IMG 3646

Betelt a Dropboxom, amivel legendásan pocsék fényképeimet szoktam szinkronizálni a különböző eszközök között. Annyi előnye mindenképpen van, hogy kénytelen voltam rendet rakni, és így előkerült egy csomó olyan fotó, amiket az Urbanistának csináltam az elmúlt években, de aztán nem használtam fel. Mint mondjuk rothadó zöld dobozok, amiket tavasszal lőttem, de máig ugyanúgy néznek ki.

Dublinban tavaly nyáron jártam, ott láttam ezt a nyitóképen szereplő fura kerékpársávot. Természetesen ez is kétnyelvű, mint minden a városban (már a világ legjobb kocogóhelyeinél is írtam, hogy szeretem az írek nemzeti büszkeségét). 

Ilyen, amikor nem kerékpársáv, hanem parkoló:

IMG 3647

IMG 3648

IMG 3649

IMG 3659

Valószínűleg nem lehet ritkaság ez a megoldás, mert máshol azt jelölik, hogy az adott kerékpársáv állandó. (Máshol meg azt, hogy ebbe az utcába csak villamos hajthat be, de ezt csak zárójeleben jegyzem meg, mert az ottani vilikről írtam már egy külön posztot a Futuristára.)

IMG 3958-luas

Elég sok amúgy a kerékpáros, de a város egyelőre elég autóközpontúan van berendezve: baromi rövid gyalogos zöldekkel, ideiglenes kerékpársávokkal ugye és nagyon kevés kerékpártárolóval – miközben nagyon sok a bringa Dublinban.

Nem véletlen, hogy így parkolnak:

IMG 3871

IMG 3872

Meg, hogy másoknak ez nem tetszik:

IMG 3962

IMG 3868

De vannak, akik türelmesebbek:

IMG 3801

Hogy változott-e egy év alatt a helyzet, azt nem tudom. Aki arra jár, írja meg. 

Na meg azt is írjátok meg, hogy mennyire tetszik nektek az időszaki bringasáv! Szerintem kicsit suta dolog, de lehet, hogy ott bevált.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés kerékpár dublin villamos írország parkoló kerékpársáv dropboxomból

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr805701068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.12.20. 16:49:06

Használható lehet, ha rendeltetésszerűen használják, gondolom az az elmélet, hogy napközben nagyobb a forgalom és kell a 2 sáv, máskor meg a forgalmi sávot használja mindenki.
Nálunk az állandó sávra is ráparkolnak. Valamelyik nap is amikor kerékpárral mentem munkába, egy 200m-es szakaszon 5 autó állt rajta.

OkoskaTo:rp 2013.12.20. 17:05:18

Nálunk is van időszakos kerékpársáv, kerékpárút. A jelzése ugyanaz, mint a simának. Onnan lehet megismerni, hogy zsúfolt környéken van, ahol BMW-vel, Audival kötelező ide parkolni.

Nyilas Mise 2013.12.20. 17:11:45

mi van már dublinban is sok a maygar ?
süti beállítások módosítása