Nem is olyan rég morgott Tarlós, hogy 180 millió mozaikdarabkát építettek be a metrómegállókba, ami elsőre soknak tűnik, de hát a képen úgy látszik, Budapesten a hajléktalanszállókat is ezzel rakják ki. Vagy várjunk csak. Ez nem hajléktalanszálló, hanem egy leendő metrómegálló? 

A Móricz Zsigmond körtér örvendetesen épül-szépül: megkerült a névadó évek óta lappangó szobra, jövőre már lesz metrómegállója, fonódgatnak a villamosai, az önkormányzat állítólag hamarosan bejelentésre készül a Gombával kapcsolatban, sőt lesz egy cserép alakú dézsa is (bármit is jelentsen ez).

Ám a felszín alatt még mindig áldatlanok az állapotok. Kérdés, hogy közterület-felügyelet nélkül nem jut-e hamarosan ugyanerre a sorsa, a sok - amúgy tök jó - fejlesztés. Azt hiszem a legérzékenyebb lelkű, Blaha Lujza téri kordonokat bontogató civileket sem zavarná, ha kitessékelnék a zord áprilisi levegőre az itt lakókat. 

Bandi levele alant (illusztrációja meg fenn).

 

 

Kedves Urbanista / Kedves ~dá~!

Pár éve kitörő örömmel fogadtam az aluljárók bekamerázását, a dohányzás betiltását, valamint a hajléktalanok és részeges punkok kipaterolását.

Az akkor kialakuló, európaihoz közelítő állapotok azonban a tél folyamán a Móricz Zsigmond körtéri aluljáróban megváltoztak, és a hosszúra nyúló tél elmúltával is maradtak, a cigarettafüsttel, a közvizelde-szaggal és a folyamatosan zaklató (egyébként az alkohol- és drogfüggőségtől eltekintve munkaképes korú és egészségi állapotú) tarháló punkokkal együtt.

Kérlek, a mellékelt képpel együtt tedd közzé a blogon levelemet, így talán a megújuló Körtér képéhez a továbbiakban nem fognak hozzátartozni a fenti, munkába igyekvő embereket zavaró jelenségek.

Alternatív megoldási javaslat: hogy természetesebbnek érezzük jelenlétüket, a jövőre átadásra kerülő állomás látványtervére kerüljenek rá az „egész évben Sziget” jelszó zászlaja alatt táborozó polgártársak is! :)

Kellemes hetet kívánva, köszönettel:

Bandi

(akinek éves bérlete van, 30 év alatti rendszeres adófizető városlakó, és nem zavarják a romkocsmából kitámolygó részeg turisták)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest metró hajléktalan állomás kelenföld aluljáró négyes metró móricz zsigmond körtér gellérthegy xi. ker lágymányos

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr395252632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandrobot 2013.04.29. 15:24:55

tök rendben vagy,de ha neadjisten elveszted a munkádat,és a lakásodat,megne lássalak télen egy aluljároban sem! rossz idők esetére kellemes fagyhalált neked!

sable 2013.04.29. 15:46:05

A Ferenciek terén és környékén is gyalázatos a helyzet. Valószínűleg elfogadhatatlan egy hajléktalan számára, ha nem választhatja a történelmi városmagot tanyaverésre. Egyben gratulálok mindenkori irányító "elitünknek" a helyzet kialakulásában betöltött szerepükhöz.

kornyesz 2013.04.29. 17:23:37

Feenciekről ide-oda terelték egy darabig őket.
Most az a helyzet, hogy 1 méter szélesen mehetnek a kultúrált emberek. És akkor így nem települnek oda.
Ha neadjisten elvesztem a munkámat, keresek másikat. Hagyjuk ezt itt, nekem is van közmunkás ismerősöm. Meg portás. Meg postás és árufeltöltő.
Nem fetrengenek a saját szubsztrátjukban...
Aki aluljárós/buszt összepisló csöves, ő tehet róla...
Nu nem ez a lényeg, én biztos vagyok benne, ha végnyitják az aluljáró azon részét, akkor eltakarítják onnan markolóval.
Bár sajnos a Baross téren is inkább betemettek egy aluljárót miattük.

waces · http://blog.waces.hu 2013.04.29. 18:20:38

@bandrobot: ha elveszted a munkad nem leszel automatice hajlektalan. masreszt lehet alkalmi munkat vallalni illetve hajlektalanszallon megszallni. szoval had ne verezzen a szivem ertuk ha kipateroljak oket. de ha szocialisan mar ennyire erzekeny vagy,akkor had kerdem meg,miben segitettel nekik? ez a hajlekonysajnalat vegtelenul demagog dolog

P1sty 2013.04.29. 18:22:39

@bandrobot: Végre dolgozna az evolúció. Csak ugye x. hónap elseje óta szarnak (akár szó szerint is) az aluljárókra újra hajléktalanok.

Ray2 2013.04.29. 18:34:52

@bandrobot: Hívd fel a lakásodra őket és etesd, mosdasd őket egy hétig, te kis szociálisan érzékeny! Pár hete az egyik szegény (volt vagy 34 éves) elküldött a k.anyámba, mert úgy gondolta, hogy ő jogosult ott lenni, én meg nem.
A kakikájukat is úgy gondolják hogy én vagyok köteles kerülgetni. Mindezt persze úgy, hogy a fizetésem jelentős hányada megy el az ilyen semmirekellőkre. Rengeteg tennivaló van, kezdhetik ők is a társadalmi szolidaritással, pl. az aluljáró kitakarításával és rendben tartásával!

Sátán meg a Jocó 2013.04.29. 19:12:09

Itt mindenkinek mindenhez JOGA van...

Hol van egy jó kis belvízszabályozási program, ahova ezeket -akár függőségi terápia részeként is tekinthető- közmunkára lehetne vinni?

Persze a felvilágosult, haladó szellemű, mértékadó, ajrópééer megmondóhad ajvékolása Vlagyivosztokig hallatszana, de akár őket is lehetne vinni.

Win-win!

Walter Hartwell White 2013.04.29. 23:38:52

Na majd Tarlós elvtárs hathatósan lecsap.

Hétfejű tündér 2013.04.29. 23:41:48

Szerintem a felszín felett is áldatlanok az állapotok. Ott műxik a József Attila Gimnázium, de amikor mentem a gyerekemmel szóbeli felvételire, akkor arra jutottam, hogy erre a környékre inkább ne!!! Pedig isteni falafelt lehet kapni pár méterre.:)
Valaha nagyon szerettem a körteret és a környékét. Annak már persze harminc éve..
De sok helyen van ugyanez. A Jászai Mari téri vilamosmegállóban ma szembesültem azzal, hogy több hajléktalan szunyál a földön. Nem érdekli sem a városvezetést sem a BKV-t. Ezt köll szeretni...

KergeK@csa 2013.04.29. 23:56:48

@bandrobot: Nem tél van. Jó fagyhalált neked a 15-30 fokban. Demagóg.

