve azóta van elfordítva a színpad a Déli pu. felé!!!!!

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.04.26. 17:15:47

Buzifelvonulást a Tabánba!Meg cigánytábort.Nektek is jár a földi örömökből,nincs kivétel!

denever333333 2011.04.26. 17:18:29

Ui: LGT meg aztán tényleg rég volt!
S többször fordult elő, hogy műár lekapcsolták a világítást és még a zenekar( Mini) Húzta a talpalávalót!!!

tabaniember 2011.04.26. 17:23:38

@denever333333: A kisszínpadot eltakarították, hála Istennek. Buli valóban sok volt - mi legalábbis sokalltuk őket. Meg a kertészek is. Sok alulcivilizált tahó odagyűlt, ordított, okádott, rombolt, a park hónapokig nem hevert ki egy-egy ilyen tatárjárást. A szálloda, ha végre megnyílik, remélhetőleg komoly visszatartó erő lesz a továbbiakra és a kocsmatelep ellenében is. Ha én gyógyfürdő-szálló-tulajdonos lennék, és valaki előállna egy ilyen tervvel a tőszomszédomban, úgy beperelném, hogy belefeketedne.

denever333333 2011.04.26. 17:35:59

kakukk2: A tabáni fesztiválok a 80-as évek eleje óta vannak éltél már akkor kiscsákó?

Gallion 2011.04.26. 17:39:01

Nagyon jó helyszinválasztás! Az, hogy a Tabán per pillanat nincs beépitve csak a töketlenségnek, meg a pénztelenségnek köszönhető. Anno ez volt a legrégibb városmag helye, amit azért bontottak le Horthy-ék, hogy egy új városrésszel váltsák ki. Aztán jött a világháború, meg a szocializmus, amik elmosták a terveket. Elsőre túl szépnek hangzik, hogy ehhez most van bátorságuk, de én nagyon drukkolok nekik. Nem lehet valahol egy támogató nyilatkozatot aláírni?

denever333333 2011.04.26. 17:42:48

A tabáni bulik nem magánbulik hanem kerületi bulik mióta az eszemet tudom! Tehát az önkormányzat támogatásával rendeződtek! Az I-XI.kerületi és Fővárosi támogatással szervezi a I kerületi Művház és a Török Ádám közösen. Szóval lehet menni az önkormányzathoz asztalt csapkodni! Ezt csak onnan tudom, hogy a 95-től pár éven keresztül én ragasztottam a plakátját és rá voltak írva a támogatok.

Julio cesar 2011.04.26. 18:15:45

Egy biztos, ha megvalósul sem az ott lakók, sem a budapestiek nem fognak oda járni. Amikor pl. a Várban borfesztivál van, a legritkább esetben fizethető meg a dolog.

Lesz majd itt álgulyás zuppe, álcsárda, álcigánymuzsika, álborospince a szétbarmolt park helyén.
Majd ha befuccsol, jöhetnek a valódi befektetők és persze mindezt állami pénzből.
De nem hagyjuk, b@zmeg ezt nem hagyjuk.

kén-e egy nick? 2011.04.26. 18:30:35

@denever333333:
Mint mondatam, olyan, hogy egész nyáron több koncert (ami persze mindig 2-3 napos buli volt) 2 évig volt, még Katona Tamás (polgármester, 1990-1994) idejében, de ő volt az, aki vissza is vonta az egészet 1994-ben. Utána már nem volt. Beszélgettem vele erről, ő mondta, hogy túl nagy volt az okozott kár a nyereséghez képest.

Azt követően csak május 1. és aug. 20., persze általában ezek sem egynaposak voltak, attól függően, milyen napra esett az ünnep, bár most hétvégén egynapos lesz (Edda a fő fellépő, brrr.... hányinger).

A Budapest Búcsú meg egész Budapesten volt, sok helyszínen, ezek közül 1 volt a Tabán, volt ott felállítva egy darab berlini fal is (Berlin ajándéka Budapestnek), amit aztán valami barmok rozsdavörösre festettek, majd a szálloda miatt pár éve eltávolítottak.

A színpad nincs elfordítva, el van bontva. A mostani bulik pár száz méterrel odébb vannak, a Kereszt út (a hegyről lefelé vezető műút) másik oldalán.

Az építkezést 2004-ben kezdték meg, akkor már 10 éve csak 2 buli volt évente.

Hidd el, eléggé képben vagyok a tabáni bulikat illetően. Legutóbb pedig ma reggel jártam a Tabánban. Előtte meg szombaton délután.
És biztos többször és több bulin voltam ott, mint te, egészen a 80-as évektől kezdve, és nem is mindig csak egyszerű nézőként.

Egyébként tabáni május 1-jei bulik a 70-es évek eleje óta vannak. Az LGT Gyere ki a hegyoldalba c. száma a tabáni buliba hívja a népet. De mint írtam, akkoriban csak ez az évi 1 buli volt ott.

A tabáni bulik a 90-es évek közepe óta a kerület támogatásával szervezett magánbulik voltak, leginkább a Rózsa Records, Rózsa Pisti cége szervezte őket (és nem járt belőlük rosszul, a belépő persze ingyenes, de a szponzorpénzekből ő is rakott zsebre jócskán). Ádámnak nem sok köze van hozzá azon kívül, hogy néha fellép.

kén-e egy nick? 2011.04.26. 18:31:58

@Julio cesar:
Csinálni kell a fészbúkon 1 millióan a Tabán beépítése ellen! csoportot. :-)

R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2011.04.26. 18:37:31

akit meg érdekel petíció aláírás a beépítés ELLEN az dobjon egy mélt a meteormacs@gmail.com-ra.

ja és érdemes volna azon is elgondolkozni, hogy amikor a városban szinte minden hétvégén rendeznek egy bor-, pálinka vagy gasztrónomiai fesztivált, akkor ki lenne ennek a vigalmi negyednek reálisan a célközönsége?

kéne egy nick 2011.04.26. 18:45:18

@R.:
Aug. 20-at írt, az tényleg nem volt tavaly.

krisztina69 2011.04.26. 18:51:02

@VV Dávid: 2 kommentet írtam, ez nem nyomulás. Egyébként közöd???
A 69 ezr dolog lehet, de nyugodj meg nem az életkorom!

kéne egy nick 2011.04.26. 18:51:47

@R.:
Meg tényleg érdemes volna valami kerületi csoportot szervezni, mert ami a kerületben megy, az tényleg botrányos.

Gondolok itt emellett az agyament ötlet mellett a Horváth-kertben kb. 1 éve zajló eseményekre is.

Meg persze a szálloda, az Oxygen, a Czakó utcai sportcentrum (hálistennek talán megfúrt) ügyére.

A Sparisok (tájfutók, Attila u. 2.) biztos segítenek.

kéne egy nick 2011.04.26. 18:52:31

@krisztina69:
Legyen már a kedvenc szexpózod!

