Vannak dolgok, amelyekről hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy világmegváltó újdonságok, menők és trendik,  pedig mások jó ideje a legnagyobb természetességgel csinálják. Ilyen mondjuk a kerékpározás. Budapesten csatákat kell vívni egy-egy biciklitárolóért, pedig egykor ott volt minden templom, tanácsháza, iskola és Áfész bolt előtt - és sok helyen máig ott van. Na meg persze ilyesmi a gerillakertészet is...

Illegálisan növényeket ültetni a városban igen fiatalosnak tűnő dolog, pedig lakótelepekbe kényszerülő nénikék már vagy fél évszázada űzik. Aki úgy nőtt föl, hogy megszokta az udvart, az nagyon nehezen áll át a panelre. Nem véletlen, hogy a házak aljában - igen, ej-ej közterületen - sokan kiskerteket alakítottak ki. Kicsit más ez mint a közösségi kertészet, de épp oly remek dolog.

 

 

Alighanem az illetékesek és az ott lakók is örülnek, hogy valaki lelkesedésből megcsinálja a ház előtti placcot. Ráadásul a trendi gerillákkal szemben - tisztelet a kivételnek - a gerillanénik nem csak elültetik, elvetik a növényeket, hanem gondozzák is azokat.

 

 

Az itt láthatót például nagycsoportos Janka lányom szúrta ki a Jókai úti lakótelepen, és csinált róla pár fotót a telefonommal. Az egyik oldali nénié virágoskert, aranyosan kirakott utacskákkal és barkács-madáretetővel, a másik oldaliéban haszonnövények is teremnek, pl. paradicsom és petrezselyem.

 

 

Ismertek hasonlót vagy még szebb lakótelepi gerillakertet? Küldjétek el!

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: panel kert lakótelep gerillakertészet xvi. ker mátyásföld hunyadvár utca villő utca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr194608982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 12:13:04

Rendkívül fárasztó már, ahogy most a közterületi és zöldségkertészkedést hájpolják. A közterületi zöld nem erre való, mikor amúgy is kevés van belőle.

tena_lady 2012.06.25. 12:28:31

Békásmegyeren ismerek egy ilyet, de azt egy bácsi ápolja. Van szélkakasa meg madáretetője is. Mellette az összes többi egykori virágágyást felveri a gaz. Ennyit a közterületi zöldről. Nem járok már arra, de ha még megvan, akkor a Kelta és a Sarkadi Imre utca sarkánál.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.06.25. 12:28:53

@apt-get install: nem a "közterületi zöld" helyén szoktak ezek létrejönni csak szólok.

Koky_ 2012.06.25. 12:51:50

Szerintem ez egy nagyon kedves dolog. Kíváncsi lennék, hogy az első hozzászólónak ez miért fáj? A ház előtti kis kert kitől is veszi el a helyet? Hozzáteszem hogy tényleg kevés a zöldterület, de itt kit zavar?

2012.06.25. 12:59:47

@apt-get install: Na most egy ilyen kiskert mivel rosszabb, mint egy kiszáradt kutyaszaros gyep?

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 13:04:25

@Koky_: Mitől kedves? A civilizált EU és USA területén akinek kertészkedhetnékje van, bérel erre a célra területet. Pl. egy üresen álló grundot. És kész és nem vesz el senki mástól semmit. Az úgy normális.

@d'oh: De, ott. Talán a nénié, a bácsié az az ingatlan? Nem, többnyire nem. És mennyi bérleti díjat fizet érte az önkormányzatnak, hogy önhatalmúlag, saját magának bitorol ott egy kis területet? Jogállamot akarsz? Akkor ne csak fentről várd el, nézz körbe itt lent is, amíg az emberek nem jogkövetők, addig nem a politikusok kell szidnod. Ez épp olyan lopás, mint a politikusok lopása, csak a mértéke kicsi. Attól még nem jogszerű. Balkáni mentalitás.

Koky_ 2012.06.25. 13:09:59

@apt-get install: De mégis mi a szart vesz el mástól?????? Válaszolj már, ha ez így berögződött nálad? A ház előtti füves területen talán piknikezni szoktál? Legalább gondozva van, és ha csak kicsit lennél kedvesebb, talán kapnál is a termésből.

durbincsnéni 2012.06.25. 13:13:25

@apt-get install: az a balkáni mentalitás, hogy ha elvárod az államtól vagy az önkormányzattól, hogy a házad előtt rendbe tegye a területet akkor is, ha nincs rá kerete. és ha évek óta szar a helyzet, akkor puffogsz, meg telefonálgatsz, meg feljelentesz, meg jogállam

ahol viszont civil aktivitás van, ott az ember vesz egy kapát, ásót stb. és szépen megcsinálja a területet. kivel árt ezzel szerinted?

mert használni nagyon sok mindenkinek használ vele...

zsurzsenka 2012.06.25. 13:14:33

@apt-get install: Hányszor szerettél volna egy panel előtti kis - jó esetben- zöld területet használni? Vagy csak azért zavar mert itt feltűnőbb ha eldobod a csikket, vagy nem tudsz a kapuig beállni a kocsiddal? Mitől rosszabb ez a fajta kertészkedés, mint ha kutyakaka, csikkek ezrei, szemét lenne itt, ahogy a többségben?

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 13:23:26

@d'oh: Inkább azok, akik nincsenek tisztában a közterületi viselkedés európai normáival.

@Koky_: EZ a baj, hogy itt a köz fogalmát mindenki úgy értelmezi, hogy az az ÖVÉ. Ezért ilyen lepusztult az ország. Nem, nem az övé, nincs lehetősége kisajátítani belőle. Ezen az alapon én holnap oda rakhatnám le a lakásfelújításhoz a sitteskonténert, én is csak használnám egy picit, na? Mi a különbség, magáncélra használsz közterületet, FIZESS érte! Tanulni kell még itt a demokráciaértelmezést és a jogállamiságot ...

@durbincsnéni: Befizetem az adót, mi vagy te, NAV? Nem jelentgetek fel, te sem nyertél.

@zsurzsenka: Nem dohányzom, innen fuss vissza a START-hoz. Kutyám sincs, szemetelni sem szemetelek. Bukott a tézised.

@Koky_: Akkor lenne gondozva, ha pl. gyep lenne rajta vagy cserjék, fák és a köz egésze használhatná, nem csak Mari néni az ötödikről szüretelhetné a paradicsomját. Látom, nem vagy tisztában az alapokkal sem, csak tapló módon hozod a káeurópai csürhe szintjét.

Kádár népe élt, él, élni fog. :S
Sosem lesz ebben az országban rend ...

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 13:33:22

@tengerecki: Temetőt lakóterületen nem létesíthetsz a védőtávolság miatt.

qwertzu 2012.06.25. 13:33:33

@apt-get install: Amennyire én tudom, a képen lévő terület nem közterület, hanem a házhoz tartozik.

Tegyük fel hogy közterület. A járda és a telekhatár közti részt neked KELL rendben tartanod. A te dolgod hogy ne nőjön ott parlagfű, stb...
Rend van tartva? Igen. Probléma?

minnifield űrhajós 2012.06.25. 13:40:12

ja, hogy kint van a poszt indexen. nem szóltam, teljesen érhető :)

Dr.Beverneki 2012.06.25. 13:49:46

@apt-get install: Te gyógyszerre iszol vagy magadtól vagy ennyire idióta?Nézd inkább a lakótelepi panelodból a kutyaszaros,igénytelen környezetet.Nem neked készítik ne félj,hanem a kissé jobb ízlésű és a szépet igénylő lakóknak.Az olyanok mint te csak tönkreteszik a mások által gondozott növényeket.Hálásnak kellene inkább lenned ennek a kihaló félben lévő embertípusnak a fáradozásaiért.

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 13:50:34

@qwertzu: Igen, probléma. Rendeltetéstől eltérő használat a paradicsomtermesztés.

A legtöbb települési rendelkezés szerint a közterület rendeltetése közcélú használatának biztosítása önhatalmúan nem változtatható meg. A közterület rendeltetése itt zöldfelület létrehozása, ezt a településrendezés, HÉSZ stb. rögzíti. A paradicsomos kert nem zöldfelület, hanem kert, állandó borítást sem ad, a közhasználat nem biztosított.

Arról nem is beszélve, hogy ha holnap a nénike nem parit kezd el termeszteni, hanem vmi mérgező termésű virágot, amit lelegel a két és fél éves porontyod és viheted orvosi ellátásra gyomormosásra, te fogsz a legjobban kikelni a Marinénik ellen és sikítozni, hogy hogyan képzeli, micsoda felelőtlenség?! Ugye, hogy probléma?

Értsünk már szót emberek, a jogot be kell tartani, különben nem lesz rend. Ha nem jó szerinted a jog, akkor fáradj a képviselődhöz, hogy terjesszen elő módosítást. Még jobb, ha politikusi pályára lépsz és magad viszed át a jogszabályváltozást, amit szeretnél.