Télen is mehetnek hajléktalanszállóba (ja, hogy ott lopnak? Hát de ők maguk lopnak, ne másra mutogassanak emiatt.)

Szomorú dolog, nem kell őket állatként kezelni, de amelyik mégis állatként él, azt bizony takarítsák el a közterületről.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.30. 00:05:14

el kellene paterolni oda ahol van a valodi lakasuk, mert a nagyresze bezony bezony nem keruleti
csak itt egyszerubb tarhalni

ja es a szarban hugyban fetrengo csovikeknek legalabb a felenek VAN OTTHONA, csak olyan turho retkek, hogy a sajat gyerekei nem ohajtanak egy fedel alatt elni veluk... csak az a kerdesem ha a sajat gyerekei fagyhalalra iteltek, nekem adofizetonek miert kell meregdraga metroalagutat biztositanom szamara?

arod75 2013.04.30. 00:05:54

5 éve áll ott a korlátozott funkciójú aluljáró. Isten is hajléktalanszállónak teremtette.
És 5 éve a felszínen gyakorlatilag bozótvágóval lehet csak a tér egyik végéből a másikba eljutni. Ilyenkor úgy megértem, aki BKV bérlet helyett inkább benzinre költ.
És folytathatnánk a sor a Boráros térrel, ami gyakorlatilag egy nagy nyilvános wc szintén sokszázezer átszállóval. Nincs ötletem.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.04.30. 00:09:16

a témában releváns írás, nem tóta w., hanem egy barátja írta

w.blog.hu/2007/08/14/re_hol_nemzet_sullyed_el

dark future · http://www.andocsek.hu 2013.04.30. 00:12:01

hajléktalanügyben nem bírok liberális lenni

kela-bá 2013.04.30. 00:33:04

" Mi ez, egy hajléktalanszálló"
Ez, hölgyeim,és uraim a jogállamiság, a demokrácia, a kapitalizmus terméke. Oda kellene vinni a szerencsétlen embereket az EU központ épületébe a 25 millió munkanélkülivel karöltve.
Jó éjt !

reccs 2013.04.30. 01:19:19

Na, valami, amire jó lenne a hazahozandó makovecz förmedvény. Aludjanak abban.

xido 2013.04.30. 03:01:58

Eleve mi a frásznak kellett megnyitni és átjárhatóvá tenni a még nem funkcionális aluljárókat metró nélkül?..van elég zebra,eddig is volt..csak évekkel korábban szépen megszaporodhatott a földalatti mozgalom..

Almandin 2013.04.30. 03:48:26

@kela-bá: Az egyre terjedő nyomor tünete, hogy az aluljárókban, kapualjakban egyre több szerencsétlen van. Sajnos lesz ez még rosszabb is. 20 év múlva lehet, hogy latin-amerikai típusú nyomornegyedek lesznek országszerte.
Engem is zavar az ürülékben fetrengő hajléktalanok szaga-látványa, de az ő helyzetükbe is bele tudok gondolni. Azért csoportosulnak a forgalmasabb helyeken, mert ott több pénzt tudnak összekoldulni, több hulladékot begyűjteni. Az, hogy sokan fujjognak, az azért van, mert M.o.-n még nem szoktuk meg a harmadik világ mindennapjait. Az indiai városok is tele vannak rongyos koldusokkal. Igen, ide süllyed lassan az ország, a harmadik világ szintjére!

körtéri 2013.04.30. 05:36:48

Minden reggel átmegyek az aluljárón.
Vicc.
A helyzet egyezik a fényképpel.
Viszont több, mint 10 éve feltúrt romokon élünk, hála a 4-es metró úgynevezett épülésének.
Ezt más országban nem lehetne tenni a lakossággal.
Európa-éljenek a csirkék, és az aranyhalak, mert az ő létfeltételeiket felügyeli az eu, de mi lesz az emberekkel?

hot-spot (törölt) 2013.04.30. 05:59:19

Engem nem zavarnak a csövik.Hagy heverésszenek a hűvös szép új metróban.Biztosan ők is örülnek az "új keccónak".D

Én is itt vagyok 2013.04.30. 06:02:31

Valóban ápolatlanok és már igénytelenek is. _De! Emberek! S talán az ide-oda terelgetés helyett meg lehetne előzni , hogy emberek, kik voltak gyerekek, családapák/anyák, ilyen emberhez méltatlan helyzetbe kerüljenek. A kormány/ok/ részéről, csak egy kurta bejegyzés, egy tollvonás és a tegnapi trafikosnak is gyökeresen megváltozik az élete és mehet az utcára. S Te is, én is, mert egy tollvonás csak és a fidesz máról holnapra tesz földönfutóvá...

2013.04.30. 06:27:22

szerintem jól van ez így. szembesüljünk vele minden nap, hogy hol tart a társadalmunk.

平八 2013.04.30. 06:34:05

Sajnos ez van. A Kálvin téren sem lehet megmaradni, már reggel 6 körül a Múzeum körúti kijáratnál 2-3 már ott áll és kéreget. Nem lehet megmaradni tőlük, folyamatosan zaklatnak mindenkit és egyszerűen nem értik meg, ha nincs/nem akarok adni. Folyamatosan jönnek utánad, akár a Múzeum végéig is. Hihetetlen agresszívek. Borzasztó. Legközelebb lefújom valami sprével, aki a közelembe jön, elegem van már belőlük!

平八 2013.04.30. 06:34:48

@bandrobot: Obvious troll is obvious. Mindig az első kommentelő a leghülyébb. Örök, igaz mondás!

2013.04.30. 06:54:37

@A te anyád!:
"De! Emberek!"

Attól még h valaki ember nem kell a saját szarjában fetrengnie, kenyérhéjak (igen, a belsejét kimarcangolják, a többit szétszórják), borosüveg és egyebek között. Emberek, akik per pillanat nem emberhez méltóan viselkednek.

Földönfutó lehetsz a kormány egy tollvonása miatt, igénytelen szarszagú csövi nem biztos.

@hot-spot:
Gondolom az sem zavar, amikor a 4-6-oson nem lehet megmaradni a bűz miatt, mert Miska a hómlessz éppen rajta alszik, vagy helyes kis foltot hagy maga után.
Fideszdroid, aki nem szereti a hómlesszeket.. eh, lol.

---

Vannak jogai mindenkinek, persze. Én meg szeretnék egy tiszta várost, ha már elég sokat fizetek (fizetünk) érte.

pitonkigyo 2013.04.30. 07:13:31

azért a csöviknél sokkal jobban szűkíti a forgalmat a nemtomhányéve ott álló OSBpalánk, lent is fent is. röhej, hogy ezt nem bírják megoldani. sokkal nagyobb szívatás, mint pár szerencsétlen ember.
ferenciek terén sem a csövik a gond, ott is elvették több mint a felét az amúgy is szűk keresztmetszetnek.
érdekes, hogy a kényelmes aluljárókban levő csövesekért senki sem háborog.

kishawa 2013.04.30. 07:24:47

Amúgy bírom a nyelvi kreativitást, de a punk szónak azért van jelentése, nemcsak zenei, de kulturális értelemben is.
A többit leszarom, bár az urbanista blogtól többet vártam.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.04.30. 07:24:56

köszönjétek az ABnak...
nos?
nem megy?

