Összkép a parancsnoki hídon

 

 

- nagy hirtelen csak ennyit twiteltem ki a múlt heti forgatásról, amikor az RTL Fókuszának próbáltunk egy összeállítást készíteni az elhagyott budapesti ingatlanokról. Pedig voltak izgalmasabb helyszínek is a Tüskecsarnoknál, amelyről már nagyon sok szó esett mostanában. Például a fenti képen látható objektum. 

Ingatlannak ugyan nem nevezném, mert igencsak ingott, ahogy egy pallón beegyensúlyoztunk a fedélzetére vagy öt méterrel a Duna felett. Az Amur hajóról van szó. (Itt szerencsére nem úgy fogadtak bennünket, mint a Tüskecsarnoknál, ahol az amerikai filmekből ellesett kellékekkel - fekete betörősapkával és fényes nappal fekete zseblámpával felszerelt - biztonsági őrnek kénytelen volt elmagyarázni a főnöke telefonon, hogy ne essen nekünk az utcán).

Mivel elég nehezen besorolható objektum, hirdetik ingatlanportálon épp úgy, mint autós oldalon (hopp, ez utóbbiról közben eltűnt, lehet hogy gazdára talált?). Mint írják:

 

Korneuburgi Hajógyárban, Ausztriában építették 1960-ban a Szovjet állami hajózás (SPD) részére az akkori kornak megfelelően luxus kivitelben. Kabinos személyszállító hajóként a Dunán közlekedett turisztikai feladatokat ellátva. 

Jelenlegi állapota szállodahajó, lakóhajó, rendezvényhajó funkcióknak felújítás után megfelelő. Hajtóműve beindítható, üzemképes.

A lakótéri járó fedélzetek a hajó súlyának csökkentése céljából vörös fenyőfából készültek, így a felépítmények nagy része, valamint a kabinok, válaszfalak is. Eredetileg a 240 utas és 68 fő személyzet részére alakítottak ki szállodai színvonalú ellátást.

 

Ami megmaradt a belsejéből az tényleg szép, bár kevéset láttam belőle. Rövidre szabott látogatási időnk nagy részét ugyanis a parancsnoki hídon töltöttem, ahová egy kitört ablakon keresztül másztunk be. Csodálatos műszerek voltak benne. (Nem értek a hajók gépeihez, fogalmam sincs, melyik mire szolgál, de tetszettek.)

 

 

FRISSÍTÉS: Ha nem jelenne meg a fenti Indafotós képnézegető, kattintsatok ide! A hajóról külső képeket a fentebb is linkelt hirdetésben találtok.)

Mivel a linkelt hirdetésen együtt szerepel egy Katalin nevű hajóval, melyet Magyarországon gyártottak 1941-ben a bolgár cár részére, kissé nehezen értelmezhető az ára (88 millió), az alapterülete (1210 négyzetméter) és a szobák száma (50)

Jó lenne, ha Pesten maradna, kissé erősíteni a Duna és a város kapcsolatát, ha már ez a legtöbbször emlegetett közhely az elmúlt húsz év összes urbanisztikai konferenciáján és választási programjában.

Ti dolgoznátok benne, ha mondjuk irodaházzá alakítanák valahol a budapesti Duna-szakaszon?

Kis kiegészítés: Indafotós profilja szerint Karabélyos Péter február végén járt ugyanitt. Mivel ő nem csak dokumentált és nem csak egy Nokia telefonnal dolgozott, készített pár remek hangulatképet a hajóról:

Ja és ha adásba kerül a felvétel, természetesen megtekinthető lesz az Urbanistán is!

FRISSÍTÉS: Kekeckokec részletes gépismertetőt mellékelt a parancsnoki híd műszereihez, Intizar pedig lefordította a táblán látható feliratot. Mindkét kommentet köszönöm!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest duna hajó iii. ker fura ingatlan óbudai-sziget

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr734314056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tizezer256 (törölt) 2012.03.13. 16:19:40

nemrég sétálgattam a szigeten, és véletlen futottam bele a hajóba, gondoltam földerítem mi lehet benne...érdekes délutáni program volt...
csináltam néhány amatőr képet, de sajnos nem tudtam sokat, mert az akksim épp e spontán program közben mondott föl..
picasaweb.google.com/107900801138640541359/20120216ElhagyottHajo
köszi az infókat!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.03.13. 17:21:29

Vagy egy éve nézegettük a nejemmel, hogy társasházzá kéne alakítani, és beköltözni az egyik lakásba. :-)

Nick Leeson 2012.03.13. 18:17:47

Kösz a képeket! Nekem a cikkben csak az első kép jelenik meg, van több is?
A belinkelt Karabélyos képei is biztosan baromi művésziek, de egy 50 éves hajóról néhány kilincsnél talán több érdekes dolog is akad...
Nincs senki aki képes róla pár értelemes képet keszíteni?

