elessarokVolt ugye szó arról, hogy az Éles saroknál lesz egy kis átalakítás a közeljövőben: többszintes, közös villamos- és vasúti megálló a Fehér út folytatásában, meg ilyenek. Úgy tűnik, hogy most lesz is belőle valami, legalábbis a kormányzati portálon megjelent róla egy sajtóközlemény. Eszerint:

 

Kőbánya-felső állomás utasforgalmát áthelyezik az Éles sarokhoz, illeszkedve a későbbiekben kiépülő közlekedési csomóponthoz.

 

A fejlesztés részeként a Tankcsapda körút (vagyis a Fehér út, Nagy Lajos tengely) másik végén is hozzányúlnak a vasúthoz. Mint írják:

 

a jelenleg kielégítő városi kapcsolatokkal nem rendelkező Rákosrendező állomás utasforgalmát a tervek szerint a Hungária körút térségében létesülő új megállóhely veszi át. A vasúti utasforgalmi helyek jobb megközelíthetősége érdekében Rákospalota-Újpest állomáson új P+R parkolókat és kerékpártárolókat hoznak létre. A vasutat keresztező szintbeni közúti átjárókat korszerűsítik, ennek hatására a közúti várakozási idők csökkenhetnek.

 

A fejlesztés pályakorszerűsítéssel, bővítéssel, miegymással jár természetesen, részletek a sajtóközleményben. A pénz állítólag megvan rá, ami pedig a határidőket illeti:

 

A beruházás kivitelezése a Nyugati vonalcsoporton legkorábban 2012-ben kezdődhet meg, a Keleti pályaudvar csatlakozó vonalszakaszait érintő beruházásé pedig ennek befejezését követően, legkorábban 2015-ben indulhat el.

A nagy kérdés már csak az, hogy mi lesz a Rákosrendező helyén, mely az egyik legizgalmasabb barnamezős fejlesztési terület Pesten.

(Kiemelések tőlem, tipp: @fovarosibloghu)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés vasút villamos állomás kőbánya rákosrendező x. ker xiv. ker nagy lajos király útja éles sarok kőrösi csoma sándor út jászberényi út herminamező

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr62573359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peremartoni Krisztina (törölt) 2011.01.10. 10:31:30

Én először szőnyegbombázással kezdeném..

Goo 2011.01.10. 10:33:44

Kérdés, hogy ki fogja akkor a megállót használni. Persze, fontos a kapcsolat kiépítése a vasúttal, de tényleg többen lennének azok, akik Kőbánya-felsőn át ingáznának, mint akik most használják az Élessarok megállót? Mert ha oda a fenébe pakolják ki, akkor a Terebesi utcai megálló is teljesen szükségtelen lesz, akik pedig most Élessaroktól utaznak, innentől az Ónodi utcát választják majd, ahol nem tudnak az egyik megállóból a másikba átállni, ha más jármű előbb érkezik. Mondjuk a vasút alatt is ugyanez lesz a helyzet.

szaboagnes 2011.01.10. 11:05:16

A Rákosrendezőtől nem messze laktam, ráláttam a megállóhelyre és nekem tetszik és hangulatos, de persze lepukkant, veszélyes, az autóknak sokat kell várni. Érdekes lenne a körút alatt a megállóhely, akkor a kanyarodó sínpárral is lehet kéne kezdeni valamit amin átfutva rövidebb úton lehet a városligetbe jutni; valamint a putrit is felszámolnák legalább. Azért a Rákosrendező épületét megtarthatnák/felújíthatnák :)

spry_brrs 2011.01.10. 11:13:03

@szaboagnes: rákosrendező a város egyik leghangulatosabb pontja. nem beszélve a manó büféről. legjobb. nagy kár lenne ész nélkül valami lakóparkot felhúzni a helyére. lehetne okosan is szanálni a területet, ahogy valószínűleg berlinben tennék (ostkreuz/strahlau). nagyon kíváncsi vagyok.

tlantos 2011.01.10. 12:40:17

Rakosrendezovel csak az a baj, hogy a "10 percen tul zarva tarthato" egeszen uj ertelmezest nyert. Gyakorlatilag 24 orabol 23-at piros a sorompo. Akkor is, ha semmi se indokolja. Teljesen hazavagja az ottani kozlekedest.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.01.10. 12:46:16