JohnHenry 2013.04.30. 07:27:56

@xido: +1

én sokáig azt hittem, hogy a lépcsők aljánál le van zárva az aluljáró, eszembe se jutott, hogy le lehet menni, most se látok benne semmi logikát. grafitiseknek, gördeszkásoknak, homelessnek felesleges nyitvatartani.

waces · http://blog.waces.hu 2013.04.30. 07:54:39

@Almandin: a koldulast is buntetni kene. szigoruan. egyebkent azert koldunak, mert sokkal egyszerubb, mint elmenni dolgozni (a keruletben, ahol dolgozom mukodik egy program, hogy a hajlekonyak kapnak egy szep vilagito mellenyt, egy seprut meg egy lapatot es lehet kozmunkat vegezni. kapnak erte valami penzmagot is. beszelgettem az egyikkel, hogy mekkora harc van a meloert? elegge hulyenek nezett, ui kiderult, hogy nincs tuljelentkezes. aki akar mehet es dolgozhat. ja igen, akkor meg kell mozdulni es csinalni valamit).
nem tudom oket sajnalni, foleg ugy, hogy szemelyesen ismerek ket csovit, aki ki tudott torni es normalis melojuk van. az egyik egy raktarban dolgozik a masik meg piacozik. igen, fizikai melo, de sajat. es nem kellett megszakadniuk, hogy munkat talaljanak)
nezd meg a koldusokat. 90+%-uk siman munkakepes (es az utcasepres nem nehez fizikai munka)

waces · http://blog.waces.hu 2013.04.30. 07:57:20

@A te anyád!: vagy ha mar idekerultek, akkor probaljanak meg kitorni. azert mert hajlekonnya valt meg nem kell igenytelenne is. nem az allamnak kell megoldani a problemajukat (viszont segiteni kell), hanem onerobol.
nezd meg, evente x ilyen fagy meg, mikozben a hajlektalanszallasok, menedekhazak messze nincsenek 100%-on kihasznalva. ja, hogy ott furdeni kell? szabalyok vannak? igen, csakugy, mint a taradalomban. ha ok nem akarnak valtoztatni a helyzetukon, akkor veluk van a gond es nem a rendszerrel (de, a rendszerrel is gond van, de az most indifferens)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.04.30. 07:58:09

@bandrobot: Hát ne is, ahogy a többi hajléktalant se!!! Az közterület, nem az ott való szunyálás, semmittekvés hugyozás/szarás a funkciója. Jogvédjél máshol, esetleg segíts a problémán és fogadj be egy hajléktalant.

Csokonai Vitéz Műhely 2013.04.30. 07:58:34

Ez a poszt nem az urbanista blog színvonala.

Visegrádi 2013.04.30. 07:59:08

Remélem a posztnak lesz hatása és ezeket az embereket kiteszik.
Talán szembesülnek a libsik, hogy a társadalom mégiscsak Tarlóssal ért(ene) egyet ebben a kérdésben.

Nagykevély 2013.04.30. 08:08:21

@KergeK@csa:
Nm állatként kéne, velük jól kell bánni, hanem biohulladékként.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.04.30. 08:16:44

@Almandin: "Az indiai városok is tele vannak rongyos koldusokkal. Igen, ide süllyed lassan az ország, a harmadik világ szintjére!"

Miért mondod? Épp tegnap hozott a postás egy szép kiadványt, az van benne, hogy "Magyarország jobban teljesít".

Fejesrob 2013.04.30. 09:03:12

Nem értem, hogy a liberálisokat miért nem lehet leszarni. Nem azért szavaztam a jobboldalra, hogy ugyanazt gyáván folytassák azt amit a libsik. Egy vérliberális kibaszása valami vezetői tisztségből hetekig tartó trauma.
Fordítva ezek nem lesznek ilyen kíméletesek, egy nap alatt kivágják az összes fideszest és igazuk is lesz.

Az is elég nyilvánvaló, hogy nem kell üldözni a zsidókat, ugyanúgy plusz pénzt kell zsinagógáikra adni, mint ahogy a keresztények is kapnak, de azért nem kell naponta kipában vezetőik elé járulniuk és lihegni. Siratófal, százmilliókért megemlékezések, agymosás. Ugyan hagyjuk már, ezer fontosabb problémája van ennek az országnak.

Az a hat hajléktalan aki uralja az aluljárót egyébként sem engedi be a többit.

Hajléktalanokat kibaszni, a libsi pedig jöhet reklamálni ügyfélfogadási időben.

Azt borítékolni lehet, ha valami szoci nyerne, az nem is szarozna sokat, másnap tiszta lenne az összes aluljáró.

vittore 2013.04.30. 09:08:13

Én is rühellem az aluljárókban szarban, húgyban fetrengő csöveseket, legszívesebben markolóval kotornám őket el onnan, viszont van egy másik oldala is az éremnek. Sajnos volt szerencsém megismerni az alkoholizmus "áldásos" hatásait. Egy bizonyos szinten annyira motiválatlanná és érzéketlenné válnak ezek az emberek, hogy tulajdonképpen azért nem lehet/ne/ haragudni rájuk, mert maximum a DNS ük egyezik meg az emberi fajjal, semmi más. Valahol sajnálom őket, de a jelenlegi állapotokat vasszigorral számolnám fel.

Rocko- 2013.04.30. 09:39:00

mindig mondom, hogy az aluljáró nem bűn, az egy hasznos dolog, a benne történő rossz dolgokat nem az aluljárók okozzák, az később kerülnek oda. azaz a csöveseket se építik oda az aluljáróval, de most kezdek meginogni ebben a hitemben, hiszen én is igazolom a posz tartalmát.
a bekmaerázás minden bizonnyal zsebtömésre van, hiszen senki se nézi a kéét. ha nézné, akkor látná ezt is, ahogy azt is, hogy a WC-s néni/bácsi ugyanúgy az aluljáróban dohányzik. jó esteben elmegy a szélére, de hát ez olyan, mint ha nem a medence közepée hugyoznánk, hanem csak úgy modorosan, a szélére.

teszem hozzá, botrány amit művelnek a Móriczcal, ez nem megszépülés, ez rombolás, egyre csak veszik el a közlekedőtereket az embereketől (az mindegy, hogy busszal, gyalog, vagy autóval megy), és nem igazán akar ennek senki gátat szabni.

Rocko- 2013.04.30. 09:41:58

egyébként hol vannak a nagy kordonbontó jogharcosok? tessék, itt vannak kérem szépen a csövesek, lehet hazavinni. "csak egyet vegyen!"