Most látom a hozzászólást.. Köszi!

_karmapolice_ 2012.03.13. 18:24:09

A belinkelt Karabélyos képei is biztosan baromi művésziek, de egy 50 éves hajóról néhány kilincsnél talán több érdekes dolog is akad...
Nincs senki aki képes róla pár értelemes képet keszíteni?
+1

OkoskaTo:rp 2012.03.13. 18:26:47

A biztonsági őrnél levő zseblámpa a vipera, a gumibot, és a tonfa közterületen legális változata. Ezekkel egyező funkcióval.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.03.13. 18:28:37

Igy ránézésre,ennek a felújítása simán kiadna egy új hajót! A gépészet állapota még ennél is siralmasabb lehet.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.03.13. 18:30:29

Vajon a hatóság miért enged évekig ott rozsdásodni egy hajót. Vagy csináljanak belőle valamit, vagy darabolják a MÉH-be.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.03.13. 18:33:55

@_karmapolice_: indafoto.hu/_da_/amur_hajo_a_hajogyariszigetnel elvileg bele van ágyazva a cikkbe, de akkor linkeltem is. kösz h szóltál, h nem látszanak

Aeolian 2012.03.13. 18:38:14

Amikor december elején volt a rég nem látott alacsony vízállás ez a szebb napokat is látott hajó kissé bal felére dőlve ült a meder alján. Ami valószínű, hogy nem tesz jót a hajótestnek.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.03.13. 19:14:08

@Csokis: elég gyakran látom a hajót, én is mindig elgondolkozom rajta, milyen kellemes lakóhajót lehetne csinálni belőle. Nem tudja valaki az árát? (Csak perverz kíváncsiságból... :))

eax_ 2012.03.13. 19:23:06

@Before: 88 misi, benne van a postban. De gondolom meg legalabb ennyit ra kell kolteni, mire barmi lesz belole.

luellla 2012.03.13. 19:32:29

ez a "hanyernékalottón" kategória évek óta. felújítanám és rockhajót csinálnék belőle (:

Intizar 2012.03.13. 19:42:44

A ? azt jelenti, hogy tilos a fedélzetre ill. a vízbe csikket hajigálni.

lutria 2012.03.13. 20:22:20

Most nem azért,de ha már olyan csodálatos és luxus kinézetű(volt)stb.,azért legalább 1 db külső nézetű fotó nem ártott volna,mert így csak egy kibelezett roncsnak látszik.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.03.13. 20:26:26

@eax_: hú, köszi, tényleg aludnom kéne, már nem látok a szememtől...

@lutria: kívülről se sokkal impozánsabb. És amióta ki van kötve, sokat romlott is.

Kekeckokec 2012.03.13. 20:28:36

Az összkép a parancsnoki hídról című képen látható, balról jobbra:
-radar árnyékolóval, felette a szürke doboz egy fordulási szögsebességmérő (ezen lehet leolvasni,hogy a hajó milyen irányban, és milyen gyorsan fordul) ami felette van és tőle jobbra is, azok is azok, csak újabbak. a két doboz között az ablaktörlő kapcsolója.Tovább jobbra a mélységmérő műszer, (közepén piros gombbal).Középen a T alakú állványon legfelül az elektromos kormány karja.A T állványon levő átváltókapcsolók, és a két joystick rendeltetése ismeretlen, bár arra gondolok, hogy esetleg együtt látható a régi és úgy kormányvezérlés, ez esetben ezek a joystickek a "kormány". A kis kerék a hidegkormány, azaz az elektromos kormány meghibásodása esetén használható mechanikus kormány egyik, a hajó alacsony hidak alatti átkelése idején használt kormánykereke.Azért van akkora csonk előtte, mert arra egy jóval nagyobb átmérőjű kormánykereket is fel lehet ékelni. A padlón látható pedál a kürtpedál.E mögött a nagy szürke pult a főgépek vezérlőpultja. A kerek órák a gépek üzemi jellemzőit (vízhőmérséklet, olajnyomás, kipufogógáz-hőmérséklet, stb), a két nagy kar a gépek üzemállapotát ( gép áll-lassan előre, félerő előre, teljes erő előre (és ugyanez hátra) közvetíti. A sárga telefon belső kommunikációra szolgál (gépház, konyha, matróz, stb), az ajtó melletti telefon pedig valószínűleg az "ugafon", azaz a hajószemélyzet közvetlen irányítására szolgáló eszköz.Tőle balra a hajó kommunikációs pultja.Innen kapcsolhatók a pozíciófények, fényszórók, fordított kitérés-jelzők, fedélzeti hangszórók, stb)
Remélem, segíthettem:-)))

