Rákoskeresztúr remek hely, nem véletlenül választottátok lakótelepét a kedvenceteknek. Ugyanakkor többen is hátrányaként említettétek a megközelíthetőségét: a metróvégállomás csak busszal érhető el, ami pedig csúcsforgalomban elég nehezen megy. Most ebből a hátrányból farag le jókorát a BKK fejlesztése. A hamarosan elkészülő buszfolyosó lényege, hogy a dugóktól függetlenül is folyamatosan lehet haladni a tömegközlekedéssel. Ez csúcsidőben akár harmadára is csökkentheti a menetidőt, ráadásul nem csak 11 BKK-járatnak, de az agglomerációs Volánbuszoknak is megkönnyíti a haladást Rákoskeresztúr és az Örs vezér tere között. A projekt természetesen nem csak a XVII. kerület, de a X. közlekedésére is jótékonyan hat majd.
Akit érdekel a fejlesztés, az egy holnapi nyílt napon és lakossági fórumon ismerkedhet meg a beruházás részleteivel, vagy teheti fel akár kérdéseit is. No de lássuk nagy vonalakban, miről is van szó!
Mint a fenti ábrán is látható (de ha nem, akkor kattintsatok ide vagy a képre a nagyobb felbontásért) a projekt öt szakaszt érint:
I. A Fehér úton a meglévő útpálya szélesítésével mindkét irányban középen vezetett önálló autóbuszsávot alakítottak ki.
II. A Jászberényi úton a Maglódi út és az Éles sarok között a meglévő iparvágányok megszüntetésével, illetve átépítésével a közúttól és a villamospályától független, új autóbuszpálya létesült.
III. A Jászberényi úton a Porcelán utcától a Maglódi út felé a meglévő útpályán a sávokat átrendezték, ennek eredménye a három csomópontnál helyi útszélesítésekkel létrejött autóbuszsáv.
IV. A Jászberényi úton a Maglódi út felé a Tündérfürt utcai felüljárótól plusz egy forgalmi sávot hoztak létre, valamint a Kozma utcai jelzőlámpás csomópontot átépítették, ezzel Budapesten egyedülálló módon a csomóponttól elválasztott, önálló buszsávot vezettek át.
V. A Pesti úton autóbuszsávot jelöltek ki: kiszélesítették az utat az 509. utca és az 503. utca, valamint a Kis utca és a Bakancsos utca között. Külön buszöbölbe helyezték a forgalmas Borsó utcai buszmegállót, és új autóbusz-megállóhelyet alakítottak ki, hogy az utasok könnyebben elérjék a bevásárlóközpontot.
A 3,4 kilométer hosszú buszsávot/buszpályát kamerás rendszer védi az illetéktelen használattól, 11 jelzőlámpás kereszteződést programoztak át rajta a buszok javára, egy ponton pedig gyakorlatilag kizárták, hogy a busz pirosat kapjon. (Hogy ez hogy működik azt nem tudom, de a holnapi bejáráson meglesem.) Épült egy csomó buszmegálló is, meg járulékos dolgok, összesen 1,2 milliárdból.
Aki kíváncsi rá, milyen lett, az holnap tehet egy kört rajta!
2013. október 30-án szerdán, 13:30-17:00-ig ugyanis nyílt napot tart a projektről Budapest Főváros Önkormányzata és a Budapesti Közlekedési Központ , ahol "hangulatos utcazene kíséretében megismerhetik a beruházás hátterét, és megtekintheti Budapest új buszait is". Az utcazene szó szerint értendő: óránként váltakozva különböző akusztikus zenei duók játszanak jazz, blues és funk slágereket a Fő téren, ahonnan Mercedes-Benz Citarókkal lehet bejárni az egész útvonalat.
Az ingyenes buszos túrák minden egész órakor indulnak: 14:00, 15:00, 16:00 és 17:00-kor, Rákoskeresztúr, Fő tér - Örs Vezér tere - Rákoskeresztúr, Fő tér útvonalon.
Az eseményhez egy lakossági fórum is kapcsolódik, ugyanezen a napon (2013. október 30. szerda) 18:00-tól a Fő téri Főtér Cafféban.
További információ az ingyenesen hívható zöld számon: 06-80-205-158
(x)