Budapesten közterület lesz elnevezve Elvis Presley-ről. Vajon melyik ? Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatót tart a fenti témában. 

Mindössze ennyi állt abban a 830 Kb-os sajtóközleményben (meg persze helyszín, időpont és egy bazi nagy címeres fejléc), amit az előbb kaptam a Fővárostól. Először tippelgetni kezdtem (na nehogy már a Moszkva tér legyen az), aztán beugrott, hogy de könyörgöm miért Elvis?

Na nem azért mert Beatles-rajongó vagyok, de lássuk be, a világ zenéjére sokkal nagyobb hatást gyakorolt mondjuk John Lennon (ha már ugye elhunyt kell legyen). A magyar könnyűzenéről, társadalomról, kultúráról nem is beszélve. Én kérem előbb akarok egy John Lennon teret vagy akár egy Jimi Hendrix köröndöd, mint Elvisről bármit.

Kiegészítés: némileg árnyalja a képet, amire Jozsef Zsigmond figyelmeztetett a Facebookon, hogy Elvis 1956-ban kiállt Magyarország mellett. Mindezzel együtt fenntartom a fentieket.

Frissítés 2.: Itt a megoldás, lehet szavazni, melyik közteret nevezzék el Elvisről, ha már Budapest díszpolgára lesz.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest zene utcanév elvis

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr472701032

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zeneajánló: Elvis és a táncoló ... kék szarvasbőr cipők 2011.03.01. 14:51:27

Király, nem? Az elején a mikrofon, ahogy felkúszik, az főleg!KmV Táncoló kék szarvasbőr cipők Irány a parkett, Kiscicám!Elkészülni vigyázz,Kész, tűz, rajt! Hát ropjunk,De nehogy az új szarvasbőr cipőmre lépj!Tégy, amit akarsz,Csak nehogy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szaba77 2011.03.01. 14:45:56

@kéne egy nick: Tisztában vagyok vele, én csak próbáltam ironikusan megfogalmazni az ellenvéleményemet.
Persze azt tényleg kétlem, hogy 30 év múlva a mai kor zenéjét ugyanúgy játsszák majd, mint most Elvisét.

jbl 2011.03.01. 14:52:53

én a Gunyhó Bandira szavazok

Baromméter 2011.03.01. 14:55:09

Követelem a BRUCE DICKINSON SÉTÁNYT és a STEVE HARRIS SUGÁRUTAT!

Jofiu 2011.03.01. 14:55:56

Nem tudtam mi hianyzik....

psychenova · http://akciospotencial.blog.hu 2011.03.01. 14:57:25

Szerintem meg mért ne lehetne Pesten egy Elvis tér? Tett eleget a fickó ahhoz, hogy itt-ott elnevezzenek róla egy teret vagy egy utcácskát. Például alapjaiban és visszafordíthatatlanul átalakította azt ahogy a zenére tekintünk és amit a zenétől várunk. Messze több volt ez annál a nyáltengernél, amit a Beatles nevű korabeli ficsúrcsapat összegereblyézett - még akkor is, ha az egyik tagunknak huszoniksz éves korára történetesen meg is jött némi esze. Hendrix meg akármilyen zseni is volt, legfeljebb lábjegyzet lehet abban a rock and roll könyvben, amiben Elvis egy fejezet.

Persze annak még jobban örülnék, ha a Ramones utcába kellene hazajárnom (ott ráadásul még magyar kötődés is van). De ami késik, nem múlik. Mindenesetre, ne kekeckedjünk szerintem, ha egy öreg bácsinak az jut eszébe hogy még öregebb bácsik helyett egy rock and roll ikonról kell utcát elnevezni. A Ramones-on túl pedig ajánlanám még a Los Saicos sugárutat, ők biztosan szívesen eljönnének nyitó-utcafesztivált tartani (különösen az uccsó videót érdemes szemrevételezni):
clandestino.blog.hu/2010/11/28/az_elso_punkok_a_vilagon

És akkor még mindig sehol nem vagyunk kreativitásban a csömöriekhez képest, akik a Kacérgiliszta utcát felvarázsolták a térképre.
old.utcakereso.hu/map3/index.php?action=search&country=hu_uk&scale=a1.0&city=csomor&street=Kac%E9rgiliszta+u.&streetfix=Kac%E9rgiliszta+u.&num=&numfix=&lang=en

Stagyar-zil-Doggo 2011.03.01. 15:00:01

Szerintem a Népliget legyen mostantól Linkin Park...

