Ferenc tér - fotó: Ladiszlai Gábor

Még több kép a galériában.

Ladiszlai Gábor - akivel már volt egy mókás kalandunk, legutóbb pedig az utólagos erkélyráépítésekről írt egyizgalmas posztot - most egy ferencvárosi játszótérről küldött fotókat. Ráadásul nem is akármelyikről, hanem a Ferenc tériről.

Ez a játszótér ugyanis nagyon jól néz ki, kifejezetten dögös a csempedombja, tele van eredeti megoldásokkal, csak... csak én még nem hallottam soha pozitív véleményt róla a használóktól. Egyesek kifejezetten annak a példájaként emlegetik, milyen amikor elmarad a közösségi tervezés és egy olyan játszótér születik, ahol mondjuk táblák tiltják meg bizonyos elemekre a felmászást, mert balesetveszélyesek. Pedig akkor még új és szép volt az egész - nem úgy mint most. Ahogy Gábor írja:

 

Ferenc tér - fotó: Ladiszlai Gábor

Még több kép a galériában.

"Egy kicsivel több, mint egy hónapja voltam a Ferenc Téren, és elég ramaty állapotokat találtam. A tisztasággal is gondok voltak, de kb annyira, mint bármely pesti parkban. Inkább az tűnt fel, hogy a néhány éve kialakított tér műtárgyai szétesnek .

Vajon mikor jön el az az idő, amikor a kialakítás előtt gondolnak arra is, hogy nem csak az átadásig, vagy a garanciális javítások határidejéig kell ezeknek egyben maradniuk, hanem esetleg utána is? Egyes részleteket kifejezetten silány, vagy egyszerűen nem oda illő, (tehát külső és extrém felhasználásra tervezett) alapanyagokból oldottak meg, nyilván ez volt a legolcsóbb. (Vagy ha a pénz nem volt szempont -amin azért meglepődnék-, akkor jogos a kérdés, hogy miért???)

Pár példa: 

  • A szökőkút előtti elvezető fedését miért olyan műanyaggal oldották meg, amit eddig csak fedett uszodákban lehetett látni? Egy parkban átmegy rajta bicikli, gördeszka, babakocsi, nem is beszélve az ugráló gyerekekről, akikre itt nincs ki rászóljon. (És minek is? Elvégre ez egy park, a gyereknek ott kell kiélnie magát.) A hiányzó rácsokat senki sem pótolta, pedig ez egy 3-4 éves szaladgáló gyerek biztonságára veszélyes lehet. Ahol pótolták, ott a módot és alapanyagot nem is minősíteném.
  • A dombra emlékeztető szökőkútról jön le a mozaik, kérdés, hogy néhány év után vajon miért?
  • Ha már ugráló gyerekek. Egy ilyen parkba miért kell üveget beépíteni??? Természetesen hiányzik, a mögötte lévő neonok is hiányoznak, és kérdés, hogy vajon áramtalanítva van-e a lámpatest.
  • A vízcsap már masszívabb darabnak látszik, de a lényeg már onnan is eltűnt, nem működik.
  • A pavilon üvegtetején -és ez is tervezési hiba- megakadnak a fáról lehulló levelek, így aki alulról felnéz, a felgyülemlett rohadó zöldhulladék látványát élvezheti. Guszta.


Sajnos ezekből mind az látszik, hogy a tervezés-kivitelezésnél nem gondolkodtak előre, és azóta nincs igazi gazdája a parknak.

Ferenc tér - fotó: Ladiszlai Gábor

Még több kép a galériában.

Egy kis guglizás után kiderült, hogy nem ez az egyetlen problémás játszótér a környéken, viszont sikerült felfedeznem egy remek oldalt a játszótérkeresőt. Egy ide kommentlő szerint már tavasszal is ugyanilyen problémás volt a Ferenc tér park.

 

Ferenc tér - fotó: Ladiszlai Gábor

Még több kép a galériában.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest gyerek játszótér ferencváros ferenc tér elhanyagolt ix. ker középső-ferencváros

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr234795309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2012.09.22. 09:39:35

ez nagyon kemény, börtönnel büntetném a tervezőt.

