Alighanem a világ egyik legalacsonyabbra épített vasúti felüljárója található az Egyesült Államokban, az észak-karolinai a Durham városában. Magassága mindössze 11'8", vagyis alig több mint 3 és fél méter. A hídnak saját rajongói oldala is van, melyből kiderül, hogy száz éve építették, amikor még nem voltak szabványok az ilyemsire (van is pár archív fotó az egy évszázad alatt bedarált járművekről). Mélyíteni nem lehet az utat a közművek miatt, magasítani pedig nem éri meg a hidat. Havonta egy magas járművet kaszál el a felüljáró, melynek saját YouTube-csatornája is van a nekirohanásokról. Hogy miért nem lehet a nálunk is bevált magasságkorlátozókat kirakni a híd elé, hogy azon törjenek szét a kocsik, azt nem tudom. (via: planetizen)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés usa híd buhera vasút gépkocsi felüljáró durham

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr624889733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.11.05. 12:23:56

hát ez inkább emberi butaság, ne mondja nekem senki hogy egy szemre is alacsony felüljáró alá 60-al kell becsapatni egy busszal vagy teherautóval.

bordat 2012.11.05. 12:27:13

ez remek ; én már régen át építettem volna a hatóságok nemtörődömsége miatt!!

invalid username 2012.11.05. 12:40:23

Úgy látom, van egy magasságmérő, és villogó sárga fénnyel figyelmeztet, hogy túl magas a jármű.

schdl (törölt) 2012.11.05. 12:40:34

11,8 láb az 3,35 méter, nem 2,7

sanyix 2012.11.05. 12:42:43

ez amerika csak ők lehetnek olyan hülyék hogy ennyiszer ennyien elkövessék ugyan azt a hibát. Ráadásul orrba szájba vannak a figyelmeztetések. A legviccesebb az amikor lekaszálja a tetőt, és a közvetlen mögötte jövő nem áll meg áá, inkább ő is lekaszáltatja.

Six 2012.11.05. 12:43:04

az a 2,47 m nagyon nem stimmel srácok

zolika78 2012.11.05. 12:43:31

A reptéri gyorsforgalmin milyen magas a híd ami alá szintén rendszeresen beszorulnak? Biztos, hogy nem alacsonyabb?
Amúgy nagy az isten állatkertje, ebből a videóból is látszik.

Six 2012.11.05. 12:44:00

11 láb 8 hüvelyk az 3,55 méter

Balogh Ádám Software 2012.11.05. 12:44:31

A magasságkorlátozónak csak nálunk az a lényege, hogy azon törjenek szét a kocsik. Emlékszem, amikor a 90-es években több szerencsétlen turista meghalt a ferihegyi gyorsforgalmin, mert a magasságkorlátozó vasrúd letarolta az emeletes busz tetejét. A híd alatt épp átfértek volna, mert a magasságkorlátozókat szándékosan kicsit alacsonyabbra csinálják.

Normális helyen a magasságkorlátozó rögzített rúdja olyan magas, ami alatt minden létező jármű átfér, és mozgó lapok lógnak róla a következő hídnál vagy alagútnál kicsit lejjebb, ami megütögeti az alatta elhaladó jármű tetejét. Ezt a sofőrnek észre kell vennie és megállnia.

A hídnál alacsonyabban elhelyzett merev vascső olyan, mintha agyonlőném a peronon a biztonsági sávon belül levőket, nehogy véletlenül elüsse őket a vonat.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.11.05. 12:47:13

Nagyon gáz! Nem lehet tudni, hogy mekkora a jármű? És még villog is a híd!

Az előmérővel meg az a gond, hogy pl. a Ferihegyi (ejtsd: Lisztferihegyi) gyorsforgalmin egy emeletes buszba kaszált bele egy ilyen magasság előjelző vastraverz. Meg is haltak páran! :(

generálpauza 2012.11.05. 12:48:27

@schdl: és még ez sem jó, mert 3,55 m :) (nem 11,8 láb, hanem 11 láb és 8 hüvelyk)

Kaaaroly 2012.11.05. 12:51:16

mókás az a szénaszállító, aki előtt megy az ugyanúgy felpakolt kamion. Ledarálja, ő meg lassít egy picit, hátha úgy talán befér... :)

cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2012.11.05. 12:51:38

"Hogy miért nem lehet a nálunk is bevált magasságkorlátozókat kirakni a híd elé, ..." arra is van válasz a belinkelt oldalon :)

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.11.05. 12:53:59

@Balogh Ádám Software: tehát amikor a balcsinál a vonat elkaszált egy buszt a pirosban ott is a máv volt a hibás, hogy miért nem épített tankcsapdát a vasúti átkelő elé? Ne mondja nekem senki, hogy a buszsofőr nem tudna utánanézni hány centi magas az a rohadt busz amiben 100 ember életéért felel..

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.11.05. 12:54:49

@Balogh Ádám Software: de ha még úgy is érzi, hogy megkockáztatja hátha kiadja, miért kell 70-el beesni a felüljáró alá?

hardw 2012.11.05. 12:58:25

Ferihegyin is meg lehetne oldani rendesen a problémát, a híd előtt ki kellene nyitni a szalagkorlátot, odatenni egy kamerát és egy mozgásérzékelőt, és ha valaki átmegy a vonalon, akkor bekapcsol a kamera, és lerögzíti a rendszámot és mindent, plusz jelez a rendőrségen.
A kamionok egy része nem is akad fent, csak bemegy, és nem tud kijönni a rendőrök segítsége nélkül, pedig ha lenne ilyen, simán kimenne a híd előtt minimális dugót csinálva, majd a rendőrség elkapná vagy kiküldené a csekket párszázezerről.

Ja, egyébként a ferihegyin elvileg 3.5 tonnás súlykorlát is van, ehhez képest rendszeresen mászkálnak alacsonyabb építésű teherautók, és a rendőrök pont leszarják.

Ezt a hidat meg ha meg akarják őrizni, kapják fel az aszfaltot, mélyítsenek a híd alá egy aluljárót és a probléma megoldva.

Starlark 2012.11.05. 13:03:23

Az ilyen felüljárók elé kéne egy ugyanolyan magasságban vas csövekből kaput szerelni aminek könnyen lejön a teteje, hogy a banga lélek azon akadjon fenn és onnan könnyebb kiszabadítani. Nem a hídban tesz kárt és a kocsiban is kisebb a sérülés.

joszif 2012.11.05. 13:04:34

@cybergreg: jah jó hülye válasz, már amennyit értettem belőle a szegényes angolommal....

egyszerűbb a híd elé egy cserélhető vasrúdat rakni az biztos. Hülyék a sofőrök is meg akik hagyják így az egészet...

joszif 2012.11.05. 13:06:14

@Starlark: úgy van csinálva ha jól megnézed nem a hídba megy bele hanem egy vasgerendába egyszer mutatják is a videóban hogy elhajlott....

laci_52 2012.11.05. 13:07:17

@Six: A 3,55 méter a jó érték, hiszen 1 láb=12 inch, 1 inch 2,54 cm és a magasság 140 inch.