Alamio 2011.03.01. 15:03:24

Azok közé tartozom, akik szerint ez egy kapitális baromság. Elvisről nevezzenek el utcát a saját hazájában (megérdemli!). Szeretném, ha nem kéne Roosevelt-sétányokon, és Marx-tereken átgyalogolnom. Szeretném hazám nagyjait látni az utcaneveken. Ilyenformán támogatom pl. a Moszkva tér átnevezését, meg az összes Lenin, Marx, Trockij, stb- nevek megszűntetését is. Magyarítsuk őket. És abszolúte nem zavarna ha Radics Béláról neveznének el valamit (vagy más, megboldogult magyar zenészről).

mikka 2011.03.01. 15:05:17

@psychenova:

Orulok hogy rajtam kivul van meg valaki akinek feltunt a Ramones :) lasd a kommentem joval foljebb

vauvauvau 2011.03.01. 15:06:15

A cigaretta-tiltás miatt a Dohány utcát keresztelik át Elvis utcává, utalva arra, elvisz, ha sokat dohányzol.

Ian Turel 2011.03.01. 15:08:11

Azt hittem, már van egy utca elnevezve Elvisről.
Vagy a Király utca nem róla kapta a nevét?÷)

elvistheking 2011.03.01. 15:18:15

Elvis mindennek az alapja. Maga a ROck'N'Roll.Ahogy Lennon mondta volt ( ha már Ő is szóba került):előtte nem volt semmi.Kár, hogy csak most jutott eszébe valakinek az ötlet.:-)))

barokker 2011.03.01. 15:18:24

Ha az országot lebombázó Churchillnek szobra lehet itt, akkor legyen Elvis utca is, ha már ilyen jól énekelt meg rázta magát 50 éve...

Pepin bácsi 2011.03.01. 15:21:15

@Ian Turel: a Király utca Jimmyről kapta a nevét

gitáros 2011.03.01. 15:22:51

@Alamio:
Gondolom, a magyar vonatkozású külföldi elnevezésekkel nincs bajod.

Ian Turel 2011.03.01. 15:23:23

@Pepin bácsi: á, dehogy. Ő csak szeretett volna az lenni.÷)

esef 2011.03.01. 15:28:20

@CyberPunK:
a Szent Orbán tér már nem is jó???

magyar ember teli szájjal 2011.03.01. 15:32:44

A négyes metró alagútjának egy szakaszát, szeirntem.

ampelmann 2011.03.01. 15:39:53

@Maestro: Kemény Dénes még él. Kemény Ferenc már oké lenne...

gnme 2011.03.01. 15:54:04

A Tarlós?

Erre szokták azt mondani, hogy:

"...az idő múlásával egyre hülyébb lesz..."

egerészölyv 2011.03.01. 15:56:15

Elvis életrajzát nem ismerem teljes mélységében, de halványan úgy dereng, hogy tűhegyes cipőjével nem rugdalta tarkón egy magatehetetlen ismerősét, aki sérüléseibe nyomorultul belepusztult. Így egy fokkal inkább megérdemli, hogy teret nevezzenek el róla, mint John Lennon, akinek jól ismerem az életrajzát.

egerészölyv 2011.03.01. 15:57:02

@gnme: igen, ti ezt szoktátok mondani ott az MSzP körzeti pincehelyiségében.

egerészölyv 2011.03.01. 15:58:04

@barokker: különösen hogy füstölte is a másokra kártékony füveket keményen, meg saját bőre alá rejtette az ifjúság elől a kábítószert, nehogy bajuk essék.

Kavix 2011.03.01. 15:58:37

Frusztrált ballibek indulati fikablogja lesz ebből is? :(

gnme 2011.03.01. 15:59:20

@egerészölyv: és az hol van?

