Szeretem, amikor a bevásárlóközpontok olyan eseménymarketinggel reklámozzák magukat, aminek értelme is van. Ebben leginkább talán az Árkád jeleskedik (pl. ez), de volt már jó húzása a Westendnek is. Most a MOM rukkolt elő valami egészen izgalmassal, ami még itt az Urbanistán is érdekes lehet - igaz a nagy része nincs a helyszínen, csak a neten.
A plázában ugyanis csak néhány klassz fotó van elhelyezve a XII. kerület tíz pontjáról, alatta QR-kódok (hogy miért nem terjedt el magyarul a 2D-s vonalkód kifejezés, azt nem tudom), amelyeket ha behív az ember a telefonjába, egy csomó infót megtud az adott helyszínről.
Legtöbbük viszonylag gyorsan elérhető a MOM-tól, vagyis ha valaki mondjuk a párjával ment andalogva shoppingolni, akkor akár tovább is andaloghatnak valamelyik romantikus cél felé. Természetesen az egész otthonról is működik, elég csak ide kattintani.
A honlap ugyanis nagyon klasszra sikerült, vannak archív fotók, meg nagyon ütős újak, videó, térkép és leírás is mindegyik helyszínről, a Jókai-kerttől a Barabás-villáig. Ráadásul nem összelapátolt anyag, hanem eredeti, még a zenét is kifejezetten ehhez írták. Ha bele akarnék kötni valamibe, az legfeljebb a narrátor tenyérbemászó hangja lehet, de nem akarok belekötni.
Tök jó ötlet, tessék más plázáknak is ellopni!