- Konyha és fürdőszoba egybe építve? (tipp: LeLoup)
- Légkondicionált zebra
- Egyszobás lakás fekete falakkal (via: ingatlanmagazin.com)
- Rengeteg márvány egy bánffyhunyadi formájú házban (tipp: Micocicó)
- Extra foam kávé (tipp: Bromwyn)
- Panel kandallóval
Egy 110 négyzetméteres lakásban miért kell egybeépíteni a fürdőszobát a konyhával? - ingatlansaláta
2011.02.12. 15:11
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:
Címkék: ingatlansaláta
A bejegyzés trackback címe:
https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr292656031
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Na ilyennek képzelünk egy álomloftot – napi design az ingatlan.com kínálatából 2011.02.12. 15:29:18
Február a design hónapja nálunk. Az ingatlanmagazin.com nem csak lakberendezési tippeket, extravagáns enteriőröket, tervezőkkel készült interjúkat, hírességek otthonait és a világ vezető vállalatainak székhelyeit szeretné megmutatni,...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SÜN 2011.02.12. 21:48:36
van neki logga! :D
Figyel Castro 2011.02.12. 22:57:37
úristen.
Viszont a csempe LOL, gyerekkoromban ilyenünk volt, csak virágokkal tűzdelve.
Viszont a csempe LOL, gyerekkoromban ilyenünk volt, csak virágokkal tűzdelve.
yeti-ufo hibrid 2011.02.12. 23:06:12
Egyik ütősebb, mint a másik. Remek válogatás. :)
- A konyhás-fürdős elképesztően nyomasztó, sötét, zsúfolt.
- A döglöttállatfil otthonában milyen szagok lehetnek...
- A fekete falas mintha egy pszichopata otthona lenne.
- Stukkózott konyha műanyag székekkel és viaszosvászon terítővel? Huhhh.
- Az (eccerű panellakó) ember azt hinné, hogy a második kerületben minden lakás ízléses.
- A kandallós panel úgy néz ki, mintha rajta gyakoroltak volna egy lakberendező középiskola elsőévesei.
- A konyhás-fürdős elképesztően nyomasztó, sötét, zsúfolt.
- A döglöttállatfil otthonában milyen szagok lehetnek...
- A fekete falas mintha egy pszichopata otthona lenne.
- Stukkózott konyha műanyag székekkel és viaszosvászon terítővel? Huhhh.
- Az (eccerű panellakó) ember azt hinné, hogy a második kerületben minden lakás ízléses.
- A kandallós panel úgy néz ki, mintha rajta gyakoroltak volna egy lakberendező középiskola elsőévesei.
www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.02.12. 23:08:52
Nagyon lehangoló.
gramercy 2011.02.12. 23:25:41
soha nem fogom megerteni, hogy hogyan gondolkodik az az elado / ingatlanos, aki egy 30 milkas ingatlant 3, azaz harom darab keppel illusztralva kivan ertekesiteni
a kandallos panel pedig ciganyrokoko
a kandallos panel pedig ciganyrokoko
csikósnindzsa 2011.02.12. 23:38:48
nekem az újgazdag büdösbunkóé a kedvencem.
szilárdan meg lehet győződve róla, hogy ez "afrikai stílus", és akinek ez nem tetszik, az irigy, azaz mindenki ezt szeretné, ha sikeresebb lenne.
:D
szilárdan meg lehet győződve róla, hogy ez "afrikai stílus", és akinek ez nem tetszik, az irigy, azaz mindenki ezt szeretné, ha sikeresebb lenne.
:D
Verdolino paio d'occhi (törölt) 2011.02.12. 23:44:31
Egy biztos, a pénz nem minden esetben társa a jó ízlésnek.
kifli 2011.02.12. 23:53:51
"dottságokkal rendelkezik, jól alakítható, galériázható, irodának, vagy két generáció együttélésére is alkalmas, jelenleg is így használják."
ezért
ezért
lutria 2011.02.12. 23:54:06
Szerintem a konyha volt elöbb,de valamikor a '70-es években kellett nekik még egy fürdőszoba.
R. · http://macskanyelv.freeblog.hu 2011.02.13. 00:00:58
@yeti-ufo hibrid: panel kapcsán, egy lakberendező iskola elsősét ha ilyet tervez kivágják a suliból, mint macskát szarni.
borzalom.
a fekete falas viszont szerintem nem gáz-
nem tudom ez a hirdetés meg volt már vagy sem, de simán illene a csokorba:
ingatlan.com/elado+tegla-epitesu-lakas/budapest+1+kerulet+fenyo+u/178mft+170m2/4945735?sid=7
borzalom.
a fekete falas viszont szerintem nem gáz-
nem tudom ez a hirdetés meg volt már vagy sem, de simán illene a csokorba:
ingatlan.com/elado+tegla-epitesu-lakas/budapest+1+kerulet+fenyo+u/178mft+170m2/4945735?sid=7
R242 2011.02.13. 00:05:48
Ez egyszerűen PAZAR! :) Hű de alacsony az a bizonyos kerítés! :D
És fogadok, van aki megveszi! :)
Fürdés közben rottyan a lecsó, csodaszép! :)
Vagy kééééész a káááávéééééé! :D
Szia Dá' :D
R.
És fogadok, van aki megveszi! :)
Fürdés közben rottyan a lecsó, csodaszép! :)
Vagy kééééész a káááávéééééé! :D
Szia Dá' :D
R.
Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2011.02.13. 00:09:16
Aszongya a kandallós panel? É-Ny-i tájolású, világos öröklakás... Az volt sötét, aki ezt le tudta írni :)
arod75 2011.02.13. 00:44:05
@lutria: szerintem meg a bejárattól jobbra volt konyha, mellette cselédszoba, a lichthof körül fürdő-wc-kamra, és a kamrából lett még egy fürdő+tűzhely. Klasszikus "polgári".
dark future · http://www.andocsek.hu 2011.02.13. 01:10:50
Ez a márvány nem a múltkori, feszületes-praktiker-konyhabútoros márvány? A stílusjegyei legalábbis ugyanazok. A kék szalagfüggöny is.
dark future · http://www.andocsek.hu 2011.02.13. 01:22:43
A díszkandallós/polisztirolfetisiszta panelnél a szöveg is mókás: "AZONNAL KÖLTÖZHET ÁLMAI LUXUS OTTHONÁBA!"
Ja. Van akinek az 1.6-os Astra is luxus egy Swift után. Főleg ha még föl is van jól spoilerezve.
Ja. Van akinek az 1.6-os Astra is luxus egy Swift után. Főleg ha még föl is van jól spoilerezve.
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2011.02.13. 01:40:02
Én annak idején talán Németországban, Berlinben találkoztam először a konyhából nyíló zuhanytálca - mint fürdőszoba - megoldással, szóval lehet, hogy ez egy olyan volt, és a spájz látta kárát a bővítésnek.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.13. 02:52:42
@Repülő Majom:
tenyleg a nemet ismeroseimnel a konyhaban volt a tusolo
itt meg egyertelmuen a kenyszer szulte, kellett meg egy elkulonitett zuhanyzo, akad mondjuk tok folosleges
tenyleg a nemet ismeroseimnel a konyhaban volt a tusolo
itt meg egyertelmuen a kenyszer szulte, kellett meg egy elkulonitett zuhanyzo, akad mondjuk tok folosleges
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.02.13. 03:00:33
"fekete falakkal"
szerintem csak 1 fal fekete, a TV mögötti ami nagyon praktikus ha mondjuk sokat nézel filmeket. amúgy meg jól kompenzálja a két nagy ablak és az a mozaikos szekrény. szerintem szép lakás, bár ennyit nem adnék érte, de legényalbérletnek instant get :)
szerintem csak 1 fal fekete, a TV mögötti ami nagyon praktikus ha mondjuk sokat nézel filmeket. amúgy meg jól kompenzálja a két nagy ablak és az a mozaikos szekrény. szerintem szép lakás, bár ennyit nem adnék érte, de legényalbérletnek instant get :)
Girhes macska 2011.02.13. 05:30:54
Anyósomék ugyanekkora lakásában a Lipótvárosban szintén a konyhában volt a fürdő, mivel társbérletben (tetszik még emlékezni?) laktak: övék volt az eredetileg is konyhaként funkcionáló helyiség, ahová muszáj volt ülőkádat telepíteni. A társbérlőé volt az eredeti fürdőszoba, ő gáztűzhelyet és mosogatót telepített a helyiségbe.
Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2011.02.13. 07:09:41
@d'oh: ja, ja az nagyon jól néz ki. A válogatásban nem csak szar van, hanem minden, ami érdekes :)
magyar bucó 2011.02.13. 07:14:55
Az első nagyon praktikus, ha nincs meleg víz, a gázon lehet melegíteni. Bár az is lehet, hogy a kád a zöldségmosó. :)
Az álkandallós panel egyszerűen szánalmas.
Az álkandallós panel egyszerűen szánalmas.
ford? 2011.02.13. 08:00:48
fürdőkádas konyha, izlandi lakberendezési irányzat, szimpatikus megoldás. a 101 rejkjavikban praktikusabbnak tűnt.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.02.13. 08:12:49
Ennyire nálam nem volt kritikus a helyzet, de a garzonomban a WC-s fürdőben volt a hűtő. (Az előszoba-teakonyha kombó 2,1 m2 volt, ott nem fért volna el.) Pont a kád mellé tettem, és egyszer feljött egy régi barátnőm, akit be lehetett fogni a főzésnél, hát beküldtem valamiért. Amikor kijött, rákérdezett:
- Oké, hogy csak ott fér el, de miért nem fordítod meg legalább az ajtó nyitást, hogy ha belépsz, rögtön be lehessen nyúlni a kajáért?
- Hát azért, mert így viszont a kádban ülve is ki tudom venni a sört.
Elfogadta.
- Oké, hogy csak ott fér el, de miért nem fordítod meg legalább az ajtó nyitást, hogy ha belépsz, rögtön be lehessen nyúlni a kajáért?
- Hát azért, mert így viszont a kádban ülve is ki tudom venni a sört.
Elfogadta.
welcometoromania · http://welcometoromania.blog.hu/ 2011.02.13. 08:23:27
Apicsába ilyet még nem láttam.
welcometoromania · http://welcometoromania.blog.hu/ 2011.02.13. 08:24:51
Apicsába ilyet még nem láttam!
Lotyó Bridzsida 2011.02.13. 08:25:13
Jaj, gyerekek!:D
Az óvodás is tudja, hogy
A: a vizes helységeket illik egymás mellé tenni.:D
B: ott a zuhanyfüggöny, jóreggelt! az elfogja a vizet.:D
Nem értem a problémátokat! (de!!:)))))))
Az óvodás is tudja, hogy
A: a vizes helységeket illik egymás mellé tenni.:D
B: ott a zuhanyfüggöny, jóreggelt! az elfogja a vizet.:D
Nem értem a problémátokat! (de!!:)))))))
Nem vagyok fideszes 2011.02.13. 08:31:23
Ez a "luxuspanel" amolyan tipikus fétispornó forgatásra kiadós cuccosnak tűnik.