Koky_ 2012.06.25. 13:50:39

@apt-get install: Az a baj, hogy nem veszed észre, hogy te vagy itt a kirívó eset... Mi az hogy az alapokkal nem vagyok tisztában? Itt egy egszerű témáról beszélgetünk. Hiába, ez van, mióta bezárták a Lipótot...

majdazténtudom 2012.06.25. 13:51:19

@apt-get install: Valamelyik fogaskerék csúnyán kiesett nálad a gépezetből. Az alapokban, hogy senki nem sajátíthat ki semmit, abban még igazad van, de itt véget is ért a dolog.
Csak néhány példa:
1. Nem azért tart itt az ország, mert "a köz fogalmát mindenki úgy értelmezi, hogy az az ÖVÉ" ..pont ennek az ellenkezője igaz: azért van fos állapotban minden (azért b*sszák szét a buszmegállókat, padokat, stb), mert mindenki úgy áll hozzá, hogy az SENKIÉ!
2. "A civilizált EU és USA területén akinek kertészkedhetnékje van, bérel erre a célra területet. Pl. egy üresen álló grundot." ...persze, ebben is igazad van, csak ezeken a helyeken nincsenek is elhanyagolt gazos közterületek a házak mellett, innentől nem összehasonlítható a két szituáció.
3. Ha ápolt kert van a kiszáradt gaz helyén az nem csak a néninek/bácsinak jó, aki csinálja, hanem minden normális embernek, aki arra jár. ..ezt hívják "win-win" szituációnak.
Lazíts! :)

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 13:58:08

@majdazténtudom: 1. Köszi, tehát igazam van. Nem kérlek, azért cseszik szét, mert "nekiahhozjogavanmertazazövéis". És mert nincs szankcionálás. Hiányzik a jogkövető magatartás az emberekből és a jogérvényesítés a állami, önkormányzati szervekből. Az emberek nem tartják be, a szervek nem tartatják be. Össznépi szarkupaccá így válik az ország, kérlek.

2. Köszi, tehát ebben is igazam van. De az egyik szabálytalanságot nem lehetséges orvosolni egy másik szabálytalansággal, erre gondoltál már?

3. Ezen az alapon akkor a honi éghajlati viszonyok mellett az összes park és köztér feltörhető paradicsomtermesztésre, mert legalább gondozva, öntözve van. Hová vezet ez az elv szerinted? Nem inkább a gyepet kellett volna ápolnia Marinéninek a feltörése helyett, öntözni, trágyázni? A nyakára járni a képviselőnek, hogy erre is szánjon pénzt az önkormányzata?

zsurzsenka 2012.06.25. 13:58:55

@apt-get install: igazad van. Mégsem szeretném megérteni az intoleráns, önző álláspontodat.
Tényleg sokkal szebb a kakás-csikkes panelfű mert az mindenkié, minthogy valami diktatórikus vénával megáldott valaki széppé varázsolja, és elvegye az igénytelenségben fetrengő köztől. Tisztelet a kivételnek.

majdazténtudom 2012.06.25. 14:02:42

@apt-get install: Ezek a "köszi, igazam van" tagmondatok meggyőztek, hogy ne próbáljak veled vitatkozni. Eddig azt hittem, csak más véleményen vagyunk, de most elkezdted egy arrogáns pöcs jeleit mutatni. (természetesen csak az én véleményem szerint, ez semmiképp nem tényként kezelendő)

csunyadiszno 2012.06.25. 14:03:27

@apt-get install: Pökhendi, minden jelentéktelen hülyeségen fennakadó önkéntesrendőr stílus. Szánalmas ez a szőrszálhasogató jelentéktelenség, amit okoskodással próbálsz ellensúlyozni. Csináltasd meg magad egy unatkozó tevével hátulról, attól megnyugszol te kis maki.

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 14:04:15

@zsurzsenka: Kérlek, mutass már rá, hol preferáltam a csikkes-kakás panelfüvet??? Apropó: Marinéni kiszedhetné a csikket-kakát, ha már annyira nem bír magával. És vihetne pár liter vizet a gyepnek, a cserjéknek, fáknak. S utána nem csak ő használhatná a javakat.

És mitől vagyok intoleráns? Csak mert preferálom a közérdek jogi normáját? Mert rendet szeretnék és jogszerű magatartásformákat?

Szőrcsim.bók 2012.06.25. 14:04:29

@apt-get install: Beteg elme vagy. És ez nem valószínű, hogy a linux hibája.

Szőrcsim.bók 2012.06.25. 14:06:26

@apt-get install: Rólad az önkényes rendőr fogalma jut az eszembe :D

Koky_ 2012.06.25. 14:08:31

Az ember nem is gondolná, hogy egy kiskertről szóló blog kommentjei közt egy ilyen elmebeteg emberrel találkozik. Azt hiszem, az ilyenek miatt válik inkább "szarkupaccá" az ország. (hogy idézzem a kedves érintettet)

Koky_ 2012.06.25. 14:09:57

Láttátok a Túl a sövényen című mesefilmet?? Abban volt egy elborult rendmániás rágcsálóirtó. Nem hasonlít rá??? :D

TitiRobin 2012.06.25. 14:11:42

@apt-get install: Békásmegyeren van több ilyen kertecske, kisebb nagyobb. Kicsit nyithatnál, mert ezek nem öncélúak, kicsi tónál padok, és akinek kedve van (kisgyerekes, nyugdíjas, sétában megfáradt nyaraló, stb) leül, és gyönyörködhet a környezetében. Míg ha nem lennének ezek az öntevékeny emberek, akkor csak nyírt gazos fű lenne a virágok és a padok helyén. Mert a padok is házilag készültek, kerültek oda. Szóval nyiss és lásd meg ami szép!
tena_lady valószínűleg megvan, ha nem is az öregúr által, de arrafelé minden erkély alatti rész (szinte) kicsi virágoskert.

Koky_ 2012.06.25. 14:12:11

Várjatok már! Ez az alak direkt emiatt a poszt miatt regisztrált ide??? Pont a mai napon :D

zsurzsenka 2012.06.25. 14:13:16

@apt-get install: Bízom benne, hogy Te minden szabályt, előírást betartasz ami csak le van írva! Ugyanakkor honnan tudod, hogy a "közérdek jogi normáját" nem ugyanolyan szűk látókörű emberek hozták létre, mint amilyen te vagy? Nincs gondolkodás, hanem kövessük birkaként a szabályokat, éljen az autokrata rendszer, mert az biztonságot ad, nemde? :)

csunyadiszno 2012.06.25. 14:13:25

@Koky_: Ez szerintem nem rendmánia, hanem frusztráltság. Minden szépérzék és saját morális értékrend híján a jogszabályok maradéktalan betartásától (lehetőség esetén betartatásától) érzi egy kicsit embernek magát, mintegy ebből eredeztetve minden egyéniséget nélkülöző identitását.

Koky_ 2012.06.25. 14:14:51

@csunyadiszno: Egy dologban nem értek veled egyet: nem akarnék rosszat egy unatkozó tevének :)

zsurzsenka 2012.06.25. 14:17:35

@apt-get install: Ja, és NE Marinéni szedje fel a csikket-kakát, hanem az, aki eldobta (ha már eldobta vagy otthagyta). Vagy tudsz mutatni egy szabályt, ami Marinénit kötelezi erre? Hová lesz a világod az önkényes jogalkotásoddal?????

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 14:18:45

@Koky_: Látod, az a baj, hogy épp nem kiskertről szól, hanem egy települési zöldfelületről, amit néhány szabálytalankodó saját hasznára feltört és kisajátított magának.

A kiskert az kérlek tipikusan kint van a város határában, mezőgazdasági, esetleg üdülőövezetben. Na, ott tényleg lehet szorgalmasan, _magánterületen_ kapircsolni a babot, paradicsomot, egyelni a céklát, retket, metszeni a szőlőt.

Pont ezt kéne felfogni végre: nem kéne összekeverni a kiskertet és a városi zöldfelületet. A paradicsomlevest se kevered össze a dobostortával, mert együtt ehetetlen lesz a kettő.

TitiRobin 2012.06.25. 14:18:53

Még valami: engem a paradicsomtő sem zavar, mert többnyire a házhoz tartozó területen ültetik el. Ha a házban élőket nem zavarja (miért zavarná, ha akar csatlakozhat), engem miért zavarna? Nem jobb, ha a parkolóhelyre hivatkozva a fűre, földre parkolnak. Sőt tovább megyek, nálunk a házakat díjjazzák a szép kertért (kis táblával), helyi újság cikkével.

emesz 2012.06.25. 14:18:58

@apt-get install: Balkáni mentalitás? Ha szeretnéd, szívesen csinálok egy galériát, hogy hogy néz ez ki itt Berlinben, ahol szinte minden szabad négyzetméteren "illegális" kertek vannak, aztán mégse kell itt annyira félteni a jogállamot, mint otthon (ha megvan még...).

francia9999 2012.06.25. 14:19:12

azert ez nem ilyen fekete - feher, legalabbis szerintem. a viragoskert oke, szep es nyilvan sokkal szebb, mint a kiegett / kutyasz*ros gyep. ez siman belefer a kozossegi ter fogalmaba. a paradicsomtermesztes - szerintem - mar necces. mit csinal a neni, ha valaki lelegeli a parit? feljelenti? kilo egy puskaval? mivel kozterulet, ezert barki bemehet oda, es megeheti a paradicsomot - fogadom, hogy sokan meg is lepik. nyilvan taplosag, de nem szamit lopasnak (szerintem, hozzateszem, hogy nem vagyok jogasz). latszik, hogy itt probalnak ellene tenni a magasabb keritessel, ebbol konnyen kinohet egy szep kis illegalis teleklevalasztas is hamarosan.

