elvileg ma adják át a forgalomnak (autós?) a rakpartot a Műszaki előtt. Sikerült egy trafót bebaszni a járdára, ahol eddig kerékpár út is volt. az most nincs felfestve, szóval gondolom a terelő tábla a gyalogosoknak szól. Utsó két bejegyzés itt; http://www.facebook.com/XI.kerulet?ref=ts

- írta Kétkedő az Egypár bloggere.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés buhera járda gyalogos xi. ker lágymányos műegyetem rakpart

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr102900473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemá 2011.05.13. 12:37:14

szerintem ezek direkt csinálják... de hogy a kivitelezők között sincs egy melós aki azt mondaná, hogy neeeeeeeeeeee.

Eden 2011.05.13. 13:01:29

Sajnos rá kellett jönnöm arra, hogy a tervezők/kivitelezők/bárki akinek befolyása lenne a felújított utak végleges kialakítására soha, egyetlenegyszer nem használták még az ominózus szakaszt, hogy lássák, milyen veszélyeket rejt. Én tegnap tapasztaltam megdöbbenve a Király utca Deák téri kereszteződése és a Paulay Ede utca közötti szakasz összes kínját. Lehet, hogy túlreagálom, de ilyen turistáktól hemzsegő helyen fokozottan oda kellett volna figyelni ezekre a dolgokra. Király utca végén fekvőrendőr, a járda szintjére hozva – sok gyalogos eddig is maximálisan figyelmen kívül hagyta a nekik szóló lámpát, most ráadásul olyan helyre került a lámpa, ahol még nehezebb észrevenni, sokkal nagyobb a veszélye, hogy a gyalogos figyelmetlenül kilép az autók elé (tegnap pl. az ominózus fekvőrendőr kellős közepén, piros gyalogoslámpánál bámészkodott két fiatal), nem beszélve arról, hogy a jelen beállításnál szabályosan 3, legfeljebb 4 autó jut át a zöld lámpán. Új kerékpárút felfestés a külső sáv mellett – mivel gyakorlatilag a külső sávhoz nagyon közel közlekednek a kerékpárosok, fokozottan oda kell majd figyelni ezen a nagyforgalmú útszakaszon, de ami a nagyobbik baj, hogy a Paulay Ede utcára kanyarodásnál is muszáj nagyon észnél lenni, mert eddig is problémás volt a kanyarodás – szinte minden gyalogos minimális életösztön nélkül, általában felfelé bámészkodva kel át ott az úton – most először arra kell koncentrálni, hogy el ne üss el kerékpárost, aztán arra, hogy a gyalogosokat nehogy nagyon megijeszd a bámészkodásban, mindezt x db türelmetlen taxissal a hátad mögött...
Elnézést a hosszú kommentért, de tegnap hidegzuhanyként értek ezek a kellemesnek, de legfőképpen biztonságosnak éppen nem mondható újítások...

EG0 2011.05.13. 13:22:55

- Béla, itt nem lesz valami járda majd?
- Leszarom, este meccs lesz tévében, haladjunk.

Jelölni kellene a "Not my job" díjra!

myronman 2011.05.13. 13:51:19

@Eden: Pedig ha nem az utcából jössz ki akkor nagyon is jó az a kerekpársáv... Ott eddig is mentek biciklisek csak nem volt külön sávuk... Ugyanúgy kell figyelni és alkalmazkodni a változtatásokhoz

matermuter 2011.05.13. 13:58:26

Ez kész! - mondta a munkás. Ez kész! - mondta a bringás.

VV Dávid 2011.05.13. 14:02:16

a tegnapi "nincs ennél lejjebb"-et sikerült azért ma is überelni!

Anti Anyag (törölt) 2011.05.13. 14:02:18

Keresztbe a füves részen nem lehetett, mert úgy nem akadályoz senkit.

Azt még megértem, aki megépítette, így sikerült. De azt már nem nagyon, aki kifizette.