Ez nem is olyan alacsony. A magas autók vezetőinek illene odafigyelni.

laci_52 2012.11.05. 13:10:09

@zolika78: A gyorsforgalmin 3,2 métert mutat a magasságkorlátozó tábla, ennél kb. 20 centivel lehet magasabb a híd.

tobias2 2012.11.05. 13:15:56

Bulgáriában a Beklemeto falu feletti hegyen van egy sípálya, csákányos felvonóval, ahol a felvonó pályáját új aszfaltút keresztezi, magas szalagkorláttal. Gondolom a felvonópálya mellé hamarosan baleseti kórház is épül majd.

Eklapi 2012.11.05. 13:16:38

@d'oh:

Ez aztán nagyon értelmes hozzászólás volt, gratulálok! Mi a franc köze van egy vasuti átjárónak egy magasságkorlátozáshoz? A ferihegyi gyorsforgalmin nincs semmi villógó vagy bármilyen előjelző, csak egy vascső, ami alacsonyabban van mint a híd! A példádnál maradva, ez olyan mintha egy aknazár lenne telepítve egy vasutú átkelőhöz, hogy akkoris meghalj, ha egyébként a vonat előtt átértél.

Az az ominózus baleset, ahol többen meghaltak, pont úgy történt, hogy a busz MÁR ÁTMENT A HÍD ALATT, tehát a sofőr joggal gondolhatta, hogy a magasságkorlátozó alatt is át fog menni. Csak nem vette figyelembe, hogy itt ilyen roppant értelmes emberek hozzák a döntéseket mint amilyen te vagy.

De igazad van, maradjon csak így, véletlenül se cseréljék le a világ minden értelmes táján alkalmazott "kolompolós" megoldásra, haljanak csak meg minél többen, legfeljebb majd ráírják a sírjukra, hogy a sofőr volt a hibás. Szívem szerint most kívánnék neked valamit, de inkább visszafogom magam.

m.o.p. 2012.11.05. 13:18:31

Nem igazán értem, hogy lehet ezt összehozni. Minden sofőr tudja, milyen magas a kocsi. Ha 11'9" vagy nagyobb, nem fér át. Nem nagy matek.
Viszont azt meg kell adni, az emberi hülyeség még mindig szórakoztató :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.11.05. 13:18:50

Támogatom a ferihegyin is úgy kéne, hogy a híd előtt felszedni a szalagkorlátot, felfesteni egy dupla záróvonalat, kirakni egy kamerát (és behajtani a bírságot).

Tudniillik azért megy bele szerintem az alagútba, mert előtte kb. 2-3 kilométerre az 1-es terminál után / Szemeretelep előtt van az előző lehajtó. A városból kifelé még pont jó a másik irány, mert a benzinkútnál még pont le lehet jönni.
Durvaannyát annak aki arra kényszerítené, hogy pótossal ennyit tolasson. Ugyanakkor persze, van tiltó tábla, de hát tudjuk milyenek az emberek: amikor meglátja az alagút meg sehol sincs, azt hiszi, csak "kint maradt" pl. építkezés miatt.

Jolka40 2012.11.05. 13:19:47

Hazánkban is van ilyen, pl. Szászváron. Több magasépítésű jármű beszorult már alá (itt nem lehet száguldani, mert szűk az út és kanyarodik is). A rutinos teherautósofőrök egyszerűen leeresztik a kocsi gumijait.

Balogh Ádám Software 2012.11.05. 13:26:47

@d'oh: Szó sem volt arról, hogy nem a buszsofőr a hibás. Hanem ezzel a mondattal volt problémám: "Hogy miért nem lehet a nálunk is bevált magasságkorlátozókat kirakni a híd elé, hogy azon törjenek szét a kocsik, azt nem tudom."

Nyilván egy sofőrnek be sem lenne szabad ülnie a járműbe, ha nem tudja, milyen magas. Ha meg mégsem, akkor is gyanúsnak kell lennie a hídnak, közvetlenül előtte meg kellene állni, kiszállni, megnézni, elfér-e, ha igen, akkor óvatosan áthajtani.

2012.11.05. 13:32:26

Talán az a kifejezés, hogy a "világ legalacsonyabbra épített vasúti felüljárója" erős túlzás és Blikkes ízű. Gondolom a blog írója megmérte valóban a világ összes vasúti felüljáróját és ezek után merte leírni.
Mert ha nem, akkor bizony ez csak szánalmas, hatásvadász blogbejegyzés cím.

Sarkvideken · http://sarkvideken.blog.hu/ 2012.11.05. 13:35:17

a gyorsforgalmin a híd előtt bontható a szalagkorlát pont hogy ne kelljen kilométereket tolatni. a város felé meg van egy kamerával fenyegetett tilos ki behajtó a BKV-nak, de polgárokat is látok a kamera ellenére ficeregni oda-vissza

Macropus Rufus 2012.11.05. 13:35:56

@schdl:
"Magassága mindössze 11'8", vagyis alig több mint 3 és fél méter."

nem találtam a cikkben utalást arra a méretre amit te írtál :o

My Name is Nick 2012.11.05. 13:38:45

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: "Támogatom a ferihegyin is úgy kéne, hogy a híd előtt felszedni a szalagkorlátot, felfesteni egy dupla záróvonalat, kirakni egy kamerát (és behajtani a bírságot)."
Ezt szerencsére pár éve már meglépték (előtte én is láttam pár kamiont teljes útzár és rendőri kíséret mellett a reptérig tolatni). A bűntit így is nehéz megúszni, mivel kíséret és útzár nélkül szinte lehetetlen visszatolatni és kifordulni a megbontott korláton (a megbontás kellően rövid, így nem egyszerű ráfordulni)

kispestipeti 2012.11.05. 13:40:28

Alsógöd, Alagút u. ha már lehet alul licitálni.
Szerintem, az aztán tényleg alacsony.

Tuvalu 2012.11.05. 13:41:59

@Balogh Ádám Software: Az általad említett Ferihegyi balesetnél nem az volt a "poén", hogy elfért volna, hanem hogy el is fért. A korlátozó vasrúd csak a város felőli oldalon van, a balesetet szenvedett busz pedig már átjött a híd alatt. És UTÁNA ment neki a vasrúdnak.

A dolog lényege valami olyasmi volt, hogy egy kamion például elég hosszú, hogy be tud szorulni egy, a saját magasságánál magasabb híd alá is, mert az alja ívesen van annál a hídnál. Ezért "okosan" a vasrudat mintegy alacsonyabbra méretezték.

Szerintem talán az már egy jobb megoldás, mikor fém vagy fa lapok lógnak le egy sokkal magasabban levő rúdról, és már annak is elég nagy hangja van, ha hozzáér a tetőhöz, tehát a sofőr már ott érzi, hogy nohát akkor tolatni kell...

ámbátor 2012.11.05. 13:42:26

A Szászvár és Máza közötti vasúti felüljáró 3,1m.

opati666 2012.11.05. 13:42:35

A világ legkisebb... Na, persze! Hatvanban a "Nagy-lyukhíd" keresztnevű vasúti felüljáró nincs 3 méter! Igaz, itt tábla tiltja a teherforgalmat, de azért évente egyszer csak kell egy erős vontató, amelyik segít a lyukbaszorult majmokon...

És ez csak egy példa, nyilván sokan tudnának még sorolni máshonnan is hasonlókat.

Macropus Rufus 2012.11.05. 13:44:31

@Balogh Ádám Software:
" A híd alatt épp átfértek volna, mert a magasságkorlátozókat szándékosan kicsit alacsonyabbra csinálják."
éppenre nem lehet építeni. Elég ha jobban fogyott az üzemanyag és máris 2-3cm-rel magasabban van a busz. Esetleg nem ülnek annyian rajta és akkor még 5-6cm.

