Rákoskeresztúr buszfolyosó

Rákoskeresztúr remek hely, nem véletlenül választottátok lakótelepét a kedvenceteknek. Ugyanakkor többen is hátrányaként említettétek a megközelíthetőségét: a metróvégállomás csak busszal érhető el, ami pedig csúcsforgalomban elég nehezen megy. Most ebből a hátrányból farag le jókorát a BKK fejlesztése. A hamarosan elkészülő buszfolyosó lényege, hogy a dugóktól függetlenül is folyamatosan lehet haladni a tömegközlekedéssel. Ez csúcsidőben akár harmadára is csökkentheti a menetidőt, ráadásul nem csak 11 BKK-járatnak, de az agglomerációs Volánbuszoknak is megkönnyíti a haladást Rákoskeresztúr és az Örs vezér tere között. A projekt természetesen nem csak a XVII. kerület, de a X. közlekedésére is jótékonyan hat majd. 

Akit érdekel a fejlesztés, az egy holnapi nyílt napon és lakossági fórumon ismerkedhet meg a beruházás részleteivel, vagy teheti fel akár kérdéseit is. No de lássuk nagy vonalakban, miről is van szó! 

Mint a fenti ábrán is látható (de ha nem, akkor kattintsatok ide vagy a képre a nagyobb felbontásért) a projekt öt szakaszt érint:

 

I. A Fehér úton a meglévő útpálya szélesítésével mindkét irányban középen vezetett önálló autóbuszsávot alakítottak ki.

II. A Jászberényi úton a Maglódi út és az Éles sarok között a meglévő iparvágányok megszüntetésével, illetve átépítésével a közúttól és a villamospályától független, új autóbuszpálya létesült.

III. A Jászberényi úton a Porcelán utcától a Maglódi út felé a meglévő útpályán a sávokat átrendezték, ennek eredménye a három csomópontnál helyi útszélesítésekkel létrejött autóbuszsáv.

IV. A Jászberényi úton a Maglódi út felé a Tündérfürt utcai felüljárótól plusz egy forgalmi sávot hoztak létre, valamint a Kozma utcai jelzőlámpás csomópontot átépítették, ezzel Budapesten egyedülálló módon a csomóponttól elválasztott, önálló buszsávot vezettek át.

V. A Pesti úton autóbuszsávot jelöltek ki: kiszélesítették az utat az 509. utca és az 503. utca, valamint a Kis utca és a Bakancsos utca között. Külön buszöbölbe helyezték a forgalmas Borsó utcai buszmegállót, és új autóbusz-megállóhelyet alakítottak ki, hogy az utasok könnyebben elérjék a bevásárlóközpontot.

 

A 3,4 kilométer hosszú buszsávot/buszpályát kamerás rendszer védi az illetéktelen használattól, 11 jelzőlámpás kereszteződést programoztak át rajta a buszok javára, egy ponton pedig gyakorlatilag kizárták, hogy a busz pirosat kapjon. (Hogy ez hogy működik azt nem tudom, de a holnapi bejáráson meglesem.) Épült egy csomó buszmegálló is, meg járulékos dolgok, összesen 1,2 milliárdból.

Aki kíváncsi rá, milyen lett, az holnap tehet egy kört rajta!  

2013. október 30-án szerdán, 13:30-17:00-ig ugyanis nyílt napot tart a projektről Budapest Főváros Önkormányzata és a Budapesti Közlekedési Központ , ahol "hangulatos utcazene kíséretében megismerhetik a beruházás hátterét, és megtekintheti Budapest új buszait is". Az utcazene szó szerint értendő: óránként váltakozva különböző akusztikus zenei duók játszanak jazz, blues és funk slágereket a Fő téren, ahonnan Mercedes-Benz Citarókkal lehet bejárni az egész útvonalat. 

Az ingyenes buszos túrák minden egész órakor indulnak: 14:00, 15:00, 16:00 és 17:00-kor, Rákoskeresztúr, Fő tér - Örs Vezér tere - Rákoskeresztúr, Fő tér útvonalon.

Az eseményhez egy lakossági fórum is kapcsolódik, ugyanezen a napon (2013. október 30. szerda) 18:00-tól a Fő téri Főtér Cafféban.