Eden 2011.05.13. 14:17:21

@Icarus_: Nem a kerékpársávval van problémám (egyébként lehet, hogy ha nem lesz a fele lezárva, akkor jobban belátható lesz), hanem azzal, hogy mind az autósok, mind a gyalogosok, de még a bringások részéről is sok a figyelmetlenség, és egy ilyen kereszteződésben ez fokozott balesetveszélyt jelent szerintem. A Belváros tele van az utca kellős közepén lézengő turistákkal, nyilván sokkal egyszerűbb lenne az élet, ha mindenki ott közlekedne, ahol szabad neki...

myronman 2011.05.13. 14:26:16

@Eden: Értelek... Ilyen kisutcáknál egyébként én is megfigyeltem magamon és a többi gyalogoson is, hogy valahogy nem számítunk arra, hogy lámpa szabályozza a forgalmat és ez nemtom miért van :S

Goompah 2011.05.13. 14:27:09

Csak annyi történt, hogy a trafóház építésekor véletlenül 90 fokkal elfordították a rajzokat. A megoldás ugyaniklyen egyszerű: menet közben 90 fokkal el kell fordulni. :D

Alternatív megoldás: annak a kezét, aki ezt így odatervezte, 90 fokban meg kell hajlítani mindkét karját könyökben - persze a természetese hajlással ellentétes irányban.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2011.05.13. 14:27:12

@Eden: Szerintem a Belváros azért Belváros, hogy minden ilyenre lehessen számítani. Aki csak át szeretne menni, az vendég (legyen autóval, kerékpárral vagy gyalog), aki figyeljen a bámészkodó turistákra vagy a kutyát sétáltató lakókra.

fuzzbomb 2011.05.13. 14:31:46

Százszor volt már ilyen: az átadási határidők miatt nincs ideje az útépítőnek megvárni, hogy a közműcég áthelyezze a cuccait, szal körbeasztaltozzák, -betonozzák stb. és haladnak tovább.
Pár hét/hónap/év :) után az ELMÜ is leengedélyezteti az áthelyezést és megcsinálja.
Kb. ennyi.

Cricket 2011.05.13. 14:37:57

Not my job award!!! :D
Szerintem ezek még életükben nem közlekedtek bringával, vagy babakocsit tolva.

yxcvbnma 2011.05.13. 14:39:21

@fuzzbomb:
Ember, ez a trafó nem volt ott a metróépítés előtt.
Százszor van olyan amit te írsz, de ez konkrétan nem az. De legalább okosat szóltál.

währenßhöhleigkeitigchen 2011.05.13. 14:40:05

Hosszában a fűre elfért volna, és akkor nem is kell annyit variálni a közműveket ...

Valakinek van fotója arról, hogy nézett ki a szakasz korábban?

arabs 2011.05.13. 14:54:48

Szeretem Budapestet!
(ez télleg odabaxott)

Alf (törölt) 2011.05.13. 15:01:16

"A kivitelező szóvívője elmondta, közművezetési okok miatt a transzformátorállomás csak itt kaphatott helyet, de a XI. közgyűlés elfogadta a transzformátorállomáson átívelő gyalogos-kerékpáros híd finanszírozási tervét."

Eden 2011.05.13. 15:03:42

@airdace: Megértem az álláspontotokat, és nem vitatkozni szeretnék vele. Gyakran közlekedem gyalogosként és autósként is, sőt, bámészkodni is szeretek. De ez nem jelenti azt, hogy nem nézek széjjel, mielőtt lelépek az útra, nem veszem észre a jelzőlámpát, a kutyát pórázon sétáltatom, mert egyrészt nem szeretném én sem elüttetni sem magam, sem a kutyát, másrészt egyetlen autósra sem szeretném a frászt ráhozni azzal, hogy kilépek egy autó mögül vagy a kutya kirohan, mert meglátott egy szimpatikus macskát. Csak annak kellene picit jobban tudatosulnia az emberekben, hogy hiába van elsőbbségük, ezt nem szabad készpénznek venni, mert mindig jöhet egy autós, egy biciklis, aki nem lassít, nem néz körbe, nem ismeri a helyi viszonyokat. Szerintem ez puszta életösztön kérdése. A Belvárosban pedig jó bámészkodni, de az út az attól még rendeltetésszerűen az autóké...

