412fe8cd70d1cac356c52246cba8a09b[1].jpgCsak úgy, saját gyönyörűségére (meg a miénkre) tervezett új arculatot Kiss Miklós Magyarországnak és Budapestnek. Az alap természetesen az előbbi, hiszen az apropót Szent István ünnepe adja:


b202ebe94dd123ee6caa4981992e9dbe[1].jpg

b1ce8e623ad9c08418994057404853c1[1].jpg

f25efb0ce3bb59b2f724a0a50c060628[1].jpg

Persze Urbanista-szempontból sokkal izgalmasabb a fővárosnak tervezett új arculat:

1bbb6c31a7b540cae08f80b9c2ff438b[1].jpg

1033a0447bda7b1484e900adfb401742[1].jpg

146ed2e9623da67fbbe49b9643ae6639[1].jpg03fad8df03f76d34e91f83dc6da22fb7[1].jpg

Mielőtt valaki szentségtörést kiáltana, ne felejtsük el, hogy a harmincas években ugyanilyen bátran nyúltak hozzá a címerekhez és simán "art decósították" őket. Kicsit még a stílus is hasonló volt, igaz nem volt egységes arculatról szó természetesen.

Még több kép, rövid indoklás és méltatás itt. Kösz a tippet Kovács Dani!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: marketing budapest dizájn logó címer arculat

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr1005468247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

globspot 2013.08.20. 16:10:14

Az úr neve Kiss Miklós!

milu vagyok:) 2013.08.20. 17:32:39

Végre valami modern, ami nem csúnya.
Kifejezetten tetszik, bár itt-ott finomítanék rajta, de alapvetően tetszik.

Gyüdi Sándor 2013.08.20. 17:45:43

"you call your graphics minimal,
but yet I call it simple"
a mostaniak sem a legszebb kivitelűek, de egy szimpla, minden heraldikai megfontolást nélkülöző butítás ősi tót szokás, ide nem elég...hova lett a jobb oroszlán farka? a gesztus viszont igazán szép, a tipó is decens...a szimbolumokon kéne máshogy dolgozni, nem is kell több részlet vagy tagoltság, de legyenek jobbak.

Bird 2013.08.20. 18:30:37

Szép munka, és valószínűleg ilyent államilag sok tíz millióért sem tudnak csináltatni...

Szóljon valaki a grafikusnak, hogy semmi szükség a kis R betűkre, mert egy név nem attól védett, ha ezt odaírjuk, sőt így nevetséges, azt mutatja, hogy a művésznek erről halvány fogalma sincs.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2013.08.20. 18:46:38

az ötlet nem rossz, de ez is meg volt egy fél délután... a nemzeti trikolor színei nem szabadon variálhatók, a farkatlan oroszlán vagy griff vagy mi az kínos, az ® meg röhejes egy város címere mellett...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.08.20. 23:15:58

és ezt jóváhagyta egy hivatalos diplomás értelmiségi művészet szakértő kultúrfarizeus?

bioLarzen 2013.08.21. 00:26:05

Sajnos én is kénytelen vagyok beállni a fanyalgók táborába.

A heraldika nem corporate design. Ne tessék úgy kezelni.

bio

Bolsi Buster 2013.08.21. 00:34:06

Egész jók a címerek, a kék-fehérnek viszont mi köze Bp-hez? Izraeli színeket kerülni kéne.

unionista (törölt) 2013.08.21. 00:47:01

úgy tűnik, mindenhová betör a flat dizájn őrület.

hungarisztan 2013.08.21. 01:41:23

Nemtetszős.
Nem azért, mert fanyaloghatnékom van. Kifejezetten örültem volna egy jó arculattervnek, de ez nem az.

hungarisztan 2013.08.21. 01:42:24

Ja, és a Viktornak benyalás meg vérciki.
(Mielőtt jönnek az egybitesek: a Ferinek benyalás is az lenne. Így jó?)

