20101212252Templom a Ferenciek terén, óriási reklámhálóval. Normális dolog ez? Egyfelől nem, mert ha az lenne, nem magyaráznák egy ekkora táblán, hogy miről is van szó:

20101214257

 

Másfelől meg persze hogy az, pénzt kell előteremteni a Belvárosi Ferences Templom renoválására. Nem is rossz ötlet ez a rózsaablakozás, mondjuk a szöveg az elég sánta, de annyi baj legyen. Ha belegondolunk, régen ennél többet kért a szponzor - na de milyen hülyén nézne ki egy Škoda freskón?

20101214256
20101214255
20101214253

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: reklám templom felújítás belváros ferenciek tere műemlék v. ker reklámháló kossuth lajos utca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr492521051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maestro1 2010.12.17. 08:36:08

Nincs ezzel baj. Rómában fehérnemű és sör reklámot is láttam templomokon - ez még mindig jobb :)

El Polako 2010.12.17. 08:46:34

Szerintem semmi kegyeletsértés sincs ezen. A csehek ráadásul még egy ide illő reklámot találtak ki. Ha arra gondolok, a templom ezért még pénzt is kap, akkor igazán nem lehet egy szavunk se.

Jobb, mintha a VV4 reklámja lenne ott.

Export 2010.12.17. 08:52:47

Szerintem meg tök jól néz ki. Javasolnám, hogy felújítás során csinálják meg a plakáton látható Skodás ablakot.

Der Beste 2010.12.17. 08:58:13

Nincs ezzel semmi baj.

Peremartoni Krisztina (törölt) 2010.12.17. 08:58:56

Ötletes és stílusos, nem úgy mint TomiApu és TomiAnyu aki Tomival mos...

Borzasztó Károly 2010.12.17. 08:59:22

a kép teljesen rendben van, bár a szöveg nagyon gyenge

delle 2010.12.17. 09:00:40

A felújítás után a templomot át lehetne keresztelni Szent Octavia, vagy Szent Fabia székesegyházra. Így az egyházközösség fix havi bevételhez juthatna és ha nagyon sírnának a Skoda a legközelebbi felújításba is beszálna, mégse lehet, hogy háziszentjeik valami lepattant templomban legyenek.
Egyébként ilyet se nagyon láttam még, hogy "riasztóval védett állvényzat"

papugaja 2010.12.17. 09:11:15

Ott bibis a dolog, hogy ez a gótikus rózsaablak nem passzol a barokk templomhoz. (Szvsz)

annyi amennyi · http://gadgetshop.blog.hu/ 2010.12.17. 09:20:06

@delle: Nagy ötlet, és ha Szent Felicia lenne, akkor lehetne kabriósítani is.

Styxx 2010.12.17. 09:22:55

Elegáns, ízléses, tarhálásmentes megoldás. 10 pont a ferenceseknek. A Skoda meg adhatna grátisz egy Fabia kombit Csaba atyáéknak, jó helyre kerülne a vas.

Cook kapitány 2010.12.17. 09:23:24

Megértem, hogy a pénz miatt kell, de mennyivel szebb lenne, ha a épület képe lenne ráfestve, így messziről nem is látszana, hogy felújítják. Firenzében láttunk ilyet, sajna nincs jó fotóm róla, de az alábbi képen jobb oldalon a szürke téglás épületből amit látunk szürke téglák az egy háló ami az állványt takarja.
img222.imageshack.us/i/img3136x.jpg/

Igaz, ez még a Ferenciek terénél is jobban turistafertőzött terület, a Piazza della Signoria és ott gondolom az önkormányzatnak van rá pénze, nem kell szponzorokat keresni.

delle 2010.12.17. 09:24:47

@annyi: Még jó, hogy a 120L, vagy az 1000MB már nincs kínálatban, azokat elég nehezen lehetne szentesiteni:)

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.12.17. 09:49:44

@Cook kapitány: Nem kell olyan messzire menni. Nálunk pl. a New York palotát állványozták így. Esti fények mellett ha hunyorítottál, pont olyan volt, mintha készen lenne.

na__most__akkor 2010.12.17. 09:50:56

Igen. Reklám.
Hülye. Aki. Elolvassa.

Mind.

Minden szart 50-70-100 százalékkal drágábban akartok megvenni?

Nosza.
Igen. Reklám.

"Der Beste 2010.12.17. 08:58:13
Nincs ezzel semmi baj."
Mondjuk agyilag necces...

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.12.17. 09:56:39

Egyébként meg annyi a bajom ezzel a megoldással, hogy szentesíti a módszert. Például innen nem messze a Kossuth Lajos és a Károly körút sarkán hónapokig állt úgy felállványozva a sarokház egyik oldala, hogy munkás a tájékára se ment. Persze véletlenül egy teljes méretű reklám pottyant rá végig. Mindezt úgy, hogy amiatt az állvány miatt az aluljáró kijáratát le kellett zárni. Szerintem itt nem annyira Szent Octavius, hanem Szent Reklámiusz van jelen. Érdekes lenne egy olyan szabályozás, ami szerződésileg átfolyatja a bevételt a felújításba, és azzal a jeligével, hogy fél évig elviseljük a tisztább, szárazabb érzést a belvárosban, és cserébe 10-20 évig elfogadható állapotú lesz az a homlokzat, engedélyezi ezt a módszert. Most nem vagyok biztos benne, hogy az a pénz arra kell. Annyi viszont biztos, hogy ez is egy magyaros megoldás: tilos, és létezik.