A nép fia 2012.03.13. 20:35:30

Még jó, hogy nincs egy teljes fotó a hajóról. Bocs már, sokan nem járnak arra nap, mint nap, és nem tudják, miről van szó. De fotózd csak a kilincseket, magáról a teljes hajóról nehogy készíts!

guszti 2012.03.13. 20:36:59

Nos, a hirdetésből nem derül ki, de a cég oldaláról inkább úgy tűnik, hogy külön-külön árulják ezeket 315e euróért (+fa), ami mostanra megint 95 milla nettó inkább.
Amúgy évek óta próbálnak már túladni rajta, és ez az ár gyanúsan alacsonynak tűnik, ahoz képest hogy egy kb. 900 tonnás vasdarabról van szó. Ráadásul a hirdetés szövege és a képek tanulsága szerint odáig eljutottak a felújításban, hogy kidzsuvázták, fenekét valamennyire rendberakták, ettől még inkább a 100M többszörösét rá kellene költeni hogy kicsit is megfeleljen a luxus kategóriának. (A hirdetett ár alig több, mintha hulladékvas árban számolnánk, vagyis valszeg azért ilyen nyomott, mert ez még további súlyos szálmillákat nyel el hogy bármilyen hasznosítás lehetséges legyen. És aztán még üzemeltetni is kellene, méghozzá elég ügyesen, hogy többet hozzon mint visz, mivel a havi rezsiköltég is lényegesen több, mint egy hasonló méretű ingatlané.)
Amúgy hajón lakni nagyszerű dolog, én több évet lehúztam a Dunán, nagyon vidám reggelente kacsákkal ébredni, persze amikor árvíz van meg jégzajlás akkor meg cidri, de az élmény, a napfény, a jó levegő sok mindenért kárpótol. Nem nagyon hiszem, hogy a pesti hajós rendezvény-vendéglátós piac el bírna tartani még egy ekkora vasat, de ha egy bátor és elszánt csapat belevág, a társasházasítás talán lehetséges, mondjuk a kövérebbik malacot kell hozzá feltörni a tagoknak.

itt a hirdető oldala, több infóval, képekkel:
www.eliteday.com/lakohajo.html

Duke64 2012.03.13. 20:42:16

Amikor még közlekedett a Dunán,hatalmas vákuumot húzott maga után.Óriási élmény volt állni a homokzátonyon és várni az Amúrt.Kb. 8-10 m húzta be a vizet a partról/zátonyról.
Ja!És mindezt Baján!

Kekeckokec 2012.03.13. 20:50:47

@Duke64:
Igazad van, legendás hajó volt.Másik kérdés, hogy azóta tudom, hogy mindegyik hajó megcsinálja kisvíznél, ha teljes géperővel csattog. "Meghúzza a vizet", így hívják ezt a jelenséget.
Ja, én a Vén-Dunán,a Koppány szigetnél, meg Veránkán álltam a zátonyon:-)))) De rég volt...

balazsj. 2012.03.13. 21:14:07

Én a Szent Istvánnál is tapasztaltam vákumot, igaz, jóval kisebbet.
Emlékeztek még a "kofahajókra"?

Tell Vilmos 2012.03.13. 21:25:23

Amszterdamban 1 csomó lakóhajó van, télen-nyáron lakottak. Szerintem szépen rendbe lehetne ezt is hozni és vállalkozó bérlők is lennének bőven...