Engem máris érdekelne. :-)

Ab ovo 2011.04.26. 18:55:05

Szerintem erről ne mi szavazzunk itt. Döntsék el a helybeliek, hogy a parkjukért cserébe szívesen hallgatják-e az üvöltve hányó kocsmaturisták éjszakai dorbézolását. Bónusz: harsány tuctuc vagy bazseválás, plusz egész éjjel vinnyogó autóriasztók. De fáin élet lesz ott.

kéne egy nick 2011.04.26. 19:00:03

@Ab ovo:
Egyetértek.

(Bár a helyieknek a fasza már a Romkerttel is nagyon tele van, naponta 50-100 feljelentés fut be a hely ellen, de a polgármester nem tesz semmit - mondjuk éállítólag nem véletlenül, a a legnagyobb maffiózó a környéken, és állítólag a rendőrjárőrt is nem egyszer saját maga küldte el. Egy 10 évvel ezelőtti Tarlós kéne az I. kerületbe is.)

krisztina69 2011.04.26. 19:02:54

@kéne egy nick: mindenki azt gondol, amit szeretne csak azt akartam tisztázni, hogy nem az életkorom :)

R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2011.04.26. 19:13:44

@kéne egy nick: oké, bocs, jogos.
aug. 20-án csak valami utcabál volt.

kerületi csoport szervezésről pedig már beszéltünk néhány emberrel. én mondjuk benne lennék mindenképp.

ja és a facebook-on alakult egy oldal Mentsük meg a Tabánt néven, szerintem akit érdekel a téma csatlakozzon.

tabaniember 2011.04.26. 19:34:48

@denever333333: Édes denevérem, én koromnál fogva valszeg az anyád lehetnék, de szerencsére nem vagyok. És születésem óta itt élek. Végigasszisztáltam itt pár koncertet, sajnos, talán már az előtt is, hogy te megszülettél volna. Mert már a 60-as években is voltak tabáni majálisok, vattacukorral meg similabdával. Csak akkor még nemigen használtak erősítőt, és este 10-kor kuss volt, ahogy az Ifiparkban is. Csókkal, a kiscsákó :)

tabaniember 2011.04.26. 19:47:14

@kéne egy nick: a Horváth-kert elég gáz, igen. Megcsinálták a szobrot, ennek örültem. Köréje egy kis amfiteátrumot, egész helyes volt. És most látom a minap, hogy aköré meg odaépül egy giga-mega-körbódésor-lufasz, akkora, mint a Színkör volt háromezer nézőre, hogy a gyomra kifordul tőle az embernek. Terveket látott valaki? Egyeztetés a krisztinai néppel? Valami lakossági fórum? Várnegyedben előzetes? Ezt kérték a helyiek?

R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2011.04.26. 19:53:33

@kakukk2: biztos, hogy az körbódésor lesz? én azt hittem pergola, amire majd növényt futtatnak.

tabaniember 2011.04.26. 20:03:05

@Gallion: Baromság. Amikor a Tabánt lebontották, Buda a Németvölgyi útnál ért véget, és fele ennyien se lakták. A Naphegyen csak villák voltak, nem emeletes társasházak, a Krisztina mellékutcáiban is csak a 20-as, 30-as évektől épültek nagy bérházak (Logodi, Gellérthegy, Naphegy, Lisznyai, Koronaőr stb).
Azóta, ha nem vetted volna észre, elfogyott a zöld, a város mindenütt felmászott a hegytetőkig, a befektetői mohóság szépen elemészti a zöldet mindenütt. Egy nagy lószart, nem beépíteni a Tabánt. Jó, hogy már nem a Vérmezőre vagy a védett Sas-hegyre akarsz lakóparkot.
A Tabán központi szerepe egyébként akkor szűnt meg, amikor megépült a Lánchíd, majd pár évre rá használni kezdték a félig kész Alagutat. (1849, 1854). Erre tett még egy lapáttal a filoxéra az 1880-as években. Az Erzsébet-híd megépülése segíthetett volna a dolgon, de - mint följebb írtam - a városatyák akkor már bontásról gondolkodtak.

tabaniember 2011.04.26. 20:07:21

@R.: Nem tom, mikor láttad közelebbről. Pergolának nem kellenek űrállomás méretű nagy, dög vasak. Arról volt szó, hogy a lebontott, régi bódék helyére csinálnak csinosabbakat, de arról nem, hogy ötször annyit, és ilyen otromba lesz a lépték. Mondom, a Budai Színkör lebeghetett a szemük előtt. (Meg a bérleti díj a leendő boltosoktól.)

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2011.04.26. 20:29:34

@kakukk2: tudnál esetleg küldeni képeket az urbis címre? bár nem kizárt h megyek arra én is vmkor a jövő héten...

kéne egy nick 2011.04.26. 20:42:34

@kakukk2:
Meg elbontották a régi szökőkutat, és csináltak helyette egy kisebb, rondább újat.

És igen, az a bódésor se lesz semmi, de hallottam már olyanokat is, hogy el akarják keríteni az egész kertet - nehogy már mindenki bemászkáljon...

kéne egy nick 2011.04.26. 20:43:24

@krisztina69:
Húha, akkor én nagyon perverzeket gondolok.
Majd holnap beszéljük meg, hogy neked milyen volt. :-)P

Jokkura 2011.04.26. 20:54:00

@kén-e egy nick?: Csak példa volt,hogy Budapestet ne Londonnal hasonlítsák össze.Két közös van bennük ;mindkettő főváros,és mindkettőben van egy nagyobb folyó.

tabaniember 2011.04.26. 21:05:52

@~dá~: sajnos nem, technikai okokból, de van itt pár szomszéd, hátha vállalja valaki. Kén-e egy nick, Ma-ggie, VV Dávid, Julio Cesar, akoshege vagy R, nem tennétek meg? (És mikor szervezünk egy stratégiai találkozót a domboldalban?)

Jokkura 2011.04.26. 21:06:14

@Manic Depression: Hát néha sikerül:) Mármint sorokat találni a gondolatok közt.Bocs,hogy kicsit benéztem,de én kimondottan az építészeti "romra" gondoltam.A kúltura az más ...,De most olvastam el alaposabban is el az első(?) kommentedet;igazad van :irány Kelet.Nyugatról eddig nem sok jót kaptunk,kivéve a krumplit,dohányt,kukoricát,paradicsomot,paprikát stb,de ezeket is a törökök "importálták".
Keletről meg jöttek a tatárok rokonlátogatni .
A II.VH utáni dolog az meg az angol,amerikai,szovjet paktum része volt.Nekik is meg lehet köszönni...

R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2011.04.26. 21:14:57

@kakukk2: persze, simán, de miről is kell dá-nak fénykép, a Horváth kerti építkezésről vagy a tabánról?
majd viszem holnap a géet és csinálok néhányat.