KovácsPálné 2012.09.22. 11:29:29

Én a megbízót, a felelős műszaki vezetőt és a kivitelezőt is megvizsgálnám.

mezőmisi 2012.09.22. 16:50:14

Nagyon-nagy tévedésben van az aki a Ferenc teret játszótérnek titulálja. Nem játszótér, hanem egy közpark. A park egyik sarkában alakítottak ki egy játszóteret homokozóval hintával mászókával, ott kell a gyereknek játszaniuk. Azok a tárgyak amikről írt kedves cikk író azok nem a játszótér részerei.
Nekem is van gyerekem, de soha nem engedtem felmászni a "csempével kirakott dombra", mert azt nem játék. (érdekes megértette.) Felmászni rá pláne mikor vizes eléggé balesetveszélyes.

Amiben nagyon igaza van az, hogy évek alatt ilyen állapotra jutottak nyilvánvalóan nem időjárási és más egyéb természeti elemeknek betudhatóan, hanem csak és kizárólag "emberi segítséggel".
Ez az ami engem személy szerint bosszant és elszomorít.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.09.22. 17:01:28

34 éve olvastam Jonathan Swift egy mondását, azóta is "jelszavam", és a romokat elnézve szemlátomást cseppet sem avult három évszázad alatt.

"I hate and despise the animal called man."

Gyűlölöm és megvetem az állatot, melynek neve ember.

ROZ 2012.09.22. 17:03:59

"...ott kell a gyereknek játszaniuk..."

Ott KELL? Csak nem Hoffmann Rózsikához van szerencsénk?:-)

Anti Anyag (törölt) 2012.09.22. 17:12:32

A tervező tudhatta volna, hogy bizonyos környékeken atombiztosra kell megtervezni egy teret. Na most ez a tér eleve két nagyon eltérő kultúra határvidékén fekszik.

Persze megértem a tervezőt, a remény hal meg utoljára.

variagrafika 2012.09.22. 17:16:07

A tér az utóbbi időben (kb 2 év) feltűnően gazdátlan és elhanyagolt lett, régebben ment a locsolás, volt parkőr, odafigyelés, most folyamatosan romlik minden, bejönnek a kutyások sz....ni (hiába a kitett tábla) száguldoznak keresztbe a biciklisek, és a pizza futárok robogóval!! Ami a legfontosabb, hogy azt a teret -mint már előttem is írták nem játszótér, az egy külön kis része- mi magunk itt lakók tesszük tönkre, nem magától lett ilyen (tisztelet a kivételnek), pontosabban a kisebbség megmaradt /itt ragadt tagjai módszeresen pusztítják, de ez már egy más történet... Valószínűleg érdekében áll egyes cégvezetői csoportoknak nem tenni ez ellen, mint régebben. A lényeg: nekünk kell rendet tartani, és a gyerekeinket úgy nevelni, hogy vigyázzanak a környezetükre, a tervezés az egy dolog de hogy az az idők folyamán mi miért válik szemétté az már a mi felelőségünk.

mezőmisi 2012.09.22. 17:24:43

@ROZ: most is csak azt írhatom,- mint a Ferenc tértől 60 m-re lakó Ferencvárosi aki mellesleg gyermeket is nevel,- hogy a gyerekeknek a játszótéren kell játszaniuk, és nem a tér más funkciókat ellátó részein pl. a szökőkút tetején....
azt hiszem ehhez semmi köze Hoffmann Rózsának....

balközép 2012.09.22. 17:27:48

A képek a Ferenc téren készültek... ami nem játszótér hanem közpark. De a többi majdnem stimmel... Tudod zsigulit osztogatnak vagy fosztogatnak....

2012.09.22. 17:45:22

Felesleges vitatkozni, hogy mi ez. Ez közparknak ugyanolyan ... most keresem a szót, de nem találom, akkor legyen az, hogy gagyi, mint játszótérnek.

mezőmisi 2012.09.22. 17:48:56

@little troll: "élőben" jártál-e már ezen a téren? tudom a választ NEM!!! akkor tudnák, hogy miről van szó!!!

Anti Anyag (törölt) 2012.09.22. 17:49:32

@variagrafika: A kerületünkben még vagy 2 éve átadtak egy igen frankó körülkerített játszóteret. Ma is úgy néz ki mint újkorában, mert a lakók figyelnek rá, ha valami gáz lenne, kieresztik a kutyákat. Tudják mikor kell, családi házas környék.

Pedig, mivel a környéken sincs másik ilyen játszótér, ez nagyon-nagyon extra, messziről is járnak ide a szülők gyerekeikkel. Kisebbség itt is van, csak éppen nem az a típus akik arrafelé, nem is nevezném őket kisebbségnek.