Jamesboci 2011.02.13. 08:39:03
teljesen normális és logikus.
hogy klasszikust idézzek:
a legjobb fogyókura a kaját egyenesen a budiba önteni, minek az a közbenső tortúra....
Sándor György..
hogy klasszikust idézzek:
a legjobb fogyókura a kaját egyenesen a budiba önteni, minek az a közbenső tortúra....
Sándor György..
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.02.13. 08:51:18
luxuspanel piros halojaban a polcon akkus furo :)
ha a nappalit visszalakitanak eredeti allapotba (szinteltolas OMG) vagy adnanak belole 2millio kedvezmenyt, akkor nem lenne rossz vetel
ha a nappalit visszalakitanak eredeti allapotba (szinteltolas OMG) vagy adnanak belole 2millio kedvezmenyt, akkor nem lenne rossz vetel
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.02.13. 08:54:55
helyesbitek: azert lett szinteltolas, mert az erkelybol csiptek le a nappali javara
igy csak 1.5M arengedmeny kellene a jo vetelhez
igy csak 1.5M arengedmeny kellene a jo vetelhez
Kicsivagyokszekreallok 2011.02.13. 09:19:14
nekem a legjobb a marvany, muanyag szekekkel kiegeszitve :))))))
Bambulka 2011.02.13. 09:22:05
szegény zebra, nyomasztó
ekat 2011.02.13. 09:24:24
A fekete falas szerintem legénylakásnak teljesen jó, a panel ordítóan olyan, ahogy a nagyon egyszerű nép gyermeke elképzeli a luxust :-), a telki ház maga rendben lenne, csak azt a sok ízléstelen szart le kellene venni a falakról, illetve a műanyag dolgokat ki kellene vágni és/vagy cserélni.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.02.13. 09:26:04
A fekete falas Andrássy-n lévő nekem nagyon tetszik, azt elfogadnám, bár 40 nm-ért ennyi pénz...
Az utolsó linken lévő panel kapcsán meg az jutott eszembe, hogy vajon miért költ valaki ennyi pénzt el egy panelra, és ha már elkölti, miért nem csinálja meg rendesen, ízlésesen?
Amúgy ha sikerül is neki eladni biztos nagy bukóval fogja tenni, mert ennyi meló már önmagában egy szép kis summa lehetett.
Az utolsó linken lévő panel kapcsán meg az jutott eszembe, hogy vajon miért költ valaki ennyi pénzt el egy panelra, és ha már elkölti, miért nem csinálja meg rendesen, ízlésesen?
Amúgy ha sikerül is neki eladni biztos nagy bukóval fogja tenni, mert ennyi meló már önmagában egy szép kis summa lehetett.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.02.13. 09:29:29
Most nézem csak a zebrás leírását. Zárható fürdőszobaajtó, aktív internet!!!!!! Aztaqqqqqq!!!! 8-)
Én is így fogom hirdetni a lakásom ha el akarom majd adni. Nem is tudtam, h ennyi extrám van nekem is itthon! 8-)
Én is így fogom hirdetni a lakásom ha el akarom majd adni. Nem is tudtam, h ennyi extrám van nekem is itthon! 8-)
loláb 2011.02.13. 09:31:08
A második kerületi lakással nincs gond.
Nem ér 50 milliót, főleg mert még ugyanazoka 70-es évekbeli burkolatok, ablakok, ajtók vannak fent, amiket nyilván lecserél a vevő, de ahhoz képest, hogy mennyire szar (használt) lakásokat hirdetnek az ingatlan.com-on 2, 12 kerüeltből, ez még bőven a jobbak közé tartozik.
Nem ér 50 milliót, főleg mert még ugyanazoka 70-es évekbeli burkolatok, ablakok, ajtók vannak fent, amiket nyilván lecserél a vevő, de ahhoz képest, hogy mennyire szar (használt) lakásokat hirdetnek az ingatlan.com-on 2, 12 kerüeltből, ez még bőven a jobbak közé tartozik.
reflector.blog.hu · http://bdsmthrill.com 2011.02.13. 09:36:26
de gáz ez a fürdőszobai csempe
Bartush 2011.02.13. 09:45:39
A fekete falas nevetségesen drága, a többi meg ízléstelen. Igazából egyik siralmasabb mint a másik. Hova tették az emberek az ízlésüket.. bár az ilyeneknek soha nem is volt. Ráadásul beleöltek egy csomó pénzt ezekbe a szörnyűségekbe, aki meg esetleg megveszi vagy ugyanilyen ízlésficamos vagy verheti szét az egészet.
mildi 2011.02.13. 09:57:54
nő vagyok, de a fekete falas nekem nagyon tetszik. nincs benne egy csomó felesleges "ettől otthonosabb!", ami csak porfogónak jó. se függöny, se kisszőnyeg. baszki, lenne 25millám (biztos lehet alkudni :D), akkor lenne egy szerethető belvárosi lakásom.
homér 2011.02.13. 10:08:22
fekete falas:
1) Gyönyörű panoráma... Andrássy út legelején... Mégis milyen panoráma van ott? Ha nem tűzfalra néz az már panoráma?
2) egérlyukat árul 30 millióért, de fontos megemlíteni, hogy a közös költség 8200 Ft.