Julio cesar 2011.04.26. 21:18:39

sziasztok,
én minden offline vagy online szervezeődésben benne vagyok és segítem, ami a kocsmák ellen megy, írok is nektek majd.
Fényképek kellenek? Szívesen lekapom bármelyik részét, itt lakom!
De ne tereljük másfele a témát, most a szerveződés azért lenne fontos, hogy csak erre irányuló legyen, elsőre ne ziláljuk szét ezt az erős egyetértést. egyébként szerintem a fő cél a kerületi polgármester meggyőzése, ami szerintem reális lehet - (még akkor is ha vannak erősen vitatott fejlesztések pl. Oxygen - ezt most ne keverjük bele, legyen inkább több szövetségesünk!) Később lehet más kerületi ügyekben is használni ha kialakítunk egy jó civil érdekvédő szervezetet.

tabaniember 2011.04.26. 21:20:13

Gondolom, a Horváth-kerti építkezésről. Arról beszélgettünk, amikor kérte. Így, van, @~dá~ ?

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2011.04.26. 21:21:14

@R.: kösz! a Horváth-kertre gondoltam. telefonos is jó ide a blogra - köszi előre is

c72 2011.04.26. 21:55:53

Valamelyik Várnegyedben benne volt a Horváth-kert látványterve. Két levél alakú, üvegtetejű pavilon lesz, az egyikben újságos, a másikban kávézó. Alatta retyó. Csak azt nem hittem én sem, hogy ekkora lesz. Itt épül a házunk előtt... Mondjuk nagy buli volt a szoboravatás, sárban dagonyáztak a melósok szegények, hogy valahogy meglegyenek az önk. választások idejére. El is távolodtak a lerakott járólapok, mert gyakorlatilag a sár tetejére szór kavicsrétegre tették sebtében.

denever333333 2011.04.26. 22:13:15

kéne egy nick: Elbeszéltünk egymás mellett!
Természetesen tudom, hogy volt buli régebben is, én 92-től kezdtem járni és járok most is. Vitatkozhatsz velem, de tényleg volt nem egy olyan hosszúhétvége amikor nem csak az ünnepnapon volt buli.
www.bpbne.hu/egyesulet/marsi.htm nézzél bele ebbe a programsorozatba. De utána tudsz nézni neten s látni fogod! Azt nem értem, pl. a Budapest Búcsú miért lenne kivétel!
De hogy a többnapos dolgokat is igazoljam rákerestem, mert én nem emlékeztem
groove.freeblog.hu/archives/2009/04/23/ajanlo_Taban_Fesztival_-_20090501-02/
De legyél nagyon okos! Mert csak te járhattál ott és ha te nem voltál rá vagy szerinted nem volt akkor az nem is létezett. 2006 óta nincs Aug 20.-án buli a Tabánba!
Az meg, hogy te mennyi fesztiválon voltál vagy mész nem számolom én tudom azt, hogy így 40 évesen még mindig éves szinten a nyaram nagy százaléka a fesztiválokra járásról szól persze a munkám mellett.

denever333333 2011.04.26. 22:19:44

Ja igen és Bluesapest volt az a program amit én Nemzetközi Bluesfesztiválként írtam a 90-es években!

denever333333 2011.04.26. 22:25:22

És okoskodjál még, hogy a Török Ádám nem szervezi a Tabáni bulit!!!
80.249.166.100/~tadam/index.php?p=5

kéne egy nick 2011.04.26. 23:02:20

@denever333333:
Te ugye nem tudsz olvasni?

A linket meg kösz, de legközelebb talán olvasd is el, amit belinkelsz, mert csak égeted magad.
Itt sem írnak ugyanis semmi olyat, hogy Ádám bármit szervezne.

denever333333 2011.04.26. 23:10:20

saját szervezések:koncertek,fesztiválok,TV müsorok:

koncertek 1974 óta Mini ,Rabb, TT-Tandem,Mini RC,szóló stb kb 4000

külföldi sztárzenekarok szervezése itthon

Jammin (svájc) 1989-1998

Jazzattakk (svájc) 1999-2005

Fantomatik (olasz) 1997

Paul Camilleri (brit-svájci) 2006-

Fesztiválok:

Tabán 1990-2004

Paks 1993-2000

Gyömrő 2004-

Lábatlan 2004-

denever333333 2011.04.26. 23:17:42

Szóval én nem tudok olvasni? Miért is?

"Mint mondtam, olyan, hogy egész nyáron több koncert (ami persze mindig 2-3 napos buli volt)"
2009-ben is volt többnapos buli és én is azt írtam 90-es években több fesztivál volt nyáron köztük pl. a Budapest Búcsú mikor a Tabánban is volt fesztivál illetve a Bluesapest vagy a népzenei találkozó is lásd másik link!

Alkudjunk meg Török Ádám is jelentősen kivette a részét a Tabáni bulik szervezéséből!

kéne egy nick 2011.04.26. 23:28:43

@denever333333:
Nézz már a naptárra. Mennyit is írunk most?

Olvasni meg azért nem, mert én is azt írtam, többször is, hogy szinte minden ilyen rendezvény többnapos volt. Még a tavalyi május 1-je is. A 90-es évek, amiről beszélsz, az meg 1992 és 1994 között volt, 1995-ben Katona Tamás polgármester (MDF) leállította az egészet (mármint a fenti 2 dátum kivételével a többit, bár lehet, hogy 1995-ben még lementek a koncertek a többi időpontban is, bár emlékeim szerint már azok sem).

Túl jelentős részt Ádám nem vállalt, inkább csak a Minivel kapcsolatos részeket. Valójában Berek Péterék szerveztek Rózsa Pistiékkel.

denever333333 2011.04.26. 23:55:41

Szóval akkor tudok jól értelmezni ha jól fogalmazol!
Ezt írtad:

"Régen csak évi 1 volt (május 1-jén), most meg évi 2 van (május 1., aug. 20.).
Tavaly is volt.

Régebben meg csak 1 volt, az LGT-Mini tabáni buli, és semmi egyéb.

2 év volt, amikor minden viszki- meg sörgyártó úgy gondolta, hogy a Tabánt kibérli egy hétvégére, de a kerület vezetése hamar belátta, hogy ez tönkrevágja az egész területet, és beszüntette az egészet.

Mint mondtam, olyan, hogy egész nyáron több koncert (ami persze mindig 2-3 napos buli volt) 2 évig volt, még Katona Tamás (polgármester, 1990-1994) idejében, de ő volt az, aki vissza is vonta az egészet 1994-ben. Utána már nem volt. Beszélgettem vele erről, ő mondta, hogy túl nagy volt az okozott kár a nyereséghez képest.

Azt követően csak május 1. és aug. 20., persze általában ezek sem egynaposak voltak, attól függően, milyen napra esett az ünnep, bár most hétvégén egynapos lesz (Edda a fő fellépő, brrr.... hányinger).

Az egyik kijelentéseddel cáfolod a másikat!!!

A Budapest Búcsú meg egész Budapesten volt, sok helyszínen, ezek közül 1 volt a Tabán, volt ott felállítva egy darab berlini fal is (Berlin ajándéka Budapestnek), amit aztán valami barmok rozsdavörösre festettek, majd a szálloda miatt pár éve eltávolítottak.

Tehát ha a Budapesti Búcsú máshol is volt, mint a Tabán akkor az az nem számít tabáni rendezvénynek érdekes okfejtés.

