File:StationVelopop.JPG

A Városháza udvarán tartott tegnap sajtótájékoztatót a Parking Kft., ami annyira instant volt, hogy negyedórás késéssel már csak a székek összeszedésére értem oda. Aki azt hiszi, hogy rutinos vén újságíró vagyok, aki megúszva a beszédeket csak a büfére érkezik, az téved. Egyrészt mert, egyáltalán nem volt semmi kaja/pia (ami egy önkoris sajtóeseményen nem feltétlenül hátrány); másrészt ha rutinos vén újságíró lennék, akkor egyből átkötném a sztorit, hogy nem találtam parkolóhelyet, de bezzeg ha működne az új kerékpáros rendszer... A helyzet azonban az, hogy tömegközlekedéssel jöttem és egyszerűen eltökörésztem otthon az idő. Viszont az igaz, hogy a közbringahálózatnak abszolút célközönsége vagyok. Na de miről is van szó?

Egy rakás nagyvárosban van már ilyen (íme, a itt a teljes lista), Londonban épp a múlt héten adták át a flottát. Elsőre olyannak tűnik az egész, mint egy bérbicikli-rendszer, de valójában sokkal többről van szó (kivéve persze a használati díjat, mert az jóval alacsonyabb). Ami a legfontosabb különbség a kerékpárkölcsönzéssel szemben, hogy a felvett bringákat nem kell visszavinni, azokat egy másik dokkolóállomáson is le lehet adni.  Az ilyesmi azoknak előnyös, akik vagy a Belvároson belül kerekeznek, vagy - mint én is - a kertvárosból járnak be, és nincs kedvük egy órát tekerni azért, hogy bent kényelmesen közlekedhessenek.

Budapesten nagyjából a Nagykörút vonalán belül (itt-ott azon is túlnyúlva) lesz elhelyezve 74 gyűjtőhely. Ez azt jelenti, hogy 2011 júliusában már 3-500 méterenként elvehetünk egyet a közel ezer kerékpár közül. Félóráig ingyenes (na jó van egy éves regisztrációs díj, ami nagyjából öt ropi lesz), a második félóra használati díja egy BKV-jegy árának felel meg, minden további félóra pedig kettőnek. Fizetni meg bankkártyával, hitelkártyával vagy mobiltelefonnal is.

A regisztráció persze azért kell, hogy ne lopják el a kerékpárokat, esetleg ne dobálják bele vicces kedvű felhasználók a Dunába és ne kerüljenek bronz mellszobrok, meg acél csatornafedelek mellé a hulladékátvevőknél. Persze ehhez egy regisztráció még kevés.

Lelakatolnunk mondjuk nem kell, mert elég közel lesznek egymáshoz a pontok (emiatt elég nehéz is lesz a félóránál hosszabb használati időt is elérni). A dokkolókat pedig kamerák őrzik, ráadásul olyan egyedi kerékpárok lesznek, amelyeknek egyetlen alkatrésze sem lesz felhasználható más bringákhoz.

Mivel az egész fejlesztés egy EU-s pályázat keretében valósul meg (ilyen minőségében amúgy pilot projekt, vagyis ha bejön, akkor a budapesti mintát követik majd máshol is), pályázati kiíráshoz méltón borzalmas neve van: Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer (KKKR).

Na most egy csomó városban ennél azért jópofább elnevezése van a rendszernek (pl. Sevillában Sevici, Milánóban BikeMi, Perpignanban BIP!, Montrealban Bixi (kerékpár + taxi), Párizsban Velib (velo + libre/liberte) stb.).

Ezért nálunk is névpályázatot írtak ki. Az augusztus 29-ig az adjnevet@parking.hu címre érkező ötletek közül egy zsűri választja ki az öt legjobbat (amelyben ott lesz a Kerékpáros Magyarország Szövetsége elnöke, Szikora Linda; a Magyar Kerékpárosklub vezetője, László János és a Critical Mass lelke, Kürti Gábor is).

A legjobb öt közül aztán majd internetes szavazással választja ki a legjobbat a nép. Lesz persze nyeremény, meg miegymás, a részletek itt vannak.