Az ilyen helyeket általában nem az ovisok, vagy a szüleik verik szét.

angyalföldi partizán 2012.09.22. 17:56:05

@ROZ: nem,a tied játszhat a főúton is,ha akar.

variagrafika 2012.09.22. 18:10:00

@Anti Anyag: Igen igazad van ez egy ilyen szar környék sajnos sok szar emberrel -akiknek nem szabadna hogy itt legyenek, de sajnos muszáj velük élni- de ez akkor sem a tervezés hibája hanem az itt élőké, meg volt adva egy normális hely, szép házakkal (parkokkal) ami mára csak nyomokban emlékeztet a kezdetekre és erről a nem ide valók tehetnek...

eax_ 2012.09.22. 18:58:03

"Vajon mikor jön el az az idő, amikor a kialakítás előtt gondolnak arra is, hogy nem csak az átadásig, vagy a garanciális javítások határidejéig kell ezeknek egyben maradniuk, hanem esetleg utána is?"

Pontosan akkor, amikor egy kozbeszerzesen nem csak az ar dont.

FoglaltNick 2012.09.22. 19:03:11

Egy évig laktam kisgyerekkel a környéken. Azoknak, akik szerint egy közteret nem kell gyerekbiztossá építeni: többéves angliai és holland tapasztalatom szerint Budapesten feltűnően kevés az olyan hely, ahol a gyerek szabadon rohangálhat életveszély illetve kutyaszar nélkül, tehát miért ne lehetne a közparkokat is olyanra csinálni, hogy ne kelljen minden másodpercben kontrollálni-figyelmeztetni egy kisgyerekeket? Igazán kis odafigyeléssel lehetne élhetőbb várost csinálni... Az pedig, hogy a pizzafutárok negyvennel keresztülszáguldanak egy parkon, egész egyszerűen felháborító.

lobster thermidor 2012.09.22. 19:49:58

Tipikusan a róka fogta csuka esete!

Ha szar anyagból készül valami, azt vagy az időjárás, vagy a felhasználók nagyon hamar tönkre teszik. Ha időtálló, értékesebb matériából építik meg a tereptárgyakat, azt meg seperc alatt ellopják.

Ez a helyzet Magyarországon, 2012-ben.
Senkinek ne legyenek kétségei, lesz ez még rosszabb is!

Szilvocska 2012.09.22. 19:59:53

A tér tényleg nagyon elhanyagolt, és lehet, hogy a csempére nem kellene felengedni a kisgyerekeket - nekem is van kettő - de a többi része sem biztonságos a parknak, még a gyerekjátszótér sem. Sőt! A mászóka-csúszda elemek földbe süllyesztendő része kb. 30 cm-re van kint, vagy be kellett volna ásni, vagy ennyivel több homokot ráhordani, mert a kiálló sarokvasak veszélyesek, a mászóka túl magasan van, nem tud rá felmászni a kicsi, a csúszda meg ezáltal ugyanúgy kb. 30 centivel van magasabban az ideálisnál, megint csak veszélyes. De ez évek óta így van.

Érdekes, hogy három éve, akkor még újszülött babával az ott posztoló őr azt nem engedte meg, hogy a babakocsi mellett pórázon sétáló kutyával keresztül menjek, - nem pisilt, kakilt oda, csak áthaladtunk volna - meg kellett kerülni az egész teret, erre nagyon figyeltek, bár nem mindenkire mertek már akkor sem rászólni.

lobster thermidor 2012.09.22. 20:10:10

Amúgy eleve baj van a poszttal!

Ez a hely, 100 százalék, hogy nem játszótérnek készült! Konkrét, és szigorú EU-s építési, valamint telepítési szabályok kötik meg a tervezők kezét. Továbbá a játszótér építésénél felhasználható anyagokat, játékokat is olyan komoly előírások szabályozzák, amiktől nem lehet eltérni.

Az egy másik kérdés, hogy ezt az egyébként nem játszótérnek kialakított területet, más lehetőség híján birtokba veszik a gyerekes szülők.

Leplezetlenül 2012.09.22. 20:53:58

Köszönöm, hogy megemlitettetek a cikk végén, éljenéljen, hiresek lettünk a gyerekkel. :) Az a kommentből anno kimaradt, hogy a "játszótérrel" szemben viszont remek a fagyi. ;)

jatszoterkereso.hu · http://jatszoterkereso.hu 2012.09.22. 21:03:51

Először is köszönöm a linket és az említést :)

Szerintem több baj is van ezzel a játszóval.