Az a vascső azért van ott, hogy ne hídban tegyen kárt. Amúgy nem a cső a lényeg vaze, hanem a tábla amin az ál, hogy pl. 3m max. Utánna van még vagy 200-300m a vascsőig. Namost ha egy sofőr nincs tisztában a jármű magasságával arról nem az tehet, aki kitette oda azt a csövet. Amúgy a lelőgós sztori volt a fogaskerekű jános kórházi hídjánál is... Már nincs ott, csak a cső... A lelogó izék nem akadájozzák meg a barmokat abban, hogy tovább menjen. A cső igen.
Nem abból kell kiindúlni, hogy te elve be sem mennél oda mert tudsz olvasni, de ha be is mész a koppanásra odafigyelsz. Hanem abból, hogy rád jut kb. 400 marha aki szarik mindenre és mindekire. Neki egy koppanás lófaszt nem jelent. Ha felmész pl. az ogrish.com-ra kismillió olyan videót találsz amikor a kocsi bemegy a hídalá a híd letépi az egész felépítményét és a kistáska megy tovább.
Sajnos már megtanúltam, hogy nem magamból kell kiindúlni. Te is én is látjuk a táblákat. Még is minden évben bemegy egy busz v. kamion. Ez utóbbi már csak azért is érdekes mert a gyorsforgalmi elején ott a 3.5t korlátozó.

schdl (törölt) 2012.11.05. 13:47:17

@Macropus Rufus: Most már nem, hisz javítva lett ;) (az enyém sem volt helyes, tévedtem 20 centit)

Plumper 2012.11.05. 13:53:22

ez quuurvajóóó!:-)

a lakóbusz tetejéről leszedte a felesleges cuccokat, de egy klímát is.

kár, hogy a Hummer alacsony, mert 1-2 hummeres leborotválást megnéztem volna.

Macropus Rufus 2012.11.05. 13:54:07

@Eklapi:
"A ferihegyi gyorsforgalmin nincs semmi villógó vagy bármilyen előjelző, csak egy vascső, ami alacsonyabban van mint a híd!"
na látod ezért mennek bele a kamionok, mert ők sem nézik a táblákat az út mellett :p

AZso.hu · http://www.azso.hu 2012.11.05. 13:54:42

Nem semmi. A legjobb a 0:33-nál a megálló személyautók egyikéből kirepül valami... cipő? ital?

Egyéb nagyjából mindenkinek igaza van, ez egy nonszensz, hiszen a helyieknek ismernie kellene, a nemhelyieknek a GPS nem javasolja, stb. És egyébként meg figyelni kell a táblákat, nem szobadísz...

Egyébként nálunk is vannak/voltak ilyen helyek, a Ferihegyi gyorsforgalmin hány ilyen eset volt? És még biztos sok ilyen hely van...

barli 2012.11.05. 13:57:12

nálunk az irodaház zárt udvarába bejött a teherautó, mert pont befért a kapun, kipakolta az irodabútort, aztán meg kifelé menet ledarálta a saját tetejét, meg a kijáratot, mert áru nélkül megemelkedett a kocsi vagy tizenöt centit :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.05. 13:59:25

Oh semmi ez. Van egy ilyen itt Bp-en is nem, talán a reptér felé. Esetleg valamivel magasabb, de jóval nagyobb alatta a forgalom is. Nyilván azt sem éri meg magasítani.

barli 2012.11.05. 14:00:00

nem lelógó izék kellenek, elég egy tábla, egy fénykapu, meg egy pár a földböl kicsapódó acéltüske...

vénkujon 2012.11.05. 14:01:53

nem perelték még be ezt a rosszindulatú hidat?:D

Kovács Béla váltóőr 2012.11.05. 14:05:22

@sanyix:
Aha, és a ferihegyi gyorsforgalmi út hol van, Nevadában?

Tuvalu 2012.11.05. 14:06:25

www.origo.hu/itthon/20060225sulyos.html

Itt a cikk, szépen leírja, hogy a híd alatt már átment a busz.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.11.05. 14:06:35

@roli101: @kispestipeti: @ámbátor: jogos bocs, egyik hiba szülte a másikat. Először elszámoltam az átváltást, 2,7 jött ki. Azt pontosítottam, a "leg"-et akkor még nem. Most már azt is :) köszönöm a pontosítást!

Jofiu 2012.11.05. 14:07:18

@roli101: Kicsit lelkedre vetted, de lehet benne valami.
Nekünk egy kölcsönzött lakóautót sikerült lezúzni egy egész forgalmas közúti alul/felüljárónál, nem jegyeztem meg a magasságot, de biztos alacsonyabb volt mint a képen lévő teherautók.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2012.11.05. 14:14:34

nem minden gépjármű egyforma magasságú.

egy ideig....

SemBoga 2012.11.05. 14:26:48

@Eklapi:

"De igazad van, maradjon csak így, véletlenül se cseréljék le a világ minden értelmes táján alkalmazott "kolompolós" megoldásra, haljanak csak meg minél többen, legfeljebb majd ráírják a sírjukra, hogy a sofőr volt a hibás. "

a ferihegyin van kolompolós megoldás is, telibeszarta a buszsofőr, és így próbálta meg - másrészt azért van a fixkorlátozó, mert a híd alatt olyan az út görbülete, hoyg az egyik irányból egy adott magassággal még át lehet menni alatt, a másik irányból viszont már nem biztor - ezért alacsonyabb a fix korlátozó - ki is van táblázva - ha ennek ellenére egy sofőr úgy gondolja, hogy ő telibeszarhatja az előírásokat miköben embereket szállít, akkor nincs mit tenni, sittre kell vágni - bár a következő sem tanul ebből, hiába van kolompolós rész meg táblák a magasságra...

Jofiu 2012.11.05. 14:29:09

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Két haver beszélget:
- Képzeld, kifejlesztettem egy borotváló automatát.
- És hogy működik?
- Van egy doboz, amiben motorra szerelt pengék vannak, csak be kell dugni a fejed és a gép leborotvál.
- Ez eddig okés, de mindenkinek más alakú a feje!
- Előtte igen.

bande\' · http://kardigan.blog.hu 2012.11.05. 14:37:30

Hááát, hogy a legalacsonyabbra épített...

www.fovinform.hu/szabalyozasok/magassagkorl.php

Akkor ebben a listában van az univerzum legalacsonyabbra épített hídja...tadtadada: Budapesten.

Max. az a hír, hogy be van kamerázva és mivel az amcsi teherautók lehet, hogy magasabbak, így gyakrabban kapják el.