Commandante Jayasuriya 2013.08.21. 05:13:32

Természetesen a Szabadság hídon a régi címer a helyén van, de egyébként nem bűn néha leporolni a régi dolgokat.

lavór 2013.08.21. 06:28:50

Na, majd a következő arculatterv jobban sikerül.

zila5 2013.08.21. 06:41:13

@Puskát kellett volna hozni:
Ennek a zöldbe hajlónak nem sok köze van az izraeli kékhez.
Inkább lehetne a tizenhatodik békávébuszkék variáció. :D

ford? 2013.08.21. 07:18:55

nem kell farok, mert a szimetriát az adja, ami az egyik oldalon farok, a másikon szárny. egyépként meg ki az akinek jellemzően hiányzik egy + farok, ha egyedül van, és nem lány az illető? többet nem segítek..

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.21. 07:44:09

Legyünk őszinték... A designer nagy lendülettel fogott bele a munkába, aztán nem vette észre, hogy mikor kellene leállni.

Csak 3 dolog, ami így hirtelen eszembe jutott:

A színek teljesen esetlegesek, a nemzeti színek kötöttek, az nem úgy van, hogy fogom magam és cserélgetem őket, az a zöld micsoda? A bp-i kék/arany honnan jön? Stílusidegen, nem kötődik semmihez, légből kapott.

Nagyon szuper, h az elkövető egyszerre mindennek és mindenkinek arculatot szeretett volna grundolni, de ha már csinálta, akkor nem lett volna hülyeség a ctrl+c ctrl+v billentyűkombinációnál tovább lépni. Hogy gondolhatta, h a Nemzeti Színház és bármely minisztérium, MNB megfér egy szín, egy betűtípus, egy design alatt? Be is tenné az ajtót, ha ezeket semmi nem különböztetné meg egymástól és minden állami szerv/hivatal/intézmény kapuján, levélpapírján ugyanaz a felirat lenne.

(az R betűt nem is méltatnám, azt nem is értem, egyszerűen baromság. Az, hogy Emberi Erőforrások Minisztériuma az nem Registered Trade Mark (a Made In Hungary meg pláne nem az, ezzel az erővel a 'Felfújtam a biciklim kerekét!' is az)

És a legdurvább hiba: Tulajdonnevet (különösen, ha az olyan érzékeny név mint egy ország neve soha nem törünk meg. Mi az, hogy Hun Gary? Ki az a Gary? Ilyet azért nem csinálunk, mert soha nem lehet tudni, hogy a világ mely nyelvén mit jelent, vagy mi társul egy töredékszóhoz, jelen esetben a Gary -hez.

Emlékszünk még ugye a rosszul tördelt Hun Gary Cum -ra? Cum, érted????

baliquez 2013.08.21. 08:20:02

Szerintem ez nem jó, a layout nélkülözi a dinamikát (petyhüdt-modoros hatású), a tipo csapnivaló, a redukció unalmas, a koncepció lopott (upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Keep-calm-and-carry-on-scan.jpg). Jelzem Budapestnek vannak saját színei, és nem a kék-fehér-arany.

A hókadt mentazöld különösen hánytató, a borítékon félbenyálazott címer szintén.

Hibái tömegéből lerí hogy ez nem több mint amatőr ujjgyakorlat, amivel persze nincsen semmi baj, valahol ki kell alakulnia egy szemléletmódnak, csak nem biztos hogy az index blogketrece a mérce még. Keep on.

SZDSZPistike 2013.08.21. 08:24:13

Nekem tetszik, leszámítva a buzi zöldet.

RS 2013.08.21. 09:25:41

@klarky: Teljesen igazad van. Annyit fűznék hozzá, hogy a tervező szerintem megrendelésre még nem készített arculatot csak saját kedvtelésére, így tapasztalata sincs.