3) ha nem tetszik az ár, akkor megveszed a szomszéd lakást 10-11 millióért, és felújítod. azaz a reális ár valahol 13-14 millió körül lehet. áááá, nincs is túlárazva :)
1) Gyönyörű panoráma... Andrássy út legelején... Mégis milyen panoráma van ott? Ha nem tűzfalra néz az már panoráma?
2) egérlyukat árul 30 millióért, de fontos megemlíteni, hogy a közös költség 8200 Ft.
3) ha nem tetszik az ár, akkor megveszed a szomszéd lakást 10-11 millióért, és felújítod. azaz a reális ár valahol 13-14 millió körül lehet. áááá, nincs is túlárazva :)
Intizar 2011.02.13. 10:23:13
A fekete falú depigödör tényleg nemesen letisztult. Mentes minden fölösleges porfogótól, mint pl. könyvespolc.
Panellakás, ha magasabban van, nem házak közé beékelve, akkor igenis lehet világos, még ha északnyugati is.
Panellakás, ha magasabban van, nem házak közé beékelve, akkor igenis lehet világos, még ha északnyugati is.
czejp (törölt) 2011.02.13. 10:32:44
Zseniális, hajmosás közben még a rántást is kavargathatja a ház asszonya és ha fürdés közben megéhezik, nem is kell messzire menni egy rántottáért. A hűtőt nem látom, az a WC mellet van ? Legalább nem állva kell sörözni.
Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus 2011.02.13. 10:50:05
ingatlan.com/elado+tegla-epitesu-lakas/budapest+6+kerulet+andrassy+ut/29.9mft+40m2/5557165?sid=2
azt a kör alakú tükröt nem értem..
amúgy meg, "lakberendező által megálmodott?" ehh! mi a fasz!!! a kommunikáció szakos unokahúga nyilván kinyitott egy 90-es évekbeli ikea katalógust és odacseszték ész nélkül, minimál, mi? a faszom.
azért van itt ész, nem kevés
pfffff... röhej.
egy ideje én is külön mappába gyűjtöm az ilyeneket, az a neve, hogy "rémálom a pesti ingatlanpiacon".. egyszerűen megdöbbentő, hogy miféle emberek vannak, hogy micsoda elképesztő igénytelenségeket művelnek amúgy hihetetlen értékes belvárosi lakásokban! komolyan döbbenet.
azt a kör alakú tükröt nem értem..
amúgy meg, "lakberendező által megálmodott?" ehh! mi a fasz!!! a kommunikáció szakos unokahúga nyilván kinyitott egy 90-es évekbeli ikea katalógust és odacseszték ész nélkül, minimál, mi? a faszom.
azért van itt ész, nem kevés
pfffff... röhej.
egy ideje én is külön mappába gyűjtöm az ilyeneket, az a neve, hogy "rémálom a pesti ingatlanpiacon".. egyszerűen megdöbbentő, hogy miféle emberek vannak, hogy micsoda elképesztő igénytelenségeket művelnek amúgy hihetetlen értékes belvárosi lakásokban! komolyan döbbenet.
Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus 2011.02.13. 11:08:42
@homér: azért azt megnézném, hogy hol veszel te 10 millióért lakást az Andrássy-n, "panorámával".. ennyiért Miskolcon sem biztos, hogy kapsz.
homér 2011.02.13. 11:21:32
@Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus: mondjuk egy 50nm-es, 13M-es irányárral? ingatlan.com/elado+tegla-epitesu-lakas/budapest+6+kerulet+andrassy+ut/13mft+50m2/4823433?sid=7
Andrássy-n meg felejtős a panoráma. Max ha lábujjhegyre állsz, akkor látod a sarkon a mekdónáldcot. Mondjuk aki képes a benzingőzös Andrássy-n lakást venni, annak jó eséllyel egy ilyen panoráma lehet élete álma.
Andrássy-n meg felejtős a panoráma. Max ha lábujjhegyre állsz, akkor látod a sarkon a mekdónáldcot. Mondjuk aki képes a benzingőzös Andrássy-n lakást venni, annak jó eséllyel egy ilyen panoráma lehet élete álma.
Otthon édes 2011.02.13. 11:25:43
A fekete lakás nekem bejön, mondjuk nem magamnak, de legénylakásnak elmegy.
ani36 2011.02.13. 11:25:54
szerintem nem fekete a fal, hanem sötétszürke, és ez egy nagyon gondosan megtervezett lakás - de ingatlanvásárlásnál a fal szine nem szempont, 1500/nm-ért át lehet festetni, akár fehérre is - egyébként meg egy igen jó minőségű lakásnak látszik. az a kockás beépitett szekrény pl. remek!
A kandallós panel el fog kelni, ezen az áron is - tuti bukta a tulajnak, ennek baromi sok volt az anyagköltsége, pl. a fszoba is jó drága lehetett.
A konyha-fszoab egyben láthatóan kényszermegoldás, ez egy vmikori villalakás lehet, amit anno társbérletesitettek... vszinűleg csak ott mehetnek vezetékek, biztos át lehet alakitani. A terepasztal a szoba közepén viszont tágasságra vall :-)
A kandallós panel el fog kelni, ezen az áron is - tuti bukta a tulajnak, ennek baromi sok volt az anyagköltsége, pl. a fszoba is jó drága lehetett.
A konyha-fszoab egyben láthatóan kényszermegoldás, ez egy vmikori villalakás lehet, amit anno társbérletesitettek... vszinűleg csak ott mehetnek vezetékek, biztos át lehet alakitani. A terepasztal a szoba közepén viszont tágasságra vall :-)
tris 2011.02.13. 11:53:36
@Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus:
mi olyan "értékes" belvárosi lakásba laktunk, ami kb. 100 éves volt, és süllyedt. Egy időben fel is volt dúcolva aztán felújítás nélkül eltűnt a dúcolás.