Ami nekem a legjobban hiányzik, hogy ennyire közel van az úttesthez mégsem kerítették körbe. Ha nem is teljesen de legalább azt a két oldalát, ami közvetlen az út mellett van.

A játékokat sikerült jó érzékkel úgy összeválogatni, hogy a kisebbek egyedül a két rugós játékot tudják használni, ami közül az egyik köré értelmezhetetlen méretű gumitégla burkolat is került.

Maga a park nekem egyébként tetszett, bár amikor ott jártunk 2010 decemberében még nem volt így szétesve :(

Yasashi Tanuki 2012.09.22. 21:14:45

Ott voltam amikor átadták a játszóteret. A környéken nagy számban lakó cig@ányok, akik amúgy is téren intézték kisebb - nagyobb ügyeiket az esti órákban, azonnal megszállták. A gyerekek a jól ismert kulturális sajátosságok miatt szülői felügyelet nélkül szánkóztak a csemepedombon, egyiküknek a vízköpő felhasította a lábát, ezért az átadás másnapján már nem műkdödhetett a szökőkút és biztonsági őrt kellett kirendelni, hogy elhajtsa a rajkókat. Párszor még láttam ott fehér embert, de egy idő után a kozmopolita értelmiség is feladta. Egy konkrét esetet ismerek, amikor a szülők hazamentek és az addig visszafogott gyerek elsütött családi körben néhány ordas cig@ny káromkodást, amit a játszótér törzsközönségétől tanult, akkor a szülők úgy dönöttek, hogy bármilyen macerás is inkább s Szent István parkba viszik eztán a kicsit.

Ppix 2012.09.22. 21:35:52

Az önkormányzati zsenik ráadásul az egyik oldalon amúgy is meglévő 2 demszky karó közé még beraktak valami lényegtelen tiltó táblát is, hasonlóan masszív acélrúdon, de kicsit alacsonyabb kivitelben. Hátha valaki arra megy mondjuk este bringával, feltételezi hogy két karó között el tud suhanni, aztán majd rojtosra töri a pofáját. (látszik is a háttérben a 8-as képen a cucc).
Nem értem mennyi ésszel élnek emberek ebben az országban. Karók azért vannak, hogy kocsival ne tudjanak ott bemenni a népek, de két karó között meg gyalog vagy biciklivel el lehet menni. Hogy lehet valaki olyan sötét hogy a két karó közti távolságot felezve berak még egy kisebb karót????
Totál balesetveszélyes, a gyalogos/babakocsis stb. forgalmat is akadályozza, és valami marginális hülyesség van rajta (fagylaltozó kutyával szemetelni tilos, vagy valami ilyesmi).

G. Wolf 2012.09.22. 22:13:15

Az elmúlt két év...

Amúgy szerintem ez nem játszótér... vagy legalábbis nekem nem tűnt fel hogy az volna.

khmm... 2012.09.22. 22:27:24

@Anti Anyag: ja-ja... Németországban már úgy vannak kiírva a pályázatok, hogy a játszótereket, a játékokat "vandalensicher" (vandálbiztos) kivitelben kell megcsinálni.

"ez a tér eleve két nagyon eltérő kultúra határvidékén fekszik. "

Milyen finoman fejezted ki magadat... :)

khmm... 2012.09.22. 22:32:15

Pl:

www.umetna-trava.com/files/priponke/Kovinska%20igrala.pdf

Csakhogy rögtön ott a másik probléma: ha jó minőségű fémből van, akkor ugyanaz a népcsoport képviselői begyűjtik. :-(

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.09.22. 22:33:26

És miért kell így hagyni?

És miért nem lehet őrizni, kamerákkal figyelni?

Shopping 2012.09.22. 23:28:27

A 9. Kerület játszótereiről az én sztorim.

Vendégségbe mentünk, a tűzoltó utcába, egy újépítésű házba.

Ebéd után feleségem és a házigazda felesége lementek a gyerekekkel a játszótere.

Jött a cigány gyerek.( kb.8 éves)
" szálljatok ki, adjátok át a hintát!"- mondta.
Feleségem próbálkozott: várj pár percet és jöhetsz te is- mondta.

Cigány gyerek: MOST kell a hinta, szálljatok ki, vagy ide hívom apámat és megver titeket.

Na ennyit a kerületről, maradunk Budán játszani.

arod75 2012.09.22. 23:41:10

Ez valóban egy közpark, ami EU projekt keretében lett felújítva.