Amúgy legjobb persze a Bubi lenne, amit biztos sokan be is fognak küldeni, de hát az ugye már foglalt.

 

UI: Hopp közben rájöttem, hogy letölthető a foylamatosan bővülő tipplista egy Excell-táblázatban. Érdemes böngészni, van pár ötletes, meg jó sok borzalmas is, szóval hajrá!

 

UI.2.: Közben a Parking - önkoris cégekhez képest meglepő, ám szimpatikus módon - elkezdett kommentelni, vagyis az egész kommentelés átalakult amolyan GY.I.K-ká. Érdemes végigböngészni.

 

[A képen az avignoni Vélopop' rendszer látható - fotó: Wikipédia]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés szavazás kerékpár

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr112203885

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Közbringa 2010.08.07. 08:39:08

Olvastam ma az Urbanistán, hogy Budapesten is lesz közbringarendszer. Én kifejezetten örülök neki, bár az árait egy kicsit sokallom. (5k HUF az éves regisztrációs díj; 300 Ft a második félóra; 600 Ft a további félórák) Ami még inkább búslakodásba ejt, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olgicsq 2010.08.06. 17:27:16

remélem jól fog majd működni. úgy néz ki, hogy ma már egy európai városhoz hozzátartozik egy közbiciklikölcsönző is.
Koppenhágában a mechanikus bevásárlókocsis rendszer működik, azaz bedobod a százast, ezzel eloldozod a biciklit, majd ha beállsz vele egy másik dokkolóba, ott visszakapod a bedobott pénzt. Mondjuk több óra séta után is csak egy rossz, tároló mellé letámasztott példányt találtunk a belvárosban, amit több hasonló cipőben járó turista is el akart kunyerálni.

Donald R. DeCicco 2010.08.06. 19:02:28

a közbicikli tényleg hasznos dolog, főleg azután, miután az állomások száma eléri a kritikus tömeget és kellően nagy lesz a lefedettség. ellenben attól félek, hogy nálunk nemhogy a bringákat, hanem még a dokkolót is meglovasítják majd, csak mert rézdrót megy benne... de ne legyen igazam!

kigyurt álat 2010.08.06. 19:26:46

Egy részüket az etnikum ellopja, a maradékot a nemetnikum fiatalok zúzzák majd szét a János hegyen. Aztán az etnikum azokat is ellopja.

"olyan egyedi kerékpárok lesznek, amelyeknek egyetlen alkatrésze sem lesz felhasználható más bringákhoz."
Ezt mondjuk nehezen hiszem el.

Shopping 2010.08.06. 19:33:25

A neve legyen:

áthajtok a piroson mert bringás vagyok megtehetem...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.06. 19:46:25

Akinek van kerékpárja, az már most is azzal közlekedik. Aki nem akar kerékpározni, az most sem fog.

Ráadásul a Főváros projektje, amiben vastagon benne van az elkúrás / lenyúlás.

De várjuk ki a végét ..

LóBácsi 2010.08.06. 19:55:28

ellopni egyszerűen nem fogja senkinek megérni, mivel az elvivő számláját a bicikli árával terhelik (ami nem 10ezer forint, inkább még egy 0). úgyhogy abba lehet hagyni a nyafogást.
a regisztrációs díjat mondjuk sokallom, 2000 is bőven elég (a bécsi 2 euro helyett(!)), de alapvetően a dolog szuper lesz!

tyberius 2010.08.06. 19:58:41

Nem hiszem, hogy a BuBi feszt rendezői különösebben bánnák, ha az ő nevüket venné át a közbicikli-projekt is :)

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2010.08.06. 20:10:11

szerintem a VeLoveBp lenne a legjobb, amihez már van egy tök hasonló, főleg h a velo meg a love ugyanazokból a betűkből áll, ezzel lehetne kezdeni valamit :)

hag 2010.08.06. 20:33:00

Brüsszelben egész jól működik a rendszer, amit folyamatosan bővitenek is. Itt igazából csak az a probléma, hogy az emberek csak lefele szeretnek gurulni és nem fölfelé tekerni. Ezért néha egy-egy dokkolópontnál már nincs is hely. Ilyenkor visszaviszik (gondolom kocsival) a helyükre a járgányokat.