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.04.30. 10:03:52

Beszélgettem egy ilyen hajléktalannal a városligetben és igaz hogy keresett állítólag munkát de azért akkor épp 6 napja piált egyhuzamban, a segélyét meg elitták a "haverok" mert odaadta nekik a pénzt hogy hozzanak neki is. Hát kurvára átbaszták.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.04.30. 10:07:49

@kornyesz: kulturált ember nem írja a "kulturált" szót hosszú ú-val.

Egyébként meg azt nem veszitek észre ti isten barmai, hogy senki sem követeli azt, hogy a hajléktalanoknak az aluljáróban adjanak helyet! Mindössze arról van szó, hogy szerencsétlen nyomorultból a tetves bandátok ne csináljon bűnözőt csak azért, mert nincs hol laknia és a szállókon - természetesen anyagi okok miatt - nem lehet rendet tartani, ami miatt sokuk kerüli az ilyen helyeket.

afazekas 2013.04.30. 11:21:26

Móricz? :)
Láttátok volna a Keletis aluljárókat amíg le nem zárták!

Leonard Zelig 2013.04.30. 11:28:54

Munkába igyekvő emberek szívesen elgázosítanának más embereket, hogy ne rontsa a munkába menés hangulatát a látványuk, igény már megvan rá, már csak a kétharmad akarata hiányzik.

bgp 2013.04.30. 11:35:56

@dark future: az utasnak is van joga!

Radio Silicon 2013.04.30. 11:47:36

Munkatábor kell ide, mondom!

die nadel 2013.04.30. 11:52:54

"Azt hiszem a legérzékenyebb lelkű, Blaha Lujza téri kordonokat bontogató civileket sem zavarná, ha kitessékelnék a zord áprilisi levegőre az itt lakókat. "

Sajnos tévedsz. Az érzékeny lelkű kordonbontó-hajléktalanvédőket a hajléktalanok hogyléte egy pillanatig sem érdekli. A balhé, a magamutogatás és a 20 másodperces híradó snitt viszont annál inkább, így hát 30 fokban is ugyanúgy megjelennének a helyszínen néhány fizetett, főállású hajléktalannal a jogaikért obégatni. Ez a meccs elbukott.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.04.30. 12:27:51

"fonódgatnak a villamosai"
Lemaradtam valamiről? Emlékeim szerint kb. 4 éve elkészült a 47-es és a 61-es villamos összekötése, de nem tudok róla, hogy a sínt használja valamelyik járat.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.04.30. 12:29:30

@álfirkász: Ha hinni lehet a híreknek, akkor a szállókon eléggé megváltozott a helyzet az utóbbi években, az újonnan épített szállók jóval komfortosabbak, nem 10-20 ágyas barakkok.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.30. 13:32:54

A zárójeles utóirat a legjobb. :D

pavor nocturnus 2013.04.30. 13:36:35

@Crystah Mastah: Nem tudja elrágni a kenyérhéjat, mer' nincsen neki foga. Persze, hogy csak a belét marcangolja ki. Csupasz fogínnyel mi mást tehetne?

2013.04.30. 13:47:41

@nemecsek ernő áruló: Az, hogy AB kaszálta el (az ombusman beadványa nyomán) azt a törvényt, ami megtiltotta az aluljárókban, köztereken az életvitelszerű ott élést.
Akkoriban nem is nagyon voltak homelessek az aluljárókban.

De most hogy az alkotmányba be van írva, nemsokára lesz törvényi alap is arra, hogy a közterületesek ismét intézkedjenek.
Gyanítom a nyári turistaszezon előtt Tarlósék el akarják intézni a dolgot.

2013.04.30. 13:50:56

@Étteremkritikus: Én láttam képeket az új illetve felújított szállókról. Teljesen tiszta, rendezett, van zárható értékmegőrző. Tarlós felújítatott egy hajléktalan kórházat is, ott olyan viszonyok vannak, mint ami jobb mint egyik-másik normál pesti kórház.

budapest.hu/Lapok/Tarl%C3%B3s-Istv%C3%A1n-r%C3%A9szt-vett-a-Szabolcs-utcai-hajl%C3%A9ktalan-gondoz%C3%B3-k%C3%B6zpont-%C3%A1tad%C3%A1s%C3%A1n.aspx

(lásd: Galéria a képekért)

De a liberális jogvédők meg az anarchista csoportok továbbra is sípítoznak.

Nagykevély 2013.04.30. 13:51:51

@Leonard Zelig:
A munkába igyekvő emberek tartják el a heréket is. Vagy szerinted a pénz a fán terem?

nemecsek ernő áruló 2013.04.30. 13:52:55

@SontPent: Tök jó. És önkormányzati lakást is biztosítanak nekik? Vagy hova mennek a hontalanok?

Fejesrob 2013.04.30. 13:54:51

@álfirkász: Nyugodj már le haver.

Bp-en Tarlósék színvonalasabb hajléktalanszállót adtak át, mint arról Demszky vezette "bandátok" álmodozhatott.
Titok: Tarlósék nem lopták el a hajléktalanokra szánt pénzt és nem adták oda libsi szervezeteknek. (Sajnos azért Iványiék nem maradhattak ki).

Tájékozódj, az nem megy, hogy Népszava OK, az összes jobbos média viszont hazudik.

2013.04.30. 13:55:32

@Radio Silicon: A 19. századi megoldás a dologház volt.
A zsandárok nyakon csípték a csavargókat (akkor így hívták a homeless-eket) és dologházba küldték, ahol muszáj volt dolgozniuk.
Ezen már régen túl vagyunk szerencsére.
Ehhez a brutál megoldáshoz képest hol van Tarlós programja? Miről beszélnek a Város Mindenkié csoport anarchista tagjai, amikor "börtönszállókat" vízionálnak?
Megáll az ész...

Mérnork 2013.04.30. 13:58:52

@pavor nocturnus:
Ja, szerencsétlenek emiatt kénytelenek folyékonyan bevinni a sok kalóriát ami az életben maradáshoz kell, nem tudnának adott időn belül elég szilárd táplálékot megemészteni. ;-)
Amúgy a faszom kivan, hogy a masszív alkoholizmusa miatt sajnálni kell valakit, normális világban kapna egy aranylövést oszt annyi.

fvipera 2013.04.30. 13:58:57

@waces: pl. már az is nagy segítség, ha nem uszítasz a hajléktalanok ellen. ha ezt a szintet megugrod, továbbléphetünk.

fvipera 2013.04.30. 13:59:53

@SontPent: jártál már szállón? szerinted a te bosszantásodra alszanak aluljáróban a szuper szállók helyett?

fvipera 2013.04.30. 14:00:53

@SontPent: beszoptad tarlós marketing galériáját

Fejesrob 2013.04.30. 14:00:58

@nemecsek ernő áruló: Volt ez egy időben, hogy hajléktalanoknak önkormányzati lakás. Mind a cigányoknál kötött ki, egyszerűen elszedték tőlük. Az Önkormányzat számára a hajléktalan is nyilván ember, tehát ha a hajléktalan úgy dönt, hogy elcseréli önkormányzati lakását Banánfalva - Sertéstelep 2/a jelű lakására, akkor az magánügy.