Vérnari 2013.08.21. 09:32:29

@RS: Anélkül hogy beszállnék abba a vitába, hogy jó-e vagy nem a fenti munka, arra kérlek, hogy mielőtt ilyen megállapításra jutnátok, nézzetek már utána. Kiss Miklós számtalan hazai és nemzetközi arculatot és egyéb design munkát készített - megrendelésre. A cikkben is ott a link az adott projekthez, ahonnan a többi munkája megtekinthető. A legkevésbé sem mondható, hogy ne lenne tapasztalata. De itt a közvetlen link is: www.behance.net/KissMiklos

Bolsi Buster 2013.08.21. 09:43:46

@RS: @Vérnari: Meg aztán, én voltam már arculat megrendelő, van tapasztalatom...

A legkevésbé sem számít, hogy kinek mennyi tapasztalata van. Nagyon sok kreatív 5letet kaptam diákoktól, inkább ott szokott gond lenni, hogy a megrendelő-kivitelező mennyire tudja átbeszélni a változtatásokat, finomításokat.

belgabela 2013.08.21. 09:44:22

Megnyugtató, hogy csak a saját gyönyörűségére. Miért kellene, egy régi címert megváltoztatni?

RS 2013.08.21. 09:57:28

@Vérnari: Elnézést kérek a tapasztalata a művésznek megkérdőjelezhetetlen. A látottak alapján, de akkor sem érzem erősnek ezt a munkát. Pedig a portfóliójában amit csak így pár perc alatt végig nézetem azok nagyon jók.

Vérnari 2013.08.21. 10:06:07

@baliquez: Feltűnt-e, hogy a mondandómat azzal kezdtem, "Anélkül hogy beszállnék abba a vitába, hogy jó-e vagy nem a fenti munka"? Azt cáfoltam meg, hogy a grafikusnak nincs tapasztalata és hogy amatőr. Különösebben nem érdekel, te jónak találod-e vagy sem.

telkoe 2013.08.21. 10:08:18

Messze nem rossz annyira mint a rutinos fanyalgok gondoljak. Nekem kifejezetten tetszik az otlet.

barli 2013.08.21. 10:09:13

már csak a csempék hiányoztak és tiszta win8.
Mondjuk a címer meg a zoroszlánok jók.

@klarky:
" A bp-i kék/arany honnan jön? Stílusidegen, nem kötődik semmihez, légből kapott."

Miért, az oroszlánoknak mi közük BP-hez? :)

Kuruttya 2013.08.21. 10:20:38

Az stilizált BP címer nagyon tetszik, az eredeti azon kívül, hogy (gondolom) megfelel a heraldika szabályainak kevés helyen felhasználható esztétikai szempontból. Jó lenne valami ilyesmit látni pl. BKV buszok oldalán, meg hasonló helyeken. Ez a Budapest-kék is elmegy, de a trademark jeleket nem értem, meg a piros-fehér-zöld zöldje helyetti türkizt sem, és a Magyar Gary sem egy telilalálat :D

Kuruttya 2013.08.21. 11:05:19

@rbc: Everything is a Remix :D

[megmondoember] 2013.08.21. 11:08:01

Nagyon nem jó. Értjük, hogy flat meg metro, de amit ezek dogmatikus követésén túl sikerült hozzáaadni, a layout, az nulla. "Kedvencem" a háromba tört "invitation", ahol a "meghívó"-val együtt egyetlen függőleges vezérvonalat sem lehet találni amihez minden elem igazítva lenne.

Ámon von der Vogelweide 2013.08.21. 11:28:11

Ez kéremszépen ÚGY SZAR AHOGY VAN!
köszönömszépen

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.21. 11:31:11

@barli: Az eredeti Bp. címerben is van oroszlán meg griff.

windex 2013.08.21. 11:36:23

@bioLarzen: ez nem heraldika, hanem grafika :-) nagyobb baja, hogy az eredetiséget nélkülözi, pozitívuma, hogy cserébe nem bánt senkit. de az r betű, meg a griff farka nagy baki :-)

Void Bunkoid 2013.08.21. 11:39:18

egyáltalán miért kell egy országnak "arculatot tervezni" - mármint ilyen flatdizájnos internetoldal-szerűt?

egyrészt egy ország nem kereskedelmi termék, hogy mindenáron el kelljen adni dizájnos csomagolásban

másrészt ha már nagyon el kellene adni, igazából az már olyan jó 20-22 éve megtörtént

barli 2013.08.21. 11:39:55

@klarky: én arra voltam kíváncsi, hogy hogy került rá eredetileg. Valszeg akkor is mindenki okoskodott, hgoy mi a franc köze van az oroszlánnak Budapesthez.. :)

zsírmalac 2013.08.21. 11:46:00

@rbc: Ez most elszomorított.