Kekeckokec 2012.03.13. 21:36:55

@balazsj.:
Szent István, Deák Ferenc, Kossuth, Felszabadulás,Körös, Dömös,stb.
1967-ig a Szent István volt a vonaljárat a Budapest-Mohács útvonalon.
Itt van e:
www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&q=24104&x=0&y=0 :-))

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2012.03.13. 21:58:25

mikor pár hónapja lent volt a duna, a hajó, már nem úszott a vizen, hanem állt a gerincén O.o

szigor 2012.03.13. 22:30:46

Én is egész alakos fotókat reméltem a hölgyről, ez így nem teljes.

@Kekeckokec:
Úgy érted Koppánymonostor? Én Komáromban nőttem föl, rengeteget eveztem anno a füzitői kajak klub tagjaként (éves tagsági 500 forint, csak kértük a kulcsot azt vittük amelyiket jólesett).
Sokszor felmentünk Monostorig azt bogrács, sátor sör :). Hmmmm régi szép idők...

Dr. jegeket_bérleteket 2012.03.13. 23:02:11

Őrzik? Mert ha nem, akkor ez után a poszt után 72 órán belül ki lesznek lopva belőle a műszerek, meg minden, ami kicsit értékesnek tűnhet.

guszti 2012.03.13. 23:13:50

@Tell Vilmos: Amszti messze van, és pont annyival drágább ott az ingatlan - úgy a beszerzése mint a fenntartása - hogy eltűnik, vagy akár át is fordul a különbség a lakóhajók javára.
Valamint azt se felejtsük, hogy azok ott pici hajók, egy család, vagy kisebb, család méretű közösség fenn bírja őket tartani. Ekkora vas ott is csak az Amstelen férne el, az már nem ugyanaz a hangulat mint a csentróban a kanálisok.

Amúgy részletesebben megnézve a Katalin elég romosnak tűnik, az Amúr viszont nem öreg hajó, persze nem lehet tudni milyen vastag a fenéklemez, bár ha nagyon szét lenne rohadva valszeg nem tették volna rendbe. (Persze az is lehet hogy a hatóságnak nem elég, hogy szépen lehomokolták meg lefestették, és azért ilyen olcsó, mert nagyon jóba kell lenned valakivel ha le akarod papírozni.)
Hatóságilag amúgy nem ingatlan hanem jármű, azaz a közlek felügyelet ad rá engedélyt, függetlenül attól, hogy járóképes hajóként, vagy csak vontatható úszóműként helyezed forgalomba. Ez máris jelent némi többletmacerát mint egy ingatlan, pár évente újra kell vizsgáztatni, egy parti szemle (pusztán az hogy kiveszik a vízből, kihúzzák a sólyára) is milliós tétel lehet, és akkor még nem kellett hozzányúlni szerszámmal.
És aztán van még egy ordas nagy különbség az ingatlanhoz képest: nincs hozzá telek, pláne közmű. Kikötőt bérelni lehet, ebben a méretben havi nagyon sokért, vagy újjabb százmillákért venni (és esetleg közművesíteni) kell egyet, ami nem is tulajdonjog lesz, csak egy pár évtizedre szóló, drága vagyonértékű jog. Vagyis attól hogy a kikötő a "tiéd", még fizetsz az illetékes önkorinak az elfolalt partszakasz 3m széles sávjáért közterület használati díjat, valamint az illetékes vízügynek is az elfoglalt vízfelületért. Ezeken kívül már csak pár apró-csepró tétel van, ilyenek mint 7/24-es személyzet (matrózok), hajófelügyelő, stb.
Plusz ha valami rendezvény vagy vendéglátó tevékenységet is akarsz, az még egy ilyenkor szokásos kör, önkori plusz szakhatóságok...

én58 2012.03.13. 23:38:39

@tizezer256:
"Sajnos az oldal nem található."

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2012.03.14. 00:01:19

Ezekre a hajókra nem szabad költeni, 1 milliárd kevés lenne a helyrehozatal + berendezésekre.
Vas árában sem éri meg megvenni, irdatlan nagy költég a szétbontása és több év munka. A veszélyes bontott anyagok semlegesítése is hatamas összeg.
Sokkal egyszerübb lenne levontatni vagy a saját erejéből lejuttatni valami túristacélpont tengerpartra és ott irányítottan el kell süllyeszteni, igazi "álom roncsok" lehetnének a búvároknak. A legkisebb költséggel ez járna.

dr poljakov 2012.03.14. 06:49:18

Egy nagy totál a hajóról azért elfért volna. Mondjuk elölről fényképezve.

