f2

 

Nem gondoltam volna, hogy 15-20 éve indult dinóláz máig kitart. Amúgy szeretem őket, még akkor is ha bosszant, hogy emiatt már senki sem használja a tisztességes nevüket (sárkánygyík) és egy alsós általános iskolás több őshüllőt tud felsorolni latinul, mint az utcájában élő állatot magyarul. Na de mint mondtam, én szeretem őket, ez a nagy fa monstrum az Erzsébet téren meg egész jónak ígérkezik - átmeneti jelleggel. Sajtóközlemény és korábbi fotók alant:

 

 

"Idén első alkalommal rendezte meg a MOME line – design műhely (www.momeline.hu) és az Újirány Építésziroda (www.ujirany.com) az első magyar Wood Fesztivált, ahol a résztvevő csapatok egy-egy kilométer fenyőlécből hoztak létre összecsukható vagy szétszerelhető szobrokat és installációkat. A Design Hét 2010 ideje alatt az itt készült legmonumentálisabb szobrot, a tizenhét méter hosszú dinoszauruszt állítjuk ki a Gödör füves területén. A szobor Szőke Gábor Miklósfrissdiplomás képzőművész (www.tikito.com) és csapatának (Boromissza Júlia, Cserháti Csinszka, Debreczeni Péter, Nagy Anna) munkája. A Művésztelepen készült további installációkat október 6-ától a Ligno Novum szakvásáron láthatják az érdeklődők. 

Három egyetem (a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Nyugat-Magyarországi Egyetem Alkalmazott Művészeti Intézet) hallgatói vegyes csapatokat alkotva csapatvezető segítsége mellett dolgoztak egy hétig az építészeti és képzőművészeti szempontból egyaránt érdekes formákon, amelyek mindegyike kötődött valamilyen formában az inspirációt és táborhelyet egyaránt nyújtó Csongrádi Művésztelep környezetéhez.

A kiállítás megnyitója 2010. október 1-jén pénteken, 17:00-kor a Gödör füves területén lesz, további anyagok és információk a www.momeline.hu honlapon a Projektek > Wood Fesztivál menüpont alatt találhatók."

 Ha valaki arra jár, dobjon már egy fotót róla, milyen lett. Kösz!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr432337456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dervenkál Egon 2010.10.01. 16:34:38

Ez eddig rendben. De mikor hívták a dinoszauruszokat sárkánygyíkoknak?

Clarimonde 2010.10.01. 17:02:05

nem arra hongoltál, hogy

ŐSHÜLLŐ ? :)

spec. én is jobb szeretem így,könnyebb kiejteni + leírva is milyen impozáns ezzel a sok páros ékezettel

Abindarraez 2010.10.01. 18:56:14

Olyan kár hogy húzza a farkát... Ha már dinoszaurusz akkor legyen anatómiailag korrekt :)

Fehérszakál 2010.10.01. 20:10:29

Majd szépen felgyujtják a tizenéved idióták mert az olyan trendi. :(

Millagro 2010.10.01. 20:10:49

Sárkánygyíknak a komodói sárkányt szokták hívni nem a dinókat, azok őshüllők voltak, ami téves megnevezés, mert újabb leletek alapján jónéhány állandó testhőmérsékletű volt.

Arra kíváncsi lennék, hogy ki mennyi állatot tud felsorolni az utcájából, hamár felvetődött, hogy a gyerekek alig ismernek néhányat. (Állatkerti- és háziállat nem számít)

szerjóska 2010.10.01. 20:59:02

mert az utcám (ha gyerek lennék) aztán tele lenne nem háziállatokkal. itt dörgölőznek egymáshoz a vaddisznók meg a bambik meg egy pár szarvas állat, amikre vadásznak a farkas állatok, falkában, a fákról meg vadmacskák lesik a fácánt meg a túzokot, miközben vígan szállnak a boingek közt a kis szalonkák. durva hely ez a VIII.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2010.10.01. 23:27:35

Jó vén lehetsz, már én sem sárkánygyíknak tanultam őket :D
De örülök, hogy nem csak engem bosszant, hogy jobban ismerik őket a kölkek, mint a madarakat a környező fákon. Páran néztek már rám döbbenten, hogy mit zsémbelek, hát miért baj az. =)

zzz3 2010.10.02. 13:19:42

Láttam a helyszínen. Szerintem tök jó.

Quick_6 2010.10.03. 11:09:45

Pont tegnap mondtam a többieknek, hogy "nézzétek már egy fa dinó" :D
Csak nehogy egy alkoholista, csöves punk odapöcköljön egy csikket és az esti kék fényben ez lesz a fő téma "ismeretlen tettesek felgyújtották a fa dinoszauruszt az Erzsébet téren, a hatalmas lángok 10 méterre csapnak, az oltás jelenleg is tart" :D
süti beállítások módosítása