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2011.05.13. 15:10:59

@Eden: Én is elfogadom, hogy mindenki figyeljen, de ezen a környéken tényleg a gyalogos az első. Tehát azért hozták szintbe a Király utca torkolatában a járdát, hogy egybefüggő járda legyen végig a Körúton. A Király utca pedig hangsúlyozottan mellékutca legyen, ahonnan óvatosan kanyarodhatnak csak ki az autósok.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.13. 15:27:17

Ha ma átadják, és éjjel egy kerékpáros a sötétben felcsavarodik rá és kitöri a nyakát, ki lesz a felelős?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.05.13. 15:32:45

Komolyan mostanában a kerékpárosokkal direkt basznak kifelé? Margit híd és most ez?!

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.05.13. 15:38:56

Ez nem trafó... csak gondótam szólok. :)

Mostly Harmless 2011.05.13. 15:41:11

@zero: a kerékpáros. miért nem volt lámpája...

randomuser1 2011.05.13. 15:44:43

nemtom miért sipákol állandóan minden béna országútis, túrás, rekumbens, hétvégi biciklista ha ilyet lát, a triálosoknak is jár kerékpárút, érthető???
:)

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.05.13. 15:45:17

Ez most komoly, hogy ott hagyják? És a kerékpárosok hol fognak így elférni? Nyáron én is szeretnék majd arra kerekezni...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.05.13. 15:45:41

kéne még több fotó, ezt nem hiszem el:)

radirpok123 2011.05.13. 15:54:08

Hát az elvtársak még ezt sem tudják rendesen megcsinálni? Mi az a luk a korlátnál, még véletlenül átfér ott egy keskenyebb kormányos kerékpáros!

Kobaljov 2011.05.13. 16:18:00

Hmm, az Indexen kb. 2 hete volt egy videoriport a 4-es metró felszíni állomásairól, ott azt mondták, hogy csak őszre lesz kész a bicikliút a BME előtt, ilyen gyorsan változik a helyzet? (nem lehet, hogy őszig még máshol fog menni a kerékpárút?)

The okos 2011.05.13. 16:24:26

*taps*
Komolyan hihetetlen, hogy ezt valaki jóváhagyta - szívesen seggberugnám a szakembert...

Napkutya 2011.05.13. 16:35:32

Ez egy turista látványosság.

Nem kell buszoztatni a vendégeket, egy helyszínen nem csak azt mutatja, mennyire hülye a magyar mérnök, -de kisvártatva az is látható hol képzik.

Bravó!

Rain Dog 2011.05.13. 16:37:52

Kurva jó! Ráadásul pont a MŰSZAKI Egyetem előtt van! Majd jöhetnek ki az érintett hallgatók megnézni hogy "Na így nem telepítünk trafót!" :D
Én meg oda fogok kijárni röhögni a bringásokon meg babakocsisokon :D:D:D:D

Agyalap 2011.05.13. 16:39:50

@Eden: Én azt vettem le a hozzászólásodból, hogy általában sietsz valahova.
Vigyázz, mert ha beleolvasol majd egyszer a KRESZ-be láthatod, hogy a kanyarodó autósnak elsőbbséget kell adnia a gyalogosok részére.
Igy, ha be akarsz kanyarodni a Paulay Ede utcába, légy oly jó, és emlékezz vissza, hogy megelőztél-e kerékpárost az elmúlt 10 mp-ben, és nézd meg hogy jön-e gyalogos - nehogy elüsd véletlenül.

zoozo 2011.05.13. 16:41:17

"Anti Anyag 2011.05.13. 14:02:18
Keresztbe a füves részen nem lehetett, mert úgy nem akadályoz senkit.

Azt még megértem, aki megépítette, így sikerült. De azt már nem nagyon, aki kifizette. "

MI FIZETTÜK: TE + ÉN + MEG MINDEN ADÓFIZETŐ.