v75 2010.08.06. 20:45:56

Itt Dublinban is jol mukodik, nagy talalmany, nagy segitseg.
Az ir surmo fiatalok elpusztitando celpontnak tekintenek minden biciklit ami mar tobb mint fel oraja le van lancolva (eloszor a kerekebe lepnek bele, aztan elkezdik lebontani, kb. 3 het utan mar csak a vaz marad odalancolva, ha meg azt is sikerul elszakitaniuk, akkor megy az egesz a folyoba a bevasarlokocsik melle.. :) ), szoval emiatt nem sok jovot josoltunk a DublinBike-nak tavaly, mikor indult. De szerencsere eleg massziv bicikliket hoztak, nem nagyon kopnak.
Itt 10EUR a kartya egy evre, az elso fel ora ingyenes (amugy van 3 napos turista kartya is).
Az kicsit kellemetlen, mikor mondjuk vasarnap betekersz a varosba vasarolni, aztan nem tudod letenni, mert nincs ures dokkolo, akkor irany egy masik (ilyenkor 15 perccel meghosszabodik az ingyenes periodus).

Parking Kft 2010.08.06. 20:46:22

Hahó, mindenki! A parking.hu oldalon minden nap délután 3-kor feltesszük az előző nap éjfélig beérkezett javaslatokat, lehet figyelemmel kísérni. Amúgy őrület, az első nap majdnem 700 verziót hoztak össze az adjnevet@parking.hu-ra beírók, hurrá, csak így tovább, minden álmunkat meghaladó az érdeklődés. Igyekszünk megfelelni az elvárásoknak, s elkerülni a fővárosban esetleg korábban elkövetett hibákat.
Parking Kft.

Shopping 2010.08.06. 21:09:11

Na.
Elolvastam az eddigi névjavaslatokat.

Gondolom főként bringások cuppantak, rá a "remek" lehetőségre.

Húúúúú de kreatívak...

Inkább a KRESZ-t olvasgassák.

Bár lehet a KRESZ megtanulása, és BETARTÁSA ennél magasabb szellemi színvonalat igényel.

hejhó, hejhó 2010.08.06. 21:20:42

Bi-Bup :))) Ez szerintem nagyon klassz név, az exeltáblázatban olvastam

Zacc 2010.08.06. 21:41:18

" (...) következő fél óra 1 darab BKV jegy árának, minden további fél óra pedig 2 darab BKV jegy árának megfelelő összegbe kerül majd." -> Időarányos lesz a díjszabás? Azaz ha éppen hogy megkezdtem a 3. félórát, akkor az egészet ki kell fizetnem, vagy annak csak időarányos részét? Úgy érzem, hogy ez az utóbbi lenne a fair megoldás, a BKV is átállhatna lassan a időalapú jegyre :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.06. 22:00:33

@hag: Igen van erre példa a franciáknál: egy kolesz hegytetőn van, az egyetem meg a völgyben, képzelheted... Aztán megszervezték, hogy naponta párszor egy teherkocsi felvonó üzemmódban visszahordja a bringákat :-)
Persze ehhez kell szervezőkészség meg jóakarat és... igen, némi pénz is.
Amúgy a VéLib'-et nálunk gyártották - talán még mindig... Az ilyesmiről miért nem írnak alapok?
"Conçus par le Français Gilles Lapierre, les Vélib’ sont fabriqués en Hongrie, près du village de Tószeg..."

bryan 2010.08.06. 22:10:05

@Zacc:
A belvárosban nincs olyan hely, ahová több mint egy óra lenne eljutni biciklivel (a fél óra is csak a távolabbi pontok között lehetséges). Ez nem túrázásra való. Ha arra akarod használni, akkor a piaci árú bringakölcsönzők/saját bringák jobban megérik.

Arra leszek kíváncsi, hová lehet majd besúvasztani a tárolókat a belvárosba 3-500 méterenként.

Zacc 2010.08.06. 22:16:47

@bryan: Ez tiszta sor, akkor írhattam volna példaként az első félórát. A kérdés azonban még mindig nyitott: ha pl éppen 35 perc alatt érek az uticélomhoz, akkor az egész jegyet ki kell-e fizetni vagy csak annak az időarányos részét?

motoszka 2010.08.06. 22:17:39

Szerintem legyen csipagyár.