Sicc 2010.12.17. 10:03:12

Ez teljesen OK. Háló, reklám, pénz a felújításra.
Mi a baj vele?

Bonsai99 2010.12.17. 10:11:39

Reklámhálókkal foglalkozom a fővárosban és az a helyzet hogy ez legális dolog! Fővárosi és kerületi engedélyek kellenek hozzá, műemlék esetén a KÖH-ről ne is beszéljek(és keményen ki kell fizetni a 200-3000Ft/négyzetméter/hó díjakat közterület használatért a reklámháló felülete után!!!!)!!!! Minden szerződés úgy kell megszülessen, hogy a ház bérleti díjként megkapott minden forintját a felújításra kell fordítsa különben nincs engedély! Amúgy meg a világon (velence, bécs, stb) bevett szokás hogy műemlék épületek ennek segítségével újulnak meg, csak nálunk nem hajlandók ezt belátni és elfogadni.

HochenTrollner 2010.12.17. 10:12:03

én utoljára akkor jártam milánóban, mikor canonba volt burkolva az egész dóm. nem látszott ki semelyik irányból.

ez annál fényévekkel jobb, a nem is annyira apró betűs kiegészítéssel együtt meg teljesen korrekt.

Jerky_Maistro 2010.12.17. 10:14:01

Skoda SuperB, elég állat autó.
jobb, mintha valami mocsok béemvé lenne.

tocibacsi 2010.12.17. 10:47:13

teljesen jó megoldás, ilyen célből kiakasztva talán még egy valóvilág/mega-faktor/barátokközt/omlósz satöbbi reklám sem irritálna...

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.12.17. 11:06:54

Teljesen jó ötlet itt is, meg a sima bérházfelújításoknál is egy kis reklámbevétellel csökkenteni a kiadásokat. A felújítóknak és a hirdetõnek is hasznos, ártani meg nem árt senkinek. Ennek ellenére, ha jól emlékszem a túlbuzgó Ráday úr pár éve felbõszülten tiltakozott a megoldás ellen, amikor az elsõ 1-2 ilyen felbukkant (asszem a Blahás sarokház álványzatára húztak fel akkor reklámot).

Nem Máté 2010.12.17. 11:30:19

@delle: Mér, a Szent Superb Plébániatemplom nem hangzik jól, szerinted?:)

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.17. 11:30:36

@na__most__akkor: szerintem. neked.

elmentek.

otthonról. denagyonegyedidologilyen.

elvontanírni.

az. igaz.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.17. 11:38:00

a reklámháló műfaj klasszikusa továbbra is a gyurcsány-ház :)

igényes 2010.12.17. 11:41:02

Egy kérdés!

Ki kapja pénzt?

RoFä 2010.12.17. 11:47:27

Emberek! Csak nekem ugrik be a Wire (Drot) masodik evadja Valchek felugyelo es Frank Sobotka uvegablakaival???? :)

lapos a Föld 2010.12.17. 11:53:43

Ebben az a nagy szégyen, hogy csak így lehet pénzt előteremteni egy templom felújítására, főleg egy olyan temploméra, amit javarészt a tőle 5 méterre elmenő kocsik tesznek alapvetően tönkre.

campobaszo 2010.12.17. 11:55:14

Én tegnap láttam a helyszínen,szerintem abszurd látvány.
Az gondolom nem merült fel,hogy támogatják az ügyet,de nem verik nagy dobra.
Ha Skodával járok,papra lesz szükségem?

Sicc 2010.12.17. 12:01:27

@campobaszo: Nem, csak ha elé ugrasz;)

Ferri.HU · http://www.ferri.hu/ 2010.12.17. 12:12:43

Ismerve a helyszínt, ismerve a célt és látva a reklámot szerintem is teljesen rendben van a dolog...
Nem lenne szebb egy egyszínű háló, ráadásul az nem lenne kivilágítva így ez is jó ezeken a sötét estéken. Ha nonprofit vagy egyházi "reklám" lenne rajta abból nem lenne pénz a felújításra.
Nem mellesleg szerintem az egyháznak is haladni kell a korral. 2010-van nem lenne jó, ha az egyház nem a mában élne hanem a régmúltban.
Szerintem ez így teljesen OK.
Persze el lehetett volna rontani egy oda nem illő (akár téma, akár képi világ) reklámmal.

Gratulálok annak aki az egyház részéről ezt felvállalta!