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 14:20:03

@zsurzsenka: Olvass már, ember! Azt írtam, hogy ha annyira buzog Marinéniben a gőz, akkor rendet is tehetne az ásózás helyett. Ki kényszeríti rá? Max te. Csihadj te!

csunyadiszno 2012.06.25. 14:20:30

@Koky_: A teve csak egy lehetőség. Amúgy szerintem az lenne hatásos ha úgy lenne rávezetve a helyes értékrendalkotás működésére ha egyrészről, amikor hülyeségeket beszél valaki (mondjuk én)durvább bírálatokkal megalázó stílusban helyreutasítaná, míg másvalaki egy kis bátorítást adna a szerencsétlennek, mellyel az elmebeli képességek változásának lehetőségével kecsegtetné. Kicsit távlatosabban szemlélve a dolgot tulajdonképpen embert csinálhatnánk ebből a jellegtelen droidból.

TitiRobin 2012.06.25. 14:21:34

@apt-get install: gerjeszted itt a balhét! Minek? Közben meg nem figyelsz! Épp hogy nem öncélú ez az egész, hanem egy kicsit mindenkié, kicsit jobban a házé, amihez a terület tartozik, és csak utánna azé, akinek inkább munkája mint haszna van belőle.

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 14:22:40

@francia9999: Közterületet nem lehet elbirtokolni.

De te legalább látod, hogy a történet nem fekete-fehér, míg a többi hozzászóló feltette a legnagyobb szemellenzőjét ...

Koky_ 2012.06.25. 14:23:37

@apt-get install: Akkor áruld el, ha ott a lakókat nem zavarja (különben már tettek volna ellene) akkor téged miért??

zsurzsenka 2012.06.25. 14:24:04

@apt-get install: Látom kezd felmenni a pumpád, stílusod elszabadulni. Beletapostam netán valamidbe, érzékenyen érintettem nárcisztikus lelked valamely zugát?
Békén hagylak, nehogy valakiben kárt tégy a környezetedben.

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 14:26:08

@djuiceRobin: Ha nem öncélú, akkor minek az elkerítés? Lásd második kép! Halkan jegyzem meg, de abból a kerítéslécből már vehetett volna akár bioparadicsomot is a néni, tehát telne neki üres telek bérlésére is ...

Csak, ugye, mennyivel könnyebb a közvagyont használni ... S lám, lehet is: a hozzászólók 80-90%-a az elkerítők, a paradicsomtermesztők mellett áll. Ilyenkor látszik meg igazán, hogy mennyit rombolt ez az száz év ezen a népen. :S

lutria 2012.06.25. 14:27:36

A mi "gerillanénink" viszont túlzásba viszi,a lakása előtti teljes területet (15-20m)lekerítette sűrű sövénnyel,teleszőtte színes vezetékekkel,madzagokkal,beleépített mindenféle deszkalapokat,hűtőgéprácsokat...,mindezt azért hogy se ember se állat ne tudjon bemenni az ő területére.Mindez főleg télen gyönyörű kinézetű amikor lehullanak a levelek és előbukkan a szeméttelep kerítéséhez hasonló látvány.Tavaly láttam hogy egy sündisznó bekerült oda valahogy,de órákig járkált körbe mire kitalált.
Arról nem is beszélve ha véletlenül egy felső lakótól bármi leesik,egy ruha a szárítóról stb.akkor azt elég nehéz visszaszerezni onnan.
Amikor meg hirtelen kinőtt egy 2.5 emelet magas ecetfa a a faltól 2 méterre és az önkormányzat ki akarta vágatni,leordította a favágók fejét hogy így mi lesz így a lakása árnyékolásával(akik szerencsére fel voltak készülve és pecsétes papírjuk volt),-persze ő már csak a fa tövét látta,a felette lakóknak meg pont beterítette az erkélyét és ki sem láttak tőle az utcára...

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 14:27:43

@Koky_: Tendenciózus médiapropaganda folyik a közterület magáncélra való hasznosítása érdekében. Fel se tűnik neked, mi?

Aztán majd koppansz a végén és nem érted.

Koky_ 2012.06.25. 14:29:15

@apt-get install: Honnan a búbánatos francból veszed, hogy vette a néni a kerítést?? Esetleg kapta, eleve ott volt, stb....? Amúgy mi közöd hozzá, hogy mire költi a pénzét? Eszedbe sem jut, hogy a kertészkedés öröme miatt csinálja?

LiberAll 2012.06.25. 14:31:14

@apt-get install: Látom te is olyan szabálykövető 2 bites egyén vagy, akit meggyőzni nem lehet. RÉSZVÉTEM!

Gondolom, te tarkón lőnéd a nénikét/bácsikát, majd szétdúlnád a kertet helyét felszántanád sóval behintenéd, s felgyújtanád, majd az egészet lebetonoznád.
Aztán elégedetten hátradőlnél, azért mert egy törvény szar, nem azon kéne gondolkozni, hogy tűzzel vassal betartassuk, hanem azon, hogy a hülye törvényt kijavítsuk, de míg a törvények hozói,s a törvények betartatói idióták nem várhatunk nagy fejlődést.

Szóval kedves polgár nézzél mélyen magadba, s keressél fel egy szakembert. Mert hülye lehetsz alanyi jogon, de nem kéne azt védeni is körömszakadtáig. :P

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 14:36:05

@Koky_: Lehet venni/bérelni telket, nem pedig elvenni a köztől.

@LiberAll: Látom, writeonly üzemmódban vagy ám ... Hahó, kapj be két szem nyugtatót, még mielőtt megütne a guta! :)

Idézem magamtól: "Értsünk már szót emberek, a jogot be kell tartani, különben nem lesz rend. Ha nem jó szerinted a jog, akkor fáradj a képviselődhöz, hogy terjesszen elő módosítást. Még jobb, ha politikusi pályára lépsz és magad viszed át a jogszabályváltozást, amit szeretnél."
Csak olvasod kellett volna, apafej ...

francia9999 2012.06.25. 14:40:54

jol egymasnak estetek :)
az igazsag kb ott van, hogy a lakotelep elotti gyepet jo fejseg parkositani / viragokkal beultetni, de az elkeritest / haszonnoveny termesztest nem kellene hagynia az onkormanyzatnak. egyszeruen csak azert, mert ilyen erovel barmelyik foldszinti lako lekeritheti az elotte levo placcot es csinalhat maganak egy sajat kertet. aztan ha neagyisten kigyllad a haz es a tuzoltoauto nem tul az ablak ele allni a keritestol, akkor lesz fejvakaras.

TitiRobin 2012.06.25. 14:41:28

@apt-get install: az ilyen kerítés általában a kutyák és autók ellen készül mifelénk, no és azok ellen, akik csak tönkre akarják tenni, mert megtehetik.

Koky_ 2012.06.25. 14:42:07

@apt-get install: Kedves vagy, de engem ne félts. Mindenről van saját elképzelésem, és általában nem a média formálja. Ha koppanok, az az én bajom.

francia9999 2012.06.25. 14:42:08

amugy nemtom mi a gerillakerteszkedes definicioja, de gyanitom hogy az elkerites nincs benne. az otlet az lenne, hogy feldobom a kozteruletet, nem pedig az hogy elkeritem

TitiRobin 2012.06.25. 14:43:28

@lutria: akkor mi szerencsésebbek vagyunk, mert jobban közösnek érezzük a közöst. Persze kivételek mindig vannak, az ilyet csírájában kell leszerelni.

Nechuel 2012.06.25. 14:45:31

Én nem értem azokat, akik ellene vannak ennek a megoldásnak. Szerintem nagyszerű, az emberben mindig is benne volt az, hogy maga megtermelje amit tud és ne szoruljon rá a mindent felzabáló üzletláncokra. Sokan pedig igen is így tudnak csak kijönni a nyugdíjukból! Ott van például mamám, ha nem azt enné, ami otthon terem, akkor valószínű hó végére konkrétan nem lenne mit ennie, annyira rámenne minden pénze arra, hogy mástól vegye meg. De így eléldegél még ha szerényen is. Egyrészt ez a vezérlő gondolat valószínű ezeknél a mini kertecskéknél is. Másrészt igen is van értelme: mi kertes házban élünk, kertváros részen, van az utcánk végében egy üres telek, ami évtizedek óta úgy áll. Értelme nincs: kutyatétáltatáshoz esélytelen, mert mindkét oldalán út van, csinálni nem csinálnak vele semmit,csak a gaz növi. Régóta tervezem, hogy össze kéne fogni itt az utcabeliekkel és létrehozni egy mini kertészetet, addig amíg valaki meg nem találja venni (évtizedek óta gazdátlan telek, mert nincs jó helyen sem-szóval erre kevés esély van.)

Gondoltam hogy 2-3 zöldség vagy gyümölcsfélét össze lehetne ott csinálni, mindenki adna bele, de ha nem akkor Istenem még én is kifizetek azért a pár csomag magért 500 ft ot, hogy mindenkit rávegyek. Itt a környéken csak a csuda jó spar van, megérné ha lenne helyben friss paradicsom meg hagyma, sőőt egy két tojást tojó tyúk is. Egyelőre még csak gondolkodom hogy hogy kéne kivitelezni, hogy tényleg mindenki jól is járjon. De mindenképp több értelme lenne, mint az, hogy ott áll rondán, gondozatlanul egy mellesleg szép házakkal teli helyen- csak rontja az összképet.

minnifield űrhajós 2012.06.25. 14:47:08

jól emlékszem, hogy amikor hétfőnként nem volt tv adás, a rádióban akkor volt kabaré?
:D

Charlie Brown 2012.06.25. 14:47:23

@apt-get install: Kiválóan illusztrálod, milyen az, amikor valaki betéve vágja a jog és a törvény betűjét, de tökéletesen fogalmatlan azok szellemét illetően. Szerencsére úgy tűnik, a zöm nem vesztette el a józan eszét a nagy törvényimádat közepedte. Én is szeretem a rendet, de nem szeretnék olyan helyen élni, ahol te vagy a góré, az biztos.