A park elemei (szökőkút, pavilonok, térkő burkolat, zöld gyep) minősíthetetlen állapotban vannak, hála Ferencváros Önkormányzata és illetékes közterület felügyeleti cége áldásos tevékenységének.

Valóban a "kulturális határmezsgye" helyzetből fakad több probléma, de vannak olyan kerületek, ahol minden sarokra jut egy kamera. Úgy látszik, több százezer eurónyi érték megfelelő állapotú megőrzése itt nem fontos, mivel a területen nincs egy darab közterületi kamera sem.

És ez az állapot a tér céljával teljesen ellentétes, csökken a környék vonzereje, az ingatlanárak, elindul az a folyamat, amelyet ez a fejlesztés hivatott lett volna kezelni és ellensúlyozni.

Sajnos egyenlőre nem sikerült.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.09.23. 00:07:54

Szomorú látni ezt a pusztulást. És hogy ez megtörténhetett, és megtörténhet. Lehet basztatni a kerültet, hogy mértnincs kamera, meg mértnics őr, de nem durva, hogy manapság ott tartunk hogy egy ilyen - elvileg mindenkinek jót akaró - közpark veszélyben kell legyen? Mert nem az a legnagyobb baj, hogy nem védik kellően, hanem hogy már mindent védeni kell.

0001 · http://www.metacafe.com/watch/10223063/mtva_troll_h_rad/ 2012.09.23. 01:12:12

A környéken lakom. Nem járok gyakran a Ferenc téren, de nekem is feltűnt, hogy jó időben cigány pereputtyok szállják meg a teret. Megoldás: posztoló rendőr! Nem fér a fejembe, hogy ebben a szétcseszett városban miért nem lehet soha járőröző rendőrt látni! Pedig ez alap!

Gyárfás 2012.09.23. 08:46:03

Tök érdekes ez az ország, közpénzból valaki jót akarva épít egy parkot, aminek a szélén van egy játszótér.
Aztán Jönnek a cigányok (nem rasszizmus tény)irgalmatlanul szetbasszák a teret cigarettáznak,hangoskodnak, pusztítanak.
Ezek után meg senki nem azt a kultúrálatlan tanulatlan agresszív csapatot gyűlöli aki gátlástalanul pusztít hanem azokat akik nem képesek meggátolni a pusztítást, kamerarendszerrel meg posztos rendőrrel , persze azt is közpénzből kifizetve.

Ez a park jó példa hogyan terjed a fertőzés, ez a park egy határvonalot fekszik, ahol ket eltérő kultúra találkozik. Tönkrecseszik és a határvonal beljebb vándorol.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.09.23. 09:01:34

Talán a TASZ és a védelmezett romulán bevándorlói társadalmi munkában rendbe tehetnék amit leromboltak, meglepődnék...

2012.09.23. 10:11:33

@0001:

Namármost. A járőröző rendőrnek "toleranciakampányban" kell részt vennie, meg "szociálisan érzékenyítő tréningre" kell járnia manapság, ha csak rá is néz egy cigányra, úgyhogy ezzel mem mész semmire.

Ellenben ha biztosítván a teljes társadalmi jogegyenlőséget, a cigánynak ugyanazokat a jogokat adod meg, amelyek egy fehér embernek is járnak egy rendőrrel, avagy bárkivel szemben (figyelem: PONTOSAN ugyanazokat) nincs többé semmi probléma,

és akár még a rendőr sárgaréz szobrát is a térre állíthatod eztán, mozgó éjjel-nappal látó infrakamerával a szeme helyén, mert ezer évig is ott fog állni, és őrködni, míg az idő vasfoga végül nem végez vele.

Rocky 2012.09.23. 10:14:15

@L.A.:
A tervezőt akarod börtönbe csukni?
-mert valaki ellopja a csapot?
-szétszed minden szétszedhetőt?
-mert nem gondozza, takarítja senki sem a teret?
-azért rossz a játszótér, mert nem is játszótér, hanem közpark?
-azért rossz a közpark, mert parkőr híján ide gyűlik a környék emberi szemete?
-mert sokan itt dobják el a csikkjüket, szemetüket?
-mert sokan itt vizelnek, szarnak? vagy a kutyájuk?
-mert az önmaga életét havi 80e forintért, 5 percenként kockáztató "pizzafutárok", mások életét is veszélyeztetik előszeretettel?

A tervező lenne a hibás?
Gondolkozol mielőtt leírsz valamit?