Erre írtam, hogy pont fordítva 2006-tól már nincs augusztus 20.-án régen meg volt több is pl. Népzenei találkozó, Budapest Búcsú, Bluesapest a 90-es években. Sőt azt mondtam a mai napig előfordul és előfordult régebben, hogy 2-3 napos rendezvények is voltak illetve vannak.
Szóval nem mondtam, hogy mióta a szálloda építés elkezdődött azóta voltak közbenső rendezvények is.
A színpad meg tényleg el lett bontva és arrébb vitték én nem hinném, hogy több száz métert szerintem kb 100-at és elfordították, de ez lényegtelen! Amúgy meg ezért mondtam, hogy elbeszélünk egymás mellett.
De hogy pontot tegyünk a vitára írtam egy mailt a Nemes Nagy Péter barátomnak, hogy írja meg nekem a Tabán kronológiáját.

kéne egy nick 2011.04.27. 00:04:53

@denever333333:
A régen azt jelenti, hogy 1972-től kb. 1988-ig.
Aztán pár évig semmi.
Aztán 1991-ben emlékeim szerint csak Budapesti Búcsú volt, aztán 2 (de lehet, hogy 3) év szabadrablás, aztán évi 2 egészen az utóbbi 1-2 évig, mostanában megint évi 1.

Igen, a Budapesti Búcsú nem tabáni, hanem budapesti (központi) rendezvény volt, sok helyszínnel.

De látom, az olvasás még mindig nem megy.

Gondolod, hogy Nemes Nagy Péter tudja a kronológiát? Szerintem nem.
Akkor már írj inkább Berek Péternek (I. ker. Műv. Ház), ha ragasztagattad a plakátjaikat, akkor biztos őt is ismered, és tuti, hogy ő képben van, mert a tabáni színpad az ő tulajdonuk volt, minden esemény csak az ő engedélyükkel és felügyeletükkel mehetett.

denever333333 2011.04.27. 00:12:23

Ja és, hogy csavarjam a dolgot volt még a Zene ünnepe és anno és akkor is volt Tabánba buli, de nem vitázom tovább! Én csak azt mondtam régen több rendezvény volt a Tabánba mint mióta a szálloda épül, mert azóta pontosan 1 Május 1 és kifújt ami lehet a hétvége miatt többnapos is!
A Bp Búcsú meg bárminyire központi rendezvény ahogy a Zene ünnepe is én a helyszínről beszélek ami a TABÁN!

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.04.27. 00:24:51

Holnap megérkeznek az első buszok Gyöngyöspatáról a Tabánba és elkezdjük a putrik építését.Csak szólok.
Hejj,be szép vigadalom lészen,örüljünk együtt a szabadságnak és egyenlő jogoknak testvéreim!Aztán Soros úr jóvoltából elkezdjük felvásárolni a rózsadombi lakásokat is szegény elnyomottak számára.Bontsunk pezsgőt a közös szerepvállalás eme örömünnepén!

denever333333 2011.04.27. 05:00:28

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 20: Szánalmas egy trol vagy velük egy szinten!

R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2011.04.27. 08:02:56

@denever333333: @kéne egy nick:
hahó fijjúg, csak így halkan és csendben jegyezném meg, hogy úgy tűnik alapjába véve közös nevezőn vagytok: mindketten szeretitek a tabáni bulikat és szeretnétek ha évente több lenne belőlük, nem csak egy május 1-én.
megéri akkor azokon az apróságokon vérre menő vitát folytatni, hogy ezek régen pontosan mikor voltak, illetve ki szervezte őket?

naphegyi 2011.04.27. 09:04:46

A koncepció támogatóinak szeretném felnyitni a szemüket egy kicsit. Tényleg csodálkozva miért nem látják a fától az erdőt? Egy gyönyörű koncepció halmaz közepén a kis rést. Belgrád rakpart, gyalogos híd a dunán, Gellért tér átalakítása, mind mind életminőséget javító beruházás kizárólag óriási pénzekből megvalósítható projekt. Borpiknik a Tabánban filléres beruházás ezekhez képest ráadásul pillanatok alatt összedobnák a borban érdekelt vállalkozók. Itt tényleg csak a zöld terület szerzés a fontos valami más még nem ismert célból. Turisztikai attrakció? - ilyen aztán még tényleg nem volt nem is látta senki, nem kell nagyon messzire menni tőlünk csak a fel várba a Szentháromság térre úgy hívják Magyar Borok Háza www.magyarborokhaza.hu - igaz nem zöld területen de pince jeleggel.

Hagyományörzőknek javaslom a Szentendrei Skanzent
Pincelátogatóknak meg a Borvidékeket, legalább a hazai turizmust is támogatják

Kiscica79 2011.04.27. 10:10:17

Sziasztok, nincs valami pl. Tabánért Egyesület, alapítvány stb. ahová lehet fordulni információért, tiltakozás megszervezéséért stb. Köszi az infót előre is.
"Egy Tabánban lakó"

R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2011.04.27. 10:16:04

@Kiscica79: most szervezzük.
írj nekem egy emilt a meteormacs@gmail.com címre

@~dá~: képeket este küldöm

Gallion 2011.04.27. 10:43:51

@kakukk2: A Tabán központi szerepe megszűnt a Lánchíddal? Látszik, hogy fogalmad sincs miről beszélsz. A XX. század elejéig a Tabán egy nyomornegyed volt. Pont a '20-as '30-as években kezdett vigalmi negyeddé válni. Ekkor kezdett idejárni a helyi értelmiség iszogatni, mulatni, akik aztán tiltakoztak is a bontás miatt (de végül csak a helyi szerbek tudták megvédeni az Aranyszarvas vendéglőt). Ez a terület olyan szégyene a városnak, mintha a pesti oldalon a zöld-hiányt a középkori eredetű belváros kiiktatásával oldanánk meg, majd emlékét se engednénk megidézni csak hogy nehogy eltünjön pár fa. Bájos a demagogiád a Sas-hegyről meg a Vérmezőről, de hadd ne válaszoljak rá. Sejted te azt magadtól is, hogy én azt nem építeném be, talán azt is, hogy ezzel ellentétben miért nem.