LiberAll 2012.06.25. 14:49:40

@apt-get install: Én, aztán nyugodt vagyok panelban lakom a hálószobám egy zárt kertre néz, amit a lakók művelnek... Gondolom te nézed a szomszéd ház falát 40 fokban :P Ja, a guta meg nem fog megütni, mert kórosan alacsony a vérnyomásom :P

A jog betartása, na hagyjuk már vannak dolgok amiket nem kellene szabályozni, de az elmúlt 40, meg a gegszterváltás óta eltelt közel 20 év túlszabályozottsága, okozza ezeket a helyzeteket, amúgy az életszerűségről hallottál már ?
Gyakorlatilag a néni/bácsi illegális területfoglalást követett el és ott haszonszerzést folytat, ismétlőlegesen,DE ezzel kinek is okoz kár? Az Önkormáynzatnak biztos nem, mert ha ott parlagfű lenne azt le kellene vágni, ami pénz, be kellene ültetni virággal vagy fűvel ami szintén pénz. Ha az adott önkormányzatnak volna egy kis esze (ami a tapasztalatom szerint nincs, sajna :( ) Akkor hozna egy határozatot, hogy ha megműveli, az adott területet, akkor bejelentés után azonnal adni rá engedélyt.

A javaslatodra meg visszatérve politikusnak nem megyek, mert nincs vastag bőr a képemen,nem szeretek hazudni, sőt még szarul is csinálom, s öreg koromban párnák között akarok meghalni, s nem egy lámpavason lógva... :P

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 15:00:30

@LiberAll: A veszélyeket is fel kell mérni társadalmi szinten, a rizikófaktort és mérlegelni előny/hátrány oldalról is.

Pl. amikor a néni lepermetezi a kis paradicsomát a szomszéd ismerőstől kapott ismeretlen, de jónak vélt II. kategóriás szerrel négyszeres töménységben, s a bekószáló gyerek meg bezabál a szép piros parikból, akkor miért követelnek mégis példás büntetést az emberek?

Ha meghal egy lakó, mert nem fértek az ablak alá installált bizbasztól a tűzoltók, akkor mégis miért követelnek büntetést az emberek?

Amikor felnyársal egy gyereket egy sufnituning kerítéselem, akkor miért hivatkozik mégis mindenki a jogra és akar szankcionálást?

Hát tessék csak szabadon értelmezni a jogot, de akkor nem csak ám a mérleg egyik serpenyőjét kell levenni, hanem a másikat is és akkor mindent lehet, nincs szabály, kötöttség ... ... csak hogy társadalomban élünk, ahol a normákat jogi keretek közé öntöttük, pont azért, hogy csökkentsük a veszélyeket és együtt tudjunk működni.

2012.06.25. 15:10:21

No, majd ha nagyon ráérek, lefotózok egy pár ilyen „szép” kiskertet, amit valóban elsősorban unatkozó nyugdíjasok szoktak kihasítani maguknak. Legfőbb bajom az ezekkel a förmedvényekkel, hogy az esetek 90%-ban innen-onnan összehordott hulladékokból (hűtőrács, rossz drót, ócska lécek, stb.) összebarmolnak valami kerítésfélét, ami már önmagában ocsmány, majd saját szórakoztatásukra (s nem valamiféle fennkölt közérdek miatt) elkezdenek „kertészkedni” (értsd: mindenféle virágot-zöldséget, cserjét, szirt-szart, össze vissza ültetgetni.). Ha a környezet szerencsés, a tevékeny polgár szabad utat enged kreativitásának, díszítő elemként használva fel kiürült Unicumos üvegeket, színesre festett gumiabrocsot, pet palackot, többszínűre festett betonvasat, de láttam már sittből rakott mozaikot is, illetve présgépről hullot eseléklemezekből alkotott futtatóállványt is.

Önmagában nincs azzal baj, ha valaki a háza előtti területet rendben szeretné tartani, de akkor lehet füvet nyírni, öntözni, trágyázni, gazolni, gyomirtózni, stb. – egy 30 négyzetméternyi fűvel egész évben el lehet szórakozni, ha ültet néhány igénytelen, szívos bokrot, cserjefélét (pl. homoktövis, kecskerágó), még akár valami pofás dolog is kijöhet belőle.

Ezek a magán-kiskertek a szocializmus örökségei, legtöbbször ronda, igénytelen kókányolások amelyek valójában csak rontanak a környezet képén, bár a képeken látható még a tűrhetőbb fajtából való.

Igaza van ap-get-installnak: nem úgy megyaz, ha valamivel nem törődik az illetékes, akkor azt saját örömömre, saját belátásom szerint én „megoldom”. Nem is ezekkel az elkúrt „kiskertekkel” van a legnagyobb baj, hanem a mögötte álló gondolkodással és a következményeivel, így lesznek a lépcsőházakból lomtárolók (mé’ senki nem jár arra, csak mink), játszótérből kutyaszaratók (há’ hova vigye a szegény nyugdíjas egyetlen társát?), és estig lehetne még a példákat sorolni… ehhh…

Leriel 2012.06.25. 15:12:24

Na, azért tart ott ez az ország, ahol, mert az apt-get install típusú vogon droidok vezető, felelős, döntéshozói pozícióban vannak. Aki tudja, csinálja, aki nem, tanítja. Aki tanítani se képes, az igazgatja. -_-'

belekotyogok 2012.06.25. 15:13:38

@apt-get install: te, ezeken a fél-egy négyzetmétereken max fű nő. meg cigicsikk, műanyagflakon, zacskók és kutyaszar.
ezt a területet másra nem lehet használni, mert valakinek az ablaka alatt vannak, tehát padot kirakni, biciklitárolót odatenni nem túl praktikus.

miért fáj neked, hogy más virágokat ültet oda? vagy épp paradicsomot... (csak szólok, hogy egy csomó helyen van pl faeper, benn a városban képzeld, a KÖZTŐL ELVETT TERÜLETEN basszus és terem...)

ja télleg, te az a fajta vagy, aki inkább lebetonoztat mindent, hogy "egységes" legyen télen-nyáron...

ha a fél négyzetméter kutyaszar és a kiégett gyep a közvagyon, akkor köszi, nem kérek belőle...

amúgy feltehetően azért van elkerítve, mert sok seggfej az utat levágva keresztülgyalogolna rajta. (lsd letaposott gyep)

Shopping 2012.06.25. 15:16:36

@apt-get install: A lakótelepi házak előtti 3 méteres földsáv mire való , mondd mar meg????

belekotyogok 2012.06.25. 15:21:28

@apt-get install: ugyan nem vagyok tűzoltó, de nem gondolom, hogy azzal a böhömnagy autüval csak úgy tudnak menteni, ha közvetlenül a ház falához állnak vele.

pl nálunk ez a lakóház egyik oldalán eleve kivitelezhetetlen a fák miatt (amit valami galád arcok a közterületre ültettek 50 éve, hogy legyen egy kis zöld...), szóval asszem én pl hamar szénnéégnék...

míg a túloldalon, a kiskertes részen simán, bárki egy fújással ledönti a kerítést, egy gyerekmotorral is kivitelezhető....

belekotyogok 2012.06.25. 15:22:50

@Shopping: az fiam, az a közvagyon. (bármit is jelentsen ez egy ekkora, legjobb esetben is csak füves terület viszonylatában.)

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 15:24:40

@Brother Love: LÁJK! Ha jól látom, vagyunk itt összesen hárman, akik nem csak feketén-fehéren vagyunk képesek nézni a világot, hanem összetettségében is ... Sajnos, az van, amit te is írsz. Ha a blog legalább az objektivitás illúzióját fenn akarná tartani, akkor legalább annyi bejegyzést találnánk az árnyoldalakról és veszélyekről, mint az esetleges előnyökről. Tkp. maga a blog nem objektív és ezen már egy-két látszólagos pótbejegyzés se segítene a témában.

Közterületen@belekotyogok: Közterületen gyümölcsfa nem telepíthető. És ne, ne adj olyan a számba, amit nem mondtam. Miért betonoztatnám le, mikor lehetne ott gyep, bokor, fa is?

@Shopping: Javaslom neked a tűzvédelmi előírások, valamint a helyi HÉSZ tanulmányozását. Egy új világ fog előtted feltárulni. :)P

belekotyogok 2012.06.25. 15:29:04

@apt-get install: ehh, az a fa ott van pedig, egy parkolóban. valamikor talán egy bérház udvara lehetett, de nyilván lebontották régen, mellette közben felépült egy panelsor, másik oldalon meg egy régi ház nemrég elbarmolt romjai vannak.

de a bokor mennyivel gusztusosabb, mint a virágok? fát nem telepíthetsz mások ablaka alá, csak úgy. (ezek a kertek többnyire ugyanis egy-egy panelház tövében vannak...)

zelmavagyok · http://sikospálya.blog.hu 2012.06.25. 15:29:17

@apt-get install: Nevezzük "néni-bácsi" helyett a kertápolót önkéntesnek, gerillakertészet helyett önkéntes munkának, egyenek közösen is a paradicsomból a lakótársak, mondjuk nyaranta egy lecsóbulin vagy zsíroskenyér-bulin. A virágokat pedig szagolhatja-nézheti minden arrajáró... és máris trendi a dolog balkáni helyett.
Ugye a jogot nem a virágoktól védjük a kutyaszaros fű és a gyepen parkoló autók védelmében?