Mi az az mszp?

Nálam nem jegyzik.

Készpénz Jancsi 2011.03.01. 16:00:02

Ha Elvis kokainfogyasztási szokásait is figyelembe veszik a közterület kiválasztásnál, akkor csakis utcácska lehet, bár az ő esetében talán a sugárút is szóba jöhet.
Amúgy király ötlet!

egerészölyv 2011.03.01. 16:00:33

Egyébként Tarlós valóban súlyos tévedésben van, hadd jöjjek elő a farbával!

Budapesten, a Vadász-hegyen lakom, ott írd és mondd MÁR VAN egy Elvis Presley Boulevard!

egerészölyv 2011.03.01. 16:01:14

@gnme: oppárdon, kevertem az LMP-s Gödörrel. Megvan még? (Az LMP.)

kéne egy nick 2011.03.01. 16:02:08

@psychenova:
Húha, ecsém, nem baj az, ha nem értesz a rockzenéhez, de minek ezt demonstrálni is?

Hendrix rövid működése alatt legalább akkora nyomot hagyott a zenében, mint Prézli bá a két évtizeddel hosszabb alatt.
És azért ez is elmond valamit.

Egyébként meg akkor legyen itt Elvis Presleyről utca elnevezve, ha majd Amerikában lesz Vámosi János utca. Vagy legalább Illés Lajos tér.

@esef:
Az már van. XII. kerület.
Sőt, Orbánról elnevezték már az Istenhegyi utat is.

@Alamio:
Aki ennyire magyar, hogy nem tud megtanulni rendesen magyarul?
Pl. hogy megszüntet rövid ü. Meg ilyesmik.

egerészölyv 2011.03.01. 16:02:51

@Mostly Harmless: a Szilfa utcából viszont Freddy Krueger utca.

gnme 2011.03.01. 16:03:21

@egerészölyv: jah.. elfelejtettem, hogy magyarország Budapestből áll.

Én kérek elnézést.

igenember 2011.03.01. 16:06:57

Teljes mértékben egyetértek azzal, hogy a Királyról nevezzenek el közteret.

walter77 2011.03.01. 16:11:03

@Szaba77:
Drága 77-es kolléga.
Hát ne tessék már olyat állítani ami szimplán butaság! Hát már hogy lenne nagyobb jelentősége Elvisnek,mint Lennonnak vagy Hendrixnek. Ugyanmár. Maradjunk annyiban, hogy ez a titánok harca, magam részéről rühellem Elvist és a Beatles is a vég közeli állapot záloga. De ez jórészt indifferens a kérdést illetően. Nem kell róla teret elnevezni budapesten, mert ez hülyeség.

Indokoltalan jópofizás egy meghatározhatatlan közeg számára.

Már Ronald Reagen nevének felmerülése az abszurd kategória.

...de hozzáadok én is valami "bölcsességet", szerintem legyen Kyle Troy tér, de legalább Ford Fairlaine.

egerészölyv 2011.03.01. 16:11:07

@gnme: jé, vidéken tévé is van? Mert látom, ugyesen koppintod Gálvölgyi zsengéd szólását.

elvistheking 2011.03.01. 16:13:55

@kéne egy nick:

Te aztán nagyon értesz hozzá...mondta más is vagy csak meggyőzted magad róla?

Maradjunk annyiban, hogy hendrix hatása légyfing a Királyéhoz képest a későbbi korokra-ha nem hiszed járj utána.Ha ő maszturbált a gitárján miközben megfogantál talán érthető a vonzódásod hozzá, de ettől még nem kellene hülyeségeket írogatnod. Bár végül is miért ne írnál-elszórakoztatsz néhány embert, és ez is több a semminél.

MetálFater (törölt) 2011.03.01. 16:15:04

Javaslom az új Alkotmányba beemelni, hogy országunk közterületeit ezentúl csak külföldi személyről neveztessék el!

Az egyébként meg híres, vagy kiváló magyar tudósoknak, művészeknek, sportolóknak ezentúl piha van! (jó magyar nyelven: lófasz a seggükbe!)

