A Kolbászból kerítés - akikről mostanában elég sokat posztolgatok az Urbanistán - készítette a fenti dizájntervet. Hogy pontosan milyen célból, mire, meg hogy egyáltalán szabad ilyet csinálni, hogy kirakom - azt nem tudom. Nekem mindenesetre tetszik a prezentáció, amit Városjáró küldött be a városblogger-levlistára.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest metró formatervezés

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr902659749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szb9 2011.02.14. 11:09:19

hát jaja, jó lenne végre, ha ez a jelölés (köralakban ferde M) elterjedne rendesen. most összevissza használják minden metróvonalnál, van még az ilyen www.ocular-service.com/assets/images/Metro_blau1optimiert.jpg alakú jel, és egyebek is, jó lenne ha ezek eltűnnének

Niro 2011.02.14. 11:18:38

Az én nagy kérdésem: hova tűntek el a régi blog.hu-s oldalkinézetek? A régi sokkal jobb volt... Csak ideiglenes? (remélem)

Niro 2011.02.14. 11:20:15

Igen, pl. innen is. A régi dizájn nagyon kellene...

Niro 2011.02.14. 11:35:29

Upsz, firefoxomnál a bibi:D Minden blogos oldalt kb. wap szinten jelenít meg :D

harmful vibration 2011.02.14. 11:47:26

"a kárpit nélküli ülést a többség támogatta" - végre, végre! Nem lehetne eben a szellemben felújítani/beszerezni a többi BKV járművet is?

bioLarzen 2011.02.14. 11:55:38

"A pontos szín élmény hivatalos RAl színkártyán lehet ellenőrizni"

Aztarohadt, ezt a videót a köztársasági elnöki hivatal csinálta?

Case · http://streetartbp.hu/ 2011.02.14. 13:27:54

Az egységesebb, modernebb design, meg a jobb utastájékoztatás mindenképpen pozitív, de ezek a zöld ajtók szerintem rettenetesen csúnyák és feleslegesek. A "földalatti az sárga" szerintem ugyanolyan kvázi-trademark dolog, mint a piros troli, meg a pöttyös rudi, sz'al nem kellene azt bánatni és megbontani ilyesmivel.

A babakocsiteret meg én totál feleslegesnek érzem egy ilyen kis belterû helyen. Ha már babakocsi + kerekesszék + földalatti, akkor inkább azt kellene megoldani, hogy abban a pár megállóban, ahol a lépcsõ szélessége engedte és felraktak mozgássértültliftet (Deák, Városliget, talán Mexikói út, de abban nem vagyok biztos), ott az mûködjön is, mert én hosszú évek óta csak a Müszaki okok miatt átmenetileg blablát látom mindegyiken, üzemképes állapotban talán sose láttam egyiket sem.

bejgli 2011.02.14. 21:34:59

Szerintem itt több rossz ötlet is van:

1. Miért kéne beszínezni az ajtókat? Az ötletelők talán a saját kocsijukat is így színezgetik? Vagy a közé, a másé az más? Ott lehet poénkodni, fiatalosan kúlkodni?

2. Az ülések beforgatása miért jó? Mert más, mint eddig volt? Ki szeret úgy üldögélni, hogy az orra előtt álldogálnak? Az üléseket éppen hogy úgy kéne elhelyezni, hogy ezeken a viszonylag zsúfolt járműveken minimalizáljuk az utasok kényelmetlenség érzetét. Márpedig egy vadidegen embert bámulni (szembeülések) kényelmetlen. Ugyanúgy, mint feszengeni, mert a befordított ülés miatt folyton belebotlanak vagy a lábunkba, vagy a lábunkhoz tett csomagba. Kolbászék milyen gyakran metróznak?

maestro1 2011.02.14. 22:08:02

@bejgli: Szerintem azért akarják beforgatni azokat az üléseket, mert borzasztó szűk a mostani állapot szerint a két szembeülés, max. két hatéves gyerek fér el kényelmesen egymással szemben. Persze ez se sokkal jobb megoldás, de egy fokkal talán kényelmesebb.

Amúgy ez a zöld ajtó engem erősen emlékeztet a hannoveri banánok eredeti ajtószínére.

záporjózsi 2011.02.14. 23:46:32

@bejgli: Eddig is úgy ültek ott ez emberek, ez egy kifejezetten jó ötlet. Talán csak az lenne jobb, ha a két ajtó között az egyik üléspár helyett egy 3-as hosszülés kerülne be.

kamarawood 2011.02.15. 18:21:45

Az egységes arculat jó lenne, akkor mi lenne az alap? Nem értem.....

Viszont a buszokon szerintem jól állna az a festés:) :D

Vincze Miklós [grofjardanhazy] · http://24.hu/author/vinczem/ 2011.02.15. 20:02:47

ebből csak a küszöb vizuális kiemelését (7.dia) és a vonaldiagramot (13. dia) tudnám kiemelni, ezek tényleg hasznosak. A kárpit nélküli ülésekért nem vagyok oda, zöldre meg az fesse az ajtót, akinek hét anyja van, de az is mind indiai.

S z a b i 2011.02.15. 20:10:59

Nekem a zöld ajtó nagyon nem tetszik. Ha már egységes dizájn van, akkor a Combinokon használt zöld-kék csík az ajtók-ablakok fölött jobban nézne ki. A tolókocsi és babakocsinak kialakított hely nem hülyeség, de elég lenne egy is. A befordított ülésnek van értelme, mert nem kell nyomorogni az üléseken. Belső stílusra is ki kéne valami egységeset alakítani. Lehetne olyan, mint a felújított 412-eseken, zöld kapaszkodó, és kék színű csíkos plüss borítás.
süti beállítások módosítása