Szevasztok 2012.11.05. 14:38:52

@Jolka40: "Hazánkban is van ilyen, pl. Szászváron. "

Ja az meg ráadásul keskeny is, meg rögtön derékszögben kanyarodik, szóval ha valaki beszorul, akkor kikerülni se lehet.

kalandfereg 2012.11.05. 14:43:22

Sztem van több alacsonyabb híd is, ott van a kutya elásva, hogy ez a híd MAJDNEM akkora, mint egy bizonyos járműkategória magassága, ezért a sofőrök nem gondolják, hogy létezik ekkora állatság, hogy a híd egy picit alacsonyabb és 100 év alatt nem sikerült sem a hidat újraépíteni, sem az utat lemélyíteni.
Közművek vannak alatta, röhej. Rengeteg út alatt vannak közművek, mégis pitty-putty átépítik őket közművel együtt, ha úgy akarják.
Átépíteni a hidat magasabbra NEM ÉRI MEG, ez is egy vicc. Az adófizetők azért fizetnek adót, hogy megérje átépíteni azt a kurva hidat, ha már a több ezredik kocsit borotválja le.
Bocsi, de én nem tudom poénra venni ezt a "vidám" hírt.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.11.05. 14:45:19

SZERINTEM meg csak jobb minőségűre kellene cserélni a kamerákat, több kameraszögből is lehessen venni, meg licenszelni a Bennyhillt.

Én Tévéadót is vízionálok, lennének emberek, akik pénzt adnának azért, hogy 7/27-ben figyeljék, mikor jön a következő szaftosabb kamion.

Ha csökkenne a nézettség, akkor aljas módon pár táblát is ki kéne rakni, amely erre tereli a kamionokat és egyéb magas járműveket. Esetleg egy "vigyázz, ha túl lassan mész, megesz a medve" táblát.

SemBoga 2012.11.05. 14:46:47

@kalandfereg:

"Az adófizetők azért fizetnek adót, hogy megérje átépíteni azt a kurva hidat, ha már a több ezredik kocsit borotválja le."

Az adófizetőknek nem éri meg a híd átépítése azért, hogy az analfabéta sofőrök alacsonyabb biztosítási díjat fizethessenek...

c 2012.11.05. 14:46:54

Ezek is inkább videóznak, ahelyett hogy megcsinálnák egy kis földmunkával.
Vagy akkor nem lehetne mit videózni?

kalandfereg 2012.11.05. 14:56:08

@SemBoga:
Rossz hírem van, az "analfabéta" sofőrök is adófizetők. Meg a családtagjaik, meg a cég, ahol dolgoznak.
Analfabétizmussal lehet vádolni azt a sofőrt, aki 100 év alatt először nézi be a hidat. De amikor havi egy van, akkor ezt feltételezni egyszerű lélekre valló, arrogáns dolog.

Jofiu 2012.11.05. 14:58:26

@bande\':
"6-os főúton a Duna utcai vasúti híd alatt : 2,1m"
Fck!! Cimborám önkéntelen behúzná a nyakát, de majdnem én is lábujjhegyen lefejelem, egy bejárati ajtó kategóriájában van már ez.

hopptarisznya 2012.11.05. 15:03:28

Miután ennyi sofőr ráfaragott, el kéne gondolkodni, hogy mi van még abban a kereszteződésben, ami eltereli az emberek figyelmét. A közlekedésbiztonság is egy szakma. És ennyi baleset után nem lehet azt mondani, hogy "de ott a tábla meg a villogó sárga lámpa", mert statisztika van rá, hogy nem elég.

SemBoga 2012.11.05. 15:11:13

@kalandfereg:

na igen, de az ő felelőtlenségéért mégiscsak saját magának kellene vállalni a következményeit, nem az adófizetőknek rohanni, és egy csomó pénzt elkölteni, csak mert valaki képtelen komolyan venni a közlekedésbiztonságot

hopptarisznya 2012.11.05. 15:17:09

@Macropus Rufus: azért te is néztél már be táblát, ugyi? Az a baj a magasságkorlátozókkal is, hogy csalnak, és a sofőrök már megszokták, hogy 5-10 centi belefér. Ugye te is beveszed a 40-es kanyart 50-nel.. Na most képzeld el, ha egyszercsak lenne egy kanyar, ahol már 41-nél lecsúsznál az útról, aztán olvashatod a sok hülye trollt, hogy te voltál a hibás. (meg az egész ország, aki már hozzászokott, hogy a 40-es kanyar, jó 50-nel is)

A Ferihegyi "gyilkos" magasságkorlátozó igenis egy állatság. Elhiszem, hogy a hidat akarják védeni, de ezt tehetnék a hídhoz közelebb is. És lehetne előtte egy lelógó fémláncos figyelmeztető rendszer, mert legalább azokat megmenthetné, akik nem szándékosan nyírják ki az emeletes buszon ülőket. A havi 1-2 kamionberagadás (és a dugó) okozta költségből meglehetne építeni ezt is.

Mérges 1234 2012.11.05. 15:17:32

@kalandfereg:

Arrogáns nem arrogáns, de én amikor behajtok az IKEA parkolba, mindig kikapcsolom a rádiót, mert egyszer fennakadt az antenna. Szóval szerintem nem olyan nehéz megtanulni, pláne ha az ember egy magas autóval jár nap, mint nap.

Esetleg az lehet még az ok, hogyha valaki 500 km-et tesz meg naponta, akkor eléggé fásult.

csaba03 2012.11.05. 15:26:37

Itt is van magasságkorlátozó kapu, annak mennek neki, nem a hídszerkezetnek. Linkelt videók valamelyikén látni.

Balogh Ádám Software 2012.11.05. 15:28:20

@Mérges 1234: Egyszer hallottam valakiről, aki a hotel garázsába próbált meg beállni, miközben a tetőcsomagtartón a család viszonylag drága kerékpárjai álltak...

Balogh Ádám Software 2012.11.05. 15:30:11

@hopptarisznya: Pontosan. A hídszerkezet mindkét oldalára közvetlenül (1m-en belül) kell vascső, mert ha a híd leszakad, még nagyobb katasztrófa történik. Előtte 50-100 méterrel (lehetőleg ott, ahol menekülőkapu is van) pedig valami lelógó, szintén mindkét oldalra.

hopptarisznya 2012.11.05. 15:32:41

Szerintem ne szidjuk az amcsikat. Mi magyarok ugyanilyen állatok vagyunk. Nálunk a repülőtérre vezető gyorsforgalmi utat nem használhatják emeletesek buszok (EZ MILYEN ABSZURDUM MÁR?), mert nem vagyunk képesek feljebb tenni egy útakadályt. Inkább kerüljön a hülye turistabusz, vagy haljon meg.. (ugye a gyilkos magasságkorlátozó miatt). Na ezek vagyunk mi. Amúgy a 2006-os nagy balesetben hárman haltak meg, pedig a sofőr kifogástalanul végezte a munkáját 30 évig (ebből 10 év turistabuszozás), de az okos magyarok simán át tudták verni egy híd UTÁNI magasságkorlátozó gerendával, ami alacsonyabb mint a híd, amin korábban már átfért. Ez sem kevésbé égő.
Szóval valahogy úgy kéne ezeket a dolgokat intézni, hogy a figyelmetlen sofőr se faragjon rá nagyon.