Bakker.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2011.03.01. 16:15:05

@strappa: Biztosan a rajongása okozta, hogy a szigetesektől csak pár milliárdocskát próbált kérni. És csak be akarta tiltatni megboldogult polgármester korában. Mi lett volna, ha gyűlöli a könnyűzenét? A Dunába löveti a koncertközönséget?

Az lehet, hogy fiatal korában hallgatott valamit, de ebben nem találok semmi meglepőt. A politikus is volt ember.

ave 2011.03.01. 16:18:52

Az tenyleg gaz, hogy a Tarlos azt hiszi, hogy az o izleset szabad ranyomni a varosra.

Kit erdekel, hogy 30 eve hanyas villamos ment arra, amerra.
Az mar reg elfelejtettek, a mostani szamokat megvarialni inkabb okoz gondot, mint a megtartas.

Varos zaszlo kerdes detto.

Elvis-rol elnevezhetnek tolem valami kis utcat a vilag hata mogott, de nehogymar egy fontos helyet!!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.03.01. 16:19:51

Egy új 2x3 sávos út, ami a belvárosból a reptérre Elvisz?
A ferencvárosi malom előtt pedig lehetne egy Presley (ejtsd: prézli) tér?
:)

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.01. 16:25:18

@ArtS: miért van ennyi buta humanoid az ú.n. jobboldalon? (máskor meg épp azon vernyákol az ilyen, hogy nem elég mélymagyar, akiről adott közterületet elneveztek :DDDD - fogadni mernék, ennek az istenbarmának nagyon fáj a Moszkva tér neve, mert miért nem magyar emberről nevezték el, de ha turhás elvtárs v. rákosi viktor azt akarja, hogy Elvis tér legyen a neve, ahhoz lelkesen tapsikolna. :D )

satho 2011.03.01. 16:25:36

És a Cumshot Atya Avenue az smafu ??? :)

Amúgy úgy tudom, 50 éve elhalálozottnak kell lenni az illetőnek....

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.03.01. 16:25:36

Tiltakozom a rothadó kapitalista mételyt terjesztő zenésznek bármiféle budapesti megjelenítése ellen!
Ugyanakkor javaslom a béketábor jeles tagjának, a Csehszlovák Népköztársaság éneklő ikonjának, KAREL GOTT nevének megörkítését a magyar fővárosban!

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.01. 16:26:45

@ave: ha ez a villamosos dolog igaz (remélem, csak hülye pletyka), akkor Viktorunk a nagy Rákosi, Turhás elvtárs meg a kicsi... (ezt ugyanis jobb helyeken már személyi kultuszként emlegetik)

Alamio 2011.03.01. 16:32:58

@gitáros: Nem máshol élek, hanem itt. Az, hogy más országokban ezt hogy kezelik, nem érdekel.
@kéne egy nick: Gyorsgépelésben követ el az ember hibákat (nem mentség, hanem ok).
És neked mi okod volt felhozni a helyesírást, mint össznépi kötekedőműfajt? Legközelebb a kifejezésmódomba kötsz bele a mondanivaló helyett?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.03.01. 16:34:05

@Atomot az indexre!: Az impérializmus halálhörgése.

Szavazz KAREL GOTT-ra!

NewWay 2011.03.01. 16:37:50

mindennapi.hu/cikk/kultura/vilagsztarok-1956-rol/2010-10-21/56
---
A rock and roll óriásának ellenben nem kellett biztatás. Elvis Presley (fenti képünkön) 1956 novemberének első napjaiban a Song In The Valley (Dal a völgyben) című dalt a magyar forradalmárok tiszteletére adta elő egy koncerten, majd bejelentette: gázsiját a magyarországi rászorulóknak ajánlja fel, s hasonló támogatásra szólítja fel közönségét is. Elvis 1957. január 6-án, a több mint harmincmillió amerikai által nézett Ed Sullivan Showban szintén honfitársai segítségét kérte. Felhívásának megvolt az eredménye: hetekkel később csokoládéval, kakaóval, tejporral és egyéb, itthon szinte ismeretlen finomságokkal teli csomagok érkeztek az Egyesült Államokból Magyarországra.
Ditzendy Attila Arisztid
---

reccs 2011.03.01. 16:38:18

@MetálFater: Az egyébként meg híres, vagy kiváló magyar tudósoknak, művészeknek, sportolóknak ezentúl piha van!