Netszamuráj 2010.08.06. 22:29:28

@Shopping: Nem, szerintem az legyen a neve, hogy tiltsuk ki a kibaszott autókat a belvárosból mert a tököm tele van a benzingőzzel és a dugóval.

bryan 2010.08.06. 22:30:42

@Zacc:
Ha mondjuk 300 forintért bringáztál 35 percet, szerintem még az is megéri. Ha a Margit-híd is kész lesz, akkor a körúton nem lesz olyan hely, ahová ne lehetne harminc perc alatt elérni. Ha valakit nagyon zavar a 300 forint, akkor meg bringát váltasz útközben. Hoppá, ugye az "első félóra" minden bringánál újrakezdődik? Vagy naponta félóra az ingyenes? Gyanítom az első verzió működik, de azért rákérdezek.

LA Times 2010.08.06. 22:44:12

jó, akkor legyen ennek is BIXI a neve:

BIcikli + TAxi

BiXi

LA Times 2010.08.06. 22:46:51

nem kell semmilyen nyakatekert, erőltetett, sem humoros szóalkotás-kínszenvedés.

a budapest szónak sem kell bennelennie

ha a bixi Montreálba jó volt, akkor jó lesz nekünk is, nemzetközi elnevezéssé avatva akár.

a taxit sem kell minden városban másként nevezni
sem humorkodós szavakat kitalálni rá

minnifield űrhajós 2010.08.06. 22:47:54

@Shopping:
lehetne az a neve, hogy "ma is áthajtottam egy kismamán a zebrán, meg is halt a gyerekével együtt"
vagy
"belehajtottam a buszmegállóba és ezért 5 ember meghalt"

pojáca

GoldBecK 2010.08.06. 22:49:33

@Shopping: takaroggyá mán valami autós blogra, ott osszad az észt.

ennek a témának semmi köze a bringások nagyszámú szabálytalanságához.

Stiel 2010.08.06. 22:50:13

@bryan: Bécset tudom mondani, ott újrakezdődik. A bringaváltás viszont nem olyan sima; az van, hogy ha leraktad, egy ideig (15 perc talán?) nem vehetsz fel másikat. Szóval forró váltás nincs, de ha bármi dolgot intézel is közben, akkor már nem gond.

GoldBecK 2010.08.06. 22:52:03

@tengerecki: :)) ja :))

@Shopping: az autós blogodban lehetne az a név is hogy "ittasan ütköztem, de nem zavart, mert az én járművem az erősebb" is...

te kötsögggg

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.06. 23:48:33

@bryan: Itt a térkép a zónáról és a tervezett állomásokról:

www.parking.hu/dok/kerekpar/kkkr/kkkr_bp_terkep.pdf

Mondjuk az érdekes, hogy pl. a (tágabb értelemben vett) Műegyetem környékén összesen 164 tárólóhely lesz. Kiváncsi vagyok, ez mire lesz elég.

bryan 2010.08.07. 00:00:48

Azért a tizenkét megás pdf helyett biztos lehetne valami jobb megoldást találni. :)
@promontor:
Az egész nagyon érdekes lesz. Nagyon kíváncsi vagyok, mennyire fog működni.

bryan 2010.08.07. 00:02:46

Az a piros vonal mire szolgál? Lelőhet a rendőr, ha azon túl mentem kölcsöncangával?

Martian (törölt) 2010.08.07. 00:07:37

@Shopping: az autósok (is) olvasták és vizsgáztak a KRESZ-ből, mégis naponta többször áthágja a legtöbbjük.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.08.07. 00:11:28

Te nem újságíró vagy, hanem - a stílusod alapján legalábbis - óvodás.

Közbicikli rendszerre az adófizetők pénzéből szerintem nincsen szükség.

Ha üzleti alapon életképes az ötlet, akkor hajrá és sok sikert hozzá!

