fortepan_24318_budapest_1_1340172012.jpg_640x481

Volt már kép az Urbanistán a bombázás előtti Budapestről, s volt kép a bombázás utániról is. Ilyen még nem volt. A Fortepanra felkerült egy csomó kép, amelyet a Magyarországot támadó szövetséges bombázók legénysége készített "munka közben". Dani a Dunai-szigetek bloggere végigvette az összes Dunát ábrázoló képet - köztük a fentit is, melyen "Budapest mosolyát" takarja ki épp a város füstje és egy repülőgép. Na meg persze idézi a Radnóti-verset, amely mindenkinek eszébe jut ilyenkor...

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest margitsziget duna fénykép töri légi fotó óbudai-sziget

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr884599693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papichulo 2012.06.20. 10:23:20

Az egy Avro Lancester bombazo, amit az RAF hasznalt. Kicsi a valoszinusege, hogy egy USAF bombazo is kiserte volna fotozasi celzattal :)

aeidennis 2012.06.20. 10:43:02

@Papichulo: A felségjelzése amerikai. Fekete kőrben fehér csillag.

bocage 2012.06.20. 11:47:27

@aeidennis: bizony...ezek B-24 Liberator bombázók.
hu.wikipedia.org/wiki/B%E2%80%9324_Liberator

a füstből ítélve a nyugati pu.-t, rákosrendezőt és az északi fűtőházat, illetve a csepeli ipartelepet támadhatták.
Elég szomorú látvány...

aeidennis 2012.06.20. 11:49:42

@bocage: Érdemes végignézni az összeset a fortepanon. keresőbe be kell írni, hogy "national" (archives) és 1945-höz kell tolni a csúszkát. Van ott lebombázott Debrecen, Nagyvárad, Nyíregyháza, Hatvan, Szolnok is.

bocage 2012.06.20. 11:53:04

@aeidennis: Köszi!
aerial.rcahms.gov.uk/worldwide/Hungary.php
itt az egyik 2vh-s archívum...sajnos Mo.-ra még csak a Fertő-tóról van kép fenn, de folyamatosan teszik föl...talán lesz több a közeljövőben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.20. 12:11:11

Köszönjük az amerikai légierőnek, hogy szarrá bombázott egy olyan várost, amelynek a katonái még csak meg sem közelítették a területüket ellenséges szándékkal.

Apokalipsz István 2012.06.20. 12:37:38

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Az ország melyhez a város tartozik hadat üzent az amcsi légierő országának. Erre az amcsi légierő (mint minden légierő fegyveres konfliktusban)tette a dolgát és bombázott. Így mennek ezek a dolgok. Mellesleg a katonák/pilóták/stb nem politikusok, szóval ha mindenképp meg szeretnéd köszönni valakinek akkor az akkori magyar/német/amerikai/stb kormány lenne az illetékes...

bocage 2012.06.20. 12:52:54

@Apokalipsz István: ide kívánkozó klasszikus

Amikor a magyar hadüzenetet átadták az USA külügyminiszter helyettesének, meg kellett néznie a térképtárban, hogy hol is van Magyarország, mert nem tudta. Ezután fogadta a magyar nagykövetet.
– Mi Magyarország államformája?
– Királyság.
– És ki a a király?
– Az momentán nincs.
– És ki van?
– Horthy Miklós ellentengernagy őfőméltósága.
– Értem, tehát van tengerük.
– Nincs.
– Van területi követelésük az USA-val szemben?
– Nincs.
– Kivel szemben van?
– Romániával szemben.
– És mért nem hajtják be rajtuk?
– Azt nem lehet, ők a szövetségeseink!
– Értem, mondta a külügyes, és ezután átvette a hadüzenetet.

windex 2012.06.20. 13:03:18

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): köszönd a náciknak. és mielőtt elhhamarkodott következtetéseket vonnál le, kérdezz. pl hogy: miért?

aeidennis 2012.06.20. 13:11:35

@Virtusblog: fortepanon írd be a keresőbe: 24328

Virt02 2012.06.20. 13:15:18

@aeidennis:
ja vagy úgy... köszi :)

hát ezen nem sok minden látszik :)

Apokalipsz István 2012.06.20. 13:34:13

@bocage:
:) Vagy lásd még a fantasztikus Peter Sellers "Az ordító egér" c. filmjét

Iza Béla (törölt) 2012.06.20. 14:10:14

@Papichulo: Nem nyert. B-24-esek.