(örülök egyébként, hogy a vidéken évek óta meglévő jelenséggel (t.i. a dolgozni csak sokpénzért-keveset = munkanélküli prolik, mindenhova beszivárognak és mindent tönkre tesznek) végre szembesül a "romkocsmák mélyén tengődő értelmiségi" réteg is és talán gondolkodni kezd a témában, két spangli között!)

egy (nem a) TERVEZŐ

Környezettudatos 2012.09.23. 10:18:28

A poszt rossz címre küldi a szemrehányást. A park használóinak cigány mivolta nyilvánvaló. Egy üveglapokkal határolt világító oszlop kb. 1000 évig ott állhatna, ha nem járna arra ember. A csapot meg biztosan nem a 3-10 éves korosztály szerelte le. Magyarországra nem engednék közterületre a betonon kívül mást kihelyezni. Vagy beton vagy semmi. Ezt tudja a magyar megőrizni.

Rocky 2012.09.23. 10:19:04

Egyébként pedig társadalmi összefogás kell.
1. Jelen kell lenni a téren, ha valóban használni akarják (nem elmenni máshova)
2. Fizetni kell egy parkőrt. Be kell keríteni, éjszakára bezárni.
3. Nagy többségként (gyerekes szülők), bármilyen rendzavarást szóvá tenni, megkérni, hogy ne tegyék. Ha nem reagálnak, rendőrt hívni.
4. Az önkormányzat figyelmét hetente felhívni a hiányosságokra.
5. Térfigyelő kamerákat felszerelni.
6. Egymással kommunikálni, beszélgetni, megismerni, odafigyelni, köszönni, jóban lenni.
(még a végén a prolik is megjavulnak, mert látják, hogy mennyivel jobb így élni!)

anyadmajma 2012.09.23. 10:20:36

EZ NEM JÁTSZÓTÉR!!!
Mint már írták többen is.
Ja, és igen, az utóbbi majdnem két évben lett ilyen, mivel a 2010-es önkormányzati választásokon addig alpolgármesterként tevékenykedő fideszes politikust választották meg polgármesternek, akinek az első intézkedéseinek az egyike volt, hogy felszámolta a parkőrséget. Ahol szép számmal dolgoztak cigányok is, és viszonylag rendet tartottak a parkokban. Nem volt kutyaszar, szemét, és egyéb apróság.
Azóta meg lehet nézni a Tűzoltó-Lenhossék sarkán a Kerekerdő Parkot is. Az is hasonlóan szép lett, mint a Ferenc-tér.
És NEM CSAK A CIGÁNYOK MIATT néznek így ki a parkok. Nem az ő kutyájuk (mivel jellemzően nekik nincs) szarja tele az utakat-tereket.
Érdekes, hogy milyen könnyű egy ilyen félreinformáló cikkel bűnbakokat találni. Itt, a középső Ferencvárosban pl. sem rendőr sem közterület-felügyelő sem senki hivatalos
személy nem mászkál az utcán. Csak a parkoló társaság szerencsétlen alkalmazottja, de neki meg az a dolga, hogy autókat büntessen.

Rocky 2012.09.23. 10:24:07

@Környezettudatos:
fasznak cigányozol?
nem mind1 h cigány vagy félcigány, vagy magyar, vagy román, vagy norvég az a büdös bunkóparaszt, proli, dolgozni nem akaró, (fél)bűnöző csöves, aki abban leli örömét, hogy szétbassza a közpénzből épült közteret?

(elárulom, hogy azért is nem éri meg cigányozni, mert teljesen félreviszi a témát. aztán jön a tasz és forgat egy filmet arról, hogy a Ferenc téri anyukák, zaklatják a szipus proligyerekeket, akik eddig "békében" tették a dolgukat a KÖZtéren, ami nem csak az anyukáké, hiszen KÖZ. és különben is, mennyi mo-n a fasiszta anyuka...)

Környezettudatos 2012.09.23. 10:27:40

@hmkr: "arankás színű" azért hát az egyik békésen játszó napbarnított gyermek édesapja társadalmi megőrzés céljából magához vette. Nem tehet róla, hogy a többivel együtt véletlenül egy MÉH telepen akarta őriztetni és a 17500+ÁFA értékű csapot beolvasztották, amit neki 81 forinttal honoráltak.