Magyarul, az önkormányzatok akaratukon kívül újabb lakásokat bocsájtottak a cigánymaffia rendelkezésére.

Persze a máskor hangos libsi szervezetek kussoltak.

2013.04.30. 14:01:21

@nemecsek ernő áruló: Nem mindenki kap új lakást, mert 1, nincs annyi 2, azok akik nem tudnak agy nem akarnak dolgozni, azok nem tudnák fenntartani a lakást.

A szállóra megy alapból mindenki, több szász új férőhely nyílt. Mndenki nem kaphat lakást, de van LÉLEK Program, amiről a jobboldallal nem szimpatizáló Indexen is olvashatsz bővebben.
Sok hajléktalannak ad munkát Tarlós, és vannak akiknek már sikerült önkormányzati bérlakásba költözniük a LÉLEK program keretében. Van munkájuk, és tudják fizetni a rezsit meg a minimális bérleti díjat.
A LÉEK programban nemcsak szállást és ételt, hanem lelkisegélyt, tanácsot, személyes "mentort", munkát, lehetőséget kapnak a homeless-ek.
Ugyanakkor vannak akik olyan állapotban vannak hogy nem tudnak vagy nem akarnak dologozni (masszív alkoholisták vagy tolószékesek, féllábúak). Ők egyébként saját lakást se tudnának fenntartani, nekik a legjobb megoldás a jó színvonalú Szabolcs utcai kórház-rehabilitációs intézet.

nemecsek ernő áruló 2013.04.30. 14:02:33

@Fejesrob: @SontPent: Akkor mi értelme az alaptörvényben emberkedésnek, és a betarthatatlan törvények sorozatgyártásának?

2013.04.30. 14:04:32

@fvipera: A Máltai Szeretetszolgát is ezt mondja, ők nem hiszem hogy hazdunak. De olvastam interjúkat a Tarlóssal nem szimpatizáló Indexen is. Ez nem marketing. Csak nagyon sokak érdekük volt az előző rossz és nem hatékony fenntartása, plusz politikai érdeke a ballib sajátónak és politikusoknak, hogy elhitessék hogy Tarlós se tudja jobban kezelni a hajléktalan kérdést mint a nagy Demszky Gábor. Pedig ez kurvára nem igaz.

Mérnork 2013.04.30. 14:06:12

@nemecsek ernő áruló:
Szerintem az ilyen nagyon együtt érző emberek lakásába kellene betelepíteni őket, megmutathatnátok milyen kibaszott toleránsak és segítőkészek vagytok.

pavor nocturnus 2013.04.30. 14:08:02

@Mérnork: És a legelkeserítőbb az egészben, hogy a folyékony formában elfogyasztott számos kalória ellenére is inkább alultápláltnak tűnnek ezek a szerencsétlenek, mint kövérnek. Hová vész el az a rengeteg energia? Sajnos a kényelmetlenség, a hideg, a mindennapi megalázottság magárahagyatottsága, a kérésre nyújtott kezekben elsavasodó izmok mind zabálják a kalóriát...

nemecsek ernő áruló 2013.04.30. 14:09:24

@Mérnork: Ne tereld el a témát, én csak egy kérdést tettem fel, amire ti sem tudtok válaszolni (nem szoktam aprót adni, és nem az álliberalizmus beszél belőlem, de megismétlem, hátha ezúttal felfogod te is)

Mi értelme olyan törvényeket sorozatgyártani, amit nem lehet betartani? Oké, tiltsuk ki a hontalanokat az aluljáróból, remek. És onnan hova mennek?

bandrobot 2013.04.30. 14:56:36

tök jo,hogy mind ennyire okosak vagytok,és én meg hulye :) de én uganugy veszek majd nektek hamburgert,h amajd kint kell álljatok a blahán rosszabb idökben :)

avocado_ 2013.04.30. 15:22:05

@bandrobot:
Érdekes módon ha kikerülnék az utcára az első utam egy hajléktalan szállóra vezetne. Te nem ezt tennéd? De nem kell őket bekényszeríteni a szállóra, senkit nem kényszerítünk semmire, aludhat egy erdőben is ha akar a társadalomnak aztán mindegy, az viszont ha közterületen él már nagyon nem mindegy. Vagy te is az aluljáróban aludnál okoska?

hopptarisznya 2013.04.30. 15:23:56

A normális embernek vannak barátai, akik kapva kapnak, ha valaki beszáll a rezsibe, vagy az albérletpénzbe. Végső esetben ott vannak a rokonok. Nekem is volt egy időszak az életemben, amikor "hajléktalan" voltam, mégis mindig volt hova menni. (úgy hogy a rokonokat még igénybe sem vettem) Szóval ezekkel az emberekkel valami nagy baj van. És nem csak anyagi jellegű.
Örüljenek neki, ha a pénzünkön ehetnek, kapnak orvosi ellátást, utazhatnak (ingyen, mert rajtuk úgysem hajtja be senki), és végső soron melegben is aludhatnának, ha lenne kedvük a szállóra menni. Nehogymár ennyi szívesség mellett, még a húgyszagban kelljen sétálgatnom, mert neki fontos a szabadság. Amúgy pont emiatt a viselkedés miatt tehették ki őket a barátok/rokonok.

avocado_ 2013.04.30. 15:29:30

@álfirkász:
Mi az hogy a szállókon nem lehet rendet tartani? Normális ember AKÁRHOL érted? AKÁRHOL alszik ha az utca a másik lehetősége. Mégis mi lehet rosszabb a hajléktalanszállóban az utcánál? Az utcán nagyobb a mocsok, több inzultus éri őket, az hogy lopnak a szállón nevetséges fogjuk már fel hogy az utcán az "értékeik" KINT VANNAK AZ UTCÁN.

schdl (törölt) 2013.04.30. 15:37:45

Amikor ki lettek zavarba az aluljáróból és betiltották a közterület "életvitelszerű" használatát, akkor az volt a baj. Fasiszta, szélsőjobboldali, embertelen, szemét, mocskos Tarlós, mekkora szemét, stb stb stb. Ombucmanó is ráugrott a témára, vissza lett vonatva a rendelet. Azóta visszaköltöztek az aluljáróba, a parkba, az erdőbe. Most meg ez a baj... Döntsétek már el.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.04.30. 15:42:36

@schdl: most nem lehet mer trafikügy meg laborcügy is van meg izé, átláthatósági ügy. Amúgy ez nyáron nem probléma a szábszoknak mert meleg van. Majd október vége felé.