Ann1294 2012.06.25. 15:34:18

A parkositassal/viragok egyetertek, a haszonnoveny termesztessel annyira nem, de nem banom. Nalunk ugyis lelopnak valamelyik ejjel amikor beerett... :)

Ha megbeszelik kozgyulesen, hogy XY szeretne muvelni, kertet kialakitani engem nem zavar, hogy ott kapirgal. Csinaljon amit akar.

Az elottunk levo fodteruletet muvelo gyanusitasa volt vicces anno, hogy ne dobaljuk a cigicsikkeket le. Mondtuk nem dohanyzunk. De elottunk van. Van 9 emelet, nem mi voltunk. A tobbiek nem voltak, megkerdezte es mi vagyunk az ujak es o tudja. Az jo...

Illetve ami tenyleg zavart a felettunk levo viragtengere amirol minden szirom, fold a mi erkelyunkre hullott, foleg amikor ontozott, esett, fujt ... es sarkent, koszkent kenodott a kinti kertibutorra, hetente takaritottam egy ido utan feladva haborus ovezetnek nyilvanitottam. Meg a galambokat is odaszoktatta amiknek az uruleke szinten mindent beboritott nalunk. Nem lehetett megbeszelni vele, szoval egy minigrillel grilleztunk egyet a teraszon a barati korrel csak miatta egy fulled nyari hetvegen. Fair play. :)

2012.06.25. 15:34:32

@apt-get install: Én egy szót sem szólnék, ha arról lenne szó, ha egy ház lakói közül az agilisabbak összefognának és azt mondanék: "Az önkormányzat nem tesz semmit, hiába agitáljuk, ezért a ház előtti kiégett, poros, kutyaszaros területet rendbetesszük. Újrafüvesítjük, megnyessük a sövényt, ültetünk egy fát, veszünk egy locsolótömlőt, szerszámokat, stb."
Nem pedig arról szólna, hogy valaki önkényesen, tetszése szerint összebarmol valami förmedvényt a közterületen (vagy a társasház közös tulajdonú területén, tökmindegy, mert ez a típus soha nem kér engedélyt semmire), mert ő éppen paradicsommal akar szöszmötölni...
Annak idején a társasházunk udvarán boldog-boldogtalan "garázst" épített magának ipari hulladékból. "Természetesen" közgyűlési határozat, vagy legalább valakinek a megkérdezése nélkül. A "válasz" ott is az volt, hogy "Mér', kit zavar?"
Ha feleltem, hogy bizony engem zavar, hogy egy ház udvarán nem fű, bokrok, virágok, fák vannak, hanem egy favella és egy roncsautótelep keveréke, megsértődtek.
Tényleg, nem is értem, mi a baj ezzel a gondolkodással...

zelmavagyok · http://sikospálya.blog.hu 2012.06.25. 15:36:26

@djuiceRobin: Off, de ne nagyon: Nem tudom ki Ön, de hadd fejezzem ki örömömet, hogy nem használta a néni - bácsi kifejezést, helyette a nyugdíjas-t és az öregurat. Sose fogom megérteni, milyen alapon néniz-bácsiz egy felnőtt (cikkíró és hozzászólók) egy másik felnőttet.

Koky_ 2012.06.25. 15:38:10

@Ann1294: Gratulálok. Intelligens megoldás és hozzáállás...

minnifield űrhajós 2012.06.25. 15:38:52

ha a panel előtti kiskertben az árvácska szirma megakadályozza a tűzoltóautót a tűznek oltásában, vajon milyen lehet a helyzet a külvárosban, esetleg vidéken? kert van a ház előtt, értitek, kert! nyilván az összes ház leég.

Szőrcsim.bók 2012.06.25. 15:39:55

@apt-get install: Gondolom olyan árnyoldalról elmélkedsz, hogy betelepül a nyuszi a virágok közé és mint tudjuk, ahol megjelenik a nyuszi, ott hamarosan róka is lesz stb. stb...
Ember... milyen permetezésről meg vegyszerekről beszélsz zöldségeket???
Kicsit ki kellene menned a szabadba a levegőre, szerintem.

Szőrcsim.bók 2012.06.25. 15:41:48

@Brother Love: Miért kevered ide a garázst? Vagy ez is már egyenes következménye a virágkertészetnek?

Ann1294 2012.06.25. 15:42:06

@Koky_: Poenos volt es jol esett. Mellesleg ok voltak a dohanyosok, hiaba is tagadjak. Tovabba telen a WC-ben dohanyoztak aminek a szelloztetoje soros ugye.
Illetve a neni fapapucsa sem volt kutya. Azt hiszem turtunk eleget tobb evig, egy bucsuparty-t megerdemeltek. Aztan eladtuk a lakast. Ez volt az intelligens megoldas. :)

2012.06.25. 15:47:53

@Szőrcsim.bók: Mint említettem, a gondolkodásmóddal van a baj. Nagyon sokan vélik úgy, hogy a közterület/közös tulajdon olyan, hogy ha direkt nem tiltakoznak a kisajátító használata ellen, akkor ott azt csinálnak, amit akarnak.
Kérdésedre, igen, nagyon is hasonló dologról van szó: valaki a saját érdekében/örömére kihasít valamit a közösből, úgy, hogy még csak meg sem kérdez erről másokat. Kiskert, garázs, lépcsőház, pincefolyosó, munkahelyi étkező - mindegy, akárhol tetten érhetjük ezt a filozófát. A tárgy és a módszer ugyan változatos, de a lényeg ugyanaz.
Had ne kelljen már szeretnem!

Szőrcsim.bók 2012.06.25. 15:55:47

@Brother Love: Szerintem nem hasonló dologról van szó. Nem értek egyet, hogy filozófiailag hová is juthatnánk el a virágültetéstől.
Az elkerítés pedig leginkább a kutyáktól védi meg a területet.
Nem akarlak meggyőzni és ne akarj meggyőzni, csupán a véleményemet mondtam el.

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 16:01:11

@belekotyogok: Akkor kellett volna az önkormányzatnak/közútkezelőnek rendeznie a kérdést. Ez az ő felelősségük, elég világosak a rendelkezések, a gyümölcs, különösen az ilyen csúszós, kenődő még balesetveszélyes is, a növényvédelme meg megoldatlan.

@zelmavagyok: Már megint belém kötsz belém, pedig a blogger által adott címet kéne csak megnézzed: "Lakótelepi _gerillanénik_: bájos kertek a panelházak közt". Faßomért ekkora luxus lenne olvasnod, mielőtt írsz valamit?????

@Szőrcsim.bók: Több veszélyforrást is leírtam. Olvasni, olvasni ...

Na, nekem ez roppant hasznos nap volt, sikerült élesen rávilágítsatok, miért is tart még mindig itt 20 év elteltével is ez az ország és miért húznak el azok bárhová innen, akik normális világban szeretnének élni ...

dhrbikes 2012.06.25. 16:01:29

@apt-get install: apám, te aztán beteg ember vagy :) Nincs fontosabb jogvédő dolgod a 2x2 m-es illegális közterület használatnál? Szerintem szállíts oda néhány műanyag palackot, pár tő parlagfüvet és állítsd helyre a rendet!

2012.06.25. 16:01:47

@Szőrcsim.bók: Te szólítottál meg...

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 16:05:27

@Szőrcsim.bók: Azok a kerítések, lásd 2. kép, se kutyától, se macskától, se patkánytól nem védenek meg semmit. Embertől sem.

Egy dologra alkalmas az egész, hogy jelezze: EZ ITT MOSTANTÓL CSAKIS AZ _ENYÉM_! PRIVATEIGENTUM - DURCHGANG UND EINTRITT STRENG VERBOTEN! Auf Unbefugte wird geschossen!

Rwindx 2012.06.25. 16:07:35

@apt-get install:
Szerintem az a balkáni mentalítás amit most itt előadsz. Részleteiben meg kifejtették előttem.

A fenti megoldásból is lehet jó és rossz, ugyanis nem korlátozhatja másokat a terület használatában. Ha megteszi rossz, ha nem teszi meg, akkor jó, függetlenül attól hogy rózsát vagy paradicsomot termeszt. Másrészről pedig semmi információd nincs arról hogy a társasház hallgatólagosan vagy szándékát kinyilvánítva engedélyezte-e vagy sem, csak kapásból leugatod hogy SZERINTED illegális.

docika 2012.06.25. 16:10:25

apt-get install! Te az a fajta ember lehetsz, aki télen vigyázban állva posztol a kapuban hólapáttal a kezében, mikor mehet ki letolni az első havat a háza előtti járdáról!

TitiRobin 2012.06.25. 16:11:44

off @zelmavagyok: csak azért, amiért a vakokról úgy beszélnek 'világtalan', pedig csak nem látnak, a képzeletük tán színesebb mint a látóké! De köszi. off vége.

TitiRobin 2012.06.25. 16:12:52

@Brother Love: nem tudom merre él, de rossz lehet ott.

Szőrcsim.bók 2012.06.25. 16:13:50

@apt-get install: Gondolom az fel sem merült benned, hogy nem a magántulajdont jelzi a történet, hanem azt, hogy az a rész művelve van...
Egyébként valóban, ember ellen nem véd meg. Odamehetsz és kapálhatsz te is. És sajnos oda is sz@rhatsz.

