260527_195954047107748_7404555_n[1].jpg

 

Vas Gergely is Budapestet fotózza, mint oly sokan mások, de szigorúan csak a hardvert. A szerkezetet. Olyan, mint amikor a katalógusban le vannak fényképezve az eladó tárgyak, és a mosolyogva füvet nyíró apuka és a kacagva hajat szárító anyuka csak a brossúra címlapján látható. Ez itt az élettelen Budapest, mindenféle mozgás nélkül. Párat kiemeltem mutatóba, a többit nézzétek meg a Facebook-albumában.

260527_195954053774414_1685791_n[1].jpg

294755_241551465881339_466700904_n[1].jpg

394182_327519843951167_283003042_n[1].jpg

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest m3 autópálya fénykép erzsébet híd v. ker i. ker ii. ker xiv. ker vi. ker károly körút kacsóh pongrác út széll kálmán tér kassai tér

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr535388872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kridli 2013.07.03. 11:38:04

Az alsó kép hol készült vajon?

otthonterkep 2013.07.03. 13:09:19

@kridli:
M3-as bevezető legeleje. Kacsóh Pongrác, illetve Szőnyi utakkal. (Bal szélen a Mexikói úti végállomással, szemben Budai-hegység, Citadella)
szép

Simoni T. 2013.07.03. 15:24:36

hosszú záridő, rémsötét szürkeszűrő?

Stevedoki 2013.07.03. 15:44:12

Ez kérem egy Photoshop filter hatása. A lényege, több expo-t kell készíteni, majd az okos szoftver összeállít egy ilyen tartalommal bíró képet. Szóval ezek tisztán "szoftver" képek, de nem leszólni akarom a készítőt, csak a készítés mikéntje iránt érdeklődőknek jelzem, merre induljanak.

freddyreal 2013.07.03. 16:15:58

az album alcíme: "No photoshop, just physics"

Ez egyértelműen nagyon sötét szűrő, és nagyon hosszú záridő eredménye.

2013.07.03. 16:22:08

Szerintem csak simán hajnalban készültek, némi várakozással/szerencsével.

Gyűrött Papír 2013.07.03. 16:36:15

Mint a tourist remover szolgáltatás?

rezsoatya (törölt) 2013.07.03. 17:31:24

@shitgun: igen. Volt, hogy katalogusba kellett egy bizonyos epuletrol foto. Elotte parkolo volt. Megoldas: nyari vasarnap hajnalban kimentem es gyonyoru "ures" kepeket tudtam loni.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.03. 18:50:00

fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=3452
Bár nem szeretem reklámozni ezt az oldalt...
Nem kell hozzá PS.

ddevil 2013.07.03. 19:34:55

ND1000 szűrő + egy kis számolgatás + türelem

impala 2013.07.03. 20:19:51

itt az Indexen is volt már egy ilyen sorozat nagyvárosokról üresen.
akkor le is írták, hogy hosszú záridő.
gondolom, itt ua van.

Acid1345 2013.07.03. 21:26:01

freddyreal űl a legközelebb hozzá, Ő el is olvasta amit odaírtam az albumhoz, azaz nem photoshop manipuláció eredménye ez a munka, hacsak nem a RAW képkonverziót valaki annak nem akarja venni, ez színtiszta fizika.
Igen, létezik PS es megoldás amikor a rétegeket egymásra rakják, sok amerikai és egyéb városról így készítettek képeket, DE ez abban különbözik, hogy itt mindegyik kép egyetlen expozíció!

álfirkász pedig megmutatta konkrétan, hogy mi volt ihlettel rám, nem is értem, hogy a készítő miért nem vitte tovább az 5letet :(

Tepsifan · http://kephatas.blog.hu 2013.07.03. 21:50:40

Fuji egyes modelljeinek (de gondolom más gépeknek is) van olyan funkciója, hogy többször exponál, és szoftveresen kiszedi az elmozdult elemeket - csak érdekességképpen mondom.

kutyabacsi (törölt) 2013.07.03. 22:11:24

nos kérem megmondom az okosat én is mert én értek hozzá, ez biza nem egy fotosopp filter hatássa.

hanem esetleg egy 3.0-ás ND szűrő (vagy tán 2 is) tűre zárt, simán akár 32-es rekesszel és 5 vagy 10 perces expó.
vagy hasonló.

de tuti hogy nem egy fotosopefekt hatássakérem.

kutyabacsi (törölt) 2013.07.03. 22:12:23

szakértői kormány. akik bressont se vennék fel fotószakra.

Pepibubó 2013.07.03. 22:40:29

Nekem nem annyira "bámulatos", hanem inkább ijesztő. Emberek, élet nélkül a megszokott látvány - félelmetesnek hat, nem tom', ki hogy van vele. Mintha az ufók elvitték volna a népet.