SemBoga 2012.11.05. 15:49:08

@hopptarisznya:

"Amúgy a 2006-os nagy balesetben hárman haltak meg, pedig a sofőr kifogástalanul végezte a munkáját 30 évig (ebből 10 év turistabuszozás), de az okos magyarok simán át tudták verni egy híd UTÁNI magasságkorlátozó gerendával, ami alacsonyabb mint a híd, amin korábban már átfért. Ez sem kevésbé égő.
Szóval valahogy úgy kéne ezeket a dolgokat intézni, hogy a figyelmetlen sofőr se faragjon rá nagyon."

egy hiba bőven elegendő a katasztrófához, függetlenül hány évig vezetett előtte balesetmentesen
másrészt, nem a híd után van a korlátozó, hanem ha a másik irányból jön - és igen, alacsonyabb a korlátozó, mint a híd, mivel nem sík az útvonal, ezért az út görbülete miatt alacsonyabbnak kell lennie - az egyik irányból át lehet menni a híd alatt, a másik irányból egy hosszabb járművel már nem lehet - ezért kell, hogy alacsonyabb legyen

igenis, ilyen gyilkos eszközök kellenek ahhoz, hogy megvédjék azokat, akik a vasúton közlekednek - mert hiába vannak táblák, finom eszközök, csapkodósak, villogósak, mindig lesz olyan barom, aki telibeszarja ezeket, mert ő okosabb

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.11.05. 15:58:29

Addig lesz ez, amíg keményen neki nem megy neki valaki és akkora szerkezeti kár lesz a hídban, hogy lehet lebontani...

d.j 2012.11.05. 15:58:50

@Eklapi: De van.
varos.blogter.hu/460221/vegre_elkeszult
De ha nem lenne, akkor is az a hibás aki beleszáguld egy ilyenbe.

d.j 2012.11.05. 16:05:55

@hopptarisznya: Az a sofőr, aki több figyelmeztető tábla ellenére 90-nel beleszáguld egy ilyenbe, az minimum egy állat. Őt kellene gyilkosnak nevezni, nem pedig egy darab vasat.

béla a görög (törölt) 2012.11.05. 16:08:36

Ez a hid a mérnöki munka dicsérete :)
Jól megépitetteék ha igy birja a strapát!

vasgyuszi 2012.11.05. 16:35:22

@Tuvalu: " A korlátozó vasrúd csak a város felőli oldalon van, a balesetet szenvedett busz pedig már átjött a híd alatt. És UTÁNA ment neki a vasrúdnak."
és nincsen még karóba húzva az a tervezo/vezeto, aki ezt így kitalálta és engedélyezte???

sanyix 2012.11.05. 16:38:23

@Kovács Béla váltóőr: tudsz onnan összeszedni ennyi hülyét? Nem... ott nagyon ritkán megy egy olyan barom ami ott nap mint nap.

hopptarisznya 2012.11.05. 16:53:54

@SemBoga: csak a kedvedért: "Vallomásában arra is kitért, hogy a négy méter magas buszon van egy olyan berendezés, amellyel csökkenteni lehet a jármű magasságát. Ő ezt használta is, ám amikor átért az aluljáró alatt, visszakapcsolta azt."

zeddez 2012.11.05. 16:54:27

@Mérges 1234: de amior eloszor beakadt az antennad, akkor elotte magadtol nem gondoltal ra, nem? :P

hopptarisznya 2012.11.05. 16:57:55

@d.j: az előzőm neked is ment. Amúgy itt a helyszín. Többszáz méterrel a híd után volt a "magasságkorlátozó" gyilkos eszköz. maps.google.com/?ll=47.458737,19.174919&spn=0.003917,0.006899&t=k&z=17

Na de ezt csak azért hoztam föl, hogy ne szidjuk az amcsikat. Mi magyarok a mai napig nem tudtuk megoldani, hogy az emeletes buszok a reptéri gyorsforgalmin közlekedhessenek. Extra égő.

zeddez 2012.11.05. 16:59:12

@SemBoga: ennel csak a Hungarian parasztabb a Salgotarjani utca elott a vasuti hid alatti aluljaro, ahol Lagymanyosi hid fele kb 6m is rohogve atfer, visszafele Arpad hid fele meg 4m is beakad
Ott is volt mar hogy kontnerszallito a dolga vegeztevel visszafele az uton haladva ugy bekadt, hogy feluljaro leszedte a kontenert a potkocsirol es a mogotte erkezo szgk belehajtott

zeddez 2012.11.05. 17:03:41

ott a tabla meg hagyjal kategoria, vagy nem vezetsz
eppen melletted megy egy hasonloan magas felepitmenyu ponyvas tgk akkor a tablat nem lattad, hiaba van ott ahol, aztan hello, eccercsak jééé ott egy hid, es b+ qrva alacsonynak tunik

eleve nemtudom miert nem lehet az utakon mindennapos jarmuvekre meretezni minden aluljarot/hidat

oversize load az ugyis egy kulon tortenet

MP 2012.11.05. 17:07:14

A vicc hogy ezeket bárhol felvehették volna. Felénk négy méter a magasságkorlátozás mégis sok alacsonyabb műtárgy van. Szégyen...

kalandfereg 2012.11.05. 17:15:12

@Mérges 1234:
Hát, akkor a te viselkedésed pont engem igazol. Mert nem az volt, hogy már eleve behúzott antennával mentél oda, hanem az első borotválásnál esett le a dolog. Pedig fogadjunk, hogy ki van írva a bejárat felett, hogy hány méter magasságig lehet behajtani. (Kötelező kiírni ugyanis.)
Elhiszed, hogy akinek egyszer már leborotválta a kocsiját a híd, az utána már kurvára figyel? Fogadjunk, hogy olyan eddig még egy se volt, akinek kétszer borotválta le...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.05. 17:20:37

A ferihegyi baleseteknel figyeld meg hogy mindig szerb es roman vagy bulgalr busz szorul be. Ennek ket oka van. Az egyik hogy a gyorsforgalmi ut bejaratanal elhelyezett 3.5T s tablat ( a kozlekedesi moraljuknal fogva ) semmisnek veszik, a masik sokkal fontosabb ok hogy az emlitett 3 orszagban a magassagot tengelykozeptol merik ( tehat ami ott 3.5meter az valojaban 4 meter ) ezert a soforok azt hiszik elfernek. Pedig nagyon nem. Ellenpelda: a bukaresti korgyurun ( "csentura" - 100-as ut ) kihelyezett 3.6m es magassagkorlatozo tablanal minden nem bolgar/szerb/roman majdnem megall aki meg nem jart arra, pedig elfernek. Nyilvan abbol nincs baj ha magasabb a hid mintha alacsonyabb. ( vagy szerbiaban Vrsac ban van meg erre pelda)

Ne hidgyuk hogy csupa tapasztalatlan buta balkani sofort kuldenek ferihegyre, az eltero jogi szabalyozas es a balkani "szabalykovetes" egyutt az okok.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.05. 17:27:09

Egy hid, vasrud, magassagkorlatozo nem lehet "gyilkos". Figyelmetlenseg, nemtorodomseg vezethet halalesethez, targyan maguktol nem gyilkolnak - csak hogy a realitas talajan maradjunk.

Angliaban minden potkocsin kell legyen egy tabla hogy milyen magas, minden kamion fulkejeben pedig egy kezzel allithatos kis tabla hogy mekkora potkocsit huz epppen a sofor - ha a VOSA vagy a rendor megallit akkor ellenorzik - beszallasnal kell beallitani mert egy nap akar 4-5 eltero magassagu potkocsit is huzhat a sofor.

Angliaban az u.n. double deckereknek ket szinten van rakteruk, de az autoszallitok is gyakran viszik harom szinten az autokat, ott gyakori az extra magas szerelveny.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.05. 17:30:21

@hopptarisznya: az a berendezes a legrugokat allito szintezo, max 15km/h ha hasznalva van, de kb 15cm a kulonbseg. Minden korszeru vontato es busz fel van szerelve vele, teljessen mas celokat szolgal minthogy a jarmu teljes magassagat "allitsuk" vele.