Ez elég sokszor az életben is így van, miért pont az utcaneveknél lenne másképp? Ja, mert álszentek vagyunk.

danzig 2011.03.01. 16:41:00

Tommy Ramone teret azonnal!!! Az egyetlen magyar származású ember a R'n'R Hírnév csarnokában!

Kavix 2011.03.01. 16:44:49

@Atomot az indexre!: Összefüggéstelen beszédedből annyi világos számomra, hogy szeretsz képzelődni. :)

Egyébként Elvis nem az én világom, de mi értelme addig hőbörögni, amíg nincs infó arról, hogy miről van szó.

Frusztrált ballib nyafogás szánalmas.

Kavix 2011.03.01. 16:51:52

@Atomot az indexre!: Kezeltesd magad.
Tudod egyáltalán min hőbörögsz?

Amatőr 2011.03.01. 16:54:17

@Ellensúly: Pontosítok: az összes, politikus nevét viselő utcanévtáblát kellene lecserélni és örökre megoldódna a táblacserék problémája!

kvadrillio 2011.03.01. 16:58:15

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Tita nick 2011.03.01. 17:01:02

@Androidus:

Mielőtt megszólalsz, gondold meg, hogy mondandód szebb-e, mint a csend, amit megtör...

Könyvet írt Tarlós a Rolling Stonesról. Nahoppá.

balsams 2011.03.01. 17:02:14

Igen, Amerikában van Kossuth megye Iowa-ban. És már igen régóta. Ott talán jobban tisztelték, mit itt. mint mondjuk Puskást. Irígy a nép,és enni kér.... ne legyetek buták. Ki a magyar? talán a boci csoki? ....

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.01. 17:12:36

@Tita nick: és Jaggerék nem követeltek érte kártérítést? Meglepő...

@balsams: sőt, minimum egy, de az is lehet, hogy két, Budapest nevű település is létezik arrafelé.

kéne egy nick 2011.03.01. 17:13:37

@balsams:
Egyrészt a boci csoki is.
Másrészt Kossuthnál jobban azért kevés embert tisztel a magyar nép. Amerika azért nem hiszem, hogy Kossuth-nótát írt olyan szöveggel, hogy valahány csepp esik rája, annyi áldás szálljon rája, meg ilyesmi.

Szóval azért itt elég nagy butaságot írtál.
(Puskást Amerikában lehet, hogy nem, mert ott az európai focinak seosem volt túl nagy tábora.)

Kavix 2011.03.01. 17:21:34

Kíváncsian várom a holnapi napot, hogy melyik utcát vagy teret nevezik el Elvisről. És még kíváncsibb vagyok, ki az aki ezt kezdeményezte?
Holnap kiderül. Addig is szólljon a rock&roll! :)

@Atomot az indexre!: Belenéztem a blogodba. Tényleg súlyos zavaraid lehetnek. Nyugtató mindig legyen kezednél, gyógyulj meg.

sagurg 2011.03.01. 17:28:35

Jó ötlet az Elvis tér, Elvis Presley utca stb.
Szinesítené a várost.
Roy orbison, Bon Scott és néhány hasonló is elférne még az unalmas közterületi nevek mellett.
Remélem Zámbó Jimmyre nem gondol a Tarlós, kinézem belőle, hogy nagy Jimmyfan az örge.

balsams 2011.03.01. 17:30:58

@kéne egy nick:
boci csoki: nem is tudom, hol is van erre kakaó ültetvény? Mutass már!
Persze hogy a saját nagyságait, hőseit elismeri egy nép,ez arra volt válasz, hogy Elvis-t is lehetne itthon tisztelni, plána mert azért a kommunizmus bomlasztásához is köze volt...
Puskás: itt Európára gondoltam. arra céloztam, hogy saját tehetségeinek ell kellett hagynia ezt az országot, mint 1! kivételtől az össszes nobel-díjasnak is. Ezért írtam, hogy írigy a nép, mivel kevés olyan nép van a világon, kik temetőből lopják a virágot...érdemel-e evvel a gondolkodásmóddal előrejutást? Talán nem véletlen ahogyan állunk. Remélem érthető voltam.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2011.03.01. 17:31:14