@szaboagnes: az autóknak nem kell sokat várni, van felüljáró kicsit arrébb. jelenleg kb sehová nem vezet az a sorompó zugló oldalon, a Nagy Lajosra és zuglóba ugyanúgy csak kerülővel lehet áthajtani mintha a felüljárón át menne az ember. a Szőnyi úti kertes részre meg nem hiszem, hogy tömegesen járnak haza az emberek a Béke tér környékéről.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.01.10. 12:49:36

egyébként kétszer én is beálltam kocsival ahhoz a sorompóhoz poénból, mindkét esetben azt láttam, hogy mások is kb ugyanezért teszik. előttem egy fiatal corsás pár is motor ki aztán csókolóztak, hallgatták a zenét meg elszívtak egy két cigit.

láttam már persze ott egy-két idegbeteg barmot is, volt aki áthajtott a két lezárt sorompó között, mások ráfekszenek a dudára... a toronyból le is szóltak neki a hangosbeszélőn, hogy "mi van, kiengedjelek a váci zónázó alá?".

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.01.10. 12:53:12

inkább az Elem utca - Szerencs utca tengely a gáz, az azért nagy területeket köt(ne) össze gyorsan, oda kéne az aluljáró vagy valami.

fezoGT 2011.01.10. 13:24:35

@tlantos: "A sorompó 1000... percen túl is zárva tartható!" :)

Asszem ez pont ideillik:

dia.pool.pim.hu/html/muvek/MOLDOVA/moldova00256a/moldova00263/moldova00263.html

bnyuszi 2011.01.10. 14:10:39

@tlantos: nagyon hosszútávú fejlesztési tervekben az szerepel, hogy a 3-as villamos vonalát átvezetik a Nagy Lajos király útjáról a Szegedi úton keresztül a Béke térig. Namármost ehhez mindenképpen felül(alul)járó szükséges. Azt pedig csak villamos számára nem hinném hogy építenek.

@d'oh: szerintem meg nem azt kellene fejleszteni, mert egyik végén az M3-ra kijutás elég gáz, másik végén(?) -ha a Váci útra akarsz eljutni, akkor ott van egy újabb vasúti kereszteződés is. Különben meg egy felüljáró csak nagyobb forgalmat generálna oda, aminek az ott élők nem nagyon lelkendeznének.

Szerintem igazi megoldás a Munkás körútnak nevezett, és már évek/évtizedek óta felvetett út lehetne. Csak sajnos ennek elkészültére még sok-sok évig várni kell, de lassú előrelépések azért történnek. pl: www.helyitema.hu/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=23124
Ha csak a Váci út - M3 bevezető közötti rész készülne el, már azt is hatalmas segítség lenne. De terv szerint átmenne budára, egészen a 10-es útig: www.roads.extra.hu/road_plans/m0.jpg

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.01.10. 14:17:41

@bnyuszi: és szerinted a munkáskörútért majd lelkendezni fognak a lakók? elárulom nem, azért (sem) épül egyelőre. a MÁV is megcsinálta magának az Északi összekötőt közút nélkül amíg a polgármesterek marakodtak, így az aquincumi híd is az ötös metró átadása utánra tolódott.

a szerencs utcának meg nem a váci út - m3 relációban van jelentősége hanem újpest és palota között. aki az árpád hídról akar mondjuk gödöllőre menni az menjen csak ki a vácin az m0-ig vagy az árpád úton át.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.01.10. 14:29:43

ja és mielőtt az a vád érne, hogy más micsodájával a csalánt: az Aquincumi-híd hiánya miatt napi 2X8 kilométert kerülök, hol van ehhez az a kis kerülő a Hungária felüljárón át.

Paulybird 2011.01.10. 14:34:28

az ötlet már elég régi. de jó.

@szaboagnes:

melyiket? mert több is van.
Van két felvételi épülete, és az üzemi területen egy vízház, meg valami kaszárnya szerűség is, építészetileg mind értékes objektum.

tlantos 2011.01.10. 14:34:32

@bnyuszi: A NLK feluljaro sacc/kb 25 eves lehet. Mar akkor ugy terveztek 9azert van ilyen hulyen vege), hogy atmegy a vonat folott a Szegedi utra. Az se veletlenul olyan szeles ott. Szoval az ott lakok fel lehetnek keszulve mar egy ideje. Persze valahogy a megvalositas mar elmaradt.