Mária 2013.08.21. 11:47:07

Az első képen három post-it cetli van.

A lentebbi képeken a kötőjelekkel széttördelt szavak tragikusak. Szerintem ezzel egy sima tipográfus OKJ vizsgáról is kivágnának bárkit, ha van ilyen vizsga.

komplikato 2013.08.21. 12:00:30

@belgabela: "Miért kellene, egy régi címert megváltoztatni?"

Kérdezd meg Tarlóst meg a vele hasonszőrüeket minek kellett több kerület címerét megváltoztatni vagy a főváros zászlaját?

Rodolfo63 2013.08.21. 12:35:52

nekem a budapest címeres nagyon tetszik, a többi nem annyira

Krogshöj 2013.08.21. 12:37:32

Nem változtatta meg senki a címert. Ezek kormányzati szerveknek szánt arculati elemek, amelyek az azoktól független címerekből táplálkoznak.

Ha valaki megváltoztatta a jelképeket, az valóban Tarlós. Ráadásul nem úgy adott új zászlót Budapestnek, ahogy az civilizált országokban általában szokás, azaz tervpályázatot írt ki, hanem a saját kezűleg tervezett igénytelen zászlót tette meg a város zászlajává.

It's ME! 2013.08.21. 13:13:10

Jó. A meghívót leszámítva.

Kremmer 2013.08.21. 14:11:17

Minden fintorgónak igaza van! Meg sem közelíti ez a Sólyom Airways dizájnjának a szinvonalát.

bioLarzen 2013.08.21. 14:26:52

@windex: Azért azt elég nehéz lenne tagadni, hogy vastagon van benne heraldika ;)

Amúgy, persze az igyekezet dícséretes - de szerintem egy ilyen régi és fontos város esetében például a hagyományok ok nélküli elvetése szerintem azért erőst necces - mondom ezt én, akitől elég távol áll a konzervatív és a hagyományokat mindenek fölé emelő életszemlélet.

bio

bioLarzen 2013.08.21. 14:27:43

@Kremmer: :)

Azon gondolkodom, van-e még olyan ország, amelynek állami légitársaságát egy volt államfőről nevezték el...

bio

bioLarzen 2013.08.21. 14:31:00

@komplikato: Arra speciel tudjuk amind a "hivatalos", mind a valódi választ. A hivatalossal nem trágyáznám össze a blogot - a valódi meg persze az volt, hogy a címerek meg a zászlók (meg a buszok színének) ok nélküli megváltoztatása gyorsan és könnyen implementálható, olcsó és látványos intézkedések, amelyek mind-mind azt sugallják, hogy a város vezetése energikus, dolgozik és bátor akár "dogmákat" is félresöpörni.

Persze, ha legalább szakszerűen csinálták volna, az tán eggyel jobb megoldás lett volna - de az már lassítja a dolgot, mindenféle egyeztetések kellenek hozzá - és egyébként is, még azt sugallná, hogy van, amihez Tarlós nem ért...

bio

Bolsi Buster 2013.08.21. 17:01:50

@zsírmalac: Nem, a görögök miatt nem kell aggódni, ők is a zsidók miatt aggódnak.

shinny bayaar (törölt) 2013.08.21. 17:41:16

@rbc Na ezt tényleg jól ellopta a kis gyökér! És még jó gáz is lett, de kár is osztani a semmit egy ilyen lopott arculatról.

shinny bayaar (törölt) 2013.08.21. 17:42:24

@rbc: Na ezt tényleg jól ellopta a kis gyökér! És még jó gáz is lett, de kár is osztani a semmit egy ilyen lopott arculatról.