Én_vezettem_? 2012.11.05. 17:32:44

amugy a ferihegyi buszbaleset még cifrább volt...
a buszon volt egy magasságszabályozó, amivel le tudta venni a magasságát a busznak ideiglenesen (kb mint a modern troliknál megállóban "összemennek). Le is vette, át is ment a felüljáró alatt, visszanyomta a rendes magasságot, és gázt adott. Nem gondolta, hogy a felüljáró UTÁN még lesz egy ALACSONYABB vasrúd (a szembejövők korlátozására), és az gyalulta le a buszt.... szerencsétlen sofőr sírva mesélte egy riportban... és hogy sehol nincs ilyen a világon, mindenütt a lelógó nekiütődő kolomp, vagy optikia mérő vagy ilyesmi van...

plazo 2012.11.05. 17:45:40

@visszakettopadlogaz:

A gyorsforgalmin nem 3.5 tonnás korlátozás van, hanem "Tehergépkocsival behajtani tilos" tábla, ami azt jelenti, hogy "az útra tehergépkocsival - legfeljebb 3500 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű, zárt kocsiszekrényű tehergépkocsit -, valamint vontatóval, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel behajtani tilos"

Az autóbusz nem teherautó, tehát a 3,5t rá nem vonatkozik - csak ha kifejezetten olyan tábla lenne kint, de nem olyan van.

Akinek pedig van behajtási engedélye 3,5t-ra az akár kamionnal is ráhajthat, ha egyébként elfér a híd alatt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.05. 17:47:19

Még régen volt itthon, hogy sem a Korona szállónál a Kecskeméti utca elején, sem az Irányi utca elején nem volt kinnt a magasságkorlátozás, csak a Ferencziek tereén, az aluljáró elött közvetlenül. Odáig teljesen nyugodtan eljön a turistabusz, majd ott szembesül vele, hogy nem fér át. Mit csinál? Befordul a Reáltanodába, ahova nem függőlegesen, hanem vízszintesen szorul be.

vénszivar 2012.11.05. 17:49:04

MEGÉRDEMLIK ! Mindegyik úgy megy neki, mintha simán átférne alatta. Azért az utat is megsüllyeszthetnék 30-50 centivel. De ha nem, hát nem. Tőlem az ottaniak mind megmurdelhat.

Pompiere 2012.11.05. 17:54:32

No, akkor én is licitálok egyet:
Hódmezővásárhelyen, a Hódtó utcában a Tescoval szemben, 2,7 méteres a magasságkorlátozás a vasút alatt, pár száz méterrel feljebb a Bajcsy-Zsilinszki utcánál az "egér alagútnál" pedig 3,3 méter.

Rodolfo63 2012.11.05. 18:29:26

@Én_vezettem_?:

@Le is vette, át is ment a felüljáró alatt, visszanyomta a rendes magasságot, és gázt adott. Nem gondolta, hogy a felüljáró UTÁN még lesz egy ALACSONYABB vasrúd@

Mit gondolt, mi a lófaszért volt kirakva egy magasságkorlátozó tábla? A levett magassággal belefért a korlátozásba, vagy azzal se fért volna bele, csak hát kit érdekelnek a korlátozások, biztos poénból rakják ki ezeket a méret dolgokat...

cso zsi 2012.11.05. 18:29:30

@plazo: "Akinek pedig van behajtási engedélye 3,5t-ra az akár kamionnal is ráhajthat, ha egyébként elfér a híd alatt."
A 3,5t az ÖSSZSÚLYt jelölöi, azaz a gépjármű, és a rakomány együttes súlyát.
Úrvezetői "B" jogsival nem lehet ennél nagyobb járművet, és vontatmányt vezetni, (pl. telekjáróval vontatott yachtocska) amennyiben a vontatmány összsúlya meghaladja a 750 kilót.
Egy furgont meg ne nevezzünk kamionnak.
Még a 7,5 tonnás is csak egy teherautó.

Rodolfo63 2012.11.05. 18:46:48

@jöttem láttam mentem:

Mit érdemel az a mérnök, amelyik nem akadályozza meg, hogy a hidat lebontsák egy kamionnal? Bármilyen furcsa, a híd épsége magasabb rendű, mint a teherautók meg a buszok épsége. És mivel ritka sok barom van, nem lehet a józan belátásra bízni ezen dolgokat...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.05. 18:57:59

Nahát, istenem, azóta van már pár kabrió kamion és busz.A sok vadbarom sofőrje.Biztos gondolta, hogy jó lesz az még, majd adok nagyobb gázt és átfér...Csak az b..szik rája, aki mögötte autózik és a repülő vasbódé agyonnyomja.

2012.11.05. 19:35:41

Vicc:
Kamion beszorul a híd alá..
Rendőr: Beszorultunk?..beszorultunk?..
Kamionos: Nem vazze hidat szállítok!!..

domel 2012.11.05. 19:41:20

100 éve ott van az a híd, és a gazdag amerikában nem tudták megemelni/kicserélni azt a hidat. Ez gyalázat.
Ugyanez vonatkozik a ferihegyi gyorsforgalmi útra is, az elmúlt 20 évben lett volna alkalom átépíteni azokat a hidakat, mert akkor még volt lóvé (ha most nincs is)

v2peti 2012.11.05. 19:51:46

Milyen zene megy a bejátszás alatt? Olyan ismerős valamelyik filmből vagy sorozatból.

vénszivar 2012.11.05. 20:09:47

@domel: Leninbá ! Ezért nem sikerált a kommmenizmus ! Ne komplikáld ! Az utat kiásni, lesüllyeszteni gyorsabb, sokkal olcsóbb lenne...
Ja a hidat kell emelni, JA !!! Ezt is elbasznád !?!:)))

que le 2012.11.05. 20:25:41

@sanyix: hidd el, mindenhol lennének ilyen hülyék ;)

Gyarló Hintaló 2012.11.05. 20:30:44

Kamionos beszorul a híd alá. Arra megy egy rendőr megkérdezi: Maga mit csinál?
Hidat szállítok wazze!

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2012.11.05. 20:32:28

Azért mert hibáznak a sofőrök, még nem feltétlen kell büntetni őket. Ezek szerint aki benéz egy pirosan villogó vasúti átjárót, az mind megérdemli a halált?
Kicsit antiszociális hozzáállás. Vajon akkor is így gondolnád ha tesód/gyereked/szüleid néznék be?

Rodolfo63 2012.11.05. 20:36:14

@Kínai cuccok tesztje:

"Ezek szerint aki benéz egy pirosan villogó vasúti átjárót, az mind megérdemli a halált?"

Ez nem érdem / nem érdem kérdése - ez egy következmény.

freegr 2012.11.05. 20:47:14

1. Szerintem ez nem felüljáró, hanem ALULJÁRÓ
a felüljáró az a vasút fölött van,mint pl.
a Sibrik-felüljáró Kőbánya-Kispestnél...

2. A 3,55 m pedig biztos nem a legalacsonyabb
a világon, ez csak egy újságírói "túlzás"

Viktus 2012.11.05. 20:48:22

Nálunk is volt ilyen alacsony vasúti híd az aszfaltot felverték mélyítették az utat majd megint leaszfaltozták. Ennyi.