Környezettudatos 2012.09.23. 10:30:16

@Rocky: A cigány itt gyűjtőszóként az életvitelre utaló jelzőként szerepelt azaz "cigány vagy félcigány, vagy magyar, vagy román, vagy norvég az a büdös bunkóparaszt, proli, dolgozni nem akaró, (fél)bűnöző csöves" jelentést hordoz. Vedd észre, hogy rengeteg cigány van a fehér fajtában is. Több, mint a feketében. Az ország nagyobbik fele cigány, ha nem látod amikor beszél, ahogy az értékekhez viszonyul, ahogy él, az igényrendszere alapján...Sajnos ez az igazság, nem kimondani bűn és hülyeség.

Rocky 2012.09.23. 10:35:27

@anyadmajma:
az a gonosz fidesz...
nem fizette tovább a kölcsönből épült közpark védelmét, a kölcsönből fizetett parkőrnek és nem újítja fel újabb kölcsönből...

hát erre mondják, hogy szopó! nem kellett volna annyiszor megszavazni az mszp-s bűnözőket és akkor nem lenne ekkora adósság. ellenben lehetnének értelmesen (anyagilag is) átgondolt fenntartható fejlesztések, amelyek nem olyanok lennének mint ez, ami köztudottan kampány célokkal épült és magában hordozza az elmúlt 10 év, minden búját-baját!

(érdemes egy sétát tenni itt a második kerületben! szerintem parkőr nélkül is elüldözi a "babakocsikommandó" az oda nem való egyedeket a KÖZparkokból)
(attól még hogy KÖZ, az nem azt jelenti hogy közösségi illem, csövező és alvó hely prolik részére)

Rocky 2012.09.23. 10:37:15

@Környezettudatos:

mondj helyette prolit, abba nem tud belekötni a tasz meg a többi "jog"védő, mivel fajtól, származástól független!
de te is pont erről beszélsz, akkor miért cigányozol?
:)

Anti Anyag (törölt) 2012.09.23. 10:54:40

@lobster thermidor: Ez nem igaz, mint fentebb írtam, nálunk sem lopták el, vagy rongálták meg, pedig 2 éve ott van. Sőt Újpalotán is egyre bátrabb a rekonstrukció, mert a lakók is magukénak érzik és figyelnek.

Nem kell kertelni, lepukkant cigányos helyeken felesleges ilyesmiket építeni, nem véletlen szokták sok esetben rekonstrukció előtt kitakarítani a környék cigányait.

Ha mégis megvan, elsőként ilyesmi piktogramokat kell kitenni.

index.hu/belfold/2012/09/23/gyali_patak/

Ennek az is az előnye, hogy a ne szarj és hugyozz cigány piktogramot kövér nőnek lehet nézni (az index tudósítója is ennek nézte), tehát a libsi nem tud belekötni.

Aztán ha mégis probléma van, ki lehet engedni pár kutyát azzal az indokkal, hogy sétálnak.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.23. 10:58:04

@Környezettudatos: Ezen lehet rugózni, hiszen elviekben igazad van, de a gyakorlatban primitív cigányok rombolják szét a köztereket.

Az egy szociológiai probléma, hogy gének, vagy a tudatlanság, vagy mindkettő, de ennek a rendfenntartásnak nem kellene foglalkoznia.

Környezettudatos 2012.09.23. 11:20:57

@Anti Anyag: És ptimitív magyarok. Például a fradi táborban alig van cigány. 2006-ban alig volt az utcán cigány.

2012.09.23. 11:22:00

A "prolizóknak":

Olyanok a művelt Nyugaton, a kevéssé művelt Középen, meg a baromira nem művelt Keleten is élnek, s mégsem ilyen állapotokat láttok a környékükön.

Pedig ott is van ám bazinagy munkanélküliség, és még ott a rengeteg friss, harmadik világbeli bevándorló is, akik még játszóteret se ismertek addig, csak autógumikból, meg rongyokból rakottat.

A csöviket, szipusokat, drogosokat, firkálókat, tördelőket, ill. a "bulizósfiatalokat" évtizedek óta pontosan ugyanazok a politikailag buggyant vagy rosszindulató irányítók és jogalkotók szabadítják rá itt a normál "proli" közösségekre, nem hagyva lehetőséget a kiebrudalásukra, akik a cigányokat is,

természetesen csakis és kizárólag a hatalmas nagy "szabadság", meg az "emberi jogok" iránti vágytól, és feltétlen elkötelezettségtől hajtva ...