Nekem van tapasztalatom arról, hogy milyen állapotban vannak ezek a hihetetlen értékes lakások.......
rettenetes műszaki állapotban vannak - a kornak megfelelő építési technológiával (réz csövek, alu vezetékek stb, szigetelés nincs - se víz, se hő de lehetne sorolni- építész kollégák biztos többet tudnának mesélni. A tatarozás csak egy külső máz. Olyan mint a smink egy pattanásos csajon.
mi olyan "értékes" belvárosi lakásba laktunk, ami kb. 100 éves volt, és süllyedt. Egy időben fel is volt dúcolva aztán felújítás nélkül eltűnt a dúcolás.
Nekem van tapasztalatom arról, hogy milyen állapotban vannak ezek a hihetetlen értékes lakások.......
rettenetes műszaki állapotban vannak - a kornak megfelelő építési technológiával (réz csövek, alu vezetékek stb, szigetelés nincs - se víz, se hő de lehetne sorolni- építész kollégák biztos többet tudnának mesélni. A tatarozás csak egy külső máz. Olyan mint a smink egy pattanásos csajon.
tris 2011.02.13. 11:54:15
lakásban - bocs.
--Behrooz-- · http://caffedream.blogspot.com/ 2011.02.13. 12:04:08
Aztán majd ne csodálkozzon a vevő, ha zuhanyzás után is mindig pörkölt szaga lesz.
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.02.13. 12:05:02
@homér: ha "kinézel" az ablakán láthatod, hogy az Andrássy-Bajcsy sarkán van és a Deák térre, budai hegyekre néző magasemeleti lakás.
@Lotyó Bridzsida: miért, szerinted mekkorának számít egy durván 25-30nm-es helyiség? belvárosi garzon viszonylatban persze.
@Lotyó Bridzsida: miért, szerinted mekkorának számít egy durván 25-30nm-es helyiség? belvárosi garzon viszonylatban persze.
homér 2011.02.13. 12:10:49
@d'oh: Értem. Szóval ha az emberünk kilóg az ablakon (erkély nincs) és elnéz balra, akkor tiszta időben akár láthatja a budai hegyek csúcsát is.
Még szerencse, hogy nem körpanorámás a lakás.
Még szerencse, hogy nem körpanorámás a lakás.
magyar bucó 2011.02.13. 12:11:24
@tris: A rézcső és az alu vezeték nem kortársak.
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.02.13. 12:20:12
@homér: jó hát ki a kicsit nem becsüli :D múltkor voltam olyan 1,5 szobás, 37 milliós új építésűben aminek a kb 15nm-es, udvari teraszát 5 méter távolságban tűzfalak vették körbe, ha kinyitottál volna egy zacskó csipszet 10 percig visszhangzott volna. mondanom sem kell a tűzfalon végig wc ablakok voltak. a nappali 4 falából kettő telibe ablak volt, egy meg ámreíkáí konyhá szóval nagyon jól kihasználható terek voltak.
ugyanez a lakás utcai változatban +6 millió. utca alatt egy 10 méter széles egyirányút kell érteni, a másik oldalon ugyanekkora házzal. simán lehetne beszélgetni a szembeszomszéddal, anélkül hogy berekednél. és a legszebb, hogy el is fogják adni előbb utóbb.
ahhoz képest ez a lakás ingyen van, és a maga módján panorámás.
ugyanez a lakás utcai változatban +6 millió. utca alatt egy 10 méter széles egyirányút kell érteni, a másik oldalon ugyanekkora házzal. simán lehetne beszélgetni a szembeszomszéddal, anélkül hogy berekednél. és a legszebb, hogy el is fogják adni előbb utóbb.
ahhoz képest ez a lakás ingyen van, és a maga módján panorámás.
Paulybird 2011.02.13. 12:21:15
azért az Andrássy eleje elég jónak számít, és a lakás is viszonylag korrekt állapotúnak tűnik. Huszonkilencet én biztos nem adnék érte, de az remélem mindenkinek nyilvánvaló, hogy manapság elég jókat lehet alkudni pecókból.
tíz-tizenkettő alatt ma sem kapsz egy lepusztultabb, rossz beosztású garzonnál többet egy jó közlekedésű belvárosi helyen.
Akinek fétise a jó környék és a szép kilátás, az úgyis odamegy, bemondja rá az ár kétharmadát...
tíz-tizenkettő alatt ma sem kapsz egy lepusztultabb, rossz beosztású garzonnál többet egy jó közlekedésű belvárosi helyen.
Akinek fétise a jó környék és a szép kilátás, az úgyis odamegy, bemondja rá az ár kétharmadát...
tris 2011.02.13. 12:24:33
@magyar bucó: - mi volt 100 éve?
különben a lényeg az, hogy ma ezek vannak a régi házakban.
Nekem nem kéne, főleg, mert ilyenben laktunk és mondom, ma már nem látod a dúcolást. Én láttam és azt is, hogy nem történt felújítás. Meg azt is, hogy a konyha kövén évről évre egyre több repedés lett. Ilyenben elég egy bolond lakó aki ügyeskedik a fűtéssel és annyi - lásd V. kerület.
különben a lényeg az, hogy ma ezek vannak a régi házakban.