@bocage: Jó lesz az Ferencvárosnak és/vagy Sorútnak is... Amikor ezeket támadták, felhúztak Észak-Pest fölé, fordultak és mentek "haza" Olaszországba.

ZON 2012.06.20. 14:10:38

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): megpróbálták volna megközelíteni, de a Szent István túl mélyen feküdt, más meg nem volt.

bocage 2012.06.20. 14:16:27

@Iza Béla: jogos...utóbb én is megnéztem jobban a képet

Shopping 2012.06.20. 14:19:04

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Ezt annak az OKOS politikusnak mondd, aki hadat üzent USA-nak.

Ilyen, " nagyokat gondoló" politikusok irányítják mostt is kis országunkat...:(

Hoppá! 2012.06.20. 14:20:26

@bocage: Klasszikus városi legenda! :)

Iza Béla (törölt) 2012.06.20. 14:28:24

@Shopping: Szerintem egy közel 70 éves fénykép kapcsán nem feltétlenül kellene a mai dolgokat behozni. Ráadásul az amerikaiak nem bombázták le a várost eléggé ahhoz, hogy újjá kelljen építeni - legalább is a még mindig túl sok 90+ éves épület áll...

Mad Mind 2012.06.20. 14:33:39

@Iza Béla:
Túl sok? A külföldiek azokért jönnek, nem a üvegházakért.

Balt 2012.06.20. 15:01:05

Mondjuk van 1-2 "derék eset" még a számlájukon, Hamburg, Drezda, hogy hirtelen ne szaladjunk Hirosimáig és Nagaszakiig...

bocage 2012.06.20. 15:20:29

@Hoppá!: bizony az, de jól érzékelteti az akkori helyzet fonákságát!:))

delejes 2012.06.20. 15:27:59

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
"Köszönjük az amerikai légierőnek, hogy szarrá bombázott egy olyan várost, amelynek a katonái még csak meg sem közelítették a területüket ellenséges szándékkal."

Ellenben hadat üzentünk nekik...

Vad.Korte (törölt) 2012.06.20. 15:31:33

@delejes: Senki sem b*szakodhat a kis vízilóval. Senki sem.

Iza Béla (törölt) 2012.06.20. 15:36:42

@Mad Mind: Annyira nem érdekelnek a külföldiek, viszont az inkább, hogy emiatt nem volt pénz bontani és újat építeni. Attól nem félek, hogy az 1940-es években üvegházakat építettek volna.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.20. 15:53:19

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Köszönd meg az ország vezetőinek akik hadat üzentek az USA-nak.

Balfasz...

SadRedBucket 2012.06.20. 16:05:33

Nice. Ott ég a nagyszüleim háza...

Magyar bombázók természetesen nem bombáztak olyan városokat, amelynek katonái meg sem közelítették a területüket ellenséges szándékkal... milyen igazságtalan ez a világ.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.20. 16:05:33

@molnibalage: London bombázásáért kik a felelősek szerinted?

kozi001 2012.06.20. 16:16:51

Tegnap bombák, ma hamburger!

balu_ 2012.06.20. 16:19:15

@molnibalage:

Csak önvédelem mi?

Lesz majd kép New York-ól hasonló kinai bombázókkal...

SadRedBucket 2012.06.20. 16:19:54

@kozi001: Ja, nem adják fel! Ki leszünk csinálva. Egyedül a Szovjetek védtek bennünket, de végül ők feladták.

balu_ 2012.06.20. 16:21:24

@seahawks:

Vmi nem tetszik?
Talán még köszönő távirat is menjen az amcsiknak te szerencsétlen?

kozi001 2012.06.20. 16:22:23

@SadRedBucket:
Azért attól nagyon messze állok h visszaírjam az oroszokat...

Anteovin 2012.06.20. 17:13:55

@Papichulo: Bocsi, de a RAF éjjel bombázott, asszem, ez meg nappal készült, és ezek a gépek B-24 Liberátorok!