Reggie 2013.04.30. 15:43:44

@nemecsek ernő áruló: Peldaul mehetnek az erdobe, amit kedvukre teliszarhatnak, mint a vadallatok.

telkoe 2013.04.30. 15:44:01

@nemecsek ernő áruló: Az az ertelme, hogy ne ott fekudjon, mocskoljon, halmozza fel a szemetet ahol eppen uri jo kedve tartja, tekintte nelkul arra hogy eppen hany embernek van az utjaban.

Altalaban ez termeszetesen dolog lenne hogy ezt lehet szabalyozni, mert a varos nem csak az alkoholista hajlekonyakert van. Az europai halado liveralis ertekeket kepviselo baloldal mero felvilagsult szivjosagbol rajott hogy milyen jol ki lehet baszni a budapestiekkel ha mindent megtesznek azwrt hogy ne lehessen a hajlekonyakat kikuldeni az aluljarobol. Ezen lehetne evekig huzakodni, szervezetek es bizottsagokat alapitani es ezert az evekig huzodo vacakolas helyett egyszerubb volt a alaptorvenybe betenni.

schdl (törölt) 2013.04.30. 15:50:12

@Wind Callman tér: Mindig is csodáltam az olyan embereket, akik teljesen össze nem illő dolgokat képesek összekapcsolni. A trafik mutyi miniszteriumi (országos) szint, a közterülethasználat pedig önkormányzeti.

reszeg tengeresz 2013.04.30. 15:51:41

@avocado_: van ott rend. Csak ezert ott nem lehet reszegen hozongeni, es ez nem tetszik nekik.

schdl (törölt) 2013.04.30. 15:53:19

Most viccet félretéve lehet hogy olyan csöves "lakásokat" kellene létrehozni, mint japánban. Szó szerint egy nagy cső, aminek le van zárva mindkét vége, egy ajtó, amin bemászik és kész. Nincsenek együttélési szabályok, és komfortban ugyanolyan, mint az aluljáró (talán még jobb is).

waces · http://blog.waces.hu 2013.04.30. 15:54:01

@fvipera: majd ha uszitok a hajlekonyak ellen, akkor szolok. semmi, de semmi uszito hangulatu nem volt abban, amit irtam. probald ertelmezni a szoveget, ne csak elolvasni

Én is itt vagyok 2013.04.30. 16:10:50

@Crystah Mastah:
Nem értetted a lényeget. hosszú az út a teljes lemondásig, mikorra emberi mivoltjából is kivetkőzik valaki.
Őket már semmi nem érdekli. De valamikor érdekelte. Ezt kéne fenntartani, nem az eredményt mutogatni.
Olyan hamar hajléktalan lehetsz, hogy észre sem veszed. Két gyermekkori barátom is azzá vált. Az egyik még tartja magát valahogy, a másik már elsüllyedt.
S, hogy nem csak pofázok, lásd évente kb 50 ezer forintnyi kaját juttatok neki, önmelegítő konzervek formájában. Jól jön, szinte megfizethetetlen annak aki télen is az erdőben lakik.
Mert a hajléktalanszállóban meg úgy bánnak velük, mint a bűnözőkkel.
Ettől függetlenül nem kéne összeszarni az erdőt, az aluljárót, nem kéne a szemétkupacban laknia, de mint mondtam, nem így kezdődött egyiknél sem.......

bandrobot 2013.04.30. 16:16:26

@avocado_: az ember kényelmes lény,és akár milyen szinten van a társadalmi ranglétrán,mindig is előtérbe fog kerülni ilyen-olyan módon,szerinem ,ha hajléktalan vagy ,ha nem, nemszeretnél idegen emberekkel együtt élni. lehet ,az első utad a szállóra vezet,de a második a szabadba,ahol is elkezdesz keresni egy privátabb életteret,de itt nem is erröl van szó, nem mi tehetünk róla hogy az utcán élnek, de mégis egymást oltjuk nagy okosan....pedig jól tudjuk kiknek az érdeme ez a helyzet. énis hányok a bkv járatain utazo csöviktől,mérnemmennek gyalog,csomo idejük van...de akik ezt hangoztatják itt,azok miért nem mennek autoval mindenfelé? miért használják az aluljárókat ? ja hogy drága,vagy nem tehetik meg? hát, az egyéni szoc probléma,ugyanugy ,mint a hajléktalanok utcán élése. szerintem ugyanolyan abszurd oltani a gépjármüvel nem rendelkezőket is,miért ne zavarhatna ,hogy rengeteg járókelő van az utcákon? tolonganak a villamoson,az ajto elé állnak,lökdösődnek, némelyikük ugyanojan szagú ,mint a csövik,maradjanak otthon,ha már van lakásuk :) szóval se ti,se én nemtudjuk átérezni,felfogni,hogy min mennek keresztül,milyen az életük ,igy hát teljesen kár azon tanakodni,hogy miért hugyozzák teli az aluiljárot

Almandin 2013.04.30. 16:18:19

@Fejesrob: Nem tudom, miért gondoljátok annyian, hogy liberális az, aki nem gyűlöli a hajléktalanokat? A keresztény-nemzetiek ennyire nem ismerik a saját vallásuk tanításait? Lapozgasd a Bibliát, és nézd meg, hogyan vélekedett Jézus a szegényekről! Az a baj, hogy sokaknál a kereszténység csak brancshovatartozást jelent, azt, hogy ők nem zsidók. Az, hogy a vallásalapítójuk is zsidó volt, elkerüli a figyelmüket.

avocado_ 2013.04.30. 16:25:18

@bandrobot:
1. "ha hajléktalan vagy ,ha nem, nemszeretnél idegen emberekkel együtt élni"
basszus, nem hiszem el hogy ezt komoly érvnek szántad. EGY ALULJÁRÓBAN LAKNAK! naponta több tízezer ember megy el mellettük ENNÉL kevésbé privátabb hely nem létezik a világon :D úgyhogy ez nem érv hanem egy baromság.

2. "nem mi tehetünk róla hogy az utcán élnek, de mégis egymást oltjuk nagy okosan....pedig jól tudjuk kiknek az érdeme ez a helyzet"
Mindig voltak hajléktalanok és mindenhol vannak, úgyhogy ne próbáld rákenni egyik politikai erőre sem, az mszp alatt is voltak, most is vannak és 10 év múlva is lesznek. Attól hogy valakit kidobnak a munkahelyéről nem lesz hajléktalan, nagyon sok dolognak kell egyszerre összejönnie ahhoz hogy valaki ilyen helyzetbe kerüljön és ezek közül legalább egy de inkább a nagyrésze az egyénnek a hibája.

3. de akik ezt hangoztatják itt,azok miért nem mennek autoval mindenfelé? miért használják az aluljárókat ?

Nem hiszem el hogy ennyire hülye vagy már bocs de ez beteges. Az aluljárót azért építették hogy mint az összes közterületet hogy közlekedésre használjuk, nem pedig azért hogy aludjanak benne mégis hogy képzeled hogy elküldesz mindenkit elküldesz kocsit venni hogy a hajléktalanok ott lehessenek? Mi használjuk megfelelően az aluljárót és nem ők.