2012.09.23. 11:35:45

@Környezettudatos:

Úgy voltak azok "magyarok" mint a cigányok ... Arra a kellettek a főpapagájnak, hogy a zsernyákokat rászabadíthassa az ellenséges fityisz kedvéért összecsődült normál polgárokra, hagyjuk már ezt.

Vagy a provók csürhéje helyett ártatlanul kergetett és megvert-meglőtt civilekre gondolsz? ... Igaz, ők se voltak cigányok, még véletlenül sem.

Egyébként 1956-ot se cigányok csinálták, mit szólsz? Persze valszeg ugyanezt, és pont a vastagon fasisztázva jól az agyatokba bemosogatott 2006-os események miatt, (melyek valódi tényfeltárásán senki sem dolgozik) minden lelkifurdalás nélkül ...

Mert mostanra a ballib egyenest odajutott, hogy az egykori "pesti srácokat" is ezen 2006-os, huligánnak beöltöztetett és jól leitatott kocsmai népség miatt nyilasozza le, visszamenőleg, hát váljék egészségetekre.

Megnyugtatlak, ha 2006-ban valamiért inkább az elégedetlen cigányok balhéztak volna az utcán, a főpapagáj a lovasroham elrendelése helyett maga áll elébük, de azért, hogy leborulva csókoljon nekik talpat ... :)

Környezettudatos 2012.09.23. 11:38:56

@ekszvájzed: Hol voltál te 56-ban? Tervben sem. 56-ban is ugyanolyan proli gyülekezet volt, mint 2006-ban, csak 56-ban mindenki csóró és éhes volt...olyankor előkerül ám a fegyver is. Ma két sör között a TV előtt böfögve akarja az átlag magyar megváltani a világot, mielőtt az átlagos 15 másodperces menetét letudja Mari nevű feleségén.

2012.09.23. 12:22:41

@Környezettudatos:

Mert te aztán csak tudod, hiszen te biztos már nemcsak terv voltál ... Proli volt tehát az összes diák, mérnök, orvos, író, költő, stb. aki még benne volt, láthattad is őket ... Szólíthatlak nagypapinak? :)

És azok, akik kinn voltak 2006-ban, eszerint végül is mégsem az általad vázolt 'magyarnemes' (á la Petőfi) módon jártak el, tehát őket kéne illessen a részedről minden tisztelet :)))

Szóval hol látsz te olyan fekelést, lázadást, forradalmat, amely nem él az erőszak eszközével, ha fenyegetést észlel, vagy bérenceket vegyítenek a tiltakozók közé?

És úgy 'magyarozzál' itten, hogy elvégre te is csak ugyanolyan "átlagmagyar" vagy, vagy szólj, ha felsőbbrendűségedben ezzel megsértettelek volna, mert te nem a sörrel, nem a tévé előtt, és nem a Marival váltod a világot ... :)

(hanem pl. itt kommentelgetve, mint én is, és ettől aztán nagyobbak, meg többek vagyunk, mi?)

anyadmajma 2012.09.23. 12:24:38

@Rocky: Na, te sem tudod, hogy mit beszélsz, idióta.
Itt pont, hogy a Ix. kerület hitelmentes, jól működő kerület volt, egy volt szdsz-es polgármesterrel. Most romokban hever, és a felhalmozott pénz meg stratégia eltűnt. Nem az a baj, hogy a fideszes, eddig alpolgármester nyert, hanem hogy politikailag megmondják neki, hogy mit csináljon/hat.
de köpködj csak nyugodtan ostoba módon a mocskos komcsi mszpre-elmúttnyócévre, hajrá fidesz, mert amit az mszp meghagyott (nem sok, az igaz), azt most lopják szét, még a látszatra sem ügyelve.

2012.09.23. 13:26:50

A nemhiábaszületett cigányok szétbarmoltak egy közteret?
Milyen meglepő...

variagrafika 2012.09.23. 21:36:40

Egy picit messzire ment, és főleg félre a téma, és mondjuk értékelhető lenne ha csak azok szólnának hozzá akik itt laknak és ismerik a valós helyzetet, bár a cigányozásnak -mint már fentebb kifejtettem- bőven van alapja de a probléma egyszerűbb és sokkal mélyebb mint a sekélyes politikai vagdalkozás, az értelmetlen rongálás, kutya szaratás stb nem a politikai hovatartozás kifejezése hanem az otthonról hozott minta...

2012.09.27. 21:46:15

@mezőmisi: :O A te szavaddal élve, "élőben" járok ott. De mi az, hogy "tudnák"? Kik és mit?
süti beállítások módosítása