@Tita nick: Mint már mondtam, a politikus is volt ember. Viszont utcaneveket a politikus javasolja, akinek a politikai tetteit idéztem. Vagy csak számomra feltűnő ez az ellentmondás? Szerinted milyen rendes tőle, hogy a rajongását azzal fejezi ki, hogy a vérbe szopatja az egyetlen nemzetközi hírű könnyűzenei fesztiválunkat? Csak ismételni tudom magamat: hű, de jó, hogy nem gyűlöli.

Szaba77 2011.03.01. 17:33:00

@walter77: "Hát ne tessék már olyat állítani ami szimplán butaság! Hát már hogy lenne nagyobb jelentősége Elvisnek,mint Lennonnak vagy Hendrixnek. "

Titánok harca, de olvasd el az első hozzászólásom:

"Messze nagyobb hatása van, mint a többi említettnek (Hendrix, Lennon), ha azt is figyelembe vesszük, hogy rájuk is nagy hatással volt Elvis."

Tita nick 2011.03.01. 17:37:56

@Androidus: Területhasználati díjat szed be. És? Vagy olyan jól áll a főváros, hogy mindenkinek mindent ingyé? Demszy apánk alatt láttuk, mivé lett a város.

kéne egy nick 2011.03.01. 18:00:22

@balsams:
Puskásnak nem kellett, csak beijesztették hazfelé jövet Bécsben, hogy mivel az ellenforradalom idején nem voltak itthon (épp túráztak Dél-Amerikában), ő meg papíron őrnagy, fel fogják akasztani.
A helyében én sem jöttem volna haza.

Azért mondjuk Kossuthot ne hasonlítsuk Elvishez. Itt is van Roosevelt tér.
(Arról nem is beszélve, hogy Lali bá járt ott, Prézli bá meg nem járt itt.)

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2011.03.01. 18:04:24

@Tita nick: Aha, és attól, hogy kiszabnak egy milliárdos területhasználati díjat, amit nem tud kifizetni, és inkább becsukja a boltot, és elesik a főváros az összes járulékos bevételtől, attól ugyan mi változik? Úgy értem azon kívül, hogy sikerült megszabadulni az ő általa oly hőn szeretett könnyűzene hazai legnagyobb rendezvényétől.

(Tudom, hogy megalkudtak, azt a kört kihagyhatod.)

kéne egy nick 2011.03.01. 18:06:11

@Androidus:
A milliárdos területhasználati díjat Demszky találta ki 2 vagy 3 éve.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2011.03.01. 21:14:02

@kéne egy nick: Hűha, akkor nagy baj van, mert az szdsz még mindig irányít a háttérből :) Mondd, te mindent elhiszel, amit jobboldalon leírnak? És hány száz évig lesz még szerinted minden rossz forrása a ballib előd, és minden jó forrása a hithű jobboldal?

levvente 2011.03.01. 21:39:34

@Androidus: amíg nem szabadulunk meg az olyan bíróktól, akik még Biszku esetében is AB-hoz fordulnak a kommunizmus bűneinek tagadását tiltó jogszabály kapcsán, és mindezt a kommunizmus áldozatainak emléknapján.
Vajon elképzelhető-e, hogy egy írni-olvasni nem tudó skinhead esetében aki történetesen a gázkamrákat tagadja, az eljáró bíró AB-hoz fordulna? ha-ha-ha.
Na ez a baj, gyerekek.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2011.03.01. 21:59:33

@levvente: És szerinted ha találtál valami kifogásolhatót a másik oldalon, az mentség mindenre, amit a Fidesz csinál? Hát ezért tart ez az ország itt. Tarlós idén próbált meg milliárdos területhasználati díjat beszedni. Nem Demszky. Nem a skinhead. Tarlós, a könnyűzene hazai lovagja.