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 16:18:28

Ez az ország tényleg megérett egy erősebb atomvillanásra. :(

TitiRobin 2012.06.25. 16:19:58

@apt-get install: hát lehet, hogy közterületen nem lehet gyümölcsfát ültetni (nemesítettet gondolom), mert felénk elég sok ehető gyümölcsű fa és bokor van (apró szilva, vackor, dió, mogyoró, sőt szederbokor is van, millió indával, a tüskés fajtából). Nem láttam, hogy bárki tiltakozott volna, amikor szedték és ették a gyümölcsöt, vagy a hársvirágot, vagy a vadon növő, mindenütt megtelepedő bodzát, hogy a csipkebogyóról ne is beszéljek. Ugyanakkor nem hallottam, hogy bárki balesetet szenvedett volna a tüskés szedernél. A helyzet, hogy van olyan ember, aki azt képzeli bármit megtehet. Ez nem jelenti azt, hogy mindenki ilyen lenne. Ha a panel-kerteket nézzük, kiderül, hogy itt is akadnak ilyen egyének, de a többség nem ilyen. Alapvetően nem a kisajátítás, és a szerzés motiválja, hanem az, hogy egész nap az ablakából azt a szelet földet látja, hát tesz valamit, hogy jó legyen ránézni. Szvsz ennyi.

Peterpapo 2012.06.25. 16:20:35

Ha nem vette volna észre az a néhány "jóérzésű" gyengeelméjű, akik a kiskertek ellen vannak, akkor a képeken jól látható, hogy nagyrészt virágok vannak a kertben és csak egy kisebb részében van zöldség, továbbá rendes és nem tákolt kerítéssel van körbevéve. Ha valakinek ez a jogra (demagóg) hivatkozva nem tetszik, akkor a jogra hivatkozva szüntettesse be, hogy tudjon vadkendert termeszteni, hogy legyen mit szívnia. Én egyszerűen tényleg nem tudom elhinni, hogy tényleg vannak ilyen idióták, akiknek ez nem tetszik. Ezért tart itt ez az ország, ahol tart. Ráadásul még az is baromság, amit javasol, hiszen ezek az idős emberek nem arra vágynak, hogy mások helyett rakjanak folyton rendet.

Rwindx 2012.06.25. 16:27:09

@apt-get install:
aham, szóval inkább "dögöljön meg mindenki", ha már úgy tűnik a kommentelők többsége szerint nem neked van igazad.
Valaki feljebb emlegette a Lipótót veled kapcsolatban, nos elég nyilvánvaló hogy igaza van.

iqfighter 2012.06.25. 16:45:41

@apt-get install: gyorsan tolj egy dist upgradet, mert hasznalhatatlan vagy ma

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 16:45:47

@djuiceRobin: Csak határt nem tudnak ennek szabni, akik belekezdenek és a végén gond van, belháború, vagy épp felhagyja a kertet és na akkor van ám dzsindzsa csak igazán. Azért nem a lakótelep kell a helye legyen a kiskertészkedésnek. A német sem a lakótelepen/bérház előtt kertészkedik, hanem tüchtig módon átvonul 200 méterre a 30-50 nm-es helyi "kleingartenanlage" területén levő 10-50 évre bérelt kiskertjébe és ott sem az csinál, amit akar, hanem amit a helyi szervezet enged a szabályzatában és még keményen fizet is érte, hogy ellegyen a kerti törpéi között. De még azt is megmondják Ulrichnak és Malwinenak, hogy melyik hét melyik napján mennyivel a hulladékgyűjtő járat érkezése előtt milyen színű zacskóban rakhatják ki a szemetüket, hány literes zacskóban és hány csomót köthet a kötözőmadzagra, s hogy a zacskót elvágólag a telep mely részén lehet elhelyezni, szerves hulladék meg egy deka sem, mert azt a közösségi komposzttelepen kell leadni kedd reggel 6 és fél hét között, 3-5 cm közötti darabokra szecskázva, füvet péntek délután 4 és 5 között lehet vágni, max. ennyi és ennyi dB-s fűnyíróval. És rend is van, ez win-win helyzet!

Na de tessék már körbenézi a lakótelepeinket, mi lesz belőle, amikor a gerillanénik és -bácsik elszabadulnak. Az, hogy itt egy-két ellenpéldát kiragadnak ... A lakótelepi bitorolt kertecskék nagy része borzalmas tákolmány, a lomtalanításból kimentett fürdőszobai rácstól kezdve a törött tükrön, tejfelespoháron át, szakadt székig és karónak használt kitört széklábig minden benne van, csak a tábla hiányzik: HELYI HULLADÉKLERAKÓ.

Szőrcsim.bók 2012.06.25. 16:57:12

@apt-get install: Valószínűleg az nincs meg nálad, hogy ezek az emberek csak élhetővé akarják tenni a környezetüket.
Azt nem érted meg, hogy ők nem kertészkedni akarnak 30 hektáron, hanem az ablakuk alatt nem akarnak kutya és macskaürüléket szagolni. Esetleg még a virágok látványa sem borzasztja el őket.
Nyilván különbözőképpen próbálják megoldani a helyzetet, és van amikor nem sikerül nagyon esztétikusra.
"Bitorolt kertecskék" :)) Gondolom rosszul eshetett neked, amikor először körberöhögtek!:)

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 17:06:06

@Szőrcsim.bók: Élhetővé, csak nem az övéké, hanem a közé az a terület. A közös területről csak együtt lehet kialakítani döntést és akkor is keretek között, a külső (pl. önkormányzati) szabályok betartásával. Ezek nincsenek meg és hiányzik a civilizációs-szocializációs szint is hozzá, látható, mivé fajul a történet. Arra, hogy odaszaratják egyesek a kutyát, nem megoldás az, hogy megint mások megint szabálytalanul nekiesnek és elkezdenek ott kertészkedni. Ehelyett rendezni kell a kutyaszaratás kérdését és nem lesz szar fűben, nem kell kertészkedni sem feleslegesen.

Ne akard beadni már azt, hogy a fent is látott paradicsom-, díszmák- vagy épp árvácskaágyások kellenek ahhoz, hogy ne legyen kutyaszar??? Ne nézzük már egymást hülyének. Itt valaki ki akarja élni a kertészkedési mániáját, de sajnál áldozni rá két fityinget és bérelni egy üres kertet még másik 10 nénivel együtt, ahol aztán kedvére kapálhat. De erre akkor kellett volna gondolnia, mikor odaköltözött.

apt-get install (törölt) 2012.06.25. 17:08:24

Gratulálok a bloggernek, hogy ahelyett, hogy megmagyarázta volna az olvasóknak, amiről regélek, hogy ez a történet nem fekete és fehér, hanem minden szempontot körbenézve kell hozzá közelíteni, szimplán kitiltott. Gratula, kedves "~dá~", igazi káeurópai vagy ...:S

TARTYOM 2012.06.25. 17:12:17

Amit install mond az jogos egyébként, mivel az egy közös terület és akkor mari néni nem mondhatja azt, hogy akkor amit oda óltet azt csak ő szedheti le, mivel minden lakónak pontosan annyi joga van leszedni a paradicsomját mint neki mivel közös a terület (az ilyenkor nem számít ki gondozza).

Gerillatermelő :D

Legalábbis nekem az esett le, hogy ő ezt próbálja megértetni veletek. A konténeres példájából gondolom, mert az jogos

Szőrcsim.bók 2012.06.25. 17:12:21

@apt-get install: "Élhetővé, csak nem az övéké, hanem a közé az a terület. A közös területről csak együtt lehet kialakítani döntést és akkor is keretek között, a külső (pl. önkormányzati) szabályok betartásával."
Ragyogó politikus válna belőled. Nagyjából 80 év alatt el is jutnátok a kérdés tárgyba vételéig.

"Ehelyett rendezni kell a kutyaszaratás kérdését és nem lesz szar fűben, nem kell kertészkedni sem feleslegesen."
Konkrét, megvalósítható intézkedést mondanál nekem? Ha már ilyen nagyvonalúan odabököd a tutit.

"Itt valaki ki akarja élni a kertészkedési mániáját, de sajnál áldozni rá két fityinget és bérelni egy üres kertet még másik 10 nénivel együtt, ahol aztán kedvére kapálhat. De erre akkor kellett volna gondolnia, mikor odaköltözött."

:) Ez már tényleg szánalmas :) Szerintem vegyél egy stabil distrot, azzal könnyebben boldogulsz:)

Szőrcsim.bók 2012.06.25. 17:13:53

@TARTYOM: Ki beszél itt a termésről és annak tulajdonosáról????

nyekmec 2012.06.25. 17:30:30

igen, újpalotán több is van. de a lakók tönkre teszik. az emeletről ledobják a szemetet, csikket. a virágokat letépik.

TARTYOM 2012.06.25. 17:34:43

@Szőrcsim.bók: Mondjuk gondolom a paradicsomot nem azért termeli mert piros.

toto92 2012.06.25. 17:48:48

Nem is tudom, miért nem veszitek észre, apt-get installnak igaza van, ez a kiskert észrevétlenül öli ki a jogállamot innen! Mi lesz a nagy nehezen, 2 éve kivívott demokráciával? Mi lesz a Nemzeti Együttműködés Rendszerével? Egyáltalán mi lesz a Földdel? Nyilvánvaló, hogy észak-koreai kémek itt fognak tanyát verni, és innen hajtják a sztálinizmus sötét igájába a teljes emberiséget. A néni tulajdonképp a sátán földi követe, őmiatta lesz decemberben világvége.