Iza Béla (törölt) 2012.11.05. 21:09:23

@laci_52: 3,65-öt.

@Én_vezettem_?: @Balogh Ádám Software: A videón nem normális helyet látunk.

@domel: Miért kellett volna megemelni? Amúgy leírták, drága.

@Rodolfo63: Az ICE is lebontott egy hidat, csak az egy kicsit kínosabb volt.

@jöttem láttam mentem: Mivel van előtte csatlakozó út, mélyíteni sem lehet könnyen, ha pedig felcsapja a jelzőt, akkor mire észbekap, viszi a hidat. Az meg érdekes lenne, ha itt előítnának a STOP táblás kereszteződés előtt egy 15 mph-s, útszűkületes fekvőrendőrt.

@zeddez: Mert nem fér el. Látom, síkvidéki, mezővárosos ország vagyunk. A leghosszabb egybe jármű 25 m-es, a fordulósugara asszem 12,5 m, szélessége 2,55, a legmagasabb meg 4 m, de van ugye 4 m magas, 15 m hosszú, nem csuklós és a nyergesek. Ha minden út erre lenne méretezve kicsit sokat kellene bontani.
A Könyvesen világító-villogó korlátozó tábla van, csíkos gerenda, meg most már nehéz tgk csak papírral mehet oda. Az volt az eredeti aluljáró és nem mélyítették le.

@vasgyuszi: Nincs és nem is lesz.

@molnibalage: A vasútnál ez a fél méter egy jó nagy rámpát eredményez, rossz esetben a teljes menetrendez átírja. Ez egy előregyártható hídszerkezet, ha muszáj, pár óra alatt cserélhetőt lehet a helyére építeni.

@Jofiu: ...de legalább van!

@hopptarisznya: Több 10 métert kell kerülnie a párhuzamos úton (kifelé).

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Amit ott kiraktak, az elég egyértelmű. Ne menj be 3,65 m fölött. Ott a párhuzamos út, menj azon.

kpityu2 2012.11.05. 21:37:08

Miért nem lehet a védmű elé egy másikat is tenni, amin egy érzékelő van, és lámpával jelez ha túl magas a jármű, mielőtt fennakad rajta?

Iza Béla (törölt) 2012.11.05. 21:52:03

@kpityu2: Erre van a képek szerint max. 10 m-ed. Kellemes fékutat kívánok. :)

Gatinho 2012.11.05. 22:00:55

@laci_52:

3.55m nem is olyan alacsony? Te melyik bolygón élsz, már ne haragudj...

Iza Béla (törölt) 2012.11.05. 22:16:50

@Gatinho: A forgalom döntő többsége elfér alatta.

Rocko- 2012.11.05. 22:35:12

hm, nekem is a mélyítés jutott eszembe, de akkor nem lehet.

mennyi lehet amúgy a standard teherautó-magasság amerikában? mert hogy kb. mindenkinek 10 centi hiányzik csak.

dr kíváncsivagyok 2012.11.05. 22:38:39

Hiányoltam a videókból egy autószállító trélert,....a felső szinten 3 db SL Mercivel...

mallac 2012.11.05. 23:35:49

Pesten pár éve egy szerb busz utasa halt meg amikor a fejét leborotválta egy ilyen híd.

nyisziati 2012.11.06. 01:15:42

@Balogh Ádám Software: "A hídnál alacsonyabban elhelyzett merev vascső olyan, mintha agyonlőném a peronon a biztonsági sávon belül levőket, nehogy véletlenül elüsse őket a vonat. "
:DD
Tökéletes hasonlat. Kb. ilyen a mentalitás a legtöbb hatósági eljárásnál. Sőt, gyakran azon túl is... (sajnos)

nyisziati 2012.11.06. 01:22:07

@m.o.p.: "Nem igazán értem, hogy lehet ezt összehozni."
pedig egyszerű. Ha először jársz valahol, nem feltétlenül veszed észre a magasságkorlátozást. Alattam is dolgozott olyan sofőr, aki az utolsó pillanatban rántotta félre a kormányt a Margit-híd alatt a rakparton (szerencsére nem jött szemben senki).

gerberus 2012.11.06. 01:28:38

Kíváncsi vagyok, hogy egy olyan országban, ahol még a szomszéd kertjére pössentő kutya gazdáját is perbe fogják, hogyhogy nem perelték már szét kártérítésekkel meg egyebekkel az önkormányzatot, vagy akihez a híd tartozik?! Még hogy csak Mo.-n vannak abszurd szituk!

nyisziati 2012.11.06. 01:30:43

@kobalt: "Nem vazze hidat szállítok!!.. "
Méghozzá keresztbe!...
:DDD

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.11.06. 01:44:50

A tervezőknek, forgalomszervezőknek nem sül le a pofájuk?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.11.06. 01:45:39

@mallac:
Már elmesélték mások, nem ilyen trehányul, mint te.

DeToXXX 2012.11.06. 03:02:38

rég röhögtem ennyit

medvetoka 2012.11.06. 03:10:17

Sokat jarok Durhamben (sajnos), ott barmi ilyesmit el tudok kepzelni... A vilag legotvarabb helye, de tenyleg.

Jofiu 2012.11.06. 05:17:52

@jöttem láttam mentem: A sok jövésmenés helyett maradtál volna a fázisceruzánál bakker, mindenki jobban jár, te is.
1: Építész? Jó, hogy nem a lakberendezőket citálod már ide, te, hadd hívjalak Combino-tervező műkedvelőnek annak mintájára és az alapján amit itt alakítasz. Mérnök, na az tuti semmiképp.
2: Szerinted a híd mit csinálna a járművekkel barátom? Elhajol? Nem jellemző. Szerencsétlen esetben még az épp arra járó szerelvényt is inkább jól rárakja az egyik belerongyolóra a benne lévő anyagokkal együtt (és itt had utaljak városrészeket potenciálisan letaroló robbanásokra kisiklott, veszélyes anyagokat szállító szerelvények által; demo: www.youtube.com/watch?v=Xf3WKTwHpIU), pláne ha a sok figyelmetlen már meg is gyengítette kicsit. Láttad a videón mi lett azzal a fasza kis acélgerendával amit puhítanak a járművek? Biztos sokkal jobb ha a megrakott vasúti kocsikat tartó szerkezet szenved hasonlót? Szóval röhögni fogsz, de ez már pont a komoly balesetek elkerülésére van ott. A kis leverhető leced és dudád az keveset érne.

És különben is, mikor legközelebb egy ökör tréleres aki munkagépet szállítva beleakad a vasúti felsővezetékbe akkor az is megér majd egy börtönt a híres villamosmérnök etikád alapján, hisz 'nem tett mindent annak érdekében hogy ne bassza meg a hülye felhasználót a termék amit tervezett'.

Röviden, az a kapu nem magasságot jelez - van egyéb ott már ott erre -, az a hidat védi, elkerülendő a nagyobb bajt.

Iza Béla (törölt) 2012.11.06. 06:29:21

@Kara kán: Nem. Már rég meghaltak, mert az aluljáró állítólag vagy 100 éves.

@gerberus: Az önkormányzatnak nem sok köze van hozzá. A vasúttársaságnak inkább, viszont egyirányú az út, a korlátozás meg ki van táblázva.