Sanya1965 2011.04.27. 10:44:38

@Ma-ggie: Tudod kedves, egy beruházás szép pénzt hoz a haveroknak és lehet nagy csindatrattát tartani. A fenntartás meg nem annyira csilivili, + azt a szerződést menet közben meg lehet támadni. A beruházásnál meg ha kifizettem, mehet bárki bárhová....:)

fedkvas 2011.04.27. 10:53:11

@ElPadre: Berlin aztán kurvára élhető, felszállsz a magasi metróra, aztán hopp Kőbánya-Kispesten találod magad. vagy elindulsz a másik irányba, és megtalálod a Milleneumi Városközpont 30 emeletes verzióját. cigányok helyett meg vannak törökök, váó, tényleg egy kicsit sem hasonlít Budapestre, eltekintve attól, hogy kb. ugyanolyan.

más kérdés, hogy ott az Orczy-kert (tény, hogy ölég szar környéken, de parknak park), ami összeépíthető a Fiumei úti sírkerttel, meg majdnem, hogy a Népligettel is, aztán hoppá máris fürdünk a közparkban. Ott a Városliget, a Margitsziget (ugyebár ott sem para a Kisállatkert, meg az uszoda meg egyebek), az Óbudai sziget, meg a budai hegyek úgy an bloc, kicsit megindulsz Budán, aztán ott vagy az erdőben. a külső területek ráadásul sokszor rendezetlen erdődarabokkal, meg családi házas félerdőkkel kapcsolódnak egymáshoz. nem értem mi ez a zöld mizéria, a Népliget üresebb, mint a hűtőszekrényem, az Orczy meg pláne (jó ez utóbbi világos miért, amit az előzőre is rá lehet fogni, de ez meg közbiztonsági kérdés, nem zöldfelület-hiány). ehhez képest ez a zöldmánia már régóta olyan csúfságokat hoz létre városi szövetben, mint a Klauzál tér - parknak kevés, térnek nem tér. kősivatagokról beszélnek a barmok, meg fákat követelnek mindenhova, a Népliget meg üresen ásítozik.

VV Dávid 2011.04.27. 11:29:40

@krisztina69: nem szándékoztam megbántani

krisztina69 2011.04.27. 11:48:08

@VV Dávid: Engem ilyennel nem is lehet, de szeretnék még annyit hozzátenni, hogy ha a befektetői kör, Bojár Iván csapata nyomulhat, akkor a környéken élő civilek is nyomulhatnak vélt vagy valós érdekeik védelmében. Erről szólna ugye a demokrácia?
A privát üzenetekből pedig az jön le, hogy igenis érdeklődnek az emberek és lassan kezd kibontakozni egy kerületeken átívelő civil mozgalom. Ez lehet, hogy egyeseknek nem tetszik, azonban a város nem csak a turistáké, hanem az itt élő embereké.

kéne egy nick 2011.04.27. 13:08:39

@R.:
Á, nekem ez az egy is sok. :-)

Már messze nem ugyanaz ez így, hogy mindenki kocsival megy, közlekedni nem lehet tőlük, stb., stb. Régen az évi 1 tabáni buliért feljártak az ország minden részéből. Ma már ennek is a legrosszabb értelemben vett vurstlihangulata van, gagyi zenékkel (Edda meg Charlie mint főműsorszám? brrr....).

@Kiscica79:
Tabánért Egyesület van, Vecsey András I. kerületi önkorm. képviselő az elnöke. Csak az a baj, hogy szerintem ő épp a másik oldalt képviseli ebben az ügyben.

@krisztina69:
Na, neked milyen volt az éjszaka? :-)P

Ma-ggie 2011.04.27. 13:28:12

@kéne egy nick: Vecsey Andrásról csak annyit, hogy amikor volt a már itt emlegetett tüntetés (tüntetés (?) muhaha, pár százan voltunk)a Rácz fürdői beruházás miatt, meg hogy kivágtak egy rakás fát (amiből kb. 35-t ültettek vissza, és abból ma él kb. 10-12), akkor Ő el se jött. Pedig Édesapám felhívta telefonon, hogy nem kéne tán eljönni és képviselni azokat az embereket, akik rád szavaztak??? De Ő teniszezett akkor. Lehet, hogy most más lenne a helyzet, de akkor ez történt.

R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2011.04.27. 14:21:13

@kéne egy nick:
Tabánért Alapítvány -

1013 Budapest, Döbrentei u. 11.
Képviselő: Vecsey András elnök

A civil szervezet célja a tabáni hagyományok ápolása. Évenkénti kiadványa a tabáni falinaptár, amelynek illusztrációit az egykori Tabánról készített fotók alkotják. Támogatásukkal jelent meg 2006-ban a Tabán egykor és ma című kötet.

hát ja, valszeg téányleg nem ez az amire szükségünk van.
tiszta szerencse, hogy civil szervezet alapításához kell vagy 10 ember, annyit meg csak a szűk ismerősi körömben simán összeszedünk.
beszélek majd egy (két, hár9 jogász ismerősömmel, aztán holnap okosabb kislány leszek.

ja, edda tényleg ultragáz. az még 14 éves koromban volt utoljára jó, de már akkor is régi eddának hívtuk:)

TABÁN MEGMENTÉSE 2011.04.27. 14:50:35

A TABÁN BEÉPÍTÉSE ellen online aláírásgyűjtést is indítottunk! Bárki, aki ellene van annak, hogy vigalmi negyedet csínáljanak Buda egyik legszebb parkjából, az kérjük írja alá és adja tovább!

ITT: www.peticiok.com/taban_megmentese

Köszönet az itt lakók nevében!

tabaniember 2011.04.27. 22:02:04

@VV Dávid: A Déryné szobor körüli megabódéról. De valaki már megígérte, hogy csinál, köszi szépen :)

tabaniember 2011.04.27. 22:04:37

@kéne egy nick: Vecsey tevékenysége kimerül az egyházi focibajnokság évenkénti megszervezésében. Ezen kívül megígér bármit, de ne reménykedj, hogy bármit is megold.