De még nem késő! Nincs veszve minden. Akadályozzuk meg az apokalipszist. TAPOSSUK EL A PARIT! LE A PARIVAL! LE A KISKERTTEL!

micsoda? 2012.06.25. 18:14:16

@apt-get install: Egy biztos, nagyon merev a stílusod, csak remélni tudom, hogy nem vagy ügyintéző semilyen hivatalban. Mert akkor nekünk annyi.
Különben szép a kis kert, jó ránézni, mosolyt hoz az arcodra./nem kell mondani csíííííz/

minnifield űrhajós 2012.06.25. 18:59:01

install:
"Élhetővé, csak nem az övéké, hanem a közé az a terület."

te barom, a köz mi vagyunk. és mi ezt akarjuk. csak te nem akarod. te húzz el a retekbe.

rg68 · http://www.avarositanya.hu/site/ 2012.06.25. 19:15:08

MINDAZONÁLTAL, lenne néhány tapasztalati hozzáfűznivalóm:
20-30 éve tele voltak a lakótelepek ilyen gondozott kiskertekkel, mára viszont kezdenek eltűnni. Részben mert a vandalizmus elért egy olyan szintet, amikor már nem éri meg, másrészt most hal ki az a generáció, akiknek ez "létszükséglet" volt.
Az önkormányzatok sem nagyon tűrik ezeket a kerteket, valóban közterület, nem tudnak velük mit kezdeni, tavaly volt egy néni , aki felhívott, hogy az önkormányzat felszámolta a kiskertjét, holott egy elhagyatott területen hozták létre.
A harmadik gondolat, valóban nagyon trendiek a gerillakertek, éppen ezért marad ki a gerillakertekből a hosszútávú fenntarthatóság. Sok akciózást látok, "felhívjuk a figyelmet a ...", na ezektől a mondatoktól szoktam agyvérzést kapni. Elültetnek valamit, majd soha senki nem foglalkozik vele többet.

Éppen ezért kell az önkormányzatokkal közösen városi kerteket létrehozni, kerítéssel, ágyásokkal, közösséggel, hogy a kert fennmaradjon, ne egyéni gerilla kezdeményezés legyen, hanem az önkormányzattal közösen létrehozott, fenntartható kert.

És még valami: ezekben a kertekben a közösségi élmény az egyik legfontosabb hozadék, a gerillanénik és gerillabácsik újra közösségbe kerülnek, épp elég témát találnak beszélgetni, alkotni, örülni a termésnek, ráadásul rendezett környezetben, jogilag tisztán, támogatottan. A Városi Kertek Egyesület pont arról szól, hogy ne gerillakertek legyenek, hanem "szolgáltatássá" váljon a városi kertészkedés.
www.avarositanya.hu/site/node/6293

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.06.25. 19:20:42

@apt-get install: tevedsz, nem tiltottalak ki. soha nem moderalok ki senkit pusztan azert mert nem ertek vele egyet...

toto92 2012.06.25. 19:33:24

@~dá~: miután senki nem értette meg szegénykémet, gondolom megpróbált téged diktátornak beállítani, ezáltal egyrészt ő némiképp pozitív színben tűnhet fel, másrészt pedig magyarázatként szolgál arra, hogy miért tűnik el mint szürke szamár a ködben. (jegyzem meg ha kitiltanak valakit, eléggé nehezen tud ugyan azzal a nickkel hozzászólni.)

zlndot 2012.06.26. 01:03:21

apt-get installnak nagy vonalakban igaza van, csak az a magas ló ne lenne. Na mindegy.

<spanyolviasz> Az tömbtelkes lakóterületeknek az az egyik legnagyobb gyengéje az, hogy funkciószegények meg "gazdátlanok". </spanyolviasz> Nénibácsi jön, megtölti funkcióval meg jól meggazdálkodja. Valahol természetes reakció, másrészt meg egy csomó problémát von maga után.

Jó dolog lenne az, ha az embereknek lehetősége lenne alakítani a lakókörnyezetükben lévő közterületet, de akkor racionális keretek között le kellene fektetni, hogy hol-mit-hogyan van lehetőségük megcsinálni és kinek a beleegyezésével. (betartanák?) Mert miértkapálamari vasárnap hajnali négykor az ágyamtól három méterre, abicikltárolódtól nem tudok beállni az autómmal, kiültetettfát az ablakom elé.

A legjobb példa egyébként komolyabbra fordítva tényleg a tűzoltó. Ha mondjuk azzal megy el az ideje, hogy eltakarítsa a kis kerti építményeket, kerítést, sziklakertet, miegymást a felvonulási útvonalról (tegyük fel pont ott vannak), akkor az életekbe kerülhet. Ha nem takarítja el, hanem egyszerűen átmegy rajtuk, akkor ott fog bozótharcolni a kacatok meg a halom növény között, ami nehezíti a munkáját. Dettó életekbe kerülhet.

A nénibácsi közterületre kiültetett palántáit egyébként simán kitépheti a "gonosz szomszéd" vagy lelegelheti az első részeg hajnal háromkor. A befektetett munka kárbaveszik, az ültetőnek meg semmiféle lehetősége nincs arra, hogy ez ellen bármit tegyen.
Arról nem is beszélve, ha valaki más szeretne ott valamit csinálni... mondjuk az önkormányzat vagy valamelyik közműszolgáltató.

<cpt.obvious> A közterület (keretek között történő, ergo rendeltetésszerű) használatára egyébként mindenkinek lehetősége kell hogy legyen. Azért közterület. </cpt.obvious> Egy ilyen kiskert ezt simán akadályozza. Nem veteménynek kellene ott lennie, hanem szimplán zöldfelületnek amit körberohanhat a bárki kutyája, padoknak, amire mindenki leülhet, játszótérre, ahol a gyerek eltörhetné a karját, ha nem lenne eukonform etc.
Ha nem erre, vagy mondjuk közlekedésre akarjuk használni, akkor ne nevezzük közterületnek, meg ne az önkormányzat legyen a tulajdoni lapon.

Ja igen kutya... feljebb valaki írta, hogy kutyaszar ellen mondjon már megvalósítható intézkedést. Ilyen nincs. Jobban mondva megvalósítható van, de abszolút hatásos nincs. A kultúráltságot nem lehet jogszabályokkal meg hatóságokkal pótolni.

Értem én, hogy egy ilyen képsor érzelmi húrokat pendít meg, jajdearanyos, szebbmintaszemét, szebbmintakutyaszar, de azért nem ennyire egyszerű a helyzet.

Jah. tl;dr :)

BigPi 2012.06.26. 07:15:29

@apt-get install:
Ki kel állnom melletted. Én nem fogom közterületnek nevezni, mert nem minden esetben arról van szó. Sokszor inkább, csak közösségi területről. Hívjuk bár hogy is mindig szem előtt kel tartani, hogy a közösség többi tagját ne korlátozzuk fölöslegesen.
Lehet-e szép gondozott területet, így kialakítani? Igen.
Nagyon sok szép növényünk van amit a fűmag közé keverve szép virágos területet kapunk. Ezek ugyan úgy bírják a taposást, vágást még sem korlátozzák mások mozgását, és még a teret sem szűkítik le. Ezeket a növényeket és a különböző fű fajtákat is lehet mesterien gondozni, ez által szépé varázsolni a környezetünket.

Bár már nem élek panelban, de vissza emlékezve, pontosan ezek a kis kertek adták a minden napi viták alapját.
Arról nem beszélve, hogy a panel lakások környékén van elég csupasz felület ahhoz, hogy a mai technológiák segítségével zöldé varázsoljuk ezeket. Ilyenek a tetők, erkélyek, ablakok és a falak.

Megjegyzem, ez a gondolkodás nem, csak a lakótelepeken gond, hanem a családi házaknál is. Sokszor a tulajdonosok a saját udvarukat lebetonozzák, hogy utána közterület gondozás címén ott kertészkedjenek. Akadályozva a gyalogos és közúti forgalmat.

apt-get install (törölt) 2012.06.26. 08:20:09

@BigPi: Milyen magas ló??? Nekemestek, mint vérző sebű úszónak a piráják.

dá, köszi, hogy visszaengedtél, ez nem volt elegáns ...

Azért az picit reménykeltől, hogy most már akadt vagy ~5 ember 100akármennyi komment alatt, aki képes felfogni ennek a problémakörnek az egészét és hogy úgy nem kezelhető, ahogy a nénik, no meg ahogy urbanista itt népszerűsíti. Na, ez persze még így is csak a törpe minoritás, az össztársadalmi értékrend (már ha itt értékről lehet beszélni) az a proliszinten megrekedt, erről is szépen tanúskodnak a hozzászólások. Erre az országra lehet, tényleg felesleges jobbító energiát szentelni, ezeknek az embereknek még ez is túl jó.

Hózen Tróger (törölt) 2012.06.26. 10:47:58

@apt-get install: Szörnyeteg lehetsz, csak sajnálni tudlak! Békásmegyeren lakom és mindig örülök, ha ilyen, panelok köré ültetett ágyásokat látok! Súlyosan beteg elme lehet, akit ezek csak egy kicsit is zavarnak. Ez nem a jogról szól, hanem az élhetőbb, szebb környezetről...

belekotyogok 2012.06.26. 13:33:47

@apt-get install: az elméletet mindenki érti, de a bürokratikus elméleti dolgok a valóságra kivetítve igen gyakran értelmezhetetlenek. mint most ez is.

az emberek többségének nem fáj, ha virágot lát a háza előtt, főleg, ha neki semmi teendője nincs vele, nem kerül pénzébe. sőt, még örül is neki.

többek között azért nem bérelnek a nénik üres területet, mert 1. el kell oda jutni (kapával, miegymással), de ugye a bkv-n is csúnyán néznek szerencsétlenekre... 2. virágot azért ültetsz, hogy gyönyörködj benne 3. ha termesztesz valamit és nem tudod őrizni a nap 24 órájában, akkor majd más leszedi helyetted....sanyarú tapasztalat városszéli kiskertekkel: még érés előtt letarolnak mindent....