Kavix 2011.03.01. 23:02:31

@Androidus: Tarlós még fél éve sincs hivatalában, a bal gyakorlatilag hatvan évig garázdálkodott Budapesten. Légy egy kicsi türelemmel, ekkora adósságból, romkultúrából nem lesz hirtelen minden jobb. Szerintem még három évig figyelj, után meg választás. :-)

Leriel 2011.03.02. 11:12:31

Gyorskocsi utca -> Elvis Presley utca. Egész álló nap szólhat benne a Jailhouse Rock.

záporjózsi 2011.03.02. 11:38:54

@zsoltix: Lennon élt, Lennon él, Lennon élni fog!

@Leriel: Margit körút -> Elvis körút (Love me _tender_)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.03.02. 12:06:40

@városjáró: www.budapest.hu/engine.aspx?page=szolgaltatas

Elég érdekes terecskék ezek. Nemlétezők. Ezek közül tán az újpesti zavarja legkevésbé a levegőt. Semmi értelme, nem is érint majd senkit és az ügy is letudva.

Csak az a kár, hogy Tarlós is csak egy marha.

TheRminator 2011.03.02. 12:09:01

@NewWay: Mondjuk a hülye indexnek ezzel kellett volna kezdenie, nem csak ma odahányni.
Igy már érthető miért is akarnak róla közterületet elnevezni

ELVIS a király!

Case · http://streetartbp.hu/ 2011.03.02. 12:13:02

@kéne egy nick: Persze, azért írtam, hogy "a többi rock úttörõvel együtt", mert természetesen ott sem egy emberen múlott a dolog, mint ahogy Lennon is csak egy bõven jelentõségén túl kiemelt alak.
A punk meg óriási hatással volt mindenre, node az sem lett volna, ha nincs a rock'n'rolll forradalom két évtizeddel korábban. :)

Manic Depression 2011.03.02. 12:20:09

Most olvasom hogy Elvis és közterületelnevezés...és Tarlós. Ejha, ez komoly! Minden tiszteletem az Elvisé, de aki ezt az ötletet felvetette, kérdés miért ez jutott eszébe. Miért nem mondjuk "Stifler mamája tér"?

Különben ha már nagy zenészek kultúrára vonatkozó hatásairól beszélünk, én örömmel szavaznék meg inkább egy John Lennon vagy Jimi Hendrix elnevezésű közteret.

Más kérdés, vajon T. István tisztában van-e ezen nagy zenészek életpályájával?

Manic Depression 2011.03.02. 12:21:28

A Moszkva tér egyébként egy mozdulattal lehetne Elvis tér. Kelet felől egyből a nyugat felé fordulnánk....hejj, Hofi miket tudna ezekre reagálni :)

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2011.03.02. 12:29:57

Javaslom az Üllői-Ferenc körút sarkot átnevezni, mert akkor legalább 170 helyen kell táblát cserélni a metróban hozzá.

Case · http://streetartbp.hu/ 2011.03.02. 12:33:27

@Manic Depression: Tényleg, legyen inkább Hofi tér. :D

Manic Depression 2011.03.02. 12:37:15

@Case: naigen, sajnálatos hogy a magyar szórakoztatás talán - azt hiszem nem túlzok - valaha élt legnagyobb egyéniségéről nincs még elnevezve közterület a fővárosban.

Leriel 2011.03.02. 12:43:15

A Moszkva tér inkább legyen Bukarest tér. A Baross tér pedig Leningrád tér (ostrom után).

Manic Depression 2011.03.02. 12:48:20

@psychenova: most olvasom csak lábjegyzetes hsz-ed. Ajánlom figyelmedbe Charles Cross könyvét, aztán jöhet a hasonlítgatás hogy ki érdemli a lábjegyzetet, ki pedig a fejezetet. Lehet bölcsebb gondolat lett volna ha ezt a véleményt nem ejted el. Ne vitaindítónak vedd, mert ezek kőkemény tények, csak vannak akik nincsenek ezzel tisztában...