Anteovin 2012.06.20. 17:15:47

Hamarosan, ha így folytatjuk, újra visszatérnek majd - igaz nem ezek, hanem az unokáik. Az sem lesz jobb!
U.I.: Ahogy a magyar légigyenge áll (hála a rohadék politikusainknak), még ezekkel is el tudnának páholni minket, pedig Istenuccse nagyon tisztelem a pilótáinkat, és már a Gripeneket is kezdem komálni...

túrósfaszúkurvaisten 2012.06.20. 17:56:03

az atomot is ledobhatták volna

balu_ 2012.06.20. 18:07:01

@túrósfaszúkurvaisten:

A nagyfaterra?
Az frankó!

Mellesleg 1945-ben még csak néhány darab állt rendelkezésre és nagyon lassan készültek el, Nyílván nem akarták az öreg kontinenst vagy akár Berlint is komolyan elpuszítani hiszen későbbi kereskedelmi partner.

szobakutty 2012.06.20. 18:18:38

@bocage: @Iza Béla: bár szart se' értek sem a hadászathoz, sem a történelemhez de ezek vasúti csomópontoknak tűnnek....

AbuBakr 2012.06.20. 18:38:05

Egy érdekes adalék:

Az amerikai légierő történetében az összes vele megütközött légierővel szemben, csak egyetlen légierővel van negatív légiharc szaldója, mégpedig a magyar légierővel szemben.

Ez köszönhető a puma század elképesztő bravúrjainak. Illetve annak, hogy mire fordítottak volna a szaldón, elfogyott a magyar légierő...
Ha ehhez hozzávesszük, hogy igazán csak a háború utolsó felvonásában kerültek szembe magyar és amerikai pilóták. Amikor már az amerikaiak nem ócska buffallókon repültek, hanem mustang-okon....
Szóval nem lefikázni a magyar légierőt.... (ami jelenleg csak papíron létezik...)

hogy hozzászóljak a hadüzenet témához is....
mennyivel jobb lett volna, ha már 39-ben német megszállás alá kerülünk...
ugye?

a szoclib még kómában is lop 2012.06.20. 18:38:10

@Apokalipsz István:

@bocage:

ennyire telik tőletek budapest bombázása kapcsán?

a nagyanyáitokat kellett volna kibombázniuk, gyökértelen senkik

túrósfaszúkurvaisten 2012.06.20. 18:53:04

@balu_: ha '45 előtt bombáznak elpusztul 2 millió náci (a többiről nem is beszélve), ha '45 után, 2 millió ellenálló (a többiről nem is beszélve) - micsoda ország lehetne most :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.20. 19:00:33

@AbuBakr: Ezt a kijelentést igen nehéz értelmezni. Ez lelőtt gépek számára vonatkozik? Vagy elvesztett személyzetre?

Mert nem túl fair összehasonlítás egy bombázó = egy vadász megközelítéssel élni.

A pontos számokat hol találhatom meg, amiből ez kijön? Mert soha sehol nem láttam ezt még így leírva.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.20. 19:03:10

@balu_: Nem értelek. Hadat üzentünk és teljesen valid háborús célpontokat bombáztak. Az akkori technika ezt a pontosságot tette lehetővé.

Azon mirét nem rinyál a magadfajta, hogy a németek ezerszámra indítottak V-1-et és V-2-őt, aminél a célzás azt merítette ki, hogy néha még a célországot sem találták el.

Fura, hogy ma csak akkor divat szindi és fröcsögni valamit, ha jenki.

Az angolok meg kőkeményen aknásították a Dunát. Persze az nem látványos és nincs róla fotó, mert éjszaka csinálták. Lám, nem is fröcsög itten egy troll sem.

AbuBakr 2012.06.20. 20:02:22

@molnibalage: gépről van szó, a légiharc győzelmeket darab-darabra mérik (már az amerikai légierő töredékgyőzelmeket is számon tartott, míg a magyar nem)
A személyzet már más kérdés.....
Még egy kis adalék: a szovjet és az amerikai pilótákon kívül semelyik légierő sem támadta a lelőtt gépek ejtőernyős pilótáit..
-Galland nyilvánosan tépte szét a Hitlertől jött erre utasító parancsot...

Nem mondom hogy olyan közismert tény lenne, de akit kicsit is érdekel a világháború magyar vonatkozása, az tisztában van vele. Nincs kedvem guglizni, de nézz utána nyugodtan.