Szőrcsim.bók 2012.06.26. 14:36:08

@apt-get install: "...össztársadalmi értékrend (már ha itt értékről lehet beszélni) az a proliszinten megrekedt, erről is szépen tanúskodnak a hozzászólások. Erre az országra lehet, tényleg felesleges jobbító energiát szentelni, ezeknek az embereknek még ez is túl jó."

Proli a te jó édes ... álomvilágod. Én minden esetre nem kérnék a te jobbításodból hülyegyerek. És akkor még nagyon finoman fogalmaztam. Remélem nem vagy HUP-os, mert még véletlenül sem szeretnék ilyen idióta közösségébe tartozni.

zlndot 2012.06.26. 19:10:42

@apt-get install:
Igen, magas ló. Olvasd csak vissza a saját posztjaidat. Ha balkánozol, atomotnektekezel, hülyékvagytokhozzázol, akkor senki sem azzal lesz elfoglalva, hogy esetleg van amögött valami, amit mondasz, hanem azzal hogy ordít a posztjaidból az arrogancia. Oké, hogy esetenként ez egy-egy embernek szól, aki éppen támad, de nem ő az egyetlen, aki olvassa amit reagálsz.
...jogkövető magatartást meg kulturált Ojrópát emlegetni Magyarországon pedig meglehetősen kontraproduktív. Az emberek többségének egyikhez sem pozitív benyomások kapcsolódnak a fejében.
Egy szó mint száz, így akkor sem tudsz meggyőzni senkit, ha éppen van valami abban, amit mondasz.

@belekotyogok:
Az emberek többségét valóban nem zavarja ilyesmi, de előbb-utóbb _mindig_ előkerül egy jószándékú, aki beleköt az élő fába is. Elmegy panaszt tenni a rendőrségre, a tűzoltóságra, az építési osztályra, a közterület fenntartójához, az adóhivatalba, a népegészségügyhöz, meg még 15 olyan szervhez/hatósághoz, aminek köze sincs az egészhez. A szerencsés eset az, amikor csak az egyik jut eszébe - és ez mindennapos tapasztalat.
Ilyenkor meg tényleg az van, hogy meg kell feleljen a kifogásolt tevékenység/kert/akármi az előírásoknak, különben hiába nem zavarja a populáció 99,9%-át a dolog, a hatóságnak intézkednie kell. Kell. Ha tetszik a bürokratának a kert, ha nem.

A másik meg az, hogy az itteni képek tényleg szép, gondozott kiskertet mutatnak, de ha ez engedve van (szép magyarsággal megfogalmazva), akkor előbb-utóbb valamelyik kevésbé tehetséges embertársnak is kedve támad ezt látva, aztán kapál meg tákol valami förmedvényt. Ha bárki reklamál, jönni fog azzal, hogy a marinakakkormiértlehetijenje? Az hogy "azért, mert az tetszik", ilyenkor nem érv. Ilyenkor tényleg szabályok kellenek.

Az ideális az lenne, ha legális keretek között, kijelölt helyen és módon lehetne saját képre formálni a lakókörnyezetet, ha mutatkozik rá igény. Akár a közterületet is. Akár anélkül, hogy bárkinek is bármit kelljen érte fizetni. A nénikbácsik védve lennének a gáncsoskodóktól, az önkormányzatnak nem kellene a fenntartásra költenie, új funkciók jelenhetnének meg, a lakótelepi lakos meg egy kicsit jobban a magáénak érezhetné a lakókombinátot - ami tök érthető emberi igény.

Valamiféle alapvető szabályozás azért is kell, mert a közterület nem csak azért közterület, mert szabadon járhat-kelhet rajta mindenki, hanem azért is, mert úgy van kialakítva - és most nem csak a látható elemekre gondolok.
A tűzoltókról már volt szó. Aki nem szakember, az nem tudja/látja, hogy hol van a felvonulási útvonal, de attól még ott van és ha valaki odarak valami akadályozó dolgot, az baj.
Ott vannak a közművezetékek is, amikhez időnként hozzá kell férni. Elég ciki ha csőtörés van, a vízművek meg egy napot tököl azzal, hogy bont(at)ja a sziklakertet, amit a vezeték felett alakított ki valaki. A jószándékkal kiültetett fa gyökérzete kontra vezeték/járda boxmeccsről meg hasonlókról inkább ne is szóljunk.

apt-get install (törölt) 2012.06.26. 19:16:30

@zlndot: Akkor tessék megtanulni blogot használni annak is, akinek eddig nem sikerült. Akinek szól a válasz, az azé.

Nehogy már még én kérjek bocsánatot, mert más annyira összetett, mint a faék.

Amúgy meg tök felesleges itt demokráciát emlegetni, mivel ad 1. nem létezik demokrácia sehol, ad 2. sem másutt, sem itt nem akkor volt fejlődés, amikor "demokratikusabb" volt a szisztéma. Egyszerűen a 16. századi muzsikok szintjét sem elérő emberekkel nem lehet előrelépni, ha mindenki mindenbe belepofázik. Láthatjuk, hogy 5 ciklus alatt ez hová vezetett: anarchiát eredményezett a totális liberalizmus.

Szőrcsim.bók 2012.06.26. 19:20:51

@apt-get install: Röviden és tömören - most már finomkodás nélkül - te egy baromarc vagy.

Leriel 2012.06.27. 12:24:05

Ezeknek a kerteknek tényleg az ad értéket, hogy szórványosan fordulnak elő, aprók, és nem állnak egyen-jelleggel minden panel előtt-körött. Ha pedig valakit tényleg zavar, vagy szöget üt a fejében a gondolat, hogy az a fa a gyökerével el fogja nyomni a járdát, az nyugodtan elmehet az illetékes önkormányzathoz bejelenteni a problémát.

@apt-get install: a demokrácia az, hogy nekünk nem tetszik, ahogy írsz, ezért kitiltanak a blogról. (:

zlndot 2012.06.27. 23:19:08

@Leriel: Aha, feloldja a monotonitást. Meg valamelyest képes pótolni a lakótelepek esetében szinte teljesen hiányzó privát miliőt.
A második mondattal már vannak problémák:
Mi van, ha valami tényleg nem zavar semmit/senkit, szép, esztétikus, szakszerű - mégis bejelenti valaki, mert olyanja van? (Vannak unatkozó emberek.) Mi van ha valami tényleg problémás és éppen nem jelenti be senki? ...az mindig több macerával (meg általában kárral is) jár, ha utólag kell valamit korrigálni.
(A járdás dologgal egyébként sikerült a legsúlytalanabb dolgot kiemelni a mondókámból.)
Nem egyszerűbb, ha van hol-mit-hogyan, aztán esetleg be is tartjuk/tartatjuk? (Jah, tudom, álomvilágban élek - úgysem tartjuk be.) Nem azért kellenek keretek, mert diktatúrátanépnek meg bürokráciátanyakukba, hanem mert nem árt ha legalizálva van, ami nem zavaró, nem sért érdeket és szakszerű, ami pedig nem ilyen, az tiltva.

BigPi 2012.06.28. 08:06:29

@zlndot: Az utolsó mondataiddal teljesen egyetértek.
A lakó közösségeknek eleve rendelkezni kellene ilyen előzetes tervekkel. Amiket az önkormányzat javaslatai alapján dolgoznak ki.
Ha ilyen van, akkor utólag nem kel senkivel sem veszekedni.

Régen a társasházakban kötelező volt a házi rendet kifüggeszteni és betartani. Jött a váltás és sokan azt gondolták ez most már rájuk nem vonatkozik, mert azt egy másik rendszer idején hozták.

EvilHedgehog 2012.07.05. 23:00:53

Más blogokon már nem ennyire jogkövető és szende...

blog.hu/user/737072/tab/activity

[c] 2012.07.06. 01:06:31

@zlndot: "Ha nem takarítja el, hanem egyszerűen átmegy rajtuk, akkor ott fog bozótharcolni a kacatok meg a halom növény között, ami nehezíti a munkáját. Dettó életekbe kerülhet."

Ha a 20 centis kis gondozott növény akadályozza a tűzoltókat, akkor a gaz is. És gazos közterületből több van a házak mentén, mint gondozott kiskertből.

Munkába menet el szoktam gurulni egy panel házsor mellett, végig gondozott "kiskertek" sorakoznak. Meg fák.
A tűzoltókat pont az a néhány árvácska akadályozná, és nem a fák?

[c] 2012.07.06. 01:10:03

@apt-get install: "De erre akkor kellett volna gondolnia, mikor odaköltözött."

A panellakók jelentős részének nem a panel volt minden vágya, csak erre futotta.
Persze akinek nincs semmije, az annyit is ér, mint tudjuk.

zlndot 2012.07.06. 13:51:28

@tea fan: A 20 centis növény nyilván nem fog akadályozni senkit, de nem is a 20 centis növényekről beszéltem.
A fákkal kapcsolatban igazad van. Ki is vágják őket, ha pont rossz helyen vannak. Hirtelen talált példa:
miskolc.hu/fakivagas-tuzoltosagi-felvonulasi-terulet-kialakitasa-miatt
süti beállítások módosítása