Kekeckokec 2012.03.14. 07:16:31

@szigor:
Nem, nem Koppánymonostor, hanem Baja.Ott vannak az említett helyek.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.03.14. 08:21:34

@dr poljakov: @szigor: @A nép fia: @lutria: jogos a kérés, h miért nincs egész alakos fotó. a helyzet az, h egy forgatásra érkeztünk oda, aztán száguldottunk is tovább - ha egyedül megyek tömegközlekedéssel szépen végigfotóztam volna becsszó :) viszont a linkelt hirdetésben vannak képek, ráadásul parton álló hajóról: www.ingatlanbazar.hu/HU/Nepsziget-XIII-kerulet-uzleti-ingatlan-1210-m2-88000000-Ft/5142469 - mindjárt kiemelem a posztban is

Tell Vilmos 2012.03.14. 08:41:45

@guszti:

Persze igazad van, de talán :-) nálunk is lenne olyan család amelyik fenn tudna tartani egy lakóhajót!
Pl. Leisztinger család, Simicska család, stb...

komolyabban: csak nyerne azzal a főváros, ha dekoratív lakóhajók ringatóznának a Dunán. Esztétikusan kialakítva, tele virággal. Gondolom turista látványosság is lehetne. Persze magán pénzekből, nem közösségiből...

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2012.03.14. 08:46:52

Csuda jó lehetett ez működés közben.... azt mondták a Dunához értők, hogy az állóhajókon is kell matrózt foglalkoztatni teljes munkaidőben és akkor is perkálni kell naponta a kikötési díjat, ha nem mozdul a hajó. ráadásul a rakpartok tulajdonviszonyai elég kuszák, még rájöhetnek mindenféle adók a kerülettől fővárostól, hatóságoktól.... ugyanis osztatlan közös tulajdonban van a nagyrésze a tulajdoni lapon meg lehet 20- 30 szervezet, hatóság. ez az oka, hogy a Duna és a város nincs kapcsolatban. csak ezt a sunyi politikusa nem meri említeni, de valószínű, hogy maga sem tudja, amikor jövőt vázol. ezért sincsenek a Duna partján beruházások, nincsenek megvalósítható projektek.

ötlet: mivel a belváros alapvető gondja a többcélú szórakozóhelyek hiánya, megvehetné a város és csinálhatna belőle az északi részen egy A38-ashoz hasonló úsztatott multifunkci teret, ahol kiállítás, koncert, színház, stb. lehet...

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2012.03.14. 08:53:40

@Kekeckokec: a motorokról is tudsz valami érdekes adatot, jellemzőt írni? engem mindig érdekeltek az ilyen böszme nagy hajómotorok. (dvigatyel - oroszul :)
a második képsorozatban van egy darab kép róla....

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.03.14. 09:00:52

@Intizar: a kurity szó ismerős volt, de azért nem találtam volna ki a szöveget :D nagyon kösz, linkeltem a posztba!

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.03.14. 09:01:58

@Kekeckokec: nagyon kösz a kiegészítést, lenyűgöző :) belinkeltem a poszt végére a kommented

Ronald 2012.03.14. 10:11:44

NEGATÍV GRATULA a képsorozatért.

Vajon miért van az, hogy egy riportfotó-sorozat elkészítéséhez - egy "művészkedő-hajlamú" embert visznek magukkal az újságírók?

A riportfotó az egy műfaj, azt tanítják is.
Más kérdés, hagy tanulják is é?

Riportfotó-sorozatnak extrém szar, amit posztoltatok. Kár, mert a téma érdekes (lett volna)
.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.03.14. 10:42:39

@jzs: Azért valószínűnek tartom, hogy nem ugyannyit kér az önkormi 1 méternyi Dunáért az V. kerületben, mint Újpesten. Onnan meg már csak egy motorcsónak kell, hogy reggelente a nehéz sorsú pógár dugómentesen bejusson a városba. Oké, annak is lesz "parkolási költsége", de az talán nem olyan horror.