A városokban ejtett károk mellett szólhatnánk néhány szót a vidéki károkról is. A Hortobágyon teljes nyájakat és gulyákat bombáztak szét "hősiesen" a jenkik. A kisvárosi vasúti csomópontokat meg szintén nagy magasságból bombázták, aminek az lett az eredménye, hogy a célba vett csomópontok mellett sikerült iskolákat is szétbombázni... persze tanítási idő alatt, lásd az abonyi református iskolát, délután háromkor....

És még mielőtt ebbe belekötne valaki, hogy ugyan, hogyan lehetett volna másképp, elmondom, hogy ott nem volt légvédelem, a légtér addigra üres volt, szóval mehettek volna a precízebb vadászbombázók is....

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.20. 20:23:55

@AbuBakr: Az amerikai pilóták sem utasításra tették. Az szemétládákat senki sem képes 100%-ban kiszűrni. A pilóta mellett meg nem ül a gében egy másik ember, aki a kezére csapna vagy agyonlőné...

A szovjetek és a németek is öntevékenyen termelték a hullákoat sokszor...

A háború nem igazodik a tanítási időzhöz. Ez van. A háború ilyen. Precízebb vadászbombázó alatt mit értesz? Szerinted miért Lancester és B-24 járt erre? Mert olaszból csak az ért el odáig...

Utolóag meg könnyű eldönteni, hogy hol volt légvédelem és hol nem. A repülési magasság nem csak a lévédelem ellen, hanem a vadászok ellen is védett. Ugyanis a bombázó gépek magasságára fel kellett mászni. Addig sebezhető a támadó vadász vagy adott esteben el sem éri az adott köteléket.

Ploiesti és más alkalmakkor mikor alacsonyra mentek le a start bombázók mészárlás lett a vége. Nem 5-10% veszetés. 30-60%, egy bevetés alatt. Ezek után kettőt találhatsz, hogy miért nem csinálták ezt. Csinálja az, akinek 9 élete van...

balu_ 2012.06.20. 20:38:08

@molnibalage:
Szerintem meg divat térdre esni a magadfajtának ha valaki jenki...!

Lehet röhögni a V-1, V-2-eseken az amcsik fényévekre voltak még attól a technikától is...!

Mondjuk úgy, hogy szivesebben látnék olyan fotókat ahol Me-262-esek lesezdik ezeket a lomha dögöket...! És akkor trollkodhatsz te is!

balu_ 2012.06.20. 20:43:21

@AbuBakr: Ez egy ismert tény. A német pilótákkal ellentétben az angolszászok simán leszedték pilótákat...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.20. 20:49:52

@balu_: Ez meg hogyan jön ide? A V-1 a legprimitívebb fegyverek egyike volt, nem véletlen hívták filléres fiúnak. (Kb. 500 akkori dollárba fájt egy darab, egy P-57 vagy P-51 meg 50-80 ezerbe.) Harcértéke is kb ennyi volt. Semmi. Civileket lehetett velel lőni, mert egy 10x10 km-es négyzetbe sem talált be az indított eszközök egyszámjegyű %-a...

A V-2 volt az első BM, de harcértéke szinét a fenti volt. Annyi, hogy nem lehetett útközben lelőni, mint egy V-1-et.

Nem értem, hogy műszaki és HT antitálantumoknak miért van akkora arcuk a blog.hu-n és máshol is...

balu_ 2012.06.20. 21:23:34

@molnibalage: Ismételten elmondom a V-1, V-2 kisérleti fegyverek voltak.

Ha annyira rosszak voltak, akkor ugyan miért törték kezüket-lábukat értük az amerikaik és az orosz támadó csapatok, hogy hazaszállíthassanak belőlük?
És miért voltak a legelső ameriaki rakéták ezek továbbfejleszett változatai.

Azok a német tudósok fejlesztették ki őket, akik később az amcsik alatt csinálták az első űrprogramban is tevékenyen részt vettek.

Mellesleg az évtizedekkel később kifejleszett SCUD rakétának sem volt sokkal jobb a hatásfoka.

Maradjunk annyiban, hogy nem esünk hasra minden amerikai mozzanat előtt.