További információ az ingyenesen hívható zöld számon: 06-80-205-158

(x)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés busz tömegközlekedés rákoskeresztúr örs vezér tere x. ker xvii. ker buszfolyosó

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr75604502

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.10.31. 13:00:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tristen2006 2013.10.29. 17:01:50

Ideje az átadási ünnepségnek, lassan már tatarozni kell, kb 5 éve üzemel!

Deszkás 2013.10.29. 19:08:56

Sajnos az Élessaroknál hiába kész, még mindig nincs átadva. Ellenben nem si tudom, miért hívja ezt bárki buszfolyosónak. Ez a rendszer több buszsávból áll inkább, hol van külön sáv, hol nincs. Hol ebbe az irányba, hol abba az irányba van. Ez így semmiképp sem buszfolyosó.

Laszló Császár 2013.10.29. 21:29:06

Deszkás véleményével egyetértek, Külön sáv kialakítására az út csak egyes szakaszokon alkalmas,rossz koncepció költséges kivitelezés, csekély eredmény. Propagandának már eddig is jó volt most a fölhajtás újból megdobogtatja a
hívők szívét.
Az eredményt lehet kozmetikázni, a következményeket pedig a közlekedők fogják viselni. Kellemes hordó gurítást,pezsgős koccintást urak!

beeni 2013.10.30. 01:12:29

A jelenlegi helyzetet jelentősen javítja, tehát üdvözlendő. Baj viszont, hogy ezzel egy jó időre biztosan lemondhatunk arról, hogy kötöttpályás kapcsolatot kapjon Rákosmente, miközben ugye a vonatsín adott, még a vonat is gyorsabb, és nagyobb kapacitású, mint a buszok, ráadásul környezetbarátabb is, és a Keletibe megy az Örs helyett. Ráadásul R.keresztúr Fő tértől egy hosszú megállónyi önálló szakaszt kellene építeni csak a vonatsínig egy önálló kötöttpályás (metró, gyorsvillamos...) indításához...

TOPGUN 2013.10.30. 08:23:16

Nagyon klassz lett, köszönjük a Rákosmneti lakosok nevében Riz Leventének Demszky Úrnak és Gyurcsény Úrnak, hogy együtt létrehozták ezt a beruházást. Remélem mindenki ott lesz ezen az Ünnepélyes átadáson, mellyel a toleranciát és az összefogásban is páldát mutathat a 17. kerület.

Asmodeus 2013.10.30. 10:30:22

"egy ponton pedig gyakorlatilag kizárták, hogy a busz pirosat kapjon." - Itt biztos a Kozma utcai részre céloznak, ahol a buszsáv kikerüli a lámpás kereszteződést, így ott biztos nem kaphat pirosat a busz :D

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.10.30. 16:53:47

@Laszló Császár:
"rossz koncepció költséges kivitelezés, csekély eredmény."
...és rövid emlékezet. Avagy a kommentelők nagy részének a szar sem elég büdös. Legutóbb mikor volt a keresztúri gyorsbuszok menetdeje 50 perc? Mert ez pár évvel ezelőttig tök rendszeres volt. Igen, lassan készült el, és igen, nyilván lehetett volna jobb is, de a célnak így is nagyrészt megfelel, a gázos részeken a busz nem ragad be a dugóba.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.10.30. 16:59:23

@beeni:
Na igen. A vonattal az a baj, hogy
1. Keresztúron pont nem találja el a sűrűn lakott területeket, rá kellene hordani az utasokat
2. a Keleti második vágányán borítja az utasokat, onnan meg kb. 10 perc gyalog bármilyen közlekedési eszköz
3. Az országos hálózat részeként nem kifejezetten megbízható, és nem is növelhető korlátlanul a kapacitása.

Nem azt mondom, hogy nem volna mit fejleszteni, de Keresztúr közlekedését a vasútra alapozni iszonyat beruházást igényelne.
Sajnos a vonatra rácsatlakozó metró csak az 1. problémán segítene, és az sem lenne kifejezetten olcsó. Ráadásul az is csak pár megállóban érintené a városrészt, a többi utasnak maradna a buszos ráhordás.