PannonBoy 2013.08.21. 23:34:58

Alapvetően tök jó az ötlet, kis finomítás kell csak rá. Tetszik, hogy követi a kor minimalista stílusát. Viszont az R betűt csak olyan dolgokhoz lehet odatenni, ami valóban regisztrálva van (pl. MSZH-ban).

Bird 2013.08.22. 05:24:19

Oda lehet tenni az R betűt a védett szavaknál, de teljesen felesleges.

Amúgy az egységesítést támogatom. Elég nevetséges, sőt bosszantó, hogy minden önkormányzatnak, hivatalnak más fazonú és tartalmú a honlapja, ugyanis ugyanazt a típusú információt másképpen kell megkeresni, ami zavaró lehet.

komplikato 2013.08.22. 08:52:55

@Bird: De így legalább drágább a sok "Pistike tervezte a szomszédból" honlap. :D

lobster thermidor 2013.08.22. 09:09:05

Mellesleg majd pont a Vidnyánszky lenne vevő az ilyesmire.
Sehol egy árvalányhaj, sehol egy pitykés dolmány...

Az arculatfelelős · www.mydentity.hu 2013.08.22. 11:30:27

Nekem nagyon tetszik!
Főleg a Budapest címer!
Persze ízlések és pofonok, de ha nem fogadjuk el, hogy a világ változik, élen a vizuális kultúrával, akkor menjünk vissza a barlangba szenes fadarabokkal firkálni, meg rovásírni...
Hagyomány ide, vagy oda, funkcionálisan használt elemeket néha újra kell gondolni, az "ósdi" pedig mehet a múzeumba, ott lehet nézegetni...
Vagy vissza a kőbe vésett levelezéshez?
pl. útlevélnek is praktius lenne egy faragott fadarab, ahogy párszáz éve?
A zöldet nem értem, és a Sofiás párhuzamot kicsit sajnálom, de attól még szép az egész...

zsírmalac 2013.08.22. 12:07:25

@endike: "Csak úgy, saját gyönyörűségére"

Az arculatfelelős · www.mydentity.hu 2013.08.22. 12:11:29

@zsírmalac: ezért nem is baj, ha inspiráció alapján készült...

zsírmalac 2013.08.22. 12:12:36

@Puskát kellett volna hozni: Oké, de ez csak egy szín itten. És nem is olyan, mint az a bizonyos.

SZ. J. Imant · http://szjimant.blog.com 2013.08.25. 14:53:23

A Budapest címer tetszik, főleg a fehér-arany és fehér-szürke kombók, a többi nem.

Sallai Tibor 2013.11.20. 11:51:03

Ha egy nyomoronc oroszlán farkán problémáznak egyes emberek, ott piszok nagy baj van. Felesleges is magyarázni, hogy nem lett volna hova tenni, fölösleges formává vált az a részlet. Kifejezetten parádés munka. Saját örömére azt csinál az ember, amit akar. Kíváncsi lennék a többi megye címerére legalább. És hogy nem corporate design? Ki mondja meg? Nincs kőbe vésve. Ha egy délután alatt meglenne ilyesmi, akkor sokan nem itt kommentelnének okosságokat. Én sem ezzel tölteném az időt. Ez érték. Pont.

Sallai Tibor 2013.11.20. 11:56:14

Láttam a Sofia arculatot is a linken, amely alapjául szolgált. Lehet lopásnak nevezni, de mint írtam, saját örömére azt, amit. Inkább példát vett róla. Ráadásul továbbgondolta, ami mindenképp dicséretes. Ha nincs plusz szellemi meló, akkor van gond. Minden grafikus megtette és teszi ezt ma is. Megtetszik valami, továbbgondolja. Ez a fejlődés egyik lehetséges formája.
süti beállítások módosítása