4. " ja hogy drága,vagy nem tehetik meg? hát, az egyéni szoc probléma,ugyanugy ,mint a hajléktalanok utcán élése. "
Igen hajléktalannak és munkanélkülinek lenni egyéni szoc probléma, addig amíg nem lakik a közterületen és ezzel nincs a KÖZ terhére.
Olvasd már el magad kérlek vagy gondolkozz már egy kicsit mert ennyi ostobaságot ebben a témában még embertől nem hallottam.

nemecsek ernő áruló 2013.04.30. 16:33:47

@telkoe: "baloldal mero felvilagsult szivjosagbol rajott"
Ezt nem mondta senki, de ne zavarjon.

@Reggie: Ezt te sem hiheted el, hogy tényleg így lesz. Beszélgettél már hontalannal? Fogalmazásod alapján nyilvánvaló, hogy szerinted egyszerűbb lenne főbelőni őket. Nem baj, a te lelkiismereted, én magam részéről leszarom, ha így gondolod, de akkor mondd ki!

És egyébként megnevezhetnél más országokat, ahol nincsenek az utcán hontalanok, aztán megnevezhetnéd azt a törvényi szabályozást is, ami miatt nincs. Én ugyanis bevallom, hogy nem tudom a megoldást, de annyi sütnivalóm azért van, hogy tudjam, az, amit alaptörvénybe írtak, egészen biztosan nem a jó megoldás.

2013.04.30. 16:51:00

@nemecsek ernő áruló: Az az értelme, hogy ne legyenek ilyen cikkek. Mostantól az önkormányzatok újra megtilthatják egyes közterületeken az életvitelszerű ott élést, és mivel szabálysértés a rendőr vagy közteres intézkedhet.
A liberális AB döntés után újra jöttek az aluljárókba a hajléktalanok, és nem volt joga intézkedni a rendőrnek.

Egyébként ezt AB módosítás részt már a Velencei Bizottság is vizsgálta, és rendben lévőnek találta, mivel nem általában tiltja meg a közterületén élést, hanem csak egyes helyeken (aluljárók, pályaudvarok, kiemelt közterek, kulturális értékek védelme érdekében, stb)

nemecsek ernő áruló 2013.04.30. 16:54:16

@SontPent: Az AB döntést meg még egyszer át kéne olvasnod, már ha megy az olvasás, mert látom, azt nem sikerült felfognod, hogy miért mondták, amit mondtak, de persze az átlag fidesz szavazónak két szónál hosszabb indoklás értelmezése már nem megy, tudom én...

De legyen, jó, a rendőr, vagy közteres intézkedik. És akkor mi lesz?

2013.04.30. 16:59:15

@fvipera: Nem jártam szállón, mert nem vagyok hajléktalan. Te amúgy honnan internetezel, hülyegyerek?
Tény: több száz új férőhely létesült az elmúlt 2 évben, aki akar, az nem él az utcán

Azért vannak mégis sokan az utcán, mert 1, megszokták hosszú éve 2, a szállón nem lehet piálni 3, nem tudják hogy lényeges kérdésekben javult a helyzet, azt hiszik még mindig zűrös helyek a szállók. A rendőrök és a közterület felügyelet munkatársainak fel kell hogy hívják a figyelmet, hogy ez megváltozott, nem kell félniük.

A személyi és vagyonbiztonság kérdésében nagyon nagyot változtak a szállók: pl. van zárható szekrény, mint a képeken is látható, vagy van rendőri jelenlét.
Mert valós probléma volt a Demszky időszakban, hogy azért nem mentek a szállóra, mert ott meglopták vagy megtámadták egymást esetleg erőszakoskodni próbáltak egymással. Ez volt a baj, ezért inkább az utcát választották (és sokan ma is, mert azt hiszik, még mindig ez a helyzet).
Mikor pedig Pintér rendőröket vezényelt a szállóra, hogy védjék őket egymástól, a liberális jogvédők ajvékoltak.

2013.04.30. 17:02:02

@nemecsek ernő áruló: Mi lesz? Te tényleg ilyen ostoba vagy?
A rendőrök bekísérik a homeless-t a szállóra, ahol ellátják, ahol nem fagy meg, ahol enni kap, ahol szociális munkások foglalkoznak vele. És ahol ha akar és tud dolgozni, még munkát vagy képzést is ajánlanak neki. Ennél lényegesen többet melyik ország tesz?

nemecsek ernő áruló 2013.04.30. 17:04:15

@SontPent: Te sem jártál még hajléktalan-szállón Magyarországon. Ha ez lesz, akkor az a hómlesz inkább megöl valakit, hogy börtönbe kerüljön, csak ne a szállóra.

bandrobot 2013.04.30. 17:29:58

@avocado_: ennek szívből örülök:)

avocado_ 2013.04.30. 17:46:29

@bandrobot: És sikerült felfogni valamit abból amit írtam?

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.04.30. 19:13:10

Így van, ki velük az aluljáróból, most vettünk nekik szép új merci buszokat, aludjanak azon, még várost is nézhetnek!

Aliendriver 2013.04.30. 19:26:13

Itt lakok a Móriczon és egyáltalán nem érdekel. Igen, szót emeltem, mikor kiszorították őket a belvárosból, sőt, azt is észrevettem, hogy ezen a környéken azután jelentek meg. Legyen, ember úgysem használja azt az aluljárót. Néhány hónapja, mikor szakadt az eső, fedezékként lemenekültem, és akaratlanul is észrevettem, hogy annyira a kutya sem téved le oda, hogy konkrétan a 2008 előtti, azaz több mint ötéves viszonylatszámok vannak a falakra kiírva. Most komolyan, mért kellene, hogy zavarjon, hogy ott szenvednek szerencsétlenek? Ők sem élvezetükben élnek az utcán.

bandrobot 2013.04.30. 19:36:23

@avocado_: igen,azt hogy ez a te nézőpontod,és elfogadom

Celtic 2013.04.30. 19:38:39

@pitonkigyo: +1

Idonkent lent megyek, de semmi bajom az arcokkal lent. Hol tobb van, hol kevesebb, de sose ereztem hugyszagot, plusz nem az ember utjaban fekudtek, hanem valami sarokban.
A fenti "medvehagymat" es egyebet PONT a szukuletben arulo arcoktol sokkal rosszabb erzesem van. Most felszedtek a kovezetet is egy reszen, leszukitve meg jobban az atjarasi lehetoseget....Komolyan nem ertem, mi a halal faszat epitenek ennyi ideig, mas helyen mar egy uj WTC allna ennyi ido alatt.