Sándor Hajnal 2013.10.30. 17:05:39

Igaz jó pár kilométerre lakom,de használom volánnal az Örsig ezt az utat.Szerintem ez nagyon jó megoldás,a fanyalgók meg biztos balosak.Végre ésszerű megoldás született.Az igazi forgalom csillapító megoldás a 31-es főút kivitele párhuzamosan a térképen a nem lakott részre lenne.Tudom nagyon sokba kerülne hidakkal,aluljáróval,esetleg alagúttal.Ezért költséghatékony ez a megoldás.A BKK élén figyelem Vitézy Dávid munkáját már a VEKE óta.Sok sikert,jól teszi.Szurkolok neki a fonódóval kapcsolatban is.Rendszerben kell gondolkodni nem pedig kis kerületi szinten,150 méter miatt.(II.ker.)Mivel Pesten születtem s Pesten gyerekeskedtem szívügyem Budapest,Ha hasonló megoldások születnek,akkor az emberek szeretni fogják a szerintem legszebb várost,Budapestet.Üdv s csak pozitívan.Hagyni kell időt a BKK-nak,hogy dolgozzon.Jó munkához idő kell.

Sándor Hajnal 2013.10.30. 17:13:19

Ja és hülye emberek(kekeckedők) mindig voltak s lesznek.Ez a kommentelőknél is így van.Nem lehet mindenkinek megfelelni.Olyan nincs,hogy mindenki szeressen.Egyébként aki annyira nem szereti az ottani viszonyokat javaslom költözzön el.Inkább örülne a pozitív változásnak.De ha nem , akkor menjen gyalog.Apukám laknál csak Bivalybasznádon,akkor nem problémáznál ezen...

- Rendi - 2013.10.30. 23:14:34

Már nem lakom arrafelé, csak néha járok arra, de én úgy látom, hogy bár csak szakaszokon vannak buszsávok, pont arra elegendő, hogy a buszok átlépik a lámpáknál feltorlódó kocsisort, ezáltal gyorsabb és kiszámíthatóbb a tömegközlekedés. Nem tökéletes megoldás, de előrelépés.

RodrigeZZ 2013.10.31. 08:13:11

Évek Óta erre járok, így tapasztalatom alapján állítom, hogy a "buszfolyosó" legfontosabb része hiányzik. Nevezetesen a városhatár felé a Bakancsos utca és a Ferihegyi út közötti szakasz. Itt nagyon sokszor bedugul a forgalom, nem ritka, hogy ezt a kevesebb, mint 1 km-es szakaszt 20 perc körül abszolválja az "expressz" járat. A csúcs pár héttel ezelőtt volt, akkor 50 percet mentünk.
A másik probléma, hogy a cikk is említi, hogy 11 viszonylat jár erre. Igaz, ebben van éjszakai járat is, de ha ezeket leszámítjuk, akkor is nagyon sok viszonylat az, amelyik MINDEN megállóban megáll! Beleértve az expressz járatokat is. Nem egyszer előfordul, hogy 3-4 busz ott áll sorban a megállónál, mert az előtte álló (elsőajtós felszállásos) tartja a sort. Szóval a messzebb lakókon (Csaba, Kert, Pécel) leginkább az segítene, ha az oda közlekedő járatok (mint pár évvel ezelőtt) nem állnának meg mindenhol, hanem csak Keresztúr városközponttól kifelé, és esetleg a nagyobb utasforgalmú 1-2 megállónál.

RodrigeZZ 2013.10.31. 08:15:33

@Sándor Hajnal: Kedves Ember lehetsz, okos tanácsokkal, de ha figyelembe vennéd, hogy van, aki Tatabányáról hamarabb beér a városközpontba, mint és az Örsre, akkor nem írnál ilyeneket.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.05. 00:29:25

@Comandante en Jefe:

Annyiból, amennyibe ez a buszos kaland került, meg lehetett volna építeni a peronokat (Új megállók), a buszok ötödét-tizedét megtartani (jármű darabszám) amik jelenleg ott futnak -ezek lettek volna a ráhordók-, és még szerintem futotta volna egy vagy két szerelvényre is. Be lehetett volna sűríteni a vonatot, és Pécelig 15 perces ütem lenne napközben. Ez szerintem megegyezik a jelenlegi buszos kapacitással.
süti beállítások módosítása