De ha neked kedved van pomponoslányként örvendezni miközben a nagyfaterék épp a bombatűzben égenk halálra csak tessék...!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.20. 21:38:53

@balu_: Nem törték össze megukat. Különösebb erőlködés nélkül jutott mindkettőnek. A V-1 nem nagyon érdekelte őket, hiszen már akkor megovlt az elleszere, amikor csak tűzoltás jelleggel ment a dolog. Az indítások 4. hete után 50% feletti megsemmisítési arányt értek el úgy, hogy alig tucatny Gloster Meteor kergette őket, a többi vadász még a régi dugattyús volt. Meg persze a légvédelem is dolgozott rájuk.

(A Bodenplatte hadűvelet során éppen a V-1-ek miatt települt ütegek tűzvonalába repültek bele. A veszteségeken meg is látszott.)

Nem örvendezek, csak képes vagyok felismerni az okot és okozatot. A saját vezetőink balfaszsága miatt haltak meg. Tudod, ne az hírnökre legyél mérges, ha rossz hírt hoz...

balu_ 2012.06.20. 21:46:09

@molnibalage:

Külön katonai projekt volt, hogy begyüjtsék a német rakétatudósokat és minden ehhez kapcsolódó tervrajzot...

Te meg ne gondold, hogy mindenki a földhöz veri magát amcsik miatt. A saját vezetőink csak azéárt voltak balfaszok, mert veszítettek...
Amiket meg itt sorolsz azok szép eredmények majd meglátjuk hol lesznek az amerikaik, amikor egy erősebb Kina vagy EU szorongatja őket gazdaságilag...

Apokalipsz István 2012.06.20. 21:54:29

@a szoclib még kómában is lop:

Kicsit gondolkodj meg értelmezd az olvasott szöveget mielőtt kommentelsz te szerencsétlen.
Egyikünk sem mondta,hogy Budapest (vagy bármely más város) bombázása helyénvaló. Még akkor sem ha eredetileg a városban katonai célpontokat támadtak, a terrorbombázás meg pláne nem.
Amit mi írtunk az az, hogy szűk látókörű és ostoba dolog az amerikai katonákat hibáztatni azért amiért zömében (de nem kizárólag) magyar politikusok a felelősek. Főleg ilyen álszent indokkal, hogy meg sem közelítettük az országukat. Kötelesek lettek volna megvárni míg ez megtörténik? (azt hagyjuk most,hogy erre mennyi esély volt) A hadüzenet az hadüzenet, a háború pedig háború.

RZoli86 2012.06.20. 21:55:30

Ahogy láttam a képet, máris sejtettem, hogy mit fogok találni a kommentek között.
Csak annyit mondok, hogy az oroszok elvitték "egy kis munkára" a 70 éves dédapámat, aki sosem tért vissza Oroszországból, valamint nagyapám is a "vendégszeretetüket" élvezte egy darabig egy a hadifoglyoknak szervezett csoportos foglalkozás keretében. A németek elvitték a dédszüleim utolsó zsák krumpliját is a pincéből, az amerikaiak meg jól megszórták bombával a környéket (Ferihegy közelében laktunk).
Mégsem jut eszembe leköpködni egyik náció tagját sem, és fröcsögni sem fröcsögök egy történelmi fotót látva.
Háború volt. Elmúlt, régen volt, lassan 70 éve.

AbuBakr 2012.06.20. 22:15:51

@RZoli86: "....Elmúlt, régen volt, lassan 70 éve. "

milyen igaz
...de azért akadnak akik még jól megélnek belőle...

alien 2012.06.20. 22:56:39

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): ja olyan vagy mint a faék, nem ők jelentkeztek, hogy üzenjünk hadat nekik

balu_ 2012.06.20. 23:12:29

@Apokalipsz István: Ügyvédjük vagy az amcsiknak?

Apokalipsz István 2012.06.20. 23:31:18

@balu_:

Nem. Nem is róluk szólt egyik hozzászólásom sem. De egyébként kellene nekik olyan?

seahawks 2012.06.21. 07:10:28

@balu_: fogalmatlan vagy. azt ajánlom olvasgass történelmet.

Iza Béla (törölt) 2012.06.21. 11:09:46

@szobakutty: Igen, ezek azok. És?