tabaniember 2011.04.27. 23:50:44

@Gallion: Hú, de fogalmam sincs róla, tényleg, miről beszélek. Nincs több, mint 20-25 éve, hogy a Tabán történetével foglalkozom. De mindig örülök, ha tanulhatok valamit.
Na, szóval egy lószart volt a 20. század elejéig nyomornegyed. 1810-ben leégett az egész, utána épült ki az alsó része olyan házakkal, mint a Szarvas, a Semmelweis-ház meg még az a pár máig meglévő, szép épület. Az Attila 15-öt Hild József építette 1846-ban, eredetileg háromemeletes volt, még ma is gyönyörű a maradék kettővel. Nézz már meg pár régi fotót az alsó Tabánról, mielőtt ekkora hülyeségeket beszélsz. Nyomornegyed. Ja. A felső rész, igen, az nagyjából maradt úgy, ahogy volt, kis házakkal, mert a szegény rác kapásoknak nem tellett szebbet építeni. De a lentiek a borból és a Dunából meg a kereskedelemből éltek, elég jól. A Szent Demeter templom Közép-Európa legszebb ortodox temploma volt, nyilván egy nyomornegyednek futotta volna ilyenre...
Nem a 20-as, 30-as években kezdett "vigalmi negyeddé" válni. A tabáni kisvendéglők igazi fénykora az I. világháború előtt volt (lásd Mikszáth Sipsiricáját vagy Magyar Elek Pesti históriáit, de akár Krúdyt is). Utána a legtöbb vendéglő tönkre ment. (Az a pár viszont, ami megmaradt a bontásig, remekül megélt, mert fölszívta a többinek a vendégkörét is.) De mondom: "vigalmi negyed" NEM volt.
Milyen forrásból szeded, hogy a helyi szerbek védték meg a Szarvas-házat? Ez komolyan érdekel. Mert hogy addigra itt már alig volt szerb, az Arany Szarvas kávéház helyén a 20-as évektől gyógyszertár működött, nem tudom, mit védtek volna rajta. Viszont a bontás előtt végigment a Tabánon egy művészettörténészekből és építészekből álló bizottság, ők tettek javaslatot a megtartandó házakra, sajnos nem sok sikerrel. Így kerültek némely házdíszek, rácsok, miegyebek a Fővárosi Múzeumba (például az 1810-es tűzvész emlékét őrző Szarvas téri erkélyrács).
Ezt írod itt nekem: "Ez a terület olyan szégyene a városnak, mintha a pesti oldalon a zöld-hiányt a középkori eredetű belváros kiiktatásával oldanánk meg, majd emlékét se engednénk megidézni csak hogy nehogy eltünjön pár fa."
Kicsit értelmetlen a mondat, de a hasonlat is. Itt már nem kell kiiktatni semmit, az 75 évvel ezelőtt sajnos megtörtént. Budának nem volt olyan központja, mint a pesti Belváros: itt sok kisváros volt, majdnem úgy, mint Londonban, önálló élettel, arculattal és központtal. A legrégebbi, a legromantikusabb a Tabán volt, ez igaz. Eltolták az egészet a vérbe, igen. Kár volt. De azóta a város kétszer akkora lett, sokkal sűrűbben beépült, és igenis kell a zöld. A Gellért-hegy északi fele teljesen alkalmatlan arra, hogy ott sétáljon vagy pihenjen az ember: fárasztóan meredek, rosszak - télen járhatatlanok - az utak, szar a közbiztonság, nincs egy vízcsap, nincs egy játszóhely, nincs egy vécé. A tabáni lankán viszont még öregek is szívesen sétálnak, ennyi meredélyt kibírnak.
Nem "pár fáról" beszélünk, a park 174 ezer m2, a nagy szánkózólejtőt leszámítva sok fa van, köztük védettek is (a több mint 300 éves törökszeder meg a nagy tölgy a teniszpálya sarkánál). És vannak olyanok, amelyek túlélték az ostromot, 75 évesek vagy még öregebbek.
Elhiszem, hogy sok befektető fenné a parkra fogát, és lehet, hogy lesz is valaha olyan mocsok, korrupt, idióta városvezetés, amelyik az anyjával együtt majd eladja ezt is, de én nagyon remélem, hogy ezt nem fogom megérni. De lehet, hogy mindig lesz a város civiljeiben annyi erő, hogy egy ilyen gyalázatot ne tűrjenek. Ezt is remélem.

kéne egy nick 2011.04.28. 15:40:47

@kakukk2:
De, elintézte, hogy lehessen parkolni az Aranyszarvas csárda meg az Attila u. 2 között a járdán. :-)

Amúgy tényleg nem tesz semmit.

A fákra visszatérve: érdemes megemlíteni, hogy fut köztük egy tanösvény is.

Kéne kirakni aláírásgyűjtő íveket a környékbeli boltokba is, és pár nap múlva összegyűjteni őket, szerintem a boltosok benne lennének.
Ma az egyik boltban épp ez volt a téma, mikor ott jártam, mindenki fel volt háborodva.

Egyébként az ellen nem akarnak tiltakozni a helyiek, hogy júniustól fizetős lesz a parkolás az Attila úton meg a Krisztina úton?
(És emiatt nem férnek majd el a saját házuk közelében lévő, nem az úthoz tartozó parkolóhelyeken? Igaz, ez nem kerületi, hanem fővárosi merénylet a kerület ellen, Tarlós mester jóvoltából.)

c72 2011.05.01. 11:54:48

A Tabán-petíció vitalapján találtam ezt a hozzászólást, átmásolom ide is, mert szerintem fontos, és hátha eljut valakinek a tudatáig, aki döntéshozó az ügyben:

"Beszéltem egy kertészmérnök, borász ismerősömmel, azt mondja óriási szemfényvesztés folyik, az embereket teljesen hülyének nézik. A terv kiötlője nem tanult biológiát. A pincék környékére legalább 10-15 méterre (fajtától függően) nem lehet fát telepíteni, sem meghagyni a fát a gyökere miatt, mert belenő a pince falába és szétrepeszti. JÓ példa erre a házunk előtti járda aszfaltja, amely fel van dudorodva mindenhol, ahol fa van. Szívesen megmutatnám az illetékeseknek.
Tabánban platánfák és más fajta igen értékes fák is vannak, amelyek biztos, hogy nem élik túl a 22 pince építését. Azt se reméljük, hogy a szőlőlugasok alatt borozgathatunk, már ha meg tudjuk fizetni. Ugyanis kb. 4-5 év, amire a szőlő akkorára nő, hogy lugas legyen belőle. Arról nem is beszélve, hogy a szőlő állandó gondozást igényel, amely igen költséges dolog.
Azonkívül, a borospincéket általában a hegyek aljába szokták építeni. Hol van itt a hegy? A Tabán lankás domboldal.
Lenne néhány elképzelésem, hogy a terv kiötlőjét szívem szerint Budapest mely tájékára küldeném, hogy ott valósítsa meg ezt a bomba jó ötletet."

nedudáljparaszt 2011.05.02. 16:21:53

Az, hogy van még egy szánkózásra alkalmas domboldal a belvároshoz ennyire közel, akkora érték, amit kár lenne elrontani.

Berkut 2011.05.04. 18:06:23

Kihasználatlan terep, az emberek csak kutyátsz@ratni mennek oda, meg asszem a szélén van egy játszós azt ennyi. Jó lenne ha csinálnának vele valamit, pláne ilyen boros koncepció nagyon fekszik.

Julio cesar 2011.05.04. 18:56:25

@Berkut:
A lényeg, hogy végre magánkézbe adják a közterületet. Az egész többi hazudozás a kihasználatlanságról ócska rizsa.

Remélem a te lakásod alá építenek 22 kocsmát, ahol az év 365 napján lesznek zenés-táncos borozós turistaredezvények. Amolyan vigalmi negyed.

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2011.05.04. 18:58:11

@Berkut: így van, egész évben borfeszt, szerintem fasza lesz. Miért kerülne ettől magánkézbe? LOL

Julio Cézár: remélem a tabánban laksz a fák között, hogy ilyet kívánsz neki

Julio cesar 2011.05.04. 20:48:50

@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol):

1.) Igen ott lakom - ha nem is a fák között -

2.) Nyilván valójában nem kívánom neki, sem neked, sem magamnak, csak érzékeltettem a magam szerény eszközeivel, hogy az viszont baj, hogy mások kívánják nekem és a családomnak lásd 1. pont.

tabaniember 2011.05.04. 22:52:57

Berkut, mitől lenne kihasználatlan? Arra használjuk, amire egy park való. Sétál az ember gyerekkel, kutyával, járókerettel, kinek mije van. Bringázik, fára mászik, őrjöng a játszón, fogócskázik, sárkányt ereget, csókolózik, olvas, napozik, télen meg szánkózik. Szerinted? És az, hogy nincs állandóan olyan tömeg, mint a vurstliban, kifejezetten vonzó. Azt neveznéd kihasználtságnak, ha teleépítenék minden xarral, egész nap üvöltene a zene, és a napközisek fél- vagy teljesen részeg turistacsoportok látványában gyönyörködhetnének? Vagy egy újabb, frankó szálloda, netán lakópark? Na, lehet húzni ezekkel az álmokkal a rákba. NEM ADJUK.