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2012.03.14. 10:55:16

@Csokis: forgalom és piaci alapon így is lehetne. de pl. az állandó kikötőt terheli áram meg csatorna díj meg egyébb ilyen dolgok. ne röhögj, adott esetben tényleg. (hajós emberek mesélték, nem én találom ki. ahogy azt sem, hogy a kerozin árában meg benne van az útalap). Így hát a ritkábban használt kikötőállást drágábban tudod igénybe venni az állandó költségek miat.

Kishazánkban minden, de minden a fejlődés ellen van.... logikát ne keress!!!!!

Roy 2012.03.14. 10:56:45

A hajó eladó, meg lehet venni.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.14. 11:14:28

@kgl: Ugyan, a legkisebb költség, ha még ott áll egy darabig, és minnél jobban szétlopják, elviszik a vasakat. Ezek az emberek "Ingyér" tüntetik el a hajót, és megszűnik a probléma vele. Csak egy kicsit ki kell vágni a bozótost körlötte és kis marketingkampány a vasasok körében. Meg be kell csukni a szemet, hogy zavartalanul dolgozhassanak a fémipari szakemberek.

B verzió a hasznosításra, ha olyan országba kerülne, ahol nem kell ennyi faszom engedély, ahhoz, hogy horgonyozzon a parton és hasznosítható legyen. Lakás/iroda/rendezvény/Állatkert/rakétakilövő állomás, tökömtudja mi lehet még.

Vagy lőjük ki az űrbe. Így algásostul, lepusztultan. Hadd gondolkodjanak kis szürke barátaink, amikor belefutnak ebbe az "űrhajóba"

átlátó 2012.03.14. 11:28:50

@balazsj.: Ja... :) Domborinál szálltam ki róla nagyon gyerek koromban.

Kekeckokec 2012.03.14. 12:39:46

@jzs: Nem tudok közelebbit a motorokról, azon kívül, hogy 600 lóerősek darabonként.
Nyilván, mint minden ekkora hajódízel, reverzálhatók, azaz a főtengely forgásiránya megfordítható -így van "rükverc" a hajón:-)
Egy bazi nagy soros adagolót látok rajta, ez orosz eredetre utal, keleti blokkban széles körben használt SKL, és a speckó magyar LÁNG hajódieselek hengerenkénti adagolót használtak/nak.(ennek is megvan a maga oka: azon kívül, hogy lényegesen egyszerűbb szerelni, ha egyik henger meghibásodik, akkor meg lehet szüntetni az adott henger üzemanyag ellátását a külön adagolónál, majd a dekompressziós csap kinyitásával elérhető, hogy a hibás hengerben lévő dugattyú a levegő sűrítésével ne fogja vissza a gépet -azaz üresben fut) A maximális fordulatszáma nem nagyon több 350f/percnél, erre utal a külső olajzású, burkolat nélküli szelephimba rendszer, és a kezelőjárda.Azon állva kell a "kenyőcsnek" -hivatalosan: gépápoló - 2 óránként kis olajozókannából kennie a szelephimba tengelyét, és a szelepszárak tetejét.

guszti 2012.03.14. 17:20:20

@Eltévelyedés: @kgl:
A hajón alga már nincs, elkezdték felújítani, szétkapták, kitakarítottak róla sok tonna veszélyes hulladékot. Csak úgy tűnik, közben csődbe ment a tulaj. Hogy emiatt vagy egyéb okból az más tészta, annyit még lehet tudni hogy a (volt) tulajdonos egy Lózs nevű váci/nagymarosi bedőlt Opel díler.
Mégegyszer a hirdető oldala, részletesebb infókkal:
www.eliteday.com/lakohajo.html
(Ő persze ügynök nyilván, a tulajdonosi jogokat gondolom egy felszámoló, esetleg maga a NAV képviseli.)

cameloti 2012.03.14. 17:32:51

Nokia E72-vel készítették a képeket. De durva. Azt hittem a fényképészeknek van fényképezőgépük.