Elstron 2010.12.17. 12:17:58

A képekre tegyetek már egy _blank-ot, hogy új ablakban nyíljanak meg. Röhej, hogy ezt külön kérni kell...

A témához: ötletes, és hasznos... :)

WinG 2010.12.17. 12:19:26

@na__most__akkor: minek raksz minden szavad utan pontot, jartal te iskolaba?

WonderCsabo 2010.12.17. 12:34:04

Nincs ezzel semmi gond, még ötletes is.

WonderCsabo 2010.12.17. 12:34:51

@Elstron: Kattints rá középső gombbal...

amorall 2010.12.17. 12:52:00

Debrecenben Kósát még a mai napig freskóra festik :))

fda 2010.12.17. 13:01:16

Nem nagyon látom a problémát.
A templomok feliratai, freskói évszázadok óta őrzik, ki támogatta anyagilag az építkezéseket.

A skodától nagyon korrekt, hogy nem ilyet kért, hanem csak az építkezés idejére akasztott ki egy óriásplakátot.

Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2010.12.17. 14:12:26

Én, mint 20 éve reklámos (aki mellette vallásos is), azt mondom, hogy ez jó. A katolikus egyháznak is szüksége van jövedelemre, a Skoda tiltása nincs benne a Bibliában. Adott egy reklámfelület, a jó közlekedési eszköz, (nekem is Skodám van), nem ütközik egyetlen parancsba sem. A Katolikus egyház rendelkezésére áll egy eklámfelület, és teljesen természetes, etikailag megkérdőjelezhetetlen módón, ezt értékesítette. Nem Porsche vagy Maserati, hanem az ember autója. Lehet, hogyha a bibliai időben elfogadott közlekedési eszköz lett volna az autó, akkor az apostolok is Skodával jártak volna hirdetni az üzenetet.

Wauuu 2010.12.17. 14:30:58

Bécsbe is Coca-Cola reklám volt a templomon. Abszolút nem találok kivetnivalót a dolgon.

Anti Anyag (törölt) 2010.12.17. 14:32:14

Máltán a templom alig látszott ki a Vodafone zászlóktól. Na az már nem volt ilyen izléses.

annyi amennyi · http://gadgetshop.blog.hu/ 2010.12.17. 15:23:38

@delle: Szentesíteni mindent lehet, csak pénz kérdése. Ráadásul jól is hangzik, Szent 1000MB. Jelentsen az MB bármit is.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.12.18. 02:10:30

@fda: Korrekt? Miért, szerinted a Skoda jótékonykodott?? Ember, álljunk meg, ez egy színtiszta üzleti alapon működő REKLÁM. A történelmi belvárosunk kellős közepén, ahol éppen b@ssza széjjel az utcaképet, és be kéne tiltani.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.12.18. 02:12:23

@Urban Gorilla: Szerintem a városképi kérdéseket nem kifejezetten parancsolatokban kell rögzíteni. Jó arra egy önkorményzati rendelet is.

Quick_6 2010.12.20. 18:35:37

Nem érdekel, hogy reklám van a templomon, mindaddig amíg fel is újítják!

csíró 2011.01.29. 14:14:23

Sziasztok Én úgymond közelebről ismerem ezt a dolgot. Mármint a reklámos céget ill.a felújítást végző céget. Mindenkit biztosíthatok afelől hogy egyik cég sem átvágós. a reklám cég ügyvezető igazgatója a testvérem.Ugyan ezzel a tehnológiával lett felújítva számos épület.PL. Mátyás pincei épűlet is. A lényege ez olyan dolog amivel mindenki jól jár. Hangsúlyozom MINDENKI. Mondjon nekem valaki olyat ebben az országban ami így működik. NINCS. Ettől nagy dolog ez.KÖSZI HOGY ELOLVASTÁTOK

Ferri.HU · http://www.ferri.hu/ 2011.02.06. 22:28:31

Ma arra vittek kocsival, volt szerencsém ismét látni a helyet...
Most már egy bank reklámja található ott.
Amit írok most teljesen szubjektív:
1., Nekem a Skodás jobban tetszett.
2., Nem is az nem tetszik, hogy Bankos
a reklám, de egy teljesen átlagos, hétköznapi bankreklám...

Gondolataim:
Ha már templom, ha már bank akkor inkább lenne egy úgymond BRAND építő, népszerűsítő reklám. Biztos vannak hívő ügyfelei is a banknak, nem is beszélve a társadalmi szerepvállalásról. Szebb színekkel és képpel és persze a BANK logójával, ki lehetett volna írni x millióval támogattuk a felújítást.
Akkor nekem sem lenne az a faramuci "beteges" gondolatom hogy "talán azt reklámozzák, hogy vegyek fel hitelt azzal jobban járok mint az imádkozással? :)"
Mondom nem emlékszem minden betűre a reklámból, mert csak kocsiból láttam, de ha az lett volna kiírva nagy betűkkel, hogy 1millióval támogattuk a templom felújítását az tuti megragadt volna bennem. De ez csak 1 vélemény a sok közül. :)
süti beállítások módosítása