Case · http://streetartbp.hu/ 2011.03.02. 13:02:14

Azért az milyen szinten amatör, hogy a budapest.hu nem jön be a www. nélkül? Teljesen alap, hogy minden domain-t úgy foglalnak, hogy a tripladuplavé nélkül is müködjön.

óðinn 2011.03.02. 13:14:57

A Thököly és Dózsa sarkán lesz(?) a négyes metrő egyik megállója. Mi lehetnénk az egyetlen ország, ahol Elvis Presley metróállomás lenne. :-)

Nem vagyok fideszes 2011.03.02. 15:05:38

Keményvonalas Queen rajongóként követelem, hogy legyen Freddie Mercury tér is! A szobros dolgot sajnos a svájciak már lelőtték.

SÜN 2011.03.02. 18:53:53

rohadjon beléjük a szar amiért nem látni hol tart a szavazás

valójábannemberci 2011.03.02. 20:07:36

Kivételesen jó ötletnek tartom. Akinek a rokonai kaptak anno pakkot Amerikából, azok nagyon is örültek neki, és a gyűjtést a Király kezdeményezésére szervezték. Szóval méltó rá, hogy megemlékezzenek rá.

Én az Üllői út, Ferenc körút kereszteződést választottam. Indokaim:
- a Corvin köz közelsége, 1956 kapcsán;
- a legforgalmasabb villamos- és metróvonal egyik találkozópontja.

bejgli 2011.03.03. 01:01:35

Hát, én nem komálom Elvist különösebben, ezért én is inkább egy Lennont és egy Hendrixet szeretnék inkább. Lennonnak Kubában még szobra is van: en.wikipedia.org/wiki/John_Lennon_Park Pesten is el tudnék képzelni hasonlót, mindkettejük esetében.
Egyébként a Cseh Tamás felvetés sem rossz.

Hozzáteszem, van egy pár világhírű zenészünk (Solti, Reiner, Széll György, Doráti, Fricsay, Fisher Annie, Ormándy, Szigeti, Starker, Végh, Cziffra, Joachim, Kertész, Auer Lipót stb.). Velük mi van? Mert pl. Auer pedagógiai tevékenysége nem biztos, hogy kevesebbet ér, mint Elvis komplett munkássága.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2011.03.03. 08:57:39

@SÜN: Tudod te mennyivel bonyolultabb megírni egy olyan szkriptet, ami folyamatosan a megfelelő arányú szavazatokat generálja, mint leírni egy cetlire a kívánt végeredményt?

Gyalogfenyő (törölt) 2011.03.03. 17:09:58

@Cook kapitány: Erre elmesélnék neked egy történetet. Békéscsabai általános iskolások látogattak a múlt tavasszal Budapestre. Ahogy a 178-as busz felért a Keleti felől az Erzsébet hídra, az egyik kissrác megkérdezte: "Miért van a hídon román zászló?"

rozmarjozsi 2011.03.03. 21:54:18

Állítólag az 56-osok terét fogják átnevezni. Ki is írtak egy pályázatot az elavult és ízléstelen emlékmű átalakítására. Két terv az esélyesek közül:
www.flickr.com/photos/rozmarjozsi/5495340586/
www.flickr.com/photos/rozmarjozsi/5495340478/

schmolagi 2011.03.04. 15:33:21

Irigylem a főpolgármester gondjait.Úgy látszik nem tudja magát elfoglalni mással, mint utcák, terek, zászlók megváltoztatásával. Halálra unhatja magát.De miért kell egy megszokott utcát átkeresztelni? Épülnek új utcák, nevezzék el azokat. Lehet Elvis utca is, ha van Olaf Palmer sétány! Még mindig jobb, mint az október 6.-a utca (ami most újabban Fő utca!!!), vagy az október 23.-a utca. És mi baj van a Moszkva térrel? Moszkva egy európai főváros. Átkereszteljük majd a Bécsi utcát, vagy a Bukarest utcát is? (Jó üzlet az utcanév tábla gyártóknak.)Mindig bedobnak valami hülyeséget, aztán az emberek ugranak rá. (Én is!)Mintha a fizetésüket a hülyeség arányában kapnák!
süti beállítások módosítása