@AbuBakr: "A kisvárosi vasúti csomópontokat meg szintén nagy magasságból bombázták, aminek az lett az eredménye, hogy a célba vett csomópontok mellett sikerült iskolákat is szétbombázni."
Már amikor, mert volt, hogy alacsonyan. Mintha Szegedet támadták volna így. Pl. a B-24 is alkalmas volt alacsonytámadásra, nem csak a Mosquito, viszont a Liberator sokkal nagyobb terhelhetőséggel tudott felszállni.
"szóval mehettek volna a precízebb vadászbombázók is"
Túl sok kellett volna belőlük, nem állt rendelkezésre. Használható típus akkoriban alig volt, a Mosq. volt az egyetlen, amelynek a hatótávolsága meg lett volna, de a tűzereje bombázóként kicsi volt, illetve póttartállyal ment volna jól, csak éppen akkor bombázni nem tud - meg angolka a szentem. A Mustangnak és a Thunderboltnak nem volt elegendő tűzereje, a Lightningból kevés volt. A briteket hagyjuk.

bocage 2012.06.21. 13:32:19

@a szoclib még kómában is lop:
A gyökértelen senki jelzőt ezúton is kikérem magamnak! Ahhoz, hogy a családom min ment keresztül a háború alatt pedig végképp semmi közöd!
Nem mondta senki, hogy az amerikaiak jók vagy rosszak, vagy, hogy a bombázás/háború helyes lenne.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.22. 09:17:14

@alien: Azt azért vágod, hogy Magyarország kb akkora valós veszélyt jelentett Amerikára, mint a légyfing. Indokolatlan volt ilyen szinten porig rombolni egy olyan országot, amelyik már különbékét akart kötni.
És Kb amerika lesz@rta Magyarország hadüzenetét, amíg le nem esett nekik, hogy mekkora buli lehet végigrabolni európát.

@Apokalipsz István:

Azért TÉNLYEG lásd be: Egy USA elleni magyar inváziónak VALÓBAN kevés volt a valószínűsége, még akkor is, amikor a biciklis hadtest nem esett el.... Nem vo@seahawks: lt olyan harci járműve az országnak, amivel TÉNYLEG megtámadhattuk volna az USA-t. Gyalog meg nem lehet... :-(

@molnibalage: Csak kérdezek: A V1 nem véletlen egy háttérországot ért terrorbombázásra lett válaszképp kifejlesztve?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.22. 09:20:33

@seahawks: Hallod, tesó. Őt nem is. De a nagymamám megkapta. Anyuék is, csak őket nagypapa levitte időbe. Szóval gratulálhatsz magadnak, az agyatlan beszólásod talált.
De biztos hallasz ilyen sztorikat odahaza telalvívban is, ott sem ritka a polgári célpontok elleni terrortámadás.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.22. 09:24:14

@Apokalipsz István: "Amit mi írtunk az az, hogy szűk látókörű és ostoba dolog az amerikai katonákat hibáztatni azért"

A nümbergi pergben nem volt mentség a német katonáknak, hogy parancsra cselekedtek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.22. 09:32:23

@molnibalage: "Balfasz... "

Amikor a kultúrembereket szólítják majd te se nagyon jelentkezz...
Tudod, ez is olyan USA féle demokrácia, mint amilyet @seahawks: kolléga képvisel:
Az úgy van, ahogy mondom, aki nem ért egyet, annak az anyját is kell lebombázni.

Ja. És én vagyok a balfasz.

Egyre kevéssé van honvágyam, ezt azért köszönöm nektek. :-D

Apokalipsz István 2012.06.22. 09:48:43

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

A nürnbergi perekben nem is ítéltek el egyszerű katonákat. Magas rangúakat ugyan perbe fogtak (pl Kesselring, Raeder) de őket is csak akkor ha a vádlók szerint szerepük volt a konfliktus előkészítésében vagy ha felmerült a nevük valami atrocitás kapcsán. Amennyire tudom szinte mindannyiukat elengedtek pár éven belül ilyen olyan indokkal. Az egyszerű német katonát (az amerikai bombázók legénysége is ebbe a kategóriába tartozik) pedig nem vették elő a nürnbergi pereknél!

Mint mondtam, nincs jelentősége, hogy volt e potenciálunk egy Amerika elleni támadásra. Hadiállapot volt, az ellenség azonosított nálunk katonai célpontokat, amiket aztán meg is támadott mivel megtehette.