Közhelikopterek mikor lesznek?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.07. 00:38:12

@bryan: Ami a beválást illeti, KKKR, azaz Komoly Kételyeimet Közöltem Régebben (ld. jozsefbiro.blog.hu/2010/04/24/budapest_biciklibaratabb_mint_helsinki).

Ugyanakkor tudathasadásos állapotban vagyok, mert azért jó lenne, ha beválna a dolog.

A zónát egyébként a tavaszi tervekhez képest kiterjesztették egy picit, ami az esélyeket icipicit növeli, bár szerintem a lopás+vandalizmus problémája továbbra is nagy kérdőjel és pl. a kapacitás kapcsán is vannak kételyeim.

ergerberger 2010.08.07. 03:44:12

"a második félóra használati díja egy BKV-jegy árának felel meg, minden további félóra pedig kettőnek."

Na szopjanak le bő nyállal!

ergerberger 2010.08.07. 03:49:52

A "Bubi" azért lesz nagyon frappáns, mert csak egy betűben különbözik a "buzi"-tól.

lionking 2010.08.07. 07:36:37

Ez az egész biciklis hiszti már az agyamra megy. Azzal együtt is hogy én is kerékpározok, kb 10 éves korom óta rendszeresen (de az se mostanság volt sajna :) )
sem hely sem normális mód nincs a mostani bringamennyiség közlekedésére, mi lesz, ha még rászabadítanak párezer ostobát- szvsz aki kölcsönöz, az nem rendszeres használó pl nincs sajátja azért kölcsönöz. El lehet képzelni, mi lesz a következménye. Így is naponta jönnek velem szembe az egyirányú utcában, mert állítólag nekik azt lehet. HÁT EGY LÓSZART LEHET!!!! és még ők mutogatnak középső ujj felfelé..
most ezt a csürhét - kérem nem ide számítani a többségi normális bringást- szorozzuk meg 100 vagy 1000-el.. félelmetes.

A másik valóban hogy meddig fog tartani az hogy az összes bicaj eltűnjön.
Aztán meg a fémtárolójuk is.
Persze megoldás lenne ha térfigyelővel volna védve, amit persze valakik néznének is, és kb 1 percen belül ott lenne
a rendőrjárőr, így a 2-3-ik sikeres bilincselés után talán elterjed, hogy nem érdemes próbálkozni.

Parking Kft 2010.08.07. 08:27:01

@bryan: A térképet is megtalálod a parking.hu-n a tervezett dokkoló állomások helyeivel...

Parking Kft 2010.08.07. 08:28:46

@bryan: Minden megkezdett félóra ingyenes, tehát akinek nem esik nehezére 20-25 percenként bringát váltani, annak napokig, évekig ingyenes lesz a tekerés :)))

Parking Kft 2010.08.07. 08:31:40

@lionking: Minden dokkolón lesz kamera

énisfélek 2010.08.07. 09:06:29

A szemünk előtt történik: Az adófizetők több száz millió forintjából egy igen szűk réteg** által használható rendszer kiépítése, amely a házak elé csak úgy (két percre) letámasztott, majd onnan tömegesen ellopott bringák miatt az előre beharangozottnál sokszorta nagyobb folyamatos állami támogatást fog igényelni.
Röviden: pénznyelő a Balkánra, egy jelentéktelen (de hangos) kisebbség örömére.

(**kerékpáros közlekedési rutinnal és a kerékpárral járható útvonalak ismeretével igen, de saját kerékpárral nem rendelkező néhány ember)

misc · http://misc.blog.hu 2010.08.07. 09:08:18

@bryan: a dokkolók elhelyezésével szerintem is probléma lesz.. gondolom egy dokkoló elég nagy, hogy jó sok biciklit el lehessen helyezni, ráadásul a nagy többségüknek a belvárosban kell helyet találni, lehetőleg a nagy csomópontokhoz és a biciklis útvonalakhoz közel.

