feher_uti_megallotablas_1368768230.jpg_640x486

Egyáltalán nem mai gyűjtemény - évek óta óta aranybánya Vargha Ákos Picasa-albuma midnen közlekedés- és városblogger számára. A kettes metró átadásának 40. évfordulójára szedett össze egy csomó képet, ami az építéshez, építőkhöz és az elkészült vonalhoz, illetve az állomásokhoz kötődik. 

Én egy nosztalgikus darabot választottam, ugyanis gyermekkoromból nagyon szép emlék ez a Budapest-térkép az Örs vezér téri végállomásról. Mindig ezt bámultam befelemenet, miközben a felnőttek egyforintosokat dobáltak be a kép jobb alsó részén látható automatákba, hogy ne csapódjanak le előttük a félelmetes fémkarok.

(Tipp: Palotabarát - kösz)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés metró fénykép töri állomás megálló örs vezér tere x. ker kettes metró

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr245304087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bioLarzen 2013.05.19. 16:14:58

"miközben a felnőttek egyforintosokat dobáltak be a kép jobb alsó részén látható automatákba, hogy ne csapódjanak le előttük a félelmetes fémkarok."

... amit szinte mindenki egyszerűen csak "tökönvágósnak" hívott :)

Kis színes háttértörténet: volt akkoriban ez az Új Tükör című szanes magazin. Tudom, hogy nagyon ciki, de annak a logójáról gyerekként aszt hittem, hogy ezt a tökönvágóst ábrázolja - esküszöm, nem tűnt fel a stilizált T betű...

Erről van szó:

retronom.hu/files/imagecache/preview_500x500/j-Tukor.jpg

bio

Hurri Kán 2013.05.19. 16:51:18

Ezekre az automatákra még emlékszem :)

Nagyon érdekes volt végigböngészni a képeket, köszönet a gyűjtőnek, hogy összeszedte és közreadta őket!

sanyix 2013.05.19. 19:37:55

a 2-es metró is 20 évig készült, szóval még van idő a 4-es befejezésére ;D

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2013.05.19. 20:14:36

@bioLarzen: :D tökéletesen megértelek. sztem én vagyok az egyetlen ember, aki a batman logóra sokáig azt hitte, hogy valami furcsa, nagy sárga fogakat ábrázol:

24.media.tumblr.com/tumblr_m8t98sygH61r0thlvo1_1280.jpg

broom 2013.05.19. 22:20:57

@~dá~: ööö, khm, én meg azt hittem, hogy én vagyok az egyetlen... és ha már ez egy ilyen coming out nap, akkor bevallom, hogy amikor megtanultam olvasni, nem is értettem, a felnőttek miért hívják Odolnak a Lopo fogkrémet és mondják olimposznak az ojmpos (olympos) citromlevet :)

bioLarzen 2013.05.19. 23:14:18

@~dá~: ... miért, nem azt??? :D

bio

bioLarzen 2013.05.19. 23:14:52

@broom: A Lopo azért rendesen odanyom :D

bio

hungarisztan 2013.05.20. 01:15:38

Vajon hol lehet ma ez a térkép? Kidobták? Valaki hazavitte és azóta is a padláson porosodik?

Void Bunkoid 2013.05.20. 09:13:08

@broom: ojmpos!!!! ahaha, szinténzenész :)

a másik ilyenem valami RTV-újságban kinézett film, ahol a karaktert Bettynek hívták, na az nekem "betty" volt, tyével, és a tévében néztem, hogy a filmben bezzeg meg hol van ez a titokzatos Betty, amikor mindig csak valami Betti van helyette...

Void Bunkoid 2013.05.20. 09:14:19

sőt, a "visszavonás"-t jelentő "undo" az nekem máig "undó", hiába tudom, hogy "ándu" :D

bioLarzen 2013.05.22. 21:42:41

@~dá~: A cink oldalon csak az szólhat hozzá, akinek a szájton blogja van? Kár...

Úgyhogy, itt vagyok kémnytelen, amit ott akartam:

A cikkben említett, Tükör-logót tökönvágósnak hívő lúzer vagyok ;) Van még anyagom ide... Pölö, a Negro cukorka logoját - "a torok kéményseprőjét" anno, bevallom, vécékefés embernek hittem: retronom.hu/files/images/kepek/eredeti/98/1985_negro.jpg

Nem nagyon tudtam volna megmagyarázni, mi köze a negrónak a vécépucoláshoz - de gyerekként az ember elsiklik az ilyen furcsaságok fölött, ugyebár :)

Anno, a 70-80-as évek olimpiai közvetítéseiben, illetve az újságok összefoglalóiban minden sportágnak megvolt a maga pálcikafigurás piktogramja. A fenének sem értettem kisgyerekként, az atlétikának miért egy tölcsérben kapálózó ember a logója (a képen a foci és a lovaglás között látható):
burlesquedesign.com/mike/somuchpileup/olympics/72icons.jpg

Bár nem logó - de a kedvesem egyik gyereke a Fial-t hitte Fils-nek - a stilizált A-t hitte kis s-nek. Tulajdonképpen, nem is olyan logikátlan: 3.bp.blogspot.com/-CaQXHy9fiaw/ULjNDQKmjSI/AAAAAAAABIc/o6Sincmgo1c/s1600/fila-logo.jpg

Anno, unokahúgom, olyan 5-6 évesen a Kamaz orosz logóját olvasta "Kama-háromnak" - de ez is a minimum tök érthető kategória: ftpmirror.your.org/pub/wikimedia/images/wikipedia/tr/0/0f/KAMAZ.png

bio

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2013.05.23. 08:02:06

@bioLarzen: :DDD

a cinken bárki hozzászólhat, ugyanolyan egyszerű regisztrálni, mint máshol (vagy egyszerűbb). a blogosdi csak annyit jelent, hogy a kommentjeid is összállnak egy bloggá

bioLarzen 2013.05.23. 10:28:27

@~dá~: Amikor hozzászólni próbáltam, kérte tőlem a "blogom címét", és nem tudtam anélkül beküldeni a kommentet... (hagyhattam volna "anonim" hozzászólást is, de én spec a google-fiókomon keresztül akartam - és ott jött be ez a dolog).

bio

salapapa · http://salapapa.hu 2013.06.01. 23:32:49

@~dá~: lájk. vagymi.
30évvel ezelőtt én sem a Batman logót láttam, hanem egy szájból kifelé nézvén a rossz fogakat. nem is nagyon értettem, de betudtm a magam hülyeségének. sokmindent másképp látok mint mások. :)
nem is tudod mennyire örülök, hogy olvastam az írásodat! :D

Macropus Rufus 2013.12.09. 17:33:42

@Zubreczki Dávid: ketten vagyunk :D
sokáig szemeztem vele, míg rájöttem, hogy azok ott nem fogak :)

Bicepsz Elek 2014.02.20. 10:58:22

Erdkekes. Aztan leszereltek. De most jobban nez ki az ÖRS!!{A regi inkabb a szoci feeling miatt volt erdekes.
süti beállítások módosítása