A korvasutsor kornyeken mar regesreg kellett volna valamit csinalni, egy pusztulat az egesz, dehat nyilvan penz sincs, meg erdek se nagyon.

tlantos 2011.01.10. 14:38:42

@d'oh: Az ott lakoknak mar igy is eleg zajos a vnoat, ez mar fel se fog tunni. Perse a lajtatol nyugatra feltalaltak mar az aluljarokat is. Tobb km hosszan elvannak a varos alatt. Nincs zaj meg fust a lakoknak, nincs dugo. Nyilvan nekunk az nem jo.

Kuku 2011.01.10. 14:52:32

Nagyon jó dolog a RR áthelyezése. Jó tervezéssel gyorsan elérhető lesz az 1-es villamos, a földalatti, és több nagy forgalmú busz. Ha mellé Káposztásmegyeren is állomás épül, okafogyottá válik a 3-as metró meghosszabbítása, és egy átszállással óriási területek érhetőek el az agglomerációból.
Jó terv, csak valósuljon is meg.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.01.10. 15:00:47

@tlantos: az űrhajózást is "feltalálták" még a tiszától keletre is, attól még nincs pénzünk egy sopron-békéscsaba űrkompra.

Certificate_of_Words · http://certificateofwords.com/word/Certificate%20of%20Words/ 2011.01.10. 15:13:33

Sajnos sokszor nem a ész érvek döntenk és ha vannak akkor azokat 30 évvel később megcáfolják. Nézzétek meg az amerikai nagyvárosok vasoszlopokra emelt belső metró vonalait. Akkor isten királynak látszott ma meg bontják. Igaz nekik volt pénzük megépítebni most meg lebontani.

Persze miondhatnám hogy tök jó mi nem küvettük el ezeket a hibákat, de sajnos nálunk az hej ráérünk arra még koncepció dívik. Én azt se hiszem el hogy egyáltalán lesz belőúle valami. Főleg 15 ig meg választás is lesz :(

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.01.10. 15:38:35

" Új vaúállomás" magyarul, megálló kutyáknak :)))

záporjózsi 2011.01.10. 15:48:37

@Kuku: A földalattin pedig tujázni fognak, mert bent elfogyott a hely...

@tlantos: Honnan tudod, hogy semmi sem indokolja?

tlantos 2011.01.10. 15:56:05

@záporjózsi: ulj oda egy napra, es nezd meg.
Jon a vonat a nyugati felol. Athalad az atjaron, megall az allomason. Emberek le-fel. Percek. Aztan vonat el. Ezalatt folyamatosan piros. Majd 5 perc mulva megerkezik a kovetkezo vonat, es eljatsza ugyanezt.

juliusbond 2011.01.10. 16:03:33

Nekem Szadáról a Rákosrendező áthelyezése kellemes lenne.

juliusbond 2011.01.10. 16:04:22

Már csak az kellene mellé, hogy a vonat ne 40-60 perc alatt érjen be, hanem mondjuk 20 perc alatt. Akkor alternatívája lehetne az autónak.

ruba 2011.01.10. 16:05:31

Nem olvastam végig a kommenteket, szóval lehet már valaki leírta. Én támogatom az ilyen projekteket, mert szerintem az a probléma ma Budapest vasúthálózatával, hogy nem nagyon illeszkedik bele a város közlekedési rendszerébe. Például Bécsben, ahol szinte minden vasútállomás/megálló rendelkezik valamilyen tömegközlekedési kapcsolattal, így a vasúthálózat szerves része a városi tömegközlekedésnek is, így nem csak arra használják, hogy az ingázók bejárjanak vele, illetve a távolsági forgalmat lebonyolítsa. Ezzel szemben nálunk az a helyzet, hogy a vasútállomások/megállók nagy része a semmi közepén van, mert az 1850-es, 60-es, 70-es években oda építették meg a megállót(ilyen helyek a cikkben szereplő Kőbánya-Felső mellett pl.:Budapest-Angyalföld, Ferencváros, Budafok-Háros vagy Óbuda is). Mindeközben ezek a vonalak sok olyan hely mellett csak elhaladnak, ahol fontos busz, villamos, metró vagy HÉV-vonalak találhatóak (pl.:Közvágóhíd, Fehérvári út, Kerepesi út vagy a cikkben említett helyek). Szóval én támogatom az ilyen projekteket, ha már a bérlet jó a vasútra, akkor használhassuk is ki ezt a lehetőséget.