Hol férne el egy dokkoló pl az astoriánál?

misc · http://misc.blog.hu 2010.08.07. 09:17:18

@Parking Kft: megnéztem a térképet, furcsa, hogy budára olyan keveset terveznek. a moszkva tér és a móricz zsigmond körtér is dokkoló nélkül maradna.

lionking 2010.08.07. 09:19:25

@SCUMM: heh nálunk nem lenne aki vissza viszi a hegyre a bringákat

Olgicsq 2010.08.07. 09:30:47

@Akitlosz: de, dá biztos, hogy újságíró, a new noisba is irt lemezkritikát. akkor meg újságíró. :)

amonSerrano 2010.08.07. 10:11:14

A londonba egy hete bevezetett rendszerre 30ezren regisztraltak az elso heten.. kb 6000 bicaj van az elso korben es csak a belvarosban vannak dokkolo allomasok. Persze nem zokkeno mentes a bevezetes. Csomo meghibasodas van a dokkolo allomasokkal, nehezen lehet a bringakat ki-illetve vissza dokkolni, de a lelkesedes tobbnyire toretlen.

Mindezt a helyi BKV (TfL) oldalarol lehet elerni es nevet tovabba az egesz megjeleneset a fotamogatorol, egy bankrol kapta: Barclays Cycle Hire ... tehat semmi extra... sztem ez lenne itthon is a kovetendo pelda. Persze az emberek es a sajto csak "Boris bike" nak hivja a helyi fopolgarmester utan.

Az arak: van egy regisztracios dij, ami egy evre 45font (15ezerFt), de lehet kapni egy napos regisztraciot 1 fontert (330Ft) es 7 napos regisztraciot is 5ert (1600Ft)..
erre jon meg a magyar rendszerhez hasonlo arral dolgozo hasznalati dij (30 perc ingyen utana 300 ft koruli a minden tovabbi)

Jo lenne tudni hogy az az 5000Ftos regi az milyen idoszakra vonatkozik Mon ...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.07. 10:56:46

Hmmm, hogy kevesebb van Budán? Az alkalmi felhasználók többsége nem szívesen pedálozik hegynek fel... Persze több, és jól jelölt - meg a gyalogosok és esetleg az autósok érdekeit is szem előtt tartóan kitűzött - bicikliút sokat segítene.
Azon, hogy az autósok vagy a biciklizők között van-e több Bugsy, nem érdemes vitatkozni: túl sok van mindkettőből. Meg persze a gyalogos sem angyal. Székesfehérváron a bicikliutakat a járdákra festik fel - de t6alán csak a minden nao arra brongázók tudják, melyik sáv kinek van fenntartva - ráadásul több helyen az ember ha megfeszül, sem tudja nem keresztezni a másik sávját...
A Thököly úton is vannak problémák: mintha az új útburkolati jeleket senki sem gondolta volna át. Némi józan észt a (minek is mondjam?) közlekedés tervezésébe. Beleértve a cikkcakkban vezetett buszsávokat, az életveszélyesen a gépkocsik közé vezetett bicikliutat, stb...

axaard 2010.08.07. 10:57:49

Üdvözlendő a terv, én mindenféleképpen örülök neki!

AZ is örömteli, hogy minden megkezdett félóra ingyenes. Amit jó lenne tudni, hogy az 5kHUF naptári év (tehát jan. 1-től dec. 31-ig), vagy 365 nap?

Parking Kft 2010.08.07. 11:16:49

@axaard: Még az 5 ezer sem fix, lehet kevesebb. A kérdésedre sincs végleges válasz.

Parking Kft 2010.08.07. 11:19:59

@énisfélek: A rendszer 900 millió forintos vissza nem térítendő támogatást kap az EU-tól, egyelőre 160 millióba fog kerülni a fővárosnak. Ennek a környezetre, az egészségre, az idegenforgalomra mért hatása mérhető, a remények szerint a 160 milliónak a sokszorosa lesz. A rendszer üzemeltetése idővel a reményeink szerint a reklám bevételekből fedezhető, úgyhogy neked, nekem semmibe sem fog fájni. Aggódhatsz, joggal, mi is tartunk sok mindentől, de kár rosszindulatúnak is lenned.

Parking Kft 2010.08.07. 11:22:49

@SCUMM: Lionking megadta a választ. Párizsi és egyéb nagyvilági tapasztalatok azt diktálták, hogy első körben a megjelölt területeken kezdjünk. Sokáig és sokan ötleteltek a dokkolók elhelyezésén, ami persze nem jelenti azt, hogy nálunk lenne a bölcsek köve. Egyeztettünk akivel lehetett, s elfogadtuk azokat a javsalatokat, amelyeket az önkormányzatok megengedtek.