guszti 2012.03.14. 17:34:39

@jzs: Igen, ha a kikötő közművesített, akkor kell számlákat fizetni, mért fogyasztás alapján, csakúgy mint bárhol. Plusz maga a létesítés is elég sok pénzbe kerül, szintén ugyanúgy, mint egy ingatlannál.
Viszont vannak előnyei is egy parti közműcsatlakozásnak, pl. hogy az elmü áram jóval olcsóbb, mintha a hajó saját (50 éves) dízelgenerátorával termeled magadnak az áramot, az ivóvízrákötés is olcsóbb és kényelmesebb, mitűnt lajtoskocsiból töltögetni a tartályokat, és a csatorna is előnyösebb (még átemelőszivattyúval együtt is), mintha heti rendszerességgel szippantatni kellene.
Hosszabb távon azzal sincs olyan nagy baj, hogy a part és a vízfelület nem nagyon tud tartós magántulajdonba kerülni, persze rövid távon lehetnek gondok belőle, főleg túlburjánzó és nehezen átlátható bürokrácia, és mellé masszív pénzhiány idején.

balazsj. 2012.03.14. 20:14:28

@Kekeckokec: A Körösre nem emlékszem. A Dömös szerencsétlenűl járt a szomszédban, Fajsz és Tolna-Dombori állomások között. Kedvencem a Dunaföldvár gőzös volt, kicsi, de fürge hajóként vitte a kofák áruját a Nagyvásártelepre.

hamisnero 2012.03.14. 23:02:56

@Duke64: ja, de utána a hullám nem volt semmi. ha jött az amúr, a pecások más csomagoltak a kősarkantyún, mert nagyon gyorsan kellett a partra menni, ha nem akartak úszni a szereléssel együtt.

tizezer256 (törölt) 2012.03.15. 11:56:27

@én58: picasaweb.google.com/107900801138640541359/20120216AmurElhagyottHajo

a héten kétszer sikerült a hajóhoz kalandozni, de elenállásba ütköztünk...őrzik a tulaj kérésére...
az irodisták szerint már elkelt, és hamarosan elszállítják..
pár nap, és újabb képsorozatot rakok föl sok külső fotóval

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.15. 15:09:15

@guszti: TOvábbra is azt mondom, Lőjük ki az űrbe. Nem olcsó, de priceless lehet a kis szürkék tanakodó arckifejezése, hogy akkor ez most WTF?

alfaalfa 2012.03.28. 17:13:25

Érdekes dolgokat olvasok itt. Kicsit utána bogarásztam.
Az ingatlanos honlap szerint árulják a Katalint.
www.eliteday.com/lakohajo.html
A Hajóregiszter szerint 2011. augusztusában szétbontották.
www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/katalin_ex_dimitar_blagoev_ex_knjaz_simeon_/2502/kronologia#kepek

Érdekes.

Aner 2012.04.15. 21:27:14

Jó cikk volt! De nem szólította meg eléggé az embereket. A hajót ma, április 15-én 13 órakor vontatóra fogta a jégtörő I. Az úti cél Komárom. A forrásaink szerint szétbontják.

Magyarország legnagyobb gőzhajójára, az utolsó luxus távolsági gőzösére is feltehetőleg hasonló sors vár.De azért még küzdenek.
www.facebook.com/szoketiszagozhajo

Karabélyos Péter 2012.04.19. 00:08:54

Nos a helyzet az, hogy készítettem 150 képet a hajóról, a leginkább "dokumentalista" módban, majd egy pályázatra feltettem belőle 10 képet, amely pályázat a Dunáról szólt... Ha valakit érdekelnek a képek, és ígéri, hogy nem csak fikázni tudja, szívesen megosztom mindenkivel...
P

Karabélyos Péter 2012.04.19. 00:09:57

...azt kihagytam, hogy a cikk írója ezt a 10 pályázati fotót linkelte be KÖSZÖNETTEL ide a cikkbe.

Karabélyos Péter 2012.04.19. 00:14:21

@_karmapolice_: csináltam 150 képet MAGAMNAK, és egy pályázatra feltettem 10-et belőle, és azt találta meg a cikk írója. (fikázás előtt mindig érdeklődj!!!) :-)

Karabélyos Péter 2012.04.19. 00:15:15

@A nép fia: csináltam 150 képet MAGAMNAK, és egy pályázatra feltettem 10-et belőle, és azt találta meg a cikk írója. (fikázás előtt mindig érdeklődj!!!) :-)

tehtube 2012.08.27. 00:54:51

@Karabélyos Péter: Már szétvágták Révkomáromban, őrizd meg fotóidat, dokumentum értékűek.
süti beállítások módosítása