Nekem nem kéne, főleg, mert ilyenben laktunk és mondom, ma már nem látod a dúcolást. Én láttam és azt is, hogy nem történt felújítás. Meg azt is, hogy a konyha kövén évről évre egyre több repedés lett. Ilyenben elég egy bolond lakó aki ügyeskedik a fűtéssel és annyi - lásd V. kerület.
tris 2011.02.13. 12:31:31
ti tudjátok, de az hogy a lakás ki van festve még nem jelenti azt hogy jó állapotú. Ilyen öreg házaknál a ház állapota is számít. Már csak a villamos felújítás is súlyos összegekbe kerülne a háznak - és ez a szakmák között az, amelyik a legkevesebb pénzbe kerül. Ja és nem a belső felújításról beszélek csak, hanem az épületéről (felszállók, érintésvédelem, EPH, külső-belső, villámvédelem gyengeáramú rendszerek, stb)
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.02.13. 12:50:39
a lakáspiac ismeretétől és a realitásoktól teljesen mentes eladók.
aranyos ez, afféle szociológiai tanulmány :)
aranyos ez, afféle szociológiai tanulmány :)
Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus 2011.02.13. 13:01:38
Nekem gyerekkori álmom, hogy az Andrássyn lakjam, fene tudja, hogy miért. 10-12 milliért vennék is egy lakást ott, amit aztán pár év múlva tisztességesen felújítanék. Na de az nem megy, hogy az ablak előtt egy méterrel egy tűzfal van és hogy közben rámdől az égész penészes épület..
tris 2011.02.13. 13:09:04
@Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus: :)
én egyébként az andrássy melletti csendesebb utcában laktam, ott nőttem fel. Sose mennék vissza :) 18 év elég volt.
Egyik ismerősöm költözött oda, ahonnan én el - az ő lakásukban a bojler a lépcsőház áramkörére volt kötve. Mikor észrevették (egy villanyszerelőt hívtak más probléma miatt) alig bírták visszaalakítani úgy hogy ne látszódjon - Az elmű iszonyú összegeket ver rá az emberre, akkor is ha nem tudott a csalásról.
én egyébként az andrássy melletti csendesebb utcában laktam, ott nőttem fel. Sose mennék vissza :) 18 év elég volt.
Egyik ismerősöm költözött oda, ahonnan én el - az ő lakásukban a bojler a lépcsőház áramkörére volt kötve. Mikor észrevették (egy villanyszerelőt hívtak más probléma miatt) alig bírták visszaalakítani úgy hogy ne látszódjon - Az elmű iszonyú összegeket ver rá az emberre, akkor is ha nem tudott a csalásról.
magyar bucó 2011.02.13. 13:34:19
@tris: Száz éve ólomcsövek voltak. Az aluvezetéket (60-s évek) azért használták, hogy spóroljanak e rézzel. Ekkor értelemszerűen a csöveket sem rézből készítették.
tris 2011.02.13. 13:54:55
@magyar bucó: Alu helyett mit használtak?
hát én a mai állapotokat ismerem, papírszigetelésű alu kábelnél régebbit nem is ismerek. Igazából nem is ez a lényeg, azt már leírtam - iszonyúan korszerűtlenek.
(ráadásul a nagy terek kevés helységgel nem az átlag pénztárcára van kitalálva - ezeknek a fűtési és közös költségük nagyon drága. és még a parkolás is külön gond)
nekem ezer okom is van, hogy miért nem költöznék vissza, ráadásul még az árak is borzasztóan elszálltak - ugye főleg mindezekhez képest.
hát én a mai állapotokat ismerem, papírszigetelésű alu kábelnél régebbit nem is ismerek. Igazából nem is ez a lényeg, azt már leírtam - iszonyúan korszerűtlenek.
(ráadásul a nagy terek kevés helységgel nem az átlag pénztárcára van kitalálva - ezeknek a fűtési és közös költségük nagyon drága. és még a parkolás is külön gond)
nekem ezer okom is van, hogy miért nem költöznék vissza, ráadásul még az árak is borzasztóan elszálltak - ugye főleg mindezekhez képest.
tris 2011.02.13. 13:58:34
aki ilyenekben lakik, az próbálja védeni, és akad is bőven vevő akinek 0 műszaki érzéke van. (vagy esze:) :)
vannak külföldi vevők is, akik ugyancsak ugyanennyit értenek hozzá :)
(üzletemberek, jogászok, közgazdászok - az "elit")
:) mindegy.
Végül is állnak ezek a házak. Még.
vannak külföldi vevők is, akik ugyancsak ugyanennyit értenek hozzá :)
(üzletemberek, jogászok, közgazdászok - az "elit")
:) mindegy.
Végül is állnak ezek a házak. Még.
magyar bucó 2011.02.13. 14:04:25
@tris: Rezet. Az alumínium a szocialista ipar büszkesége volt. Készítettek is belőle mindent, a villanyvezetéktől az evőkanálig.