Eden 2011.05.13. 16:47:25

@Agyalap: ez ebben a formában nem igaz, persze bosszantó, amikor a harmadik kört futom a parkolóhely miatt (tudom, nem kötelező a belvárosban lakni, ha mégis, akkor pedig el kell fogadni a kompromisszumokat). Egyébként pont így szoktam tenni, ahogy leírtad.
Csak még véletlenül sem szeretnék mást veszélyeztetni, és sajnos sokszor a gyalogosok és kerékpárosok is nagyban közrejátszanak a balesetveszélyes szituációkban.

derabitz 2011.05.13. 16:57:33

EuroVelo Abszurdisztánban.

A szakasz, az EuroVelo 6 része.

derabitz 2011.05.13. 16:59:43

@zero:

Azé lámpa kéne arra a bringára.

blog_pont_hu 2011.05.13. 17:12:06

a terelő tábla alapján a járda/bicajút az alsó rakparton folytatódik... :)

tintamin 2011.05.13. 17:17:38

Na, majd jól eszkalálják, reportolnak, meetingelnek, hibajegyet vesznek fel rá, kiutalják.
És jól nem történik semmi, mert aki ma átveszi, az nyakig van kenve.
És erre fognak hivatkozni.

Roy 2011.05.13. 17:19:11

Ezt is elqurták.

csárli hárper 2011.05.13. 17:37:31

ez már tényleg legalja.hu

foodlfg 2011.05.13. 17:55:03

De mi van ebben, hogy csak oda lehetett rakni ? :D

safranek 2011.05.13. 18:29:37

Gyakran van, hogy a kivitelező a tervek alapján kéri a közművek, pl villanyoszlop áthelyezését. Aztán az illetékes cég meg sz.rik rá. A kivitelezőnek viszont át kell adnia határidőre a munkát.

Sir Nyű 2011.05.13. 18:51:27

@Tomi9046: "Nyáron én is szeretnék majd arra kerekezni... "
Ó, hogy neked de jó dolgod van. Én naponta kétszer szeretnék arra kerekezni, mert a meló és az otthon között van.
Hetek óta nézegetem a rácson át, aszittem (reméltem), valami konténer, amit majd elvisznek, ha kész a terület.
Öö. Nem az.

fuzzbomb 2011.05.13. 18:54:47

@yxcvbnma: Ja nem volt? Az bizony valóban WTF szituáció.

csillámpóni 2011.05.13. 18:56:14

Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarország,
Gyönyörűbb, mint a nagyvilág.
Ha zeng a zeneszó, látom ragyogó, szép orcád.
Táltos paripánkon odaszállunk
Hazahív fű, fa, lomb, s virág.
Úgy sír a hegedű, vár egy gyönyörű szép ország.

csillámpóni 2011.05.13. 18:56:53

Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarország,
Gyönyörűbb, mint a nagyvilág.
Ha zeng a zeneszó, látom ragyogó, szép orcád.
Táltos paripánkon odaszállunk
Hazahív fű, fa, lomb, s virág.
Úgy sír a hegedű, vár egy gyönyörű szép ország.

cso zsi 2011.05.13. 18:57:52

@safranek: Na ja. A kérdés, hogy mikor került oda, mert sem a www.norc.hu/street-view/ -n, sem a guglimapson nem látszik.
Azok pedig durván két éves képek.
@Agyalap: A Paulay sarokról van némi tapasztalatom. Gyalogosként is, autósként is.
Mindkét esetben a járdán (nem bringaúton) száguldozó bringás az, akire nem lehet számítani.

johevi 2011.05.13. 19:00:21

Remélem tesznek elé egy ugratót

cso zsi 2011.05.13. 19:01:18

Új megvilágításba helyezték a dolgot. (Pedig nem is szőke). Így kevesebbet takar ki a panorámából. :)))))

udvari bolond 2011.05.13. 19:04:25

ezt a triálosok kedvéért rakták le így

Elstron 2011.05.13. 19:29:00

@Eden: Ha ugyanarra a helyre gondolunk, akkor ott bizony a gyalogosoknak van elsőbbségük, meg a bringásoknak. Most akkor ők figyeljenek, hogy megadd nekik? Hmm...