Kétkedő · http://egypar.blog.hu/ 2010.08.07. 13:32:58

Tehát ha valamilyen oknál fogva két órát van nálam dokkolás nélkül a bringa akkor bő 1500-t fizetek. Elég drasztikus ösztönzés a gyors tekerésre és a minél előbbi dokkolásra. Ha valamilyen csoda folytán sok kertvárosi, vagy agglóbol befelé igyekvő használná akkor kíváncsi vagyok hogy fognak eloszlani a bérbringák aránya és szórása napszak és tér függvényében. Lényegében ez csak a rövid kis távok megtételére lesz jó, akiknek nincs (kéznél) bringájuk és napközben akarnak eljutni a cégük egyik irodájából a másikba. Hajrá, bár nagyon szkeptikusak vagyunk.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.08.07. 15:27:50

Én már annak is örülnék, ha a sajátomat nem valami közlekedési táblának támasztva kéne hagynom, amíg beugrom a postára. A munkahelyem előtt van kerek két darab vas, ami arra hivatott, hogy otthagyja mind a négyszáz dolgozó a bicaját.
A névválasztáshoz meg annyit, hogy szerintem lehetne Buci is (by Stohl).

Parking Kft 2010.08.07. 19:03:41

@Kétkedő: Valóban a rövid távú közlekedésre ösztönzés a cél. Nem véletlenül. Az EU támogatása a közösségi közlekedés fejlesztését szolgálja, méghozzá a kerékpározást, mint a közösségi közlekedés részét.

Stiel 2010.08.07. 21:04:51

@Kétkedő: Nézd... a megoldás annyi, hogy nincs nálad 'valami oknál fogva' 2 órát a bringa. :P Le kell rakni. Ha egyszer elkezdik használni az emberek, kialakul hozzá a jó hozzáállás is.

Quick_6 2010.08.08. 13:23:45

Ez drága lesz! Inkább betekerek a városba bicóval (+15 km) és megyek ahová akarok, ingyen! A BKV meg leszophat!

bryan 2010.08.08. 20:21:10

@Parking Kft:
Köszönöm a válaszokat, mindig öröm blogokon illetékesek válaszait olvasni, remélem ez lassan szabály lesz és nem kivétel. :)

Parking Kft 2010.08.09. 10:02:47

@bryan: Igyekszünk :)))
3 nap alatt több, mint 1000 névjavaslat érkezett!!!

hím-pellér 2010.08.10. 08:58:58

Ez itten kérem Magyarország! 1 hónap múlva a fele el fog tünni a bicikliknek. A balesetek száma ugrásszerűen fog nőni. Az a sok amatőr kresz vizsga nélküli ittas kis patkány is biciklire fog ülni aki eddig nem tette. Már eddig is túl sok biciklis köcsög volt az utakon. Zebrán 30 km/h-val ökölrázva amikor az autónak is zöld van. Álló sor mellett 20 cm-re elteker aztán 2 perc múlva feltartja az autósort, mert nem lehet biztonságosan megelőzni. Nem kerékpár kölcsönzőt kellene csinálni, hanem kulturált, tiszta tömegközlekedést. És nem európai árszínvonalon, amíg nincs európai bérszínvonal.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.08.10. 13:51:07