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.02.13. 14:06:12
@tris: nem csak az a gáz, hogy alu, papírral, vagy szövettel, hanem, hogy eszetlenül vannak az áramkörök kialakítva.
egyébként az andrássy út környékén elég jó minőségű házak épültek, beosztásilag, szerkezetileg, falak, lépcsők, korlátok, tetők simán 100 évesen is remek állapotban vannak.
az alaprajzok is elég jók, már ha épp nem lett egy 200 m2-es polgári lakás három felé leválsztva, mert akkor siralmas.
ott az áram és a víz és csatorna-rendszerek vannak botrányos kondícióban.
sajna belváros ilyen, pszichésen van a népekben van bevésődés, hogy ott többet ér a házuk.
ugyan ezt egy paraméter sem igazolja, de a lakáspiac már csak ilyen furcsa állatfaj, a közvélekedés is meghatároz dolgokat.
egyébként az andrássy út környékén elég jó minőségű házak épültek, beosztásilag, szerkezetileg, falak, lépcsők, korlátok, tetők simán 100 évesen is remek állapotban vannak.
az alaprajzok is elég jók, már ha épp nem lett egy 200 m2-es polgári lakás három felé leválsztva, mert akkor siralmas.
ott az áram és a víz és csatorna-rendszerek vannak botrányos kondícióban.
sajna belváros ilyen, pszichésen van a népekben van bevésődés, hogy ott többet ér a házuk.
ugyan ezt egy paraméter sem igazolja, de a lakáspiac már csak ilyen furcsa állatfaj, a közvélekedés is meghatároz dolgokat.
tris 2011.02.13. 14:25:17
@mcs: a mi házunk az opera és a bazilika között volt, 100 éves és nem volt valami nagyszerű állapotban, talán kissé kevésbé omlanak mint a többi részén a hatkernek, de nem tudom. A miénk még omlott is.
Viszont tény, hogy az még a hatkernek egy jobb része, pl. a szondi utca környékéről biztos sokan tudnának mesélni.
Szomorú az, hogy az árak úgy elszálltak, hogy végül az embernek nem marad pénze a felújításra, már ha mindenáron ott akar lakni. és így nincs pénz magasabb közös költségre, amiből végül fel lehetne újítani ezt-azt.
így is többnyire csóró családok és idős emberek lakják.
Viszont tény, hogy az még a hatkernek egy jobb része, pl. a szondi utca környékéről biztos sokan tudnának mesélni.
Szomorú az, hogy az árak úgy elszálltak, hogy végül az embernek nem marad pénze a felújításra, már ha mindenáron ott akar lakni. és így nincs pénz magasabb közös költségre, amiből végül fel lehetne újítani ezt-azt.
így is többnyire csóró családok és idős emberek lakják.
tris 2011.02.13. 14:30:40
ám a beosztás tényleg jó, a miénk is szuper volt. Gyerekkoromban nem volt mozgáshiányom ezen a 130nm-en :) Körbe is lehetett szaladni. Ma meg már kisebbek a konyhák is mint anno nekünk a spejz.
Viszont sose lesznek felújítva, mert a lakóknak nincs pénz rájuk. Ha bent van dolgom azért néha felnézek, hogy lássam mennyire omlik az épület ami mellett el kell mennem....
kár érte, mert mégiscsak ez Budapest, ez a fővárosunk.
Viszont sose lesznek felújítva, mert a lakóknak nincs pénz rájuk. Ha bent van dolgom azért néha felnézek, hogy lássam mennyire omlik az épület ami mellett el kell mennem....
kár érte, mert mégiscsak ez Budapest, ez a fővárosunk.
tris 2011.02.13. 14:42:34
@magyar bucó: hát igen. Kár volt. Most meg itt vannak ezek a 20-30 lakásos házak és nincs pénzük felújítani a lakóknak.
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.02.13. 15:10:04
@tris: ahogy a szakmai bölcsesség mondja: évente rá kell költeni a házra az értéknek min. 1%-át, ha ez elmarad, akkor ez az összeg kb. 5 évente duplázódik.
magyar bucó 2011.02.13. 15:24:01
@mcs: Ez biztosan bölcsesség, de biztosan nem igaz.
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.02.13. 17:13:37
@magyar bucó: hát ezen el lehet vitatkozni, a kérdés az, hogy mennyi tapasztalatod volt 50+ éves épületek felújításával, korszerűsítésével kapcsolatban.
egyébként nem minden épületfajtára igaz, de a magyar lakóépületek zömében ökölszabályként megáll.
egyébként nem minden épületfajtára igaz, de a magyar lakóépületek zömében ökölszabályként megáll.
magyar bucó 2011.02.13. 17:19:01
@mcs: Van egy új, jó állapotú lakásod. legyen mondjuk 20 millió. Mi a bánatra költesz évente kétszázezret? Kicseréled az egy éves tapétát? esetleg kicseréled a teljesen jó vízcsapokat?
Ha évente kidobsz ennyit, akkor nem kell később nagyobb összeget költeni pl. vezetékcserékre, fűtéskorszerűsítésre? Dehogynem...
Ha évente kidobsz ennyit, akkor nem kell később nagyobb összeget költeni pl. vezetékcserékre, fűtéskorszerűsítésre? Dehogynem...
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.02.13. 17:29:23
@magyar bucó: :)
vegyük a magyar realitást. van egy újépítésű lakásod. az első 2-3 évben az építési hibákat, hibás kivitelezéseket javítgatod, szakértőkre, ügyvédekre költesz, korrigálod a rossz részeket, apróbb átalakításokat csinálsz, korrigálod a tervezési hibákból adódó használati anomáliákat.
4-5 év alatt ezt befejezed, addigra rájöttél, hogy mi nem jó, mit kellene átalakítani, közben előjönnek a komolyabb hibák, megtelik párával a fal, megjelenik a penész, tökremennek a szép műanyag ablakok, kiderül,hogy 47 ezer forintos bejárati ajtó igazából semmirevaló vacak, közben időszerű egy tisztasági festés is, igen, a csap tönkrement, a tesco gazdaságos gázkazán pont az 5 év garancia után romlik el.
folytassam? és ez csak az új építés.
de speciel igazad van, lakás esetén ez a kép picit torz, ezért is írtam _házat_ a fenti hozzászólásomban.
háznál van egy csomó jellemzően folyamatos karbantartást igényló rész a kerítésen, kerten, kaputelefonon túl az ereszcsatorna kotrásáig.
vegyük a magyar realitást. van egy újépítésű lakásod. az első 2-3 évben az építési hibákat, hibás kivitelezéseket javítgatod, szakértőkre, ügyvédekre költesz, korrigálod a rossz részeket, apróbb átalakításokat csinálsz, korrigálod a tervezési hibákból adódó használati anomáliákat.