Macropus Rufus 2013.04.30. 19:59:02

szomorú.
De az, hogy valaki szegény még nem vonja magával azt, hogy igénytelen is. Amikor az aluljáróban szar és pisa szag terjeng ott már nem lehet humánusan dönteni. Ott bizony járványügyi beavatkozás kell. Szeretném az itt nagy empátiával rendelkező fúrumtársak figyelmét felhívni, hogy a pestist a patkány bolha terjesztette, és egyik sem él meg a tisztaságban. De hepaA-B-C van még pár ilyen. Vérhas, kolera, stb... Ja: és a TBC ismét hódit, ha a jenki importot kapjuk, akkor gyógyszerrezisztens fog jönni gy.k. halálos ismét a TBC. Namost ezek a nyavaják elsősorban a koszos mocsokos helyeken/embereken tenyésznek. Lehet itt humánusan gondolkodni, de ha baj lesz, ide a rozsdást, hogy a leghumánusabb lesz a leghangosabb, hogy azonnal paterolják őket ki.
Továbbá: nekik joguk van ott lenni ahhol akarnak, ez egy szabad ország (még). De nekem is jogom van, hogy mindenfajta fertőzéskockázat nélkűl mehessek végig pl. egy aluljárón. És mivel én fizetek adót ő meg nem ezért már az én jogaimnak kellene az erősebbnek lennie az ővével szemben. + még ide lehet venni a fertőzés veszélyt is.

Megoldást nem tudom, mert megfagyni sem lehet hagyni őket. De ez sem állapot ami most ott van...

Reggie 2013.04.30. 20:05:40

@nemecsek ernő áruló: Senki sem akarja fobeloni oket, de aki allatkent viselkedik, az az allatok koze valo. Tehat a kulturalt hajlektalanokak, akik nem osszeszarni vagy osszehugyozni akarjak a varost, a szallot vagy akar komolyabb programokat, lehetosegeket kell biztositani. Mig az allatoknak az erdoben a helyuk a tobbi allattal es nem az aluljarokban. Megjegyzem, ha vadallat jon a varosba, azt altalaban kilovik, mig a vadcsovest nem, ugyhogy nincs miert aggodnod.

nemecsek ernő áruló 2013.04.30. 20:06:56

@Reggie: Az jó, mert az AB által megsemmisített, és most alkotmányba foglalt törvény nem erről szól. Csak szólok.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.30. 20:15:12

@nemecsek ernő áruló: mirol szol az a torveny?
az en olvasatomban arrol, hogy meg kell adni a fagyhalalhoz valo jogot a csovikeknek
jo ok lassad, hogy en humanus vagyok, legyen meg az akaratuk, de en pl. azt ohajtanam, hogy ne az en altalam latogatott helyen tortenjen ez meg

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.30. 21:53:02

@bandrobot:

Demagóg vagy. A megállóban szarás szerinted a megoldás?

Reggie 2013.04.30. 23:14:48

@nemecsek ernő áruló: Tudom. Az ezt irja:
"(3) Törvény vagy helyi önkormányzat rendelete a közrend, a közbiztonság, a közegészség és
a kulturális értékek védelme érdekében, a közterület meghatározott részére vonatkozóan jogellenessé minősítheti az életvitelszerűen megvalósuló közterületi tartózkodást."

Ez teljesen rendben van. Peldaul eddig meg egyszer sem tiltottak meg, hogy az erdoben lakjanak, viszont az aluljarokban tilos volt(es remelhetoleg tilos lesz). A szallok pedig nem mindosulnek kozteruletnek, tehat oda nyugodtan lehet menni.
Szoval most mi a problema?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.04.30. 23:23:11

@nemecsek ernő áruló: tehat az a taliga apromajom akit AB nevvel kell cimezni, az nem a fagyhalalhoz valo jogert allt ki?
akkor azert az alapveto emberi jogert, hogy szarban-hugyban lehessen barmilyen turistalatvanyossag mellett fetrengeni eveken at?

segits mar ki mert en nem unatkozo rozsadombi vallalkozofelesegecske cuciologus H.P. vagyok hanem mernokember, aki az eredmenyt lassa, es tudomasom szerint egy aluljaro az nagysagrenddel tobb e kerul mint egy tanya, vagy akkor mi ezzel a gond?
ja tudom a tisztesseges megdogleshez valo jog hibadzik, lehetoleg olyan helyen ahol minel tobb ember megfordul

PannonBoy 2013.05.01. 00:03:16

Na végre, hogy valakinek végre szemet szúrt a Móricz-on levő tarthatatlan állapot. Gyakran közlekedek arra, és néha nagyon nehéz eldönteni, hogy a földfelszínen vagy az aluljáróban érdemes közlekedni. A felszínen ugyanis hatalmas tömeg nyomorog, hömpölyög (mert ugye a 4-es metró építkezése mióta is tart már?), és az árusok, ill. koldusok között kell szlalomozni. Vagy ott van az aluljáró, ami korábban rendes alternatíva volt, azonban pár hónapja 1-2 majd utána egyre több csövi megjelent. Gusztustalan.
Valaki igazán kifüstölhetné őket onnan!!

Ezt az állapotot a városvezetés mihamarabb oldja meg!!!

rug82 2013.05.01. 15:54:15

Aki emberként él, ahhoz emberként kell viszonyulni. Aki(?) maga köré szarik, hugyozik, okád, azt olyan helyre deportálni, ahol ez a sikk. (Pl. jogvédők, emberjogi aktívisták, taszosok...)

2013.05.01. 23:16:29

@nemecsek ernő áruló: Miért te jártál hajléktalanszállón? Honnan internetezel, csak nem otthonról?
Már miért ne menne a szállóra? Olvasd csak el, rengeteg új és kulturált férőhely nyílt. Csak erről keveset beszélnek, nehogy kiderüljön, hogy Tarlósék sokkal jobban kezelik a hajléktalan-kérdést, mint 20 év alatt Demszky.

2013.05.01. 23:19:13

@PannonBoy: Meg fogja, pláne ha olvassák ezt a cikket. Megjegyzem a rendőröknek még nincs joguk intézkedni, mert az új önkormányzati jogszabalyt (úgy tudom) még nem fogadták el. Egyelőre csak az Alaptörvénybe van beleírva, hogy önkormányzatnak joga van bizonyos helyeken megtiltani a közterületen élést, de úgy tudom, még nem született konkrté jogszabály ez ügyben.

2013.05.01. 23:20:47

@Reggie: Semmi, ez egy normális törvény. Ráadásul az EU-s Velencei Bizottság szerint is rendben van ez az alaptörvényi módosítás. Az anarchisták ajvékolnak, meg börtönszállóznak, meg követelnek mindenkinek ingyen lakást.

Rocko- 2013.05.03. 12:37:37

na, mostanra sikerült lezárni szinte felszínen a kis parkot és az átjárót. kb. 5 méter széles járdán kellene átmennie a 6-os villamosról érkezőnek.
mínusz buszmegálló, mínusz várakozók, mínusz FUTÁR oszlop, mínusz piréz virágárus.
süti beállítások módosítása