Ecsedy Áron 2013.07.03. 22:55:09

Tja. Felhőkön látszik, hogy kenődtek a szűrő és a hosszú expó miatt. Ergo: nem PS. Így nagyon elegáns, csak lehetne szebb képeket is gyártani némi tekknológiával.

Holding 2013.07.03. 23:02:22

30 évvel ezelőtt azt mondtam volna hogy május 1. és mindenki a Felvonulási téren van :)
Normál esetben most is azt mondanám hogy lezárások idején ilyet lehet csinálni de persze nem értek a fotózáshoz így csak a hozzá nem értő ötletelése az egész :)

Pepibubó 2013.07.03. 23:13:41

@Holding: Üres utcák - május 1. - atomkatasztrófa...

Erről 1986. ugrik be, amikor a csernobili, általuk eltitkolt atomkatasztrófa ellenére pár nappal később kiparancsolták az elvtársak a népet a Szovjetunióban és nálunk is a május elsejei felvonulásokra - a sugárzás ellenére!
Amikor még Ausztriában - kicsit messzebb az epicentrumtól - is óva intették a polgárokat a szabadban tartózkodástól.

Akkor járt körbe az a tragikomikus találós kérdés Magyarországon:

Hogyan vonulnak fel a kijevi dolgozók május elsején?
Sugárzó arccal.

kutyabacsi (törölt) 2013.07.03. 23:39:13

az oldaláról:
"No photoshop, just physics"

Momina 2013.07.04. 06:44:42

@Pepibubó: Elsőre nekem is picit félelmetes volt. Aztán ahogy nézegetem , inkább békés. Az autómentes nap mintájára a Városnak is járna néha egy "embermentes" nap, amikor nem szemetel, zajong, tülekszik, piszkít a nép és regenerálódhatna a városkép... :)

digitime 2013.07.04. 10:03:58

Mondjuk lehet találgatni, hogyan készültek, én inkább nézegetem őket. Nagyon jó képek!

SZDSZPistike 2013.07.04. 10:10:24

S lám, megvalósult a csövesmentes Moszkva - bocsánat, Széll Kálmán tér!

bioLarzen 2013.07.04. 10:50:08

@Stevedoki: "Ez kérem egy Photoshop filter hatása. A lényege, több expo-t kell készíteni, majd az okos szoftver összeállít egy ilyen tartalommal bíró képet. Szóval ezek tisztán "szoftver" képek, de nem leszólni akarom a készítőt, csak a készítés mikéntje iránt érdeklődőknek jelzem, merre induljanak."

Igen, így csinálják a lusták és kevéssé igényesek ;)

A kevéssé lusták és igényesek viszont nem a "tourist remover" funkcióra bízzák, hanem, biza, csinálnak kismilliom képet, és szépen, aprólékosan és ami fő, manuálisan összevagdossák belőlük az embermentes képet.

Egy faszi valami kétezer képből, és töméntelen időből/türelemből a csúcsforgalom idejében "üres" képet csinált a Time Square-ről, ha jól emlékszem.

Gondolom, nincs családja... Ha előtte volt is, mára biztos nincs :D

bio

tschiguss 2013.07.04. 11:00:10

Hogy a viharba nem lett elmosódott pl. a fák levele, lombja, a hosszú expó ellenére? Szélcsend? :)

Kotasz 2013.07.04. 11:00:35

@Stevedoki: Nem. Egy big stopper (Lee Filter) hasznalataval lehet ilyen kepet kesziteni szoftveres segitseg nelkul. 1000-szer csokkenti a beeso feny mennyiseget. Igy nap kozben is tud siman tobb perces expozicioval dolgozni. Igy a vegen minden mozgo targy eltunik. Es a keszito is azt mondta, hogy nem kellett hozza photoshop.

Országúti Ninja 2013.07.04. 11:01:22

@Stevedoki: @bioLarzen:
Ezeket a képeket hosszú záridővel készítették, nem azzal a technikával amit ti írtok.
Ezért ilyen "besült-kiégettek" a képek.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2013.07.04. 11:14:59

Az ilyen képekhez a fotós három legnagyobb segítsége a fotóállvány, a szélcsend és az ünnepnap :)

bioLarzen 2013.07.04. 11:56:31

@bunkó: Vagy egy atomriadó - de akkor már inkább a te trojkád :D :D :D

bio

bioLarzen 2013.07.04. 11:59:00

@Országúti Ninja: Csak az nem lenne elég, mert akkor látszana rajta bárki, aki nem megy, hanem pölö egy padon ül. Elmosódottan, de látszana. Ha meg nagyon hosszú lenne a záridő, akkor az árnyékok nem lennének olyan élesek, amint pölö az Erzsébet-hidas képen. Az nem készülhetett nagyon hosszú záridővel, mert akkor sokkal elmosódottabbak lennének az árnyékok.

Úgyhogy, biza, ez (moderát) hosszabb záridő, plusz jó sok kép, plusz patchwork.

bio

Acid1345 2013.07.04. 12:40:56

@bioLarzen:

Még mindig, ezek egyetlen expozicióval készültek!