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.13. 19:59:10

Gyerekek, csak pozitívan!
Ez még lehet,

bárpult, faliújság, térképtartó, lehet rajta napozni / dugni illetve igény esetén, mobilokat is töltenek majd.

cso zsi 2011.05.13. 20:15:19

@Elstron: Most látom csak, miről van szó. Eddig az Erzsébet térnél volt a Bajcsy-féle kétirányú bringaút folytatása, a Gödör mellett. Most a túloldal is kapott egy bringasávot. A Paulaynál, és az Andrássynál a kanyarodó sáv, és az egyenesen haladó sáv között van a bringaút.

R_G_B 2011.05.13. 20:44:48

Az egy dolog, hogy ez egy ideiglenes műremek, de arra gondolhattak volna, hogy a végleges átadás előtt ezt a szakaszt egyszer több mint 1,5 évig (!)idegilenesen átadják a gyalogos és kerékpáros forgalomnak. Van ezeknél az építő cégeknél projekt menedzser meg ilyenek? Esetleg brainstorming? Brain?

Suna bácsi 2011.05.13. 20:46:32

Úgy látszik, hogy a bértollnok-iskolában nem tanítják azt, hogy hogyan kell egy látszólagos probléma okait, miértjeit lenyomozni, mit lenyomozni... csak utána érdeklődni.
A metró kivitelezése miatt kell a trafó, a föld alatt ugyanis továbbra is folyik a munka.
"A trafót a rendszerépítés végeztével, a tervek szerint 2012 végén bontják majd el. A végleges arculatát csak 2013 első felében nyeri el a felső rakpart."

kakadu12 2011.05.13. 20:54:17

Most komolyan, nem esik le senkinek, hogy ez csak egy emlékmű!
Ide lehet majd járni koszorúzni a Nagy Magyar Buhera napján! (Május 39)
Különben is a fővárosi közgyűlés elé jövő héten terjesztik be az útszakasz átnevezését a Magyar Építők útjára.

Black Hawk 2011.05.13. 20:59:55

Én úgy tudom, hogy EtelKÖZBŐL is azért jöttünk el, mert valamelyik idióta egy trafót épített az őshaza kellős KÖZEPÉBE, és nem volt hely legelni a marháknak. A közelében meg agyonverte őket az áram. A lovasaink is azért nyilaznak hátrafelé, mert a rengeteg kreatív akadály miatt a lovaink oly edzettek lettek, hogy gond nélkül abszolválták a legdurvább feladatokat is segítség és lovas nélkül is, így az szabadon foroghatott, ami taktikai előnyt jelentett. Ezzel, és azzal, hogy a fejlett lovak komplex agyi egyensúly-rendszere miatt nem buktak el 3, sőt a legjobbak még 2 lábbal sem, megalapozták a hódító magyar nép európai hírnevét és dicsőségét.

Tehát a trafó hasznos, mert:
1. hozzájárul a közlekedés fejlesztéséhez a rugalmas és kreatív megoldásokra kényszerítéssel
2. javítja az egészségügyi ellátás rendszerét, mert a kezdeti gyakorló-fázis során történő sérülések ellátása fontos tapasztalattal szolgál a leendő / meglévő orvosoknak
3. segíti a kivitelező szakmai munkáját, amely ezáltal rájön, hogy talán mégse volt ez jó ötlet
4. turisztikai látványosságként szolgál a mindig is híres magyar kreativitásról
5. új lehetőségeket teremt a vízi energia-ellátás területén, amellyel segíti a globális környezeti problémák megoldását, és a természet megóvását.

Egy negatív dolog sok-sok pozitívumot gerjeszt a puszta létével. Ezért a trafót mint nemzeti emlékhelyet javaslom nyilvántartásba venni, nemzeti és kulturális örökségünk részévé tenni, építése napját állami ünnepként megtisztelni, és mint ilyet munkaszüneti nappá nyilvánítani.

hamisnero 2011.05.13. 21:02:23

@Suna bácsi: te vagy naiv vagy, vagy oktatsz a bértollnok iskolában. ha az első, akkor gondolkodj el azon, hogy miért KERESZTBEN és miért nem HOSSZÁBAN tették oda, ha már ideiglenes építmény, hogy addig se zavarjon senkit. ha bértollnok vagy, akkor meg mehetsz a fizudért, megdolgoztál érte. csókoltatom a megbízóidat.