bnyuszi 2011.01.10. 16:08:39

@tlantos: nem az érdek hiányzik, hanem pont az a baj, hogy ellentétes érdekek vannak: Budapesten 2 királyság van egymással párhuzamosan (budapesti önkormányzat - kerületi önkormányzatok), ezért elég nehéz mindkét félnek jó megoldást találni, pláne ha az egyik csupán politikai okból fúrja a másikat.
www.bpxv.hu/docok/testuleti/kozmeg20050413.pdf
lásd: 15.oldalon Szerencs utca, illetve Munkás körút.

tlantos 2011.01.10. 16:14:09

@bnyuszi: Kezdunk elkanyarodni a tematol.
A Szerencs utcai lampat mar regesreg meg kellett volna szuntetni. Egyetlen hazat sem kellene lebontani, csak ezek a korlatolt barmok, akik a keruleti / fovarosi tanacsban ulnek, nem kepesek gondolkozni.
Nyilvan 1 6 savos feluljaro kicsit tobbe lenne, mint egy 2 savos. De keremszepen, az eredeti tervek szerint is az M3 ment volna feluljaron!
Ezt a helyi / fovarosi onkormanyzatosdit ugy ahogy van, meg kellene szuntetni. Egyik vagy masik. Igy tenyleg csak hatraltatnak mindent.

ZBR 2011.01.10. 16:26:28

Rákosrendező javasolt felhasználása:
zöldterület, park. Abból sosem elég, pláne Budapesten. A vonatok közelsége miatt lakópark itt soha nem lesz nagy biznisz, irodaházakhoz nem elég központi a fekvése és túlkínálat is van. Soppingcenter lehet még, egyfajta Budaörs a városban, de én arra nem vágyom. Forgalmat generálna, mert a gyalogos/tömközös soppingoló nem tudja elérni.
A terület szélein persze el lehet gondolkodni hasznosítás szempontjából. De pl. Angyalföld állomáson is rengeteg hely van fejlesztésre, köpésnyire Újpest-Központtól és Városkaputól (metró!) is.
Berlinben (ahogy írta már valaki, csak talán más példát hozott fel) fogták és úgy, ahogy volt, a régi teherpályaudvart a természetnek és művészeknek adták. Mintegy hat éve voltam ott. Nem csak a vasútbuziságom miatt maradt meghatározó élmény:
de.wikipedia.org/wiki/Natur-Park_S%C3%BCdgel%C3%A4nde

Girhes macska 2011.01.10. 16:31:53

Néhány dolog nem világos: a Bp-Vác illetve Bp-Esztergom vonalakon hol fognak járni a vonatok? Netán Rákospalota-Újpest lesz a végállomás? Vagy ráküldik a forgalmat Körvasútra? Akkor hol fog visszakanyarodni, hogy bejusson a Nyugatiba? Na, bármelyik megoldás király lesz! Rp-Újpesten hiába épülnek P+R parkolók meg biciglitároló, attól még csak a villamos jár oda 15-20 perces követési idővel. Jelenleg Rákosrendezőnek jobb a tömegközlekedési kapcsolata, mint Rp-Újpestnek.
Istvánteleknél lakom, 10 perc a vonat a Nyugatiig. A nagy fejlesztés után legalább 20-25 lesz, ha nem több, akkor ott leszek, ahol a part szakad és inkább BKV-zom majd, mint vonattal kerülgessem a várost.
@bnyuszi: Munkás körút? Időről időre előveszik a témát. Nézz a térképre, hány komplett utcát kellene ahhoz szanálni, hogy megvalósítható legyen. Szerintem nincs realitása, bár most épp az a csoport van a kerületben hatalmon, amelyik annakidején nagyon pártolta, nemcsak a közmeghallgatáson, hanem egyéb fórumokon is.