Berkut 2011.05.05. 00:43:09

@tabaniember: igazából mindketten szélsőségesen vázoltuk fel a helyzetet.
Nyilván mászkálnak arra emberek, és nyilván nem lenne a hét mindennapján tele ittas emberekkel meg túristákkal.
Én azt látom, hogy többet is ki lehetne hozni a helyből. Este nem járkálnék csak úgy arra, pont azért mert egy lélek sincs ott. Ha lenne egy kis élet, mennék oda szívesen. Nem kell rock fesztivált festeni a falra...

Berkut 2011.05.05. 00:46:15

Mellesleg kietlen, parkosítatlan, csajt soha nem viszek oda mert gagyi.
sry a dupla kommentért

Berkut 2011.05.05. 00:50:17

@Julio cesar: Bocsi, kertesház :-) ide nem fognak építeni kocsmákat.
Szerintem te sem a parkban laksz. És nem a házatok aljába fognak "kocsmákat" rakni.

tabaniember 2011.05.05. 08:52:40

@Berkut: el kell olvasni Bojár eredeti szövegét, és megnézni a látványtervet. Közben föltenni azokat a kérdéseket, amelyeket többen is föltettek. A képen 22 ÉPÜLET látszik, nem is olyan kicsi kétszintes pincék (megtévesztő szó ez, mert nem csak föld alatti építményt jelöl), miközben BIA azt nyilatkozza, hogy a lényeg a föld alatt lenne, tehát "nem károsítaná a zöldet". Aha. Csak a legárnyasabb rész alá építkezne. Ugyebár a gyökerek is épségben maradnak? Nem látni a logisztikát: út, csatorna, közmű, parkolók...? A kerthelyiségek csak sejlenek a lomb takarásában, de ha jobban megnézed, vannak - azokat rendesen burkolni kellene. És sajnos de: a vízió arról szól, hogy állandóan tele lenne turistával, sőt a színpad is folyamatosan működne. Nem kell a parkban lakni ahhoz, hogy mindez baromira zavarja a környéket: ha este valaki egyet kurjant a teniszpályáknál, azt a Naphegyen és az Attila úton is végig hallani. A terézvárosiaknál se a kocsmák önmagukban okozzák a bajokat, hanem az onnan kiáramló óbégatók, kukaborogatók, hugyozók-okádók. Ezekből elég minden este három, mindig másik három, de mindig ugyanazoknak az ablakai alatt. Itt meg nem ennyi fenyeget...
Mi az, hogy "parkosítatlan"? Fű, fa, sétaút, játszóterek (na, azokon lenne mit fejleszteni, ez igaz) - mitől lenne még parkabb??
Ne hozd ide a csajokat, ha gagyi: majd hozd a gyereket, ő élvezni fogja a nagy, nyugis zöldben a rohangálást. (NINCS kutyaszar, az itteni kutyások fölszedik!)
Egyébként meg nem az az első kérdés, hogy jönnétek-e, ha ez meg az lenne, hanem hogy laknátok-e itt, ha ez megvalósulna. Mert mi meg itt lakunk, és maradni is fogunk. Ahogy a tabáni park is, mert nem hagyjuk bántani.

Julio cesar 2011.05.05. 09:08:28

@Berkut:
Azért látszik, örülsz annak, hogy a Te környékeden nem fognak kocsmát építeni melléd/eléd/mögéd stb. Ugye, hogy jobb így? Én is így gondolom.

Berkut 2011.05.05. 11:02:16

@Julio cesar: spec nem örülök annyira, mert sokat kell mennem egy jó beülős hely miatt... :(

Berkut 2011.05.05. 11:03:45

@tabaniember: ez így van, ti is meg a tabáni park is maradni fognak, csak lesz benne pár épület.

tabaniember 2011.05.10. 22:12:46

@Berkut: Nagy szart. Azt viszont végképp nem értem, hogy ha nem itt laksz, gagyinak tartod, nem is jársz erre, akkor mit dumálsz bele a helyiek ügyeibe? Azért hányjon a kapunk alá mindennap 22 kocsma közönsége, hogy te egy évben kétszer itt rúghass be a haverjaiddal? Te szállítanád Bojárnak a gipszkartont vagy a műanyag széket, vagy mi van?

Berkut 2011.05.10. 23:19:44

@tabaniember: Nem, csak szeretem a bort és havi 1-2 alkalommal ki is mennék. Mellesleg szívügyem a magyar bor, és mint mezőgazdasági erő, a szőlő. Ha befolyik ott egy kis pénz, az csak jót tesz mindenkinek, a borvidékekre szedett házakat meg (a te kedvedért) összeraknám 6 házra (borrégiók) és úgy már rendben lenne.
Szerintem egy kultúrált borozós helyről van szó, nem pedig olcsó kocsmákról ahol a lepukkant csövesek isznak és végighányják az utcát. Az van nálunk is az utcában, egyszerűen kikerülöm. Nem tudom, hogy mennyire vagy a tabántól, de a hegy fele nem sokan mennének, inkább lefele az erzsébethídhoz vagy a villamoshoz, szóval nem hinném, hogy MINDENNAP ahogy már ezerszer leírtad, pont a ti házatok előtt lenne hányás.
Te bennem valami érdekeltséget látsz, én benned meg egy rosszindulatú befelé forduló embert, aki akkorse próbálná budapestet jobb hellyé tenni, ha esetleg megfordulna a fejében.

tabaniember 2011.05.11. 20:11:17

@Berkut: na, akkor bor-ügyben haverok vagyunk. De én a magyar borvidéket úgy fejleszteném, hogy oda viszem a turistát. Ismered-e a Várban a Királyi borházat meg a Magyar Borok Házát? Az első remek, a második is rendben van, egyikben sincs tömeg soha. Ezeknek konkurenciát, egy hazug díszletben? Minek? Jut eszembe: az Arany Szarvas borkínálata is parádés. A Tabánban amúgy 40 lakóház és 8 vendéglátóhely van. Szerintünk ez elég. A naphegyiek inkább a Krisztinába járnak, de még náluk is van annyi, amennyi kell.
Itt lakom. Tudom, hogy mindegy, merre megy a részeg: elég, ha egy ordít, mindenütt hallani, olyan az akusztika a domb és a várfal között. És mindegy, hogy olcsó vagy drága bortól rúgnak be akár csak naponta néhányan: az eredmény ugyanaz. A "pont az én házam" dumát hagyjuk: itt senki nem a saját kapualjáért parázik, hanem a szomszédét, sőt a szomszéd gyerekét, nagymamáját és kutyáját is szem előtt tartja, félti, védi. Ez egy ilyen negyed, a többség jó fej, ahogy a Naphegyen is, és sok évtizedes szomszédságok erős hálózata fog össze minket.
Én Budapestet nagyon is szeretném jobbá tenni, sok mindent tettem és teszek is ennek érdekében - de nem a turisták, hanem az itt lakók számára, és nem pár befektető hasznára, hanem mindannyiunkéra. Ámen.