tris 2011.05.13. 21:28:21

szerintem volt oka, egyébként nem hiszem el, hogy valaki figyelmetlenségből így tervezte volna. Érdemes lenne megnézni egy közműtérképet. A kivitelező meg oda teszi le ahová le van egyeztetve, egyébként is engedélyeztetni kell a terveket az önkormányzattal és az Elművel. Ezeknek a helye majdnem centire pontosan van meghatározva, az elmű szakemberével közösen.

tris 2011.05.13. 21:33:59

@pinchy: nincs. Ráadásul elég nyomott árakon rövid határidőkkel dolgoztatják a tervezőket. Bár az elműnél még mindig jobb a helyzet, mint az építőiparban.
Akik jóváhagyják azok közül sokan nem is mérnökök, hanem technikusok.

Mikrobi 2011.05.13. 22:27:22

Hát, ez hihetetlen!

tétova teve tova 2011.05.13. 22:48:26

Erre fogékony civil/jogász szervezet nem tenné meg, hogy ismeretlen tettes ellen foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt megereszt egy feljelentést? Mert itt még az autós parkolásnál megkövetelt 1,5 méternek sincs esélye ... Tologatna ikerbabakocsit itt az összes vízfejű barom heti 168 órát, aki ebben benne volt.
Ja, ha kerékpárút, akkor közlekedés veszélyeztetése is simán megáll.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.13. 22:49:54

Elérhető trafót mindenkinek!
wehehehehe

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.05.13. 23:30:05

A rakparti bringagyalogon van hirdetőoszlop, vízrajzi mérőállomás, a vihar áldozatainak emlékműve. A Lánchíd előtt-után a villamossín íve miatt kb. egy ember szélességű járda maradt. Ez a trafóház csak egy újabb színező elem az Eurovelo 6-on tekerő nyugati turistáknak. Ottani infrákon már nincs ilyen kalandokra lehetőség.

Napkutya 2011.05.13. 23:47:36

@Suna bácsi: Rettentően hülye vagy! Bér hiszékeny létedre nem tudod elképzelni, mennyibe került volna kilencven fokkal elforgatni. - anyag áron kb. ezerötszáz, de max. (!!!) nyolc-tizenötezer forintba, -de ebben akkor már benne van a terv kieg. doku., és a műszaki ellenőrzés kieg. is.

Nyaljál, aludjál!

Agyalap 2011.05.14. 01:11:38

@cso zsi: A járdán bringázókat vágják pofán a gyalogosok. Egyszer már valaki megtehetné...

Agyalap 2011.05.14. 01:16:02

@Suna bácsi: Igazad van, nem figyeltünk oda.
Csak azt láttuk meg, hogy - bár átadják a felső rakpartot, egy balesetveszélyes és alapvetően ostoba megoldást nem szüntettek meg.
Sőt nem is hajlandóak még másfél évig. Csak azt a következtetést vontuk le, hogy a kivitelező nagy ívben lesz@rta, milyen munkát ad ki a kezéből. Bocs, ez nem volt helyes.

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2011.05.14. 13:10:10

Nem értem a problémát.. kidobót mind2 oldalra és mehetünk arra dirt gépekkel. És ha elbontják a kidobókat, akkor elbontjuk a kapcsolószekrényt. :)

telekinagy 2011.05.15. 11:06:35

Nyíregyháza után végre a Székesfőváros is felzárkózik a kreatív bicikliutakat építő városok élcsapatához!

Nyíregyháza : kerekagy.blog.hu/2011/05/04/az_osszes_akadalyt_beepitettek_az_eu_s_bringautba

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.16. 18:47:20

@nemá: mondhatja a melós.
másnap nem is kell mennie dolgozni.