A "biciklis hadtest" pedig nem "esett el" :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.22. 12:08:16

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nem akarlak lebombázni téged, de attól még balfasz vagy. Az USA meg nem azért bombázott minket, mert nem értett velünk együtt. Mi üzentünk hadat. Senki sem kényszerített rá...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.22. 12:10:06

@Apokalipsz István: Mert ott fejesek felett ítélkeztek. Johacim Peipert elején halálra ítélték, később lett életfogytiglan és aztán azt sem ülte le.

Szóvel technikailag nem n-i bíróság, de háborús bűncselekményekért ítéltek el embereket.

balu_ 2012.06.22. 12:30:05

@seahawks: Szerintem többet olvastam, mint te.

Ha kiposztolok képet orosz katyusákról, amikor épp rommá lövik Budapestet vagy épp magyar nőket erőszakolnak, akkor is azzal jössz h a szemét magyarok hadat üzentek....?

Apokalipsz István 2012.06.22. 12:42:45

@balu_:

Az hogy egy várost ostromolnak a háborúban és ezért azt rakétákkal lövik az baromira nem ugyanaz a kategória mint amikor nőket erőszakolnak. Nem értem hogy említheted a kettőt egy lapon... És nem, mielőtt még megkérdeznéd nem vagyok a szovjeteknek sem ügyvédjük :)

Herbert_West 2012.06.25. 17:20:30

@SadRedBucket: Ja, a tengelyhatalmaknak fos nehézbombázóik voltak.

Háború volt. Hadüzenettel. Ők válaszoltak. Így megy ez.

alien 2012.06.27. 16:18:38

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): hát én nem mondom hogy örülök a bombázásnak csak annyit mondtam, hogy az akkori eseményekkel járt, ha azt mondom hogy az akkori terület olyan volt amin a III. birodalom katonái voltak és amin át kell berlinig vonulni és minden 100 kg bomba miatt kisebb az ellenállás= kevesebb saját halott akkor már sajnos értelmes a bombázás
amúgy amióta tehetik ez a mániájuk a vasháromszögre több bombát dobtak mint az egész második világháborúban összesen (és a vietkongokat nem is érte meg bombázni)
na összefoglalva ne ők tehessenek arról hogy az ellenséget (sajna ezek voltunk mi) megtámadták

Mr.Fox 2012.06.28. 11:04:17

látom megint előjött a "angolok kezdték a terrorbombázást" meg a "mi volt Drezdánál"

szemezgessünk a másik oldalról (egyébként London téves megbombázása indította a "terrorbombázást" a németek ellen): London, Coventry, Rotterdam (mint már olyan város aki megadta magát), Varsó (szándékosan a földel egyenlővé). A spanyol polg.háborúban Guernica, a finn-szovjet háborúban Helsinki...mielőtt bárki egyoldalúsággal vádol mást gondolkozzon el a dolgon, és aztán kommenteljen. Egyik oldal sem volt szent (görények és tetvek mindenhol vannak), mindennek megvolt az oka, a háború szar dolog...

skribler200 2012.06.28. 17:28:23

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Nono..halyól mléxem hadat üzentünk nekik!!!

És képzeld ezek a szemetek idejöttek és jól pofánbaßtak bennünket...

sanyix 2014.01.12. 23:33:20

Bírom mikor a balfaszok balfaszoznak, hogy miért üzent hadat, meg azért történt mert úgy csinálták, de még a történtek ismeretében sem tudnának semmilyen reális módszert mondani arra hogy hogy lehetett volna nem belekeveredni a háborúban.

Az egyik dolog az, hogy ha a magyarok nem üzennek hadat az usákoknak, megtették volna ők, pár évvel később... bár akkor már a német birodalom részei lettünk volna talán, mivel az ellenkezésre megszálltak volna.

Az a helyzet hogy az akkori helyes választás az volt hogy a németek mellé áll magyarország, mert ha nyernek, magyarország is nyer. Minden más esetben veszít és megszállják, lásd lengyelországot, ami szövetséges volt, letarolták a németek, aztán a szövik is otthagyták a komcsiknak... Talán nagyobbat szoptak mint mi...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.14. 11:54:30

@sanyix: Tehát akkor nem nekünk ütentek volna hadat. Látom, már itt is trollkodsz, nem csak az sg-n...
süti beállítások módosítása