Berkut 2011.05.11. 21:32:24

@tabaniember: Ismerem az említett helyeket, tényleg rendben vannak (nekem picit túlárazott, de belefér).
Egyébként értem amit mondasz, hogy véditek egymást a közösségben, ami tökre jó, de ilyet nem nagyon látni manapság, sajnos már az az alap, hogy nem ez a helyzet (csak a magamdolgával törődök embertípus kialakult itt is)

A borvidékekre elvinni a turistákat szerintem nem jó megoldás, mert akkor kifejezetten boros érdekeltségűnek kell lennie a csapatnak. Nameg, ha valaki borvidékre akar menni külföldre akkor, franciaország. És nem azért mert olyan hihetetlenül jók (egyébként tényleg nagyon rendben vannak) hanem mert minden kategóriában hozzá tudnak szólni a bor témához. (gondolok itt a laza fehérektől a nehéz fehéreken át a könnyű vöröstől a nehéz vörösig [több rétegűen] egészen a pezsgőkig [champagne] végül a cognac-ig bezárólag. Valamint náluk van Tokaj egyik ellenfele [ahol még van természetes módon botritys]Sauternes.)

Ezért én inkább azokat a turistákat céloznám meg, akik budapestet akarják megnézni, és nem azért jönnek, hogy borozzanak. A várnegyedi program után át szembe a tabánba borozni. Idehoznák a pénzüket, és vinnék a hírnevünket.

Azért örülök ennyire ennek a tabános ötletnek, mert végre azt érzem, hogy igazán szakmai alapon egy rendkívül komplex szórakoztató terep jönne létre, és itt, ma, Magyarországon ez ritka. Én ezért erőltetném, legalább valamilyen megoldást kéne rá találni.

Julio cesar 2011.05.11. 22:01:27

@Berkut:
Egy városfejlesztéssel foglalkozó barátomat is megkérdeztem erről és érdekes, ugyanarra a véleményre jutottunk. Szerinte ez az elképzelés tipikusan a 80-as évek visszaidézése, ami nagyjából semmibe veszi a város lakóit, csak jöjjön a "devizás" turista és igyekszik mindenféle általuk jónak gondolt dologgal kiszolgálni. Ezzel szemben a mai sikeres városfejlesztési megközelítések a város organikus fejlődésére koncentrálnak (pl. mediterrán lassú város mozgalom stb.), ami szorosan összefügg az ott lakók közérzetével. Egyébként én sem találkoztam olyan turistával a Várban, aki nem jutott volna minőségi borhoz ha meg akarja kóstolni: ez egy álprobléma.

A másik ami eszembe jutott, a mindenáron megoldás keresése olyan problémákra, melyek valójában nem léteznek.
Egyébként a kerületi polgármester is határozottan ellenzi a beépítést - a testülettel egyetemben - és igazuk van.

Berkut 2011.05.12. 00:30:09

@Julio cesar: nekem ez a lassú fejlődés ez oda vezet, hogy kiköltözés külső kerületbe/agglomerációba.
És sokkal jobb is mint a belváros, az előnyöket nem sorolom, okos emberek vagytok.

arhat 2011.05.14. 13:14:45

@Berkut:
Kedves Berkut, ez a látomás nélkülözi a szakmaiságot. Az eddigi összes észrevételemre (melyek tisztán szakmaiak voltak) mindig kb. az volt a válasz, hogy "Dehogyis".
Ugye azért ezt nem nevezhetjük szakmai vitának....

Berkut 2011.05.14. 23:48:34

@arhat: ez egy blog. itt arctalanul trollkodunk kommentben. jó hogy nem szakmai -.-

Julio cesar 2011.05.15. 16:23:25

@Berkut:
Becsületére legyen mondva, ezen a blogon nincsenek letiltva az ellenzők, ezúton is Köszönjük!

Bojár Iván saját oldalán (SZEBU), továbbá facebook oldalán letiltotta és törli a kritikákat... Megteheti, hiszen a saját oldala, bár akkor ne beszéljen ötleteinek társadalmi vitájáról.

A valódi gond az, hogy a felületes mainstream média (MTV, HVG Index) nagyrészt kritikátlanul leadja az elképzelését és körbekürtöli vele a fél világot. Az ellenzőkkel szemben pedig a fő érv: itt az indexet idézem "pedig nem." "pedig dehogyis." Itt egy kicsit elgondolkodik az ember a hazai felsőoktatás... de hagyjuk.

Ami nagyon érdekes, hogy kizárólag az ellenzők kezdték végiggondolni az egész eszement ötletét, konkrétumokkal (pl. a grinzingi hasonlat cáfolatával - csupán 6 millió nm például a különbség, ugye csekélység bár sramlizene helyett gondolom a cigány húzná) és még lehetne sorolni.

Az ellenzők között elárulom borász, városfejlesztő, történész, kertész és szociológus, pedagógus egyaránt megtalálható. De minket nem kérdeznek. Kizárólag Bojár Iván nyilatkozik fűnek fának.

Valójában tehát ezen a fórumon, a kommentekben olvasható - ha valakit érdekel a téma - szinte az összes szakmai érv. Az egyik oldalon. A másik egy álom. Lázálom.

Berkut 2011.05.15. 20:35:22

@Julio cesar: Akkor ne kommentben veressétek, hanem tüntessetek!

arhat 2011.05.15. 20:45:44

@Berkut:

Nem a blogról beszélek, félreértetted.
Magáról a koncepcióról beszélek. Bármilyen szakmai érvet mondtam eddig, a kiötlők oldaláról eddig nem érkezett használható, szakmaiságot tükröző válasz.

Én úgy gondolom, ha kitalálok valamit, megvizsgálom a megvalósíthatóságát. És mondjuk egy ilyen ötlet esetében bevonnám az ötletelésbe a helyi civil szervezeteket.

Berkut 2011.05.15. 21:26:35

@arhat: ez már nem az én hatásköröm :)

arhat 2011.05.15. 22:25:41

@Berkut:

Hát akkor melyik troll íta ezt?

"Azért örülök ennyire ennek a tabános ötletnek, mert végre azt érzem, hogy igazán szakmai alapon egy rendkívül komplex szórakoztató terep jönne létre, és itt, ma, Magyarországon ez ritka. Én ezért erőltetném, legalább valamilyen megoldást kéne rá találni. "

Nincs szakmai alap, nincs párbeszéd.
Régen voltak ilyen remek ötletek, kb. ennyi szakmaisággal: kicsit sárga, kicsit savanyú volt a magyar narancs....:)

Berkut 2011.05.15. 23:09:14

@arhat: Én a bor témában látom a szakmaiságot, nem a koncepcióban!!!
süti beállítások módosítása