@nyisziati: Gondolom nem vette észre a lelógó botokat. (Budán mindkét oldalon van.)

@Jofiu: A Mobile folyón a Mauvilla is nekiment annak a hídnak, aztán a vonat megtanult úszni. Utasokkal, meg a gázolaj is kigyulladt. Ott sem a hidat vonták felelősségre, hanem a révkalauzt meg a kapitányt...

cool 2012.11.06. 07:52:16

Nem mintha a HÉV - amely szintén valahol a vasut kategória - a gödöllői vonalán nem rendelkezne egy ennél "sokkal világbajnokabb" híddal, és amely ha jól tudom, a töltés alatt vezet át a Kerepesi útról Csömörre.
Az aztán frankóra tuti hogy nincsen 3 méteres!
Ráadásul a szélessége sem túl nagy, két autó már csak-csak meggondolná magát erősen, hogy elmenjenek-e egymás mellett.

magyar-magyar szótár 2012.11.06. 07:54:54

Már a "gyári blogokba" is bekúszik az az index-címlap szerkesztési eljárás*, miszerint a beugrató egy picit, decsak icit füllentcsike a főszöveghez képest? Mindjárt bekopizom, mi van a beugratóban:

Urbanista A világ legalacsonyabb vasúti felüljárója
Havonta egy járművet kaszál el a 2,7 méter magas felüljáró, melynek saját YouTube-csatornája is van a nekirohanásokról.

Egy méter a különbség. Kb a "szokásos"

Jó, hát ez annyira nem komoly, mint a politikai cikkeknél szokásos :D

*A cím félrevezető
a bevezető rész hazug
de a rákattanás után nyíló cikk kb utolsó harmada elején vééééletlenül ott az igazság is.

Secnir 2012.11.06. 07:56:22

@roli101:
jaja, dunaharasztin a vasúti felüljáró (aluljáró) valamivel 2 m felett van. és nem néztünk körbe a világban.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.11.06. 08:04:25

@magyar-magyar szótár: ez az én hibám: elszámoltam a lábátváltást, az URL-ben most is 2,7 van amúgy. Többen jelezték kommentben, hogy hibás, kijavítottam. Amúgy jogos észrevétel lenne!

krj 2012.11.06. 08:44:03

itt mondjuk az útpályát nem lehet lejjebb vinni. viszont pl. a hungária-kőbányai közelében lévő vasúti felüljárónál az egyik útpálya legalább 5 méter mélyen fut, míg a másiknál 3,8-as korlátozás van (asszem, de talán pont annyi is). vajon milyen műtárgy lehet ott a stadion felé menő sávok alatt, hogy nem boldogultak vele? a kamionok meg kerülhetnek a pongrác út felé...

nyisziati 2012.11.06. 09:17:34

@Iza Béla: "Gondolom nem vette észre a lelógó botokat. (Budán mindkét oldalon van.)"
Valószínű.
Ahogy én észrevettem, rengeteg függ attól, mennyire ülnek be rutinból a fülkébe a sofőrök ill. mennyire nemtörődömök. Voltak olyan sofőrök, akik MINDEN fuvar előtt részletesen tájékozódtak mindenről (ők jellemzően a maszekok voltak, akiknek a saját tulajdonuk volt a kocsi), és voltak szélsőségesen trehányok is, akiknek a kocsijából fuvar közben kifogyott az üzemanyag és belekötött a dobba a beton (többször is előfordult).

BHJ-962 2012.11.06. 09:20:29

@hopptarisznya:
Nagyon egyszerű a dolog,kiengedi a légrugókból a levegőt,DE ilyen állapotban nem lehet vele közlekedni,mert károsodnak a légrugók,tehát vagy megáll vagy visszaemeli a szintet.
Mellesleg már a legtöbb buszban ill kamionban van magasság érzékelő beépítve,ami jelez ha alacsonyabb tárgyhoz közelít a gép.
(legalábbis amivel én járok abban van,"fos,francia,rönóó ".)

Iza Béla (törölt) 2012.11.06. 10:28:37

@nyisziati: Gondoltam rámutatok arra, hogy a botok nem állítják meg. Kösz a kiegészítést, hogy a sofőr viszont sokat számít. A videó valószínűleg nem mutatja azokat, akik elkerülték...

@krj: Azt a pályát csak újraaszfaltozták, a másik új építésű. A Pongrác út felé kerülő kamionok hada az M0 megnyitásával eltűnt, így azzal sincs probléma.

krj 2012.11.06. 11:03:37

@Iza Béla: az oké, hogy leaszfaltozták, de miért nem lehet lejjebb vinni. a pongrác út felé azért jó pár kamion kerül még ma is.

madandcrazybird (törölt) 2012.11.06. 12:22:35

@BHJ-962: Hat a legtobben nincs. Maradjunk annyiban. Meg nem is hallotam ilyenrol. Magnum?

madandcrazybird (törölt) 2012.11.06. 12:29:45

@Iza Béla: En elfertem a Rynartossal mindig. Mondjuk egyszer mentem egy ojannal amin rossz volt a legrugo taviranyitoja. En menyomtam hogy szintezen vissza menethelyzetbe. De nem tette. Akkor koccant egyet (-: Akkor nem ereztem viccesnek de nem lett baj. Vagy lent volt a legrugo vagy fent mint utolag rajottem.Nem lehetett kozepre alliani. Egyszer nekimentem egy hidnak nemetorszagban,de nem az en hibam volt. Elso utam volt kulfoldon. Lattam hogy 3.8 meteres hid kerdezem a fonokom hogy atferunk e.Persze mondja. Hat nem fertunk at.Ha o nincs akkor megallok es megkeresem hogy vajon milyen magas lehet az auto. Akkoriban fogalmam sem volt. Friss volt a jogsi.Normalis orszagban egyebkent ra van irva a potkocsi homlokfalara meg a fulkeben is hogy milyen magas.

cso zsi 2012.11.06. 21:39:17

@Iza Béla: "A Pongrác út felé kerülő kamionok hada az M0 megnyitásával eltűnt, így azzal sincs probléma."
Annyira azért nincsenek eltűnve.
Mivel csak 12t-n felüliek vannak a Hungáriáról kitiltva.
@krj: A Lágymányosi híd felé tartó irány új építésű, és ott egy épületet is elbontottak. A legnagyobb probléma az, hogy két külön kerület az út két oldala, és a régi magasabb alatt közműveket emlegetnek. Amit anno kellett volna átépíteni, de mint annyi mindenre, akkoriban arra sem volt éppen pénz. (a Lágymányosi hídnál is ennek a levét isszuk a béna, egysávosító felhajtókkal.)

mindig turista 2012.11.07. 00:58:53

Elkúrcsány ferenc újabb meggondolatlan döntése. Mert ne mondja nekem senki, hogy ez a fidesz kormány idején jött létre. Tipikus. De persze kell a nyaraló a balaton mellett. Ha azt a kurva nagy házat fel lehetett ott húzni, akkor ezt a közművezést is meg lehetne oldani nem? nem??

Iza Béla (törölt) 2012.11.07. 18:38:18

@krj: Ahhoz szerkezetében kellett volna átépíteni.

@cso zsi: A forgalmat azok lassították. Most az M0 miatt amúgy is kevesebben mennek arra, így a Pongrác felé kerülni már nem akkora gáz.
süti beállítások módosítása