Stevedoki 2013.07.04. 13:01:25

Még egyszer, nem leszólni akartam a munkát, köszönöm a módszer leírását, új dolgot tanultam én is. Akkor helyesbítenék, az általam említett módszerrel hasonló végeredményt lehet elérni. Egyébként érdekes ez a ND szűrő, és nekem nem is tűnt nagyon elmosódottnak a végeredmény.

David Bowman 2013.07.04. 13:44:18

@shitgun: Nézd meg az Erzsébet hidat. Azon is az árnyékokat. Délelőtt 11 körül készült a kép.

David Bowman 2013.07.04. 13:52:52

@liftmanproductions: Nézd meg a felhőket. Jó ha 20 másodperc.

Szivar 2013.07.04. 14:03:14

Valamikor hajdanában danában camera obscuraval készítettek ilyeneket.

Mad Mind 2013.07.04. 14:10:55

A szökőkúton látni, hogy hosszú záridő. Én is csinálgatok ilyen képeket, de nincs elég sötét szűrőm, így nekem szellemek lesznek a képeimen, ami szintén elég vicces.

bioLarzen 2013.07.04. 14:35:54

@Acid1345: Te figyu, attól, hogy te készítetted a képeket, még mi tudjuk jobban, hogyan csináltad :D

Tréfát félretéve, remek képek, gratula!

Amúgy mekkora volt a záridő, aminek segítségével így el tudtad tüntetni a lassabban mozgó alakokat, de ilyen éles árnyékok maradtak? Mert, az árnyékokból ítélve úgy gondolnám, hogy a képek általában (későn?) készültek, amikor amúgy is kevesebben vannak az utcán - és gondolom, direkt kivártál egy olyan pillanatot, amikor még az akkor szokásásnál is kevesebben - de az Erzsébet-hidas az árnyék alapján valamikor dél plusz/mínusz 1-2 óra körül készülhetett - amikor ráadásul az árnyékok is "gyorsabban" mozognak (nagyobb szögben fordulnak el pölö adott idő alatt, mint este - legalábbis én így tanultam anno, lehet, hogy a modern világban már ez se így van :D).

Szóval - türelem, amíg pont kevesen vannak az adott pillanatban, plusz egy relatíve hosszú, de nem túl hosszú záridő?

Ja, és handheld? :D :D :D

Gr0

bioLarzen 2013.07.04. 14:37:01

@liftmanproductions: "5 vagy 10 perces expó."

Nézd meg a híd árnyékát. Sztem kizárt.

bio

bioLarzen 2013.07.04. 14:39:55

Ja, és még valami: attól, hogy a mezei, fényképezéáshez nem értő júzerek, és amatőr "kreatívok" kurvaként bánnak vele, ne tessenek a Photoshopot valami démoni eszköznek, a sátán egyik lénjének tekinteni. Az egy kiváló eszköz - amit történetesen lehet szarul és rossz célra is használni. De, ilyen alapon tiltsuk be a késeket, mert azzal is lehet ölni, meg vágjuk le mindenki kezét, mert azzal meg fojtani lehet...

Jól/ésszerűen/szakszerűen használva a Photoshop igenis, hozzátesz a fényképészethez, nem csökkenti annak értékét.

bio

Acid1345 2013.07.04. 14:49:46

@bioLarzen:

Általában 10-14h közt készültek, kivétel az árvizes képeknél, ott egész nap talpaltam :)
Időben 3p-9 p ig terjedtek az expok, a környezeti dolgoktól függően.
Itt az árnyékok a téma függvényében nem mozdulnak túl nagyot!

bioLarzen 2013.07.04. 14:55:53

@Acid1345: Az szép.

Kösz az infót!

Gr0

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.11.07. 18:16:02

@Simoni T.: olyasmire tippelek én is.Vagy elintézte a teljes főváros kiürítését... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.11.07. 18:41:16

@geegee: Ja, hogy picit régi a poszt, meg ki is derült minden...Csak tovább kellet volna olvasnom... :-S :D

Zb74 2013.11.19. 13:23:22

@Stevedoki: Az könnyen lehet, hogy ez Photoshoppal készült, de igazából nem lett volna szükség rá. Gehring János már 10 évvel ezelőtt is készített ilyen képeket, filmes géppel. Leginkább a @Simoni T.: által felvetett módon.

gehringj.blogspot.hu/2011/03/ilyennek-sohasem-latjatok.html

Acid1345 2014.11.12. 21:19:35

@bioLarzen:

Jobb későn mint soha :)
igen, dél és 2 közt általában akkor készültek!

Acid1345 2014.11.12. 21:21:26

@Zb74:
Így van, ezt sosem tagadtam, ellenben továbbgondoltam!
A készítője miért nem? ;)

bioLarzen 2014.11.12. 21:26:51

@Acid1345:

Jól meggondoltad a választ ;)

Kösz!
süti beállítások módosítása