kicsibuta 2011.01.10. 16:32:42

Arrafelé lakom. Máshol dolgozom, de az ügyeimet is a Rákosrendező és az Éles-sarok közötti területen intézem. Gyakran járok vonattal is, és sokkal szívesebben választjuk Zugló vasútállomást, mint RR-t, egyszerűen azért, mert előbbinek jó (értsd: létezik egyáltalán!) a közúti összeköttetése.
Én a NLK ledózerolásával kezdeném. Őrület, hogy létezik még ekkora forgalmú kétszer egysávos út... :S

kicsibuta 2011.01.10. 16:37:28

@Girhes macska: Mesélj nekem a RR zuglói tömegközlekedési kapcsolatairól, légy szíves... Hogy egyáltalán bármilyen emberlakta helyet elérjünk, többet kell gyalogolni onnan, mint pl. Ferencvárosnál, és még onnan is csak a Mexikói úti csomópontot éred el trolival/busszal, tehát rohadtul nagy kerülőt kell tenned, ha pl. a NLK-ra szeretnél menni.

bejgli 2011.01.10. 16:57:00

@tlantos:
"Az ott lakoknak mar igy is eleg zajos a vnoat, ez mar fel se fog tunni."

Milyen vonat? A bnyuszi térképén szereplő piros vonal nagyobbik része mentén semmilyen vonat nincs.

A csomópont átépítése elég időszerű lenne, de vajon készült felmérés, hogy a potenciális átszállók hogyan oszlanak ott meg a BKV-vonat és a BKV-BKV relációk között? Mert én utóbbit saccolom jelentősebbnek a jövőben is.

sannya 2011.01.10. 17:26:02

nem rossz elgondolas,de ha behozzak a mexikoihoz kozelebb a vasutat,akkor a nem a szegedi fele fog kozelebb esni???legalabbis optikailag ugy tunik,mintha az az oldal lenne a realisabb az 1villamos fele...ha nem, a foldalattin mi lesz???
reggel-este telt hazas volt eddig is...
ami pozitiv,hogy az 1,3villamosok es a 25busz elerhetosege,de az kitermel annyi utast,hogy megerje ez a beruhazas???
nem lenne egyszerubb a mexikoitol elhozni a villamosvegallomast(hely van athozni a feluljaro alatt)egy megallo a bvsc palyanal(kapcsolat32busz,74troli,tavolsagi)kovetkezo rakosrendezo,utana szegedi ut majd beke ter,vegallomas...

Magyarnaba 2011.01.10. 17:32:44

Nagyszerű ötlet a RR áthelyezése a Hungáriához, így lenne értelme a leszállók szempontjából a megállóhelynek. Remélhetőleg ezzel együtt értékelhető BKV-elérhetőséget is kap a Szegedi út, mert annak most a vasút az egyetlen értékelhető kapcsolata a várossal. Ha áthelyezik a vasútállomást, akkor kurva messze lesz minden tömegközlekedési megálló.

Szép, hogy P+R parkolót akarnak az új állomásra, de a Hungária körút messze belül van a dugóövezeten. Szerintem a parkolókat Káposztásmegyernél beljebb felesleges kialakítani.

Magyarnaba 2011.01.10. 17:43:39

Pardon, P+R-t R-Újpestre terveznek, nem szóltam.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.01.10. 20:10:40

a lágymáosi hídon 20 éve nem bírják átvinnjia villamost.
Modjuk addig lehetett volna 2X3 sáv a kocsiknak.

Adani 2011.01.10. 22:47:42

Az élessaroknál lévő megálló annyival lenne jobb, h az Őrs könnyebben megközelíthető, nem kell átvergődni a Keletin le a metróhoz, csak átszállni a villamosra.

A Hungária körúti megálló meg jó ötlet, közelebb van a metróhoz mint Zugló mh.