Az emberibb közlekedésért elképzelem, hogy a különösen garázdabillegető autósokat többhavi biciklihasználatra kötelezzék - a bicikliseket meg hasonló esetben… izé… :-)
Mert vannak ugyan olyanok, akik mindkét utat járják - néha nem is csak hobbiszinten - de kevesen.
A legfontosabbat senki nem mondta ki: nem az autósokkal és/vagy a biciklisekkel, gyalogosokkal, kékszeműekkel stb. van a gond, hanem a "másvalaki problémája" látásmóddal.
Na, ezen kellene változtatni igen sürgősen - és mindjárt élhetőbbé lenne a város.
Mondjuk ha hajnali kettő és három között nem tuctucot bőgetve húznának el a ház elött 120-szal - főként nyaranta, mikor mindenki kénytelen ablakot nyitni…
Az utcán szemetelésről, a kutyaszaratóról is le lehetne szokni és folytathatnánk… A kultúrált viselkedés még a zsúfolt tömegközlekedési eszközökön is sokat segíthetne - de vannak egyéb ötleteim is… A BKV ugyan írja, hogy aki "ruházatával vagy más módon beszennyezi a járművet" illetve "undort keltő…" az a közlekedésből kizárható - de ezt sajna senki sem veszi komolyan. A sofőrök meg nem kapnak Sheriff-csillagot és oldalfegyvert, mert nem ez a dolguk. De valakinek be kellene tartatni a minimális szinten ésszerű szabályokat - akár azoknak a fekete vigéceknek, akik négyesével-nyolcasával melegednek a Metró bejáratokban és feleslegesen molesztálják az utasokat… Egy hatákony ellenőrzés magukban a kocsikban valószínűleg kevesebb fővel jobb eredményt adna - és talán BKV-s ellenőrökkel is megoldható lenne, a metrorendőrség jobb közreműködése mellett… De ez csak az alapok alapja.

Parking Kft 2010.08.12. 10:01:03

1600 névjavaslatnál járunk! Senki se felejtse el, hogy szeptember 1-től következik a névpályázat második, talán még fontosabb szakasza, amikor bárki szavazhat azon 5 név egyikére, amelyet a zsűri kiválaszt a beérkezett ötletekből! Augusztus 31-én kiderül, miből választhattok! Keresztanyák, keresztapák, voksolásra fel!

sportswear 2010.08.12. 11:56:41

Ha van Boris Bike, nekünk legyen Demkszky Bike-unk, röviden debi :-)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.08.15. 08:33:23

Ami nincs a cikkben.

1 080 000 000 forintba fog kerülni ez a rendszer 1000 biciklivel.

Tehát az egy ilyen kölcsönbiciklire jutó költség 1 080 000 HUF / bicikli.

Ez amolyan kakaóbiztos billentyűzet féle üzletnek tűnik.

Valakik teljesen biztosan jól fognak járni vele, de nem az adófizetők.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.08.15. 08:44:05

@Parking Kft:

Szóval szerinted semmibe sem kerül?

Mert az EU az úgy varázsolja a pénzeket és nem a tagok adójából él?

Ennek a projektnek az EU-s pénzek eltüntetése a célja.

Ha ez annyira jó ötlet, akkor miért nem alapítasz rá magánvállalkozást a saját pénzedből?

Ja, hogy annyira nem jó üzlet, meg pénzed sincs rá!

Mi is lesz sokkal több mint egymilliárd forint elköltésének eredménye? 1000 bicikli, meg pár biciklitároló hozzájuk közterületen és egy "rendszer".

S persze nektek jó állásotok lesz a "rendszer" elüzemelgetése.

Parking Kft 2010.08.16. 10:51:22

@Akitlosz: A 1,06 milliérd forintból nem csak a kerékpárokat kell megvenni, hanem ki kell építeni az informatikai, logisztikai hátteret is. Sajnálom, hogy ennyire indulatba jöttél, nyilván a korábbi rossz tapasztalatok teszik. De kivételek mindig vannak, mi azt szeretnénk, ha ez a projekt afféle minta lehetne. Jó példa arra, hogy a pénzt nem mnidig lopják el, hanem előf-előfordul, hogy jó helyre kerül. A rendszer hasznos, és nem az a haszna, hogy nekünk lesz állásunk. Éppen azért is éri, érte meg a Parking Kft-re bízni a kiépítést és üzemeltetést, mert költséghatékonyak vagyunk. A társaság vezetőinek holnaptól sem lesz több a fizetése, a projektbe úgymond integrálódnak a ránk eső költségek. Magyarul és érthetőben: csak az új kollégák felvétele jelent majd plsuz kiadást, de ők a szerelők, szállítók, az ügyfélszolgálatosok lesznek, mind-mind azért és csak azért fognak dolgozni, hogy legyenk kint és legyenek használhatóak a biciklik.
süti beállítások módosítása