@Eden: múlt péntek (13-a). Petneházy X Béke út, lámpák kereszteződés. balra kanyarodnék, de zebra. szép idő, ablak letekerve. hallom, ahogy 2 gyalogos kiscsaj beszélget:
"nem kell sietni, úgyis meg kell állniuk!" - és vigyorogva sétálnak...
és ilyenkor ne menjen fel az emberben a pumpa?
gázfröccs, kerék nyikor, két leányzó visítva-meglepődve szökkent egy nagyot.
kettő (!!) autó tudott átjönni mögöttem a 40mp-es zöldlámpán...

olyan bringással pedig nap mint nap találkozom, aki szembejön az egyirányúban. ez csak azért gáz, mert a SztLászlóban ez nincs kiegészítő táblával jelezve, így szabálytalan!

jogiq.com/kerekpar_egyiranyu_ut_forgalommal_szembe/

Eden 2011.05.16. 18:59:02

@salapapa: Engem is az ilyen esetek bosszantanak, szó sincs róla, hogy nem szeretném megadni valakinek az elsőbbséget. De valószínűleg a város sem lenne folyamatosan bedugulva, ha kicsit kevesebben lennének az olyan emberek, akik úgy gondolják, hogy az általuk éppen alkalmazott közlekedési forma a legjobb, és senki más nem érdekli őket, plusz még a rájuk vonatkozó közlekedési szabályokat sem tartják be. Több megértés és tolerancia kellene a közlekedésben.

Bennem is a Tiédhez hasonló esetekben megy fel a pumpa, bár én nem ijeszteném meg az illetőt, akármennyire megérdemelné, de attól még nagyon bosszantó tud lenni, főleg, hogy nem egyedi eset.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.16. 19:19:08

@Eden: elhiheted, nálam sem az elsőbbség meg nem adása volt a cél. de az hogy sétál, ezzel a pénteken -de bármely nap- hazafelé siető emberek bentragadnak egy lámpa mögött csak mert a médiákban azt hallják hogy nekik van elsőbbségük, ez felháborító. igen, elsőbbsége van a gyalogátkelőn. de ez nem jelenti azt, hogy sétálóutcának használja mégha annyira ráér is. én is balra kanyarodtam, vagyis a Fáy utcai lámpa majd' egy perc után lesz zöld. mégis sietek, hogy a mögöttem haladókból minél több autós átférjen a zöldön. szerintem ez így helyes. ne tartsuk fel feleslegesen egymást.
ez hasonló, amikor az autósok legalja három sávban 50-nel cocókázik pl a SztEndrein, ahol 70km/h a megengedett.

amúgy a "nyikor" csak egy másodperc volt, az autó meg sem lódult. nem állt szándékomban elütni a csajokat, csak felhívni szíves figyelmüket, hogy mások is élnek rajtuk kívül a városban.

ehpkb5 2011.05.17. 09:53:08

@salapapa: a médiák többesszáma nem a médiákok? :)

cso zsi 2011.05.18. 21:56:47

@cso zsi: "A Paulaynál, és az Andrássynál a kanyarodó sáv, és az egyenesen haladó sáv között van a bringaút."
Gondoltam én, kis naiv.
Azt hittem, csináltak valami értelmeset a káoszba.
Az önálló kanyarodó sáv megszűnt, 5-6 autónyi parkoló lett belőle. Simán belóg a kijelölt hely az "saroktól 5 méterre" büntethetőségbe.
A kanyarodást a szűkebbre vett három sáv jobb oldali, egyenesen, és jobbra haladásra kijelölt sávból lehet végrehajtani, a bringaúton keresztül.

Violaquarius 2011.05.20. 13:03:59

Egyszerűen döbbenet!
Fölöslgese a mellette elterülő kis részt befüvsíteni, vagy ültetni, mivel azt ki fogják/fogjuk járni.
Mondjuk megnézem magunkat, amikor a két gyerekkel, egyik babakocsiban, másik lábbalhajtó kismotoron, esetlg még a nagyit is húzzuk a karunkon, mivel néha őt is meg kell levgőzteteni....
De majd átvágunk a szépen telepített gyepen, lemegyünk az úttestre, "nem kell sietni, úgyis meg kell állniuk", hogy a két lányt idézzem.

Szúrófény 2012.11.06. 04:55:52

@nemá: "Akadály mentesítési" programos igyekezet! De a fizetését biztos kevesli a barom tervezője!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.19. 16:20:13

Magyarorszag. Van ennel nagyobb baj is.
süti beállítások módosítása