Az igazi az volna ha a GHÉV bejönne a föld alatt az Őrsről a Stadionokig egy új Pillangó utca megállóhellyel, ami teljesen kiválthatná a régit, mert jobb helyen volna a túloldalt lakóházakhoz közel.
Ez nem is kerülne sokba bár az igazi az volna, ha össze lenne kötve a metró és a HÉV és akár közvetlen Gödöllő-Déli vonatok mennének, de legalábbis jó 5-6 percet meg lehetne spórolni ha nem kéne átszállni az Őrsön.

záporjózsi 2011.01.11. 16:20:12

@tlantos: Nem azt kérdeztem, hogy szerinted, hanem hogy tudod-e. Pl. milyen feltételekkel húzhat a forgalmista bejáratot a kintről jövő vonatnak? Milyen visszajelentése van az állomási sorompónak és az mikor húzható fel, ha a vonat elhaladt?

záporjózsi 2011.01.11. 16:23:05

@sannya: Az éri meg, hogy nem kell minden vonatot a Nyugatiba vinni, mehetnek tovább Zugló felé, viszont a városi kapcsolatok nem romlanak..

arnolfini 2011.01.11. 22:27:10

@the7thclan: A Rákosrendező számomra is nagyon hangulatos hely!

A cikkben szereplő tervek szerintem jók, a jelen formájában nem elég hasznos vasúti megállóként a Rr. A teljes rendezőpályaudvar megszüntetéséről, ha jól értem, nincs szó. A terület kis részben már most is spontán cserjésedik, parkosodik, nappal bátran látogatom, fílinges. Van valami elhanyagolt, K-európai bája, amit szerintem is csak egy parkosításos utóhasználat tudna benne megtartani, ha átrendezik/felszámolják (lakó, iroda, kereskedelmi használat remélem nem lesz).

záporjózsi 2011.01.13. 11:08:54

@arnolfini: Rákosrendezőt, mint rendezőpályaudvart már nem kell megszüntetni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.01.13. 11:25:46

érdekes, köszönet.

Megjegyzés: a kép kattintásra megnőhetne, mert így lekicsinyítve kivehetetlen.

Igy már jobb:
img8.indafoto.hu/3/9/28459_afb10ddfce75e4a231f083365f04e08f/4274443_05ecb08ecdbb2ebdbacf1f5a2f9b6870_m.jpg

záporjózsi 2011.01.13. 12:30:04

@Comandante en Jefe: ...és innen is látszik, hogy milyen jól össze van hangolva a 3-as villamos parkolópályára tett terveivel meg a folyamatosan épülő buszfolyosóval.

záporjózsi 2011.01.13. 14:06:01

@Comandante en Jefe: A 3-as parkolópályán van. Az a pletyka, hogy az 1-esről leválasztják, hogy az épülhessen. Az eredeti 3-as terveken viszont az áttörés még nem szerepelt. Érdemes megnézni a legfrissebb budapesti közlekedéspolitikát, mintha abban sem szerepelne. A buszfolyosó is olyan, hogy nem látszik az összehangolás se a 3-assal, se a vasúttal. Pedig a buszok amúgy jó helyen állnának meg a villamosmegállóban, ami egyedülálló módon a vasúti peronok alá, tehát a legkisebb gyaloglási távra kerül. Szóval a rajz mindenképp érdekes...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.01.13. 15:32:10

@záporjózsi:

Aha, értem, kösz.

A 3-as leválasztása, ha jól rémlik, nem csak pletyka, hanem közgyűlési döntés.

Németh András 2011.01.15. 22:38:44

Én ezt az élessarok kontra kőbánya felső témát nem vágom.

5 évig jártam szakközépbe úgy hogy vonattal kőbánya felsőig ott leszálltam elsétáltam az éles sarokig és ott felszálltam a buszra

most megnéztem 570m gyalog a vasútállomás a 32-es busz élessarki megállójától, az élessarki villamosmegálló és a peron rákos felőli vége közt pedig légvonalban van 200 méter

Ami jóval kevesebb mint a keletiben a külső vágányoktól a metró, szóval rohadtul nem értem hogy mi itt gond? Aki ennyit nem képes gyalogolni az ne tömegközlekedjen. Nem új megálló kell hanem fel kell újítani a jelenlegit, normális peronmagassággal, normális váróval, esetleg csinálni kell a peronok Rákos felőli végén mégegy gyalogos aluljárót, kell egy zebra meg egy normális bkv megálló meg néhány tábla hogy az emberek tudják (mert mint már itt is írták sokan bemennek a keletibe ha az örsre akarnak eljutni, mert nem tudják hogy ott mennek el mellette) és kész.

FalcoM 2011.01.27. 15:14:18

@Petar Crni Poparan: LOL (én is, errefelé lakom)
süti beállítások módosítása