4-5 év alatt ezt befejezed, addigra rájöttél, hogy mi nem jó, mit kellene átalakítani, közben előjönnek a komolyabb hibák, megtelik párával a fal, megjelenik a penész, tökremennek a szép műanyag ablakok, kiderül,hogy 47 ezer forintos bejárati ajtó igazából semmirevaló vacak, közben időszerű egy tisztasági festés is, igen, a csap tönkrement, a tesco gazdaságos gázkazán pont az 5 év garancia után romlik el.
folytassam? és ez csak az új építés.
de speciel igazad van, lakás esetén ez a kép picit torz, ezért is írtam _házat_ a fenti hozzászólásomban.
háznál van egy csomó jellemzően folyamatos karbantartást igényló rész a kerítésen, kerten, kaputelefonon túl az ereszcsatorna kotrásáig.
Olgicsq 2011.02.13. 18:56:47
kerestem hirdetésben a légkondicionált zebrát nagyon. először azt hittem, hogy az útra festett verzió lesz, ami fűtenek. Rögtön fel is rémlett az izlandi megoldás, ahol télen fűtenek néhány buszmegállót a meleg vizes vezetékekkel, meg járdát/utat, hogy a feltörő forró vizet lehűtsék zuhanyozható hőmérsékletűre, és ne kelljen takarítani a járdát sem télen.
Aztán végül megtaláltam itt a képen a zebrát, és visszajöttem a magyar rögvalóságba :)
Aztán végül megtaláltam itt a képen a zebrát, és visszajöttem a magyar rögvalóságba :)
megrettent 2011.02.14. 10:31:39
Az eladó horgász, ott tartja a pontyokat amik rögtön mehetnek a halászlébe.
capor_ 2011.02.14. 16:29:01
ez nagyon durva (a cigányrokokós panelnál találtam):
"Pl.: 10.000.000.-Ft-os lakásvételárnál a havi törlesztő részlet: 65.552.-Ft (35 éves futamidőre)"
És ez mint jó ajánlat szerepel. Vagy én vagyok eltévedve ha azt mondon hogy ez szar???
"Pl.: 10.000.000.-Ft-os lakásvételárnál a havi törlesztő részlet: 65.552.-Ft (35 éves futamidőre)"
És ez mint jó ajánlat szerepel. Vagy én vagyok eltévedve ha azt mondon hogy ez szar???
tris 2011.02.14. 22:10:00
@mcs: jól látod a dolgokat - írtad, hogy benne dolgozol akkor azért. kár hogy kevesen értik ennyire. Normálisabb lenne a lakáspiac - és ezt nem puncsból, hanem inkább félig szomorú szemmel mondom :)
Már rég eladtuk volna a lakásunkat :-)
Már rég eladtuk volna a lakásunkat :-)
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.02.14. 22:19:30
@tris: én mindig megdöbbenek, amikor az emberek "beleszeretnek" lakásokba, meg "elsőre olyan bájosnak tűnt", vagy "a nyári este hangulata megfogott, ezért azonnal megvettük" mentalitással vesznek lakást.
nem verseskönyv, vagy festmény, hanem egy lakás, könyörgöm.
(én a fél milliós, öreg kocsimat is csak aztán vettem meg, miután átnézte a szerelő.)
emberek meg elköltenek 15-20 milliót hangulat, meg érzelem alapján? nem értem én ezt.
meg nyilván nem mindenki ért hozzá, oké, nem kell mindenkinek érteni mindenhez, elég, ha az ember azt tudja, hogy ő nem profi, ezért hív valakit, aki az.
nem verseskönyv, vagy festmény, hanem egy lakás, könyörgöm.
(én a fél milliós, öreg kocsimat is csak aztán vettem meg, miután átnézte a szerelő.)
emberek meg elköltenek 15-20 milliót hangulat, meg érzelem alapján? nem értem én ezt.
meg nyilván nem mindenki ért hozzá, oké, nem kell mindenkinek érteni mindenhez, elég, ha az ember azt tudja, hogy ő nem profi, ezért hív valakit, aki az.
tris 2011.02.14. 22:28:29
@mcs: szívemből szóltál.
Különben elég vicces, hogy az ingatlanosnak meg kifizetjük a vastag százalékot, közben pedig a szakértő töredékét kéri el - 10e forinttól pár 10e forintig.
Csoda, hogy van aki foglalkozik vele, hisz (érthetetlen módon) igény az nincs rá ...
Különben elég vicces, hogy az ingatlanosnak meg kifizetjük a vastag százalékot, közben pedig a szakértő töredékét kéri el - 10e forinttól pár 10e forintig.
Csoda, hogy van aki foglalkozik vele, hisz (érthetetlen módon) igény az nincs rá ...
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.02.14. 23:22:07
@tris: egyébként köszönöm.
ha gondolod, terjesszed, hátha elterjed. :)
bár elsőként a gondolkodásmódot kellene, ahhoz meg több kell néhány szakvéleménynél.
ha gondolod, terjesszed, hátha elterjed. :)
bár elsőként a gondolkodásmódot kellene, ahhoz meg több kell néhány szakvéleménynél.